Sfaturi Audio Renault Megane 3
![]() ![]() ![]() |
Sfaturi Audio Renault Megane 3
burleanu |
![]()
Post
#751
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 60 Joined: 9 October 09 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane III Coupe
2011 1.9 dCI 130
- CJ 22 WAC
|
|||
Cristi.sdo |
![]()
Post
#752
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 81 Joined: 30 April 15 ![]() |
Chiar imi doresc sa vad poze cu tot "proiectul". De la lighean la incinta, pare interesant.
Si eu mi-aș dori sa fac, însă lipsa de timp isi face simțită prezenta. Nu era mai ok din lemn? Am un sistem (celebrul sistem de lemn) Genius de 150w si "urlă" de rupe. O da, are 7 ani:)))) Oricum congratz. Astept poze 😁:D |
--------------------
Renaul
Megane 3
2011,GrandTour,Break,1.5dci 110hp http://i.imgur.com/UO91dL4.jpg
|
|
burleanu |
![]()
Post
#753
|
Membru incepator Group: Members Posts: 60 Joined: 9 October 09 ![]() |
Salut,
In ultimele zile am fost ocupat cu proiectarea si realizarea unui subwoofer de dimensiuni cat mai reduse care sa intre in spatiul de la roata de rezerva. Mai bine zis in janta de la roata de rezerva. Cu mandrie pot spune ca rezultatul a fost un succes deplin. Am reusit sa scot o incinta de 14 litri cu 2 porturi acordata pe 30hz. Sigurul lucru care o fac sa fie diferita e materialul folosit. Un LIGHEAN... da intr-adevar un lighean de la Carrefour (defapt 2 unul in altul pentru rezistenta). Tin sa ii multumesc celui care l-a proiectat ca la facut PERFECT cat spatiu din janta de la roata de rezerva. Intre cele doua ligheane am folosit un adeziv similar siliconului, iar spatiul l-am masurat cu apă, pentru a nu avea spatiu liber. A intrat aproximat un litru. Pot spune ca am poate cel mai nonconformist subwoofer pe masina. Lucrul de care sunt cel mai fericit/mandru e solutia aleasa pentru realizarea porturilor, care la o dimensiune atat de mica a incintei a fost nevoie sa fie lungi. Ideea este 100% personală, si de efect. Asta a fost provocarea cea mai mare. Realizarea unor porturi suficient de lungi intr-un volum/gabarit atat de redus. Rezultatul este fenomenal! In comparatie cu o cutie de vreo 30 litri sealed suna net superior (dimensiunea de sealed e data din specificatiile difuzorului in WinISD), acordarea pentru ported fiind tot in WinISD. Pun si poze cu rezultatul intermediar. Zic intermediar pentru ca urmează a fi lipit si îmbrăcat. Acum este doar prins in cateva șuruburi de probă. Chair si asa rezultatul este peste asteptări. Astept sa vad cati radeti de ligheanul meu ![]() Baftă! PS. In graficele din WinISD: Rosu e curba recomandata de producator dimensiune/port/frecventă Portocaliu e curba pentru boxa 30 litri sealed Verde este ce am facut eu adica 14 litri si port pe 30hz This post has been edited by burleanu: 4 Sep 2015, 21:17 Attached thumbnail(s) IMAG4762.jpg ( Size: 943.7k ) Number of downloads: 657 IMAG4760.jpg ( Size: 1.06mb ) Number of downloads: 681 IMAG4761.jpg ( Size: 1.38mb ) Number of downloads: 681 IMAG4757.jpg ( Size: 1.12mb ) Number of downloads: 668 PP_8W_Q_Pers_Rueckseite.png ( Size: 500.63k ) Number of downloads: 669 1.jpg ( Size: 279.54k ) Number of downloads: 135 |
--------------------
Renault
Megane III Coupe
2011 1.9 dCI 130
- CJ 22 WAC
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#754
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Neahh, cel mai nonconformist subwoofer este asta: https://www.youtube.com/watch?v=lakZo8k9VRE
Insa nu cred ca incape in portbagaj la Megane. |
--------------------
.
