Tipul de ulei folosit!, Dupa cati km este recomandat schimbul?
![]() ![]() ![]() |
Tipul de ulei folosit!, Dupa cati km este recomandat schimbul?
greenpeace |
![]()
Post
#331
|
![]() Meganiac Group: Members Posts: 203 Joined: 8 February 04 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Renault
Megane 3
M3 2011 Dynamique Renault Megane 3 Sport Tourer 2011.03 1.9 dCi Dynamique
|
|
loganmpi16 |
![]()
Post
#332
|
Membru autentic Group: Members Posts: 227 Joined: 31 March 09 From: Alexandria, ![]() |
La fel si a mea - fara probleme la 132000 km. Schimburi facute in Franta din 30 in 30 mii cu ulei Motul specific RN0720 5w30 DPF. Acum are 11000 de la ultimul schimb si ma gandesc sa-i bag Elf Solaris 5w30.
|
--------------------
Renault
Megane III Sport Tourer 1,5 dci 90hp
2011 Bussines
|
|
greenpeace |
![]()
Post
#333
|
![]() Meganiac Group: Members Posts: 203 Joined: 8 February 04 From: Bucuresti ![]() |
Nu cred ca francezii bagau Motul... inclin sa cred ca foloseau Elf.
|
--------------------
Renault
Megane 3
M3 2011 Dynamique Renault Megane 3 Sport Tourer 2011.03 1.9 dCi Dynamique
|
|
loganmpi16 |
![]()
Post
#334
|
Membru autentic Group: Members Posts: 227 Joined: 31 March 09 From: Alexandria, ![]() |
La inceput si eu am fost surprins. Masina a fost verificata personal de mine la reprezentanta dacia renault de la mine din oras (sotia lucreaza la ei, deci am pile). Asa arata in programul de intretinere si am gasit si etichete cu sigla motul in compartimentul motor unde sunt trecute datele reviziilor si km. Pot sa scanez un print din program daca nu crezi.
|
--------------------
Renault
Megane III Sport Tourer 1,5 dci 90hp
2011 Bussines
|
|
greenpeace |
![]()
Post
#335
|
![]() Meganiac Group: Members Posts: 203 Joined: 8 February 04 From: Bucuresti ![]() |
e ok, bine c-a fost servisata corect dpdv al vascozitatii si a calitatii uleiului ...
|
--------------------
Renault
Megane 3
M3 2011 Dynamique Renault Megane 3 Sport Tourer 2011.03 1.9 dCi Dynamique
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#336
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Am ajuns la 400.000 de km cu Loganul cu Elf10w40 cumparat cu 75 lei din targ din Vitan si schimbat la fiecare 20.000 de km. Inca merge fain, nu am observat consum de ulei intre schimburi.
Deci m-a costat schimbul de ulei vreo 1800 de lei pana acum. Daca punem ulei pretentios si l-as fi schimbat la 10.000 de km cum faci unii pe aici, m-ar fi costat vreo 6600 de lei. Adica 4800 de lei dati in plus ... pentru niciun beneficiu. La diferenta asta de bani imi permiteam sa schimb motorul la fiecare doi ani cu unul din dezmembrarie de 20.000 de km ![]() |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#337
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Cat a fost intervalul maxim ca timp pentru un schimb de 20.000km?
Ca medie mie imi iese sub 6 luni. This post has been edited by madhorsefuzzy: 12 Mar 2014, 08:01 |
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#338
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Are fix 6 ani masina. Deci la vreo 3-4 luni se schimba uleiul. Dar uleiul se uzeaza mult mai mult in km parcursi decat in timp. A stat petrolul bine mersi sub pamant milioane de ani si se strica stand degeaba intr-un motor? Nu cred.
