Probleme frana sau probleme sofer ?
![]() ![]() ![]() |
Probleme frana sau probleme sofer ?
Vesnic_nemultumitu' |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 166 Joined: 5 December 07 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane 1,5 dci 85 cp
2007 Lux Privilege
|
|||
Vali 1997 |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 70 Joined: 19 July 06 ![]() |
Bine ca nu au fost probleme mai mari . Cred ca trebuie sa pastrezi distanta suficienta fata de cel din fata ta . Din cate inteleg masina a franat . Cred ca nu are nimic . Parerea mea .
|
--------------------
Ford
Focus
2.0 TDCI 163 CP 2012
|
|
sylvester |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 562 Joined: 12 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Permisul de cat timp il ai? Poate nu esti obisnuit cu franele. Nu cred sa fie vreo problema cu ele...
|
--------------------
Renault
Megane II.1
2004 sedan Renault Megane 3, Noir Nacre, Sport Edition 1,5 dci 110CP
Ex.Renault Megane Sedan,Pack autentique, Blanc Glacier, 2004 |
|
cipman |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Moderatori Posts: 1.698 Joined: 3 March 05 ![]() |
|
-------------------- Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM |
|
19vik |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru Group: Members Posts: 2.948 Joined: 23 October 07 From: Bucuresti ![]() |
Daca pe carosabil sunt denivelari, pietricele, nisip... ABS-ul intra mult mai repede, iar distanta de franare e mult mai mare. Nici eu nu cred ca ai probleme cu franele.
|
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
2005/1.6 16v Expression
|
|
Vesnic_nemultumitu' |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru Group: Members Posts: 166 Joined: 5 December 07 ![]() |
Distanta pe care o las de obicei este asa de mare, iar viteza de deplasare asa de mica, incat mai tot timpul mi se baga altul in fata, ca are loc gramada, iar eu ma trezesc iarasi in situatia de a avea in fata o masina mult mai aproape de mine decat imi doresc. Din fericire, cei care se baga in fata mea se duc mai repede ca mine si scap de ei, dar daca vreodata va pune o frana brusca... eu ce fac daca nu tin franele ?
A... cu permisul... ce sa zic, n-am nici 500 km... inca sunt un pericol in intersectii si imi iau injuraturi+claxoane de-am ajuns sa ies mai mult noaptea cand e liber ca sa am loc de corectat greseli. Cu ocaza asta am aflat ca AutoMarcus mi-a livrat masina cu presiunea in toate pneurile la 3 psi, in loc de 2 pe spate si 2,2 pe fata. Sa fi avut si asta vreun rol. Conteaza presiunea in pneuri la franare? This post has been edited by Vesnic_nemultumitu': 25 Feb 2008, 12:39 |
--------------------
Renault
Megane 1,5 dci 85 cp
2007 Lux Privilege
|
|
rhunder |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 263 Joined: 15 August 06 From: Bucuresti ![]() |
Am patit-o si eu, dar din fericire fara sa lovesc pe nimeni.
Am observat ca atunci cand masina prinde pe jos praf/nisip (din ce stiu eu pe acolo e destul) plus denivelari opreste chiar mai greu decat pe zapada, de fapt opreste cam la fel ca pe gheata. NB pot sa ma critice colegii daca am sa gresesc in ceea ce spun, dar de cand am inceput sa merg pe masini cu abs, am inceput sa folosesc din ce in ce mai mult varianta evitare decat franare. Adica, cand erai calare pe frana si ai vazut cum se apropie funful aluia de tine nu ai incercat sa-l eviti? This post has been edited by rhunder: 25 Feb 2008, 12:39 |
--------------------
Dacia SuperNova
Clima
- b25wzj
2001 Clio II 2005 1.5 DCI 65
Megane Prima 1.6 16V - temporar! :) VW Golf V 1.9 tdi |
|
Vesnic_nemultumitu' |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru Group: Members Posts: 166 Joined: 5 December 07 ![]() |
Nu am incercat sa-l evit, eu fiind in permanenta convins ca masina va opri la timp. Niciodata pana acum nu mi s-a mai intamplat sa se duca masina asa. Cand a intrat ABS-ul eu eram convins ca am destul loc de oprire. Chiar daca mi-as fi dat seama, nu cred ca era o idee buna, deoarece nu am apucat sa ma asigur si mi-as fi riscat viata sa intru pe contrasens fara sa apuc sa vad ce vine din fata. Chiar si prietenii mai experimentati mi-au spus ca daca nu apuc sa ma asigur, mai bine pastrez directia si intru ca berbecul, ca bara se schimba...
