Tipul de ulei folosit!, Dupa cati km este recomandat schimbul?
![]() ![]() ![]() |
Tipul de ulei folosit!, Dupa cati km este recomandat schimbul?
cristi.r |
![]()
Post
#271
|
||
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
|
||
--------------------
megane
diesel
2006
|
|||
ionita123 |
![]()
Post
#272
|
Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 8 March 09 ![]() |
Pune redline 5w40 sa vedem cum se comporta. Facem schimb de impresii. Iti spun eu nivelele de cenusa, fosfor , moly si zinc daca vrei. Le am de la David.
Da un filtru cu fibre sintetice de unde luam? Filtrele Man or fi sintetice? Caut disperat unul si nu gasesc.... |
--------------------
renault
megane II
2008 lux privilege 1.5 105cp
- NT 72 MAN
|
|
calintb |
![]()
Post
#273
|
Membru incepator Group: Members Posts: 40 Joined: 13 December 12 From: Baia Mare ![]() |
Doresc un pic de ajutor de la cineva care a trecut prin situatia prin care trec eu acuma . Masina pana la 70000KM doar ulei ELF(vechea proprietareasa) , de la 70000 la 85000 ulei Castrol 5W40 (din punctual meu de vedere masina prezentanduse foarte bine,este drept ca nu stiu cum a mers motorul pe ulei ELF). Acuma vine intrebarea .... EU CE ULEI SA PUN ACUMA in motor ????
16 Oct 2013, 12:40: Revin . motor 1.4/16V 2007 sedan This post has been edited by calintb: 16 Oct 2013, 12:40 |
--------------------
Renault
Megane
2007 1.4
|
|
argon |
![]()
Post
#274
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Manual nu ai primit? Efl Evolution sau Excelium 5w40.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#275
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
QUOTE(calintb @ 16 Oct 2013, 13:39) Pentru performante maxime, protectia motorului si porniri usoare, recomand un ulei 0w30 sau 5w30 care respecta norma ACEA A3/B4 si cu ceea ce se numeste "sulfated ash" mai mare de 1%. Sunt relativ putine d-astea, dar se gasesc destule inca. Nu recomand uleiuri "eco", de gen elf solaris sau alte game care au si aprobari pentru filtre de particule (de gen C1, C2, C3, C4). Teoria este prea stufoasa pentru un neinitiat asa ca ar fi bine sa ma crezi pe cuvant. Ca idee, conditiile tehnice expuse de mine mai sus sunt ideale la motorul tau pentru a asigura rezistenta peliculei la forfecare (solicitari in lagare - vilbrochen), precum si protectia partii superioare a motorului - ax cu came, culbutori, tacheti. Nu recomand 5w40 la benzinar, decat daca este mai uzat sau de generatie mai veche, anterior anului 2000. 5w40-urile moderne sunt orientate mai mult catre diesele, care au pompe de ulei ceva mai puternice (si filtrele de ulei au alte supape de by-pass la multe modele). Astfel, dezavantajul unui ulei 5w40 intr-un benzinar (mai ales de kilometrajul ala) este viteza mica de deplasare a uleiului la rece, datorita vascozitatii prea mari, deci si o uzura prematura. Desigur, daca te hotarasti sa dai masina intr-un an, maxim doi, cea mai buna solutie este un 10W40 si tinut cat mai mult, pentru a nu face o gaura in buget prea mare. Solutia propusa de mine costa undeva in jur de 160-200 de lei si tine pana in 2 ani fara niciun stres referitor la conditiile de exploatare, in jur de 15k km, iar solutia low-cost costa 80-120 de lei, insa pentru exploatare garanteaza doar anumiti useri de aici. O sa vezi ca apar si ei in scurt timp dupa postul asta. This post has been edited by cristi.r: 16 Oct 2013, 20:19 |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
argon |
![]()
Post
#276
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(cristi.r @ 16 Oct 2013, 20:08) Nu recomand 5w40 la benzinar, decat daca este mai uzat sau de generatie mai veche, anterior anului 2000. Sa fac ce spune un user pe un forum, sau ce zice producatorul motorului, in cartea primita cu masina, in 2007, adica mult dupa anul 2000? Hm, grea decizie ![]() Daca-i tacane motorul cu ce recomanzi matale, ai ceva obligatii, ca deh...ai facut recomandarea... sau te dai la fund? This post has been edited by argon: 16 Oct 2013, 19:23 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#277
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
Recomandarea aia si toata teoria tinuta mai devreme, speram ca macar pentru unii sa arate ca recomand asta cu toata responsabilitatea ...
