Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

6 Pages « < 2 3 4 5 6 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Care ce piese ati schimbat ?

Arlechin
post 23 Jun 2009, 13:11
Post #91


Membru incepator


Group: Members
Posts: 39
Joined: 8 June 07




Thunderbird, iti multumesc mult pentru efort. Am sa caut mai departe pe ebay-ul nemtesc, poate voi gasi la un moment dat una sh la vinzare.

o zi frumoasa!

P.S. - Pretul ala din imaginea pusa de tine este unul vechi, nu? smile.gif Eu am gasi noua la 15 milioane...

This post has been edited by Arlechin: 23 Jun 2009, 13:12


--------------------
Renault Twingo 1996, automata
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tunderbird
post 23 Jun 2009, 15:47
Post #92


tunzator de iarba & atacator de integritatzuri


Group: Members
Posts: 3.193
Joined: 26 October 04
From: Bucuresti




Pretul ala nu este valabil.

This post has been edited by tunderbird: 23 Jun 2009, 15:49


--------------------
Dacia Dacia - B 13 ABC 1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999

Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura!
(N. Iorga)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renotgo
post 13 Jul 2009, 14:44
Post #93


Membru autentic


Group: Members
Posts: 959
Joined: 10 September 07
From: Onesti




Am schimbat distributia si pompa de apa ,cost 575 ron (piese+manopera) .Presetupa pompei de apa incepuse sa prezinte semne de oboseala si nici nu implinise 60000 km de la schimbare ,parca ar fi programata sa functioneze doar atat ... dry.gif

This post has been edited by renotgo: 13 Jul 2009, 14:46


--------------------
Laguna 3 Inițiale Paris 2.0 DCI . 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
titzian
post 16 Jul 2009, 09:28
Post #94


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 6 July 08




din cauza camasina mergea cu intreruperi si se oprea la relanti am schimbat fisele de la bujii care sint impreuna cu bobina de inductie.si odata cu ele si bujiile,la 52.0000 km,cost 600 lei la reprezentanta.bujiile erau oricum ok da asta e.m-am bucurat ca acuma merge ok ,trage bine si nu se mai simt trepidatii in mers.


--------------------
renault clio fidgi renault twingo 2005/2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BeastTwingo
post 8 Sep 2009, 10:24
Post #95


Membru incepator


Group: Members
Posts: 95
Joined: 27 May 08
From: Sibiu




Salutare... am avut si eu ceva cheltuieli cu buburuza...


In urma unui mic accident... din cauza unui AlBanez twingo meu a suferit :


radiator spart
capota sifonata
aripa sifonata
spoiler crapat...


am fost cu bubu in reparatie 1 sapt ... 270 lei radiatorul , capota noua 330 si service : schimbat , vopsit capota, tinichigerie , vopsit aripa , indreptat vopsit spoiler ... 600lei ..

radiatorul l-am schimbat la un fost coleg de clasa... un 30 de lei i-a fost de ajuns ...


sa mai fie si inspectia tehnica care a fost 75 lei ... plus ciubuc 1 vin si 2 cafele ... hai 100... lei ...

asa s-au dus 1000 lei pentru pretioasa mea masina ..

o zi buna


--------------------
Renault Twingo - SB 26 YRY 2001 1.2
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cipav
post 29 Jan 2010, 18:43
Post #96


fan twingo


Group: Members
Posts: 103
Joined: 15 March 08
From: Avrig, Sibiu




Salutare colegi detinatori de twingo smile.gif
Am terminat si eu ieri operatiunea de innoire a consumabilelor, preturile sunt pe bucata.
- flanse amortizor si rulment axial-120lei am schimbat doar pe fata
-cap de bara 70 lei
-bieleta antirului 60lei
-bieleta directie 75
-bucsi aprox 20
-pivot 70 (pentru ca am vrut marca buna)
-rulmenti fata 90 (de solenta)
Acestea sunt luate acum 3-4 luni.
Recent am luat si amortizoarele....dupa indelungi cautari am gasit preturi decente:
-amortizor spate QH Lip 160 (din fericire nu au trebuit flanse, iar burdufurile sunt bune), schimbate in decembrie, mi-au dat dureri de gat in primele drumuri biggrin.gif fiind pe gaz.
-amortizor fata 215 QH Lip, tot pe gaz, acestea fac o mare diferenta (schimbate ieri).
Elementele de directie schimbate anul trecut, acum e mult mai bine, nu mai fura directia asa de tare gropile si curentii de aer, iar zgomotele mult atenuate.
Dupa ce le-am schimbat pe fata am aflat ca trebuie iar sa schimb flansele desi au 3-4000km de cand le-am schimbat odata cu directia in toamna.
In curand ambreiajul.....
I-am pus si o cotiera 55 lei, nuanta de gri putin diferita si boxe de 16 cm panasonic in portiere 30 lei setul.
Manopera....pentru directie 400, amortizoare spate 90, amortizoare fata 100.


