Probleme frana sau probleme sofer ?
![]() ![]() ![]() |
Probleme frana sau probleme sofer ?
Bhal |
![]()
Post
#31
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 233 Joined: 30 April 07 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane 2.2
Sedan Expression + Clima 1.6 16V 2007
|
|||
rombul |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 568 Joined: 28 November 07 From: bucuresti ![]() |
in primul rand sunt automobile cu frane pe disc fata spate deci nu se poate pune in discutie eficienta sistemului de franare.
mai repede a fost o problema lipsa ta de experienta daca calcai mai ferm frana de prima oara micsorai spatiul de franare 25 Feb 2008, 21:41: AFU intra in functiune la o marire brusca a presiunii din instalatia de franare This post has been edited by rombul: 25 Feb 2008, 20:41 |
--------------------
renault
captur
- B-21- ....
0,9 tce 90 cp Vcker's Supermarine Spitfire IX B Motor Rolls ROYCE MERLIN
|
|
Adila16 |
![]()
Post
#33
|
![]() mecanic aero (sau aerian?) Group: Members Posts: 848 Joined: 14 October 06 ![]() |
QUOTE(Danezu @ 25 Feb 2008, 16:40) Si eu am patin in decembrie o faza asemanatoare,la Victoriei,am intrat cu 40 km/ora in rond,iar un meserias a oprit pe banda de facut la dreapta,care avea intermitent,rezultatul: am pus frana,a intrat ABS-ul,m-am dus ca pe sanie in fundul aluia,care avea cui de remorca.Norocul a fost ca nu am avut viteza mare si n-am patit mare lucru,doar numarul putin indoit. A facut teste cu cei din service si intradevar, pe gropite cu praf,noroi intra imediat abs-ul la viteza mica,daca mai calci odata frana functioneaza perfect,adica te arunca cu capul in parbriz. Pe sosea uscata si la viteze mari se comporta foarte bine! Deci trebuie sa invatam sa franam cu megane ![]() Bafta! In Piata Victoriei, venind de pe Lascar Catargiu, saptamana trecuta, era sa ma opresc si eu sub un LandCruiser. Problema a rezidat in faptul ca aderenta scazuse teribil din cauza substantei cu care au dat flacaii pe asfalt - ceva gras, alunecos - ca sa nu se depuna polei. Dupa ce am evitat in extremis, cu ABS-ul huruind feroce, fundul mare si incapator al LandCruiser-ului iesind de pe banda intr-unul din spatiile interzise, am coborat din masina si am pus piciorul pe banda pe care tocmai o parasisem: era mizeria aia alunecoasa.. Si, din pacate, n-am fost singurul care la 35-40 kmh se uita stupefiat la masina cum nu raspunde la comenzile de franare...Numai ca eu am avut unde sa ma duc ca sa evit impactul... In ceea ce priveste distanta surprinzator de mare de franare, e foarte adevarat ca pe drum cu criblura - chiar daca numai sub rotile de pe o singura parte - combinat cu ceva denivelari dese - greu de compensat de amortizoare -, aderenta scade teribil. Cand rotile topaie ca acul masinii de cusut din varf de deal in alt varf de deal, pe pietris fin si praf, ABS si AFU devin aproape ineficiente, avand parte de aderenta redusa la minim (ca sa nu spun inexistenta!). In situatia descrisa de tine, numai ancora Titanicului te putea opri in siguranta. Personal, consider ca problema a fost mai mult din cauza de carosabil - din cate inteleg, masina a reactionat atat cat a primit comanda; intr-adevar, AFU intra la apasarea brusca pe pedala de frana, nu la sporirea presiunii exercitate pe pedala in cadrul aceleiasi manevre de franare -...Decat de sofer: in conditiile date, si Fittipaldi cu Senna la un loc sa fi fost in locul tau si tot il altoiau pe nenea din fata... De unde nu e, nici noi nu cerem...(ma refer strict la aderenta). Parerea mea (exprimata nu prea coerent...). This post has been edited by Adila16: 25 Feb 2008, 23:27 |
--------------------
Renault
Megane BiCorp 1.6 16v
- / aka Kurulina
Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004 ...The more I get to know people, the more I like my dog...