.
.
|
|
IDF |
![]()
Post
#755
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 316 Joined: 21 November 10 From: Timisoara ![]() |
@burleanu: poti sa postezi te rog un screen cu group delay, unul cu cone excursion si unul cu maximum acoustic power? Pentru 10 litri si cel pentru 14 litri. Daca ai WinISD lite nu merge... doar cu pro..
This post has been edited by IDF: 4 Sep 2015, 10:06 |
--------------------
BMW
320
E92 ex: Renault Fluence 1.5 dci 110 Expression plus
|
|
burleanu |
![]()
Post
#756
|
Membru incepator Group: Members Posts: 60 Joined: 9 October 09 ![]() |
@laurentiu
Mno cu ală mai dat gata... Aia sub nonconformist, al meu e copil mic.... ![]() @IDF Uite aici cam ce pot face WinISD-ul meu. Am lasat si parametrii difuzorului la vedere poate mă poti ajuta cu ceva informatii despre „group delay” si „phase shift” (asta ultimul il mai inteleg) din vers pro sau poate alte programe. Intreb ca sa stiu ce sa iau in calcul când setez DSP-ul. Acum intarzierile sunt „după ureche”, bine am luat in calcul distantele si să nu se audă ca vine din spate, dar totusi după grafic, poate te stii mai bine, astea pe când e facut sa arate decent, acum l-am doar probat sa vad ca nu m-am agitat degeaba. Merci! PS. Puterea am pus-o pt o singura infasurare, cum ziceam are 4, acum nu stiu ce sa zic, daca e corect sau nu. This post has been edited by burleanu: 4 Sep 2015, 21:16 Attached thumbnail(s) spl.jpg ( Size: 297.44k ) Number of downloads: 109 group.jpg ( Size: 274.18k ) Number of downloads: 51 phase.jpg ( Size: 285.11k ) Number of downloads: 38 |
--------------------
Renault
Megane III Coupe
2011 1.9 dCI 130
- CJ 22 WAC
|
|
IDF |
![]()
Post
#757
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 316 Joined: 21 November 10 From: Timisoara ![]() |
@burleanu: o sa iti pun aici niste screenuri ceva mai tarziu. In momentu asta ar fi bine sa nu finalizezi incinta cu acordaju ala la 30 Hz, pentru ca ai un GD mare. Asta inseamna ca va fi destul de leneș bassu. Si va suna mai rau decat in incinta sealed pe care o ai acum. Am facut o simulare scurta aseara, la 200w o sa fie in over excursion rau de tot de la 35 Hz in jos. Nu vei putea da cu mai mult de 100w in el si sa fie controlat. Oricum o dai, va trebui sa ai un filtru trece sus pentru zona de joase pentru ca o sa pistoneze aiurea difu la puteri mai mari. Si o sa ai nevoie de puteri mari pentru ca e oarecum ineficient, cu 84 dB/w/m ... Revin mai tarziu.
|
--------------------
BMW
320
E92 ex: Renault Fluence 1.5 dci 110 Expression plus
|
|
burleanu |
![]()
Post
#758
|
Membru incepator Group: Members Posts: 60 Joined: 9 October 09 ![]() |
Merci de atenționare,
De aia întrebam de alte păreri, am văzut la GD ca e ciudat graficul, dar am mers după spl in frecventa sa fie apropiat de sealed, mno acum cât ma stiu si eu.... Problema mea este spatiu, in sus nu as vrea sa merg la volum. Eventual frecventa pot sa o mai ridic largind porturile, sau să le scurteaz putin sau volumul incintei in jos. Locatia e sfânta acolo. La frecventele joase mai pot umbla din DSP, că am si filtru parametric si egalizator ca să nu îl chinuie, cred că ajută, nu? Delay si phase mai trebuie sa învăt cat si cum, putere mare nu îi dau eu atât, zic acum ![]() Merci, astept sfaturi. PS difu e de 87, tot jos stiu, 84 apare in frecventele joase. This post has been edited by burleanu: 5 Sep 2015, 20:02 |
--------------------
Renault
Megane III Coupe
2011 1.9 dCI 130
- CJ 22 WAC
|
|
burleanu |
![]()
Post
#759
|
Membru incepator Group: Members Posts: 60 Joined: 9 October 09 ![]() |
Revin cu amănunte pentru cine vrea să instaleze difuzoare de 13 sau de 16.5 cm. Pentru o adâncime de 52 mm se pare că intră perfect pe masina normala nu coupe.