--------------------
Renault Twingo - SB 88 CYP Authentique 2001 8V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MSn
post 29 Jan 2010, 20:57
Post #97


Membru autentic de elita


Group: Members
Posts: 177
Joined: 3 October 08
From: Timisoara




In atash factura.
Si inlocuit radiatorul de racire cu unul NRF - 460 lei

Attached thumbnail(s)
Factura_27.01.2010__1024_x_768_.jpg ( Size: 129.36k ) Number of downloads: 568


--------------------
Renault Twingo - TM-72-MSN 1999 8v D7F 700
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ryco1
post 3 Feb 2010, 21:31
Post #98


Membru autentic


Group: Members
Posts: 353
Joined: 20 September 07
From: Pitesti




In alta ordine de idei piesele de Twingo sunt rezonabile sau mai scumpe decat la alte modele ? white_flag.gif


--------------------
Dacia Supernova Rapsodie 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renotgo
post 3 Feb 2010, 22:14
Post #99


Membru autentic


Group: Members
Posts: 959
Joined: 10 September 07
From: Onesti




Piesele de Twingo sint cele mai ieftine din gama Renault ,masina este mult mai usor de intretinut fata de Clio ,Megane ,Laguna ,etc


--------------------
Laguna 3 Inițiale Paris 2.0 DCI . 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 3 Feb 2010, 22:44
Post #100


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




Nu as zice "ieftine". Cand o sonda Lambda este peste 3 milioane, sau un senzor map 4 milioane. Un corp clapeta este 22 DE MILIOANE! Tu numesti asta ieftin?
Deci daca observi preturile sunt LA FEL ca la masinile mentionate de tine. Asta daca o repari la Renault la reprezentantele oficiale.

Daca te referi la dezmembrari, sau Vitan apoi si pentru Clio, Megane, Laguna sunt la fel de ieftine.
Si piesele aftermarket mai sunt o solutie pentru noi (sunt ceva mai ieftine), insa la fel se pune atunci problema si pentru Clio, Megane samd.

Principala chesteie la Twingo e alta insa. Si poate per ansamblu nu va dati seama, insa concluzia mea este ca Twingo este o masina foarte fiabila. Nu cad piese importante si scumpe. Micutele Twingo "mor" de obicei din alte cauze (in general accidentele). Nu ma intelege gresit - este o masina FOARTE SOLIDA - o sa-ti arat poze sa vezi cum arata al meu cu care am intrat intr-un Peugeot 406 apoi in secunda urmatoare am fost lovit de un TRAMVAI - si judeci singur.
Twingo au 3 stele de siguranta Euro NCAP si sunt sigur ca le merita pe deplin - au uimit pe multi siguranta si rezistenta acestor masini.

Cu tabla nu ai cum sa ai probleme - nu cred ca am vazut vreodata Twingo ruginit - tabla e galvanizata.

Deci cam asta este toata chestia. Nu prea cade masina, merge urat, se zguduie, face ca toate alea alea (cand are vreo problema) insa principala chestie e ca nu te lasa in drum.
Nu e ca la astea mai noi, ce le apare pe LCD "Check Engine" si...Bye, Bye - pe marginea drumului cu ea.

Binenteles ca "shit can happen' " in sensul ca daca nu ai grija de ea poti sa bagi bani la greu - am un amic care a avut nesansa sa ii se rupa cureaua de distributie, si nu a scapat asa de ieftin (stiu rentgo si tu ai patit-o dar parca spuneai ca ai rezolvat-o cu cheltuieli ceva mai mici - pagube mai mici).

De asemenea "bolile" pe care le au sunt in general minore, un senzor, o piesulica mica, nu afiseaza viteza, un fir intrerupt, un rulment. Deci piese relativ usor de gasit cu foarte multe posibilitati de cumparare - sunt compatibile cu cele de Solenza, Logan etc.
Nu o sa vezi injectoare facute praf, nu o sa vezi mai stiu eu ce pompe, chiulase, computere si alte chestii scumpe cu defectiuni de la sine.