|
|
Danezu |
![]()
Post
#34
|
![]() un fost proprietar de megan..... Group: Members Posts: 914 Joined: 3 January 06 From: Bucuresti ![]() |
Pai baietii de la dezapezire trebuiau sa si curete,sa spele,soseaua dupa ce au dat cu nenorocirea aia alunecoasa pe ea
![]() Dar sa nu uitam ca traim in Romania! <span class='edit'>26 Feb 2008, 09:26:</span> <span class='edit'>25 Feb 2008, 16:51:</span> Sa inteleg ca aveam sanse sa se comporte mai bine daca dupa ce intra ABS-ul dadeam drumul franei si o apasam din nou ?!!! Eu am incercat si a franat imediat ![]() Cauciucurile sunt cele GoodYear cu care a venit echipata masina. N-au nici 600 km, la fel ca toata masina. [/quote] Tot cu Good Year eram si eu..... QUOTE(ghertzoi @ 25 Feb 2008, 16:59) daca se comporta asa adica frana abs ridici si franezi si pe urma prinde bine atunci un singur lucru scrie pe el....DEFECT!, pt ca aderenta nu se schimba dupa ridicare/apasare la loc a pedalei....la mine prinde la fel daca ridic reapas... Danezu, meseriasii aia din service trebuiau sa sape mai mult pt e o problema cu abs daca face asa! sau ei au franat pe o portiune de praf, au ridicat piciorul si pana au reapasat erau deja iesiti din portiunea cu aderenta scazuta ![]() Nu are nici o eroare,din service am primit un raspuns cat se poate de clar - N-are nimic ABS-ul - se aprindeau becurile de service,gaseau o eroare ceva..... Asa este sistemul de franare de la Megane,multi nu s-au lovit de problema asa si nici nu le doresc,altii s-au lovit si se descurca fiecare cum poate ![]() This post has been edited by Danezu: 26 Feb 2008, 09:27 |
--------------------
Saab 9-3
2.2 TiD
Vector
|
|
florin.t |
![]()
Post
#35
|
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 7 December 07 ![]() |
Am patit si eu faza dar am iesit oleaca pe contrasens (facand un bunic cu dacia papuc sa ajunga aproape de infarct) si n-am patit nimic. Intr-adevar daca apesi pedala lin si constant are o portiune de apasare in care franeaza puternic apoi parca apesi si nu se mai intampla nimic
![]() ![]() This post has been edited by florin.t: 26 Feb 2008, 12:01 |
--------------------
reno
megane
- bh-08-***
2007
|
|
andreyzeu |
![]()
Post
#36
|
Membru incepator Group: Members Posts: 17 Joined: 20 February 08 From: Braila ![]() |
Si eu, ca multi dintre voi observ, am patit-o. Eram pe Theodor Palady iesem pe autostrada cu o viteza de cca. 60 Km/h, pe banda 2 cand m-am apropiat de o trecere de pietoni care era mascata de o alta masina (parcata neregulamentar, evident ) si nu puteam sa vad daca e cinva pe trecere. Pana la urma era cineva pe trecere, moment in care am franat ca sa acord prioritate, de la o distanta destul de mare si ce sa vezi ... masina s-a oprit abia la jumatatea trecerii de pietoni
![]() ![]() |
--------------------
Renault
Clio 3, 1,5 dCI
2008
|
|
LNG |
![]()
Post
#37
|
. Group: Members Posts: 320 Joined: 6 August 07 ![]() |
Am patit si eu exact ce ai povestit tu, dar m-am oprit la 10-20cm. Odata cu beneficiile pe care ti le aduce ABS, AFU, EBD si alte sisteme menite sa iti usureze viata exista si cateva dezavantaje. Din ce am observat si eu daca franez progresiv pana ajung cu pedala la fund, forta de franare este considerabil mai mica, decat daca as calca pedala sanatos de la inceput.
