Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

49 Pages « < 9 10 11 12 13 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Tipul de ulei folosit!, Dupa cati km este recomandat schimbul?

ionita123
post 22 Oct 2013, 09:53
Post #301


Membru incepator


Group: Members
Posts: 52
Joined: 8 March 09




ssilviu: chiar asa: ia pune ulei din asta si pe urma posteaza impresiile.
Pana atunci sa incercam sa ne respectam mai mult unii pe altii. Ce zici? Crezi ca poti?


--------------------
renault megane II - NT 72 MAN 2008 lux privilege 1.5 105cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 22 Oct 2013, 09:56
Post #302


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.387
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Da voi oare credeti ca puteti sa aveti o discutie normala, sau ma obligati sa sterg?

Atentie la clone, domnilor .... darwin .... in special?


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ssilviu
post 22 Oct 2013, 10:50
Post #303


F1 Man


Group: Members
Posts: 8.043
Joined: 11 June 04
From: Nicaieri




La clone se da ban si la clona si la userul initial. Parcă așa era pe vremea mea ...


--------------------
Renault Megane 2 GPL 2006
Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC
Renault Clio 4.2 1.2 EDC
Dacia Dokker 1.6 SCE GPL
Dacia Logan 1.4 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
darwin
post 22 Oct 2013, 10:51
Post #304


Membru


Group: Members
Posts: 146
Joined: 20 October 13




Considera acest post un PM, pentru ca nu pot sa trimit. Am trimis doua tichete pentru recuperarea contului vechi. Nu am primit niciun raspuns. Poate ma rezolvi tu. Dupa ce-l citesti poti sa stergi acest post.
edit: este pentru cj98czh acest post.

This post has been edited by darwin: 22 Oct 2013, 10:52


--------------------
-- -- --
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Hack
post 22 Oct 2013, 11:58
Post #305


Megan' ti-ai luat?!


Group: Members
Posts: 5.147
Joined: 12 April 07
From: The Moon




Asta a cui clona e?


--------------------
Reno Megan' Sedan 2.2 2007 Expression 1.6l/16V/110CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mumus
post 22 Oct 2013, 12:18
Post #306


familist :)


Group: Members
Posts: 668
Joined: 13 July 10
From: Brasov




Eu acu m-am intors din piata, am cumparat de la tarabe ulei redline, si dupa ce am pus uleiu in motor, am dat o cheie si am constat cu stupoare ca nu se mai aude motorul deloc, dar vai... opresc motorul din buton si stupoare ! motorul meu refuza sa se opreasca, asa de buna e ungerea ca m-am decis sa mai merg la piata repede sa mai cumpar vreo 20 de litri, sa pun si la masina lui tata, si sa stiti ca motorul tot nu sa oprit, si inca ceva, in loc de 4.9 litri am bagat doar 3, ca cica asa trebuie procedat cu un ulei bun, eventual mai bagi un fraierisol in el si gata.

This post has been edited by mumus: 22 Oct 2013, 12:19


--------------------
Seat Toledo 2014
No more renault
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danviteza
post 22 Oct 2013, 15:47
Post #307


Membru incepator


Group: Members
Posts: 83
Joined: 9 April 12




Hai sa torn si eu putin gaz pe foc, hi, hi , hi.

De 3-4 ani folosesc Motul x-cess 5w40, (nu fac reclama nu, vreau sa intru in polemica) motorul merge mult mai bine decat cu 10w40 Mobil. Pur si simplu pornirile la rece sunt mult mai putin zgomotoase (si nu numai la rece s-a schimbat mersul motorului ). Am folosit si Elf 5w40 SXR Evolution, dar e mai bun asta de acum , parerea mea.
Succes.


--------------------
Renault Clio IV Estate 2018; Life Evo 1.2 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mumus
post 22 Oct 2013, 16:48
Post #308


familist :)


Group: Members
Posts: 668
Joined: 13 July 10
From: Brasov




logic ca 5w40 e mai bun decat 10w, iarna.
Nu ai turnat gaz smile.gif Si Motul e un ulei de top.

This post has been edited by mumus: 22 Oct 2013, 16:49


--------------------
Seat Toledo 2014
No more renault
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmin_69
post 22 Oct 2013, 21:23
Post #309


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.334
Joined: 16 February 10
From: Curtea de Arges




Asa cum am mai zis, eu am folosit de fiecare data 5w40 si nu am tinut cont ca este vara sau iarna si masina merge si astazi foarte bine.

