Tipul de ulei folosit!, Dupa cati km este recomandat schimbul?
![]() ![]() ![]() |
Tipul de ulei folosit!, Dupa cati km este recomandat schimbul?
cristi.r |
![]()
Post
#241
|
||
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
|
||
--------------------
megane
diesel
2006
|
|||
mark`` |
![]()
Post
#242
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.826 Joined: 12 February 06 From: Tg.Mures ![]() |
Nu stiu cum au preturile dar eu la mine in oras, Mures, am fost la un service ce schimba gratuit uleiul daca il cumperi de la ei. Elf era mai scump (stiam ca asta recomanda Renault din fabrica) si am preferat Mobil. Ce nu poti pricepe din frazele astea?
|
--------------------
Dacia
Spring
2023
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#243
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
Ce nu inteleg ? Pai puteai sa mergi pe Elf-ul recomandat de producator. Te-ai bazat pe "renumele" Mobil si ai tras concluzia - gresita - ca este mai bun decat Elf. Corect, insa numai gama Mobil 1
![]() Nu stiu cum e la tine in Tg. Mures, dar la mine-n sat toti care vand uleiuri au schimbul gratuit, evident, daca au unde s-o faca (servis). |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
mark`` |
![]()
Post
#244
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.826 Joined: 12 February 06 From: Tg.Mures ![]() |
Mobil 1 era si el scump, deci Mobil winner.
Vrei sa-mi spui ca uleiul ales nu e bun pt masina mea? Sau ce insinuezi? Ca n-am ales Elf? Ti-am spus de ce nu l-am ales. |
--------------------
Dacia
Spring
2023
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#245
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
Nu insinuez nimic, ti-am spus negru pe alb ! Daca tot voiai altceva, gandeam ca vrei si protectie mai buna. Altfel, exista si Prista Oil... Si chiar si mai ieftine de atat.
|
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
mark`` |
![]()
Post
#246
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.826 Joined: 12 February 06 From: Tg.Mures ![]() |
Eu zic ca e un compromis bun intre calitate/pret. Mobil nu e chiar no name si nici scump nu e, + de asta e sintetic.
|
--------------------
Dacia
Spring
2023
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#247
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
Sper ca iti dai seama ca afirmatia "e sintetic" nu e sustinuta cu nicio data tehnica, ci doar cu marketing de producator, nu ?
Stii ce-i ala ulei sintetic si prin ce se caracterizeaza el ? This post has been edited by cristi.r: 23 Aug 2013, 15:40 |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
mark`` |
![]()
Post
#248
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.826 Joined: 12 February 06 From: Tg.Mures ![]() |
Stiu, insa eu ca un simplu consumator nu am de unde testa/sti lucrul asta.
|
--------------------
Dacia
Spring
2023
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#249
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
Da, dar ai posibilitatea sa citesti si sa te documentezi
![]() Daca tot ai "deschis ochii" si ai iesit din specificatiile producatorului, macar niste comparatii simple poti sa faci intre diverse tipuri. Si btw, acel mobil de l-ai pus tu, nu-l vad sa aiba aprobari RN0700/RN0710 (care fie vorba intre noi, sunt niste norme foarte "loose"). Pe ce te-ai bazat cand l-ai ales ? Doar pe vascozitate ? Iti arat cel putin 3 uleiuri 5w40 care nu merg la motorul tau niciodata. Din punctul asta de vedere, Elf-ul este mai cinstit (nu scrie full-sintetic pe bidon). This post has been edited by cristi.r: 23 Aug 2013, 15:50 |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
mark`` |
![]()
Post
#250
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.826 Joined: 12 February 06 From: Tg.Mures ![]() |
Cand am postat sa intreb nu ai zis nimic. Dupa ce am luat acum e tarziu, degeaba imi spui.
