Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages  1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

O nelamurire-abs

Cristi39
post 9 Nov 2007, 10:33
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 359
Joined: 19 November 06




am o mica nelamurire: e normal sa intre abs-ul si in momentul unei franari mai usoare? Iata cum s-a intamplat:rulam pe o straduta cu max 30km/h in momentul in care am actionat usor frana pt ca urma sa fac un viraj dreapta.In acel moment a intrat abs-ul,intarindu-se pedala si aparand acel zgomot specific,de mica intensitate(lucruri normale dealtfel)
Precizez ca portiunea de drum unde s-a intamplat fenomenul nu era nici macar umeda,nici cu nisip si nici cu polei!!! Repet,achionarea pedalei de frana nu a fost brusca. E normal sa se intample asa?


--------------------
Renault Megane Sedan 2007 Privillege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cassius_clay
post 9 Nov 2007, 10:55
Post #2


Diesel power


Group: Members
Posts: 150
Joined: 6 November 07
From: Buzau




Sigur una din roti nu a avut aderenta.Deocamdata urmareste si vezi daca se mai intampla.
Nu te alarma de la un singur fenomen,care foarte probabil a aparut in conditii normale.Daca se mai intampla...eu zic totusi ca nu e cazul.


--------------------
Renault Megane Authentique 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Christu
post 9 Nov 2007, 11:04
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.094
Joined: 9 June 07
From: Bucuresti




Ce caucioace ai pe masina? Ar trebui sa ai unele bune, decente intrucat ai privilege.

Sa iti zic de cate ori imi intra mie ca am Bridgestone B390?.......


--------------------
Alfa Romeo 159
ex: Renault Megane Sedan 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adi_ar
post 9 Nov 2007, 11:08
Post #4


Membru autentic si conservator


Group: Moderatori
Posts: 4.437
Joined: 23 February 07
From: Arad




Si eu am Bridgestone 390 si ABS actioneaza si functioneaza normal !

Nu cred ca asta-i cauza daca-ti "intra" ABS prea des sau nejustificat !


--------------------
Renault Megane 2.1 Sedan 1.5 dCI 2005
iGO 9.6.29.357899
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Christu
post 9 Nov 2007, 11:10
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.094
Joined: 9 June 07
From: Bucuresti




Ai incercat o frana mai brusca? Sa vezi cum iti pierzi aderenta cu B390?....


--------------------
Alfa Romeo 159
ex: Renault Megane Sedan 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cristi39
post 9 Nov 2007, 11:12
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 359
Joined: 19 November 06




QUOTE(Christu @ 9 Nov 2007, 12:04)
Ce caucioace ai pe masina? Ar trebui sa ai unele bune, decente intrucat ai privilege.

Sa iti zic de cate ori imi intra mie ca am Bridgestone B390?.......
*


Good year,cu astea a venit si sunt foarte bune.Probabil ca antevorbitorul are dreptate,posibil ca o roata sa nu fi avut aderenta.Dar e naspa situatia...abs-ul asta mai mult incurca decat sa ajute.Pai daca in situatii de-astea usoare intra,si se intareste pedala de te doare piciorul tot apasand frana,ce te faci la viteze mari daca ti se intareste pedala???cum dracu mai franezi urgent???Stiu ca de exemplu in situatia in care intra abs,trebuie sa iei rapid piciorul de pe frana si sa revi ,tot rapid si atunci cica nu se mai intareste...dar ce mama dracu,ca nu sunt tobosar !!!


--------------------
Renault Megane Sedan 2007 Privillege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adi_ar
post 9 Nov 2007, 11:15
Post #7


Membru autentic si conservator


Group: Moderatori
Posts: 4.437
Joined: 23 February 07
From: Arad




Daca zici tu ! Cred ca nu vorbin despre acelasi lucru !
In functie de conditii, aderenta o poti pierde cu orice anvelope ai dota masina dar daca, la o frana mai brusca "iti pierzi aderenta cu B390?...." inseamna ca nu-ti functioneaza ABS-ul. wacko.gif
Acum hotaraste, "intra" prea des cu B390 ori nu intra si pierzi aderenta !?

LE

Ai dobandit obisnuinta franarii fara ABS, dupa cum vorbesti, Crisxx !
Sistemul AFU s-a introdus (si il ai si tu) tocmai pentru a "ajuta" franarea.
La descrierea ta eu banuiesc da, datorita virajului, ai avut o roata "in aer" - exagerez, si a pierdut aderenta.
La masinile cu ABS se franeaza norma, adica sanatos (nu ma refer la situatii de oprire la stop sau alte asemenea), in rest nu-ti bate capul. Daca te repezi ca un berbec in fiecare intersectie si mai este si praf pe jos, da, o sa "intre" la fiecare franare - apesi frana "energic" - AFU detecteaza "urgenta" si te ajuta sa franezi, este simplu !
Eu cred ca nu esti obisnuit cu masina dar o sa treaca wink.gif !


