TURBINA, pareri, sugetii : Probleme frecvente la turbina
![]() ![]() ![]() |
TURBINA, pareri, sugetii : Probleme frecvente la turbina
rauldrv |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 7 July 07 From: Oradea ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Laguna II 1.9 Dci 120 hp
2003 Dynamic
- BH 08 BLY
|
|||
boozywoozy |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 595 Joined: 18 August 06 From: galati ![]() |
Ai adus in discutie un subiect destul de discutat.Spui ca ai schimbat tot chitul de admisie,intercooler,tevile si turbina.Dar de evacuare s-a legat careva?La stilul de condus te-ai gandit?Daca ai evacuarea infundata gandeste-te ca a ta turbina suporta temperaturi mai ridicate decat de obicei,saiba de foc pe care o are la paletii de evacuare cedeaza cel mai repede si de aici problemele aparute.Incearca sa vezi daca nu ai cumva catalizatorul infundat daca zici ca a luat-o pe ulei.
In alta ordine de idei,la un service ar trebui verificat si tubul gofrat,si al meu dupa schimbarea turbinei a cedat si suna exact cum zici tu ca suna la tine,zgomot metalic,in prima faza credeam ca mi s-a dus durbina iar,ca paletii ar lovi de corp si am cerut o verificare ( chiar eu am verificat paletii daca sunt ok si nu au joc ). S-a dovedit ca e acel tub,am schimbat toata evacuarea si acum nu mai am acel zgomot. Succes! |
--------------------
ex renault
laguna 2
2002 1.9 dci dynamique
- gl 41 nyk
|
|
TreXeL |
![]()
Post
#3
|
![]() Am laguna meaaaa, sunt meserias Group: Members Posts: 128 Joined: 20 June 07 ![]() |
sa inteleg ca evacuarea ar fi bine sa fie cat de cat intretinuta pt a prelungi viata turbinei.
in cazul asta pliz boozy da mai multe detalii, ce trebe desfacut, curatat, bibilit, eventual si cu poze sau diagrame. nu suntem toti mecanici da toti vrem sa ne mearga masinile ok. mucias grasias anticipat |
--------------------
Renault
Laguna II
2003 / Initiale /300CP :D as vrea io
- SM-05-MIX
|
|
rmg |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 512 Joined: 5 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Nu numai evacuare ci si admisia. Asta inseamna intercooler curatat de ulei, verificat etanseitate furtune, curatat EGR, verificat paletii la turbina sa nu fie loviti/strambi sau plini de mizerii si jocul lagarelor, e bine si catalizatorul sa fie luat in calcul si verificat sa nu fie infundat.
La asta as adauga cateva indicatii legate de utilizarea masinii cu turbina: sa nu opriti motorul imediat, mai ales dupa ce a fost alergat. FF multa lume se opreste pe autostrada, dupa ce a mers cu 160, cu turbina rosie, sa se pishe, oprind motorul! Crima curata pt lagare. turbina se raceste cu uleiul din motor. NU MAI MERGETI subturat! Aveti o masina de 1,4 tone care trebuie sa suporte schimburi de viteze la 1500-2000 de ture. Nu v-ati luat diesel pt ca vreti sa bateti vreun record de consum ci pur si simplu ca ea chiar consuma mai putin ca o benzinara. Asa ca nu exagerati, mergeti cu masina in regimurile la care a fost gandita. Oricat vi se pare ca e zgomotoasa, ca nu stiu cum suna, tot felul de cutume care mai de care, daca aveti ulei bun si nu sunteti cioban, masina va merge mult si bine. Lasati-o sa urle la 4000, nu se va sparge nimic si nu va creste uzura pt ca pistoanele fac mai multe ture! Nu-i dati in gusha cand e rece. Nu-i sanatos nici pt motor nici pt turbina. La carte scrie sa mergeti cu ea moderat imediat dupa pornirea motorului, pana ajunge la temp. nominala de lucru. Nu e recomandat sa o incalziti pe loc. Cine nu crede, sa caute in manualul de utilizare pt Laguna. Bagati ulei bun si schimbati-l la timp. Si or mai fi cateva, dar nu-mi vin acum in minte, dar fiecare poate sa-si posteze indicatiile. eu le respect, am facut aproape 40k km intr-un an cu masina si nu consuma gram de ulei. Se apropie de 190k km la bord. |
--------------------
Renault
Laguna II 1.9dCI break
2002 Initiale Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu! |
|
antifizic2 |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.434 Joined: 16 June 07 From: Bucuresti- Romania ![]() |
rmg- am si eu o intrebare dece nu o pot lasa sa se incalzeasca la rece? am mai auzit treaba asta si la altii dar inca nu am priceput-o. eu gandesc in felul urmator, pompa de ulei merge o data cu fiecare revolutie a motorului, nu a rotilor, deci presupun ca nu poate sa faca rau daca astept un tipm sa se incalzeasca motorul.