|
--------------------
Renault
Megane 1,5 dci 85 cp
2007 Lux Privilege
|
|
georgelapusneanu |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 24 August 06 ![]() |
Da, esti un tip amuzant pot spune. La tine nu este o problema cu masina ci cu tine, pana ai sa te inveti cu ea si ea cu tine. De vina este si carosabilul care fie a fost umed fie cu pietris s-a dus naibii aderenta. ABS-ul nu intra la franari usoare, ci la franaari puternice dupa cateva secunde si in functie de ce raspuns primeste de la senzor. Daca rotile tind sa se blocheze el isi face treaba mentinand masina pe traiectorie.
|
--------------------
Renault
Megane IV
- GL 26 LAP
2024 / 1,5 DCI 115cp / Techno /
|
|
19vik |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru Group: Members Posts: 2.948 Joined: 23 October 07 From: Bucuresti ![]() |
Toate Meganele vin din fabrica cu presiune mai mare in roti, s-a mai scris pe forum. Presiunea mai mare creste de asemenea distanta de franare.
|
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
2005/1.6 16v Expression
|
|
georgelapusneanu |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 24 August 06 ![]() |
Si nu uita ca ABS-ul nu are functia de a opri masina mai repede ci doar de a mentine traiectoria. Prin franarile repetate pe care le aplica ABS-ul se pirde spatiu.
|
--------------------
Renault
Megane IV
- GL 26 LAP
2024 / 1,5 DCI 115cp / Techno /
|
|
Bhal |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 233 Joined: 30 April 07 ![]() |
AFU intra la megane (nu sunt specialist, din experienta) in functie nu numai de presiunea aplicata, ci si de viteza cu care este aplicata. exemplu concret: valea oltului, 100 si un pic la ora, mercedes intra in depasire fara sa se asigure. Franat brusc si puternic, avarii aprinse (a intrat AFU). Efecte: franare extrem de puternica, sotia avea o camera foto in mana pe care nu a putut sa o tina (i-a smuls-o din mana forta). DN17 (cred), masina intrata in depasire cu tupeu, franare progresiva apoi lipit pedala de podea. Nu a intrat AFU, doar ABS, distanta de franare considerabil mare. Fara poc.
Problema ta este ca nu ai anticipat ce se va intampla si nu ai franat suficient in prima etapa. inainte de a te duce la service - orice defectiune la sistemele masinii e semnalizata cu beculetul de service - fa cateva teste pentru ce am descris mai sus. vezi ce rezultate ai. obligatoriu drum liber, necirculat. This post has been edited by Bhal: 25 Feb 2008, 13:04 |
--------------------
Renault
Megane 2.2
Sedan Expression + Clima 1.6 16V 2007
|
|
rhunder |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 263 Joined: 15 August 06 From: Bucuresti ![]() |
evitat, nu inseamna neaparat sa intrii pe contrasens, tu l-ai lovit pe ala destul de usor, ceea ce inseamna ca daca il evitai spre stanga nu ieseai in decor, dar macar nu ii stricai omului masina.
