Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages < 1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Probleme frana sau probleme sofer ?

Bhal
post 25 Feb 2008, 19:13
Post #31


Membru autentic


Group: Members
Posts: 233
Joined: 30 April 07




QUOTE(Vesnic_nemultumitu' @ 25 Feb 2008, 14:17)
Sa inteleg ca nu se activeaza AFU daca inainte de apasarea puternica eram deja in proces de franare? Totusi a doua apasare a fost puternica.

Trebuia sa apas ca si cum vreau sa rup pedala ?
*



AFU nu se activeaza la franare progresiva. indiferent cat de tare apesi pedala. dupa cum ii spune numele, AFU este pentru urgente. Nu prea are cum sa identifice urgenta decat dupa viteza de apasare si cursa apasata. Din cate am bagat de seama, cand intra AFU pedala este decuplata din sistem (nu o mai apesi fizic). Decuplarea AFU nu se face imediat cand incepi sa ridici piciorul de pe pedala, ci la o fractiune de secunda mai tarziu (se asigura masina ca nu mai ai treaba cu ea) - asta parca e si in carte.

Ce ai avut tu, nu a fost o urgenta, ci o problema generata de lipsa de experienta. get over it si zi mersi ca ai scapat cu atat.

Reno sunt buni la frane. restul este cauzat de cauciucuri proaste, conditii proaste de drum, cauciucuri/viteza neadecvate conditiilor de drum sau lipsei de experienta.



--------------------
Renault Megane 2.2 Sedan Expression + Clima 1.6 16V 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rombul
post 25 Feb 2008, 20:39
Post #32


Membru autentic


Group: Members
Posts: 568
Joined: 28 November 07
From: bucuresti




in primul rand sunt automobile cu frane pe disc fata spate deci nu se poate pune in discutie eficienta sistemului de franare.

mai repede a fost o problema lipsa ta de experienta daca calcai mai ferm frana de prima oara micsorai spatiul de franare

25 Feb 2008, 21:41:
AFU intra in functiune la o marire brusca a presiunii din instalatia de franare

This post has been edited by rombul: 25 Feb 2008, 20:41


--------------------
renault captur - B-21- .... 0,9 tce 90 cp
Vcker's Supermarine Spitfire IX B Motor Rolls ROYCE MERLIN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adila16
post 25 Feb 2008, 23:20
Post #33


mecanic aero (sau aerian?)


Group: Members
Posts: 848
Joined: 14 October 06




QUOTE(Danezu @ 25 Feb 2008, 16:40)
Si eu am patin in decembrie o faza asemanatoare,la Victoriei,am intrat cu 40 km/ora in rond,iar un meserias a oprit pe banda de facut la dreapta,care avea intermitent,rezultatul: am pus frana,a intrat ABS-ul,m-am dus ca pe sanie in fundul aluia,care avea cui de remorca.Norocul a fost ca nu am avut viteza mare si n-am patit mare lucru,doar numarul putin indoit.
A facut teste cu cei din service si intradevar, pe gropite cu praf,noroi intra imediat abs-ul la viteza mica,daca mai calci odata frana functioneaza perfect,adica te arunca cu capul in parbriz.
Pe sosea uscata si la viteze mari se comporta foarte bine!
Deci trebuie sa invatam sa franam cu megane radmasa.gif

Bafta!
*



In Piata Victoriei, venind de pe Lascar Catargiu, saptamana trecuta, era sa ma opresc si eu sub un LandCruiser. Problema a rezidat in faptul ca aderenta scazuse teribil din cauza substantei cu care au dat flacaii pe asfalt - ceva gras, alunecos - ca sa nu se depuna polei. Dupa ce am evitat in extremis, cu ABS-ul huruind feroce, fundul mare si incapator al LandCruiser-ului iesind de pe banda intr-unul din spatiile interzise, am coborat din masina si am pus piciorul pe banda pe care tocmai o parasisem: era mizeria aia alunecoasa..
Si, din pacate, n-am fost singurul care la 35-40 kmh se uita stupefiat la masina cum nu raspunde la comenzile de franare...Numai ca eu am avut unde sa ma duc ca sa evit impactul...

In ceea ce priveste distanta surprinzator de mare de franare, e foarte adevarat ca pe drum cu criblura - chiar daca numai sub rotile de pe o singura parte - combinat cu ceva denivelari dese - greu de compensat de amortizoare -, aderenta scade teribil.
Cand rotile topaie ca acul masinii de cusut din varf de deal in alt varf de deal, pe pietris fin si praf, ABS si AFU devin aproape ineficiente, avand parte de aderenta redusa la minim (ca sa nu spun inexistenta!). In situatia descrisa de tine, numai ancora Titanicului te putea opri in siguranta.

