Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

65 Pages « < 24 25 26 27 28 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Sfaturi Audio Renault Megane 3

burleanu
post 3 Sep 2015, 23:47
Post #751


Membru incepator


Group: Members
Posts: 60
Joined: 9 October 09




post dublat


Vezi urmatorul

This post has been edited by burleanu: 4 Sep 2015, 00:18


--------------------
Renault Megane III Coupe 2011 1.9 dCI 130 - CJ 22 WAC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cristi.sdo
post 4 Sep 2015, 00:08
Post #752


Membru incepator


Group: Members
Posts: 81
Joined: 30 April 15




Chiar imi doresc sa vad poze cu tot "proiectul". De la lighean la incinta, pare interesant.
Si eu mi-aș dori sa fac, însă lipsa de timp isi face simțită prezenta.
Nu era mai ok din lemn? Am un sistem (celebrul sistem de lemn) Genius de 150w si "urlă" de rupe. O da, are 7 ani:))))
Oricum congratz. Astept poze 😁:D


--------------------
Renaul Megane 3 2011,GrandTour,Break,1.5dci 110hp
http://i.imgur.com/UO91dL4.jpg
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
burleanu
post 4 Sep 2015, 00:18
Post #753


Membru incepator


Group: Members
Posts: 60
Joined: 9 October 09




Salut,
In ultimele zile am fost ocupat cu proiectarea si realizarea unui subwoofer de dimensiuni cat mai reduse care sa intre in spatiul de la roata de rezerva. Mai bine zis in janta de la roata de rezerva.
Cu mandrie pot spune ca rezultatul a fost un succes deplin. Am reusit sa scot o incinta de 14 litri cu 2 porturi acordata pe 30hz.
Sigurul lucru care o fac sa fie diferita e materialul folosit. Un LIGHEAN... da intr-adevar un lighean de la Carrefour (defapt 2 unul in altul pentru rezistenta).
Tin sa ii multumesc celui care l-a proiectat ca la facut PERFECT cat spatiu din janta de la roata de rezerva. Intre cele doua ligheane am folosit un adeziv similar siliconului, iar spatiul l-am masurat cu apă, pentru a nu avea spatiu liber. A intrat aproximat un litru.
Pot spune ca am poate cel mai nonconformist subwoofer pe masina.
Lucrul de care sunt cel mai fericit/mandru e solutia aleasa pentru realizarea porturilor, care la o dimensiune atat de mica a incintei a fost nevoie sa fie lungi. Ideea este 100% personală, si de efect. Asta a fost provocarea cea mai mare. Realizarea unor porturi suficient de lungi intr-un volum/gabarit atat de redus.
Rezultatul este fenomenal!
In comparatie cu o cutie de vreo 30 litri sealed suna net superior (dimensiunea de sealed e data din specificatiile difuzorului in WinISD), acordarea pentru ported fiind tot in WinISD.
Pun si poze cu rezultatul intermediar. Zic intermediar pentru ca urmează a fi lipit si îmbrăcat. Acum este doar prins in cateva șuruburi de probă.
Chair si asa rezultatul este peste asteptări.

Astept sa vad cati radeti de ligheanul meu wink.gif

Baftă!


PS. In graficele din WinISD:
Rosu e curba recomandata de producator dimensiune/port/frecventă
Portocaliu e curba pentru boxa 30 litri sealed
Verde este ce am facut eu adica 14 litri si port pe 30hz

This post has been edited by burleanu: 4 Sep 2015, 21:17

Attached thumbnail(s)
IMAG4762.jpg ( Size: 943.7k ) Number of downloads: 657
IMAG4760.jpg ( Size: 1.06mb ) Number of downloads: 681
IMAG4761.jpg ( Size: 1.38mb ) Number of downloads: 681
IMAG4757.jpg ( Size: 1.12mb ) Number of downloads: 668
PP_8W_Q_Pers_Rueckseite.png ( Size: 500.63k ) Number of downloads: 669
1.jpg ( Size: 279.54k ) Number of downloads: 135


--------------------
Renault Megane III Coupe 2011 1.9 dCI 130 - CJ 22 WAC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 4 Sep 2015, 09:00
Post #754