This post has been edited by adi_ar: 9 Nov 2007, 11:21


--------------------
Renault Megane 2.1 Sedan 1.5 dCI 2005
iGO 9.6.29.357899
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Noir
post 9 Nov 2007, 11:18
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 82
Joined: 3 September 07
From: Sibiu




QUOTE(Crisxx @ 9 Nov 2007, 11:12)
Good year,cu astea a venit si sunt foarte bune.Probabil ca antevorbitorul are dreptate,posibil ca o roata sa nu fi avut aderenta.Dar e naspa situatia...abs-ul asta mai mult incurca decat sa ajute.Pai daca in situatii de-astea usoare intra,si se intareste pedala de te doare piciorul tot apasand frana,ce te faci la viteze mari daca ti se intareste pedala???cum dracu mai franezi urgent???Stiu ca de exemplu in situatia in care intra abs,trebuie sa iei rapid piciorul de pe frana si sa revi ,tot rapid si atunci cica nu se mai intareste...dar ce mama dracu,ca nu sunt tobosar !!!
*




eu am franat violent la viteza de vreo 80 km parca ... si nu am avut nici un fel de problema ... Voiam doar sa cad cum se comporta smile.gif

9 Nov 2007, 11:19:
pardon .. sa vad cum se comporta smile.gif

This post has been edited by Noir: 9 Nov 2007, 11:19


--------------------
Renault Megane Sedan Privilege 1,5dci 105 CP, Noir, 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cristi39
post 9 Nov 2007, 11:20
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 359
Joined: 19 November 06




oameni buni vorbim de cauciucuri acum?cine le are mai bune sau CARE sunt mai bune????subiectul e altul...vroiam sa afflu daca si altcineva a mai patit chestia asta si daca e normal! atata tot.Nu ma intereseaza discutii despre caucicuri

9 Nov 2007, 12:31:




Ai dobandit obisnuinta franarii fara ABS, dupa cum vorbesti, Crisxx !
Sistemul AFU s-a introdus (si il ai si tu) tocmai pentru a "ajuta" franarea.
La descrierea ta eu banuiesc da, datorita virajului, ai avut o roata "in aer" - exagerez, si a pierdut aderenta.
La masinile cu ABS se franeaza norma, adica sanatos (nu ma refer la situatii de oprire la stop sau alte asemenea), in rest nu-ti bate capul. Daca te repezi ca un berbec in fiecare intersectie si mai este si praf pe jos, da, o sa "intre" la fiecare franare - apesi frana "energic" - AFU detecteaza "urgenta" si te ajuta sa franezi, este simplu !
Eu cred ca nu esti obisnuit cu masina dar o sa treaca wink.gif ![/color]
*

[/quote]
cred ca nu ai inteles.Repet:nu era vorba de viteza,nu era vorba de a frana in timp ce luam virajul,ci pur si simplu am franat USOR inainte de a lua virajul.Mai mult,soseaua nu era acoperita cu nisip sau praf in asa hal incat sa patinezi....
P.S. cunosc foarte bine ce inseamna Abs,Afu,etc si sunt obisnuit cu asa ceva...e a patra masina pe care o am cu sistemele astea incluse.O fi suficient?

This post has been edited by Crisxx: 9 Nov 2007, 11:31


--------------------
Renault Megane Sedan 2007 Privillege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Christu
post 9 Nov 2007, 11:33
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.094
Joined: 9 June 07
From: Bucuresti




Sunt perfect de acord, nu vorbim de cauciucuri si nu ne laudam fiecare cu ce cauciucuri avem.

Parerea mea e ca aceste cauciucuri influenteaza intrarea abs-ului. Abs-ul intra cand simte ca masina iti derapeaza, tocmai ca sa previna acest lucru.

Si nu, nu trebuie sa faci nimic cand iti intra abs-ul, presiunea pe care o exerciti trebuie sa fie constanta, ca si cum ai frana normal si sa il lasi pe el sa isi faca treaba.

Concluzionez - depinde foarte mult de ce cauciucuri ai in opinia mea, dar intr-adevar, pe megane intra un pic cam repede abs-ul. Nu ar strica sa faci o vizita in service sa iti puna senzorii pe tester - cred ca se poate. Mai ales ca e treaba serioasa, e vorba de siguranta aici.


