Sfaturi Audio Renault Megane 3
![]() ![]() ![]() |
Sfaturi Audio Renault Megane 3
gangara |
![]()
Post
#811
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 882 Joined: 30 October 07 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane
2011/E2
- rosii
|
|||
Bob808 |
![]()
Post
#812
|
Membru Group: Members Posts: 117 Joined: 25 September 15 From: Bucuresti ![]() |
Aha. Ok.
Bine, asta la Megane. La mine e aproape imposibil fara sa magaresc fata de usa. |
--------------------
Renault
Laguna
2002 / 1.9dCi
|
|
djcristi |
![]()
Post
#813
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.944 Joined: 5 October 09 From: Bucuresti / Pitesti ![]() |
QUOTE(Bob808 @ 14 Oct 2015, 12:28) Ce nu stiu eu inca, este pentru ce anume conteaza asa mult diferenta de la 13 la 16? Daca e bass-ul, atunci cred ca e mai simplu sa ramai pe 13 (si mai ieftin) si sa pui un subwoofer mai mic in spate care sa umple sunetul (si nu-ti mai bati capul nici cu izolarea fonica a usilor). 1. mai studiaza car audio 2. "bass-ul" generic numit, nu spune exact ce gama vrei sa redai, subwooferul este pentru o anumita gama, iar wooferele din usi pt alta, plus ca e vorba si de intarzieri si de alte multe calcule, de ce crezi ca la sistemele OEM hi-end se pun sub scaunele fata (in podea) subwooferele... |
--------------------
Renault
Megane 2.2
03/2008 Estate 1.5dci euro4 76kW FAP business
- DJC Dacia Logan euro4 1.5dci 50kW(68ps) ambition (fab oct-2007)
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#814
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.322 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
QUOTE(djcristi @ 14 Oct 2015, 13:14) Iaca stiu un R Klasse cu sistem Harman Kardon care a costat destul de mult extra in momentul comenzii sonorizarea si wooferul este in spate ... nicidecum unde spui tu ... la fel un A6 care a venit cu Bang & Olufsen ... woofer la fel in portbagaj ... si exemplele pot continua, de fapt daca stau sa ma gandesc cam tot ce am vazut cu sonorizare OEM hi-end am vazut cu woofer integrat in portbagaj nu sub scaune. |
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
djcristi |
![]()
Post
#815
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.944 Joined: 5 October 09 From: Bucuresti / Pitesti ![]() |
mai studiaza, link
chiar si la megane 3 exista sub scaunul pasagerului, la unele versiuni... This post has been edited by djcristi: 14 Oct 2015, 12:29 |
--------------------
Renault
Megane 2.2
03/2008 Estate 1.5dci euro4 76kW FAP business
- DJC Dacia Logan euro4 1.5dci 50kW(68ps) ambition (fab oct-2007)
|
|
silvanu96 |
![]()
Post
#816
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.798 Joined: 21 April 15 From: Ploiesti ![]() |
Fiat si Alfa tot prin spate.
|
--------------------
Renault
Megane 3
2009 Hatch 1.5 dCI 78kw
- PH__CSR Duster Laureate 2016, 1.5dci 4wd.
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#817
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.322 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
Iar intelegi doar ce vrei ... eu ti-am spus ca din ce am vazut pana acum si alea in acest moment sunt majoritate ... tu spui ca exista ... o fi ... dar nu la marea majoritate.
ma opresc aici pentru ca oricum cu tine este dificil de purtat o discutie constructiva ... tu le ai pe ale tale si restul habar nu au. |
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
Bob808 |
![]()
Post
#818
|
Membru Group: Members Posts: 117 Joined: 25 September 15 From: Bucuresti ![]() |
Este un anume delay daca este in portbagaj, dar se poate corecta asta din filtre.