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.592
Joined: 17 May 05




Neahh, cel mai nonconformist subwoofer este asta: https://www.youtube.com/watch?v=lakZo8k9VRE

Insa nu cred ca incape in portbagaj la Megane.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IDF
post 4 Sep 2015, 10:05
Post #755


Membru autentic


Group: Members
Posts: 316
Joined: 21 November 10
From: Timisoara




@burleanu: poti sa postezi te rog un screen cu group delay, unul cu cone excursion si unul cu maximum acoustic power? Pentru 10 litri si cel pentru 14 litri. Daca ai WinISD lite nu merge... doar cu pro..

This post has been edited by IDF: 4 Sep 2015, 10:06


--------------------
BMW 320 E92
ex: Renault Fluence 1.5 dci 110 Expression plus
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
burleanu
post 4 Sep 2015, 21:10
Post #756


Membru incepator


Group: Members
Posts: 60
Joined: 9 October 09




@laurentiu
Mno cu ală mai dat gata...
Aia sub nonconformist, al meu e copil mic.... smile.gif


@IDF
Uite aici cam ce pot face WinISD-ul meu.
Am lasat si parametrii difuzorului la vedere poate mă poti ajuta cu ceva informatii despre „group delay” si „phase shift” (asta ultimul il mai inteleg) din vers pro sau poate alte programe.
Intreb ca sa stiu ce sa iau in calcul când setez DSP-ul.
Acum intarzierile sunt „după ureche”, bine am luat in calcul distantele si să nu se audă ca vine din spate, dar totusi după grafic, poate te stii mai bine, astea pe când e facut sa arate decent, acum l-am doar probat sa vad ca nu m-am agitat degeaba.

Merci!

PS. Puterea am pus-o pt o singura infasurare, cum ziceam are 4, acum nu stiu ce sa zic, daca e corect sau nu.

This post has been edited by burleanu: 4 Sep 2015, 21:16

Attached thumbnail(s)
spl.jpg ( Size: 297.44k ) Number of downloads: 109
group.jpg ( Size: 274.18k ) Number of downloads: 51
phase.jpg ( Size: 285.11k ) Number of downloads: 38


--------------------
Renault Megane III Coupe 2011 1.9 dCI 130 - CJ 22 WAC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IDF
post 5 Sep 2015, 08:07
Post #757


Membru autentic


Group: Members
Posts: 316
Joined: 21 November 10
From: Timisoara




@burleanu: o sa iti pun aici niste screenuri ceva mai tarziu. In momentu asta ar fi bine sa nu finalizezi incinta cu acordaju ala la 30 Hz, pentru ca ai un GD mare. Asta inseamna ca va fi destul de leneș bassu. Si va suna mai rau decat in incinta sealed pe care o ai acum. Am facut o simulare scurta aseara, la 200w o sa fie in over excursion rau de tot de la 35 Hz in jos. Nu vei putea da cu mai mult de 100w in el si sa fie controlat. Oricum o dai, va trebui sa ai un filtru trece sus pentru zona de joase pentru ca o sa pistoneze aiurea difu la puteri mai mari. Si o sa ai nevoie de puteri mari pentru ca e oarecum ineficient, cu 84 dB/w/m ... Revin mai tarziu.


--------------------
BMW 320 E92
ex: Renault Fluence 1.5 dci 110 Expression plus
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
burleanu
post 5 Sep 2015, 19:45
Post #758


Membru incepator


Group: Members
Posts: 60
Joined: 9 October 09




Merci de atenționare,
De aia întrebam de alte păreri, am văzut la GD ca e ciudat graficul, dar am mers după spl in frecventa sa fie apropiat de sealed, mno acum cât ma stiu si eu....
Problema mea este spatiu, in sus nu as vrea sa merg la volum. Eventual frecventa pot sa o mai ridic largind porturile, sau să le scurteaz putin sau volumul incintei in jos. Locatia e sfânta acolo.
La frecventele joase mai pot umbla din DSP, că am si filtru parametric si egalizator ca să nu îl chinuie, cred că ajută, nu? Delay si phase mai trebuie sa învăt cat si cum, putere mare nu îi dau eu atât, zic acum smile.gif
Merci, astept sfaturi.
PS difu e de 87, tot jos stiu, 84 apare in frecventele joase.