Postul tau arata ca ai inteles cam maxim 50% din postul meu. O sa-ti demonstrez asta daca vrei, dar in primul rand, poate ar fi bine sa explicam de ce "tacane" motorul. Ce zici, explic eu, sau te bagi tu ? Hai sa lasam recomandarile producatorului si sa incercam sa intelegem DE CE se fac anumite recomandari ! Si poate ar fi bine sa renuntam si la apelative de gen "matale", care arata un anumit grad de apropiere. Cel mult toleranta, dar nu e cazul aici. Nu cred ca ne cunoastem chiar atat de bine... This post has been edited by cristi.r: 16 Oct 2013, 20:11 |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#278
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
Pentru ca am primit cateva PM-uri, ma vad nevoit sa pun aici un copy-paste din alta parte, cu certitudinea ca autorul nu se va supara ca l-am citat. Nu-mi apartine !!!
QUOTE Orice producator care prescrie un ulei monograd (cand exista pe piata multigrade) o face pt a sta departe de polimeri. Asta se aplica si celor care prescriu cel mai apropiat lucru de un monograd de ex. 80W-90, 10W-30, 15W-40. Mai sunt si exceptii cand SAE90 era interpretat (sau nu) ca un 90 de vascozitate mare. Asta s-a schimbat dupa 2005 cand partea de sus a segmentului 90 a fost taiata si s-a format vascozitatea 110. Tot asa cand se doreste garantat un 40 cu vascozitate HTHS>3.7 cP se recomanda 15W-40 sau cand nu sunt porniri multe de echipament se poate merge pe monograd sau 15W/20W. Polimerii ajuta la formarea uleiurilor multigrade. Pe de alta parte moleculele lor se rup si se aliniaza imprevizibil in fctie de calitatea lor si de marimea si durata tensiunii si a istoriei solicitarilor. Uleiul de baza nu. Rata degradarii polimerilor e accelerata si non-liniara fata de schimbarile liniare si previzibile in vascozitatea uleiului de baza datorate temperaturii si presiunii. Pe romaneste, vascozitatea uleiului de baza si polimerii au viteze diferite de deformare cu acestia din urma capabili de forfecare totala si ireversibila. Astfel se poate ajunge la o pierdere temporara de vascozitate (alinierea moleculelor de polimer) sau permanenta (forfecarea moleculelor) sau in cazuri extreme daca "se insista" ambele variante. Practic blendul de ulei e redus la vascozitatea uleiului de baza (cel caruia i s-au adaugat polimerii pt obtinerea uleiului multigrad). De ex un ulei mineral 10W40 poate sa ajunga la 10W-20 la sfarsit de schimb si cu unele caderi temporare in 15W. Un ulei avansat este capabil de 10W-40 in mod natural (fara polimeri) si nu are pierderi de vascozitate (de la forfecare mecanica sau temporara)…se spune ca are un comportament de fluid newtonian. Si uleiurile minerale pot avea un comportament similar daca sunt monograde (uleiul de baza e de acelasi grad cu blendul), adica daca nu contin polimeri. Pt. ca Amsoil si Red Line sunt in mod natural multigrade au putini sau deloc polimeri sa le ajute cu indexul de vascozitate. Asta face ca vascozitatea de operare (dinamica) sa fie inalta chiar si in cazul gradelor 0W-XX si 5W-XX respectiv 70W-XX, 75W-XXX. Deci pot inlocui orice ulei mineral prescris sub forma de monograd sau una din variantele 10W-xx, 15W-xx, 80W-xx in cartea masinii, fara sacrificiile legate de adaosuri de polimeri (specifice multigradelor) si cu avantajele unui ulei multigrad care e mai putin dependent de temperatura. Confuzia mai mare e la uleiurile de motor unde SAE J300 a clasificat gradele de ulei pe vremea monogradelor (fluidelor newtoniene) cand vascozitatea de operare era liniar dependenta de cea cinematica. S-a ales masurarea vascozitatii cinematice din motive de accesibilitate de echipament (ieftin). Odata cu intrarea in scena a aditivilor de vascozitate (polimerii) relatia intre vascozitatea de operare si cea cinematica a devenit din ce in ce mai putin corelanta.Uleiurile au devenit non-newtoniene dar clasificate de o clasificare (veche) bazata pe masuratori relevante doar in cazul monogradelor, in celelalte cazuri (fluide alterate cu polimeri) aceste masuratori/grade nefiind corelate cu vascozitatea operationala. Totusi testele recent introduce: HTHS si Kurt Orbahn surprind rezistenta si cantitatea polimerilor folositi si in acelasi timp simuleaza viteza de deformare (temporara) in regim sever hidrodinamic si respectiv rezistenta la forfecare mecanica (permanenta) a polimerilor din produsul finit adica pierdere de vascozitate/interval de schimb. Nu numai ca clasificarea gradelor ar trebui sa fie facuta bazat pe testele respective dar nu se dezvaluie rezultatele acestor teste in fisele tehnice ale produselor. Culmea e ca echilibrul protectie/eficienta (tensiune tangentiala) al