Cand am luat masina de le proprietar, fiindca nu l-am luat pe garant, am facut atunci primul schimb de ulei .
Prin nu stiu ce destept de mecanic de la service(deh eram si eu mai nestiutor si mergeam la ei) mi-au bagat 15w40, apoi dupa ce i-a expirat termenul 10W40.
Apoi cand m-am mai lamurit eu, mi-am cumparat singur 5W40 si de atunci numai din asta bag.
Nici la 10W40 nu-mi placea cu se auzea motorul.
De abia la 5W40 am simtit si eu ca merge frumos masina.


22 Oct 2013, 21:24:
Scuze ca am mancat un ,, m" biggrin.gif


This post has been edited by cosmin_69: 22 Oct 2013, 21:24


--------------------
renault Megane IV 2018 renault sedan IV
ex. renault megane II si nou in renault megane sedan IV gris titan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mumus
post 22 Oct 2013, 21:32
Post #310


familist :)


Group: Members
Posts: 668
Joined: 13 July 10
From: Brasov




sa vezi ce fain merge cu 0w


--------------------
Seat Toledo 2014
No more renault
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
meganus_bicorpus
post 24 Oct 2013, 07:20
Post #311


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.666
Joined: 2 November 07
From: Bucuresti si inca vreo 3 orase




De cand e masina nu a vazut nimic altceva decat ELF 10w 40, schimbat din 15 in 15 mii de km.Anul trecut, cand ma apropiam de 200k Km am facut un test de compresie si am obtinut 26 de bari, valoare identica pe toti cilindrii.Anul acesta, cand am fost sa fac schimbul de ulei, am fost convins sa bag si un aditiv Renault in ulei, inainte sa-i fac schimbul si cred ca este OK, acum se tureaza motorul un pic mai usor..sau e placebo!


--------------------
renault Megane Bicorp/ Laguna III 2004 Dynamique / 2015 Black Edition+ 1,5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ritter
post 24 Oct 2013, 15:53
Post #312


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.169
Joined: 17 February 10




10W40 se pare ca unge mult mai bine in zona fuliei defazoare, de aceea a fost introdus de la prima revizie la masinile dupa 2007 (cand de fapt au schimbat putin si fulia). Placebo sau nu, problema fuliei s-a diminuat mult apoi.


--------------------
Fost Renault Megane 2.2 Bicorp 1.6 16V 2007 Sport Dynamique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi.r
post 24 Oct 2013, 22:11
Post #313


Membru ... din cand in cand


Group: Members
Posts: 1.721
Joined: 14 March 06




10w40 este suficient de gros pentru a compensa vascozitatea HTHS slaba si ca sa ia zgomotele fuliei defazoare. Insa in trafic intens in oras (semafoare, mers bara la bara, etc) 10w40-ul are marea "calitate" de a se rupe foarte usor. N-are cum sa reziste, n-are cu ce. Nici macar polimeri corectori de vascozitate n-are prea multi. Este ulei mineral cu extrem de multa parafina, care oxideaza relativ usor si care se transforma in orice altceva, ne-bun pentru ungere. Desigur, motorul merge in continuare, insa toate testele cu uleiuri 10w40 (UOA - used oil analisys) arata o concentratie foarte mare de metale in aceste uleiuri.

De ce aceste metale ? 10w40-ul este un ulei ale carui caracteristici sunt obtinute fara prea mare bataie de cap de producatori. Si implicit fara costuri prea mari. Motoarele produse de vreo 15-17 ani incoace au in marea lor majoritate, niste tolerante foarte mici de fabricatie si nu pot merge ok cu ulei care abia curge sub zero grade temperatura ambientala. Acea parafina transforma uleiul intr-o masa foarte vascoasa sub anumite temperaturi.

Tot vine iarna, invit pe oricine va avea chef (eu n-am mai pus mana pe un 10w40 de foarte multa vreme) si disponibilitate sa filmeze cum curge din bidon o cantitate mica de 10w40 la niste temperaturi sub -10 grade. Poate asa vom dovedi ceea ce zic altii de multa vreme: uzura unui motor este data de pornirile la rece cu un ulei neadecvat ambientului in proportie de cel putin 70%.

Chiar Dacia in notele de service spune de motoarele diesel ca pot merge fara probleme cu 0w40, iar cele pe benzina cu 0w30. Ma indoiesc ca Renault face aceste recomandari exclusiv pentru grupul Dacia, care are niste motoare de generatie anterioara celor puse pe Megane, de exemplu, si lasa motoarele mai noi in grija unui 10w40 mineral.

Problema este ca fulia defazoare este doar o "camaruta" mica a ansamblului numit motor, iar sa pui un ulei de o anumita vascozitate, doar pentru ca ai zgomot in camaruta aia, este cel putin gresit.