Sfatul meu este altul insa. NU te baga la masini vechi. Nu mai vechi de 5 - 6 ani. Crede-ma am avut accident masina este ZOB - si reparatia COSTA peste 1500 euro (masina are 9 ani - productie 2001).
Casco nu se poate pune problema daca masina e veche, asa ca ai de ales sa arunci niste bani in caz de probleme. De asemenea daca e veche nici RCA-ul vinovatului nu-ti va da suma corecta pentru reparatii (tot din motivul ca ca masina e veche - fac ei o evaluare). O sa iesi in paguba din punctul asta de vedere. Masina poate sa fie functional si estetic, IMPECABILA, ei tot veche o vad (ei ma refer la asigurator).

Daca masina care o iei este un chilipir, "o pomana" cum se zice, atunci se merita pentru ca se presupune din start ca pierderea nu ar fi prea mare. Insa altfel...nu. Gasesti SIGUR Twingo din 2004 - 2006 intre 3000 si 3500 euro. Deci sume rezonabile (preturi din astea nu gasesti in Bucuresti si pe Autovit unde o vechitura de 8 ani se da la 5-6 mii de euro).

Poti lua fara griji si din Germania, un Twingo euro 4 nu uita ca te costa 140 euro taxa de inmatriculare - deci SE MERITA. (de fapt recomand)
La Twingo cu euro 3 te va costa peste 400 euro taxa de inmatriculare + drumul, deja nu mai este rentabila afacerea. Din 2003 sunt cam toate Twingo euro 4. Am gasit unul in Germania din 2007 (ultima generatie de Twingo 1) cu 4000 euro.

This post has been edited by bubu782001: 3 Feb 2010, 23:24


--------------------
Renault Clio 3 - - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
azaghorth
post 4 Feb 2010, 10:30
Post #101


Membru autentic


Group: Members
Posts: 955
Joined: 15 November 07
From: Cluj-Napoca




@MSn

Ai platit 183lei+TVA pt placutele de frana...sad.gif
Ce banditi... mad.gif
Eu am luat Bosch si au fost 90lei cu tot cu TVA,nu cred ca-s mai slabe ca si cele originale.


--------------------
Renault Megane III 1.9 dCi130 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MSn
post 4 Feb 2010, 12:31
Post #102


Membru autentic de elita


Group: Members
Posts: 177
Joined: 3 October 08
From: Timisoara




sad.gif

Da, cam mult dar prefer piese originale si mecanici meseriasi, chiar daca platesc mai mult, insa ce schimb, nu o sa le inlocuiesc prea curand.

Sunt bucuros ca am reusit sa scap de zdranganeala ce se auzea la rotile din fata cand treceam peste denivelare/groapa, rezolvare ce s-a facut la reprezentanta.
Cauza era flansa amortizoare si pistonasele de la etrieri.

Urmeaza sa schimb si flansa amortizoare de pe partea stanga (nu aveau pe stoc) si distributia.
Filtrul de aer si cel de carburant o sa le schimb eu.

Benzina primeste numai Alto 101 - Rompetrol smile.gif
Tot ce e mai bun ptr. ea primeste biggrin.gif

This post has been edited by MSn: 4 Feb 2010, 12:32


--------------------
Renault Twingo - TM-72-MSN 1999 8v D7F 700
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
azaghorth
post 4 Feb 2010, 16:55
Post #103


Membru autentic


Group: Members
Posts: 955
Joined: 15 November 07
From: Cluj-Napoca




Eu bag de obicei Efix de la Rompetrol, e de 95.Am bagat odata de 98, sincer nu am simtit nici o diferenta,doar la buzunar... biggrin.gif Oricum , toate au apa...sad.gif
Cand am avut Solenza am bagat odata aditiv in benzina si mi-a consumat ca naiba...in mod normal lua cam 8-8.5L/100km in oras, cu aditiv a luat spre 10%... blink.gif
De atunci bag doar CO95

cool.gif

This post has been edited by azaghorth: 4 Feb 2010, 16:56


--------------------
Renault Megane III 1.9 dCi130 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MSn
post 27 Feb 2010, 18:03
Post #104


Membru autentic de elita


Group: Members
Posts: 177
Joined: 3 October 08
From: Timisoara




1. Schimbat distributia ce contine:

Simering vibrochen original Renault (erau urme de ulei)
Curea distributie Gates Powergrip - made in UK
Rola intinzatoare SKF - made in France
Pompa de apa originala Renault
Curea alternator

2. Schimbat flansa amortizoare fata dreapta.

3. Urmeaza tamponul dreapta original Renault (astept sa vina piesa)

Operatie facuta la reprezentanta Renault.