Pe viitor voi pune Liqui Moly, pana atunci... |
--------------------
Dacia
Spring
2023
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#251
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
QUOTE(mark`` @ 23 Aug 2013, 16:52) Cand am postat sa intreb nu ai zis nimic. Dupa ce am luat acum e tarziu, degeaba imi spui. E, am si eu motivele mele. Unul ar fi o redirectare tampita a saitului semnalata de antivirus adica n-am mai intrat pe aici ![]() Ceea ce te intereseaza este sa nu pui orice prostie, doar pentru renumele marcii si sa nu te zgarcesti la bani daca vrei sa tii masina. La un benzinar, pentru 250 de lei poti avea si protectie si performante 15k km fara nicio problema. QUOTE(mark`` @ 23 Aug 2013, 16:52) LM este un ulei ok, nu te gandi ca este vreun avion, cu o durata de exploatare mai mare decat altele, insa nu se poate ridica la performante de curse. LM, Ravenol, Mobil 1, etc ... Nu sunt promoter. This post has been edited by cristi.r: 23 Aug 2013, 16:00 |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
mark`` |
![]()
Post
#252
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.826 Joined: 12 February 06 From: Tg.Mures ![]() |
Pai nu cred sa fi spus pe aici ca e the best...
|
--------------------
Dacia
Spring
2023
|
|
ionita123 |
![]()
Post
#253
|
Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 8 March 09 ![]() |
Ne poate oferi cineva impresii despre cum se comporta amsoilul 5w40 dintre cei care l-au pus in motor? Respectiv impresii despre cum s-a modificat mersul motorului, zgomote la pornire, cum urca in ture si alte aspecte de acest gen.
Ptr. cei care stiu despre ce e vorba ma refer la aceasta varianta: European Car Formula 5W-40 Synthetic Motor Oil Full-SAPS European Oil for European Gasoline and Diesel Engines care are grija de motor fiind dedicata motoarelor fara filtru de particule. Multumesc. |
--------------------
renault
megane II
2008 lux privilege 1.5 105cp
- NT 72 MAN
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#254
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
Si pe mine m-ar interesa, deoarece am feed-back de la utilizatori de low-SAPS care spun ca-i foarte bun si-si pastreaza proprietatile mai mult timp decat europenele. Asta desi este hidrocracat. Adica nu prea urmeaza trendul uleiurilor de grupa III care de obicei dau zgomote motorului dupa un anumit kilometraj, aratand ca si-au cam terminat aditivii. Singura gama sintetica de la amsoil este cea botezata de ei "signature series".
Uleiul de care zici tu este destul de ok dpdv al caracteristicilor: TBN de 10 si ceva, HTHS-ul de 3,7, vascozitate mica la temperaturi scazute, etc. Imi place la ei ca dau aceste date, cand altii nu le dau. Doar punctul de curgere ii tradeaza originea minerala. A si inca o chestie, are aprobari RN0710 si Porsche A40 ![]() This post has been edited by cristi.r: 28 Aug 2013, 20:46 |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
Snoopz |
![]()
Post
#255
|
Membru Group: Members Posts: 167 Joined: 7 July 08 ![]() |
E ok daca la ultimul schimb s-a pus Elf 5w30 evolution in loc de 10w40? (1.6 16v)
Tipul mi-a recomandat uleiul asta la revizia completa de anul trecut pentru ca e un motor "de turatie" . Se apropie urmatorul schimb..ce imi recomandati ? sa merg tot pe 5w30 sau 10w40 ? Multumesc Anticipat! |
--------------------
NU
NU
NU
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#256
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
E simplu. Ai observat vreun beneficiu real cand ti-ai pus 5w40? Daca nu, de ce sa dai bani pe un ulei mai scump?
|
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
cristi.r |
![]()
Post
#257
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
QUOTE(Snoopz @ 29 Aug 2013, 02:03) E ok daca la ultimul schimb s-a pus Elf 5w30 evolution in loc de 10w40? Este foarte ok 5w30 si mergi pe el in continuare. Mai ales ca e benzinar. Daca ai bani pentru "turatie" (depinde cum mergi) si mai bun este un 0w30 cu norma ACEA A3/B4. This post has been edited by cristi.r: 29 Aug 2013, 11:54 |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
ionita123 |
![]()
Post
#258
|
Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 8 March 09 ![]() |
Multumesc ptr raspuns cristi.r.