--------------------
Alfa Romeo 159
ex: Renault Megane Sedan 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adi_ar
post 9 Nov 2007, 11:39
Post #11


Membru autentic si conservator


Group: Moderatori
Posts: 4.437
Joined: 23 February 07
From: Arad




Pardon, scuzati !

LE lurk0000.gif

Puteti continua, nu va mai deranjez !

LLE lurk0000.gif

LLLE icon_mrgreen.gif

LLLLE nedumerire.gif

LLLLLE nani.gif

LLLLLLE lurk0000.gif

FINALE popa.gif


This post has been edited by adi_ar: 9 Nov 2007, 16:45


--------------------
Renault Megane 2.1 Sedan 1.5 dCI 2005
iGO 9.6.29.357899
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cassius_clay
post 9 Nov 2007, 11:42
Post #12


Diesel power


Group: Members
Posts: 150
Joined: 6 November 07
From: Buzau




crisxx trebuie sa-ti spun ca te alarmezi degeaba.
Daca nu ai aderenta buna mai bine sa intre abs-ul decat sa te duci ca o sanie.Franarea cu eficacitate maxima este cea cu un grad de alunecare intre 5...20% - nu mai stiu exact ca am uitat valorile candva invatate.
Deci,oricat ti s-ar parea ca ti se intareste pedala si nu ai frane,tot mai bine si mai sigur este sa intre abs.Daca apesi pedala pana la fund la 100km/h la o masina fara abs nr 1- gliseaza ca pe gheata si nr 2- nu ai nici un control asupra directiei.
Repet-NU TE ALARMA si vezi daca se mai intampla.
Salutari.


--------------------
Renault Megane Authentique 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cristi39
post 9 Nov 2007, 11:50
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 359
Joined: 19 November 06




QUOTE(cassius_clay @ 9 Nov 2007, 12:42)
crisxx trebuie sa-ti spun ca te alarmezi degeaba.
Daca nu ai aderenta buna mai bine sa intre abs-ul decat sa te duci ca o sanie.Franarea cu eficacitate maxima este cea cu un grad de alunecare intre 5...20% - nu mai stiu exact ca am uitat valorile candva invatate.
Deci,oricat ti s-ar parea ca ti se intareste pedala si nu ai frane,tot mai bine si mai sigur este sa intre abs.Daca apesi pedala pana la fund la 100km/h la o masina fara abs nr 1- gliseaza ca pe gheata si nr 2- nu ai nici un control asupra directiei.
Repet-NU TE ALARMA si vezi daca se mai intampla.
Salutari.
*


o sa mai fac niste probe.Oricum mersi pentru incurajari.O zi buna!


--------------------
Renault Megane Sedan 2007 Privillege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
meganus_bicorpus
post 9 Nov 2007, 12:24
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.666
Joined: 2 November 07
From: Bucuresti si inca vreo 3 orase




ABS-ul este permanent monitorizat astfel incat la proma eroare el se scoate automat din functiune, afisand pe bord mesajul SERVICE.Daca ar fi vreo problema la ABS sigur ramane becul cu ABS aprins si te-ar trimite frumusel la service.Mai mult ca sigur ca a fost o problema de aderenta


--------------------
renault Megane Bicorp/ Laguna III 2004 Dynamique / 2015 Black Edition+ 1,5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
HDG
post 9 Nov 2007, 12:44
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 249
Joined: 25 February 07
From: NavYork




Inercati asa: mergeti cu 30 Km/h si virati maxim dreapta sau stanga si apasati frana brusc inacelasi timp. Este aiurea .. ai impresia ca pierzi controlu si masina nu se opreste ...

(inercati intr-o zona in care sa nu puneti in pericol masina sau alti particpanti la trafic)

P.S. Pe ploaie, cand e umed pe jos .. si merg cu viteza la o franare brusca .. ma duc ca pe gheata .. am impresia ca franele nu tin deloc, nu stiu cum o sa fie la iarna pe zapada ..


--------------------
Renault Megane 2007/2.2 Sedan Lux Privilege 1.5 100hp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cristi39
post 9 Nov 2007, 12:50
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 359
Joined: 19 November 06




QUOTE(HDG @ 9 Nov 2007, 13:44)
Inercati asa: mergeti cu 30 Km/h si virati maxim dreapta sau stanga si apasati frana brusc inacelasi timp. Este aiurea .. ai impresia ca pierzi controlu si masina nu se opreste ...