Personal, consider ca problema a fost mai mult din cauza de carosabil - din cate inteleg, masina a reactionat atat cat a primit comanda; intr-adevar, AFU intra la apasarea brusca pe pedala de frana, nu la sporirea presiunii exercitate pe pedala in cadrul aceleiasi manevre de franare -...Decat de sofer: in conditiile date, si Fittipaldi cu Senna la un loc sa fi fost in locul tau si tot il altoiau pe nenea din fata...
De unde nu e, nici noi nu cerem...(ma refer strict la aderenta).

Parerea mea (exprimata nu prea coerent...).

This post has been edited by Adila16: 25 Feb 2008, 23:27


--------------------
Renault Megane BiCorp 1.6 16v - / aka Kurulina Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004
...The more I get to know people, the more I like my dog...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Danezu
post 26 Feb 2008, 09:20
Post #34


un fost proprietar de megan.....


Group: Members
Posts: 914
Joined: 3 January 06
From: Bucuresti




Pai baietii de la dezapezire trebuiau sa si curete,sa spele,soseaua dupa ce au dat cu nenorocirea aia alunecoasa pe ea mad.gif
Dar sa nu uitam ca traim in Romania!

<span class='edit'>26 Feb 2008, 09:26:</span>


<span class='edit'>25 Feb 2008, 16:51:</span>
Sa inteleg ca aveam sanse sa se comporte mai bine daca dupa ce intra ABS-ul dadeam drumul franei si o apasam din nou ?!!!

Eu am incercat si a franat imediat smile.gif

Cauciucurile sunt cele GoodYear cu care a venit echipata masina. N-au nici 600 km, la fel ca toata masina.
*

[/quote]


Tot cu Good Year eram si eu.....

QUOTE(ghertzoi @ 25 Feb 2008, 16:59)
daca se comporta asa adica frana abs ridici si franezi si pe urma prinde bine atunci un singur lucru scrie pe el....DEFECT!, pt ca aderenta nu se schimba dupa ridicare/apasare la loc a pedalei....la mine prinde la fel daca ridic reapas... Danezu, meseriasii aia din service trebuiau sa sape mai mult pt e o problema cu abs daca face asa! sau ei au franat pe o portiune de praf, au ridicat piciorul si pana au reapasat erau deja iesiti din portiunea cu aderenta scazuta smile.gif
*




Nu are nici o eroare,din service am primit un raspuns cat se poate de clar - N-are nimic ABS-ul - se aprindeau becurile de service,gaseau o eroare ceva.....
Asa este sistemul de franare de la Megane,multi nu s-au lovit de problema asa si nici nu le doresc,altii s-au lovit si se descurca fiecare cum poate smile.gif


This post has been edited by Danezu: 26 Feb 2008, 09:27


--------------------
Saab 9-3 2.2 TiD Vector
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
florin.t
post 26 Feb 2008, 11:57
Post #35


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 7 December 07




Am patit si eu faza dar am iesit oleaca pe contrasens (facand un bunic cu dacia papuc sa ajunga aproape de infarct) si n-am patit nimic. Intr-adevar daca apesi pedala lin si constant are o portiune de apasare in care franeaza puternic apoi parca apesi si nu se mai intampla nimic wacko.gif . Mentionez ca faza fost pe drum drept si uscat iar masina avea in jur de 1500 km, viteza era de 80-85 km la ora iar golful din fata a oprit mult mai repede ca mine. De atunci sunt foarte atent la cei din fata wink.gif Eu nu sunt incepartor, am 150.000 km daca nu mai mult facut cu 2 dacii, un cielo si cu un mercedes.

This post has been edited by florin.t: 26 Feb 2008, 12:01


--------------------
reno megane - bh-08-*** 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andreyzeu
post 26 Feb 2008, 12:57
Post #36


Membru incepator


Group: Members
Posts: 17
Joined: 20 February 08
From: Braila




Si eu, ca multi dintre voi observ, am patit-o. Eram pe Theodor Palady iesem pe autostrada cu o viteza de cca. 60 Km/h, pe banda 2 cand m-am apropiat de o trecere de pietoni care era mascata de o alta masina (parcata neregulamentar, evident ) si nu puteam sa vad daca e cinva pe trecere. Pana la urma era cineva pe trecere, moment in care am franat ca sa acord prioritate, de la o distanta destul de mare si ce sa vezi ... masina s-a oprit abia la jumatatea trecerii de pietoni blink.gif ( n-am lovit pe nimeni ) ... Am multi km cu masina si o cunosc bine, a fost pentru prima data cand mi s-a intamplat asa ceva ... wtf ? huh.gif


--------------------
Renault Clio 3, 1,5 dCI 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LNG
post 26 Feb 2008, 15:09
Post #37


.