mentionez ca in generel astept pana al p[lecarea de pe loc cam pana dispare semnul cu oil level ok de pe bord iarna insa o lasa destul de mult gen, pana rusesc da dau jos gheata etc. multam mult |
--------------------
renault
LAGUNA II / 1.9 DCi
2004
- B-57-LXF 17" silverstone custom colour/ 2DIN DVD/ K&N/ EBC - greenstuff/ HID 5000k
|
|
Malone502 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 84 Joined: 19 December 06 ![]() |
@rmg - Scuze pentru intrebarea copilareasca, dar ar trebui sa-mi fac probleme daca eu schimb vitezele pe la 2600-2800 ture? "Aveti o masina de 1,4 tone care trebuie sa suporte schimburi de viteze la 1500-2000 de ture" - m-a cam speriat un pic fraza asta.
Numai bine. |
--------------------
Renault
Laguna II Authentique
2002 1.9dci 77kW
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#7
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Nu, tu schimbi bine la 2600-2800 rpm.
Cei care schimbă la 1500-2000 fac o falsă economie de carburant, compensată mai devreme sau mai târziu de costul unei turbine, al unui EGR etc... Iar consumul nu e cu mult mai mic... pentru un șofer care știe să folosească eficient frâna de motor (în loc de clasicul mers pe liber), consumul va fi mai scăzut decât dacă se merge subturat... This post has been edited by Catalin Marinarul: 9 Jul 2007, 08:56 |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
rmg |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 512 Joined: 5 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Se spune ca 80% din uzura motorului are loc in perioada de incalzire a motorului. Si cum motorul se incalzeste mult mai repede in sarcina decat mergand la gol toti producatorii recomanda sa nu se incalzeasca masina stand pe loc (capitolul 2.10 in manualul de Laguna).
Legat de schimbarile de viteza si eu schimb pe la 2500 in oras. Afara niciodata sub 3000-3500. Asta ca sa cada la schimbarea in superioara intr-o zona de putere si cuplu cel putin rezonabila. Ideea e ca nici in oras, dupa o schimbare in superioara sa nu cada turometrul sub 2000 de ture. Si e recomandat ca macar o data pe zi sa vada si o turatie de 4000 pt cateva momente. Puterea creste odata cu turatia. Daca aveti o masina de 1,4 tone la care schimbati la 1500-2000 ganditi-va cat trebuie sa traga motorul sa mute ditamai dihania. Mai plastic vorbind, e ca si cum ai tracta mereu o greutate suplimentara la aceeasi putere a motorului. Crescand turatia, usurati sarcina motorului de a trage dupa el caroseria. Nu stiu daca m-am facut inteles, sper ca da. Oricum, am mai spus-o si prin alte parti, cu ajutorul unui forum nu poti face educatie nici rutiera, nici de comportament. Pana la urma fiecare alege tot asa cum i se pare lui ca e bine, oricat ar citi pe ici pe colo ca nu e bine ce face. Fiecare are propriile pareri despre cum trebuie facut un anumit lucru si suporta consecintele. Ce am scris eu mai sus nu sunt propriu zis niste recomandari, sunt niste principii dupa care eu ma ghidez atunci cand conduc masina/moto. |
--------------------
Renault
Laguna II 1.9dCI break
2002 Initiale Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu! |
|
antifizic2 |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.434 Joined: 16 June 07 From: Bucuresti- Romania ![]() |
inca nu am inteles e bine daca astept pana trece semnu cu oil level ok, sau trebe sa plec mai devreme?