(inercati intr-o zona in care sa nu puneti in pericol masina sau alti particpanti la trafic)

P.S. Pe ploaie, cand e umed pe jos .. si merg cu viteza la o franare brusca .. ma duc ca pe gheata .. am impresia ca franele nu tin deloc, nu stiu cum o sa fie la iarna pe zapada ..
*


de asta imi era si mie teama...daca la o franare usoara pe o strada perfect uscata a intrat abs-ul,pedala s-a intarit si ai senzatia ca nu mai poti frana eficient,ce dracu fac la iarna pe zapada cand vrand-nevrand trebuie sa franezi?In situatia asta cred ca o sa cer dezactivarea lui...


--------------------
Renault Megane Sedan 2007 Privillege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghertzoi
post 9 Nov 2007, 13:31
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 640
Joined: 18 March 07
From: varza a la cluj




:-O poti cere daca doresti cu adevarat sa simti ca "franeaza" dar va trebui sa te obisnuiesti cu gandul ca te vei duce frumusel inainte nu pe traiectoria curbei indiferent de cum rotesti de volan. Asta pt ca la calcari tari ale franei fara abs rotile se blocheaza de obicei, sa nu mai amintim de polei sau pelicula de apa!!!

Sa nu mai vorbim ca sunt studii clare care arat ca pe zapada cu abs se reduce distanta de franare...poate va amintiti si voi din gimnaziu ca forta de frecare statica (roti care nu aluneca pe suprafata) este tot timpul mai mare de cat forta de frecare la alunecare!!!

Ma simt obligat sa scriu chestiile astea ca poate intra si neavizati pe aici si in deplina necunostiinta de cauza vor crede treaba ca e mai bine sa dezactivezi abs!!! Poate un abs cu defectiuni!!! da trebuie reparat/inlocuit nu dezactivat!!!

This post has been edited by ghertzoi: 9 Nov 2007, 13:35


--------------------
Renault Megane 2.2 2007/privilege Sedan 1.6 110 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adila16
post 9 Nov 2007, 13:42
Post #18


mecanic aero (sau aerian?)


Group: Members
Posts: 848
Joined: 14 October 06




Problema ''intrarii'' ABS-ului apare aleator, functie de o multitudine de factori care contribuie, direct sau indirect, la scaderea/pierderea aderentei la cel putin o roata.
Pe teren uscat, si franarea moderata la viteze reduse, de regula, in situatia in care ''gumele'' sunt inadecvate sezonului. Daca afara temperatura este de max. 7 grC, cauciucurile, daca nu sunt cel putin ''all season'' se rigidizeaza si isi pierd din calitatea lor principala: aderenta. Aspect sesizat de senzori, care comanda intrarea in functiune a ABS.
Mai sus cineva a pomenit de ''facut'' pedala'', ca acea parghie sa nu se mai ''intareasca'': cu scuzele de rigoare, dar apasarea in mod repetat pe frana (citez: "ca un tobosar") este o greseala a carei gravitate este direct proportionala cu viteza de deplasare a masinii. Rolul ABS-ului, odata intrat in functiune, este tocmai de a inlocui acest efort al soferului. Daca soferul, pedaland naprasnic pe frana, spera sa nu se rupa aderenta si, implicit, sa se piarda controlul masinii, ABS-ul tocmai asta face: pastreaza o limita minima de frecare intre pneu si suprafata de rulare, astfel incat masina sa nu o ia absolut razna, in virtutea inertiei si a celorlalte forte care actioneaza asupra ei, astfel incat soferul sa poata evita obstacolul aparut.
HUH! Ce filozofeala!

In speranta ca am fost coerent,

Best regards!


--------------------
Renault Megane BiCorp 1.6 16v - / aka Kurulina Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004
...The more I get to know people, the more I like my dog...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Avani
post 9 Nov 2007, 13:43
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.133
Joined: 23 October 07
From: Capitala gri




@Crisxx: eu nu am patit la o asemenea viteza ceea ce ai patit tu. Consider si nu cred ca ma poate contrazice cineva ca ABS-ul la o masina este cat se poate de util, deci nu cred ca te-ar avantaja dezactivarea lui tinand cont ca este un sistem care te ajuta in conditiile in care franezi brusc. Din experienta mea de novice de asemenea nu pot sa cred ca datorita cauciucurilor ti s-a activat tie ABS-ul. Daca se mai intampla in aceleasi conditii, o vizita la service cred ca te-ar mai linisti. Multi km sanatosi.


--------------------
. . .
Think forward !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Danezu
post 9 Nov 2007, 13:55
Post #20


un fost proprietar de megan.....


