Tipul de ulei folosit!, Dupa cati km este recomandat schimbul?
![]() ![]() ![]() |
Tipul de ulei folosit!, Dupa cati km este recomandat schimbul?
ionita123 |
![]()
Post
#301
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 8 March 09 ![]() |
|
||
--------------------
renault
megane II
- NT 72 MAN
2008 lux privilege 1.5 105cp
|
|||
cj98czh |
![]()
Post
#302
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.387 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
Da voi oare credeti ca puteti sa aveti o discutie normala, sau ma obligati sa sterg?
Atentie la clone, domnilor .... darwin .... in special? |
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#303
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
La clone se da ban si la clona si la userul initial. Parcă așa era pe vremea mea ...
|
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
darwin |
![]()
Post
#304
|
Membru Group: Members Posts: 146 Joined: 20 October 13 ![]() |
Considera acest post un PM, pentru ca nu pot sa trimit. Am trimis doua tichete pentru recuperarea contului vechi. Nu am primit niciun raspuns. Poate ma rezolvi tu. Dupa ce-l citesti poti sa stergi acest post.
edit: este pentru cj98czh acest post. This post has been edited by darwin: 22 Oct 2013, 10:52 |
--------------------
--
--
--
|
|
Hack |
![]()
Post
#305
|
![]() Megan' ti-ai luat?! Group: Members Posts: 5.147 Joined: 12 April 07 From: The Moon ![]() |
Asta a cui clona e?
|
--------------------
Reno
Megan' Sedan 2.2
2007 Expression 1.6l/16V/110CP
|
|
mumus |
![]()
Post
#306
|
familist :) Group: Members Posts: 668 Joined: 13 July 10 From: Brasov ![]() |
Eu acu m-am intors din piata, am cumparat de la tarabe ulei redline, si dupa ce am pus uleiu in motor, am dat o cheie si am constat cu stupoare ca nu se mai aude motorul deloc, dar vai... opresc motorul din buton si stupoare ! motorul meu refuza sa se opreasca, asa de buna e ungerea ca m-am decis sa mai merg la piata repede sa mai cumpar vreo 20 de litri, sa pun si la masina lui tata, si sa stiti ca motorul tot nu sa oprit, si inca ceva, in loc de 4.9 litri am bagat doar 3, ca cica asa trebuie procedat cu un ulei bun, eventual mai bagi un fraierisol in el si gata.
This post has been edited by mumus: 22 Oct 2013, 12:19 |
--------------------
Seat
Toledo
2014 No more renault
|
|
danviteza |
![]()
Post
#307
|
Membru incepator Group: Members Posts: 83 Joined: 9 April 12 ![]() |
Hai sa torn si eu putin gaz pe foc, hi, hi , hi.
De 3-4 ani folosesc Motul x-cess 5w40, (nu fac reclama nu, vreau sa intru in polemica) motorul merge mult mai bine decat cu 10w40 Mobil. Pur si simplu pornirile la rece sunt mult mai putin zgomotoase (si nu numai la rece s-a schimbat mersul motorului ). Am folosit si Elf 5w40 SXR Evolution, dar e mai bun asta de acum , parerea mea. Succes. |
--------------------
Renault
Clio IV Estate
2018; Life Evo 1.2 16V
|
|
mumus |
![]()
Post
#308
|
familist :) Group: Members Posts: 668 Joined: 13 July 10 From: Brasov ![]() |
logic ca 5w40 e mai bun decat 10w, iarna.
Nu ai turnat gaz ![]() This post has been edited by mumus: 22 Oct 2013, 16:49 |
--------------------
Seat
Toledo
2014 No more renault
|
|
cosmin_69 |
![]()
Post
#309
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.334 Joined: 16 February 10 From: Curtea de Arges ![]() |
Asa cum am mai zis, eu am folosit de fiecare data 5w40 si nu am tinut cont ca este vara sau iarna si masina merge si astazi foarte bine.