Eu am vazut intervale de revizii pe Citroen Jumper in Franta, la acelasi ulei, de 2 ani si 45.000 de km. Deci ... This post has been edited by ssilviu: 12 Mar 2014, 08:27 |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#339
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Am o opinie diferita:
- in motor uleiul care sta se oxideaza la suprafata de contact cu metalul; in pamant petrolul nu oxideaza, sau cel putin nu cel extras; - in motor uleiul are cicluri de incalzire racire care afecteaza proprietatile uleiului; in pamant petrolul sta la o temperatura relativ constanta; - dupa parerea mea un ulei care in 2 zile merge 20km si are 4 cicluri de incalzire - racire se uzeaza mai mult decat un ulei care merge intr-o zi 100km cu un singur ciclu incalzire racire; |
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
verjic |
![]()
Post
#340
|
Membru Group: Members Posts: 161 Joined: 23 October 12 ![]() |
Silviu, dar Loganul l-ai folosit ca taxi? De ai facut atatia km?
|
--------------------
Renault
Megane
2004 Privelege 1.5 dCi82hp
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#341
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
QUOTE(madhorsefuzzy @ 12 Mar 2014, 09:54) Am o opinie diferita: - in motor uleiul care sta se oxideaza la suprafata de contact cu metalul; in pamant petrolul nu oxideaza, sau cel putin nu cel extras; - in motor uleiul are cicluri de incalzire racire care afecteaza proprietatile uleiului; in pamant petrolul sta la o temperatura relativ constanta; - dupa parerea mea un ulei care in 2 zile merge 20km si are 4 cicluri de incalzire - racire se uzeaza mai mult decat un ulei care merge intr-o zi 100km cu un singur ciclu incalzire racire; Ce componenta a uleiului se oxideaza? Care e reactia chimica? De asemenea, ce reactie chimica se petrece la variatiile de temperatura de 100 de grade? Masina nu e taxi, pur si simplu e de firma si se merge mult cu ea. A avut vreo 5-6-7 soferi pana acum, merge in sarcina maxima aproape 80% din timp, e pe GPL din fabrica si neglijata mai tot timpul. Tanc. This post has been edited by ssilviu: 12 Mar 2014, 10:12 |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#342
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
O sa iti raspund la intrebari cu un video de unde am prins si eu ideile.
Poate le-am prins prost. Engine oil video. |
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#343
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Omul incerca sa vanda produsul companiei la care este angajat. Dupa ce l-as crede orbeste urmatorul pas ar fi sa ma uit la reclamele Duralube si sa iau si așa ceva. Next, cutiuta minune care reduce consumul cu 30%.
Nu am vazut niciun test de anduranta real, comparativ. Sa vina un producator din asta de uleiuri, sa puna un motor pe un banc de probe si sa-l uzeze ca pentru 500.000 km. In paralel sa uzeze si un motor in care s-a pus ulei varza. Si la fel sa-l uzeze 500.000 de km. La final, sa le dezmembreze pe ambele si sa le analizeze. Si sa arate diferenta de uzura. Nu am vazut la niciunul. Doar vorbe, filmuletele din astea simpatice ce dau in MLM si impresii (subiective) ale posesorilor (care nu au auzit de placebo). De ce nu sunt? Poate pentru ca nu sunt diferente semnificative? Ar putea sa triseze. Sa schimbe la un motor, uleiul la fiecare 5000 de km, iar la altul, sa puna un ulei foarte prost si sa-l schimbe de 6 ori in 500.000 de km. Atunci da, vor fi diferente vizibile. Dar intre a schimba un ulei foarte bun la fiecare 10.000 de km si intre a schimba un ulei ieftin si bun la fiecare 20.000 de km, e vreo diferenta? Tind sa cred, din experienta cu Loganul, ca nu. Motorul merge foarte bine si acum. Bine, diferenta probabil ca e, dar e nesemnificativa pentru mine. Ce nu e deloc nesemnificativ, e costul intre cele doua variante. Am zis mai sus, peste 1000 de euro. Ei bine, asta e mult. Si e mult si pentru producatori. Normal ca ei va incurajeaza sa schimbati mai des si cu uleiuri mai scumpe (unde marja de profit creste odata cu pretul). Ca trebuie sa manance si gura lor o paine. Dar asta nu va impiedica sa va puneti mintea la contributie si sa treceti prin filtrul propriei gandiri ce va spun (mint) oamenii de vanzari. This post has been edited by ssilviu: 12 Mar 2014, 11:20 |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
nicu_45 |
![]()
Post
#344
|
Membru autentic Group: Members Posts: 221 Joined: 5 December 12 ![]() |
va salut...ajuta la ceva "spalarea" motorului inaintea schimbarii uleiului...??? ceva in genul curatarii si functionarii fuliei defazoare...???