Masina are 115.900 km si e prima oara cand schimb distributia (am cumparat-o la 103.000 Km)

Cureaua de distributie arata foarte bine, cea de la alternator era coapta.



Attached thumbnail(s)
IM000150.jpg ( Size: 124.58k ) Number of downloads: 501


--------------------
Renault Twingo - TM-72-MSN 1999 8v D7F 700
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andrada33
post 3 Mar 2010, 00:29
Post #105


Membru incepator


Group: Members
Posts: 28
Joined: 14 April 09




acum 3 ani cand am cumparat-o, era superba buburuza mea....si anul trecut a inceput sa ceara cam multe....placute de frana, saboti, bieleta cu capul de bara fata stanga si consumabilele de rigoare

...anul asta a fost mai pretentioasa...
sa vedem inventarul costurilor:
-garnitura de chiuloasa(110 lei),
-filtrul de ulei si uleiul (180 lei),
-antigelul(30 lei),
-segmentii( 4x50 lei=200 lei),
-manopera (150 lei)
....total: 670 lei

....si cam asa am inceput sa invat mecanica, stand pe capul mecanicilor de fiecare data cand faceau cate o schimbare... biggrin.gif

dar merita buburuza, pentru ca imi suporta multe: viteza destul de mare, demaraje rapide...si din cand in cand turatii mai mari,... nu de alta, dar sa stie ceilalti ca am iesit in trafic
...stiti cum se zice: BLONDA IN TRAFIC! ACORDATI-I PRIORITATE!!! biggrin.gif

2.h) - din regulament: Forum-ul nu trebuie confundat cu un chat. Drept urmare, se pedepseste folosirea in exces a pictogramelor emotive.


This post has been edited by hellcat: 3 Mar 2010, 21:59


--------------------
renault twingo 1997
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andapelian
post 7 Mar 2010, 14:36
Post #106


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 10 February 10




schimbat debilmetru 530 de lei.


--------------------
Renault Twingo - AB 30 PAA 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 7 Mar 2010, 18:19
Post #107


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




"debilmetru" - noul senzor minune de la Twingo.
Reduce consumul, creste puterea si mareste turatia.
De asememnea este folosit in principal la masuratoarea de debili pe cm patrat radmasa.gif

Sau cumva era vorba de debitmetru? icon_mrgreen.gif

radmasa.gif

This post has been edited by bubu782001: 7 Mar 2010, 18:20


--------------------
Renault Clio 3 - - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andrada33
post 7 Mar 2010, 18:24
Post #108


Membru incepator


Group: Members
Posts: 28
Joined: 14 April 09




bubule, nu mai conteaza, bine ca e si ea femeie ca sa nu mai fiu singura pe aici...va invata si ea de la tine...si poate vom fi mai multe pana la vara cand plecam in RO-TWINGO-TUR


--------------------
renault twingo 1997
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cipav
post 12 Mar 2010, 13:30
Post #109


fan twingo


Group: Members
Posts: 103
Joined: 15 March 08
From: Avrig, Sibiu




Am mai schimbat kit ambreiaj RUEN 305 lei si flanse amortizor fata Optimal 38 lei, montaj 300.


--------------------
Renault Twingo - SB 88 CYP Authentique 2001 8V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MSn
post 20 Mar 2010, 17:26
Post #110


Membru autentic de elita


Group: Members
Posts: 177
Joined: 3 October 08
From: Timisoara




1.Filtru benzina.
2.Suport (tampon) dreapta motor.

Attached thumbnail(s)
IM000244__1024_x_768_.jpg ( Size: 181.46k ) Number of downloads: 357


--------------------
Renault Twingo - TM-72-MSN 1999 8v D7F 700
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andapelian
post 20 Mar 2010, 18:23
Post #111


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 10 February 10




bubule asa a spus mecanicul ca ii zice eu asa am comandot piesa


--------------------
Renault Twingo - AB 30 PAA 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 21 Mar 2010, 00:09
Post #112


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




Deci sa inteleg ca ai "comandot" un "debilmetru" radmasa.gif va rog sa ma scuzati...este prea tare...