Cand am luat masina de le proprietar, fiindca nu l-am luat pe garant, am facut atunci primul schimb de ulei . Prin nu stiu ce destept de mecanic de la service(deh eram si eu mai nestiutor si mergeam la ei) mi-au bagat 15w40, apoi dupa ce i-a expirat termenul 10W40. Apoi cand m-am mai lamurit eu, mi-am cumparat singur 5W40 si de atunci numai din asta bag. Nici la 10W40 nu-mi placea cu se auzea motorul. De abia la 5W40 am simtit si eu ca merge frumos masina. 22 Oct 2013, 21:24: Scuze ca am mancat un ,, m" ![]() This post has been edited by cosmin_69: 22 Oct 2013, 21:24 |
--------------------
renault
Megane IV
2018 renault sedan IV ex. renault megane II si nou in renault megane sedan IV gris titan
|
|
mumus |
![]()
Post
#310
|
familist :) Group: Members Posts: 668 Joined: 13 July 10 From: Brasov ![]() |
sa vezi ce fain merge cu 0w
|
--------------------
Seat
Toledo
2014 No more renault
|
|
meganus_bicorpus |
![]()
Post
#311
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.666 Joined: 2 November 07 From: Bucuresti si inca vreo 3 orase ![]() |
De cand e masina nu a vazut nimic altceva decat ELF 10w 40, schimbat din 15 in 15 mii de km.Anul trecut, cand ma apropiam de 200k Km am facut un test de compresie si am obtinut 26 de bari, valoare identica pe toti cilindrii.Anul acesta, cand am fost sa fac schimbul de ulei, am fost convins sa bag si un aditiv Renault in ulei, inainte sa-i fac schimbul si cred ca este OK, acum se tureaza motorul un pic mai usor..sau e placebo!
|
--------------------
renault
Megane Bicorp/ Laguna III
2004 Dynamique / 2015 Black Edition+ 1,5 dci
|
|
ritter |
![]()
Post
#312
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.169 Joined: 17 February 10 ![]() |
10W40 se pare ca unge mult mai bine in zona fuliei defazoare, de aceea a fost introdus de la prima revizie la masinile dupa 2007 (cand de fapt au schimbat putin si fulia). Placebo sau nu, problema fuliei s-a diminuat mult apoi.
|
--------------------
Fost Renault
Megane 2.2 Bicorp 1.6 16V
2007 Sport Dynamique
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#313
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
10w40 este suficient de gros pentru a compensa vascozitatea HTHS slaba si ca sa ia zgomotele fuliei defazoare. Insa in trafic intens in oras (semafoare, mers bara la bara, etc) 10w40-ul are marea "calitate" de a se rupe foarte usor. N-are cum sa reziste, n-are cu ce. Nici macar polimeri corectori de vascozitate n-are prea multi. Este ulei mineral cu extrem de multa parafina, care oxideaza relativ usor si care se transforma in orice altceva, ne-bun pentru ungere. Desigur, motorul merge in continuare, insa toate testele cu uleiuri 10w40 (UOA - used oil analisys) arata o concentratie foarte mare de metale in aceste uleiuri.
De ce aceste metale ? 10w40-ul este un ulei ale carui caracteristici sunt obtinute fara prea mare bataie de cap de producatori. Si implicit fara costuri prea mari. Motoarele produse de vreo 15-17 ani incoace au in marea lor majoritate, niste tolerante foarte mici de fabricatie si nu pot merge ok cu ulei care abia curge sub zero grade temperatura ambientala. Acea parafina transforma uleiul intr-o masa foarte vascoasa sub anumite temperaturi. Tot vine iarna, invit pe oricine va avea chef (eu n-am mai pus mana pe un 10w40 de foarte multa vreme) si disponibilitate sa filmeze cum curge din bidon o cantitate mica de 10w40 la niste temperaturi sub -10 grade. Poate asa vom dovedi ceea ce zic altii de multa vreme: uzura unui motor este data de pornirile la rece cu un ulei neadecvat ambientului in proportie de cel putin 70%. Chiar Dacia in notele de service spune de motoarele diesel ca pot merge fara probleme cu 0w40, iar cele pe benzina cu 0w30. Ma indoiesc ca Renault face aceste recomandari exclusiv pentru grupul Dacia, care are niste motoare de generatie anterioara celor puse pe Megane, de exemplu, si lasa motoarele mai noi in grija unui 10w40 