uleiului, (rezistenta la) presiunea uleiului, grosime pelicula hidrodinamica, compresie/consum, sunt mult mai bine corelate de aceste teste de vascozitati dinamice si doar “de cele mai multe ori” corelate de vascozitatea cinematica (masurata cu un viscometru contra gravitatiei) sau gradul de vascozitate SAE rezultat din ea. Poate macar o parte care citesc asta sa inteleaga ca nu tine totul numai de vascozitate, ci de "natura" uleiului. Sa luam in calcul si sa fim mai atenti la ceea ce inseamna HTHS si la stabilitatea acestui parametru de-a lungul exploatarii unui "schimb de ulei". Poate macar o parte sa inteleaga ca uleiurile HC reusesc sa pacaleasca toata aparatura de laborator pentru a indeplini standardele, insa in realitatea din motor ele vor claca mult mai repede decat cele care au si ceva sintetic in ele. Depinde numai de voi daca cei care vor sa va convinga ca trebuie ulei ieftin pentru ca aveti masina ieftina, isi vor duce la indeplinire misiunea. Succesuri maxime si puneti mana si cititi !!! Tara te vrea neinstruit (nu-mi permit sa zic "prost") !!! <span class='edit'>19 Oct 2013, 17:32:</span> ******************************************************* A, pentru cei care vor sa-si exprime niste pareri apriori (mai mult sau mai putin binevoitoare), precizez CLAR ca nu fac reclama la uleiurile Amsoil sau RedLine !!! Am testat multe uleiuri europene care isi fac bine treaba. Ies din calcul Mobil/Castrol care nu mai sunt de multa vreme niste uleiuri, ci niste branduri si sunt principalul motiv pentru cancerul de pe piata uleiurilor auto de la ora actuala, cand toata lumea isi poate pune titulatura "synthetic" pe eticheta, indiferent de ce contine bidonul. Adica se pune semnul de egalitate intre grIII-HC=grIV-PAO=grV-POE Uleiurile foarte subtiri dpdv al vascozitatilor cinematice (cum sunt cele 5w30, 0w30), insa cu clasificari ACEA A3/B3/B4 (adica HTHS > 3.5) sunt adevarate minuni ale tehnologiei. Si acelea sunt destul de putine, insa se gasesc. Chiar daca n-ar avea baza integral sintetica, au o chimie foarte avansata in ceea ce priveste aditivii. Iar pentru un benzinar de pana in 2-2.5 litri, aceste uleuri isi fac cel mai bine treaba, cu conditia ca acele motoare sa fie "sanatoase". This post has been edited by cristi.r: 19 Oct 2013, 17:09 |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
darwin |
![]()
Post
#279
|
Membru Group: Members Posts: 146 Joined: 20 October 13 ![]() |
QUOTE(calintb @ 16 Oct 2013, 12:39) ... Acuma vine intrebarea .... EU CE ULEI SA PUN ACUMA in motor ???? motor 1.4/16V 2007 sedan Depinde de câți kilometri vrei să mai ții mașina. Și dacă vrei protecție maximă pentru motor, indiferent de cât costă litrul. Și dacă vrei cel mai ieftin ulei, indiferent de câtă protecție nu asigură. Etc. |
--------------------
--
--
--
|
|
SorinCT |
![]()
Post
#280
|
![]() Honor et Patria Group: Members Posts: 3.441 Joined: 22 July 07 From: Constanta ![]() |
QUOTE(argon @ 16 Oct 2013, 20:21) Sa fac ce spune un user pe un forum, sau ce zice producatorul motorului, in cartea primita cu masina, in 2007, adica mult dupa anul 2000? Hm, grea decizie ![]() Daca-i tacane motorul cu ce recomanzi matale, ai ceva obligatii, ca deh...ai facut recomandarea... sau te dai la fund? Elf Aquitaine was a French oil company Renault S.A. este un producător francez de autovehicule. Mda, asa se fac afacerile ca doar nu iti va recomanda Renault cel mai bun ulei cu putinta de pe piata. Fiecare cu interesele lui. Ca mergem pe mana lor sau cumparam din alta parte, e treaba fiecaruia. |
--------------------
Renault
Megane Sport Tourer
2012 Privilege 1.5 dCI
- CT-XX-LEA Citroen C4 1.6 HDi 2006
Clio III 1.5 dCi Expression 2007 EX: Megane Sedan II.1 1.5 dCi Expression 2005 |
|
darwin |
![]()
Post
#281
|
Membru Group: Members Posts: 146 Joined: 20 October 13 ![]() |
QUOTE(cristi.r @ 19 Oct 2013, 15:53) Pentru ca am primit cateva PM-uri, ma vad nevoit sa pun aici un copy-paste din alta parte, cu certitudinea ca autorul nu se va supara ca l-am citat. Nu-mi apartine !!! Să se supere iulius?!? În niciun caz! Cel mult se enervează un pic! Glumesc. Dar este foarte bine punctat în postul lui iulius ceea ce contează cu adevărat la un ulei... pentru cei cărora le pasă. Restul... Elf grupa 2 e cea mai tare. |
--------------------
--
--
--
|
|
mumus |
![]()
Post
#282
|
familist :) Group: Members Posts: 668 Joined: 13 July 10 From: Brasov ![]() |
da, am mare incredere in citate, asa mare , incat nu pot pricepe cum naiba mii de loganuri 1.4 mpi de pe taxi au peste 500000km si motorul merge ca nou, nu manca gram de ulei si cutia la fel, restul masinii fiind praf...