De cand era sa o patesc, franez initial usor, si daca vad ca e caz de forta majora, ridic piciorul de pe frana (daca sunt cu pedala trecut de jumate) si apas inca odata pana la fund si masinuta intra in franare puternica. Daca sunt peste jumate, o apas puternic pana la fund si beneficiez iarasi de o franare puternica. Asta e parerea mea si modul meu de operare al pedalei de frana in urma obisnuintei cu masina asta. Legat de ABS, clar mareste distanta de franare pe zapada, unde daca rotile ar fi lasate un pic sa se blocheze masina ar frana mai repede. ABS este foarte bun la franarea in curbe unde daca rotile s-ar bloca adio directie, si in situatii unde scapi cu bine prin evitarea obstacolului in timpul franari, ABS pastrandu-ti traiectoria si directia dorita. |
--------------------
-
-
-
|
|
rhunder |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 263 Joined: 15 August 06 From: Bucuresti ![]() |
si lasati bre frana de mna in pace. aveam niste poze cu o colega careia i-a facut unu masina praf pe motivul ca venea pe zapada/gheata a pus frana a vazut ca nu se opreste cum credea el si a tras frana de mana.
Rezultatul? s-a invartit, a ajuns pe prima banda, dar pe contrasens si l-a luat un camion, iar camionul apoi a intrat in masina colegei mele. |
--------------------
Dacia SuperNova
Clima
- b25wzj
2001 Clio II 2005 1.5 DCI 65
Megane Prima 1.6 16V - temporar! :) VW Golf V 1.9 tdi |
|
Alex11 |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 20 October 07 ![]() |
Noi vorbeam de sosea uscata nu zapada. Pe zapada/gheata frana de motor.
|
--------------------
Renault
Megane 2 Sedan
2007/Expression
|
|
bear_mc |
![]()
Post
#40
|
![]() Half-Life 2 Fan Group: Members Posts: 678 Joined: 10 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Trebuia sa lasi frana si sa apesi din nou puternic inca o data sa vezi ce bine se oprea. Faze de genul asta in care am avut senzatia ca nu se opreste am patit o groaza prin bucuresti cand am luat carnetul. Mereau credeam ca am sa ma opresc in ala din fata. Eu cel putin am observat o chestie. Cand incep franarea apas mai tare pe pedala si pe masura ce masina incetineste reduc intensitatea apasarii asupra pedalei si masina se opreste frumos. Daca fac invers intervine senzatia nepalcuta de care vorbeam mai devreme. Nu stiu daca e valabil pentru toate dar la mine cel putin functioneaza.
|
--------------------
Renault
Megane II
- B-43-ZHY (sau 42)
2005 Confort Expression+clima+jante+vopsea metalizata
(masina lu'tata) for( int i=0, i<68730, i++) |
|
Vesnic_nemultumitu' |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru Group: Members Posts: 166 Joined: 5 December 07 ![]() |
Astazi am facut un test, sa ma lamuresc cat se duce pedala de frana in jos, comparativ cu pedala de acceleratie. Acest test este motivat de faptul ca multi folosesc expresia "apas pedala pana la fund" care mie mi se pare ca nu se potriveste.
Astfel, am pornit motorul masinii in parcare (asta ca sa porneasca servofrana), scoasa din viteza, cu frana de mana trasa. Am apasat pedala de frana cat de mult am putut si m-am aplecat jos sa vad cat de mult s-a dus pedala. La mine pedala se duce cam cu un centimetru sub pedala de acceleratie. Distanta dintre cele doua pedale am testat-o mai mult cu degetul. Acum va intreb: asta e distanta maxima normala la care se duce pedala in jos, sau apas eu fara vlaga ? Repet: convingerea mea este ca apas la maxim pedala, dar instructorul pe logan a reusit s-o apese pe-a lui mult mai tare (si eu eram calare pe frana atunci). Nu stiu cum a facut dar masina a incremenit in mers (fara sa intre ABS). Situatia este foarte similara cu ce-am patit eu, si daca nu era instructorul... nu stiu, ca si atunci credeam ca e loc, la limita... Ideea este ca instructorul a incremenit masina cand eu eram calare pe frana si decelerarea rahitica... deci se