Group: Members
Posts: 320
Joined: 6 August 07




Am patit si eu exact ce ai povestit tu, dar m-am oprit la 10-20cm. Odata cu beneficiile pe care ti le aduce ABS, AFU, EBD si alte sisteme menite sa iti usureze viata exista si cateva dezavantaje. Din ce am observat si eu daca franez progresiv pana ajung cu pedala la fund, forta de franare este considerabil mai mica, decat daca as calca pedala sanatos de la inceput.

De cand era sa o patesc, franez initial usor, si daca vad ca e caz de forta majora, ridic piciorul de pe frana (daca sunt cu pedala trecut de jumate) si apas inca odata pana la fund si masinuta intra in franare puternica. Daca sunt peste jumate, o apas puternic pana la fund si beneficiez iarasi de o franare puternica.

Asta e parerea mea si modul meu de operare al pedalei de frana in urma obisnuintei cu masina asta.

Legat de ABS, clar mareste distanta de franare pe zapada, unde daca rotile ar fi lasate un pic sa se blocheze masina ar frana mai repede. ABS este foarte bun la franarea in curbe unde daca rotile s-ar bloca adio directie, si in situatii unde scapi cu bine prin evitarea obstacolului in timpul franari, ABS pastrandu-ti traiectoria si directia dorita.



--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rhunder
post 26 Feb 2008, 15:18
Post #38


Membru autentic


Group: Members
Posts: 263
Joined: 15 August 06
From: Bucuresti




si lasati bre frana de mna in pace. aveam niste poze cu o colega careia i-a facut unu masina praf pe motivul ca venea pe zapada/gheata a pus frana a vazut ca nu se opreste cum credea el si a tras frana de mana.
Rezultatul? s-a invartit, a ajuns pe prima banda, dar pe contrasens si l-a luat un camion, iar camionul apoi a intrat in masina colegei mele.


--------------------
Dacia SuperNova Clima - b25wzj 2001
Clio II 2005 1.5 DCI 65
Megane Prima 1.6 16V - temporar! :)
VW Golf V 1.9 tdi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alex11
post 26 Feb 2008, 16:18
Post #39


Membru incepator


Group: Members
Posts: 25
Joined: 20 October 07




Noi vorbeam de sosea uscata nu zapada. Pe zapada/gheata frana de motor.


--------------------
Renault Megane 2 Sedan 2007/Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bear_mc
post 26 Feb 2008, 16:32
Post #40


Half-Life 2 Fan


Group: Members
Posts: 678
Joined: 10 January 05
From: Bucuresti




Trebuia sa lasi frana si sa apesi din nou puternic inca o data sa vezi ce bine se oprea. Faze de genul asta in care am avut senzatia ca nu se opreste am patit o groaza prin bucuresti cand am luat carnetul. Mereau credeam ca am sa ma opresc in ala din fata. Eu cel putin am observat o chestie. Cand incep franarea apas mai tare pe pedala si pe masura ce masina incetineste reduc intensitatea apasarii asupra pedalei si masina se opreste frumos. Daca fac invers intervine senzatia nepalcuta de care vorbeam mai devreme. Nu stiu daca e valabil pentru toate dar la mine cel putin functioneaza.


--------------------
Renault Megane II - B-43-ZHY (sau 42) 2005
Confort Expression+clima+jante+vopsea metalizata
(masina lu'tata) for( int i=0, i<68730, i++)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Vesnic_nemultumitu'
post 26 Feb 2008, 23:18
Post #41


Membru


Group: Members
Posts: 166
Joined: 5 December 07




Astazi am facut un test, sa ma lamuresc cat se duce pedala de frana in jos, comparativ cu pedala de acceleratie. Acest test este motivat de faptul ca multi folosesc expresia "apas pedala pana la fund" care mie mi se pare ca nu se potriveste.

Astfel, am pornit motorul masinii in parcare (asta ca sa porneasca servofrana), scoasa din viteza, cu frana de mana trasa.

Am apasat pedala de frana cat de mult am putut si m-am aplecat jos sa vad cat de mult s-a dus pedala. La mine pedala se duce cam cu un centimetru sub pedala de acceleratie. Distanta dintre cele doua pedale am testat-o mai mult cu degetul.

Acum va intreb: asta e distanta maxima normala la care se duce pedala in jos, sau apas eu fara vlaga ?

Repet: convingerea mea este ca apas la maxim pedala, dar instructorul pe logan a reusit s-o apese pe-a lui mult mai tare (si eu eram calare pe frana atunci). Nu stiu cum a facut dar masina a incremenit in mers (fara sa intre ABS). Situatia este foarte similara cu ce-am patit eu, si daca nu era instructorul... nu stiu, ca si atunci credeam ca e loc, la limita... Ideea este ca instructorul a incremenit masina cand eu eram calare pe frana si decelerarea rahitica... deci se poate, nu tine numai de calitatea drumului. E drept ca atunci nu a intrat abs-ul, la patania mea intrase imediat. ABS-ul si instructorul sunt singurele diferente notabile intre cele doua situatii... a ... si busitura...