Din gama "signature series" de la amsoil nu vad ce asi putea pune ptr ca nu au 5w40 ci doar 0w30 si 5w30. Un 0w40 macar ar fi perfect dar iata ca nu-l au. Sa inteleg ca 5w40 european car formula full saps are ca baza ulei hidrocracat iar "signature series" au ca baza esteri? Ai idee despre un 5w40 sau un 0w40 PAO cu baza esterica, mai bun decat amsoilul european de care am vorbit mai sus? Redline nu pot pune ptr ca datorita higroscopicitatii acestuia nu se potriveste cu stilul meu de expolatare a masinii, adica drumuri scurte zilnice care nu-i permit motorului sa ajunga la temperatura de regim ca sa elimine condensul de la pornirea la rece si nici heater nu am cum sa-i pun ptr ca nu am sursa de curent pe langa garaj. Multumesc. |
--------------------
renault
megane II
2008 lux privilege 1.5 105cp
- NT 72 MAN
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#259
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
Pai daca ai acest regim de mers de ce ti-ai dori esteri ? Sunt destule uleiuri care care au asa ceva, dar nu vad rostul atata timp cat dai o basca de bani si nu folosesti performantele adevarate pentru care este conceput lubrifiantul respectiv.
Baza PAO stiu sigur ca are 0w40-ul de la Liqui-Moly sau Ravenol. Eu merg pe 0w40 de la Liqui-Moly si merge foarte bine. Insa sa stii ca "smecheria" este mult mai complicata. De exemplu, desi este mai gros, la iarna voi trece pe 5w40. Diesel synthoil 5w40 are mai multi dispersanti de cenusa si TBN mai mare (peste 10). Problema la PAO este ca si cele mai bune uleiuri PAO sunt amestecate cu grupa III, deoarece PAO nu prea se lipeste de piesele aflate in miscare. Pe de alta parte, orice motor care merge cu PAO, va functiona la o temperatura mai mica decat acelasi motor "alimentat" cu ulei HC aditivat. Uleiul POE este cel mai bun, insa are o problema cu higroscopicitatea. Si mai are o problema cu domeniul de utilizare. Tocmai de aceea, dupa cum ai vazut si tu, Amsoil face signatures mai mult pentru benzinare. Baza POE mai are Fuchs (Silkolene) 5w40. Si mai este si 300V-ul de la Motul, insa sigur sunt amestecate cu grupa III. Ti-am facut aceasta teorie deoarece toate uleiurile cu baza de esterica, sunt aditivate cu genul de substante care se pun si in celelalte. Adica daca nu iei un ulei 100% esteric cum este Redline, in oricare altul vei gasi aditivi corectori de vascozitate, adica polimeri, adica "plastic". Concluzia este ca, daca ai bani, mergi pe acel Amsoil sa vezi cum ti se pare, chiar daca este HC. Eu cred ca va merge foarte bine. Are maximul de molibden (care reduce zgomotul motorului ![]() This post has been edited by cristi.r: 1 Sep 2013, 16:23 |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
ionita123 |
![]()
Post
#260
|
Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 8 March 09 ![]() |
Daca ma uit pe technical data sheet-ul lui 0w40 de la liqui moly synthoil energy vad ca scrie ca fiind recomandat pt motoarele diesel ceea ce nu prea vad ptr 5w40. Deci de ce vrei sa treci la 5w40 totusi? Ai informatii privind pachetul de aditivi direct de la producator?