poate, nu tine numai de calitatea drumului. E drept ca atunci nu a intrat abs-ul, la patania mea intrase imediat. ABS-ul si instructorul sunt singurele diferente notabile intre cele doua situatii... a ... si busitura... L-am intrebat pe instructor cum a facut, si mi-a raspuns sec: Am apasat pedala. Pai asta facusem si eu. De ce la el a mers incomparabil mai bine ? Cand a vazut ca era sa-l pup pe nenea din fata, m-a pus imediat sa fac franari de urgenta. Am facut acolo pe aceeasi sosea, cu ABS la greu, frana a functionat, instructorul multumit. Nu mi-a explicat insa diferenta de eficienta intre frana usoara urmata de apasare brusca, fara sa-i dau drumul si celalata metoda, adica frana brusca de la inceput, sau frana usoara, dat drumul si franat din nou brusc. Din ce spuneti, diferenta intre cele doua franari a fost tocmai aceasta: la prima am inceput franare usoara, apoi am apasat pedala brusc, la maxim (fara sa-i dau drumul) si frana nu avea vlaga. La testele cu instructorul intram tare din prima si reactia era ferma si eficienta. Ma bate gandul sa ies intr-o noapte pe soseaua Bucuresti -Alexandria (oricum ma duc la socri), am mai fost noaptea si sunt pe acolo portiuni de zeci de km. in linie dreapta fara localitati, cu vizibilitate pana la orizont, iar daca vin masini din fata sau spate le vad cu mai bine de un minut inainte sa ma ajunga, datorita luminii farurilor. Acolo pot face niste teste, ca oricum la 1-2 noaptea nu trec mai mult de 15 masini pe ora( nu le-am numarat, s-ar putea chiar mai putine). This post has been edited by Vesnic_nemultumitu': 26 Feb 2008, 23:37 |
--------------------
Renault
Megane 1,5 dci 85 cp
2007 Lux Privilege
|
|
Zetu |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 633 Joined: 18 December 04 ![]() |
Nu se apasa mai mult pedala de atat ..nu o sa atinga niciodata podeaua masinii sau cel putin nu in conditii normale. Ar trebui sa faci teste cu viteza de a apasa pedala atunci cand pui frana ...cum am mai explicat si eu si altii nu e nevoie sa te sui pe pedala cu toata greutatea ..ci doar sa o apesi brusc deodata atat cat are ea cursa ..incearca faza asta si sa ne povestesti ce s-a intamplat.
|
--------------------
NISSAN
QASHQAI 1.3 dct Tekna
2019
|
|
aditasse |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 210 Joined: 15 November 07 From: P I T E S T I ![]() |
Nu cred ca e neaparat nevoie sa mergi cu 100 km /h si sa te infigi in pedala... e posibil sa faci cunostinta cu ceva copaci pe marginea soselei. Mare grija.. mai bine asteapta sa faci si tu macar 3-4000 km si in timpu asta vei invata sa franezi si sa accelerezi ... adica sa stapanesti masina. Asta se numeste experienta si exemplele cu diferentele de franare sunt date de soferi cu experienta. E posibil ca tu sa nu reusesti acum sa descoperi aceste diferente, Ai multe de descoperit in anii ce urmeaza. Sfatu meu sincer e sa conduci cat mai mult, cat mai atent, si cu rabdare vei reusi sa aplici sfaturile primite aici, si sa descoperi ce stie si ce poate masina pe care tu o conduci.
|
--------------------
Renault
Megane Sedan 2.1
- ag 77 tas
2004/ 1.6 16 v
|
|
Vesnic_nemultumitu' |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru Group: Members Posts: 166 Joined: 5 December 07 ![]() |
QUOTE(bear_mc @ 26 Feb 2008, 16:32) Trebuia sa lasi frana si sa apesi din nou puternic inca o data sa vezi ce bine se oprea. Faze de genul asta in care am avut senzatia ca nu se opreste am patit o groaza prin bucuresti cand am luat carnetul. Mereau credeam ca am sa ma opresc in ala din fata. Eu cel putin am observat o chestie. Cand incep franarea apas mai tare pe pedala si pe masura ce masina incetineste reduc intensitatea apasarii asupra pedalei si masina se opreste frumos. Daca fac invers intervine senzatia nepalcuta de care vorbeam mai devreme. Nu stiu daca e valabil pentru toate dar la mine cel