--------------------
Renault Clio 3 - - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cipav
post 23 Mar 2010, 18:10
Post #113


fan twingo


Group: Members
Posts: 103
Joined: 15 March 08
From: Avrig, Sibiu




Schimbat azi ventilatorul de la radiator, suport cu electromotor si elice 150 ron aftermarket, doar elicea pe original era 250.
L-am schimbat pentru ca ieri dupa un drum de 30km, ultima parte in oras, cand am parcat-o am auzit un tacanit si partea din fata a masinii a inceput sa vibreze, se rupsese o pala din elice si partea exterioara de plastic. Am reusit sa ma intorc seara acasa, am avut noroc plus mers pe cat posibil in relanti, si injurat cand am prins coada de tiruri pe urcare smile.gif).
Piesa aftermarket la dimensiuni s-a potrivit perfect dar nu si la mufele alimentarii, solutia:taiat, innodat si izolat. Se invarte super usor, cel vechi mergea mai greu si se oprea instantaneu, asta merge din inertie mult si bine. Curios e ca si elicea veche(atunci cand era intreaga) si cea noua oscileaza in mers, la voi e la fel?


--------------------
Renault Twingo - SB 88 CYP Authentique 2001 8V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ticuta
post 23 Mar 2010, 23:07
Post #114


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 20 March 10




la mine nici nu cred ca am elice .Adica nici no simt .Inca.Iar daca injuri bine,i-ti mai trece din naduf !


--------------------
renault twingo - is15joe 2002 55kw 1149 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Twin_Alf
post 5 May 2010, 13:43
Post #115


Membru incepator


Group: Members
Posts: 36
Joined: 3 May 10




Salut băieți.

După câte am citit pe forum, majoritatea schimbați uleiul între 7000-10000km. Mi-am cumpărat și eu acuma un Twingo (din 2000) și am și eu o întrebare. De ce schimbați uleiul așa des?

Ca punct de plecare a discuției am luat: http://www.liqui-moly.de/liquimoly/web.nsf..._oil_guide.html

Pentru motorul meu D7F zice că la o folosire "normală" (use = normal), trebuie schimbat la 20.000km, cel puțin o dată pe an (intervals).

Lucrul acesta nu contează pentru cei care nu merg mai mult de 10.000km pe an. Dar pentru cei care merg mai mult, bănuiesc că ar fi interesant să aflăm unde este diferența. Că de la un schimb la 10.000km la 20.000, este totuși o diferență mare.

This post has been edited by Twin_Alf: 5 May 2010, 13:59


--------------------
Renault Twingo 2000 - Liberty
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 5 May 2010, 14:03
Post #116


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




Pai am avea ceva argumente.

1. Uleiurile de la noi sunt 100% facaturi. Sau turcisme/chinezisme ieftine cu eticheta de brand. Poti sa vii cu 7000 de dovezi. Eu nu te cred.

2. Praful care face parte din viata romanului, care nu de putine ori trece de filtre (cat poate sa duca saracu filtru?) care ajunge in motor/ulei etc.

3. Mersul chinuit (de oras) porniri, opriri, iarasi porniri iarasi opriri. Statul la semafor la greu (ma refer la mersul motorului la relanti) implica o presiune scazuta a pompei de ulei, deci si o ungere ineficienta (in conditiile astea uleiul se deterioreaza mult mai repede - la proprietati ma refer).

4. Paza buna trece primejdia rea. In plus nu este o cheltuiala prea mare ca sa zici ca e costisitoare. O sa razi insa MAJORITATEA posesorilor auto schimba uleiul cam la 1/2 din recomandarea producatorului.

5. Numai ideea la cat costa piesele de motor de Renault (si la alte marci este aceeiasi poveste), crede-ma ca o sa ii schimbi uleiul la 2000km smile.gif) .

Acelasi lucru se poate spune si despre filtrul de aer. Ba chiar mai des trebuie acesta schimbat.

This post has been edited by bubu782001: 5 May 2010, 14:06


--------------------
Renault Clio 3 - - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Twin_Alf
post 5 May 2010, 15:40
Post #117


Membru incepator


Group: Members
Posts: 36
Joined: 3 May 10




Hai că le iau și eu pe puncte:

1. Asta-i o părere personală. Mă bucur că ai subliniat-o ca atare.

2. Eu nu sunt din București. Poate văd altfel problema. Dar în Brașov nu este mai mult praf decât în München (Germania) de exemplu (München are cea mai mare densitate de locuitori/km² din Germania).
2.1. Sunt alergic la praf. Simt diferența!
2.2. Să presupunem că există în România totuși de 2 ori mai mult praf decât în Germania. Atunci trebuie să schimbi și uleiul de 2 ori mai des sau ajunge să schimbi filtru de aer de 2 ori mai des?

3. În Germania și alte țări cu apă caldă nu mergi identic (poate chiar mai rău - depinde cu ce orașe compari). Pe lângă asta, eu folosesc mașina aproape numai în afara orașului. În consecință își pierde uleiul mai încet calitățile de ungere, nu? (Mai puține porniri la rece / 100km, mai puține porniri de pe loc / 100km șamd.)