This post has been edited by burleanu: 5 Sep 2015, 20:02


--------------------
Renault Megane III Coupe 2011 1.9 dCI 130 - CJ 22 WAC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
burleanu
post 10 Sep 2015, 14:01
Post #759


Membru incepator


Group: Members
Posts: 60
Joined: 9 October 09




Revin cu amănunte pentru cine vrea să instaleze difuzoare de 13 sau de 16.5 cm. Pentru o adâncime de 52 mm se pare că intră perfect pe masina normala nu coupe.
Omul si-a instalat tot ca ale mele, așa ca atentie dacă nu vreti coaxial puneti componente. El a vrut tot ca ale mele ca nu are twetere, si nu a mai vrut să umble la ele pe acolo. Eu l-am avertizat.
Eu acum va arăt doar cum a facut omul. De 52mm adâncime sau potrivit chiar si fără inel.
Radio e stock si versiunea nouă de după 2012, masina fiind luată anul acesta.

Attached thumbnail(s)
image_e0c8a09ba4c4ecdf359c79be08f8fa4dead96c387a72168392e066c09f09c872_V.jpg ( Size: 226.85k ) Number of downloads: 174
image_6fbf57f2e66680c52b61b05b2f1c29d31b4b467d725051719b4ed518bdde82c1_V.jpg ( Size: 229.9k ) Number of downloads: 190
image_a657ac2630f49675c697c1ad2b0217080e4670b845fe2cd80b8cf61f37ec344c_V.jpg ( Size: 249.17k ) Number of downloads: 185
image_865940b66a1ec5dea54e7761f2842207deb1507007317b157096d104f8500eb9_V.jpg ( Size: 245.09k ) Number of downloads: 205
image_ddfe3e4e50cabfaf72558f03162edb4268921a58e683dcfa3c1a2de63043dd4e_V.jpg ( Size: 242.19k ) Number of downloads: 190


--------------------
Renault Megane III Coupe 2011 1.9 dCI 130 - CJ 22 WAC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djcristi
post 10 Sep 2015, 14:39
Post #760


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.944
Joined: 5 October 09
From: Bucuresti / Pitesti




multumim pt poze,

intradevar radio-ul este de facelift, si varianta cea mai low (amp+dac), daca nu are tweetere.


--------------------
Renault Megane 2.2 03/2008 Estate 1.5dci euro4 76kW FAP business - DJC
Dacia Logan euro4 1.5dci 50kW(68ps) ambition (fab oct-2007)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
burleanu
post 19 Sep 2015, 15:50
Post #761


Membru incepator


Group: Members
Posts: 60
Joined: 9 October 09




Gata, ligheanul sub formă de incintă a fost îmbrăcat și plasat în locul destinat lui.
Mi-am tăiat și o față de protecție pentru a proteja difuzorul, și am personalizat-o puțin smile.gif
La indicațiile lui IDF am mai crescut puțin și frecvența de acordare a porturilor. În jurul valorii de 35-36hz.
Aștept păreri , cum vi se pare! smile.gif.
Baftă!

Attached thumbnail(s)
IMAG4788.jpg ( Size: 1.01mb ) Number of downloads: 175
IMAG4799_1.jpg ( Size: 278.09k ) Number of downloads: 139
IMAG4801.jpg ( Size: 1.3mb ) Number of downloads: 149
IMAG4803.jpg ( Size: 1.13mb ) Number of downloads: 142


--------------------
Renault Megane III Coupe 2011 1.9 dCI 130 - CJ 22 WAC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
S.Alex
post 22 Sep 2015, 18:15
Post #762


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 17 January 15




@burleanu, felicitari pentru efortul depus ! Sunt curios cum suna, daca poti face un video, n-ar fi rau. Inca odata felicitari pentru ingeniozitate !


--------------------
Renault Clio 3 2011 1.5dCi 90HP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djcristi
post 22 Sep 2015, 21:44
Post #763


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.944
Joined: 5 October 09
From: Bucuresti / Pitesti




iti dai seama din video cum suna ?!


