nu porneste megane I, electromotor? bendix? relee?
![]() ![]() ![]() |
nu porneste megane I, electromotor? bendix? relee?
nicuxo |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 60 Joined: 12 January 08 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
renault
megane II 1,5 DCI
2006 sedan
- B 781 KTY
|
|||
cj98czh |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.322 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
da jos electromotorul si du-te cu el la un meserias... se rezolva rapid..
|
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
nicuxo |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 60 Joined: 12 January 08 From: Bucuresti ![]() |
daca il dau jos, trebuie sa scot bornele la baterie. nu e nicio problema? am vazut ca este cam "ascuns" si imi e teama sa nu fac vreun scurt.
|
--------------------
renault
megane II 1,5 DCI
2006 sedan
- B 781 KTY
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.322 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
Obligatoriu sa le dai jos..
|
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
Roby_B |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru Group: Members Posts: 45 Joined: 21 March 09 ![]() |
Simptomul descris de tine se traduce in principiu prin "lipsa curent".
Asta se poate datora mai multor cauze, incepand de la bornele de la baterie care pot fi foarte oxidate si atunci sa nu-si mai poate indeplini corect functia, baterie dusa (nu cred ca e cazul tau, pt ca ai zis ca sunt momente in care porneste) sau in cel mai rau caz electromotorul. Inainte sa demontezi electromotorul verifica starea bornelor si daca e nevoie inlocuieste-le (sunt ieftine). Am mai intalnit exact aceeasi problema la vreo 2 Dacii si era din borne. Succes! |
--------------------
Renault
Megane Break 1,9 dCi
2003
|
|
Dodone |
![]()
Post
#6
|
![]() membru invidios pe trade mark-ul lui semit (tanti moderatoreasa) Group: Members Posts: 2.134 Joined: 21 May 05 From: Timisoara ![]() |
Daca nu-i din borne e din periile colectoare de la electromotor sau din bendix.
Adica ar trebui sa faci ce ti s-a mai spus: jos electromotorul. In manualul de reparatii, precum si in programul oficial de revizii de la batrana Dacie era scris ca trebuie sa se faca o revizie completa a electromotorului la fiecare 10.000 km. Treaba e valabila la orice masina, indiferent de anul de fabricatie. Evident ca la un interval de rulaj mai mare. In acest fel te feresti de surprize neplacute cand ti-e lumea mai draga (Murphy nu doarma niciodata) si de reparatii costisitoare. |
--------------------
Renault
Renault Laguna 1 GrandTour
1998/Concorde Daca dragoste nu e, nimic nu e. M.Preda
Nu sunt de acord cu nici un cuvant din ceea ce spui dar mi-as da viata pentru dreptul tau de a vorbi Voltaire |
|
nicuxo |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 60 Joined: 12 January 08 From: Bucuresti ![]() |
treaba este ca o am din martie 2006 masina a mers excelent. nu i-am schimbat decat pivotii, ceva bucsi, placute, ulei si filtre. atat. nu am demontat de la ea niciodata nimic. cred ca a venit vremea sa mai schimb si eu cate ceva...
a fost o minune ca am iesit din iarna cu aceasta baterie, dar de cand a trecut frigul nu am mai avut probleme cu, curentul. bornele sunt neoxidate si tot mai mult cred ca este din cauza electromotorului. o sa caut un electrician sa imi rezolve problema 13 Sep 2009, 15:21: aveti idee ce preturi sunt la demontare-reparare-montare electromotor? This post has been edited by nicuxo: 13 Sep 2009, 14:21 |
--------------------
renault
megane II 1,5 DCI
2006 sedan
- B 781 KTY
|
|
daniellu |
![]()
Post
#8
|
![]() acum E91 M47 Group: Members Posts: 875 Joined: 30 October 07 ![]() |
Carbuni uzati/blocati,mizerie pe colector sau solenoid.Trebuie sa ajungi la un electrician.
|
--------------------
ex Mondeo TDCi(2006)
;Doblo 1.3 90 MJet (2016); Aprilia Pegaso 650GA;
ex. Kangoo dci 2012;ex.Laguna 2.0s RTI (1995).