4. Dacă mergi 30.000km pe an și trebuie să schimbi de 3-4 ori uleiul (în loc de 1 dată), se schimbă discuția. În plus. De unde ști că "majoritatea" posesorilor auto schimbă uleiul la 1/2 recomandării producătorilor? Este o intuiție sau ai cifre? Întreb, pentru că mă interesează.

5. Sunt de acord că piesele sunt costisitoare. Mașinile în general sunt costisitoare. Dar asta ar trebui să știe fiecare posesor auto, nu?

6. Oare politica din țara asta influențează cât de des trebuie schimbat uleiul la mașină?

Nu vreau să fiu ironic (în afară de punctul 6). Încerc să fiu obiectiv pentru a lua o hotărâre când trebuie să schimb uleiul la mașină.

This post has been edited by Twin_Alf: 5 May 2010, 15:42


--------------------
Renault Twingo 2000 - Liberty
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 5 May 2010, 19:47
Post #118


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




Twin_Alf, eu ti-am spus motivele in mare de ce se practica asa in Romania. Tu poti sa faci cum vrei cu masina ta. Nimeni nu te opreste sa schimbi uleiul la 20 de mii - ba chiar la 50 de mii poti sa faci asta (daca mai ramane ceva din motorasul ala).
In Brasov am fost chiar destul de des si scuza-ma la cate camioane si tiruri sunt prin oras...este praf grupa mare si asta din SIMTITE si vazute - nu presupuneri. Este drept nu asa de mult ca in Bucuresti (campinul la categoria grea).
In fine. Nu asta conteaza.

Dupa cum am mai spus si inainte, calitatea uleiurilor lasa de dorit - ma refer aici la faptul ca sunt contrafacute, ca multi dintre noi nu stiu asta - asta e bine (bine pentru comercianti). Te intrebi de unde stiu ca majoritatea schimba uleiul mai repede decat specifica fabricantul. Asta este statistic vorbind. Urmareste si tu discutiile de pe net, mai intreaba-ti prietenii. O sa vezi ca majoritatea cam la 10 mii fac asta (multi si la 7000) si asta este 100% adevarat. Ce lagatura are politica cu volanul? Nu esti ironic, iar uleiul il schimbi cand vrei tu - nu tine de sfatul medicului aici. Daca tu vrei sa-ti fortezi norocul te priveste.

Daca nu ai observat pana acuma, in Romania, conditiile de sofat NU SUNT ACELEASI ca cele de afara - nici macar similare. De asemenea calitatile consumabilelor lasa mult de dorit.
Maine te duci si-ti cumperi 1l de ulei Castrol sa zicem. Vrei sa punem pariu ca ceea ce cumperi este in mare parte AMBALAJ BRANDUIT iar "sucul" din interior o porcarie? Se poate demonstra simplu...insa este chestiune de discutie pe private.
Nu uita ca si multe piese de exemplu filtrul de ulei sunt neoriginale, sunt facaturi prin Taiwan samd deci si calitatile acestuia scad. Aceeiasi poveste si cu filtrul de aer. Asta daca nu cumva le cumperi din reteaua Renault sa dai pe ele o gramada de bani.
Acuma spune-mie ce sa risc sa chinui un motor BUN, care costa o gramada de bani, pentru ce? Pentru 4 litrii de ulei? Tu poti face ce vrei cu masina si motorul tau. Cum gandesc eu, cam la fel gandesc majoritatea posesorilor auto care au tras ceva sa-si ia masina si care nu au pleasca totul si nu au valoarea banului.


--------------------
Renault Clio 3 - - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Twin_Alf
post 5 May 2010, 21:03
Post #119


Membru incepator


Group: Members
Posts: 36
Joined: 3 May 10




Salut - probabil pentru ultima oară pe tema asta, deoarece n-am cu cine vorbi. Eu încercam să aflu obiectiv cum stă treaba. Din păcate primesc răspunsuri care se pot băga în sertarul de "păreri personale". Nu argumentație cu informații care să sprijine cele spuse; nu surse citate. Ori pentru pentru vorbe goale aruncate pe un forum, îmi este timpul prea prețios. Vorba ta. Trebuie să muncesc pentru mașinuța mea. Că n-am luat-o pe brânză.