Si ala are partea lui de vina ca la cat ai spus tu ca a durat frana avea timp sa arunce un ochi in oglinda (eu cel putin asa fac cand pun o frana brusca) si eventual sa plece si el mai tare macar jumatate de metru in fata. De vreo 3 ori m-am protejat de contacte änale, dorsale"cum vreti sa le spuneti tocmai datorita faptului ca am vazut ca vine berbecu in viteza si m-am dus cat am putut in fata. |
--------------------
Dacia SuperNova
Clima
- b25wzj
2001 Clio II 2005 1.5 DCI 65
Megane Prima 1.6 16V - temporar! :) VW Golf V 1.9 tdi |
|
ghertzoi |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 640 Joined: 18 March 07 From: varza a la cluj ![]() |
am mai patit-o si eu sa raman surprins de distanta de franare, uneori extrem de mica (in mod normal) alteori surprinzator de mare, dar pot sa spun cu siguranta ca era mare doar cand carosabilul era murdar: inclusiv pe carosabil uscat dar plin de praf si pietricele.
Dar e un lucru normal, din fericire eu am patit-o fara sa ma opresc in cel din fata. Asa ca sunt mai atent cu distanta fata de cel din fata. La frane nu am ce sa le reprosez sunt f. multumit de ele, iar calitatea drumului nu tine de masina... |
--------------------
Renault
Megane 2.2
2007/privilege Sedan 1.6 110 cp
|
|
Vesnic_nemultumitu' |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru Group: Members Posts: 166 Joined: 5 December 07 ![]() |
Greseala mea cea mai mare a fost cu cateva minute inainte. L-am vazut pe cel cu Toyota ca merge neregulat, cu variatii mari de viteza si cu una care il cicalea permanent (era mama lui). Din cauza asta imi era si mie greu sa corelez viteza pentru a pastra distanta. Trebuia sa iau lectii de la cei din spatele meu, care cand au vazut ca sunt incepator, mi-au lasat asa de mult spatiu ca ii vedeam undeva in spate la linia orizontului (stiau ei ceva). Acum am invatat si eu... decat sa stau in spatele unui incepator mai bine il las sa se duca pana la orizont sau il depasesc daca se poate... e mai sigur asa, pentru ca daca as avea un sofer experimentat in fata sansele unei frane bruste puse aiurea pe drum cu prioritate scad simtitor.
In privinta evitarii, acolo benzile sunt inguste. Evitarea in acel caz insemna intrare pe contrasens. Acolo nu au loc trei masini in paralel, iar santurile de pe margine sunt adanci. Soferul de pe Toyota mi-a spus chiar ca mama lui ma dadea de exemplu cu cateva minute inainte... ia uite ce distanta mare pastreaza cel din spate... taca taca taca... Soferul m-a vazut ca vin, in oglinda retrovizoare, dar la fel ca si mine a presupus ca voi putea opri datorita distantei si vitezei. A fost la fel de surprins ca si mine cand ne-am ciocnit. Problema este ca am avut o astfel de experienta la intoarcere cand drumul era uscat, curat, viteza si mai mica iar franarea mi-a luat cu cativa metri mai mult decat pana atunci. Spatiul exagerat pe care l-am lasat mi-a folosit. In ora aceea am pus multe frane la viteza mica datorita inghesuielii de pe DN1. Doar o data a durat mai mult si nu inteleg de ce. Drumul curat, banda de mijloc, in fata si laterale toti au franat normal cum am franat si eu pana atunci, dar masina mea s-a dus mai mult. This post has been edited by Vesnic_nemultumitu': 25 Feb 2008, 13:56 |
--------------------
Renault
Megane 1,5 dci 85 cp
2007 Lux Privilege
|
|
Meghitzanul |
![]()
Post
#16
|
![]() ***** 4 ISOFIX Group: Members Posts: 1.619 Joined: 10 January 05 From: Bucuresti ![]() |