deci, acei oameni au condus inadegvat, au facut multe porniri, drumuri scurte,subturari...si totusi motorul a rezistat... de ce? ptr ca prostii au folosti numai dacia oil, de multe ori si neschimbat la timp... Nu tin cu lupul, si eu pun alt ulei decat cel specificat...adica alta marca...dar totusi, hai sa nu spunem ca toti care pun elf sunt prosti, o fi el ulei mai slab, dar fiind un ulei semisintetic sau chiar sintetic in anumite cazuri isi face treaba bine. This post has been edited by mumus: 20 Oct 2013, 17:14 |
--------------------
Seat
Toledo
2014 No more renault
|
|
darwin |
![]()
Post
#283
|
Membru Group: Members Posts: 146 Joined: 20 October 13 ![]() |
Nu am spus în postul de mai sus că utilizatorii de Elf sunt proști. Uleiul Elf este foarte bun pentru câți bani costă. Dar să nu ne amăgim că avem aceeași protecție de la un ulei de 25lei/l cu un ulei de 70lei/l.
Dacă nu știm ce să alegem atunci așa cum a zis și argon: avem scris în manualul de întreținere și avem și eticheta pe lunetă. Dacă vrem mai mult, atunci fie învățăm mai mult despre uleiuri, fie ne bazăm pe ce ne spun alții, acei alții care ni se par mai pregătiți în materie de uleiuri decât noi. Regimul de taxi este unul special. Pornirile la rece sunt foarte puține, uleiul este mai tot timpul cald, și dacă se mai schimbă și la 7500km atunci motorul trebuie să ducă și la 1.000.000km. Recomand un filmulet despre taxiuri, care nu prea s-au oprit din mers, cu mai mulți șoferi: https://www.youtube.com/watch?v=W0_zWeC1acM This post has been edited by darwin: 20 Oct 2013, 17:47 |
--------------------
--
--
--
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#284
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
QUOTE(mumus @ 20 Oct 2013, 18:12) da, am mare incredere in citate, asa mare , incat nu pot pricepe cum naiba mii de loganuri 1.4 mpi de pe taxi au peste 500000km si motorul merge ca nou, nu manca gram de ulei si cutia la fel, restul masinii fiind praf... Eu incercam sa ma indepartez de astfel de idei si sa discutam un pic la alt nivel. Mi-e totuna daca ne constituim in doua grupuri distincte de utilizatori ai acestui forum si vorbim separat despre doua chestiuni diferite. Dar ma gandeam ca pentru partea asta despre care spui tu, se discuta intr-un topic tot pe aria asta ... Ceva cu uleiul Elf ... etc ... Cat despre utilizatorii de Elf, tu ai fost primul care a spus ca sunt prosti. Eu am spus altceva. Asta e. Si nimeni nu-i obligat sa procedeze ca mine. This post has been edited by cristi.r: 20 Oct 2013, 20:27 |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#285
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
QUOTE(SorinCT @ 20 Oct 2013, 17:38) Mda, asa se fac afacerile ca doar nu iti va recomanda Renault cel mai bun ulei cu putinta de pe piata. Fiecare cu interesele lui. De ce ai vrea sa cumperi cel mai bun ulei de pe piata sa-l pui intr-un Renault? Mă îndoiesc că mănânci cea mai bună pâine de pe piață sau cea mai bună carne. Și atunci de ce te-ar interesa cel mai bun ulei de pe piata? |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
SorinCT |
![]()
Post
#286
|
![]() Honor et Patria Group: Members Posts: 3.441 Joined: 22 July 07 From: Constanta ![]() |
S-a inteles ce am vrut sa spun. Nu neaparat cel mai bun ulei existent pe piata dar unul din top care sa fie accesibil si potrivit pentru motor. Daca citesti atent ai sa vezic a NU folosesc cel mai bun ulei de pe piata dar asta nu inseamna ca la anumite chestii nu iau ceva cat se poate de bun/performant.
La unele chestii te mai zgarcesti iar la altele nu. Asta depinde in totalitate de consumator. Renault iti spune asa " ba... daca pui uleiu' ala recomandat de noi te tine masina cat trebuie. nu o sa o carutesti tu 1 milion de km dar te tine cativa ani (pana iti pica cutia, sasiu, electrica sau mai stiu eu ce)" |
--------------------
Renault
Megane Sport Tourer
2012 Privilege 1.5 dCI
- CT-XX-LEA Citroen C4 1.6 HDi 2006
Clio III 1.5 dCi Expression 2007 EX: Megane Sedan II.1 1.5 dCi Expression 2005 |
|
cosmin_69 |
![]()
Post
#287
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.333 Joined: 16 February 10 From: Curtea de Arges ![]() |
Buna ziua!