Bass-ul se termina cu totul pe la 160Hz. Din HU-ul meu pot sa pun un high-pass pe boxe la 125Hz, asta inseamna ca ele tre' sa lucreze ceva mai mult intre 125-160. Destul de mica plaja si nu stiu cat de mult volum au nevoie sa miste pentru asta. Un difuzor mai mic de bass in portbagaj poate sa miste destul de repede si sa acopere pana pe la 60-70Hz (in jos). Ceva gen Woofer nu subwoofer. Subwooferul se ocupa de la 80Hz - 20Hz. <span class='edit'>14 Oct 2015, 12:49:</span> Eu incerc sa pornesc discutia asta ca sa aflu lucruri noi de la cei care stiu. Ma intereseaza. This post has been edited by Bob808: 14 Oct 2015, 12:50 Attached thumbnail(s) frequency_bands.jpg ( Size: 49.21k ) Number of downloads: 433 |
--------------------
Renault
Laguna
2002 / 1.9dCi
|
|
djcristi |
![]()
Post
#819
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.944 Joined: 5 October 09 From: Bucuresti / Pitesti ![]() |
QUOTE(Bob808 @ 14 Oct 2015, 13:48) unde ai citit tu aberatia asta? 14 Oct 2015, 18:03: QUOTE(cj98czh @ 14 Oct 2015, 13:44) poate ca nu la majoritatea , nu am stat sa fac statistici, dar intr-un sistem hi-fi acolo ar tb sa fie. This post has been edited by djcristi: 14 Oct 2015, 17:03 |
--------------------
Renault
Megane 2.2
03/2008 Estate 1.5dci euro4 76kW FAP business
- DJC Dacia Logan euro4 1.5dci 50kW(68ps) ambition (fab oct-2007)
|
|
Bob808 |
![]()
Post
#820
|
Membru Group: Members Posts: 117 Joined: 25 September 15 From: Bucuresti ![]() |
De ce nu-ti alegi tu cuvintele mai atent?
<span class='edit'>14 Oct 2015, 17:30:</span> Ia, baga nasu' aici: https://www.minidsp.com/applications/digita...rossover-basics MiniDSP sunt folosite cu succes in sonorizarea auto. Uite citat daca nu ai chef sa te uiti: "Why time-align? In a multi-way loudspeaker, the sound from different drivers will take slightly different amounts of time to reach your ears. The figure below illustrates a typical scenario: since the woofer cone is "deeper" than the tweeter, the acoustic center of the woofer is further away from the listener's ear than the tweeter. The sound from the woofer will therefore arrive at the listener's ear slightly later than the sound from the tweeter. This can have a detrimental effect on the speaker's response around the crossover. One approach to this issue is to build a slanted or stepped baffle. In passive crossover design, the designer may use specific techniques to shift the phase of one driver or another to compensate. In a miniDSP crossover, we use the Delay parameter in the output channels to delay the signal from the tweeter by a small amount of time. The result is that the acoustic waveform from both drivers will arrive at the listener's ear at the same time." Inca unul: "Time delay/alignment. Time alignment on all output channels is essential to ensure smooth response through the crossover region. See the application note How to time-align speaker drivers." Uite ti-am pus si-o poza care reprezinta diferenta de faza intre 2 difuzoare cu crossover. Daca stii sa te folosesti de asta poti sa le aliniezi sa ai un raspuns bun. This post has been edited by Bob808: 14 Oct 2015, 17:33 Attached thumbnail(s) phase_difference_2.png ( Size: 4.6k ) Number of downloads: 413 |
--------------------
Renault
Laguna
2002 / 1.9dCi
|
|
paul_p |
![]()
Post
#821
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.133 Joined: 1 April 06 From: psd=evil ![]() |
Una-i faza si alta-i intarzierea.
Daca e vorba de filtre digitale care implica DSP e foarte simplu sa modifici intarzierile intre difuzoare. Insa cu filtre analogice este absolut imposibil. This post has been edited by paul_p: 14 Oct 2015, 17:42 |
--------------------
Fara
roti
fara ipocriti
- 2010
|
|
Bob808 |
![]()
Post
#822
|
Membru Group: Members Posts: 117 Joined: 25 September 15 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Renault
Laguna
2002 / 1.9dCi
|
|
paul_p |
![]()
Post
#823
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.133 Joined: 1 April 06 From: psd=evil ![]() |
Nu confunda intarzierea cu defazarea.
Nu poti face nici un filtru analogic care sa-ti intarzie semnalul audio cu, sa zicem, 1 ms. This post has been edited by paul_p: 14 Oct 2015, 17:44 |
--------------------
Fara
roti
fara ipocriti
- 2010
|
|
Bob808 |
![]()
Post
#824
|
Membru Group: Members Posts: 117 Joined: 25 September 15 From: Bucuresti ![]() |
Folositi termenii pasiv/activ si analog/digital corect.