L-am intrebat pe instructor cum a facut, si mi-a raspuns sec: Am apasat pedala.

Pai asta facusem si eu. De ce la el a mers incomparabil mai bine ?

Cand a vazut ca era sa-l pup pe nenea din fata, m-a pus imediat sa fac franari de urgenta. Am facut acolo pe aceeasi sosea, cu ABS la greu, frana a functionat, instructorul multumit. Nu mi-a explicat insa diferenta de eficienta intre frana usoara urmata de apasare brusca, fara sa-i dau drumul si celalata metoda, adica frana brusca de la inceput, sau frana usoara, dat drumul si franat din nou brusc.

Din ce spuneti, diferenta intre cele doua franari a fost tocmai aceasta: la prima am inceput franare usoara, apoi am apasat pedala brusc, la maxim (fara sa-i dau drumul) si frana nu avea vlaga.
La testele cu instructorul intram tare din prima si reactia era ferma si eficienta. Ma bate gandul sa ies intr-o noapte pe soseaua Bucuresti -Alexandria (oricum ma duc la socri), am mai fost noaptea si sunt pe acolo portiuni de zeci de km. in linie dreapta fara localitati, cu vizibilitate pana la orizont, iar daca vin masini din fata sau spate le vad cu mai bine de un minut inainte sa ma ajunga, datorita luminii farurilor. Acolo pot face niste teste, ca oricum la 1-2 noaptea nu trec mai mult de 15 masini pe ora( nu le-am numarat, s-ar putea chiar mai putine).

This post has been edited by Vesnic_nemultumitu': 26 Feb 2008, 23:37


--------------------
Renault Megane 1,5 dci 85 cp 2007 Lux Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Zetu
post 26 Feb 2008, 23:33
Post #42


Membru autentic


Group: Members
Posts: 633
Joined: 18 December 04




Nu se apasa mai mult pedala de atat ..nu o sa atinga niciodata podeaua masinii sau cel putin nu in conditii normale. Ar trebui sa faci teste cu viteza de a apasa pedala atunci cand pui frana ...cum am mai explicat si eu si altii nu e nevoie sa te sui pe pedala cu toata greutatea ..ci doar sa o apesi brusc deodata atat cat are ea cursa ..incearca faza asta si sa ne povestesti ce s-a intamplat.


--------------------
NISSAN QASHQAI 1.3 dct Tekna 2019
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aditasse
post 26 Feb 2008, 23:41
Post #43


Membru autentic


Group: Members
Posts: 210
Joined: 15 November 07
From: P I T E S T I




Nu cred ca e neaparat nevoie sa mergi cu 100 km /h si sa te infigi in pedala... e posibil sa faci cunostinta cu ceva copaci pe marginea soselei. Mare grija.. mai bine asteapta sa faci si tu macar 3-4000 km si in timpu asta vei invata sa franezi si sa accelerezi ... adica sa stapanesti masina. Asta se numeste experienta si exemplele cu diferentele de franare sunt date de soferi cu experienta. E posibil ca tu sa nu reusesti acum sa descoperi aceste diferente, Ai multe de descoperit in anii ce urmeaza. Sfatu meu sincer e sa conduci cat mai mult, cat mai atent, si cu rabdare vei reusi sa aplici sfaturile primite aici, si sa descoperi ce stie si ce poate masina pe care tu o conduci.


--------------------
Renault Megane Sedan 2.1 - ag 77 tas 2004/ 1.6 16 v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Vesnic_nemultumitu'
post 27 Feb 2008, 00:11
Post #44


Membru


Group: Members
Posts: 166
Joined: 5 December 07




QUOTE(bear_mc @ 26 Feb 2008, 16:32)
Trebuia sa lasi frana si sa apesi din nou puternic inca o data sa vezi ce bine se oprea. Faze de genul asta in care am avut senzatia ca nu se opreste am patit o groaza prin bucuresti cand am luat carnetul. Mereau credeam ca am sa ma opresc in ala din fata. Eu cel putin am observat o chestie. Cand incep franarea apas mai tare pe pedala si pe masura ce masina incetineste reduc intensitatea apasarii asupra pedalei si masina se opreste frumos. Daca fac invers intervine senzatia nepalcuta de care vorbeam mai devreme. Nu stiu daca e valabil pentru toate dar la mine cel putin functioneaza.
*



Nu prea inteleg. Daca apas tare frana de la inceput, apoi eliberez usor din presiunea de franare, impresia mea este ca voi obtine o zmucitura a masinii in prima faza, datorata franarii mai bruste, plus ca-i pun in situatii dificile pe cei din spate. Imi scapa ceva ?