Eu am pus Elf Evolution SXR 5W40. Sa nu se considere reclama. Tot eu am postat la pozitia 152. Este a patra oara de cand folosesc acest tip de ulei Elf Evolution SXR 5W40 si peste putin timp urmeaza sa fac iarasi schimbul si TOT din acesta voi pune, atata timp cat masina toarce si nu se aude nimic suspect la motor. Masina mea este din 2004 si acum are peste 127 000 km si merge unsa. Bineinteles ca am schimbat uleiul conform afisajului din bord, la mine fiind setat la 15 000 km . 21 Oct 2013, 08:27: Repet. Nu-i fac reclama ci il recomand din punct de vedere al calitatii si pret, respectiv pe mine un schimb de ulei din acesta, cu filtru si manopera ma duce undeva la 147 roni. This post has been edited by cosmin_69: 21 Oct 2013, 08:27 Attached thumbnail(s) Elf_Evolution_SXR_5W40_4Litri.jpg ( Size: 59.99k ) Number of downloads: 730 |
--------------------
renault
Megane IV
2018 renault sedan IV ex. renault megane II si nou in renault megane sedan IV gris titan
|
|
gabriel05 |
![]()
Post
#288
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 369 Joined: 28 March 07 From: Bucuresti ![]() |
Am observat ca au schimbat cei de la ELF design-ul bidoanelor de ulei. Asa arata acum...
Attached thumbnail(s) elf.jpg ( Size: 13.94k ) Number of downloads: 731 |
--------------------
Renault Megane
Sedan Manager
Mai 2007 1,5 dci 85 CP rouge vif
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#289
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
Vad ca s-a schimbat abordarea. De la cererea de argumente cat mai tehnice (cu "ce-i aia", "ce se intampla daca", etc, ), acum am ramas la nivelul DE CE sa pun uleiul cel mai bun intr-un Renault ? Tehnic, ce sa mai ...
Astept jignirile ... Ceea ce am spus mai devreme se vrea o abordare ceva mai speciala. Insa abordarea asta nu este "cea mai speciala" cu putinta, nu este "cea mai buna" si nu este "cea mai scumpa". Iar la aceasta abordare nu este obligat nimeni sa adere. Dar nici deturnarea atentiei nu cred ca este apreciata ![]() Calculele facute de mine, in functie de ce este pe piata, arata o diferenta de maxim 30-40 de lei, cu precizarea ca exista diferenta majore de calitate, tinand cont de adaosurile unui importator si adaosurile practicate de Renault Romania. Haideti s-o lasam asa, ok ? Si btw, pentru cei care doresc reducerea costurilor, recomand cu caldura 10W40 cu schimb la 20k km pentru diesel sau 30k km pentru benzina. Si mai ales ca si producatorul garanteaza asta. Deci puteti oricand sa mergeti cu motorul in batista la dealer in perioada de garantie daca sunt probleme. Paradoxul este in alta parte: exista uleiuri mai ieftine si mai bune decat Elf 10w40 sau Elf 5w40. Si asta bazat atat pe cifre, cat si pe teste "in teren". Sunt unii (nu putini) care lasa adaosul mic, tocmai pentru a intra pe piata. Dar este prea complicat sa dau exemple, atata timp cat unora le curge Elf prin vene ... Deja au aparut cei pe care-i asteptam, deci mi-am indeplinit misiunea ![]() Si cand ma gandesc ca cei cu masini VW mai noi cu filtre de particule ar da orice sa aiba de unde sa aleaga... Si-i mai costa si 100 de lei litrul de ulei la reprezentanta. dar altfel dai 100 de lei pe litrul de ulei cand stii ca ai VW, nu ![]() This post has been edited by cristi.r: 21 Oct 2013, 17:21 |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#290
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Am un Logan 1,4 care a facut 350.000 cu ulei Elf 10w40 din Vitan si merge foarte bine si acum. Astept insa specialistul topicului cristi.r sa-mi explice ce nu merge bine la el pentru ca am folosit ulei de trei lei
![]() ![]() This post has been edited by ssilviu: 21 Oct 2013, 17:23 |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
cristi.r |
![]()
Post
#291
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
Mie imi place ca mai urmaresti
![]() De ce nu sunt flatat este argumentul pe care il tot arunci ca o placa de vinil (aia de pick-up, stii tu) stricata. Mai evolueaza si tu un pic in discutia asta. Vino cu altceva. Altfel, nu e nimeni obligat sa-ti asculte over and over again aceleasi prostii. Se mai satura lumea. Muta-te dincolo. Sunt "nebuni" destui aici care vor sa foloseasca si altceva decat Elf. Eu pentru aia vorbesc, nu pentru tine. Iar titlul topicului nu zice nimic de Elf... Ti-am inteles ideea, multumesc. Tu n-ai inteles nimic din toata vorbaria de mai sus si mai ales ca nu-ti era adresata. Gata, toata lumea s-a lamurit ce si cum. Si inca ceva, eu n-am zis nimic de "4 litri la 75 de lei"... This post has been edited by cristi.r: 21 Oct 2013, 17:33 |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
