Tipul de ulei folosit!, Dupa cati km este recomandat schimbul?
![]() ![]() ![]() |
Tipul de ulei folosit!, Dupa cati km este recomandat schimbul?
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#751
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
budspencer07 |
![]()
Post
#752
|
Membru autentic Group: Members Posts: 589 Joined: 11 December 14 From: Suceava ![]() |
In primul rand iti trebuie chitul de masurare a presiunii , nu a compresiei se racordeaza la motor si se iau valorile la 0 respectiv 15000 km .Cel mai bun ulei isi mentine presiunea ridicata cat mai mult timp.
|
--------------------
Land Rover
Range Rover
2015
|
|
djcristi |
![]()
Post
#753
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.944 Joined: 5 October 09 From: Bucuresti / Pitesti ![]() |
pai motorul are deja senzor de presiune ulei (dupa el iti indica liniutele din bord), de ce sa masori cu ceva separat?
This post has been edited by djcristi: 9 May 2015, 15:47 |
--------------------
Renault
Megane 2.2
03/2008 Estate 1.5dci euro4 76kW FAP business
- DJC Dacia Logan euro4 1.5dci 50kW(68ps) ambition (fab oct-2007)
|
|
espacern |
![]()
Post
#754
|
![]() ART-ist Group: Moderatori Posts: 17.610 Joined: 14 August 09 From: Mihalaya ![]() |
QUOTE(djcristi @ 9 May 2015, 15:46) pai motorul are deja senzor de presiune ulei (dupa el iti indica liniutele din bord) Indicarea nivelului in bord se face de catre senzorul de nivel ulei.....nu de presiune. |
--------------------
.
.
.
- . RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#755
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
QUOTE(budspencer07 @ 9 May 2015, 12:43) Testul de presiune la ulei la 0 respectiv 15000 km spune totul despre acesta de aceea daca vrei sa fii convins ca folosesti un ulei bun faci testele cu acesta. Pompa cu care este dotat agregatul poate sa-ti impinga si apa. Adica vei avea presiune in instalatie inclusiv cu apa chioara de la robinet. Macar nu induce lumea in oroare. |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
budspencer07 |
![]()
Post
#756
|
Membru autentic Group: Members Posts: 589 Joined: 11 December 14 From: Suceava ![]() |
Garantezi tu ca presiunea e aceeasi la 0 respectiv 15000 cu toate tipurile de ulei? Fii concret te rog.
|
--------------------
Land Rover
Range Rover
2015
|
|
djcristi |
![]()
Post
#757
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.944 Joined: 5 October 09 From: Bucuresti / Pitesti ![]() |
|
--------------------
Renault
Megane 2.2
03/2008 Estate 1.5dci euro4 76kW FAP business
- DJC Dacia Logan euro4 1.5dci 50kW(68ps) ambition (fab oct-2007)
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#758
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
QUOTE(cristi.r @ 9 May 2015, 21:40) Pompa cu care este dotat agregatul poate sa-ti impinga si apa. Adica vei avea presiune in instalatie inclusiv cu apa chioara de la robinet. Macar nu induce lumea in oroare. Relativ corect, dar fiecare ulei are o anume vascozitate, in functie de temperatura si uzura. La aceeasi temperatura, apa si uleiul vor genera presiuni diferite. |
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
cristi.r |
![]()
Post
#759
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
QUOTE(budspencer07 @ 10 May 2015, 08:19) Garantezi tu ca presiunea e aceeasi la 0 respectiv 15000 cu toate tipurile de ulei? Fii concret te rog. Ai zis mai multe prostii pe aici. Mai bine le justifici tu pe toate si abia apoi deturnezi atentia. Nu presunea este criteriul care da uleiul bun. Sau daca ai alte informatii, te rog exprima-te. Ca doar tu ai adus in discutie aspectul asta. |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
budspencer07 |
![]()
Post
#760
|
Membru autentic Group: Members Posts: 589 Joined: 11 December 14 From: Suceava ![]() |
Raspunde la intrebarea adresata daca esti barbat.