QUOTE(aditasse @ 26 Feb 2008, 23:41)
Nu cred ca e neaparat nevoie sa mergi cu 100 km /h si sa te infigi in pedala... e posibil sa faci cunostinta cu ceva copaci pe marginea soselei.  Mare grija..  mai bine asteapta sa faci si tu macar 3-4000 km si in timpu asta vei invata sa franezi si sa accelerezi ... adica sa stapanesti  masina.  Asta se numeste experienta si exemplele cu diferentele de franare  sunt date de soferi cu experienta. E posibil ca tu sa nu reusesti acum sa descoperi aceste diferente, Ai multe de descoperit in anii ce urmeaza. Sfatu meu sincer e sa conduci cat mai mult, cat mai atent, si cu rabdare vei reusi sa aplici sfaturile primite aici, si sa descoperi ce stie si ce poate masina pe care tu o conduci.
*



Corect ! Nu intentionez sa incep teste de la 100 km/h. E o viteza pe care am atins-o foarte rar si nu ma simt confortabil nici cu soseaua goala. La viteza asta (100 -107 max.) n-am atins niciodata frana, pur si simplu am luat piciorul de pe acceleratie, iar masina scade singura, repede, pana la 70-80 km/h, as putea spune chiar mai repede decat in situatia cu buba pe care am patit-o.

Intentionez sa incerc franele la max. 50-60 km/h, probabil mai intai la 30-40 km/h. Trebuie sa fac ceva, ca deja am avut vreo trei experiente de-astea in 500 km. Prefer sa provoc eu diferite franari cand am soseaua libera, decat sa tot invat de nevoie, in situatii reale si critice... cine stie ce ma asteapta pana la 4000 km ?

A ... si inca ceva... e o vorba plina de sens: se zice ca experienta este denumirea pe care o dau oamenii greselilor facute... Pana la urma ca sa invat si sa castig experienta tot trebuie sa ma confrunt cu aceste situatii. Prefer sa ma confrunt cu ele cand vreau eu, nu cand vor ele... (pe cat posibil).

E un risc, dar nu cred ca voi invata sa ma descurc in situatii critice doar mergand lin cu masina... ci tot in situatii critice.

Oricum banuiesc ca o sa conduc in viitorul apropriat cam ca Stevie Wonder sau Frank Sinatra...

This post has been edited by Vesnic_nemultumitu': 27 Feb 2008, 00:25


--------------------
Renault Megane 1,5 dci 85 cp 2007 Lux Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aditasse
post 27 Feb 2008, 00:30
Post #45


Membru autentic


Group: Members
Posts: 210
Joined: 15 November 07
From: P I T E S T I




Niciodata ... in incercarile facute de tine ca si teste nu te vei confrunta cu ce te asteapta in trafic. Difera conditiile, difera starea ta, ... in teste esti pregatit ptr ce vei face. In trafic totul vine instantaneu, deciziile trbuiesc luate f repede. Eu cand ma refer la experienta ma refer in general la reflexele care se capata cu timpu`, si la felul cum intr-o situatie neprevazuta toate miscarile tale (franare, apasat ambreiaju`, volanul, ... ) conduc la evitarea problemelor.
Si inca un sfat... citeste si topicu despre cum sa franam, sunt discutii utile si acolo.( http://www.reno.ro/Cum-puneti-frana-page-1-t98034-s0.html ) Corelarea ideala a franei de motor cu frana de serviciu nu cred ca vei reusi sa o realizezi prin teste pe o sosea libera (vei avea tendinta sa calci ambreiaju dupa care sa franezi, pentru a vedea eficienta franei, si nu vei invata mai nimic ) Citeste bine cum se lucreaza cu frana de motor si incearca sa te obisnuiesti cu ea. Vei vedea ce bine franeaza masina ta dupa .

This post has been edited by aditasse: 27 Feb 2008, 00:38


--------------------
Renault Megane Sedan 2.1 - ag 77 tas 2004/ 1.6 16 v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dodox
post 27 Feb 2008, 02:17
Post #46


Liber cugetator


Group: Members
Posts: 127
Joined: 16 July 07
From: Bucuresti(RO)




Am si eu o intrebare ptr cel nemultumit : ai apasat ambreiajul inaite de accident si daca l-ai apasat cand ai facut-o? La Megane n-am patit asa ceva da la Dacie am avut de nenumarate ori senzatia ca nu se mai opreste. Am ramas de vreo 2 ori fara frane in intersectie dar am scapat fara accident cu Dacia. O data era taicamio la volan si intr-o intersectie destul de aglomerata in Sibiu(Milea cu Nicolae Iorga), a evitat masina din fata, a intrat pe contrasens si apoi prima la stanga. A mai mers vreo 40 de m cu frana de mana trasa de bine ce mergea smile.gif. Mare noroc ca toate masinile aveau rosu si era verde la toate trecerile de pietoni. Sa vezi fata unuia care era pe trecerea de pietoni cand a vazut masina trecand ca trenu prin fata lui smile.gif . Am avut parte de intrarea AFU o singura data pe Valea Oltului cu sosea umeda la viteza mare aprox 130km/h. La capatul unei linii drepte urma o curba usoara si apoi un semafor la care se facuse coada. Am calcat brusc pana jos frana, a intrat ABS nu si-a pierdut directia decat foarte putin si m-am oprit la vreo 3m de masina din fata. N-am lasat frana pana nu m-am oprtit. Asta sub privile aluia din fata care se daduse jos din masina sa ia aer smile.gif