--------------------
Renault Megane 2.2 03/2008 Estate 1.5dci euro4 76kW FAP business - DJC
Dacia Logan euro4 1.5dci 50kW(68ps) ambition (fab oct-2007)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IDF
post 23 Sep 2015, 08:03
Post #764


Membru autentic


Group: Members
Posts: 316
Joined: 21 November 10
From: Timisoara




@burleanu. Pot sa pun o intrebare stupida? Nu vad porturile smile.gif) Unde sunt?


--------------------
BMW 320 E92
ex: Renault Fluence 1.5 dci 110 Expression plus
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rusus
post 24 Sep 2015, 12:59
Post #765


Membru autentic


Group: Members
Posts: 808
Joined: 31 May 15




E frumos

This post has been edited by rusus: 24 Sep 2015, 12:59


--------------------
megane 3 1.5 dci,90 cp 2011, megane 3 bose 2013 Megane 4 intens 2017 estate
Contul ***chivereanumarian*** fără posibilitate recuperare parola(nu primesc mail )
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
silvanu96
post 29 Sep 2015, 18:55
Post #766


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.798
Joined: 21 April 15
From: Ploiesti




Cum se apropie ziua mea, mi-as face cadou asa ceva:
http://www.be-loud.ro/produse/Subwoofere-a...UNKT/GTB-8200A/


--------------------
Renault Megane 3 2009 Hatch 1.5 dCI 78kw - PH__CSR
Duster Laureate 2016, 1.5dci 4wd.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mircea_aq
post 29 Sep 2015, 19:11
Post #767


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.170
Joined: 13 October 06




Mai cauta pe la magazine online poate prinzi si mai ieftin.
Eu il am de vreo 4 ani, sunt multumit de el, se aude surprinzator de tare.


--------------------
xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IDF
post 30 Sep 2015, 07:01
Post #768


Membru autentic


Group: Members
Posts: 316
Joined: 21 November 10
From: Timisoara




@silvanu: mai cauta, costa mult ala.

This post has been edited by IDF: 30 Sep 2015, 07:22


--------------------
BMW 320 E92
ex: Renault Fluence 1.5 dci 110 Expression plus
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
silvanu96
post 30 Sep 2015, 08:48
Post #769


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.798
Joined: 21 April 15
From: Ploiesti




Merci de info (Mircea)
O sa verific si preturile prin alta parte.


--------------------
Renault Megane 3 2009 Hatch 1.5 dCI 78kw - PH__CSR
Duster Laureate 2016, 1.5dci 4wd.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bob808
post 7 Oct 2015, 03:21
Post #770


Membru


Group: Members
Posts: 117
Joined: 25 September 15
From: Bucuresti




Am luat 2 seturi de Hertz Dieci DSK 130.3 si imi place sunetul din mid-bass/medii dar tweeterele ma dispera.
De asemenea s-au folosit de trucul cu crossoverul. E filtrat doar ce intra in tweeter, linia pt difuzorul de 13cm e directa (si firul subtire rau)
Condensatorul este un electrolitic nepolarizat, iar bobina nu este aircore.
Ma gandesc serios sa-mi pun filtrele si tweeterele dela DLS C6. Asta sau sa fac un L-Pad pt tweeterele Hertz si un filtru de inalte pt difuzoarele de 13 cm.
Am tras la minim inaltele si din eq si din setarile alea de inalte/bass separate.

This post has been edited by Bob808: 7 Oct 2015, 03:23


--------------------
Renault Laguna 2002 / 1.9dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IDF
post 7 Oct 2015, 10:23
Post #771


Membru autentic


Group: Members
Posts: 316
Joined: 21 November 10
From: Timisoara




Te supara ca tiuie tare, asa-i? Condensatorul trebuie sa fie nepolarizat pentru ca ai semnal alternativ acolo. Daca faci un filtru pe difuzoarele de bass, o sa trebuiasca sa reproiectezi si filtrele de la tweetere. Pai incearca intai sa faci un L-Pad pentru tweeterele Hertz, cel mai bine. Daca tragi de treble din eq o sa iti afecteze performantele per ansablu, iti taie inclusiv din medii-inaltele care sunt redate de difuzor. Atenueaza cu 3, 5, 6 dB vezi tu cum ajungi sa iti placa. Daca ai Megane 3 mai e nasol la inalte ca tweeterele radiaza in parbriz si de acolo multe reflexii.