putin functioneaza. Nu prea inteleg. Daca apas tare frana de la inceput, apoi eliberez usor din presiunea de franare, impresia mea este ca voi obtine o zmucitura a masinii in prima faza, datorata franarii mai bruste, plus ca-i pun in situatii dificile pe cei din spate. Imi scapa ceva ? QUOTE(aditasse @ 26 Feb 2008, 23:41) Nu cred ca e neaparat nevoie sa mergi cu 100 km /h si sa te infigi in pedala... e posibil sa faci cunostinta cu ceva copaci pe marginea soselei. Mare grija.. mai bine asteapta sa faci si tu macar 3-4000 km si in timpu asta vei invata sa franezi si sa accelerezi ... adica sa stapanesti masina. Asta se numeste experienta si exemplele cu diferentele de franare sunt date de soferi cu experienta. E posibil ca tu sa nu reusesti acum sa descoperi aceste diferente, Ai multe de descoperit in anii ce urmeaza. Sfatu meu sincer e sa conduci cat mai mult, cat mai atent, si cu rabdare vei reusi sa aplici sfaturile primite aici, si sa descoperi ce stie si ce poate masina pe care tu o conduci. Corect ! Nu intentionez sa incep teste de la 100 km/h. E o viteza pe care am atins-o foarte rar si nu ma simt confortabil nici cu soseaua goala. La viteza asta (100 -107 max.) n-am atins niciodata frana, pur si simplu am luat piciorul de pe acceleratie, iar masina scade singura, repede, pana la 70-80 km/h, as putea spune chiar mai repede decat in situatia cu buba pe care am patit-o. Intentionez sa incerc franele la max. 50-60 km/h, probabil mai intai la 30-40 km/h. Trebuie sa fac ceva, ca deja am avut vreo trei experiente de-astea in 500 km. Prefer sa provoc eu diferite franari cand am soseaua libera, decat sa tot invat de nevoie, in situatii reale si critice... cine stie ce ma asteapta pana la 4000 km ? A ... si inca ceva... e o vorba plina de sens: se zice ca experienta este denumirea pe care o dau oamenii greselilor facute... Pana la urma ca sa invat si sa castig experienta tot trebuie sa ma confrunt cu aceste situatii. Prefer sa ma confrunt cu ele cand vreau eu, nu cand vor ele... (pe cat posibil). E un risc, dar nu cred ca voi invata sa ma descurc in situatii critice doar mergand lin cu masina... ci tot in situatii critice. Oricum banuiesc ca o sa conduc in viitorul apropriat cam ca Stevie Wonder sau Frank Sinatra... This post has been edited by Vesnic_nemultumitu': 27 Feb 2008, 00:25 |
--------------------
Renault
Megane 1,5 dci 85 cp
2007 Lux Privilege
|
|
aditasse |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 210 Joined: 15 November 07 From: P I T E S T I ![]() |
Niciodata ... in incercarile facute de tine ca si teste nu te vei confrunta cu ce te asteapta in trafic. Difera conditiile, difera starea ta, ... in teste esti pregatit ptr ce vei face. In trafic totul vine instantaneu, deciziile trbuiesc luate f repede. Eu cand ma refer la experienta ma refer in general la reflexele care se capata cu timpu`, si la felul cum intr-o situatie neprevazuta toate miscarile tale (franare, apasat ambreiaju`, volanul, ... ) conduc la evitarea problemelor.
Si inca un sfat... citeste si topicu despre cum sa franam, sunt discutii utile si acolo.( http://www.reno.ro/Cum-puneti-frana-page-1-t98034-s0.html ) Corelarea ideala a franei de motor cu frana de serviciu nu cred ca vei reusi sa o realizezi prin teste pe o sosea libera (vei avea tendinta sa calci ambreiaju dupa care sa franezi, pentru a vedea eficienta franei, si nu vei invata mai nimic ) Citeste bine cum se lucreaza cu frana de motor si incearca sa te obisnuiesti cu ea. Vei vedea ce bine franeaza masina ta dupa . This post has been edited by aditasse: 27 Feb 2008, 00:38 |
--------------------
Renault
Megane Sedan 2.1
- ag 77 tas
2004/ 1.6 16 v
|
|
dodox |
![]()
Post
#46
|
![]() Liber cugetator Group: Members Posts: 127 Joined: 16 July 07 From: Bucuresti(RO) ![]() |