iti recomand cateva teste intr-o parcare goala la ore mai tarzii, gen Metro, Bricostore, etc
franeaza pe carosabil perfect uscat si apoi fa acelasi test pe pietris sau pe ceva cu aderenta mai mica... vei vedea singur diferentele bine, asta nu inseamna ca trebuie sa chinui masina si sa faci franari bruste 30 min sau o ora pt ca apoi poti da in alte belele tehnice legate de masina... si aici ma refer la supraincalzirea sitemului de franare... dar daca franezi de 10-20 ori consecutiv, fara mila cu talpa la fund nu se intampla nimic neaparat sa ai intotdeauna presiunea recomandata de producator in pneuri: 2.2 fata, 2.0 spate nu cred ca are nimic masina ta... problema e la tine pt ca esti incepator... se va rezolva cu timpul si cu atentie cat mai mare pana capeti experienta bafta. This post has been edited by Meghitzanul: 25 Feb 2008, 13:24 |
--------------------
VW Passat Variant
2.0TDI 170cp
DSG 2008 Audi A3 Sportback 2.0TDI 140cp DSG 2008
ex Renault Megane 1.6 16v 2004 Alan 42 + Sirio Turbo 2000 / Alan 42 + Sirio Turbo 1000 |
|
Avani |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.133 Joined: 23 October 07 From: Capitala gri ![]() |
Am patit-o si eu cand veneam de la RAR Voluntari. Aveam cca 70 km/h si ma aflam in spatele unui opel vectra. Deoadata s-a gandit un pieton sa traverseze in fuga si opelul a oprit la trecere (de unde se afla el se vedea mult mai bine trecerea de pietoni, deci se astepta zic eu la orice) si eu am oprit... cei adevarat fix in spatele lui atingandu-i bara spate, unde a si sarit vopseaua. Impactul nu a fost deloc tare. Eu nu am patit nimic la masina, doar numarul s-a indoit putin.
Referitor la problema ta, si eu am crezut am suficient de mult spatiu liber intre mine si masina din fata si chiar era, nu doar mi s-a parut mie. Concluzia desi afara era soare, cald, drum curat tot m-am dus ca pe partie (poate nu chiar asa, dar m-am dus linistit pana m-am oprit in el). Datorita faptului ca la a doua revizie nu i-am schimbat placutele de frana (mi s-a recomandat ca mai pot merge in conditii de siguranta cel putin 4000 km), dupa incident, la o saptamana am schimbat acele placute. Nu au mai fost probleme majore. Spun majore pentru ca daca nu trageam pe Stefan Cel Mare (Bucuresti) frana de mana, ma opream cu siguranta intr-un tico nesimtit. Am pus frana, a intrat ABS-ul si pentru ca la vreo 3 m eu tot ma duceam linistit am tras si frana de mana si masina a incremenit (pe jos era uscat iar la viteza de 10-15 km /h nu aveam cum sa ma rotesc). Deci... daca simtiti ca nu va opriti si aveti viteza sub 20 km/h sfatul meu este sa trageti frana de mana ! .. sigur daca chiar nu puteti evita altfel impactul This post has been edited by Avani: 25 Feb 2008, 14:00 |
--------------------
.
.
. Think forward !
|
|
Zetu |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 633 Joined: 18 December 04 ![]() |
A mai spus cineva mai sus cu exemple destul de clare, problema este in felul urmator, vrei sa pui frana brusca in caz de urgenta apesi pedala brusc si tare o sa vedeti cand intra AFU (asistenta la franarea de urgenta, se aprind si avariile) se simte diferenta, cand actionezi frana lin, chiar daca apesi cu putere masina o sa se opreasca progresiv. Adica problema nu este cat de tare apesi ci cat de brusc, instinctual in situatii neprevazute iei pricioru de pe acceleratie si il pui brusc pe frana, reflexul asta o sa-l capeti in timp ..sau ai putea sa-l exersezi intr-o parcare libera asa cum spunea meghitzanul.