--------------------
Renault Megane - SB-XX-XXX Sedan Manager 1.5dci 85cp 2007 gri acier
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aditasse
post 27 Feb 2008, 08:41
Post #47


Membru autentic


Group: Members
Posts: 210
Joined: 15 November 07
From: P I T E S T I




blush.gif pai cu 130 se merge ??? biggrin.gif


--------------------
Renault Megane Sedan 2.1 - ag 77 tas 2004/ 1.6 16 v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dodox
post 27 Feb 2008, 09:10
Post #48


Liber cugetator


Group: Members
Posts: 127
Joined: 16 July 07
From: Bucuresti(RO)




Mda e mai jos e limita ... Eram destul de grabit ce-i drept iar daca am avut liber pe linia dreapta am accelerat mai puternic sa depasesc cat mai multe TIRuri. Cunosc destul de bine Valea Oltului ca sa stiu unde pot merge cu viteza iar semaforul ala nu stiu de unde naiba a aparut pt ca mersesem de dimineata spre Buc si nu l-am vazut. Si cu vreo 2 zile inainte facusem iar un drum la Buc dus-intors si nu era acolo.


--------------------
Renault Megane - SB-XX-XXX Sedan Manager 1.5dci 85cp 2007 gri acier
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Vesnic_nemultumitu'
post 27 Feb 2008, 11:13
Post #49


Membru


Group: Members
Posts: 166
Joined: 5 December 07




Nu-mi mai amintesc ce-am facut cu ambreiajul.

Totusi, mie mi-au spus mai multi ca daca franez si apas ambreiajul concomitent, rezultatul este o frana mai slaba.


Din ce-am observat eu pana acum+ceva imaginatie (nu experienta), totusi parca lucrurile nu stau tot timpul asa. Mie mi se pare ca eficienta franei de motor este mare la viteze mari, deoarece la frana de serviciu se adauga frana normala a motorului ce are loc cand se ia piciorul de pe acceleratie.

In cei 500 km de pana acum, am observat ca la aproprierea de curbe, nu e nevoie de frana de serviciu, daca vreau sa incetinesc de la 70-90 km/h la 40-60 km/h, e suficient sa iau piciorul de pe acceleratie, iar masina incetineste singura destul de mult si accentuat, cu conditia sa efectuez operatia cu cateva secunde inainte de curba. Chiar si sotia avea impresia ca eu apas frana de serviciu. In unele cazuri am lasat acceleratia asa de devreme, ca m-am trezit in curba cu 30-40 km/h, de a trebuit sa accelerez, ca riscam sa ma depaseasca in viteza ceva carute. E vorba de curbe pe care altii le iau frecvent cu peste 70 km/h, ca sa nu zic mai mult.

La viteze mici insa, fara a schimba viteza, de exemplu 50-60km/h in viteza mare (a 5-a), frana de motor nu cred ca mai este asa eficienta, masina tinde sa inainteze aproape constant datorita turatiei scazute a motorului (care nu mai are unde sa scada). In aceste conditii o frana brusca cu pedala cred ca are doua forte de invins: rotatia (inertia) rotilor si rotatia (inertia) motorului. Iar daca motorul tinde sa impinga masina mai departe (pana se opreste datorita subturarii), atunci frana de serviciu este contracarata de motor, scazandu-i eficienta.

Repet: toata teoria se bazeaza pe viteza mica a masinii+ramanerea intr-o treapta mare de viteza (a 4-a sau 5-a). Practic un incepator ca mine, care nu e obisnuit sa incetineasca masina din retrogradarea treptata a vitezelor, ar putea descoperi ca masina nu incetineste suficient de repede, daca apasa frana de serviciu, fara sa mai apese ambreiajul.

Banuiala mea este ca la franari bruste, unde viteza masinii este mica si turatia motorului este pe la 1200 sau chiar mai putin, franarea poate fi mai eficienta daca se apasa ambreiajul, lasand frana de serviciu sa se chinuie doar cu rotatia rotilor, in timp ce turatia motorului este scoasa din ecuatie.

Dupa cum se poate observa, stau bine cu imaginatia biggrin.gif si teoriile mele pot parea logice cui nu are experienta.

De aceea, daca ce-am spus eu aici suna bine dar gresit, va rog sa ma corectati, ca sa invat si eu dar si ca sa nu bagam in ceata vreun alt incepator care ar putea sa se ia dupa mine...