Omul si-a instalat tot ca ale mele, așa ca atentie dacă nu vreti coaxial puneti componente. El a vrut tot ca ale mele ca nu are twetere, si nu a mai vrut să umble la ele pe acolo. Eu l-am avertizat. Eu acum va arăt doar cum a facut omul. De 52mm adâncime sau potrivit chiar si fără inel. Radio e stock si versiunea nouă de după 2012, masina fiind luată anul acesta. Attached thumbnail(s) image_e0c8a09ba4c4ecdf359c79be08f8fa4dead96c387a72168392e066c09f09c872_V.jpg ( Size: 226.85k ) Number of downloads: 174 image_6fbf57f2e66680c52b61b05b2f1c29d31b4b467d725051719b4ed518bdde82c1_V.jpg ( Size: 229.9k ) Number of downloads: 190 image_a657ac2630f49675c697c1ad2b0217080e4670b845fe2cd80b8cf61f37ec344c_V.jpg ( Size: 249.17k ) Number of downloads: 185 image_865940b66a1ec5dea54e7761f2842207deb1507007317b157096d104f8500eb9_V.jpg ( Size: 245.09k ) Number of downloads: 205 image_ddfe3e4e50cabfaf72558f03162edb4268921a58e683dcfa3c1a2de63043dd4e_V.jpg ( Size: 242.19k ) Number of downloads: 190 |
--------------------
Renault
Megane III Coupe
2011 1.9 dCI 130
- CJ 22 WAC
|
|
djcristi |
![]()
Post
#760
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.944 Joined: 5 October 09 From: Bucuresti / Pitesti ![]() |
multumim pt poze,
intradevar radio-ul este de facelift, si varianta cea mai low (amp+dac), daca nu are tweetere. |
--------------------
Renault
Megane 2.2
03/2008 Estate 1.5dci euro4 76kW FAP business
- DJC Dacia Logan euro4 1.5dci 50kW(68ps) ambition (fab oct-2007)
|
|
burleanu |
![]()
Post
#761
|
Membru incepator Group: Members Posts: 60 Joined: 9 October 09 ![]() |
Gata, ligheanul sub formă de incintă a fost îmbrăcat și plasat în locul destinat lui.
Mi-am tăiat și o față de protecție pentru a proteja difuzorul, și am personalizat-o puțin ![]() La indicațiile lui IDF am mai crescut puțin și frecvența de acordare a porturilor. În jurul valorii de 35-36hz. Aștept păreri , cum vi se pare! ![]() Baftă! Attached thumbnail(s) IMAG4788.jpg ( Size: 1.01mb ) Number of downloads: 175 IMAG4799_1.jpg ( Size: 278.09k ) Number of downloads: 139 IMAG4801.jpg ( Size: 1.3mb ) Number of downloads: 149 IMAG4803.jpg ( Size: 1.13mb ) Number of downloads: 142 |
--------------------
Renault
Megane III Coupe
2011 1.9 dCI 130
- CJ 22 WAC
|
|
S.Alex |
![]()
Post
#762
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 21 Joined: 17 January 15 ![]() |
@burleanu, felicitari pentru efortul depus ! Sunt curios cum suna, daca poti face un video, n-ar fi rau. Inca odata felicitari pentru ingeniozitate !
|
--------------------
Renault
Clio 3
2011 1.5dCi 90HP
|
|
djcristi |
![]()
Post
#763
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.944 Joined: 5 October 09 From: Bucuresti / Pitesti ![]() |
iti dai seama din video cum suna ?!