QUOTE(bubu782001 @ 5 May 2010, 20:47)
Twin_Alf, eu ti-am spus motivele in mare de ce se practica asa in Romania. Tu poti sa faci cum vrei cu masina ta. Nimeni nu te opreste sa schimbi uleiul la 20 de mii - ba chiar la 50 de mii poti sa faci asta (daca mai ramane ceva din motorasul ala).


Reiau. Eu tocmai asta încerc să fac. Să aflu la cât trebuie să schimb uleiul. Producătorul uleiului spune că trebuie să-l schimb la 20.000, mai multe persoane aici pe forum că la 8.000. Diferența este foarte mare. Așadar încerc să aflu obiectiv unde este prăpastia aceea imensă între părerile de pe forum și descrierea producătorului. Așadar: NU vreau să vă conving să vă schimbați uleiul la 20.000, că NU știu! Tocmai asta încerc să aflu!!!

QUOTE(bubu782001 @ 5 May 2010, 20:47)
In Brasov am fost chiar destul de des si scuza-ma la cate camioane si tiruri sunt prin oras...este praf grupa mare si asta din SIMTITE si vazute - nu presupuneri. Este drept nu asa de mult ca in Bucuresti (campinul la categoria grea).
In fine. Nu asta conteaza.


Asta este părerea ta. Prin Brașov nu mai circulă camioane de mult. Există ocolitoare. În Germania este în unele locuri chiar mai rău, pentru că există autostrăzi pe care trec nu doar camioane multe, ci și mașini multe. Ei, unde este mai rău?

QUOTE(bubu782001 @ 5 May 2010, 20:47)
Dupa cum am mai spus si inainte, calitatea uleiurilor lasa de dorit - ma refer aici la faptul ca sunt contrafacute, ca multi dintre noi nu stiu asta - asta e bine (bine pentru comercianti). Te intrebi de unde stiu ca majoritatea schimba uleiul mai repede decat specifica fabricantul. Asta este statistic vorbind. Urmareste si tu discutiile de pe net, mai intreaba-ti prietenii. O sa vezi ca majoritatea cam la 10 mii fac asta (multi si la 7000) si asta este 100% adevarat. Ce lagatura are politica cu volanul? Nu esti ironic, iar uleiul il schimbi cand vrei tu - nu tine de sfatul medicului aici. Daca tu vrei sa-ti fortezi norocul te priveste.


Ce faci cu firmele care importă uleiul direct din Germania/Austria? Ăia-s toți mincinoși? Cam mulți proști, dar totuși bine organizați trebuie să fie, dacă fac toți așa (importatorii).
Pe lângă lucrul acesta, pe internet umblă statistic vorbind, numai un procentaj mic de persoane care sunt posesoare de automobile. Plus că, nu toți care intră pe forum-uri, se implică în scrierea de post-uri. Dacă vrei, atunci îți pot da o statistică din mai multe țări cu persoanele catalogate pe vârste și pe comportamentul acestora pe net. O să vezi, alb pe negru, că majoritatea nu fac altceva decât să citească ceea ce scriu alții. Doar un număr mic de persoane se implică în scrisul de conținut pe internet.
Ca să revin. Argumentul tău nu mă ajută. Ai zis: "O sa vezi ca majoritatea cam la 10 mii fac asta (multi si la 7000) si asta este 100% adevarat." - ei uite, nu te cred. Sau mai bine spus. Te cred, dar doar limitat la persoanele care scriu pe forum-uri. Și aici mă bazez pe motive obiective.

QUOTE(bubu782001 @ 5 May 2010, 20:47)
Daca nu ai observat pana acuma, in Romania, conditiile de sofat NU SUNT ACELEASI ca cele de afara - nici macar similare. De asemenea calitatile consumabilelor lasa mult de dorit.


Eu sunt șofer de aproape 4 ani. Am condus și în România, și în Germania, Elveția și alte țări "civilizate și curate". Am constatat că, de exemplu: În România consum mai puțină benzină. De ce? Că viteza medie este mai mică, așadar și turația medie, tind eu să cred, este mai mică. Nu am studii care să dovedească lucrul acesta. Dar cel puțin la traficul din afara orașului, eu tind să cred, că motorul are o viață mai ușoară în România decât în alte țări cu autostrăzi. În orașe este cam aceeași mâncare de pește. Subliniez: Este părerea mea, în calitate de persoană care a fost și locuit în afară și a văzut cum este.

Pe lângă acest lucru. Ce au de-a face condițiile de șofat din România cu calitățile consumabilelor? Nu văd legătura.