argon |
![]()
Post
#292
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(cristi.r @ 21 Oct 2013, 18:07) Paradoxul este in alta parte: exista uleiuri mai ieftine si mai bune decat Elf 10w40 sau Elf 5w40. Si asta bazat atat pe cifre, cat si pe teste "in teren". Fac ceva pe testele alea, daca un motor pe benzina de la Renault tine 300.000 cu un ulei ordinar Elf, dupa ce sa-mi bat capul cu atatea discutii inutile despre uleiuri? |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#293
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
Asa, asa, ati scos artileria grea
![]() Pai chiar asa, de ce-ti bati capul cu discutii inutile despre uleiuri ? In discutia cu tine ramasesem undeva, si anume la "tacanituri". Vrei sa reluam discutia de acolo ? Sau chiar "nu-ti mai bati capul" ? Oricum, imi place ca ati percutat la fraza aia cu "mai ieftin si mai bun", dar fara sa ma intrebati si de "argumente" ![]() This post has been edited by cristi.r: 21 Oct 2013, 18:17 |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#294
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
QUOTE(cristi.r @ 21 Oct 2013, 19:11) dar fara sa ma intrebati si de "argumente" ![]() Ce argumente prietene? Că ești cel mai mare politician de pe forum. Vorbești mult dar nu spui nimic. ![]() Te-am rugat de cateva ori pana acum sa-mi vii cu argumente referitoare la efectele concrete ale folosirii unor uleiuri, si doar mi-ai venit cu niste specificatii. Atât. Ești o cauză pierdută oricum. Pacat ca sunt destui care se uita in gura ta si mai te si asculta. Dar na, o fac pe banii lor. ![]() Pana una alta si Megane-ul meu a ajuns la 140k in majoritatea timpului cu Elf 10w40. Poate esti dragut și capabil, trebuie sa subliniez iar, sa-mi spui ce am pierdut pentru ca nu am pus uleiuri șmechere in mașină. Și mă aștept la răspunsuri de genul: ai avut consum cu x% mai mare, ai o uzura cu y% mai mare, zgomotul a fost cu z% mai mare iar fiecare pornire s-a facut în medie cu w% rotatii mai multe de electromotor. Si toate astea se traduc pana acum in N lei pierduti. Ia zi-mi, ești capabil sa folosesti un limbaj pe înțelesul tuturor sau te mai ascunzi mult in detalii tehnice specifice unui semidoct? Eu cred ca nu ![]() ![]() This post has been edited by ssilviu: 21 Oct 2013, 20:53 |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
cristi.r |
![]()
Post
#295
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
QUOTE(ssilviu @ 21 Oct 2013, 21:47) Si toate astea se traduc pana acum in N lei pierduti. Ia zi-mi, ești capabil sa folosesti un limbaj pe înțelesul tuturor sau te mai ascunzi mult in detalii tehnice specifice unui semidoct? Eu cred ca nu ![]() ![]() Sa spui despre cineva ca este semidoct este din doua motive: ori ala zice niste prostii, dar judecand dupa cate PM-uri am primit, nu prea cred, ori cel care a spus asta n-a inteles nimic din discutie. Sa spui ca cineva vine cu detalii grobiane (si nu grobiene, mama ei de limba romana), in contextul celor spuse de mine in posturile de mai devreme, arata curata prostie. Sa spui acelasi lucru despre cineva pe oriunde il intalnesti, "intareste" prostia de mai sus. Si poate ar fi bine sa mai citesti forumul, daca n-ai chef sa tragi de fiare, sa vezi ca se plang destui de uleiul sufletului 10w40. Chiar de curand se plangea unul saracul ca i-a crapat motorul cam pe la kilometrajul tau cu reviziile facute "cum zice fabrica", adica 10W40 schimbat la 20k km. Si era fericit omul ca avea carte de service, masina proaspat adusa din Franta, kilometri putini si reali, etc ... Vrei link la discutie ? Vrei link la conversatia privata pe care am avut-o cu omul care era in stare sa bata toata tara, numai sa gaseasca un motor ca al lui (k9k-722)? Ete ca poti sa mori si n-o sa-ti dau. Cauta singur, ce naiba, ca doar de-aia freci luleaua pe forum urmarindu-i pe altii !!! Am mai spus, ma adresez acelora care au chef sa inteleaga si sa judece, eventual sa vina cu argumente in sensul celor spuse de mine daca eu fac o afirmatie gresita. Rahaturi poate posta oricine, dupa cum s-a vazut mai devreme. 