Daca pui tweeterele si filtrele de la DLSuri s-ar putea sa nu se faca unde trebuie punctul de cross, si in felul acesta sa te trezesti ori cu o gaura in banda de frecvente, ori cu un overlap care se va traduce printr-un gain pozitiv mare care va fi suparator la auditie. Si eu a trebuit la un moment dat sa atenuez cu 6 dB tweeterul ca sa fie acceptabil.


--------------------
BMW 320 E92
ex: Renault Fluence 1.5 dci 110 Expression plus
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djcristi
post 7 Oct 2015, 10:43
Post #772


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.944
Joined: 5 October 09
From: Bucuresti / Pitesti




QUOTE(IDF @ 7 Oct 2015, 11:23)
Daca ai Megane 3 mai e nasol la inalte ca tweeterele radiaza in parbriz si de acolo multe reflexii.
*



asta e in general problema cu tweeterele in bord, exista oarecum solutie, ca se pot pune in dreptul oglinzilor laterale si directionate catre sofer (fiind directiva inalta) dar problema e cu delay-ul, asa cum sunt ele in bord, delay-ul e cam in faza cu wooferele din usi, si cum sunt pe acelasi canal, adio delay independent smile.gif asta pt player-ul OEM.


--------------------
Renault Megane 2.2 03/2008 Estate 1.5dci euro4 76kW FAP business - DJC
Dacia Logan euro4 1.5dci 50kW(68ps) ambition (fab oct-2007)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
silvanu96
post 7 Oct 2015, 12:26
Post #773


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.798
Joined: 21 April 15
From: Ploiesti




Am vazut pe ebay ca Radio-CD Arkamys este Blaupunkt sau Bosch.
Care e mai bun?, sau sunt la fel.
Vanzatorul spunea ca pe Bose Edition ar fi Bosch.


--------------------
Renault Megane 3 2009 Hatch 1.5 dCI 78kw - PH__CSR
Duster Laureate 2016, 1.5dci 4wd.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djcristi
post 7 Oct 2015, 15:03
Post #774


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.944
Joined: 5 October 09
From: Bucuresti / Pitesti




ce importa are? conteaza path-ul audio, si clar la Bose e mai de calitate, dar tot sub un aftermarket ok.


--------------------
Renault Megane 2.2 03/2008 Estate 1.5dci euro4 76kW FAP business - DJC
Dacia Logan euro4 1.5dci 50kW(68ps) ambition (fab oct-2007)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bob808
post 7 Oct 2015, 23:23
Post #775


Membru


Group: Members
Posts: 117
Joined: 25 September 15
From: Bucuresti




QUOTE(IDF @ 7 Oct 2015, 10:23)
Te supara ca tiuie tare, asa-i? Condensatorul trebuie sa fie nepolarizat pentru ca ai semnal alternativ acolo. Daca faci un filtru pe difuzoarele de bass, o sa trebuiasca sa reproiectezi si filtrele de la tweetere. Pai incearca intai sa faci un L-Pad pentru tweeterele Hertz, cel mai bine. Daca tragi de treble din eq o sa iti afecteze performantele per ansablu, iti taie inclusiv din medii-inaltele care sunt redate de difuzor. Atenueaza cu 3, 5, 6 dB vezi tu cum ajungi sa iti placa. Daca ai Megane 3 mai e nasol la inalte ca tweeterele radiaza in parbriz si de acolo multe reflexii.