Am si eu o intrebare ptr cel nemultumit : ai apasat ambreiajul inaite de accident si daca l-ai apasat cand ai facut-o? La Megane n-am patit asa ceva da la Dacie am avut de nenumarate ori senzatia ca nu se mai opreste. Am ramas de vreo 2 ori fara frane in intersectie dar am scapat fara accident cu Dacia. O data era taicamio la volan si intr-o intersectie destul de aglomerata in Sibiu(Milea cu Nicolae Iorga), a evitat masina din fata, a intrat pe contrasens si apoi prima la stanga. A mai mers vreo 40 de m cu frana de mana trasa de bine ce mergea
![]() ![]() ![]() |
--------------------
Renault
Megane
- SB-XX-XXX
Sedan Manager 1.5dci 85cp 2007 gri acier
|
|
aditasse |
![]()
Post
#47
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 210 Joined: 15 November 07 From: P I T E S T I ![]() |
![]() ![]() |
--------------------
Renault
Megane Sedan 2.1
- ag 77 tas
2004/ 1.6 16 v
|
|
dodox |
![]()
Post
#48
|
![]() Liber cugetator Group: Members Posts: 127 Joined: 16 July 07 From: Bucuresti(RO) ![]() |
Mda e mai jos e limita ... Eram destul de grabit ce-i drept iar daca am avut liber pe linia dreapta am accelerat mai puternic sa depasesc cat mai multe TIRuri. Cunosc destul de bine Valea Oltului ca sa stiu unde pot merge cu viteza iar semaforul ala nu stiu de unde naiba a aparut pt ca mersesem de dimineata spre Buc si nu l-am vazut. Si cu vreo 2 zile inainte facusem iar un drum la Buc dus-intors si nu era acolo.
|
--------------------
Renault
Megane
- SB-XX-XXX
Sedan Manager 1.5dci 85cp 2007 gri acier
|
|
Vesnic_nemultumitu' |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru Group: Members Posts: 166 Joined: 5 December 07 ![]() |
Nu-mi mai amintesc ce-am facut cu ambreiajul.
Totusi, mie mi-au spus mai multi ca daca franez si apas ambreiajul concomitent, rezultatul este o frana mai slaba. Din ce-am observat eu pana acum+ceva imaginatie (nu experienta), totusi parca lucrurile nu stau tot timpul asa. Mie mi se pare ca eficienta franei de motor este mare la viteze mari, deoarece la frana de serviciu se adauga frana normala a motorului ce are loc cand se ia piciorul de pe acceleratie. In cei 500 km de pana acum, am observat ca la aproprierea de curbe, nu e nevoie de frana de serviciu, daca vreau sa incetinesc de la 70-90 km/h la 40-60 km/h, e suficient sa iau piciorul de pe acceleratie, iar masina incetineste singura destul de mult si accentuat, cu conditia sa efectuez operatia cu cateva secunde inainte de curba. Chiar si sotia avea impresia ca eu apas frana de serviciu. In unele cazuri am lasat acceleratia asa de devreme, ca m-am trezit in curba cu 30-40 km/h, de a trebuit sa accelerez, ca riscam sa ma depaseasca in viteza ceva carute. E vorba de curbe pe care altii le iau frecvent cu peste 70 km/h, ca sa nu zic mai mult. La viteze mici insa, fara a schimba viteza, de exemplu 50-60km/h in viteza mare (a 5-a), frana de motor nu cred ca mai este asa eficienta, masina tinde sa inainteze aproape constant datorita turatiei scazute a motorului (care nu mai are unde sa scada). In aceste conditii o frana brusca cu pedala cred ca are doua forte de invins: rotatia (inertia) rotilor si rotatia (inertia) motorului. Iar daca motorul tinde sa impinga masina mai departe (pana se opreste datorita subturarii), atunci frana de serviciu este contracarata de motor, scazandu-i eficienta. Repet: toata teoria se bazeaza pe viteza mica a masinii+ramanerea intr-o treapta mare de viteza (a 4-a sau 5-a). Practic un incepator ca mine, care nu e obisnuit sa incetineasca masina din retrogradarea treptata a vitezelor, ar putea descoperi ca masina nu incetineste suficient de repede, daca apasa frana de serviciu, fara sa mai apese ambreiajul. Banuiala mea este ca la franari bruste, unde viteza masinii este mica si turatia motorului este pe la 1200 sau chiar mai putin, franarea poate fi mai eficienta daca se apasa ambreiajul, lasand frana de serviciu sa se chinuie doar cu