Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

49 Pages « < 24 25 26 27 28 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Tipul de ulei folosit!, Dupa cati km este recomandat schimbul?

madhorsefuzzy
post 9 May 2015, 13:37
Post #751


Membru


Group: Members
Posts: 4.247
Joined: 9 May 05
From: Bucuresti




QUOTE(budspencer07 @ 9 May 2015, 11:43)
Testul de presiune la ulei la 0 respectiv 15000 km spune totul despre acesta de aceea daca vrei sa fii convins ca folosesti un ulei bun faci testele cu acesta.
*


Cum fac testul asta?


--------------------
Laguna Grandtour 2011 4Control 2.0dci 200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock
"Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
budspencer07
post 9 May 2015, 13:48
Post #752


Membru autentic


Group: Members
Posts: 589
Joined: 11 December 14
From: Suceava




In primul rand iti trebuie chitul de masurare a presiunii , nu a compresiei se racordeaza la motor si se iau valorile la 0 respectiv 15000 km .Cel mai bun ulei isi mentine presiunea ridicata cat mai mult timp.


--------------------
Land Rover Range Rover 2015
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djcristi
post 9 May 2015, 15:46
Post #753


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.944
Joined: 5 October 09
From: Bucuresti / Pitesti




pai motorul are deja senzor de presiune ulei (dupa el iti indica liniutele din bord), de ce sa masori cu ceva separat?

This post has been edited by djcristi: 9 May 2015, 15:47


--------------------
Renault Megane 2.2 03/2008 Estate 1.5dci euro4 76kW FAP business - DJC
Dacia Logan euro4 1.5dci 50kW(68ps) ambition (fab oct-2007)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 9 May 2015, 15:50
Post #754


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




QUOTE(djcristi @ 9 May 2015, 15:46)
pai motorul are deja senzor de presiune ulei (dupa el iti indica liniutele din bord)

Indicarea nivelului in bord se face de catre senzorul de nivel ulei.....nu de presiune.


--------------------
. . . - .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi.r
post 9 May 2015, 21:40
Post #755


Membru ... din cand in cand


Group: Members
Posts: 1.721
Joined: 14 March 06




QUOTE(budspencer07 @ 9 May 2015, 12:43)
Testul de presiune la ulei la 0 respectiv 15000 km spune totul despre acesta de aceea daca vrei sa fii convins ca folosesti un ulei bun faci testele cu acesta.
*


Pompa cu care este dotat agregatul poate sa-ti impinga si apa. Adica vei avea presiune in instalatie inclusiv cu apa chioara de la robinet. Macar nu induce lumea in oroare.


--------------------
megane diesel 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
budspencer07
post 10 May 2015, 07:19
Post #756


Membru autentic


Group: Members
Posts: 589
Joined: 11 December 14
From: Suceava




Garantezi tu ca presiunea e aceeasi la 0 respectiv 15000 cu toate tipurile de ulei? Fii concret te rog.


--------------------
Land Rover Range Rover 2015
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djcristi
post 10 May 2015, 13:27
Post #757


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.944
Joined: 5 October 09
From: Bucuresti / Pitesti




QUOTE(espacern @ 9 May 2015, 16:50)
Indicarea nivelului in bord se face de catre senzorul de nivel ulei.....nu de presiune.
*



scuze, ma gandeam la altceva wink.gif


--------------------
Renault Megane 2.2 03/2008 Estate 1.5dci euro4 76kW FAP business - DJC
Dacia Logan euro4 1.5dci 50kW(68ps) ambition (fab oct-2007)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 10 May 2015, 14:09
Post #758


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




QUOTE(cristi.r @ 9 May 2015, 21:40)
Pompa cu care este dotat agregatul poate sa-ti impinga si apa. Adica vei avea presiune in instalatie inclusiv cu apa chioara de la robinet. Macar nu induce lumea in oroare.
*




Relativ corect, dar fiecare ulei are o anume vascozitate, in functie de temperatura si uzura. La aceeasi temperatura, apa si uleiul vor genera presiuni diferite.


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi.r
post 10 May 2015, 19:45
Post #759


Membru ... din cand in cand


Group: Members
Posts: 1.721
Joined: 14 March 06




QUOTE(budspencer07 @ 10 May 2015, 08:19)
Garantezi tu ca presiunea e aceeasi la 0 respectiv 15000 cu toate tipurile de ulei? Fii concret te rog.
*


Ai zis mai multe prostii pe aici. Mai bine le justifici tu pe toate si abia apoi deturnezi atentia. Nu presunea este criteriul care da uleiul bun. Sau daca ai alte informatii, te rog exprima-te. Ca doar tu ai adus in discutie aspectul asta.