- nr. de Bacau
|
|
sans_doute |
![]()
Post
#9
|
![]() Asa-zis membru Group: Members Posts: 229 Joined: 29 May 08 From: Iasi ![]() |
am patit eu asa ceva, doar ca problemele le aveam cand motorul era cald. dimineata pornea tot timpul f usor.
am fost la reprezentanta si mi-au zis ca este dus rotorul de la electromotor. si nu se comanda separat. mi-au calculat cam 1000 ron cu tot cu manopera. dar ca sa poata vedea ce are, l-au dat jos si l-au curatat. de atunci nu mai am nicio problema, se pare ca era doar imbacsit. asa ca incearca varianta asta - dat jos electromotor si curatat - au ei niste solutii speciale. bafta |
--------------------
Renault
Megane Classic
2002 1.6 16V Ne mai auzim.
|
|
nicuxo |
![]()
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 60 Joined: 12 January 08 From: Bucuresti ![]() |
multumesc tuturor pentru sfaturi. asa voi face, il voi da jos si apoi il voi curata.
|
--------------------
renault
megane II 1,5 DCI
2006 sedan
- B 781 KTY
|
|
playeroooo2000 |
![]()
Post
#11
|
![]() de ce inca mai merge? Group: Members Posts: 330 Joined: 26 October 05 ![]() |
chiar daca au trecut 4 luni....pentru cine cauta si vrea sa stie ce e cu de marorul .pun mai jos poze cu partile componente si carbunii uzati.
- simptomul era la rece pornea ok , la cald ok- dar in ambele cazuri parca aveam bateria moarta, daca mergeam 2-3 km si se incalzea motorul putin la contact in pozitia demaroro nu se intampla nimic doar martorii normali in bord, uneori la pornire scotea fum si un zgomot ca de polizor(erau placutele de cupru de pe carbuni ajunse la rotor care frecau ) -am motor 1.9 dti f9q744 59 kw, demaror valeo d6ra105 de 1.3 kw.nu am in poza carbunii noi 28 ron si platoul de ebonita 9 ron care se cam sparge cand schimbi carbunii.eu nu prea l-am spart..adica l-am ciobit un pic cu bratele de la arc.atentie deci sa nu eliberati brusc arcul. -se demonteaza pe rampa(sau elevator, groapa)de sub masina bieleta anticuplu care sustine cutia de viteeza si e din aluminiu cu cauciuc la ambele capete, se desurubeaza de la suportul motorului (dreapta sofer) piulita complet, se ridica motorul (cu un cric si o bucata de lemn bagata sub baia de ulei in zona de langa busonul de golire unde e mai plat) pana aproape de capatul surubului suportului. eeeei abia acum ai loc sa poti scoate demarorul altfel e cam imposibil . -dupa care, te bagi sub masina demontezi de pe demaror cu cheie de 14 tubulara si prelungitor masa de pe demaror -ATENTIE mai ramane un fir si anume ala care leaga contactul cheia cu bendixul (incerc sa pun un film cu modul in care functioneaza bendixul mai jos) pe care o sa-l scoti mai tarziu. Acum se scot cele 3 suruburi cu cheie de 13 tubulara.Si urmeaza sa rotesti demarorul intr-o pozitie convenabila si sa desurubezi piulita care tine firul de comanda de pe bendix(tubulara mica de 6 sau 8 cred). -scoateti de marorul.el va arata ca mai jos. -curatati praful de carbune din rortor dupa demontare cu chei torx, inlocuiti carbunii(eu am gasit nemtesti cu clema putin diferita la carbunele care se leaga pe bendix-a trebuit sa o indoi sa fie cam la fel si mai la interior) si platoul daca l-ati spart pe ala original.Eu am gasit si rotor -200 ron, bendix 80 ron/valeo deci se gasesc separat dar tre sa cutati.Eu nu am scos rotorul de tot, doar am bagat surubelnita pe langa magnetii stator si l-am scuturat/a curs mult pamant(carbune praf) de acolo, praful se cam elimina singur din rorot, din ce am vazut la platou are o forma care permite evacuarea prafului cand se pune in miscare rotorul. Operatiunea inversa la montare si nu uitati daca e nevoie bagati niste vaselina