Iarasi mai spunea cineva ca abs-ul nu intra la franarea lenta si ca el asteapta cateva secunde (FALS) daca ar avea o asemenea latenta lucrurile nu ar sta deloc bine. Iar ABS-ul intra si la o franare usoara daca vreo roata pierde aderenta si se blocheaza (pentru ca atunci cand roata este libera de exemplu in aer ..ea se blocheaza mult mai usor pentru ca nu mai trebuie sa opreasca masina ci trebuie sa se opreasca numai pe ea , franele nu sunt solicitate). NU stiu daca am explicat suficent de clar (ca sunt psiholog nu am studii tehnice ![]() |
--------------------
NISSAN
QASHQAI 1.3 dct Tekna
2019
|
|
Vesnic_nemultumitu' |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru Group: Members Posts: 166 Joined: 5 December 07 ![]() |
Ok. Sa vad daca am inteles: la inceput am franat relativ usor iar cand am vazut ca ma aproprii prea mult am decis sa apas puternic si brusc pedala de frana. Din acel moment a intrat ABS-ul. AFU nu stiu daca a intrat.
Sa inteleg ca nu se activeaza AFU daca inainte de apasarea puternica eram deja in proces de franare? Totusi a doua apasare a fost puternica. Trebuia sa apas ca si cum vreau sa rup pedala ? This post has been edited by Vesnic_nemultumitu': 25 Feb 2008, 14:19 |
--------------------
Renault
Megane 1,5 dci 85 cp
2007 Lux Privilege
|
|
Zetu |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 633 Joined: 18 December 04 ![]() |
Pai hai sa vedem, ai apasat lin pe frana, masina nu a oprit cum te asteptai ai ridicat de tot picioru si ai apasat brusc? sau ai apasat mai tare pe pedala (ca asa am si eu tendinta sa procedez, apas mai tare pe frana)? NU trebuie sa rupi pedala dar daca o sa faci un test ai sa intelegi cam care e situatia in care se aprind avariile deci intra AFU. Atunci, cand tu chiar sesisezi o situatie neprevazuta si brusc iei picioru de pe acceleratie si il arunci pe frana cat de repede poti tu sa o faci din reflex. Eu am avut trei situatii in care mi s-a intamplat sa se activeze AFU, o data cand un copil alerga pe sosea si era sa intre in usa mea de la sofer si aveam cam 60 am apasat frana asa din sperietura ca l-am vazut cu coada ochiului si am tras de volan, masina a oprit foarte repde de la 60 cam in jumatatea lungimii unui refugiu de tranvai. Ce am observat e ca ramane un pic apasata pedala dupa evenimentu asta. Ideea e ca sistemu asta calculeaza viteza cu care apesi tu pedala, daca tu nu o apesi brusc nu se deranjeaza pentru tine
![]() This post has been edited by Zetu: 25 Feb 2008, 14:44 |
--------------------
NISSAN
QASHQAI 1.3 dct Tekna
2019
|
|
Avani |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.133 Joined: 23 October 07 From: Capitala gri ![]() |
Aici cred ca se discuta doua situatii :
1. Franarea lina (care a efectuat-o initiatorul topicului). 2. Franarea de urgenta. La franarea de urgenta, cum a prezentat si Zetu masina se opreste destul de repede pe o distanta destul de scurta. La franarea "lina" in care totusi intra si ABS-ul masina se opreste pe o distanta mult mai mare, desi tu apes la maxim pedala de frana. Din ce am inteles eu, daca nu esti sigur de masina, folosesti varianta 2, mare atentie si sa aveti centura pusa. Se pare ca sistemul de franare este mult mai eficient daca este utilizat in conditii extreme. |
--------------------
.
.
. Think forward !
|
|
ghertzoi |
![]()
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 640 Joined: 18 March 07 From: varza a la cluj ![]() |
vesnic_nemultumitu dupa ce am luat masina si eu prin aceleasi dileme am trecut cu frana pana m-am obisnuit, e clar: daca apesi usor si pe urma te ia panica trebuie sa apesi cat de ferm (pana jos) fata de situatia cand apesi brusc din prima si frana prinde la maxim mult mai sus si implicit mai repede, de unde se si scurteaza mult distanta de franare.