Crossover pasiv e cu componente pasive (rezistori, condensatoare si inductori). Crossover activ este folosit pentru semnal slab si foloseste amplificatoare operationale (aceste filtre sunt filtre analog si pot face corectii de group delay). Mai exista crossing in spectrul digital cu micro-uri care fac si ele corectii pentru delay. Defazarea este un delay! Nu? De ce atunci cand ai 2 difuzoare de bass in anti-faza ele nu mai produc mare lucru? Se anuleaza reciproc fiindca atunci cand unul impinge, altul trage. Unul este intarziat cu 180 de grade ca faza, sau in functie de frecventa de test se si poate calcula timpul. Ce-i drept, intarzierea cauzata de diferentele de faza variaza cu frecventa, nu este fixa. This post has been edited by Bob808: 14 Oct 2015, 18:13 |
--------------------
Renault
Laguna
2002 / 1.9dCi
|
|
paul_p |
![]()
Post
#825
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.133 Joined: 1 April 06 From: psd=evil ![]() |
QUOTE(Bob808 @ 14 Oct 2015, 19:07) Defazarea este un delay! Nu? De ce atunci cand ai 2 difuzoare de bass in anti-faza ele nu mai produc mare lucru? Se anuleaza reciproc fiindca atunci cand unul impinge, altul trage. Unul este intarziat cu 180 de grade ca faza, sau in functie de frecventa de test se si poate calcula timpul. Eu folosesc termenii extrem de corect. Defazarea nu este un delay. Sunt chestii total diferite! Delay-ul este independent de frecventa, pe cand defazarea depinde PUTERNIC de frecventa. |
--------------------
Fara
roti
fara ipocriti
- 2010
|
|
Bob808 |
![]()
Post
#826
|
Membru Group: Members Posts: 117 Joined: 25 September 15 From: Bucuresti ![]() |
Defazarea produce delay! Intotdeauna.
Ma refeream la termenii analog/pasiv. 14 Oct 2015, 18:19: QUOTE(paul_p @ 14 Oct 2015, 17:43) Am atasat un circuit analog cu group-delay variabil. This post has been edited by Bob808: 14 Oct 2015, 18:19 Attached thumbnail(s) image.jpg ( Size: 32.4k ) Number of downloads: 388 |
--------------------
Renault
Laguna
2002 / 1.9dCi
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#827
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Pana la urma a montat cineva difuzoare de 16,5 pe portierele fata de la hatchback? Pe Coupe am vazut, dar pe hatch e probabil diferit.
|
--------------------
.
.
.
|
|
paul_p |
![]()
Post
#828
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.133 Joined: 1 April 06 From: psd=evil ![]() |
Discutia noastra a plecat de plasarea subwoofer-ului in portabaj, fapt ce face ca sunetele de frecventa joasa sa ajunga la ascultator cu intarziere fata de sunetele produse de celelalte difuzoare. Intarzierea cu care ajung sunetele este constanta, indiferent de frecventa.