10w40 este o varianta. Eu nu la asta ma refeream !!! Cand o sa intelegeti asta ? Eu v-am inteles punctul de vedere. Voi observ ca nu. Asta arata ori timp liber prea mult, ori ceva lipsa la acoperis. Doar atat va rog, nu faceti praf o discutie pe care n-o intelegeti !!! ******************************************************************************** ******************************** Intr-un final, provoc la o discutie pe toti cei cu mintea deschisa, exclus cei doi semi-colegi de mai sus. Discutia se refera la recomandarile producatorului pentru motorul 1.4mpi, despectiv cel botezat K7J, montat pe logan pana de curand. De ce pana acum vreo 3-4 ani motorul ala mergea cu dacia oil 5w30 cu norma ACEA A3/B3/B4, adica HTHS > 3.5, iar acum tot ce intra intr-un servis autorizat Renault pentru service primeste ulei 5w30 cu ACEA A5/B5, adica 2.9 < HTHS < 3.5 ? Poate motoarele noi ar fi pregatite pentru aceasta norma (desi nu este adevarat, tinand cont de tehnologie si de pret), dar in cele vechi de ce se pune asa ceva ? In motoare concepute acum 15 ani ? Ca un hint, ca tot v-ati resemnat cu ideea ca aveti masini si motoare ieftine, doar japonezii de la honda sau toyota sunt cu adevarat pregatiti pentru aceasta norma, extrem de chinuitoare cu motoarele voastre. Da, s-au facut teste prin alte parti si s-a demonstrat negru pe alb o concentratie de metale in ulei foarte mare la motoare mult mai rasarite decat ale voastre la folosirea acestei norme. Dar desigur, producatorul ia in calcul si o raschetate a cuzinetilor ![]() ![]() ![]() ![]() This post has been edited by cristi.r: 22 Oct 2013, 08:24 |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
darwin |
![]()
Post
#296
|
Membru Group: Members Posts: 146 Joined: 20 October 13 ![]() |
@ssilviu
Nimeni nu-ți va da aceste date. Astfel de teste se fac numai pentru certificări A3/B4, C3, RN720, etc. Dar niciodată nu vom ști dacă un ulei abia trece testele respective sau daca le trece cu brio. De aceea avem nevoie de datele inițiale ale uleiurilor: TBN, nivelul SaPS, vâscozitățile CCS/MRV, NOACK, Flash Point, indice de vâscozitate, HTHS. Uleiurile slabe tind să nu dea aceste date. Cu cât aceste date sunt mai bune, cu atât uleiul este mai promițător. Așa cum știm fără să testăm că un Coca-Cola ne ține mai puțin treji decât un MountainDew, datorită cantității mai mici de cofeină, așa putem să judecăm și uleiurile după compoziția lor. Este OK să folosim Elf ieftin? Bineînțeles. Dar să nu o facem și să ne imaginăm că la 10.000/ 15.000km este la aceleași calități ca un ulei mai scump. Un ulei costă 20 lei/litru dintr-un singur motiv: nu are o bază de ulei foarte bună și nici aditivi foarte buni. Ești fericit cu 10w40 la -15C? Foarte bine, dar nu încerca să ma convingi că este la fel de bun ca 5w40, pentru că tehnic nu are cum și te subminezi singur. Observ aici că sunt doi utilizatori care sunt dispuși să și jignească în favoarea uleiurilor foarte ieftine. Noi am înțeles punctul vostru de vedere. Acum vrem să-i auzim și pe alții. Nu mai tot veniți cu comentariile voastre care nu mă ajută cu absolut nimic, nici pe mine care am citi toate cele 10 pagini, nici pe alții. Cei care pun întrebări despre ulei sunt, în general, utilizatori de Elf, dar care ar dori să știe și dacă mai există și altceva mai bun. Vreți să ne ajutați? Spuneți-ne datele legate de Elf 10w40: TBN, HTHS, CCS, NOACK, așa cum le vedeți de exemplu aici. http://www.amsoil.com/shop/by-product/moto.../?code=XLOQT-EA Eu vreau să aflu alternativa la Elf, pentru că Elf m-a convins pe propria piele. Lăsați-i pe cei care știu mai multe despre uleiuri să-și spună punctul de vedere, nu fiți ca două mori stricate. This post has been edited by darwin: 22 Oct 2013, 12:39 |
--------------------
--
--
--
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#297
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
Sunt filmulete pe youtube comparative cu viteza de curgere a uleiurilor la temperaturi scazute. La -15 grade 10w40-ul nu curge efectiv.