Group: Members
Posts: 914
Joined: 3 January 06
From: Bucuresti




@Crisxx: si eu am patit de vreo 2-3 ori treaba asta,chiar am spus intr-un tpoic mai vechi,tot la viteza mica cand traversam niste sine de tramvai,a intrat abs-ul si era sa intru in ala din fata. La revizie am cerut verificare sistem franare si a iesit tot OK.

Bafta!


--------------------
Saab 9-3 2.2 TiD Vector
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lucien
post 9 Nov 2007, 13:56
Post #21


Membru


Group: Members
Posts: 158
Joined: 29 May 07




Pentru Crisxx : Citat din ,, Siguranta.ro "

,, ABS (sistem antiblocare)

ABS inseamna in limba engleza Antilock Braking System, adica sistem pentru prevenirea blocarii la franare. ABS-ul face parte dintre sistemele de siguranta activa.

Sistemul intervine in momentul in care sesizeaza ca, in cazul unei franari prea puternice, rotile tind sa se opreasca brusc din rostogolire. Blocarea rotilor pe drum alunecos poate face ca autovehiculul sa intre in alunecare si sa nu mai poata fi mentinut pe traiectorie de catre conducatorul auto. Senzorii constata riscul de blocare si transmit un semnal catre unitatea de comanda care va reduce pentru cateva milisecunde presiunea din instalatia de franare, permitand rotatia rotii. Din acest motiv, la franare, conducatorul auto simte in pedala o pulsatie.

Marele avantaj al sistemului este ca permite manevrarea autovehiculului (pentru evitarea unui obstacol, de exemplu) chiar si daca se franeaza puternic pe carosabil alunecos. In plus, distanta de franare pe carosabil alunecos se reduce mult fata de franarea fara ABS. "

Asa ca mai bine stai linistit si lasa sistemul sa - si faca treaba ( in nici un caz nu cred ca vei egala performantele sistemului ABS ). Drumuri bune fara evenimente neplacute !


--------------------
Renault Megane sedan - PH -- xxx an 2007 ; 1,5 dci ; 124 hp ; model privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cristi39
post 9 Nov 2007, 14:07
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 359
Joined: 19 November 06




QUOTE(lucien @ 9 Nov 2007, 14:56)
Pentru Crisxx : Citat din ,, Siguranta.ro "

,, ABS (sistem antiblocare)

ABS inseamna in limba engleza Antilock Braking System, adica sistem pentru prevenirea blocarii la franare. ABS-ul face parte dintre sistemele de siguranta activa.

Sistemul intervine in momentul in care sesizeaza ca, in cazul unei franari prea puternice, rotile tind sa se opreasca brusc din rostogolire. Blocarea rotilor pe drum alunecos poate face ca autovehiculul sa intre in alunecare si sa nu mai poata fi mentinut pe traiectorie de catre conducatorul auto. Senzorii constata riscul de blocare si transmit un semnal catre unitatea de comanda care va reduce pentru cateva milisecunde presiunea din instalatia de franare, permitand rotatia rotii. Din acest motiv, la franare, conducatorul auto simte in pedala o pulsatie.

Marele avantaj al sistemului este ca permite manevrarea autovehiculului (pentru evitarea unui obstacol, de exemplu) chiar si daca se franeaza puternic pe carosabil alunecos. In plus, distanta de franare pe carosabil alunecos se reduce mult fata de franarea fara ABS.  "

Asa ca mai bine stai linistit si lasa sistemul sa - si faca treaba ( in nici un caz nu cred ca vei egala performantele sistemului ABS ).  Drumuri bune fara evenimente neplacute !
*


Dragul meu co-forumist,repet pentru a mia oara:cunosc ce inseamna abs-ul...nu de ce ai copiat tu si ce ai reprodus in acest topic este vorba ci,de lucrul PRACTIC!!!
Intre timp,am studiat si alte forumuri unde se dezbate problema ABS-ului.Concluzia?Destui nemultumiti....unii afirma ca in situatii de urgenta ,din contra ,la intrarea in functiune a abs,distanta de franare s-a marit considerabil si chiar au avut accidente...si afirma ca nu aveau viteza f mare.Oricum pana la proba contrarie....voi vedea ce decizie o sa iau
P.S.mersi pentru urare.asemenea
Si pentru exemplificare,iata doar unul din posturile de pe alt forum,unde un cond auto declara urmatoarele:

a plouat, acu cateva zile. veneam pe o strada la vale... era o coada neobisnuit de mare la lumina din josul strazii... se adunase lume multa... obisnuit sa nu fie nimeni acolo fiind si fara vizibilitate am ajuns in situatia sa calc frana fara ezitare.... abs a functionat... insa doar o secunda sau mai putin... la un moment dat am inceput sa alunec... deja eram si cu frana de mana trasa... am alunecat pana la cat sa zic... jumatate de metru de masina din fata mea... nu aveam unde sa trag dreapta...sau stanga.. era plin si in urma mea veneau altii la fel de tare... acelasi lucru au facut si ei si toti....