Daca distanta de la ascultator la subwofer este cu 1,5m mai mare decat fata de celelate difuzoare, frecventele joase ajung la ascultator cu o intarziere de 4,5ms. La frecvente joase aceasta intaziere esste putin sesizabila. Insa daca ascultatorii sunt mai aproape de difuzoarele de joase fata de cele de medii si inalte, atunci intarzierea de 4,4 ms este suparatoare, pentru ca se simte bine la frecvente peste 500Hz. Pentru a compensa aceste intarzieri sunt necesare niste circuite de intarziere cu o intarziere constanta de ordinul milisecundelor, indiferent de frecventa. Ori asemenea circuite nu pot realizate cu elemente analogice. QUOTE(Bob808 @ 14 Oct 2015, 19:15) Gresit! Ai atasat schema unul filtru trece jos activ ![]() Group delay este o functie de frecventa, indicand variatia fazei in functie de frecventa: [attachmentid=1628010441] Revenind la sistemele audio auto, este recomandat ca difuzoarele sa fie plasate la distante similare fata de ascultator. Altfel apar atat defazaje cat si intarzieri diferite, in functie de pozitia ascultatorului fata de difuzoare. Avand in vedere ca acest lucru este practic imposibil intr-un autovehicul, realizarea unui sistem audio hi-fi performant este dificila, implicand de cele mai multe ori prelucrarea digitala a sunetului printr-un DSP, putandu-se astfel asigura un compromis satisfacator pentru toti ocupantii. This post has been edited by paul_p: 14 Oct 2015, 22:22 |
--------------------
Fara
roti
fara ipocriti
- 2010
|
|
gangara |
![]()
Post
#829
|
Membru autentic Group: Members Posts: 882 Joined: 30 October 07 ![]() |
QUOTE(Laurentziu83 @ 14 Oct 2015, 19:57) Pana la urma a montat cineva difuzoare de 16,5 pe portierele fata de la hatchback? Pe Coupe am vazut, dar pe hatch e probabil diferit. Pai parca montase cineva p aci. Chiar mentiona ca s-au asezat bine fara inele si ca usa era de Megan normal nu cupe. In orice caz, eu vreau sa montez de 16 doar pe fata (pe spate e degeaba) insa tot asteptam acilea pe topic sa se gaseasca unu si sa zica...da ma monteaza MAC urile alea...sau ca nu sunt bune de nimic sa bag Hertzurile..sau sa iau SH.. ![]() Cum am mai precizat, chiar daca se pot baga fara inel, eu tot sper sa fie loc se pentru el incat sa fie protejat de apa. |
--------------------
Renault
Megane
2011/E2
- rosii
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#830
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.322 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
|
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
gangara |
![]()
Post
#831
|
Membru autentic Group: Members Posts: 882 Joined: 30 October 07 ![]() |
Clar nu sunt niste prosti, insa am ascultat intr un 525 model 2005 echipat HK.
Sincer...groaznic. Sigur nu avea nici un subwoofer, insa per ansamblu se auzea chiar ca intr un Megan. Era super penibil sa stai intr o masina de lux si sa se auda semi low cost. |
--------------------
Renault
Megane
2011/E2
- rosii
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#832
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.322 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
Sa nu fi fost umblat la instalatia audio ... la cat costa sa pui HK.. nu cred ca se joaca cineva ...personal nu am vazut HK fara woofer ... si intotdeuna sunetul era ok.
HK are mult marketing stiu dar fac si treaba ok. |
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
IDF |
![]()
Post
#833
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 316 Joined: 21 November 10 From: Timisoara ![]() |
Intarzierea cu care un semnal ajunge de la sursa la receptor in cauza unui defazaj este o functie de frecventa dupa cum spunea paul_p. In schimb un delay introdus cu ajutorul unui procesor de semnal este constant pe toata gama de frecvente.