--------------------
megane diesel 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
budspencer07
post 10 May 2015, 19:52
Post #760


Membru autentic


Group: Members
Posts: 589
Joined: 11 December 14
From: Suceava




Raspunde la intrebarea adresata daca esti barbat.


--------------------
Land Rover Range Rover 2015
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi.r
post 10 May 2015, 19:52
Post #761


Membru ... din cand in cand


Group: Members
Posts: 1.721
Joined: 14 March 06




QUOTE(R19/16v @ 10 May 2015, 15:09)
Relativ corect, dar fiecare ulei are o anume vascozitate, in functie de temperatura si uzura. La aceeasi temperatura, apa si uleiul vor genera presiuni diferite.
*


Domnule moderator, multumesc pentru detalii. Deci, reiau, pompa poate sa impinga si apa. Inca o data, nu presiunea este criteriul esential dupa care se judeca uzura unui ulei. Niciun ulei, ma refer la cele consumer, din comert, nu va ajunge dupa 15k km la presiune de sub 1-1,2 bar, cat este minimul la tipul asta de agregate. Iar 1-1,2 bar poate sa faca pompa aia inclusiv cu apa de la robinet. Probabil ca de-aia problema presiunii nu mai este pe lista de prioritati a producatorilor in ziua de azi. Asta ca sa nu mai spun ca nici macar presiunea insasi nu trebuie sa fie baza, ci debitul. Presiunea este data de rezistenta la inaintare, iar uleiul trebuie sa fuga cat mai repede prin motor si sa ia cu el si caldura. De-aia s-a ajuns la concluzia ca multe motoare merg mai reci (da, si 1-2 grade conteaza acolo unde este nevoie de asa ceva) daca scazi vascozitatea cu o treapta si asa mai departe. Este prea multa teorie pe care am dezgropat-o in cauza unui nebun care a aruncat piatra.


<span class='edit'>10 May 2015, 20:55:</span>
budspencer, nu te infoia asa. De la mine de sus se vede perfect drept in jos pe verticala (adica fara burta), deci sigur sunt mai barbat wink.gif.

This post has been edited by cristi.r: 10 May 2015, 20:01


--------------------
megane diesel 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
budspencer07
post 10 May 2015, 20:21
Post #762


Membru autentic


Group: Members
Posts: 589
Joined: 11 December 14
From: Suceava




Garantezi da sau nu fara baliverne.


--------------------
Land Rover Range Rover 2015
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MultiHunter
post 14 May 2015, 16:29
Post #763


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 14 August 12
From: Turda




Salut. Saptamana asta fac schimbul la 99k. Am inceput cu mobil 1 dar dupa am schimbat pe ELF fiind recomandat de renault. (am zis sa incerc) de atunci (7-8 ani) rulez tot cu elf 900SXR si sunt multumit. Motorul merge rotund. Nu mi se pare rau elfu, chiar il recomand. Daca sunteti multumiti de uleiul cu care ati rulat nu-l mai schimbati . In medie schimbul l-am facut la 10k dar acum am 15k.
Numai bine. A da si am uitat, de cand am masina tot 5w40 am folosit

This post has been edited by MultiHunter: 14 May 2015, 18:01


--------------------
Renault Megane 2 2005
Renault Megane 2 2005 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mihailean90
post 17 May 2015, 11:38
Post #764


Membru incepator


Group: Members
Posts: 68
Joined: 26 June 12




Salut am un renault megane 1.9 dci si de 4 ani folosesc elf 5w30 si sunt foarte multumit ultima oara am folosit elf 5w30 SOLARIS exista un ulei mai nou sau mai bun ??? Sau sa pun si de data asta SOLARIS ce parare aveti???


--------------------
Renault Megane ii 2006 1.9 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djcristi
post 17 May 2015, 12:35
Post #765


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.944
Joined: 5 October 09
From: Bucuresti / Pitesti




solaris e discontinued , acum si-a schimbat numele in full-tech , e 160ron bidonul de 5L. Megane-ul din semnatura a mers toata viata numai pe asa ceva, nu consuma ulei anormal, are 227k km, totul ok.


--------------------
Renault Megane 2.2 03/2008 Estate 1.5dci euro4 76kW FAP business - DJC
Dacia Logan euro4 1.5dci 50kW(68ps) ambition (fab oct-2007)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
meganus_bicorpus
post 18 May 2015, 08:00
Post #766


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.666
Joined: 2 November 07
From: Bucuresti si inca vreo 3 orase




solaris este un ulei folosit in special la motoarele cu filtru de particule, de la EURO5 in sus.Principala sa caracteristica este faptul ca poate functiona diluat cu o anumita cantitate de motorina fara sa afecteze motorul.