norocul a facut ca nimeni sa nu plezneasca pe nimeni... incredibil...

in mod normal abs'ul e perfect in conditiile in care ai aderenta... cand e ud pe jos esti gata...

eu simt abs'ul pe autostrada cand franez pana la oprire de la 90 mph ... rar, dar se intampla. si toata lumea face asa.... e o senzatie....


This post has been edited by Crisxx: 9 Nov 2007, 14:12


--------------------
Renault Megane Sedan 2007 Privillege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Razor
post 9 Nov 2007, 14:11
Post #23


Doc


Group: Members
Posts: 530
Joined: 25 January 07
From: Timisoara




Crisxx, sistemului ABS ajuta la PASTRAREA TRAIECTORIEI SI A CONTROLULUI VEHICULULUI, acest sistem NU ajuta la scurtarea distantei de franare.
X = V^2/2*ax
unde X e distanta de franare si ax e acceleratia longitudinala, aceasta variind in functie de aderenta cauciucului cu suprafata de contact.
Sistemul inchide valvele X si deschide valvele Y pentru a slabi presiunea aplicata la roata, el nu actioneaza pe fiecare roata la fel, e 4 channel.
Fenomenul pe care il descri tu este dat de configurarea sistemului ABS pe acest model de masina, pot spune din experienta ca din frane poti schimba caracterul masinii aproape complet. Dar aceste setari au fos gandite ca un compromis, de fiabilitate, dinamica, eficienta, ... deoarece se poate face un sistem mai putin senzitiv, dar care are alte dezavantaje. De exemplu o strategie de a eficientiza acest ABS este prin detectia schimbarii pozitiei de acceleratie de la mai mare la 0, foarte brusc, in acest moment, sistemul porneste pompa ca sa se pregateasca de o franare de urgenta, deci se pierd timpi morti importanti, in ideea asta merge si AFU.


--------------------
VW / Honda Passat 2.0 TDi / CBR 600RR 2010 Highline / 2008
Inteligenta artificiala nu se compara cu prostia naturala
And God said: Ride hard, I've got your back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cristi39
post 9 Nov 2007, 14:20
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 359
Joined: 19 November 06




Razor,sunt de acord cu tine insa doar la prima fraza...restul sunt formule,si,intr-o situatie de urgenta astea nu te ajuta la nimic...ideea e ca daca e sa se aleaga praful,se alege si cu 7 abs-uri active.in sfarsit,toata dezamagirea mea legata de abs consta in faptul ca la o usoara franare,am avut senzatia ca nu mai pot controla frana,si ca masina nu se mai opreste la fel de repede cum ar fi trebuit.Asta e tot.


--------------------
Renault Megane Sedan 2007 Privillege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Razor
post 9 Nov 2007, 14:26
Post #25


Doc


Group: Members
Posts: 530
Joined: 25 January 07
From: Timisoara




Sunt formule care se regasesc si in algoritmul ABS, trust me wink.gif

Iar pe partea de parametri de configurare, depinde cum s-a facut setup-ul...

Posibil sa nu te fi obisnuit cu AFU si ii creezi conditiile de activare si atunci el creaza o presiune prea mare in sitem. Oricum daca e ceva decalibrat se poate pune pe diagnoza orice data de genu, asa ca poti merge la un test la Reno, desi unii de pe acolo nu prea stiu cu ce se mananca dar, at least poti sa vezi ca nu exista ceva Fault-code setat de sistem.

Daca se manifesta doar pe o singura roata, posibil ca senzorul tahometric sa fie de vina, altfel toti cei care au sistemul asta ABS BOSCH 8.0 la M2.2 ar trebui sa se planga.

This post has been edited by Razor: 9 Nov 2007, 14:30


--------------------
VW / Honda Passat 2.0 TDi / CBR 600RR 2010 Highline / 2008
Inteligenta artificiala nu se compara cu prostia naturala
And God said: Ride hard, I've got your back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
billabong
post 9 Nov 2007, 15:24
Post #26


Membru


Group: Members
Posts: 129
Joined: 11 October 07




1) masina fara ABS.Mers cu 120km/h drum judetean umed valurit:franat tare blocat rotile spate fugit la masina,inima bataie puternica.
2) masina cu ABS,drum judetean umed valurit.franat puternic=>masina traiectoria buna

Asta asa ca pe alta limba ca se inteleaga unii oameni care nu au ce face si se .......dc nu va convine abs luati-va masina fara.