Placebo nu este sigur, nimeni nu te poate contrazice daca tu auzi mai putine zgomote, insa pretul pentru eliminarea acelor zgomote este prea mare. Mai degraba as incerca un aditiv pe baza de bisulfura de molibden sau nitrura de bor turnat intr-un ulei mai "subtire" (ca tot le e frica unora de vascozitate biggrin.gif), dar care ulei sa respecte norma ACEA A3/B4. Fac precizarea pana la capat: Recomandarea asta este valabila doar in contextul discutiei despre un benzinar.

Pentru cei care au dispozitia sa inteleaga anumite lucruri, un material de lectura, mai mult decat interesant, insa nu foarte tehnicizat, deci digerabil.

LINK

This post has been edited by cristi.r: 24 Oct 2013, 22:12


--------------------
megane diesel 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
calintb
post 25 Oct 2013, 07:47
Post #314


Membru incepator


Group: Members
Posts: 40
Joined: 13 December 12
From: Baia Mare




Pt. cunoscatori . Pt a schimba uleiul la un megane 2.2 sedan 1.4/16V trebuie dat jos scutul metallic sau exista un orificiu in scut pe unde sa ajungi la busonul de golire ? Multumesc


--------------------
Renault Megane 2007 1.4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ritter
post 25 Oct 2013, 08:52
Post #315


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.169
Joined: 17 February 10




Nu trebuie sa fii mare cunoscator....Clar se da scutul jos, cum sa fie gaura prin el ?! smile.gif)


--------------------
Fost Renault Megane 2.2 Bicorp 1.6 16V 2007 Sport Dynamique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 25 Oct 2013, 08:55
Post #316


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.387
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Ar putea sa te mire, dar la batranul meu megane am gaura in scut in dreptul busonului de golire, tocmai pentru asta biggrin.gif

Se desface un capac .. si poti face schimbul fara sa dai jos scutul ..

This post has been edited by cj98czh: 25 Oct 2013, 08:55


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
meganus_bicorpus
post 25 Oct 2013, 09:00
Post #317


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.666
Joined: 2 November 07
From: Bucuresti si inca vreo 3 orase




La benzina stiu ca se pune 5w40, acolo era fulia defazoare..eu am diesel si motorul e un pic mai simplu, nu are nevoie de ungere extrafina


--------------------
renault Megane Bicorp/ Laguna III 2004 Dynamique / 2015 Black Edition+ 1,5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ssilviu
post 25 Oct 2013, 14:43
Post #318


F1 Man


Group: Members
Posts: 8.043
Joined: 11 June 04
From: Nicaieri




La mine s-a agravat fulia cel mai mult cand am avut 5w40.


--------------------
Renault Megane 2 GPL 2006
Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC
Renault Clio 4.2 1.2 EDC
Dacia Dokker 1.6 SCE GPL
Dacia Logan 1.4 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mumus
post 25 Oct 2013, 15:44
Post #319


familist :)


Group: Members
Posts: 668
Joined: 13 July 10
From: Brasov




daca ai desfacut electrovalva, care este si cauza defectarii pinionului defazor, ai fi vazut ca are ai o sita pe acolo, eu banuiesc tocmai uleiul gros ptr defectarea fuliei.


--------------------
Seat Toledo 2014
No more renault
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 25 Oct 2013, 19:42
Post #320


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(cj98czh @ 25 Oct 2013, 09:55)
Ar putea sa te mire, dar la batranul meu megane am gaura in scut in dreptul busonului de golire, tocmai pentru asta biggrin.gif

Se desface un capac .. si poti face schimbul fara sa dai jos scutul ..
*



Ar putea sa te mire, dar la Megane 2 degeaba ar fi facut gaura in scut, pentru ca nu ai sum sa schimbi filtrul de ulei far sa dai jos scutul, deci oricum il dai, nu avea rost gaura wink.gif


--------------------
Renault Laguna - 2.0 DCI 16v 180 2007
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 25 Oct 2013, 20:24
Post #321


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




Unele modele au scut cu orificiu astupat de un capac pe unde s-au gandit inginerii ca se poate scurge uleiul din baie.
Totul este frumos/practic/comod...dar ce facem cu uleiul care ramane pe scut cand schimbi filtrul?
Concluzia se demonteaza scutul cand se schimba uleiul.....mai bine!