rotatia rotilor, in timp ce turatia motorului este scoasa din ecuatie. Dupa cum se poate observa, stau bine cu imaginatia ![]() De aceea, daca ce-am spus eu aici suna bine dar gresit, va rog sa ma corectati, ca sa invat si eu dar si ca sa nu bagam in ceata vreun alt incepator care ar putea sa se ia dupa mine... Oricum intentionez sa testez aceste teorii in conditii optime, ca sa ma lamuresc ce poate masina, astfel incat sa stiu cate ceva despre limitele si posibilitatile masinii atunci cand voi avea cu adevarat nevoie. A... si tot de pe forum, am invatat ceva important: sa nu merg intre doua tiruri. Era pe undeva o poza cu un renault facut foita intre doua tiruri. N-a scapat nimeni. Cred ca era nevoie de vreo 25 stele EuroNcap si scaune ejectabile acolo+parasute... This post has been edited by Vesnic_nemultumitu': 27 Feb 2008, 11:26 |
--------------------
Renault
Megane 1,5 dci 85 cp
2007 Lux Privilege
|
|
LNG |
![]()
Post
#50
|
. Group: Members Posts: 320 Joined: 6 August 07 ![]() |
500km sunt prea putini pentru a cunoaste o masina, chiar daca soferul in cauza e unul experimentat. Eu am inceput sa inving bestiutza si sa o stapanesc dupa bunul plac dabia dupa 5000km. In tot acest timp am urmat o curba abrupta de invatare in care am avut si incidente neplacute, unele foarte periculoase, tocmai datorita faptului ca eu credeam ca deja stapanesc masina. Ai rabdare si condu cu atentie sproita si viteza redusa ca sa ai timp sa reactionezi in cazul unei probleme.
Folosirea corecta a franei se invata in timp si necesita condusul in toate conditiile de trafic si meteorologice (uscat, ploaie, mazga, gheata, zapada). Dupa ce vei constata cum reactioneaza masina in aceste conditii vei frana corect din reflex. La inceput asa am avut si eu impresia de franele megane-ului, ca nu tin cum trebuie, dar in timp am observat ca sunt foarte bune, si de multe ori m-au scos din rahat. Acum am 9000km cu masina din semnatura (prima masina), si inca sunt momente cand simt ca masina face ce vrea ea si nu ce vreau eu. Bafta, bucurate de masina, si sper sa nu mai ai parte de incidente neplacute. |
--------------------
-
-
-
|
|
Vesnic_nemultumitu' |
![]()
Post
#51
|
![]() Membru Group: Members Posts: 166 Joined: 5 December 07 ![]() |
Asa e ! Trebuie sa invat din experiente inclusiv ca cea pe care am avut-o. Ce ma sperie (de insist atata cu subiectul asta) este ca nu stiu sigur ce-a fost si ce solutii aveam. Oricum incep sa inteleg mai multe datorita voua. Multumesc.
|
--------------------
Renault
Megane 1,5 dci 85 cp
2007 Lux Privilege
|
|
Bhal |
![]()
Post
#52
|
Membru autentic Group: Members Posts: 233 Joined: 30 April 07 ![]() |
|
--------------------
Renault
Megane 2.2
Sedan Expression + Clima 1.6 16V 2007
|
|
aditasse |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 210 Joined: 15 November 07 From: P I T E S T I ![]() |
QUOTE(Vesnic_nemultumitu' @ 27 Feb 2008, 11:13) La viteze mici insa, fara a schimba viteza, de exemplu 50-60km/h in viteza mare (a 5-a), frana de motor nu cred ca mai este asa eficienta, Pai in primu` rand 50-60 km/h NU este o viteza mica pentru un incepator. (70 e maxima parca) in al 2-lea rand frana de motor nu inseamna numai sa iei picioru de pe acceleratie si sa lasi masina sa se opreasca. Frana de motor se face si schimband din treapta in care esti intr-o treapta inferioara, si va fi mai eficienta, daca o mai ajuti si cu frana de serviciu... Multa rabdare, multi km fara evenimente, si bucura-te de masina.. This post has been edited by aditasse: 27 Feb 2008, 19:21 |
--------------------
Renault
Megane Sedan 2.1
- ag 77 tas
2004/ 1.6 16 v
|
|
Vesnic_nemultumitu' |
![]()
Post
#54
|
![]() Membru Group: Members Posts: 166 Joined: 5 December 07 ![]() |
In regulament se spune ca viteza maxima pentru incepatori este cu 20 km/h mai mica decat pentru ceilalti, in afara localitatilor.