|
--------------------
Renault
Megane 2.2
03/2008 Estate 1.5dci euro4 76kW FAP business
- DJC Dacia Logan euro4 1.5dci 50kW(68ps) ambition (fab oct-2007)
|
|
IDF |
![]()
Post
#764
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 316 Joined: 21 November 10 From: Timisoara ![]() |
@burleanu. Pot sa pun o intrebare stupida? Nu vad porturile
![]() |
--------------------
BMW
320
E92 ex: Renault Fluence 1.5 dci 110 Expression plus
|
|
rusus |
![]()
Post
#765
|
Membru autentic Group: Members Posts: 808 Joined: 31 May 15 ![]() |
E frumos
This post has been edited by rusus: 24 Sep 2015, 12:59 |
--------------------
megane 3
1.5 dci,90 cp 2011, megane 3 bose 2013
Megane 4 intens 2017 estate Contul ***chivereanumarian*** fără posibilitate recuperare parola(nu primesc mail )
|
|
silvanu96 |
![]()
Post
#766
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.798 Joined: 21 April 15 From: Ploiesti ![]() |
Cum se apropie ziua mea, mi-as face cadou asa ceva:
http://www.be-loud.ro/produse/Subwoofere-a...UNKT/GTB-8200A/ |
--------------------
Renault
Megane 3
2009 Hatch 1.5 dCI 78kw
- PH__CSR Duster Laureate 2016, 1.5dci 4wd.
|
|
mircea_aq |
![]()
Post
#767
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.170 Joined: 13 October 06 ![]() |
Mai cauta pe la magazine online poate prinzi si mai ieftin.
Eu il am de vreo 4 ani, sunt multumit de el, se aude surprinzator de tare. |
--------------------
xxxxxxxx
xxxxxxxx
xxxxxxxx
|
|
IDF |
![]()
Post
#768
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 316 Joined: 21 November 10 From: Timisoara ![]() |
@silvanu: mai cauta, costa mult ala.
This post has been edited by IDF: 30 Sep 2015, 07:22 |
--------------------
BMW
320
E92 ex: Renault Fluence 1.5 dci 110 Expression plus
|
|
silvanu96 |
![]()
Post
#769
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.798 Joined: 21 April 15 From: Ploiesti ![]() |
Merci de info (Mircea)
O sa verific si preturile prin alta parte. |
--------------------
Renault
Megane 3
2009 Hatch 1.5 dCI 78kw
- PH__CSR Duster Laureate 2016, 1.5dci 4wd.
|
|
Bob808 |
![]()
Post
#770
|
Membru Group: Members Posts: 117 Joined: 25 September 15 From: Bucuresti ![]() |
Am luat 2 seturi de Hertz Dieci DSK 130.3 si imi place sunetul din mid-bass/medii dar tweeterele ma dispera.
De asemenea s-au folosit de trucul cu crossoverul. E filtrat doar ce intra in tweeter, linia pt difuzorul de 13cm e directa (si firul subtire rau) Condensatorul este un electrolitic nepolarizat, iar bobina nu este aircore. Ma gandesc serios sa-mi pun filtrele si tweeterele dela DLS C6. Asta sau sa fac un L-Pad pt tweeterele Hertz si un filtru de inalte pt difuzoarele de 13 cm. Am tras la minim inaltele si din eq si din setarile alea de inalte/bass separate. This post has been edited by Bob808: 7 Oct 2015, 03:23 |
--------------------
Renault
Laguna
2002 / 1.9dCi
|
|
IDF |
![]()
Post
#771
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 316 Joined: 21 November 10 From: Timisoara ![]() |
Te supara ca tiuie tare, asa-i? Condensatorul trebuie sa fie nepolarizat pentru ca ai semnal alternativ acolo. Daca faci un filtru pe difuzoarele de bass, o sa trebuiasca sa reproiectezi si filtrele de la tweetere. Pai incearca intai sa faci un L-Pad pentru tweeterele Hertz, cel mai bine. Daca tragi de treble din eq o sa iti afecteze performantele per ansablu, iti taie inclusiv din medii-inaltele care sunt redate de difuzor. Atenueaza cu 3, 5, 6 dB vezi tu cum ajungi sa iti placa. Daca ai Megane 3 mai e nasol la inalte ca tweeterele radiaza in parbriz si de acolo multe reflexii.