mai buna dar numai daca e nevoie-bendixul nu trebuie uns prea mult arcul lui se poate naclai cu praf de carbuni si vaselina dupa care merge mai greu deci nu exagerati cu vaselina.bucse nu prea are are un rulment in capatul unde e coroana de angrenare pe volanta si inca unul in capatul opus la perii-de aceea nu se strica precum legendarele de dacii(nu stiu cum or fi boschurile tot cu rulment sau cu bucsa)/valeo sunt foarte scumpe dar chiar dau puterea care scrie, sunt de 2 ori mai usoare si mult mai rezistente/ fiabile.Pentru asta tre sa operati la timp, la primul semn de carbuni uzati, altfel cheltuiti cu rotorul-bendixul-reductorul etc. Attached thumbnail(s) IMG_6964.JPG ( Size: 481.67k ) Number of downloads: 3658 IMG_6965.JPG ( Size: 480.4k ) Number of downloads: 3737 IMG_6966.JPG ( Size: 473k ) Number of downloads: 3764 IMG_6967.JPG ( Size: 488.81k ) Number of downloads: 3947 IMG_6968.JPG ( Size: 455.1k ) Number of downloads: 11085 IMG_6969.JPG ( Size: 460.57k ) Number of downloads: 9399 IMG_6970.JPG ( Size: 476.71k ) Number of downloads: 9496 IMG_6971.JPG ( Size: 478.32k ) Number of downloads: 9708 IMG_6972.JPG ( Size: 385.92k ) Number of downloads: 9194 Attached File(s) ![]() ![]() |
--------------------
renault
megane classic peste 500.000 km
2001 1,9 dti 59 kw/80 cp dynamique
- Y944 GHC
|
|
calcaneu |
![]()
Post
#12
|
Membru Group: Members Posts: 169 Joined: 4 July 05 ![]() |
Foarte bun postul playeroo, vezi te rog daca poti baga la tutoriale megane 1, ca deja toate batranicile noastre se pregatesc de revizii de genul asta. Mersi !
|
--------------------
Renault Megane Break
1.9 dTI
2001
|
|
2furious |
![]()
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 17 February 10 ![]() |
Problema asta o am si eu.. nu cupleaza.. in pozitia cheii in care motorul ar trebui sa porneasca se aude doar un click si nu se intampla nimic. Dar ciudat e faptul k nu intotdeauna(se intampla sa nu am problema asta luni de zile, apoi iarasi apare- mai ales iarna). Bineinteles impinsa porneste, iar la urmatoarele chei dupa oprire poneste din prima..:| Deci clar nu e de la baterie. Am inteles dupa post-urile voastre k ar fi electromotorul de vina.. dar oare nu exista posibilitatea sa fie pb cu contactul??
|
--------------------
Renault
Megane
1997 1.6
- MS 79 NIN
|
|
radunre |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.573 Joined: 1 October 07 From: Tg Mures ![]() |
Problema e 99% de la electromotor, sunetul pe care-l auzi este de la bendix care joaca si rol de contactor (electric) pt. electromotorul propriuzis. De obicei sunt uzate periile sau contactul din bendix.
|
--------------------
Clio III K9K772
/ Clio III K9K772
2009
- MS Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
|
|
2furious |
![]()
Post
#15
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 17 February 10 ![]() |
mersi de informatie.. o duc maine la un mecanic.. sper totusi sa nu ma coste prea mult reparatia.
![]() |
--------------------
Renault
Megane
1997 1.6
- MS 79 NIN
|
|
betamax |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.343 Joined: 11 September 08 From: din lumea asta, prost făcută.. ![]() |
Mai degraba la un electrician... n-ar trebui sa coste mult, daca omul e de bun-simt. Da-i de inteles ca stii despre ce e vorba dar fara a lasa impresia ca-i dai lectii, ca doar el este specialistul (""). O defectiune identica (la o Solenta) a avut un coleg de-al meu astazi, s-a rezolvat in 10 min + 10 min montatul pe masina in pauza de masa.
|
--------------------
renault
Scenic Rx4
2000, 1.998 l, 16 V, 102 kW "... imi place sa lucrez cu intelectuali, astia pricepe repede."