This post has been edited by cj98czh: 22 Oct 2013, 09:49 |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
ionita123 |
![]()
Post
#298
|
Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 8 March 09 ![]() |
darwin: exact asa mi-am pus si eu problema si am vrut sa identific un ulei mai bun decat eternul elf cu care ne indoapa reprezentantele si renault....la ei e chestie de profit si de siguranta ca ajungi sigur dupa un anumit numar de kilometri cu masina in service sa aiba de treaba.
Si mai bun decat amsoilul este redline. Amsoil nu gasesti decat adus la comanda de Tudor adica discontinuu si e cam la fel de scump ca si redline. Plus ca PAO nu inseamna esteri si ma refer la valorile parametrilor. In concluzie, dupa ce m-am informat am pus redline 5w40 in motorul meu care este identic cu al tau inclusiv ca an de fabricatie. Si vreau sa iti spun ca cei din service au ramas muti. Le-au picat plombele cand au pornit motorul cu redline. Nu se mai auzea decat injectia. Era primul motor pe care il vedeau functionand asa. Nu iti mai spun ca la rulare esti din alt film. Porneste gata uns, are acelasi zgomot la rece de parca ar fi cald. In mers suiera ca un motor cu reactie si nu mai baraie. Cand calci ambreiajul nu se mai aude decat suieratul vantului si trebuie sa te uiti la acul turometrului ca sa iti dai seama ca motorul functioneaza. Pur si simplu este din alt film. Sincer nu cred ca merita sa pui Amsoil. Daca tot vrei o schimbare, adica sa iti ingheti uzura motorului la nivelul la care esti acum, pune poliol ester. Ca pret, daca il iei de la opieoils de pe internet faci o afacere mai buna dpdv al pretului decat daca il iei din tara. Plus ca inca mai gasesti la englezi vechea formulare API CJ in bidoanele rosii de un gallon cu mult dispersant de cenusa, iar in completare pui un quart cu 600 ppm molibden si obtii exact 4,7 litri adica un schimb de ulei. Cred ca iese o combinatie aproape ideala ptr. dci-urile noastre. This post has been edited by ionita123: 22 Oct 2013, 08:44 |
--------------------
renault
megane II
2008 lux privilege 1.5 105cp
- NT 72 MAN
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#299
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
QUOTE(cristi.r @ 22 Oct 2013, 08:57) Sa spui ca cineva vine cu detalii grobiane (si nu grobiene, mama ei de limba romana), in contextul celor spuse de mine in posturile de mai devreme, arata curata prostie. Ti se pare cumva ca am zis eu grobiene pe undeva? Incepi sa-mi bagi cuvinte in gură? Iar ai vorbit complet moara stricata fara sa zici nimic. QUOTE(cristi.r @ 22 Oct 2013, 08:57) Chiar de curand se plangea unul saracul ca i-a crapat motorul cam pe la kilometrajul tau cu reviziile facute "cum zice fabrica", adica 10W40 schimbat la 20k km. Si era fericit omul ca avea carte de service, masina proaspat adusa din Franta, kilometri putini si reali, etc ... Prostie curata mi se pare sa asociezi crapatul unui motor de pe o masina cu uleiul folosit, fara nicio analiza detaliata a motorului. Si mai mare prostie e să crezi ca o carte de service la o masina adusa de afara iti garanteaza kilometri putini si reali. ![]() În fine, eu inchei aici. La clone nici nu mă mai obosesc sa raspund. Nu e ca și cum alea ar fi mai capabile ![]() 22 Oct 2013, 10:44: Totusi trebuie sa citez asta, e delicioasa: QUOTE(ionita123 @ 22 Oct 2013, 09:35) In concluzie, dupa ce m-am informat am pus redline 5w40 in motorul meu care este identic cu al tau inclusiv ca an de fabricatie. Si vreau sa iti spun ca cei din service au ramas muti. Le-au picat plombele cand au pornit motorul cu redline. Nu se mai auzea decat injectia. Era primul motor pe care il vedeau functionand asa. Nu iti mai spun ca la rulare esti din alt film. Porneste gata uns, are acelasi zgomot la rece de parca ar fi cald. In mers suiera ca un motor cu reactie si nu mai baraie. Cand calci ambreiajul nu se mai aude decat suieratul vantului si trebuie sa te uiti la acul turometrului ca sa iti dai seama ca motorul functioneaza. Pur si simplu este din alt film. Pur si simplu halucinant. Toti producatorii de masini sparg miliarde de euro sa-si faca motoarele mai silentioase, si fraierii nu stiau ca problema era la ulei. Și atentie, vorbim de un motor diesel. Incredibil. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() This post has been edited by ssilviu: 22 Oct 2013, 09:44 |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
darwin |
![]()
Post
#300
|
Membru Group: Members Posts: 146 Joined: 20 October 13 ![]() |
QUOTE(darwin @ 22 Oct 2013, 08:22) ... Vreți să ne ajutați? Spuneți-ne datele legate de Elf 10w40: TBN, HTHS, CCS, NOACK, ... Ceva date găsim? |
--------------------
--
--
--
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 09:20 |