|
--------------------
Land Rover
Range Rover
2015
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#761
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
QUOTE(R19/16v @ 10 May 2015, 15:09) Relativ corect, dar fiecare ulei are o anume vascozitate, in functie de temperatura si uzura. La aceeasi temperatura, apa si uleiul vor genera presiuni diferite. Domnule moderator, multumesc pentru detalii. Deci, reiau, pompa poate sa impinga si apa. Inca o data, nu presiunea este criteriul esential dupa care se judeca uzura unui ulei. Niciun ulei, ma refer la cele consumer, din comert, nu va ajunge dupa 15k km la presiune de sub 1-1,2 bar, cat este minimul la tipul asta de agregate. Iar 1-1,2 bar poate sa faca pompa aia inclusiv cu apa de la robinet. Probabil ca de-aia problema presiunii nu mai este pe lista de prioritati a producatorilor in ziua de azi. Asta ca sa nu mai spun ca nici macar presiunea insasi nu trebuie sa fie baza, ci debitul. Presiunea este data de rezistenta la inaintare, iar uleiul trebuie sa fuga cat mai repede prin motor si sa ia cu el si caldura. De-aia s-a ajuns la concluzia ca multe motoare merg mai reci (da, si 1-2 grade conteaza acolo unde este nevoie de asa ceva) daca scazi vascozitatea cu o treapta si asa mai departe. Este prea multa teorie pe care am dezgropat-o in cauza unui nebun care a aruncat piatra. <span class='edit'>10 May 2015, 20:55:</span> budspencer, nu te infoia asa. De la mine de sus se vede perfect drept in jos pe verticala (adica fara burta), deci sigur sunt mai barbat ![]() This post has been edited by cristi.r: 10 May 2015, 20:01 |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
budspencer07 |
![]()
Post
#762
|
Membru autentic Group: Members Posts: 589 Joined: 11 December 14 From: Suceava ![]() |
Garantezi da sau nu fara baliverne.
|
--------------------
Land Rover
Range Rover
2015
|
|
MultiHunter |
![]()
Post
#763
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 14 August 12 From: Turda ![]() |
Salut. Saptamana asta fac schimbul la 99k. Am inceput cu mobil 1 dar dupa am schimbat pe ELF fiind recomandat de renault. (am zis sa incerc) de atunci (7-8 ani) rulez tot cu elf 900SXR si sunt multumit. Motorul merge rotund. Nu mi se pare rau elfu, chiar il recomand. Daca sunteti multumiti de uleiul cu care ati rulat nu-l mai schimbati . In medie schimbul l-am facut la 10k dar acum am 15k.
Numai bine. A da si am uitat, de cand am masina tot 5w40 am folosit This post has been edited by MultiHunter: 14 May 2015, 18:01 |
--------------------
Renault
Megane 2
2005 Renault Megane 2 2005 1.5 dci
|
|
Mihailean90 |
![]()
Post
#764
|
Membru incepator Group: Members Posts: 68 Joined: 26 June 12 ![]() |
Salut am un renault megane 1.9 dci si de 4 ani folosesc elf 5w30 si sunt foarte multumit ultima oara am folosit elf 5w30 SOLARIS exista un ulei mai nou sau mai bun ??? Sau sa pun si de data asta SOLARIS ce parare aveti???
|
--------------------
Renault
Megane ii
2006 1.9 dci
|
|
djcristi |
![]()
Post
#765
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.944 Joined: 5 October 09 From: Bucuresti / Pitesti ![]() |
solaris e discontinued , acum si-a schimbat numele in full-tech , e 160ron bidonul de 5L. Megane-ul din semnatura a mers toata viata numai pe asa ceva, nu consuma ulei anormal, are 227k km, totul ok.