@+


--------------------
. . - . .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mh404
post 5 Mar 2014, 03:33
Post #322


Membru incepator


Group: Members
Posts: 32
Joined: 7 January 11




informativ ..am facut 12000 km cu 5w30 si totul a fost OK . bag in continuare tot ulei TOYOTA 5w30 la 18 lei litru!

cineva zicea ca este MARE diferenta intre ulei de 30 de lei si ulei de 70 lei LITRU .. da...diferenta este in profitul patronului . * dar sa nu generalizam*


--------------------
RENAULT Megane 2.2 - CT 52 MRI 1.4 16v 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
oanavas
post 8 Mar 2014, 23:55
Post #323


Membru autentic


Group: Members
Posts: 591
Joined: 14 April 09
From: Bacau




De acord cu postarile #275 si #278 facute de cristi.r
Recomandari pe baza de explicatie.Foarte corect.
Urmatorul schimb cred ca va fi ulei 5w30 sau 0w40.
Sincer pe Castrol so Mobil mi-a mers destul de prost motorul "cu tacaneli" apoi o perioada am mers cu Aral acelasi tip 5w40 si se pare ca e ceva mai bine dar pe viitor vreau ceva mai bun pentru motorul meu.


--------------------
skoda fabia Renault megane 2007 1,6 16 valve GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionita123
post 9 Mar 2014, 08:45
Post #324


Membru incepator


Group: Members
Posts: 52
Joined: 8 March 09




Oanavas: poti pune red line 0w40.
Eu folosesc 5w40 in motor 1.5 dci de la red line si este din alt film.
Dupa posirca hidrocracata a reprezentantei ai senzatia ca s-a schimbat motorul.
Adica face liniste complet in motor.
Plus alte beneficii fantastice ale moleculei esterice.....


--------------------
renault megane II - NT 72 MAN 2008 lux privilege 1.5 105cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
meganus_bicorpus
post 10 Mar 2014, 08:26
Post #325


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.666
Joined: 2 November 07
From: Bucuresti si inca vreo 3 orase




Sincer, nu sunt prea familiarizat cu beneficiile moleculei esterice si nici cu gama de uleiuri Red Line, eu merg de 150K cu acelasi tip de ulei, ELF 10W40 Diesel si sunt foarte incantat si de motor si de performanetele lui!


--------------------
renault Megane Bicorp/ Laguna III 2004 Dynamique / 2015 Black Edition+ 1,5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mumus
post 10 Mar 2014, 15:40
Post #326


familist :)


Group: Members
Posts: 668
Joined: 13 July 10
From: Brasov




10w este bun vara, iarna este la limita…

This post has been edited by mumus: 10 Mar 2014, 15:41


--------------------
Seat Toledo 2014
No more renault
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
meganus_bicorpus
post 10 Mar 2014, 16:15
Post #327


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.666
Joined: 2 November 07
From: Bucuresti si inca vreo 3 orase




Asa merge de 6 ierni si inca f bine, am avut si pornire la -25C


--------------------
renault Megane Bicorp/ Laguna III 2004 Dynamique / 2015 Black Edition+ 1,5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
calinnov
post 10 Mar 2014, 17:10
Post #328


Membru autentic


Group: Members
Posts: 629
Joined: 28 December 06
From: Alba Iulia




Dupa o experienta nefasta cu Mobil 1, folosesc numai ELF 5w 40 fie iarna, fie vara si merge OK.
P.S. Sunt deacord cu cele spuse de @cristi.r, (bibliografie de specialitate). smile.gif

NB


--------------------
ex. Renault Sedan 2.2, 1.6 16V, 82kw 2006 Exp.
ex. Renault Sedan 2.2, 1.5 dci, 78kw, 2007 Exp
Renault Estade 2.2, 1.9 dci, 96kw, 2007 Priv
ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V 2003 55kw Exp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
greenpeace
post 10 Mar 2014, 19:07
Post #329


Meganiac


Group: Members
Posts: 203
Joined: 8 February 04
From: Bucuresti




Eu de aproape 3 ani folosesc numai Elf 5w30 Solaris DFP, nu mi s-a aprins niciodata martorul de filtru de particole si il recomand cu placere tuturor care au motoare cu DFP.
pe scurt la ce am zis mai sus: far' di griji smile.gif


--------------------
Renault Megane 3 M3 2011 Dynamique
Renault Megane 3 Sport Tourer 2011.03 1.9 dCi Dynamique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
madhorsefuzzy
post 10 Mar 2014, 19:10
Post #330


Membru


Group: Members
Posts: 4.247
Joined: 9 May 05
From: Bucuresti




La ce interval l-ai schimbat (km/ani)?


--------------------
Laguna Grandtour 2011 4Control 2.0dci 200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock
"Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
49 Pages « < 9 10 11 12 13 > » 
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 1st August 2025 - 07:41
Dacia