|
--------------------
renault
LAGUNA II / 1.9 DCi
2004
- B-57-LXF 17" silverstone custom colour/ 2DIN DVD/ K&N/ EBC - greenstuff/ HID 5000k
|
|
sorin |
![]()
Post
#10
|
pilot de renault Group: Members Posts: 883 Joined: 15 November 04 From: Lebbeke,Belgia ![]() |
Nu TREBE nimic,fiecare face cum vrea ca tot el va suporta consecintele
![]() Eu cred ca rmg a descris foarte bine ce si cum,numai cine nu stie sa citeasca nu intelege. E normal sa tot auzi ca dieselele sunt puturoase pentru ca nu stiti sa le conduceti,al meu nu e lenes deloc. This post has been edited by sorin: 9 Jul 2007, 14:05 |
--------------------
MEGANE 2 1,9dCi
--ESTATE
--octombrie 2004
|
|
antifizic2 |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.434 Joined: 16 June 07 From: Bucuresti- Romania ![]() |
ma scuzati de deranj, o sa imi adresez intrebarile altora, clar ca nu pot intelege s-a scris mai devreme, si cum nu as dori sa te deranjez pe tine si pe diselul tau care nu este LENES, ma retrag
|
--------------------
renault
LAGUNA II / 1.9 DCi
2004
- B-57-LXF 17" silverstone custom colour/ 2DIN DVD/ K&N/ EBC - greenstuff/ HID 5000k
|
|
boozywoozy |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 595 Joined: 18 August 06 From: galati ![]() |
antifizic e bine ceea ce faci.Gandeste-te ca perioada pana dispare "oil ok" e mica dar indeajuns ca uleiul sa ajunga in unele zone "critice" pe care le va unge.Asa am facut cu toate masinile pe care le-am detinut si nu am avut probleme cu ele.Una e sa stai 30 sec vara/1 min iarna si alta e sa lasi motorul la ralanti timp indelungat...
Eu asa privesc situatia... |
--------------------
ex renault
laguna 2
2002 1.9 dci dynamique
- gl 41 nyk
|
|
rmg |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 512 Joined: 5 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Prieteni, fiti constructivi nu orgoliosi! E bun si orgoliul dar nu acum si nu aici.
![]() Chestia cu nivelul uleiului cred ca-i pur si simplu o setare a masinii, cat sa apara pe computerul de bord. Nu are legatura cu vascozitatea sau temperatura uleiului. In functie si de anotimp, eu stau cam jumate de minut vara, cat ma aranjez in masina, centura daca e cazul, aranjat telefoane/portofel prin bord, pana bag sidiul cu manele ![]() Apropo de schimbat mai sus sau mai jos, nu am mai stat sa povestesc ca subturatul e mai nesanatos cu cat urci in treptele de viteza. Normal ca altfel trage motorul masina la 2000 de ture intr-a 2 si altfel la 2000 de ture intr-a 5. E chestie de cuplu, cutia avand acest rol (multiplicator de cuplu). |
--------------------
Renault
Laguna II 1.9dCI break
2002 Initiale Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu! |
|
sorin |
![]()
Post
#14
|
pilot de renault Group: Members Posts: 883 Joined: 15 November 04 From: Lebbeke,Belgia ![]() |
QUOTE(antifizic2 @ 9 Jul 2007, 15:00) ma scuzati de deranj, o sa imi adresez intrebarile altora, clar ca nu pot intelege s-a scris mai devreme, si cum nu as dori sa te deranjez pe tine si pe diselul tau care nu este LENES, ma retrag Nu,dar chiar ca se pun pe aici niste intrebari penale in ultimul timp. search=cauta Uite aici This post has been edited by sorin: 9 Jul 2007, 16:00 |
--------------------
MEGANE 2 1,9dCi
--ESTATE
--octombrie 2004
|
|
rmg |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 512 Joined: 5 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Mda, uitasem de topicul ala. Foarte bun de altfel. Acolo gasiti mai multe informatii decat am putut prinde eu intr-un post. Uitasem de fenomenul de "surge".
Eu la 2-3 plinuri, mai bag un aditiv de motorina. |
--------------------
Renault
Laguna II 1.9dCI break
2002 Initiale Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu! |
|
Dan_laguna |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru Group: Members Posts: 117 Joined: 16 February 05 ![]() |
turbinele s-au stricat in mod repetat din cauza presiunii de ulei mica.Remediaza intai aspectul acesta ,apoi schimb asau repara turbina si nu vor mai fi probleme.Stiu ce spun.
|
--------------------
renault
laguna 1,8 16 v
1998
|
|
cipman |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Moderatori Posts: 1.698 Joined: 3 March 05 ![]() |
Corect. Trebuie masurata presiunea la senzorul de pe motor precum si la turbina. Daca presiunea la motor e corecta dar apar diferente mari intre punctele de masura, care se acutizeaza cu cresterea turatiei, atunci debitul e necorespunzator (o obturare partiala pe canalizatii).