|
--------------------
Renault
Megane 2.2
03/2008 Estate 1.5dci euro4 76kW FAP business
- DJC Dacia Logan euro4 1.5dci 50kW(68ps) ambition (fab oct-2007)
|
|
meganus_bicorpus |
![]()
Post
#766
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.666 Joined: 2 November 07 From: Bucuresti si inca vreo 3 orase ![]() |
solaris este un ulei folosit in special la motoarele cu filtru de particule, de la EURO5 in sus.Principala sa caracteristica este faptul ca poate functiona diluat cu o anumita cantitate de motorina fara sa afecteze motorul.
|
--------------------
renault
Megane Bicorp/ Laguna III
2004 Dynamique / 2015 Black Edition+ 1,5 dci
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#767
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
Si ca nu se supara daca functioneaza la o temperatura un pic mai mare decat cele fara DPF. Solaris se foloseste inca din 2005, parca, de la primele euro4 cu DPF.
This post has been edited by cristi.r: 18 May 2015, 08:25 |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#768
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
O fisa tehnica actualizata a lui FullTech FE unde gasesc si eu? Dau doar peste vechituri.
|
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
djcristi |
![]()
Post
#769
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.944 Joined: 5 October 09 From: Bucuresti / Pitesti ![]() |
exact si principala sa caracteristica nu are legatura cu nici un amestec cu motorina, insa are "Continut scazut de sulf, cenusa-sulfat si fosfor (low SAPs)" ceea ce ajuta FAP-ul.
This post has been edited by djcristi: 18 May 2015, 10:05 |
--------------------
Renault
Megane 2.2
03/2008 Estate 1.5dci euro4 76kW FAP business
- DJC Dacia Logan euro4 1.5dci 50kW(68ps) ambition (fab oct-2007)
|
|
budspencer07 |
![]()
Post
#770
|
Membru autentic Group: Members Posts: 589 Joined: 11 December 14 From: Suceava ![]() |
Pai il cam ajuta.....
|
--------------------
Land Rover
Range Rover
2015
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#771
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
Una din calitatile principale ale oricarui lubrifiant auto este capacitatea sa de a lucra diluat cu o anumita cantitate de carburant. Iar faptul ca este low-SAPS, tine atat de norma de poluare, cat si de cerintele catalizatorului, respectiv ale filtrului de particule. Si, oricum, Renault, cu al sau RN0720, intotdeauna s-a situat undeva pe la mijloc, intre maximul de la Ford/PSA (de exemplu) care foloseste full-SAPS veritabil in masinile cu DPF si VAG (alt exemplu) care, dupa ultimele norme, vrea cel mai low-SAPS care se poate gasi pe piata, cu SA sub 0,6%.
<span class='edit'>18 May 2015, 10:14:</span> QUOTE(madhorsefuzzy @ 18 May 2015, 09:35) Asta e cea mai noua: Full Tech FE 5w30 This post has been edited by cristi.r: 18 May 2015, 09:19 |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
djcristi |
![]()
Post
#772
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.944 Joined: 5 October 09 From: Bucuresti / Pitesti ![]() |
|
--------------------
Renault
Megane 2.2
03/2008 Estate 1.5dci euro4 76kW FAP business
- DJC Dacia Logan euro4 1.5dci 50kW(68ps) ambition (fab oct-2007)
|
|
budspencer07 |
![]()
Post
#773
|
Membru autentic Group: Members Posts: 589 Joined: 11 December 14 From: Suceava ![]() |
Ar fi interesant sa aflam la cat ajunge vascozitatea la 100 grade dupa 10000 km e mai vascos decat motorina??