--------------------
Renault Clio II - 2003 -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cristi39
post 9 Nov 2007, 15:57
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 359
Joined: 19 November 06




QUOTE(billabong @ 9 Nov 2007, 16:24)
1) masina fara ABS.Mers cu 120km/h drum judetean umed valurit:franat tare blocat rotile spate fugit la masina,inima bataie puternica.
2) masina cu ABS,drum judetean umed valurit.franat puternic=>masina traiectoria buna

Asta asa ca pe alta limba ca se inteleaga unii oameni care nu au ce face si se .......dc nu va convine abs luati-va masina fara.
*


la varianta nr 2 inima ce-ti facea?Iar apropo de superinteligenta concluzie de final pe care ai tras-o: unii oameni tocmai ca au ce face de aia intra pe forumuri ca sa se informeze.Nu mai fi asa radical ca nu e bine.Intelegi?


--------------------
Renault Megane Sedan 2007 Privillege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghertzoi
post 9 Nov 2007, 16:10
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 640
Joined: 18 March 07
From: varza a la cluj




Crisxx...nu te mira de vehementa cu care sunt combatute unele afirmatii ale tale dar sunt contradictorii. Daca vrei informatii atunci cere-le calm ca nu se supara nimeni, dar nu face afirmatii (plin de siguranta) total gresite si in necunostiinta de cauza. Am doua exemple:

La inceput afirmi:
"Stiu ca de exemplu in situatia in care intra abs,trebuie sa iei rapid piciorul de pe frana si sa revi ,tot rapid si atunci cica nu se mai intareste...dar ce mama dracu,ca nu sunt tobosar !!!" - asta e abordarea bunicilor pe masini fara abs...adica incercau sa il simuleze

Nimic mai fals! Citeste in manualul masini, oricum s-a mai explicat si mai sus. Dar asta nu e grav...grav e ca pe urma sustii sus si tare, pe un ton superior smile.gif :

"P.S. cunosc foarte bine ce inseamna Abs,Afu,etc si sunt obisnuit cu asa ceva...e a patra masina pe care o am cu sistemele astea incluse.O fi suficient?"

Hai sa fim seriosi....sau faci misto de noi caz in care inteleg biggrin.gif

Pe urma legat de senzatia ta....in primele saptamani cand am avut masina si mie mi se parea uneori ca nu prinde frana, adica daca o apasam brusc prindea repede frumos, ma obisnuiam asa si pe urma daca nu era de urgenta si apasam usor la acelasi nivel nu prindea...totul a durat pana am inteles ca daca nu e franare de urgenta trebuie calcat-a mai jos...si nu odata am fost scos de abs si afu, fara garante ca aveam tabla indoita smile.gif

This post has been edited by ghertzoi: 9 Nov 2007, 16:11


--------------------
Renault Megane 2.2 2007/privilege Sedan 1.6 110 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cristi39
post 9 Nov 2007, 16:38
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 359
Joined: 19 November 06




QUOTE(ghertzoi @ 9 Nov 2007, 17:10)
Crisxx...nu te mira de vehementa cu care sunt combatute unele afirmatii ale tale dar sunt contradictorii. Daca vrei informatii atunci cere-le calm ca nu se supara nimeni, dar nu face afirmatii (plin de siguranta) total gresite si in necunostiinta de cauza. Am doua exemple:

La inceput afirmi:
"Stiu ca de exemplu in situatia in care intra abs,trebuie sa iei rapid piciorul de pe frana si sa revi ,tot rapid si atunci cica nu se mai intareste...dar ce mama dracu,ca nu sunt tobosar !!!" - asta e abordarea bunicilor pe masini fara abs...adica incercau sa il simuleze

Nimic mai fals! Citeste in manualul masini, oricum s-a mai explicat si mai sus. Dar asta nu e grav...grav e ca pe urma sustii sus si tare, pe un ton superior smile.gif :

"P.S. cunosc foarte bine ce inseamna Abs,Afu,etc si sunt obisnuit cu asa ceva...e a patra masina pe care o am cu sistemele astea incluse.O fi suficient?"