Daca pui tweeterele si filtrele de la DLSuri s-ar putea sa nu se faca unde trebuie punctul de cross, si in felul acesta sa te trezesti ori cu o gaura in banda de frecvente, ori cu un overlap care se va traduce printr-un gain pozitiv mare care va fi suparator la auditie. Si eu a trebuit la un moment dat sa atenuez cu 6 dB tweeterul ca sa fie acceptabil. |
--------------------
BMW
320
E92 ex: Renault Fluence 1.5 dci 110 Expression plus
|
|
djcristi |
![]()
Post
#772
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.944 Joined: 5 October 09 From: Bucuresti / Pitesti ![]() |
QUOTE(IDF @ 7 Oct 2015, 11:23) asta e in general problema cu tweeterele in bord, exista oarecum solutie, ca se pot pune in dreptul oglinzilor laterale si directionate catre sofer (fiind directiva inalta) dar problema e cu delay-ul, asa cum sunt ele in bord, delay-ul e cam in faza cu wooferele din usi, si cum sunt pe acelasi canal, adio delay independent ![]() |
--------------------
Renault
Megane 2.2
03/2008 Estate 1.5dci euro4 76kW FAP business
- DJC Dacia Logan euro4 1.5dci 50kW(68ps) ambition (fab oct-2007)
|
|
silvanu96 |
![]()
Post
#773
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.798 Joined: 21 April 15 From: Ploiesti ![]() |
Am vazut pe ebay ca Radio-CD Arkamys este Blaupunkt sau Bosch.
Care e mai bun?, sau sunt la fel. Vanzatorul spunea ca pe Bose Edition ar fi Bosch. |
--------------------
Renault
Megane 3
2009 Hatch 1.5 dCI 78kw
- PH__CSR Duster Laureate 2016, 1.5dci 4wd.
|
|
djcristi |
![]()
Post
#774
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.944 Joined: 5 October 09 From: Bucuresti / Pitesti ![]() |
ce importa are? conteaza path-ul audio, si clar la Bose e mai de calitate, dar tot sub un aftermarket ok.
|
--------------------
Renault
Megane 2.2
03/2008 Estate 1.5dci euro4 76kW FAP business
- DJC Dacia Logan euro4 1.5dci 50kW(68ps) ambition (fab oct-2007)
|
|
Bob808 |
![]()
Post
#775
|
Membru Group: Members Posts: 117 Joined: 25 September 15 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(IDF @ 7 Oct 2015, 10:23) Te supara ca tiuie tare, asa-i? Condensatorul trebuie sa fie nepolarizat pentru ca ai semnal alternativ acolo. Daca faci un filtru pe difuzoarele de bass, o sa trebuiasca sa reproiectezi si filtrele de la tweetere. Pai incearca intai sa faci un L-Pad pentru tweeterele Hertz, cel mai bine. Daca tragi de treble din eq o sa iti afecteze performantele per ansablu, iti taie inclusiv din medii-inaltele care sunt redate de difuzor. Atenueaza cu 3, 5, 6 dB vezi tu cum ajungi sa iti placa. Daca ai Megane 3 mai e nasol la inalte ca tweeterele radiaza in parbriz si de acolo multe reflexii. Daca pui tweeterele si filtrele de la DLSuri s-ar putea sa nu se faca unde trebuie punctul de cross, si in felul acesta sa te trezesti ori cu o gaura in banda de frecvente, ori cu un overlap care se va traduce printr-un gain pozitiv mare care va fi