QUOTE(bubu782001 @ 5 May 2010, 20:47)
Maine te duci si-ti cumperi 1l de ulei Castrol sa zicem. Vrei sa punem pariu ca ceea ce cumperi este in mare parte AMBALAJ BRANDUIT iar "sucul" din interior o porcarie? Se poate demonstra simplu...insa este chestiune de discutie pe private.
Nu uita ca si multe piese de exemplu filtrul de ulei sunt neoriginale, sunt facaturi prin Taiwan samd deci si calitatile acestuia scad. Aceeiasi poveste si cu filtrul de aer. Asta daca nu cumva le cumperi din reteaua Renault sa dai pe ele o gramada de bani.


Ai dovezi că toți și toate sunt făcături? Eu nu te cred.

QUOTE(bubu782001 @ 5 May 2010, 20:47)
Acuma spune-mie ce sa risc sa chinui un motor BUN, care costa o gramada de bani, pentru ce? Pentru 4 litrii de ulei?  Tu poti face ce vrei cu masina si motorul tau.


Trebuia să reiau. Eu nu vreau să merg la risc. Vreau să știu de ce oamenii de aici de pe forum schimbă uleiul la 8.000 de km în loc de 20.000km, precum prevede producătorul. Însă, încă o dată, caut argumente fondate. Nu vorbe aruncate.

QUOTE(bubu782001 @ 5 May 2010, 20:47)
Cum gandesc eu, cam la fel gandesc majoritatea posesorilor auto care au tras ceva sa-si ia masina si care nu au pleasca totul si nu au valoarea banului.
*



Adică eu n-am tras să-mi iau mașină? Nu înțeleg. Dar din nou. De unde ști tu că majoritatea gândește ca tine? Este o părere persoanlă lucrul acesta. Și nu vreau să te atac. Doar să sap mai adânc pentru a încerca să văd de unde ai informațiile astea. Însă, din păcate, deocamdată arată totul a preconcepție (ex.: România = cea mai murdară și necinstită țară).


O să mai intru să văd dacă au și alte persoane vreo opinie referitoare la lucrul acesta. Deoarece până acuma nu am aflat nimic. Altfel pentru mine tema aceasta cu uleiul este încheiată (aici pe forum). O să-mi caut alte surse de informații.


--------------------
Renault Twingo 2000 - Liberty
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 5 May 2010, 21:29
Post #120


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




Deci tu ai cerut niste argumente. Eu asta am facut. Pe langa asta ti-am dat niste pareri - exact cum ai spus: personale (aia cred eu).
Eu nu stiu ce as putea sa-ti zic altceva. De asemenea crede-ma chiar nu am nici un motiv sau intentie sa incerc sa te conving. Deci inca o data asta e parerea mea - poate ma dau afara banii din casa si ii cheltui pe ulei. O fi si asta ce sa zic acuma.
Crede-ma chiar nu stiu ce pot sa-ti zic sa te lamuresti. Din moment ce nici un argument nu este plauzibil pentru tine si pierzi timp pretios...te rog sa ma scuzi insa ma gandesc atunci de ce mai pui intrebari.
Imi miroase un pic ca te-ai cam intristat insa nu stiu de ce. Ce as putea eu sa-ti argumentez ? Pe de alta parte nu are nici o importanta ce si cum gandesc eu cu privire la asta...este posibil sa am concepte paranoice.

Nu am zis ca majoritatea gandesc ca mine - STATISTIC VORBIND - scrie mai sus daca observi - si este o statistica la fel de personala.

PS nu ma ataci si nu ai nici un motiv sa faci asa. Pe langa asta ideea cu valoarea banului tinea de cu totul altceva - insa tu se pare ca nu ai inteles si ai luat-o personal - nu am sa ma chinui sa-ti dau explicatii.

Uleiul se schimba la 20.000 km, dar eu il schimb la 8000 PUNCT.
Daca zici ca in Brasov este mai ceva ca in Germania poti sa amani schimbarea uleiului chiar sa depasesti acel termen fara sa risti. Tocmai de aia ti-am zis.

QUOTE
traficul din afara orașului, eu tind să cred, că motorul are o viață mai ușoară în România decât în alte țări cu autostrăzi
aici scuza-ma insa sunt sigur ca glumesti. Tu ai vazut cum arata o masina rulata 80.000 km afara si cum arata una aici? Dar un motor cu acelasi rulaj desfacut? Nu am spus ca afara umbla cainii cu covrigi in coada...dar exagerezi clar.

This post has been edited by bubu782001: 5 May 2010, 21:38


--------------------
Renault Clio 3 - - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
6 Pages « < 2 3 4 5 6 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 30th July 2025 - 04:32
Dacia