2 Sep 2013, 14:49: crisit.r: ai folosit personal vreun ulei poliolester pana acum? Ma uitam la fuchs care costa cam cat amsoilul, din pacate nu mai este pe stoc. In alta ordine de idei POE chiar face atat de urat din cauza higroscopicitatii? Ai vazut ca a aparut 5w40 friction modified formula pe syntheticoils iar pe ulei-sua spune ca 5w40 ar avea un pachet special de aditivi anticenusa formulat ptr diesel, desi pe site-ul redlinoil.com nu se mentioneaza nimic despre vreo formula antifrictiune speciala si nici de vreun pachet nou adaugat acum curand ptr cenusa masinilor diesel? Ce parere ai? This post has been edited by ionita123: 2 Sep 2013, 14:49 |
--------------------
renault
megane II
2008 lux privilege 1.5 105cp
- NT 72 MAN
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#261
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
QUOTE(ionita123 @ 2 Sep 2013, 15:43) Daca ma uit pe technical data sheet-ul lui 0w40 de la liqui moly synthoil energy vad ca scrie ca fiind recomandat pt motoarele diesel ceea ce nu prea vad ptr 5w40. Deci de ce vrei sa treci la 5w40 totusi? Ai informatii privind pachetul de aditivi direct de la producator? Da. 5w40-ul este mai bine aditivat pentru mentinerea in suspensie e cenusei. Oricum, decizia nu e definitiva, insa cred ca acolo voi ajunge. 0w40-ul are TBN de 9,6. Diesel-ul 5w40 are peste 10. Herr Andreas Zahnner (asa-l cheama pe cel cu care m-am conversat) zice ca 9,6 ar fi de ajuns. Cum sa nu fie pentru diesel 5w40-ul ? Pai n-are B4 ? Chiar si cei de la RedLine spun ca 5w40-ul este mai bine aditivat pentru cenusa diesel. crisit.r: ai folosit personal vreun ulei poliolester pana acum? Ma uitam la fuchs care costa cam cat amsoilul, din pacate nu mai este pe stoc. O sa-l aduca ... Nu, n-am folosit personal, insa am vazut masini care merg cu asa ceva, si sincer, nu prea se potriveste la masini ca ale noastre. Mi se pare ca e cam prea "compacta", prea "groasa" masa uleiului pentru astfel de masini, totusi usoare. In alta ordine de idei POE chiar face atat de urat din cauza higroscopicitatii? La multa lume am auzit asta si cei care pun asa ceva, isi exploateaza agregatele la maxim. Adica pe ei nu-i intereseaza aspectul asta. Trag concluzia ca nu cred ca mi-ar conveni sa am ulei higroscopic fara un pachet de aditivi foarte bun impotriva apei... Or eu asta nu stiu cu exactitate, atata timp cat RedLine este un fel de State of the art al uleiurilor. Un lucru am invatat de-a lungul studiilor mele: nu le poti avea pe toate laolalta. Un lucru este sigur, esterilor le place foarte mult apa. Tocmai de aceea se folosesc in anumite aplicatii unde se doreste performanta maxima si unde nu exista acest inconvenient. Ai vazut ca a aparut 5w40 friction modified formula pe syntheticoils iar pe ulei-sua spune ca 5w40 ar avea un pachet special de aditivi anticenusa formulat ptr diesel, desi pe site-ul redlinoil.com nu se mentioneaza nimic despre vreo formula antifrictiune speciala si nici de vreun pachet nou adaugat acum curand ptr cenusa masinilor diesel? Ce parere ai? Parerea mea este ca ala este special facut pentru diesel, pentru ca are norme VW. Deci nicio problema pana aici. Probabil ca tocmai pentru ca cel "normal" era prea "compact" - alt termen nu stiu sa-ti zic - adica HTHS foarte mare i-au spus ceva cu "european ...". Cu toata teoria asta a mea de adormit copiii, iti spun atata: cu un ulei de origine controlata si schimbat ceva mai devreme decat spune producatorul nu vei face sludge/namol niciodata. Am vazut si motoare care au mers aproape in totalitate cu HC si care au mers cu PAO. Ce-am auzit de rau ar fi despre Shell, insa nu pot sa-ti confim, cica ala face namol... Bine aici vorbim despre 5/0w40 adica uleiuri cat de cat bune. 10w40-ul este exclus din start. Nici macar uleiul Elf 5w40/5w30 nu face namol daca e schimbat la 1/2 din intervalul prescris si asta indiferent de regimul de exploatare. Diferenta dintre diversele tipuri de uleiuri este gradul de uzura dupa o anumita perioada. Unul "mai sintetic" circula mai bine iarna, aduna reziduurile acide rezultate din condensare mai bine, isi pierde mai greu proprietatile, etc. Insa daca le schimbi mai repede nu vei avea probleme cu namolul. Tot aduc acest namol in discutie, deoarece cam asta-l vad eu ca principal argument pentru uleiul esteric. Pentru astfel de motoare (cum am eu sau tu) nu este necesar uleiul esteric, insa multa lume nu intelege ca nu mersul pe autostrada cu 180km/h (vezi, Doamne, masini puternice) uzeaza uleiul, ci regimurile tranzitorii, accelerarile care pe langa faptul ca mananca multa energie, mai solicita si agregatul. Iar de accelerari nu scapa nici ala 300 de cai, dar nici ala de 50 de cai. Deci pica teoria cum ca daca am motor mai slab in kW, nu-i nevoie de ulei bun. Sa ne gandim un pic. Cand accelerez, se injecteaza mai mult carburant in cilindri, arderile sunt mai intense - cel mai important lucru - din ce in ce mai intense - lucru care se traduce prin combustibil nears in totalitate, implicit cenusa, forte mari de forfecare la care este supus uleiul in lagare, etc. ... In regim de autostrada se ajunge la un echilibru hidrodinamic foarte bun, care tine piesele intr-o plutire, daca-i putem spune asa, deci uzura este minima. This post has been edited by cristi.r: 2 Sep 2013, 16:53 |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
ionita123 |
![]()
Post
#262
|
Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 8 March 09 ![]() |
HTHS-ul la amsoil 5w40 e de 3, 7.