suparator la auditie. Si eu a trebuit la un moment dat sa atenuez cu 6 dB tweeterul ca sa fie acceptabil. Da, tiuie prea tare. Au facut rabat la crossover. Mi se pare lipsa de profesionalism pentru Hertz. Stiu ca trebuie sa fie nepolarizat acel condensator, problema e ca ma asteptam la un condensator metal film, nu electrolitic. Si o bobina air core. Ideea e ca electroliticii au o marja de eroare destul de mare. Sunt 4.7uF si masurati unul are 4.9uF si altul 4.4uF. Bobinele sunt apropiate la 157uH. Am Laguna 2, tot in bord in colt sunt puse. Prefer ca difuzoarele de 13cm sa se ocupe de medii, nu ma intereseaza sa munceasca si pe inalte (si-o sa scot si bassul din ele cand pun subwoofer). In datele tehnice se pare ca frecventa de crossover e 3.5KHz. Oricum valorile sunt aiurea. Daca calculez valorile pentru 3.5KHz ajung la 8uF cu 128uH pentru o impedanta de 4ohm cat arata fisa tehnica pentru tweeter. Trebuie sa refac de la 0 crossoverele pentru un sunet ok. O sa ma uit la valorile de la DLS sa vad pe unde ar veni punctul de crossover. Tweeterul T20 de la DLS are SPL de 93dB/W/m, la fel ca Hertz. Am vazut in 2 locuri diferite ca punctul de crossover pentru DLS C6 ar fi la 3.5KHz si la 5KHz. O sa calculez sa vad exact care este valoarea in functie de valorile componentelor. Sincer, cred ca daca pun direct crossoverele de la C6 o sa se auda mult mai bine decat acum. Au si L-Pad cu mai multe optiuni de putere. |
--------------------
Renault
Laguna
2002 / 1.9dCi
|
|
IDF |
![]()
Post
#776
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 316 Joined: 21 November 10 From: Timisoara ![]() |
Dimensionarea unor filtre poate fi tricky. Exista fel de fel de calculatoare care dau niste valori. Partea complicata intervine in momentul in care impedanta difuzorului variaza in functie de frecventa. De aia este important si imperativ sa ai Fs-ul difuzorului pe langa impedanta medie (4, 8 ohm). Pentru ca la Fs, impedanta este maximă cu o pantă abruptă.
In proiectarea de incinte acustice, filtru este in legatura foarte stransa cu incinta. In functie de amplasarea difuzoarelor pe incinta, de distante respectiv suprafata baffle-ului. O dimensionare corecta pentru un filtru de ordinul 2 de exp se poate face foarte... profesional in Matlab. Eu personal prefer Caspoc pentru ca este destul de friendly si este capabil sa faca simulari real-time (signal wise, pentru ca mai apoi sa se recurga la o metoda trial&error cu masuratori acustice, respectiv auditie). DAAAR merg si calculatoarele de pe net asa pentru dimensionări mai brutale. (impedanta, frecventa si atat) This post has been edited by IDF: 8 Oct 2015, 07:58 |
--------------------
BMW
320
E92 ex: Renault Fluence 1.5 dci 110 Expression plus
|
|
gangara |
![]()
Post
#777
|
Membru autentic Group: Members Posts: 882 Joined: 30 October 07 ![]() |
Un sfat pentru un set de dif uri 16.5 cm pentru usile fata va rog...