--------------------
renault Megane Bicorp/ Laguna III 2004 Dynamique / 2015 Black Edition+ 1,5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi.r
post 18 May 2015, 08:25
Post #767


Membru ... din cand in cand


Group: Members
Posts: 1.721
Joined: 14 March 06




Si ca nu se supara daca functioneaza la o temperatura un pic mai mare decat cele fara DPF. Solaris se foloseste inca din 2005, parca, de la primele euro4 cu DPF.

This post has been edited by cristi.r: 18 May 2015, 08:25


--------------------
megane diesel 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
madhorsefuzzy
post 18 May 2015, 08:35
Post #768


Membru


Group: Members
Posts: 4.247
Joined: 9 May 05
From: Bucuresti




O fisa tehnica actualizata a lui FullTech FE unde gasesc si eu? Dau doar peste vechituri.


--------------------
Laguna Grandtour 2011 4Control 2.0dci 200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock
"Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djcristi
post 18 May 2015, 08:35
Post #769


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.944
Joined: 5 October 09
From: Bucuresti / Pitesti




exact si principala sa caracteristica nu are legatura cu nici un amestec cu motorina, insa are "Continut scazut de sulf, cenusa-sulfat si fosfor (low SAPs)" ceea ce ajuta FAP-ul.

This post has been edited by djcristi: 18 May 2015, 10:05


--------------------
Renault Megane 2.2 03/2008 Estate 1.5dci euro4 76kW FAP business - DJC
Dacia Logan euro4 1.5dci 50kW(68ps) ambition (fab oct-2007)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
budspencer07
post 18 May 2015, 08:51
Post #770


Membru autentic


Group: Members
Posts: 589
Joined: 11 December 14
From: Suceava




Pai il cam ajuta.....


--------------------
Land Rover Range Rover 2015
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi.r
post 18 May 2015, 09:09
Post #771


Membru ... din cand in cand


Group: Members
Posts: 1.721
Joined: 14 March 06




Una din calitatile principale ale oricarui lubrifiant auto este capacitatea sa de a lucra diluat cu o anumita cantitate de carburant. Iar faptul ca este low-SAPS, tine atat de norma de poluare, cat si de cerintele catalizatorului, respectiv ale filtrului de particule. Si, oricum, Renault, cu al sau RN0720, intotdeauna s-a situat undeva pe la mijloc, intre maximul de la Ford/PSA (de exemplu) care foloseste full-SAPS veritabil in masinile cu DPF si VAG (alt exemplu) care, dupa ultimele norme, vrea cel mai low-SAPS care se poate gasi pe piata, cu SA sub 0,6%.

<span class='edit'>18 May 2015, 10:14:</span>
QUOTE(madhorsefuzzy @ 18 May 2015, 09:35)
O fisa tehnica actualizata a lui FullTech FE unde gasesc si eu? Dau doar peste vechituri.
*


Asta e cea mai noua: Full Tech FE 5w30

This post has been edited by cristi.r: 18 May 2015, 09:19


--------------------
megane diesel 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djcristi
post 18 May 2015, 10:06
Post #772


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.944
Joined: 5 October 09
From: Bucuresti / Pitesti




QUOTE(budspencer07 @ 18 May 2015, 09:51)
Pai il cam ajuta.....
*



m-am grabit la scris, am corectat wink.gif


@cristi.r : nu conteaza asa mult specificatiile, ci realitatea: la vag si opel pica fap-ul in draci, la Renault nu.

This post has been edited by djcristi: 18 May 2015, 10:08


--------------------
Renault Megane 2.2 03/2008 Estate 1.5dci euro4 76kW FAP business - DJC
Dacia Logan euro4 1.5dci 50kW(68ps) ambition (fab oct-2007)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
budspencer07
post 18 May 2015, 10:53
Post #773


Membru autentic


Group: Members
Posts: 589
Joined: 11 December 14
From: Suceava




Ar fi interesant sa aflam la cat ajunge vascozitatea la 100 grade dupa 10000 km e mai vascos decat motorina??

This post has been edited by budspencer07: 18 May 2015, 10:56


--------------------
Land Rover Range Rover 2015
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi.r
post 18 May 2015, 11:26
Post #774


Membru ... din cand in cand


Group: Members
Posts: 1.721
Joined: 14 March 06




QUOTE(djcristi @ 18 May 2015, 11:06)
@cristi.r : nu conteaza asa mult specificatiile, ci realitatea: la vag si opel pica fap-ul in draci, la Renault nu.