Daca pui tweeterele si filtrele de la DLSuri s-ar putea sa nu se faca unde trebuie punctul de cross, si in felul acesta sa te trezesti ori cu o gaura in banda de frecvente, ori cu un overlap care se va traduce printr-un gain pozitiv mare care va fi suparator la auditie. Si eu a trebuit la un moment dat sa atenuez cu 6 dB tweeterul ca sa fie acceptabil.
*



Da, tiuie prea tare. Au facut rabat la crossover. Mi se pare lipsa de profesionalism pentru Hertz.
Stiu ca trebuie sa fie nepolarizat acel condensator, problema e ca ma asteptam la un condensator metal film, nu electrolitic. Si o bobina air core.
Ideea e ca electroliticii au o marja de eroare destul de mare. Sunt 4.7uF si masurati unul are 4.9uF si altul 4.4uF. Bobinele sunt apropiate la 157uH.
Am Laguna 2, tot in bord in colt sunt puse.
Prefer ca difuzoarele de 13cm sa se ocupe de medii, nu ma intereseaza sa munceasca si pe inalte (si-o sa scot si bassul din ele cand pun subwoofer).
In datele tehnice se pare ca frecventa de crossover e 3.5KHz. Oricum valorile sunt aiurea. Daca calculez valorile pentru 3.5KHz ajung la 8uF cu 128uH pentru o impedanta de 4ohm cat arata fisa tehnica pentru tweeter.
Trebuie sa refac de la 0 crossoverele pentru un sunet ok. O sa ma uit la valorile de la DLS sa vad pe unde ar veni punctul de crossover. Tweeterul T20 de la DLS are SPL de 93dB/W/m, la fel ca Hertz.
Am vazut in 2 locuri diferite ca punctul de crossover pentru DLS C6 ar fi la 3.5KHz si la 5KHz. O sa calculez sa vad exact care este valoarea in functie de valorile componentelor.
Sincer, cred ca daca pun direct crossoverele de la C6 o sa se auda mult mai bine decat acum. Au si L-Pad cu mai multe optiuni de putere.


--------------------
Renault Laguna 2002 / 1.9dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IDF
post 8 Oct 2015, 07:57
Post #776


Membru autentic


Group: Members
Posts: 316
Joined: 21 November 10
From: Timisoara




Dimensionarea unor filtre poate fi tricky. Exista fel de fel de calculatoare care dau niste valori. Partea complicata intervine in momentul in care impedanta difuzorului variaza in functie de frecventa. De aia este important si imperativ sa ai Fs-ul difuzorului pe langa impedanta medie (4, 8 ohm). Pentru ca la Fs, impedanta este maximă cu o pantă abruptă.

In proiectarea de incinte acustice, filtru este in legatura foarte stransa cu incinta. In functie de amplasarea difuzoarelor pe incinta, de distante respectiv suprafata baffle-ului. O dimensionare corecta pentru un filtru de ordinul 2 de exp se poate face foarte... profesional in Matlab. Eu personal prefer Caspoc pentru ca este destul de friendly si este capabil sa faca simulari real-time (signal wise, pentru ca mai apoi sa se recurga la o metoda trial&error cu masuratori acustice, respectiv auditie).

DAAAR merg si calculatoarele de pe net asa pentru dimensionări mai brutale. (impedanta, frecventa si atat)

This post has been edited by IDF: 8 Oct 2015, 07:58


--------------------
BMW 320 E92
ex: Renault Fluence 1.5 dci 110 Expression plus
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gangara
post 8 Oct 2015, 08:03
Post #777


Membru autentic


Group: Members
Posts: 882
Joined: 30 October 07




Un sfat pentru un set de dif uri 16.5 cm pentru usile fata va rog...
Daca schimb tot cu 13 nu fac nimic. Am testat pe Sandelul vechi si pana la urma pusesem de 16, respectiv MAC MPE 2.16.
Pentru Megane as dori un set necoaxiale, ne-system, insa nu gasesc.
In lipsa altor idei o sa montez tot un set MPE 2.16...evident fara twt.

In alta ordine de idei, am observat ca si au mai montat colegi pe forum dif uri de 16,5 fara inel. Cred totusi ca ar trebui montat cu inel MDF pentru a proteja difuzorul de apa.