Hai sa fim seriosi....sau faci misto de noi caz in care inteleg biggrin.gif

Pe urma legat de senzatia ta....in primele saptamani cand am avut masina si mie mi se parea uneori ca nu prinde frana, adica daca o apasam brusc prindea repede frumos, ma obisnuiam asa si pe urma daca nu era de urgenta si apasam usor la acelasi nivel nu prindea...totul a durat pana am inteles ca daca nu e franare de urgenta trebuie calcat-a mai jos...si nu odata am fost scos de abs si afu, fara garante ca aveam tabla indoita smile.gif
*


1. interesanta analiza pe text,insa nu-si are rostul
2.ti se pare ca nu am scris(nu vorbit)destul de calm? gresit,sunt foarte calm.
3.Intrebare:de ce vorbesti in numele tuturor?sunt destui de multi oameni binevoitori pe acest forum care au raspuns la obiect si nu au mai fost deranjati.
4.sunt foarte serios in ceea ce am afirmat in legatura cu cele 4 masini.e problema ta daca ti se pare prea mult.sau prea putin...
5.afirmatiile astea de genul"...total gresite si in necunostinta de cauza" pastreaza-le pentru tine,te rog.
6.in general pe un forum e bine sa intervii-daca ai de dat sfaturi-doar in momentul cand poti sa ajuti,nicidecum sa comentezi in deradere ceea ce intreaba altii.Asa e politicos.
O zi superba


--------------------
Renault Megane Sedan 2007 Privillege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipman
post 9 Nov 2007, 17:14
Post #30


Membru autentic


Group: Moderatori
Posts: 1.698
Joined: 3 March 05




Eu zic sa revenim la subiect.
Cel mai bine e ca fiecare sa-si spuna parerea si fiecare sa traga concluziile pentru el. Cel mult daca scrie cineva ceva foarte gogonat ....



ABS-ul are certe avantaje dar are si dezavantaje. In principiu e pus acolo ca sa salveze vieti si nu ca sa nu-ti zgarii masina smile.gif
Exista situatii (piatra cubica, denivelari, gropi, santuri si linii de tramvai abordate transversal) in care la viteze relativ mici intra ABS-ul aparent fara motiv.

Un motiv a existat fara indoiala. Fie si numai un rahatel de caine pe care roata a alunecat o fractiune de secunda sau o groapa in asfalt care a facut ca roata sa "salte" mai mult. Si. odata intrat in actiune, ABS-ul nu "iese" chiar atat de repede cat sa nu bagi de seama (sau sa nu te "deranjeze").
Trebuie oleaca de obisnuinta si nu veti mai fi luati prin surprindere. Macar n-o sa va mai sara inima din piept cand se intampla.

Ce pot sa va spun din experienta mea pe renault-ul din semnatura (lasam alte masini de o parte):
- la viteze mici (sa zicem sub 30) au fost cazuri (sa zic vreo 10-15) cand s-a declansat ABS-ul aparent fara sa fie nevoie (ca atare nici eu nu ma asteptam) dar intotdeauna a existat un motiv si niciodata chestia asta n-a pus masina in pericol (nu se pune problema de ocupanti); exemplele cele mai intalnite: piatra cubica, capace de canal (la locul lor dar intrate/iesite f putin din asfalt + faptul ca-s din alt material decat asfaltul) si linii de tramvai abordate aprox perpendicular
- la viteze mari a intrat cand trebuit si cand eu ma asteptam oarecum, in sensul unor franari puternice dar facute cu intentia de a ramane inaintea momentului inceperii pierderii aderentei iar socoteala mea nu s-a potrivit perfect
- o singura data m-am infipt in frana - reflexul a fost mai puternic decat mecanismul cognitiv, ABS-ul a fost la datorie si fara el pesemne ca nu m-as mai fi oprit la 2 cm de cel din fata (care-si testa franele pe drum public si n-avea pe nimeni in fata, eu eram in accelerare si numai la asta nu ma asteptam).


Crisxx, baga mare mai departe ca masina nu are nimic, lasa ABS-ul la locul lui ca o sa te obisnuiesti dupa vreo 5 intamplari din astea. Gandeste-te mai intai la viata ta si a celoralti si apoi la fieratanii.

P.S. Crisxx, nu mai cita mesajele daca raaspunzi imediat sub ele. Implicit, rapsunsul tau se adreseaza celui de deasupra sau celui care a intial topicul. Daca raspunzi altcuiva e suficient sa-i citezi doar numele.
Nimeni dintre noi nu sta chiar atat de rau cu memoria incat sa nu tina minte despre ce e vorba de la un mesaj la altul. In plus, chestia asta e specificata intr-un din topicurile sticky din aceasta sectiune si are valoare de regulament (pe care se presupune ca l-ai citit si-l respecti).


--------------------
Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages  1 2 3 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 30th July 2025 - 23:44
Dacia