|
--------------------
Renault Megane Sedan
2.2 1.6 16v
dec 2007
|
|
nicu_45 |
![]()
Post
#345
|
Membru autentic Group: Members Posts: 221 Joined: 5 December 12 ![]() |
si as mai avea o intrebare(de fapt o dilema)....am umblat zilele astea sa cumpar ulei ptr motor si am gasit in carrefour 10 w 40 cu o noua eticheta pe care scrie ca e ulei sintetic (stiu sigur ca pina acum scria ca e semisintetic...!!!! cum stie toata lumea..)..ce parere aveti de asta...???? (mi-am pus ochelarii sa vad mai bine...scria clar ...sintetic...)...stima NICU...
14 Mar 2014, 19:57: ps:am uitat sa precizez...ELF 10 w 40...data de prod. ianuarie 2014,pret 90 ron-4 litri si 23 ron bidon de 1 litru....cu reducere...!!! This post has been edited by nicu_45: 14 Mar 2014, 18:57 |
--------------------
Renault Megane Sedan
2.2 1.6 16v
dec 2007
|
|
ruh01 |
![]()
Post
#346
|
![]() Membru Group: Members Posts: 108 Joined: 4 March 10 From: Cea mai proasta capitala ![]() |
A tinut cineva un ulei full sintetic (castrol magnatec, eventual) 2 ani pe benzinar 1.6 16v? Cam 7.000 km pe an? Multumesc (intrebare, nu reclama)
|
--------------------
Renault
Megane 4 hatchback Life 2016
SCE 115
|
|
maytow_airis |
![]()
Post
#347
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 525 Joined: 20 August 09 From: Alta Tara ![]() |
QUOTE(ssilviu @ 12 Mar 2014, 10:11) Uleiul,in contact cu apa,produsa prin condens,duce la aparitia acidului sulfuric. De aici recomandarea schimbului de ulei la 1an. Cand ai timp aprofundeaza tema,si vei descoperi lucruri care te va surprinde. |
--------------------
renault
Laguna 2, Laguna 3
Expresion, 2009 1.5 dci 110cp (fara FAP)
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#348
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Si in Romania se produce mai multe condens decat in Franta, unde se schimba la 2 ani?
Teoria ma pasioneaza prea putin. Mai ales ca am descoperit empiric ca toata teoria predata de "specialistii" de pe forum de pe aici nu valoreaza nimic. ![]() This post has been edited by ssilviu: 24 Mar 2014, 09:58 |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
danvizi |
![]()
Post
#349
|
Membru Group: Members Posts: 135 Joined: 5 January 12 From: Slatina ![]() |
Poti sa-l schimbi la 2 ani daca nu depasesti limita de km fara grija. Uite si la Golf tot la 2 ani se schimba - la Audi la fel (eu nu am vazut ulei pe care sa scrie clar ca se schimba la 1 an - numai in Romania este posibil asa ceva.).
Am un prieten care are un Citroen C5 1,9 de 140cp. Distributia se schimba la 200000km sau la 10 ani. Acum are 7 ani masina si 60000KM. In service l-au sfatuit ca ar fi bine sa o schimbe ca se poate rupe oricand ![]() Fiecare face cum crede. Eu schimb la 2 ani de 11 ani si nu am avut vreo problema (oricum fac cam 5000Km pe an 90% extern). Attached thumbnail(s) Interval_service_2_ani_WV.jpg ( Size: 161.32k ) Number of downloads: 798 |
--------------------
Renault
Megane Sedan 1.5 dci 86 cp
2008
|
|
maytow_airis |
![]()
Post
#350
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 525 Joined: 20 August 09 From: Alta Tara ![]() |
Daca lichidul care "unge motorul" se numeste ULEI,asta nu inseamna ca Toate sunt la fel. Un ulei care este destinat sa indeplineasca ACEA B3/B4, nu rezista cat un altul cu ACEA A1/A5,deoarece compozitia lor este total diferita. Oricum,pentru unii.... aceasta "TEMA" este ca TEZA la Roamana pentru corijenti!