This post has been edited by budspencer07: 18 May 2015, 10:56 |
--------------------
Land Rover
Range Rover
2015
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#774
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
QUOTE(djcristi @ 18 May 2015, 11:06) @cristi.r : nu conteaza asa mult specificatiile, ci realitatea: la vag si opel pica fap-ul in draci, la Renault nu. Asa, si care e legatura cu ce vorbiram mai devreme ? Pica din cauza dilutiei cu carburant ? Sau ? Ca nu pricep unde vrei sa ajungi, relativ la subiectul discutiei... Eu faceam comparatia din punctul de vedere al normelor, nicidecum al tehnologiei de fabricatie a DPF-ului sau a exploatarii lui. Care norme sunt si alea sunt destul de importante. Si, pana la urma, cum sa nu conteze specificatiile ? A3/B4 (non-DPF) zice de SA maxim 1,6%, iar C3-ul (asimilat lui RN0720) zice maxim 0,8% adica la jumatate. This post has been edited by cristi.r: 18 May 2015, 11:37 |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
djcristi |
![]()
Post
#775
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.944 Joined: 5 October 09 From: Bucuresti / Pitesti ![]() |
pai eu as recomandat la fap elf-ul , iar la cele normale 5w40 B4 (elf, motul, NU Castrol ca nu prea se gaseste original).
This post has been edited by djcristi: 18 May 2015, 17:09 |
--------------------
Renault
Megane 2.2
03/2008 Estate 1.5dci euro4 76kW FAP business
- DJC Dacia Logan euro4 1.5dci 50kW(68ps) ambition (fab oct-2007)
|
|
budspencer07 |
![]()
Post
#776
|
Membru autentic Group: Members Posts: 589 Joined: 11 December 14 From: Suceava ![]() |
In principiu daca vezi pe eticheta fabricat in UE sa EU fugi cat poti ....da i viteza!!!
|
--------------------
Land Rover
Range Rover
2015
|
|
Mihailean90 |
![]()
Post
#777
|
Membru incepator Group: Members Posts: 68 Joined: 26 June 12 ![]() |
Si voi ce ziceti exista altul mai bun decat solaris pentru renault megane 1.9 dci 130 cv cu filtru de particule din 2006 ??? Sau sa bag tot solaris?ca mai am 1800 km si trebuie sa fac schimbul!
|
--------------------
Renault
Megane ii
2006 1.9 dci
|
|
budspencer07 |
![]()
Post
#778
|
Membru autentic Group: Members Posts: 589 Joined: 11 December 14 From: Suceava ![]() |
Mergi tot asa cu incredere daca masina se comporta bine.
|
--------------------
Land Rover
Range Rover
2015
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#779
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
Din pacate pentru retractori (printre care m-am numarat si eu) Elf-ul pentru DPF este cea mai buna alegere pentru aceste motoare.
Daca la cele "clasice", Elf mai da buleala (personal nu mi-a placut niciodata cum merge cu Elf 5/10 W 40 masina mea si am cel putin 3 exemple la fel de ieftine, dar care se comporta auditiv, dar si "organoleptic" cu mult mai bine), la uleiul pentru DPF jos palaria, indiferent de ce ar zice altii. Cu o mica precizare: schimbul timpuriu (la maxim 2/3 din kilometrii dati de carte) face minuni. In acest caz, conditiile de lucru nu prea au dat loc de "intors" celor de la Elf/Total, acestia fiind obligati sa respecte cu mult mai strict specificatiile date de Renault. Iar daca am sta sa judecam strict dupa vascozitati, se apropie de un 504.00/507.00 de la VW, despre care stim cu totii in ce motoare se toarna. Mihailean90, fisa aia de am pus-o mai devreme ... o vezi ? D-ala sa pui. Nu mai cauta solaris-ul. This post has been edited by cristi.r: 18 May 2015, 22:39 |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
djcristi |
![]()
Post
#780
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.944 Joined: 5 October 09 From: Bucuresti / Pitesti ![]() |
QUOTE(Mihailean90 @ 18 May 2015, 22:02) Si voi ce ziceti exista altul mai bun decat solaris pentru renault megane 1.9 dci 130 cv cu filtru de particule din 2006 ??? Sau sa bag tot solaris?ca mai am 1800 km si trebuie sa fac schimbul! se cheama full-tech, solaris nu mai e demult. Mai ai si variante cu Motul etc. |
--------------------
Renault
Megane 2.2
03/2008 Estate 1.5dci euro4 76kW FAP business
- DJC Dacia Logan euro4 1.5dci 50kW(68ps) ambition (fab oct-2007)
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 14:00 |