--------------------
Renault Megane 2011/E2 - rosii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bob808
post 8 Oct 2015, 08:23
Post #778


Membru


Group: Members
Posts: 117
Joined: 25 September 15
From: Bucuresti




@gangara - am doua difuzoare DLS C6 daca te intereseaza sa cumperi (16.5cm). Pastrez eu tweeterele+crossoverele deocamdata smile.gif

@IDF - ma gandeam la filtre de ordinul 3 chiar. Hertz da toti parametrii difuzorului. In loc sa fac un filtru bandpass pentru medii o sa fac un low pass normal caci ulterior voi decupa basul din ele prin filtrul activ din HU.
Eu am avut o experienta foarte placuta in a schimba filtrul unor boxe Wharfedale din pasiv in activ. Dar am avut nevoie de extra canale de amplificare. Rezultatul a fost net superior! Pe langa ureche, si microfonul de masuratori a aratat un raspuns mai linear in zona de cross.
Daca nu ar fi fost bataie de cap cu firele prin usi, as fi mers pe varianta asta si in masina. Dar deocamdata nu vreau sa ma duc chiar acolo, plus ca ar fi altele de rezolvat mai importante cum ar fi insonorizarea masinii etc.

O sa merg pe un filtru general de ordinul 3 Butterworth, vad ulterior daca mai e nevoie de fine tuning.
Nu pot sa merg pe varianta cu crossoverele de la DLS-uri caci am doar pentru 2 canale. Daca fac asta trebuie musai sa pun L-pad-uri la tweeterele de pe spate, cel putin.
Ma asteptam sa nu am batai de cap cu crossoverele dar sper sa echivaleze cu calitatea mediilor din acest sistem.

Pentru inductori air-core m-am gandit sa merg pe Jantzen, par foarte accesibili si calitativi. Condensatori cred ca Wima MKP fara sa stau sa ma gandesc. Alternative la Jantzen m-ar interesa, altfel o sa ma apuc de calcule.

Sa pastrez pragul de 3.5KHz intre medii/inalte? Sau sa urc la 4-5KHz? E cineva care a facut teste cu aceste tweetere de la Hertz?
Vad ca in fisa tehnica raspunsul incepe de la 3KHz, mi se pare cam aproape la 3.5KHz.


This post has been edited by Bob808: 8 Oct 2015, 08:27


--------------------
Renault Laguna 2002 / 1.9dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
silvanu96
post 8 Oct 2015, 08:25
Post #779


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.798
Joined: 21 April 15
From: Ploiesti




Pai ne-a sugerat colegul Burleanu niste slimuri: EVF165.5 de la Hertz.


--------------------
Renault Megane 3 2009 Hatch 1.5 dCI 78kw - PH__CSR
Duster Laureate 2016, 1.5dci 4wd.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IDF
post 8 Oct 2015, 08:54
Post #780


Membru autentic


Group: Members
Posts: 316
Joined: 21 November 10
From: Timisoara




@Bob: nu te intinde catre ordinul 3 pentru ca distanta dintre difuzoare este foarte mare (comparativ cu niste incinte de camera). O sa ai probleme cu faza difuzoarelor in cazul unui ordin 3. De aia majoritatea filtrelor de masina sunt de ordinul 1... Ca sa pui ordin 3 cu o distanta intre dif->tweeter asa de mare, ar trebui ca tu sa asculti de departe.

My 2 cents daca vrei tu sa redimensionezi filtre. Componente poti sa pui orice de renume din punctu meu de vedere, ca-i mundorf, elna, jantzen, vezi sa nu ajunga filtrele mai scumpe ca boxele. Dar totusi poti incerca sa mergi pe componente Monacor (care se gasesc pe partysound) sau Visaton (CRED ca se gasesc pe audioalchemy). Nu te duce mai sus de ordinul 2 si lasa punctul de cross mai jos in frecventa (grija mare sa nu belesti tweetere) 3.5 is just right daca tweeterele sunt de acord cu asta (o sa vezi ca daca cresti punctu de cross o sa iti moara asa din soundstage si sunetul o sa "vina mai de jos". Tu in masina esti foarte off-axis raportat la difuzoarele din usi... decat de tweeterele de pe bord.


--------------------
BMW 320 E92
ex: Renault Fluence 1.5 dci 110 Expression plus
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
65 Pages « < 24 25 26 27 28 > » 
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 1st May 2025 - 18:18
Dacia