Oricum intentionez sa testez aceste teorii in conditii optime, ca sa ma lamuresc ce poate masina, astfel incat sa stiu cate ceva despre limitele si posibilitatile masinii atunci cand voi avea cu adevarat nevoie.

A... si tot de pe forum, am invatat ceva important: sa nu merg intre doua tiruri. Era pe undeva o poza cu un renault facut foita intre doua tiruri. N-a scapat nimeni. Cred ca era nevoie de vreo 25 stele EuroNcap si scaune ejectabile acolo+parasute...

This post has been edited by Vesnic_nemultumitu': 27 Feb 2008, 11:26


--------------------
Renault Megane 1,5 dci 85 cp 2007 Lux Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LNG
post 27 Feb 2008, 11:27
Post #50


.


Group: Members
Posts: 320
Joined: 6 August 07




500km sunt prea putini pentru a cunoaste o masina, chiar daca soferul in cauza e unul experimentat. Eu am inceput sa inving bestiutza si sa o stapanesc dupa bunul plac dabia dupa 5000km. In tot acest timp am urmat o curba abrupta de invatare in care am avut si incidente neplacute, unele foarte periculoase, tocmai datorita faptului ca eu credeam ca deja stapanesc masina. Ai rabdare si condu cu atentie sproita si viteza redusa ca sa ai timp sa reactionezi in cazul unei probleme.
Folosirea corecta a franei se invata in timp si necesita condusul in toate conditiile de trafic si meteorologice (uscat, ploaie, mazga, gheata, zapada). Dupa ce vei constata cum reactioneaza masina in aceste conditii vei frana corect din reflex.
La inceput asa am avut si eu impresia de franele megane-ului, ca nu tin cum trebuie, dar in timp am observat ca sunt foarte bune, si de multe ori m-au scos din rahat.
Acum am 9000km cu masina din semnatura (prima masina), si inca sunt momente cand simt ca masina face ce vrea ea si nu ce vreau eu.

Bafta, bucurate de masina, si sper sa nu mai ai parte de incidente neplacute.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Vesnic_nemultumitu'
post 27 Feb 2008, 11:33
Post #51


Membru


Group: Members
Posts: 166
Joined: 5 December 07




Asa e ! Trebuie sa invat din experiente inclusiv ca cea pe care am avut-o. Ce ma sperie (de insist atata cu subiectul asta) este ca nu stiu sigur ce-a fost si ce solutii aveam. Oricum incep sa inteleg mai multe datorita voua. Multumesc.


--------------------
Renault Megane 1,5 dci 85 cp 2007 Lux Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bhal
post 27 Feb 2008, 16:42
Post #52


Membru autentic


Group: Members
Posts: 233
Joined: 30 April 07




QUOTE(dodox @ 27 Feb 2008, 02:17)
Am avut parte de intrarea AFU o singura data pe Valea Oltului cu sosea umeda la viteza mare aprox 130km/h.
*



Se pare ca e poligon de testare pentru AFU pe valea oltului smile.gif


--------------------
Renault Megane 2.2 Sedan Expression + Clima 1.6 16V 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aditasse
post 27 Feb 2008, 19:20
Post #53


Membru autentic


Group: Members
Posts: 210
Joined: 15 November 07
From: P I T E S T I




QUOTE(Vesnic_nemultumitu' @ 27 Feb 2008, 11:13)
La viteze mici insa, fara a schimba viteza, de exemplu 50-60km/h in viteza mare (a 5-a), frana de motor nu cred ca mai este asa eficienta,

*


Pai in primu` rand 50-60 km/h NU este o viteza mica pentru un incepator. (70 e maxima parca) in al 2-lea rand frana de motor nu inseamna numai sa iei picioru de pe acceleratie si sa lasi masina sa se opreasca. Frana de motor se face si schimband din treapta in care esti intr-o treapta inferioara, si va fi mai eficienta, daca o mai ajuti si cu frana de serviciu...


Multa rabdare, multi km fara evenimente, si bucura-te de masina..

This post has been edited by aditasse: 27 Feb 2008, 19:21


--------------------
Renault Megane Sedan 2.1 - ag 77 tas 2004/ 1.6 16 v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Vesnic_nemultumitu'
post 27 Feb 2008, 20:41
Post #54


Membru


Group: Members
Posts: 166
Joined: 5 December 07




In regulament se spune ca viteza maxima pentru incepatori este cu 20 km/h mai mica decat pentru ceilalti, in afara localitatilor.