Daca schimb tot cu 13 nu fac nimic. Am testat pe Sandelul vechi si pana la urma pusesem de 16, respectiv MAC MPE 2.16. Pentru Megane as dori un set necoaxiale, ne-system, insa nu gasesc. In lipsa altor idei o sa montez tot un set MPE 2.16...evident fara twt. In alta ordine de idei, am observat ca si au mai montat colegi pe forum dif uri de 16,5 fara inel. Cred totusi ca ar trebui montat cu inel MDF pentru a proteja difuzorul de apa. |
--------------------
Renault
Megane
2011/E2
- rosii
|
|
Bob808 |
![]()
Post
#778
|
Membru Group: Members Posts: 117 Joined: 25 September 15 From: Bucuresti ![]() |
@gangara - am doua difuzoare DLS C6 daca te intereseaza sa cumperi (16.5cm). Pastrez eu tweeterele+crossoverele deocamdata
![]() @IDF - ma gandeam la filtre de ordinul 3 chiar. Hertz da toti parametrii difuzorului. In loc sa fac un filtru bandpass pentru medii o sa fac un low pass normal caci ulterior voi decupa basul din ele prin filtrul activ din HU. Eu am avut o experienta foarte placuta in a schimba filtrul unor boxe Wharfedale din pasiv in activ. Dar am avut nevoie de extra canale de amplificare. Rezultatul a fost net superior! Pe langa ureche, si microfonul de masuratori a aratat un raspuns mai linear in zona de cross. Daca nu ar fi fost bataie de cap cu firele prin usi, as fi mers pe varianta asta si in masina. Dar deocamdata nu vreau sa ma duc chiar acolo, plus ca ar fi altele de rezolvat mai importante cum ar fi insonorizarea masinii etc. O sa merg pe un filtru general de ordinul 3 Butterworth, vad ulterior daca mai e nevoie de fine tuning. Nu pot sa merg pe varianta cu crossoverele de la DLS-uri caci am doar pentru 2 canale. Daca fac asta trebuie musai sa pun L-pad-uri la tweeterele de pe spate, cel putin. Ma asteptam sa nu am batai de cap cu crossoverele dar sper sa echivaleze cu calitatea mediilor din acest sistem. Pentru inductori air-core m-am gandit sa merg pe Jantzen, par foarte accesibili si calitativi. Condensatori cred ca Wima MKP fara sa stau sa ma gandesc. Alternative la Jantzen m-ar interesa, altfel o sa ma apuc de calcule. Sa pastrez pragul de 3.5KHz intre medii/inalte? Sau sa urc la 4-5KHz? E cineva care a facut teste cu aceste tweetere de la Hertz? Vad ca in fisa tehnica raspunsul incepe de la 3KHz, mi se pare cam aproape la 3.5KHz. This post has been edited by Bob808: 8 Oct 2015, 08:27 |
--------------------
Renault
Laguna
2002 / 1.9dCi
|
|
silvanu96 |
![]()
Post
#779
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.798 Joined: 21 April 15 From: Ploiesti ![]() |
Pai ne-a sugerat colegul Burleanu niste slimuri: EVF165.5 de la Hertz.
|
--------------------
Renault
Megane 3
2009 Hatch 1.5 dCI 78kw
- PH__CSR Duster Laureate 2016, 1.5dci 4wd.
|
|
IDF |
![]()
Post
#780
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 316 Joined: 21 November 10 From: Timisoara ![]() |
@Bob: nu te intinde catre ordinul 3 pentru ca distanta dintre difuzoare este foarte mare (comparativ cu niste incinte de camera). O sa ai probleme cu faza difuzoarelor in cazul unui ordin 3. De aia majoritatea filtrelor de masina sunt de ordinul 1... Ca sa pui ordin 3 cu o distanta intre dif->tweeter asa de mare, ar trebui ca tu sa asculti de departe.
My 2 cents daca vrei tu sa redimensionezi filtre. Componente poti sa pui orice de renume din punctu meu de vedere, ca-i mundorf, elna, jantzen, vezi sa nu ajunga filtrele mai scumpe ca boxele. Dar totusi poti incerca sa mergi pe componente Monacor (care se gasesc pe partysound) sau Visaton (CRED ca se gasesc pe audioalchemy). Nu te duce mai sus de ordinul 2 si lasa punctul de cross mai jos in frecventa (grija mare sa nu belesti tweetere) 3.5 is just right daca tweeterele sunt de acord cu asta (o sa vezi ca daca cresti punctu de cross o sa iti moara asa din soundstage si sunetul o sa "vina mai de jos". Tu in masina esti foarte off-axis raportat la difuzoarele din usi... decat de tweeterele de pe bord. |
--------------------
BMW
320
E92 ex: Renault Fluence 1.5 dci 110 Expression plus
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 1st May 2025 - 18:18 |