mineral. Problema este ca fulia defazoare este doar o "camaruta" mica a ansamblului numit motor, iar sa pui un ulei de o anumita vascozitate, doar pentru ca ai zgomot in camaruta aia, este cel putin gresit. Placebo nu este sigur, nimeni nu te poate contrazice daca tu auzi mai putine zgomote, insa pretul pentru eliminarea acelor zgomote este prea mare. Mai degraba as incerca un aditiv pe baza de bisulfura de molibden sau nitrura de bor turnat intr-un ulei mai "subtire" (ca tot le e frica unora de vascozitate ![]() Pentru cei care au dispozitia sa inteleaga anumite lucruri, un material de lectura, mai mult decat interesant, insa nu foarte tehnicizat, deci digerabil. LINK This post has been edited by cristi.r: 24 Oct 2013, 22:12 |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
calintb |
![]()
Post
#314
|
Membru incepator Group: Members Posts: 40 Joined: 13 December 12 From: Baia Mare ![]() |
Pt. cunoscatori . Pt a schimba uleiul la un megane 2.2 sedan 1.4/16V trebuie dat jos scutul metallic sau exista un orificiu in scut pe unde sa ajungi la busonul de golire ? Multumesc
|
--------------------
Renault
Megane
2007 1.4
|
|
ritter |
![]()
Post
#315
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.169 Joined: 17 February 10 ![]() |
Nu trebuie sa fii mare cunoscator....Clar se da scutul jos, cum sa fie gaura prin el ?!
![]() |
--------------------
Fost Renault
Megane 2.2 Bicorp 1.6 16V
2007 Sport Dynamique
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#316
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.387 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
Ar putea sa te mire, dar la batranul meu megane am gaura in scut in dreptul busonului de golire, tocmai pentru asta
![]() Se desface un capac .. si poti face schimbul fara sa dai jos scutul .. This post has been edited by cj98czh: 25 Oct 2013, 08:55 |
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
meganus_bicorpus |
![]()
Post
#317
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.666 Joined: 2 November 07 From: Bucuresti si inca vreo 3 orase ![]() |
La benzina stiu ca se pune 5w40, acolo era fulia defazoare..eu am diesel si motorul e un pic mai simplu, nu are nevoie de ungere extrafina
|
--------------------
renault
Megane Bicorp/ Laguna III
2004 Dynamique / 2015 Black Edition+ 1,5 dci
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#318
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
La mine s-a agravat fulia cel mai mult cand am avut 5w40.
|
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
mumus |
![]()
Post
#319
|
familist :) Group: Members Posts: 668 Joined: 13 July 10 From: Brasov ![]() |
daca ai desfacut electrovalva, care este si cauza defectarii pinionului defazor, ai fi vazut ca are ai o sita pe acolo, eu banuiesc tocmai uleiul gros ptr defectarea fuliei.
|
--------------------
Seat
Toledo
2014 No more renault
|
|
argon |
![]()
Post
#320
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(cj98czh @ 25 Oct 2013, 09:55) Ar putea sa te mire, dar la batranul meu megane am gaura in scut in dreptul busonului de golire, tocmai pentru asta ![]() Se desface un capac .. si poti face schimbul fara sa dai jos scutul .. Ar putea sa te mire, dar la Megane 2 degeaba ar fi facut gaura in scut, pentru ca nu ai sum sa schimbi filtrul de ulei far sa dai jos scutul, deci oricum il dai, nu avea rost gaura ![]() |
--------------------
Renault
Laguna
- 2.0 DCI 16v 180
2007 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
espacern |
![]()
Post
#321
|
![]() ART-ist Group: Moderatori Posts: 17.610 Joined: 14 August 09 From: Mihalaya ![]() |
Unele modele au scut cu orificiu astupat de un capac pe unde s-au gandit inginerii ca se poate scurge uleiul din baie.
Totul este frumos/practic/comod...dar ce facem cu uleiul care ramane pe scut cand schimbi filtrul? Concluzia se demonteaza scutul cand se schimba uleiul.....mai bine! @+ |
--------------------
.
.
- .
. RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|
mh404 |
![]()
Post
#322
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 32 Joined: 7 January 11 ![]() |
informativ ..am facut 12000 km cu 5w30 si totul a fost OK . bag in continuare tot ulei TOYOTA 5w30 la 18 lei litru!
cineva zicea ca este MARE diferenta intre ulei de 30 de lei si ulei de 70 lei LITRU .. da...diferenta este in profitul patronului . * dar sa nu generalizam* |
--------------------
RENAULT
Megane 2.2
- CT 52 MRI
1.4 16v 2007
|
|
oanavas |
![]()
Post
#323
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 591 Joined: 14 April 09 From: Bacau ![]() |
De acord cu postarile #275 si #278 facute de cristi.r
Recomandari pe baza de explicatie.Foarte corect. Urmatorul schimb cred ca va fi ulei 5w30 sau 0w40. Sincer pe Castrol so Mobil mi-a mers destul de prost motorul "cu tacaneli" apoi o perioada am mers cu Aral acelasi tip 5w40 si se pare ca e ceva mai bine dar pe viitor vreau ceva mai bun pentru motorul meu. |
--------------------
skoda fabia
Renault megane
2007 1,6 16 valve GPL
|
|
ionita123 |
![]()
Post
#324
|
Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 8 March 09 ![]() |
Oanavas: poti pune red line 0w40.
Eu folosesc 5w40 in motor 1.5 dci de la red line si este din alt film. Dupa posirca hidrocracata a reprezentantei ai senzatia ca s-a schimbat motorul. Adica face liniste complet in motor. Plus alte beneficii fantastice ale moleculei esterice..... |
--------------------
renault
megane II
- NT 72 MAN
2008 lux privilege 1.5 105cp
|
|
meganus_bicorpus |
![]()
Post
#325
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.666 Joined: 2 November 07 From: Bucuresti si inca vreo 3 orase ![]() |
Sincer, nu sunt prea familiarizat cu beneficiile moleculei esterice si nici cu gama de uleiuri Red Line, eu merg de 150K cu acelasi tip de ulei, ELF 10W40 Diesel si sunt foarte incantat si de motor si de performanetele lui!
|
--------------------
renault
Megane Bicorp/ Laguna III
2004 Dynamique / 2015 Black Edition+ 1,5 dci
|
|
mumus |
![]()
Post
#326
|
familist :) Group: Members Posts: 668 Joined: 13 July 10 From: Brasov ![]() |
10w este bun vara, iarna este la limita…
This post has been edited by mumus: 10 Mar 2014, 15:41 |
--------------------
Seat
Toledo
2014 No more renault
|
|
meganus_bicorpus |
![]()
Post
#327
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.666 Joined: 2 November 07 From: Bucuresti si inca vreo 3 orase ![]() |
Asa merge de 6 ierni si inca f bine, am avut si pornire la -25C
|
--------------------
renault
Megane Bicorp/ Laguna III
2004 Dynamique / 2015 Black Edition+ 1,5 dci
|
|
calinnov |
![]()
Post
#328
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 629 Joined: 28 December 06 From: Alba Iulia ![]() |
Dupa o experienta nefasta cu Mobil 1, folosesc numai ELF 5w 40 fie iarna, fie vara si merge OK.
P.S. Sunt deacord cu cele spuse de @cristi.r, (bibliografie de specialitate). ![]() NB |
--------------------
ex. Renault
Sedan 2.2, 1.6 16V, 82kw
2006 Exp. ex. Renault Sedan 2.2, 1.5 dci, 78kw, 2007 Exp
Renault Estade 2.2, 1.9 dci, 96kw, 2007 Priv ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V 2003 55kw Exp |
|
greenpeace |
![]()
Post
#329
|
![]() Meganiac Group: Members Posts: 203 Joined: 8 February 04 From: Bucuresti ![]() |
Eu de aproape 3 ani folosesc numai Elf 5w30 Solaris DFP, nu mi s-a aprins niciodata martorul de filtru de particole si il recomand cu placere tuturor care au motoare cu DFP.
pe scurt la ce am zis mai sus: far' di griji ![]() |
--------------------
Renault
Megane 3
M3 2011 Dynamique Renault Megane 3 Sport Tourer 2011.03 1.9 dCi Dynamique
|
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#330
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
La ce interval l-ai schimbat (km/ani)?
|
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 1st August 2025 - 07:41 |