"Ori traim cu totii, ori va ia dracu' !" |
|
hermanghita |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 25 April 10 ![]() |
Salut. Problema mi-a cea mai mare este ca nu porneste deloc. Bag cartela nu se aude nimic nu apare contactu nu se deblocheaza volanu .Cind bag cartela imi spune sa apas frina si start dar nimic ( contact ,pornire ciuciu) Am verificat sigurantele sint in regula ,poate sa fie de vina cititorul? Am uitat sa mentionez ca bateria este buna se si vede verde pe gemuletul ala .Astept niste rspunsuri si idei MS
|
--------------------
Renault megane2
megane2
2007
|
|
radunre |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.573 Joined: 1 October 07 From: Tg Mures ![]() |
chiar daca ai megane II, incerc sa insir ce-mi trece acum prin minte
![]() - ai verificat toate sigurantele ? cutia din habitaclu, cutia din compartimentul motor si siguranta de pe borna acumulatorului ? - farurile, claxonul, radio-cd-ul, luminile de curtoazie functioneaza ? - ce face led-ul rosu din bord cand apesi butonul de pornire ? stins / clipeste / aprins ? - incearca sau roaga un prieten priceput sa verifice releele din compartimentul motor |
--------------------
Clio III K9K772
/ Clio III K9K772
2009
- MS Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
|
|
hermanghita |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 25 April 10 ![]() |
Farurile merg si ledul clipeste casetofonul nu merge si bordul nu se aprinde
28 Apr 2010, 19:52: nu stiu unde sint releele 28 Apr 2010, 19:56: Acum chiar nu stiu ce sa fac ,astept sa-mi vina cartela de la reparat si sa vad atunci ce mai face This post has been edited by hermanghita: 28 Apr 2010, 19:56 |
--------------------
Renault megane2
megane2
2007
|
|
valyl |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 80 Joined: 12 May 10 ![]() |
am si eu o problema... functioneaza orice tine de electric, bord, martori la bord, faruri, claxon, casetofon,geamuri, doar nu schiteaz nimic, nici car nici mar... bateria e pe verde... ce o fii de vina?...
![]() |
--------------------
Renault
Megane 2 Bicorp
2008 - diesel 1.5/105
|
|
playeroooo2000 |
![]()
Post
#21
|
![]() de ce inca mai merge? Group: Members Posts: 330 Joined: 26 October 05 ![]() |
eu am un cunoscut care a avut o problema cu chek injection la 1.9 dci m 2 .2 130cp.la un moment dat nu a mai pornit. a evitat de prima data service reno si a fost la un service din oras....i-a dat ca diagnostic egr busit.am verificat egrul lui si functiona, s-a dus la un alt service din oras si ala i-a spus de calculator busit, au vrut sa schimbe multe...inclusiv calculatorul de injectiet. s-a rezolvat la service reno cu niste oameni care se pricep intr-adevar, era o problema din softul calculatorului de injectie.cost o diagnoza la reno ...atata ar fi trebuit sa coste reparatia daca mergea din prima la ei.
|
--------------------
renault
megane classic peste 500.000 km
2001 1,9 dti 59 kw/80 cp dynamique
- Y944 GHC
|
|
urzik |
![]()
Post
#22
|
Membru incepator Group: Members Posts: 61 Joined: 16 June 10 ![]() |
va salut. am si eu un megane 1 (1.6-90cp din '96) cu o problema cu pornitul... Sunt posesor nou. Masina pornea perfect, pana acum 2 zile cand gata, dusa, nu mai vrea de nici un fel sa porneasca. Bateria invarte de rupe..
![]() |
--------------------
renault
megane
1996. 1.6-55kw Dambovita
Megane I -1996, 55kw |
|
Madriann |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 967 Joined: 1 April 06 From: Tunisia ![]() |
Sa o luam cu inceputul...led-ul rosu din bord ce spune?