![]() 24 Mar 2014, 17:17: QUOTE(danvizi @ 24 Mar 2014, 10:05) Poti sa-l schimbi la 2 ani daca nu depasesti limita de km fara grija. Am un prieten care are un Citroen C5 1,9 de 140cp. Distributia se schimba la 200000km sau la 10 ani. Se schimba si al 2 ani,in functie de tipul de ulei. DAR recomandarea pentru o mai buna intretinere, este de 1 an. Ceva de genul.....nu te duce motorul 800mii,ci doar 600 de mi... ![]() Citroen C5de 1.9 nu este. Si la ultimul C5, cu motor de 1.6 HDI prima curea se schimba la 240mii km. sau 7 ani (parca). Si,DA! orice cauciuc IN TIMP "imbatraneste",se crapa. Exemplu anvelopele CA NOI,si care depasesc 5 ani... "crapate si scoapte". Curelele patesc la fel. This post has been edited by maytow_airis: 24 Mar 2014, 17:17 |
--------------------
renault
Laguna 2, Laguna 3
Expresion, 2009 1.5 dci 110cp (fara FAP)
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#351
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.322 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
Sper ca nu o luati de la capat ...
Scurt .. fiecare schimba cand si ce vrea la masina .. fiecare face ce vrea si cand vrea cu banii lui ... fiecare decide daca respecta sau nu recomandarile productorului. |
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
ciprianaldeabv |
![]()
Post
#352
|
![]() halogen chior de fabrica....fara xenon...RAR Group: Members Posts: 455 Joined: 30 December 07 From: Cetatea Brasovului ![]() |
foarte scurt, eu am 1.5 dci de 106 cp sau 78 kw, si ii pun Elf SXR 5W40 la fiecare 15.000 km, de cand am luat megane-ul, la care am adaugat Metabond, tratament de motor si Metabond Megasel tratament pentru motorina.....merge perfect, fara zgomote aiurea.....mai multe informatii gasiti pe google, (atentie ca tratamentul de motor e de 3 tipuri, motoare noi, uzate si vechi, iar cel de combustibil Megasel pt diesel si Megalene pentru benzina), uleiul asta e sintetic, si da, cum au spus si colegii, are alta eticheta, iar Elf 10W40 este semisintetic, nu sintetic. MARE ATENTIE, cumparati doar ulei cu holograma, cel fara holograma distribuit de Conex Iasi nu vi-l recomand, e fake, si riscati daca il bagati in motor.....
|
--------------------
Renault
Megane 1.5 dci 106 cp manager extreme
sedan
- BV-10-CDA
|
|
maytow_airis |
![]()
Post
#353
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 525 Joined: 20 August 09 From: Alta Tara ![]() |
QUOTE(ciprianaldeabv @ 25 Mar 2014, 15:25) foarte scurt, eu am 1.5 dci de 106 cp sau 78 kw, si ii pun Elf SXR 5W40...... atentie ca tratamentul de motor e de 3 tipuri...... , uleiul asta e sintetic, si da, cum au spus si colegii, are alta eticheta.... iar Elf 10W40 este semisintetic, nu sintetic..... MARE ATENTIE..... Mare ATENTIE TU! ![]() Nu este recomandat adaugarea de adititvi unui ulei "deja aditivat". Formula aditivilor sunt stricte si precise. Adica nu se poate face ABUZ de nici un component al aditivilor. Si nu toti aditivii sunt compatibili intre ei. Tu te declari multumit..... Doar desfacand motorul,poti fi convins ca "surplusul de aditiv" nu face rau. ![]() Referitor la uleiul de care pomenesti, 5w40 este semi-sintetic,iar cel 10w40 mineral. |
--------------------
renault
Laguna 2, Laguna 3
Expresion, 2009 1.5 dci 110cp (fara FAP)
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#354
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
De asta peste tot scrie ca elf 10w40 e semisintetic. Dar mai bine sa ascultam "specialistii" teoreticieni de pe forum. Doamne ...