La inceput, in primele 2-3 saptamani, dupa cateva franari din panica, asistate de afu, m-am invatat prost ca prinde frana foarte sus. La un semafor am inceput sa franez incet si din obisnuita nu am apasat decat pana la nivelul unde ma obisnuisem cu AFU. Bineinteles ca am simtit ca nu prea prinde si pe moment a aparut panica si am apasat puternic, din fericire m-am oprit. Totusi a intervenit o intarziere de reactie considerabila (cel putin o sec) din cauza lipsei de experienta cu meganul, poata asta ai patit si tu. Neaparat experimenteaza intr-o parcare pana te obisnuiesti si tine distanta mare fata de cei din fata. This post has been edited by ghertzoi: 25 Feb 2008, 15:02 |
--------------------
Renault
Megane 2.2
2007/privilege Sedan 1.6 110 cp
|
|
Vesnic_nemultumitu' |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru Group: Members Posts: 166 Joined: 5 December 07 ![]() |
Intre cele doua franari nu am facut pauza, nu am ridicat piciorul.Pur si simplu am apasat usor frana dupa care am impins cat am putut, brusc fara pauza intre apasari. Nici nu mai stiu daca am apucat sa apas ambreiajul. Oare la franarea de urgenta conteaza daca este sau nu apasat ambreiajul ? Daca nu apas ambreiajul, conteaza in ce viteza sunt (a 4-a sau a 5-a)?
Incep sa cred ca nu am apasat asa de ferm si puternic frana cum am crezut pana acum. Aici se vorbeste de apasat pana la fund. In cazul meu nu cred ca reusesc sa o apas chiar atat de mult, deoarece mi se pare ca nu merge. La fel am patit o data si pe loganul instructorului, cand acesta a apucat sa se uite la mine si sa ma intrebe: ce faci? Dupa care a apasat el si atunci masina s-a oprit foarte repede. Convingerea mea era ca am apasat la maximum frana. Acum nu mai sunt sigur... Totusi daca a intrat ABS-ul, se poate apasa si mai mult, mai tare pe frana ? Mai conteaza ? This post has been edited by Vesnic_nemultumitu': 25 Feb 2008, 15:54 |
--------------------
Renault
Megane 1,5 dci 85 cp
2007 Lux Privilege
|
|
Alex11 |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 20 October 07 ![]() |
Si pe mine m-a surprins frana in primii 200km ca m-am trezit cu botul masinii in intersectie, dar cu timpul o sa te obisnuiesti cu comportamentul ei. In primul rand trebuie sa mai capeti experienta. Daca tot ai avut timp de schimbat vorbe prin masina ai fi putut incerca o frana de motor sau sa tragi frana de mana. Joaca-te cu masina intr-o parcare goala ca sa-ti faci o idee mai buna asupra comportamentului la franare in diferite situatii.
This post has been edited by Alex11: 25 Feb 2008, 15:58 |
--------------------
Renault
Megane 2 Sedan
2007/Expression
|
|
Vesnic_nemultumitu' |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru Group: Members Posts: 166 Joined: 5 December 07 ![]() |
Nici-o sansa. Discutia se purta in plina decelerare cu piciorul pe frana. Doar masina nu oprea... Totusi cred ca frana de mana nu e pentru incepatori... e prea periculoasa.
This post has been edited by Vesnic_nemultumitu': 25 Feb 2008, 16:03 |
--------------------
Renault
Megane 1,5 dci 85 cp
2007 Lux Privilege
|
|
Avani |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.133 Joined: 23 October 07 From: Capitala gri ![]() |
|
--------------------
.
.