Asa, si care e legatura cu ce vorbiram mai devreme ? Pica din cauza dilutiei cu carburant ? Sau ? Ca nu pricep unde vrei sa ajungi, relativ la subiectul discutiei... Eu faceam comparatia din punctul de vedere al normelor, nicidecum al tehnologiei de fabricatie a DPF-ului sau a exploatarii lui. Care norme sunt si alea sunt destul de importante.

Si, pana la urma, cum sa nu conteze specificatiile ? A3/B4 (non-DPF) zice de SA maxim 1,6%, iar C3-ul (asimilat lui RN0720) zice maxim 0,8% adica la jumatate.

This post has been edited by cristi.r: 18 May 2015, 11:37


--------------------
megane diesel 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djcristi
post 18 May 2015, 17:09
Post #775


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.944
Joined: 5 October 09
From: Bucuresti / Pitesti




pai eu as recomandat la fap elf-ul , iar la cele normale 5w40 B4 (elf, motul, NU Castrol ca nu prea se gaseste original).

This post has been edited by djcristi: 18 May 2015, 17:09


--------------------
Renault Megane 2.2 03/2008 Estate 1.5dci euro4 76kW FAP business - DJC
Dacia Logan euro4 1.5dci 50kW(68ps) ambition (fab oct-2007)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
budspencer07
post 18 May 2015, 17:13
Post #776


Membru autentic


Group: Members
Posts: 589
Joined: 11 December 14
From: Suceava




In principiu daca vezi pe eticheta fabricat in UE sa EU fugi cat poti ....da i viteza!!!


--------------------
Land Rover Range Rover 2015
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mihailean90
post 18 May 2015, 21:02
Post #777


Membru incepator


Group: Members
Posts: 68
Joined: 26 June 12




Si voi ce ziceti exista altul mai bun decat solaris pentru renault megane 1.9 dci 130 cv cu filtru de particule din 2006 ??? Sau sa bag tot solaris?ca mai am 1800 km si trebuie sa fac schimbul!


--------------------
Renault Megane ii 2006 1.9 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
budspencer07
post 18 May 2015, 21:05
Post #778


Membru autentic


Group: Members
Posts: 589
Joined: 11 December 14
From: Suceava




Mergi tot asa cu incredere daca masina se comporta bine.


--------------------
Land Rover Range Rover 2015
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi.r
post 18 May 2015, 22:30
Post #779


Membru ... din cand in cand


Group: Members
Posts: 1.721
Joined: 14 March 06




Din pacate pentru retractori (printre care m-am numarat si eu) Elf-ul pentru DPF este cea mai buna alegere pentru aceste motoare.

Daca la cele "clasice", Elf mai da buleala (personal nu mi-a placut niciodata cum merge cu Elf 5/10 W 40 masina mea si am cel putin 3 exemple la fel de ieftine, dar care se comporta auditiv, dar si "organoleptic" cu mult mai bine), la uleiul pentru DPF jos palaria, indiferent de ce ar zice altii.

Cu o mica precizare: schimbul timpuriu (la maxim 2/3 din kilometrii dati de carte) face minuni.

In acest caz, conditiile de lucru nu prea au dat loc de "intors" celor de la Elf/Total, acestia fiind obligati sa respecte cu mult mai strict specificatiile date de Renault. Iar daca am sta sa judecam strict dupa vascozitati, se apropie de un 504.00/507.00 de la VW, despre care stim cu totii in ce motoare se toarna.


Mihailean90, fisa aia de am pus-o mai devreme ... o vezi ? D-ala sa pui. Nu mai cauta solaris-ul.

This post has been edited by cristi.r: 18 May 2015, 22:39


--------------------
megane diesel 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djcristi
post 19 May 2015, 01:09
Post #780


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.944
Joined: 5 October 09
From: Bucuresti / Pitesti




QUOTE(Mihailean90 @ 18 May 2015, 22:02)
Si voi ce ziceti exista altul mai bun decat solaris pentru renault megane 1.9 dci 130 cv cu filtru de particule din 2006 ??? Sau sa bag tot solaris?ca mai am 1800 km si trebuie sa fac schimbul!
*



se cheama full-tech, solaris nu mai e demult. Mai ai si variante cu Motul etc.


--------------------
Renault Megane 2.2 03/2008 Estate 1.5dci euro4 76kW FAP business - DJC
Dacia Logan euro4 1.5dci 50kW(68ps) ambition (fab oct-2007)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
49 Pages « < 24 25 26 27 28 > » 
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 14:00
Dacia