|
--------------------
Renault
Megane RT
1,6e 8v 1996 Peugeot 407 SV Executive 2.2l/163CP - 2007
|
|
urzik |
![]()
Post
#24
|
Membru incepator Group: Members Posts: 61 Joined: 16 June 10 ![]() |
nus tiu ce are de nu mai merge deschiderea din cheie, ca am inteles ca daca nu o deschizi din butonul de pe cheie nu porneste. ledul de pe cheie se aprinde da' masina nu se deschide. O deschid cu chiea, obijnuit si nu porneste nici moarta
|
--------------------
renault
megane
1996. 1.6-55kw Dambovita
Megane I -1996, 55kw |
|
Mrija |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru Veteran Group: Members Posts: 671 Joined: 4 June 07 From: Baia Mare ![]() |
Eu am patis in felul urmator, becurile clipeau, bateria invartea si nema scanteia
![]() Am platit un electrician si a venit la masina. Acolo a constatat ca dintr-un manunchi de fire erau rupte 3 sau 4 fire ![]() |
--------------------
Suzuki
Gsx 750 R
110 cai la 200kg
|
|
Madriann |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 967 Joined: 1 April 06 From: Tunisia ![]() |
QUOTE(Madriann @ 17 Jun 2010, 21:55) Ala ma interesa. Parca spuneai ca iti merge demarorul, dar nu pleaca injectia. QUOTE(urzik @ 17 Jun 2010, 22:06) Incearca sa armezi/dezarmezi tinand cheia cat se poate de aproape de plafoniera, unde e receptorul. Pe urma, cand te plictisesti, scoate bornele de la baterie pentru 10-15 min. pe urma mai vedem |
--------------------
Renault
Megane RT
1,6e 8v 1996 Peugeot 407 SV Executive 2.2l/163CP - 2007
|
|
urzik |
![]()
Post
#27
|
Membru incepator Group: Members Posts: 61 Joined: 16 June 10 ![]() |
da, este treaba cu imobilizatorul...deci nu vrea nici moarta, si cu bornele scoase si cu cheia langa sensorul de pe plafoniera si tot ce s-a mai scris p aici am incercat si nu vrea, c sa mai...
|
--------------------
renault
megane
1996. 1.6-55kw Dambovita
Megane I -1996, 55kw |
|
Madriann |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 967 Joined: 1 April 06 From: Tunisia ![]() |
![]() Hombre, sper ca nu te-ai asteptat sa porneasca cu bornele scoase. Ideea era sa deconectezi bornele pentru 10-15 min, apoi sa le conectezi la loc si sa-i dai o cheie. Circula o legenda cum ca asa se revine la setările default ale calculatorului...personal, n-as baga mana in foc. Nu mi-ai raspuns inca, e a treia oara (si ultima): LED-ul rosu, din bord, dintre ceasuri, ce spune? (clipeste intermitent, e stins tot timpul, ce se intampla cand armezi/dezarmezi?) |
--------------------
Renault
Megane RT
1,6e 8v 1996 Peugeot 407 SV Executive 2.2l/163CP - 2007
|
|
urzik |
![]()
Post
#29
|
Membru incepator Group: Members Posts: 61 Joined: 16 June 10 ![]() |
esti pus pe glume, faci haz de necaz
![]() Masina a stat si mai mult de 15 min fara baterie, o noapte intreaga. Cand pun contactul, beculetul rosu clipeste des...invarte dar nu porneste. Am vorbit cu baiatul de la baia mare (calin_bm) si ii trimit calculatorul sa-i scoata detot jegu asta de imobilizator. Am vazut ca a mai facut chestia asta la mai multi de aici de pe forum si m-am hotarat si eu... This post has been edited by urzik: 21 Jun 2010, 11:52 |
--------------------
renault
megane
1996. 1.6-55kw Dambovita
Megane I -1996, 55kw |
|
betamax |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.343 Joined: 11 September 08 From: din lumea asta, prost făcută.. ![]() |
Urzica, daca spuneai de la inceput ce-i cu LED-ul rosu ai fi fost lamurit demult... . Am patit la fel cand am luat masina. Incearca sa citesti intrebarile pana la sfarsit si apoi sa raspunzi.
Nu-i obligatoriu sa elimini imobilizatorul, exista si alte rezolvari, sunt aici pe forum copii care te pot lamuri. |
--------------------
renault
Scenic Rx4
2000, 1.998 l, 16 V, 102 kW "... imi place sa lucrez cu intelectuali, astia pricepe repede."
"Ori traim cu totii, ori va ia dracu' !" |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th April 2025 - 11:16 |