. Think forward !
|
|
ghertzoi |
![]()
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 640 Joined: 18 March 07 From: varza a la cluj ![]() |
hmmm daca zici ca drumul nu era murdar ar mai fii o posibila sursa a problemei, oricum daca a intrat abs mai mult nu aveai ce sa apesi mai jos frana, inseamna ca a fost o problema de aderenta cauciuc/drum!
la 3 grade si roti umflate la 3 atmosfere e posibil sa scada mult aderenta mai ales (!) daca esti cu cauciucuri de vara. Eu unul am patit-o in iarna asta pe drum relativ curat la -5 grade mi-a intrat abs la greu, nu imi venea sa cred...dupa care am pus cauciucuri de iarna ![]() |
--------------------
Renault
Megane 2.2
2007/privilege Sedan 1.6 110 cp
|
|
Danezu |
![]()
Post
#28
|
![]() un fost proprietar de megan..... Group: Members Posts: 914 Joined: 3 January 06 From: Bucuresti ![]() |
Si eu am patin in decembrie o faza asemanatoare,la Victoriei,am intrat cu 40 km/ora in rond,iar un meserias a oprit pe banda de facut la dreapta,care avea intermitent,rezultatul: am pus frana,a intrat ABS-ul,m-am dus ca pe sanie in fundul aluia,care avea cui de remorca.Norocul a fost ca nu am avut viteza mare si n-am patit mare lucru,doar numarul putin indoit.
A facut teste cu cei din service si intradevar, pe gropite cu praf,noroi intra imediat abs-ul la viteza mica,daca mai calci odata frana functioneaza perfect,adica te arunca cu capul in parbriz. Pe sosea uscata si la viteze mari se comporta foarte bine! Deci trebuie sa invatam sa franam cu megane ![]() Bafta! This post has been edited by Danezu: 25 Feb 2008, 16:42 |
--------------------
Saab 9-3
2.2 TiD
Vector
|
|
Vesnic_nemultumitu' |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru Group: Members Posts: 166 Joined: 5 December 07 ![]() |
QUOTE(Avani @ 25 Feb 2008, 16:20) Mie imi e teama sa nu se rastoarne masina la folosirea franei de mana. Cine a mai experimentat frana de mana in mers... sa-mi spuna si mie, chiar daca mai sus a mai spus cineva. Ar fi interesant (cel putin pentru mine) de stiut in ce conditii considerati ca poate fi folosita eficient (viteza, stare drum, efecte posibile, etc.) <span class='edit'>25 Feb 2008, 16:51:</span> QUOTE(Danezu @ 25 Feb 2008, 16:40) A facut teste cu cei din service si intradevar, pe gropite cu praf,noroi intra imediat abs-ul la viteza mica,daca mai calci odata frana functioneaza perfect,adica te arunca cu capul in parbriz. Bafta! Sa inteleg ca aveam sanse sa se comporte mai bine daca dupa ce intra ABS-ul dadeam drumul franei si o apasam din nou ?!!! Cauciucurile sunt cele GoodYear cu care a venit echipata masina. N-au nici 600 km, la fel ca toata masina. This post has been edited by Vesnic_nemultumitu': 25 Feb 2008, 17:00 |
--------------------
Renault
Megane 1,5 dci 85 cp
2007 Lux Privilege
|
|
ghertzoi |
![]()
Post
#30
|
Membru autentic Group: Members Posts: 640 Joined: 18 March 07 From: varza a la cluj ![]() |
daca se comporta asa adica frana abs ridici si franezi si pe urma prinde bine atunci un singur lucru scrie pe el....DEFECT!, pt ca aderenta nu se schimba dupa ridicare/apasare la loc a pedalei....la mine prinde la fel daca ridic reapas... Danezu, meseriasii aia din service trebuiau sa sape mai mult pt e o problema cu abs daca face asa! sau ei au franat pe o portiune de praf, au ridicat piciorul si pana au reapasat erau deja iesiti din portiunea cu aderenta scazuta
![]() |
--------------------
Renault
Megane 2.2
2007/privilege Sedan 1.6 110 cp
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 30th July 2025 - 23:27 |