This post has been edited by Vesnic_nemultumitu': 27 Feb 2008, 20:41


--------------------
Renault Megane 1,5 dci 85 cp 2007 Lux Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ewamw6
post 27 Feb 2008, 22:11
Post #55


Membru incepator


Group: Members
Posts: 44
Joined: 17 February 08




o masina noua incepe sa functioneze la parametri normali dupa rodaj cea ce insemna cam cel putin 1500 km/ 3000km.
frinele la inceput <noi> nu au aceasi aderenta ca dupa citeva incercari bune si la roti este la fel


--------------------
Renault Megane 3 1,4Tce 2011 CC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Vesnic_nemultumitu'
post 28 Feb 2008, 00:28
Post #56


Membru


Group: Members
Posts: 166
Joined: 5 December 07




Prietenul meu cu skoda octavia spune ca o data i s-a intamplat sa nu-i tina franele cand a iesit de la spalatorie. Banuieste ca i-o fi intrat ceva apa la placutele de frana.
Stiu si eu ca nu-i o idee buna sa ungi placutele cu ceva unsuros biggrin.gif . Da chiar si la apa... ?
A mai patit cineva ?


Eu ating 50-60 km/h acolo unde altii merg cu 80-90 km/h minim.
Unde stiu ca se circula cu 120 km/h, eu ma duc spre max. 80-90 km/h, de cele mai multe ori 70.
Chiar si asa simt ca e putin prea mult pentru experienta mea. O simt in stomac...

M-a sunat tipul cu Toyota (ala de-l facui fericit). Ii schimba bara cu totul, iar usa portbagajului se regleaza usor. Uff a scapat.gif ... mare noroc ca mergeam incet si departe. Mare ghinion ca n-am stiut sa incerc ceva frana de motor sau manevra de evitare...

This post has been edited by Vesnic_nemultumitu': 28 Feb 2008, 01:39


--------------------
Renault Megane 1,5 dci 85 cp 2007 Lux Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aditasse
post 28 Feb 2008, 00:32
Post #57


Membru autentic


Group: Members
Posts: 210
Joined: 15 November 07
From: P I T E S T I




Este normal sa se intample asa cand discurile si placutele sunt ude.
Si daca tot faci multe teste, treci cu masina printr-o baltoaca care sa iti acopere macar pe jumate rotile cu apa, si sa vezi ce surprize ai. Da sa nu bagi megane-ul ca-i pacat de el, incearca si tu ceva mai ... o dacie



LE: am uitat sa spun ca asta se intampla la prima si poate la 2-a franare.. dupa aia revine la normal.

This post has been edited by aditasse: 28 Feb 2008, 00:49


--------------------
Renault Megane Sedan 2.1 - ag 77 tas 2004/ 1.6 16 v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Vesnic_nemultumitu'
post 28 Feb 2008, 00:47
Post #58


Membru


Group: Members
Posts: 166
Joined: 5 December 07




Am inteles ideea. Cred ca peste testul asta o sa sar biggrin.gif . N-o caut cu lumanarea. Oricum am vazut unul care a incercat fara sa vrea o astfel de manevra. A oprit in mai putin de juma' de metru, cu frana de osie... adica i-au ramas rotile acolo si masina s-a dus mai departe... wacko.gif Acu doua saptamani, la iesirea din pasajul Marasesti (in Bucuresti), dupa podul peste Dambovita, dupa intersectie, imediat pe prima banda (a doua e linia de tramvai). Daca nu facea el testul, cred ca-l faceam eu, ca eram urmatorul...

Daca mai trece careva pe acolo... aveti mare grija ca exact la asta nu te astepti pe o artera circulata.

This post has been edited by Vesnic_nemultumitu': 28 Feb 2008, 00:54


--------------------
Renault Megane 1,5 dci 85 cp 2007 Lux Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C@talin
post 28 Feb 2008, 01:33
Post #59


Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef.


Group: Members
Posts: 5.405
Joined: 5 December 05
From: cucu




foloseste frana de motor mereutrebuia sa te invete la scoala asta rolleyes.gif ,frana de motor nu se incearca sau se foloseste numai iarna,se foloseste mereu ai un control mai bun asupra masini,nu mai scoate masina pe liber cand franezi sau apasa ambreiaju,decat atunci cand simti ca moare motoru smile.gif ,pe liber masina se duce si pare mereu ca nu se opreste .
Foloseste des frana de motor si va intra in reflez nici no sa-ti mai dai seama. happy.gif


--------------------
Range Rover V8 5.0 - B 666 IAD Vogue SE
Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Vesnic_nemultumitu'
post 28 Feb 2008, 01:43
Post #60


Membru


Group: Members
Posts: 166
Joined: 5 December 07




Am insistat pe langa instructor sa ma invete frana de motor. N-a vrut. A zis: Las' ca-nveti singur cand mai castigi experienta...

Te rog sa-mi explici ce spui prin "nu mai scoate masina pe liber cand franezi" ca n-am inteles si chiar ma intereseaza.

This post has been edited by Vesnic_nemultumitu': 28 Feb 2008, 01:44


--------------------
Renault Megane 1,5 dci 85 cp 2007 Lux Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages < 1 2 3 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 30th July 2025 - 23:29
Dacia