Cum ti se pare valoarea aceasta ptr ca am vazut valori si mai mari? This post has been edited by ionita123: 2 Sep 2013, 17:38 |
--------------------
renault
megane II
2008 lux privilege 1.5 105cp
- NT 72 MAN
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#263
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
Este o valoare foarte buna. Gandeste-te ca cea mai mare valoare ar fi de 5,8 si asta la RedLine. E, daca masini ca BMW M3 sau M5 au nevoie de asa ceva iar altele americane supraalimentate merg cu HTHS mai mic de atat, pentru masinile noastre 3,7 este arhi-suficient.
|
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
viezure7 |
![]()
Post
#264
|
Membru incepator Group: Members Posts: 57 Joined: 29 June 13 From: Bucuresti ![]() |
Stie cineva de unde se poate cumpara Amsoil Signature Series 5w30 la un pret sub 79 de lei bidonul de 0.946352946 litri?
![]() |
--------------------
renault
megane 2 sedan 1.6 16v
2006
|
|
djeros |
![]()
Post
#265
|
ddddddddddddddd Group: Members Posts: 23 Joined: 15 January 09 ![]() |
se pare ca pe aici lumea merge pe principiul ''daca este scump este si bun '' ca sfat personal incercati sa alegeti un ulei care este fabricat doar intr un singur loc in lume nu are zecii de mii de fabricute si prin alte tari mai ales cei cu diesel aveti mare grija la alegerea marcii de ulei! megane 2 ,2008 1.5 dci (6trepte) 180 de mii de km mers doar cu motul nu consuma ulei , nu scoate fum .trage cum trebuie
|
--------------------
dddddddddddddd
dddddddddddddddddd
1222222222222222222
- ddddddddd
|
|
ionita123 |
![]()
Post
#266
|
Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 8 March 09 ![]() |
Red Line 0W40 are 1% sulfated ash, 1200 ppm phosphorus, 950 ppm moly, zinc 1330,
TBN 10. Stii ce valori are amsoil 5w40? |
--------------------
renault
megane II
2008 lux privilege 1.5 105cp
- NT 72 MAN
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#267
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
Nu stiu valori. Ti-am citat din ce mi-a zis Dan Watson care, in loc sa-mi raspunda cu cifre, imediat voia sa ma faca reprezentant de vanzari. Sunt extrem de lacunari in date concrete si asta-i cam tot ce am scos de la el. Au maximul acceptat de normele europene. Cica ar mai fi o d-ra prin Marea Britanie care ar fi mai dornica de conversatie, insa am abandonat aspectul.
|
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
ionita123 |
![]()
Post
#268
|
Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 8 March 09 ![]() |
La Tudor Ratiu amsoilul PAO cica s-a facut cat redline-ul esteric.
Are cineva idee de unde s-ar putea lua ulei mai ieftin, eventual de comandat din afara? Ziceai mai devreme de Dan Watson, e o pista de urmat? |
--------------------
renault
megane II
2008 lux privilege 1.5 105cp
- NT 72 MAN
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#269
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
O fi, eu n-am mers pe ea ... Desi nu m-am complica sa ma trezesc cu colet la care sa mai platesc cine stie ce taxe la vama. Probabil ca de-aia si tudor are preturile alea.
|
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
Bogdan_B |
![]()
Post
#270
|
![]() Membru Group: Members Posts: 135 Joined: 16 May 12 From: Timisoara ![]() |
Total 5W40 - 1.5 DCI 63kw
130 lei 5L Nici o problema. |
--------------------
Renault
Megane 2.2
2007 Sedan 1.5 dci
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 13:19 |