http://www.car-parts.ro/piese-auto/elf-com...ion-st-10w40-4l http://www.ltrom.ro/produs/elf-evolution-700-st-10w-40-4l/ http://uleideulei.ro/elf-competition-sti-1...itri-p-891.html |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
ali3n_cop |
![]()
Post
#355
|
![]() 🎲🎲 Group: Members Posts: 1.265 Joined: 28 May 12 From: 🏡 ![]() |
Daca stai sa-l purici mai bine, cred ca nici baza minerala nu mai ramane din el
![]() |
--------------------
Mercedes
Sprinter "Sārak Edition"
1998 The truth is out there
|
|
maytow_airis |
![]()
Post
#356
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 525 Joined: 20 August 09 From: Alta Tara ![]() |
QUOTE(ssilviu @ 25 Mar 2014, 19:54) De asta peste tot scrie ca elf 10w40 e semisintetic. Dar mai bine sa ascultam "specialistii" teoreticieni de pe forum. Doamne ... http://www.car-parts.ro/piese-auto/elf-com...ion-st-10w40-4l http://www.ltrom.ro/produs/elf-evolution-700-st-10w-40-4l/ http://uleideulei.ro/elf-competition-sti-1...itri-p-891.html Tu esti un fel de "contra" ! ![]() ![]() |
--------------------
renault
Laguna 2, Laguna 3
Expresion, 2009 1.5 dci 110cp (fara FAP)
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#357
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Nu vezi linkurile puse de mine? Vrei sa fac fotografie si la eticheta unde scrie semisintetic?
|
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
darwin |
![]()
Post
#358
|
Membru Group: Members Posts: 146 Joined: 20 October 13 ![]() |
Asa este ssilviu. Elf 10w-40 este semisintetic.
Deseori se face confuzie in ceea ce priveste termenul de sintetic. Astazi, termenul de sintetic acopera bazele de uleiuri care au indicele de vascozitate peste 100/110 sau pe undeva prin aceasta zona. Aici intra, astazi, grupele 2+, 3, 3+, 4, si 5. Elf 10w-40 este semisintetic pentru ca are in compozitie maxim 30% din una din grupele de mai sus (cel mai probabil 2+). Sursa: http://en.wikipedia.org/wiki/Synthetic_oil This post has been edited by darwin: 26 Mar 2014, 07:56 |
--------------------
--
--
--
|
|
maytow_airis |
![]()
Post
#359
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 525 Joined: 20 August 09 From: Alta Tara ![]() |
Adica un mineral cu +
![]() Ssilviu,am vazut link-urile puse de tine. Eu vroiam sa vii cu "date tehnice",nici decum cu ce se scrie pe eticheta. This post has been edited by maytow_airis: 26 Mar 2014, 08:56 |
--------------------
renault
Laguna 2, Laguna 3
Expresion, 2009 1.5 dci 110cp (fara FAP)
|
|
ciprianaldeabv |
![]()
Post
#360
|
![]() halogen chior de fabrica....fara xenon...RAR Group: Members Posts: 455 Joined: 30 December 07 From: Cetatea Brasovului ![]() |
pentru maytow_airis eu am zis ce am facut eu, se pare ca ori nu stii despre ce e vorba ori iti place sa iti dai cu parerea......eu nu bag ADITIVI IN ULEI, este un tratament de motor care protejeaza suprafetele metalice ale acestuia fara sa se depuna si fara sa altereze sau imbunatateasca uleiul.......eu am mers peste 150.000 km cu asa ceva si merge super ok.....nu am zis sa faceti ca mine, pe topic scrie ce ulei folosim, nu FACETI CA MINE, ok? sper ca ai inteles acum....daca vrei discutam pe privat....si eventual ne putem si intalni sa iti explic despre ce e vorba, eventual iti si demonstrez practic si stintific ce se petrece in motor....
This post has been edited by ciprianaldeabv: 27 Mar 2014, 20:07 |
--------------------
Renault
Megane 1.5 dci 106 cp manager extreme
sedan
- BV-10-CDA
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 03:52 |