Punand in antifaza (raportat la restul difuzoarelor) subwooferul din portbagaj nu va rezolva absolut nimic. In cazul lui este nevoie de un delay general. Nu se poate face delay mare dintr-o rețea pasivă. Se pot introduce defazaje. Este ideal ca subwooferul sa fie cat mai aproape de ascultator. Dar daca este mai departe nu-i problema. In cazul meu se imbina frumos fiind in portbagaj, fara vreun dsp. Pentru multi daca nu exista bas, muzica sună aiurea (yea, pot sa fiu oarecum de acord, dar nu). Cum zicea un coleg mai sus, 1.5 m inseamna o perioada T de vreo 4.5 ms. Acesta este un delay MAI MULT DECAT ACCEPTABIL pentru orice frecventa < 90 Hz. Un port acordat prost intr-o incinta acustica poate introduce GD de 50 ms in zona de joase. fara probleme. Si totusi poate suna binisor. Iar daca incinta din portbagaj este sealed, nu ne vom confrunta cu niciun fel de delay audibil. 4.5 ms poate prezenta o mare problema la 2 khz spre exp. Mare mare. Eu as propune desfiintarea acestei ipoteze conform careia amplasarea subwooferului in masina este importanta. Nu este. Mai mari probleme pot cauza suprafetele rezonante. In cazul meu plafonul rezoneaza undeva la 25 Hz. Planseul din spatele banchetei rezoneaza pe la 40 (in consecință suportul ledurilor de la frână bătea in lunetă. S-a rezolvat cu niste cauciuc). Completare: 16.5 pe spate vor pompa mai mult bas decat pe fata, cel putin din experienta. This post has been edited by IDF: 15 Oct 2015, 08:51 |
--------------------
BMW
320
E92 ex: Renault Fluence 1.5 dci 110 Expression plus
|
|
gangara |
![]()
Post
#834
|
Membru autentic Group: Members Posts: 882 Joined: 30 October 07 ![]() |
QUOTE(IDF @ 15 Oct 2015, 08:44) OK. Deci tu recomanzi mai degraba montare de 16,5 in usile spate decat fata, eventual montare chiar in toate cele 4 usi. Bineinteles asta pentru cine nu vrea subwoofer. Eu zisesm ca e degeaba schimbarea pe usa spate din experienta pe Sandero si de pe alta masina deoarece imbunatatirea era foarte mica spre deloc lasand 16.5 decat pe fata. Revin...o recomandare...vreo marca..model ![]() |
--------------------
Renault
Megane
2011/E2
- rosii
|
|
IDF |
![]()
Post
#835
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 316 Joined: 21 November 10 From: Timisoara ![]() |
Pai sunt be be-loud componente de la Focal, Auditor r 165 parca, cu 280. Si 180 coaxiale. Sau la bani mai putini JBL CS-760C. Eu as lua alea de la Focal
|
--------------------
BMW
320
E92 ex: Renault Fluence 1.5 dci 110 Expression plus
|
|
gangara |
![]()
Post
#836
|
Membru autentic Group: Members Posts: 882 Joined: 30 October 07 ![]() |
Bun ...bun...bun (FOCAL). Mai eftin decat hertzu..dar mai scump decat MAC ul.
Alea coax sa șadă pe spate iar alea tip sistem pe fata. Cu putin chin poate si tweeterele se pot monta in locul celor stoc. |
--------------------
Renault
Megane
2011/E2
- rosii
|
|
silvanu96 |
![]()
Post
#837
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.798 Joined: 21 April 15 From: Ploiesti ![]() |
Asa vreau si eu sa-mi pun tweetere pe spate, ma intreb daca gasesc gaura sub fata de usa??
|
--------------------
Renault
Megane 3
2009 Hatch 1.5 dCI 78kw
- PH__CSR Duster Laureate 2016, 1.5dci 4wd.
|
|
djcristi |
![]()
Post
#838
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.944 Joined: 5 October 09 From: Bucuresti / Pitesti ![]() |
ar tb sa fie data
![]() 15 Oct 2015, 14:14: QUOTE(cj98czh @ 15 Oct 2015, 08:42) nu toate masinile au o compartimentare cat sa permita un sound corect. Iar H&K sunt mai mult pe marketing decat pe hi-fi. This post has been edited by djcristi: 15 Oct 2015, 13:14 |
--------------------
Renault
Megane 2.2
03/2008 Estate 1.5dci euro4 76kW FAP business
- DJC Dacia Logan euro4 1.5dci 50kW(68ps) ambition (fab oct-2007)
|
|
rusus |
![]()
Post
#839
|
Membru autentic Group: Members Posts: 808 Joined: 31 May 15 ![]() |
Ma scuzați ca va intrerup,o întrebare am,dc anume nu ia melodiile una după alta,sare mai multe odată,acolo jos apare random sa fie oare de la acela?
15 Oct 2015, 13:34: Ceva de genu This post has been edited by rusus: 15 Oct 2015, 13:34 Attached thumbnail(s) IMG_20151015_143300.jpg ( Size: 1.14mb ) Number of downloads: 321 |
--------------------
megane 3
1.5 dci,90 cp 2011, megane 3 bose 2013
Megane 4 intens 2017 estate Contul ***chivereanumarian*** fără posibilitate recuperare parola(nu primesc mail )
|
|
IonutGligan |
![]()
Post
#840
|
![]() impatimit marca renault Group: Members Posts: 783 Joined: 7 June 09 From: Cluj Napoca ![]() |
pai exact aia face Random sare cu cate 10 piese in fata. Trebuie debifata functia undeva in setari.
|
--------------------
Renault
Megane 3 Estate SPORT TOURER dCi 1.9-130 ponei
2010
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 1st May 2025 - 22:19 |