This post has been edited by Vesnic_nemultumitu': 27 Feb 2008, 20:41 |
--------------------
Renault
Megane 1,5 dci 85 cp
2007 Lux Privilege
|
|
ewamw6 |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 44 Joined: 17 February 08 ![]() |
o masina noua incepe sa functioneze la parametri normali dupa rodaj cea ce insemna cam cel putin 1500 km/ 3000km.
frinele la inceput <noi> nu au aceasi aderenta ca dupa citeva incercari bune si la roti este la fel |
--------------------
Renault
Megane 3
1,4Tce 2011 CC
|
|
Vesnic_nemultumitu' |
![]()
Post
#56
|
![]() Membru Group: Members Posts: 166 Joined: 5 December 07 ![]() |
Prietenul meu cu skoda octavia spune ca o data i s-a intamplat sa nu-i tina franele cand a iesit de la spalatorie. Banuieste ca i-o fi intrat ceva apa la placutele de frana.
Stiu si eu ca nu-i o idee buna sa ungi placutele cu ceva unsuros ![]() A mai patit cineva ? Eu ating 50-60 km/h acolo unde altii merg cu 80-90 km/h minim. Unde stiu ca se circula cu 120 km/h, eu ma duc spre max. 80-90 km/h, de cele mai multe ori 70. Chiar si asa simt ca e putin prea mult pentru experienta mea. O simt in stomac... M-a sunat tipul cu Toyota (ala de-l facui fericit). Ii schimba bara cu totul, iar usa portbagajului se regleaza usor. Uff ![]() This post has been edited by Vesnic_nemultumitu': 28 Feb 2008, 01:39 |
--------------------
Renault
Megane 1,5 dci 85 cp
2007 Lux Privilege
|
|
aditasse |
![]()
Post
#57
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 210 Joined: 15 November 07 From: P I T E S T I ![]() |
Este normal sa se intample asa cand discurile si placutele sunt ude.
Si daca tot faci multe teste, treci cu masina printr-o baltoaca care sa iti acopere macar pe jumate rotile cu apa, si sa vezi ce surprize ai. Da sa nu bagi megane-ul ca-i pacat de el, incearca si tu ceva mai ... o dacie LE: am uitat sa spun ca asta se intampla la prima si poate la 2-a franare.. dupa aia revine la normal. This post has been edited by aditasse: 28 Feb 2008, 00:49 |
--------------------
Renault
Megane Sedan 2.1
- ag 77 tas
2004/ 1.6 16 v
|
|
Vesnic_nemultumitu' |
![]()
Post
#58
|
![]() Membru Group: Members Posts: 166 Joined: 5 December 07 ![]() |
Am inteles ideea. Cred ca peste testul asta o sa sar
![]() ![]() Daca mai trece careva pe acolo... aveti mare grija ca exact la asta nu te astepti pe o artera circulata. This post has been edited by Vesnic_nemultumitu': 28 Feb 2008, 00:54 |
--------------------
Renault
Megane 1,5 dci 85 cp
2007 Lux Privilege
|
|
C@talin |
![]()
Post
#59
|
![]() Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef. Group: Members Posts: 5.405 Joined: 5 December 05 From: cucu ![]() |
foloseste frana de motor mereutrebuia sa te invete la scoala asta
![]() ![]() Foloseste des frana de motor si va intra in reflez nici no sa-ti mai dai seama. ![]() |
--------------------
Range Rover
V8 5.0
- B 666 IAD
Vogue SE Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope . |
|
Vesnic_nemultumitu' |
![]()
Post
#60
|
![]() Membru Group: Members Posts: 166 Joined: 5 December 07 ![]() |
Am insistat pe langa instructor sa ma invete frana de motor. N-a vrut. A zis: Las' ca-nveti singur cand mai castigi experienta...
Te rog sa-mi explici ce spui prin "nu mai scoate masina pe liber cand franezi" ca n-am inteles si chiar ma intereseaza. This post has been edited by Vesnic_nemultumitu': 28 Feb 2008, 01:44 |
--------------------
Renault
Megane 1,5 dci 85 cp
2007 Lux Privilege
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 30th July 2025 - 23:29 |