Modul de exploatare nu poate fi o cauza pentru care sa-ti cada dupa 18.000 de km si trei luni. |
-------------------- Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM |
|
rmg |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 512 Joined: 5 April 04 From: Bucuresti ![]() |
De ce am impresia ca vorbiti de 2 lucruri separate?!
Dan vorbeste de pompa de ulei care nu baga la capacitate maxima prin canalele de ungere spre turbina iar cip vorbeste de senzorul presiune de la turbina, care e pe admisie (furtunul negru). Nu vad cum s-ar putea masura presiunea de la pompa de ulei pe canalele care pleaca spre turbina. Exista vreo metoda de a face acest lucru? Sau doar se curata acele canale? Pompa de ulei e mecanica la Laguna? |
--------------------
Renault
Laguna II 1.9dCI break
2002 Initiale Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu! |
|
cipman |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Moderatori Posts: 1.698 Joined: 3 March 05 ![]() |
N-as putea sa spun de ce ai impresia asta dar vorbeam despre acelasi lucru.
E vorba de senzorul (mano-contactul) de presiune ulei. |
-------------------- Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM |
|
Malone502 |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 84 Joined: 19 December 06 ![]() |
Salut,
Scriu la sectiunea asta pentru ca vreau sa aflu daca ce se intampla cu masina mea are legatura cu turbina. Mai multi membrii au scris aici despre un zgomot ce apare in partea dreapta a motorului ( din pozitia de stat la volan ) , zgomot ce seamana cu palele unui ventilator ce ating ceva.Sincer, nu am gasit pe forum un raspuns exact la aceasta problema, de aceea revin cu intrebarea : la ce ma pot astepta avand aceasta problema? Zgomotul apare numai in sarcina cand o accelerez mai puternic ( in trepetele I si II, in celelalte nu-l mai aud sau nu mai apare ), cu masina pe loc daca accelerez nu se aude deloc. Va rog, daca a mai avut cineva aceasta problema, spuneti-mi daca si cum ati rezolvat-o.Teama mea e sa nu fie ceva grav iar eu sa ma pomenesc cu masina pe butuci folosind-o asa. Va multumesc, Madalin |
--------------------
Renault
Laguna II Authentique
2002 1.9dci 77kW
|
|
andu911 |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
|
--------------------
-
-
-
|
|
zeusplace |
![]()
Post
#22
|
Membru incepator Group: Members Posts: 62 Joined: 13 May 07 ![]() |
salut tuturor; am citit si eu topicul asta si vreau sa va cer pareri despre problema mea
am avut ceva probleme pe la motor cuzineti etc si am menajat masina mergand foarte subturat ca sa pot ajunge la destinatie. dupa ce am facut motorul am descoperit ca turbina are un sunet mai ascutit decat era inainte si in plus se aude si un vajait mult mai putermic decat flueratul turbinei. am mai observat ca la rece scoate fum alb dar cand se incalzeste mototrul nu mai scoate. eu am verificat jocul axului turbinei dar sincer nu mi se pare cu mult mai mare decat in filmuletul poastat un pic mai sus, si in plus inainte de problema la motor nu am avut treaba cu turbo niciodata. acum eu va intreb ce poate fi? Si inca ceva tot de la voi am inteles ca daca e uzat turbo papa ulei de rupe, eu am facut 130 km si am verificat uleiul si inainte si dupa iar pe joja nu se vede gram de ulei lipsa.de tras trage ea dar parca nu cum mergea inainte, sincer sa fiu nici nu mai am curaj sa o calc pedala asa brusc dupa ce am patit la motor, dar totusi sunt sigur ca nu mai am acei 120cp ci cam 90 ![]() |
--------------------
Renault
Laguna II
2002 1.9DCI 88kw
|
|
tacufmr_lagunaII |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 599 Joined: 25 April 07 From: Brasov ![]() |
Nu cred ca este cazul sa o mai menajezi dupa ce ai rezolvat problemele avute. Vajaitul poate proveni de la intercooler spart sau furtun al acestuia spart sau desfacut. Am vazut la mai multe masini, diferite marci, ca la pornire pentru cateva secunde fumul este un pic albicios si nu cred ca trebuie sa-ti faci probleme. De asemenea in 130km nu poti sa-ti dai seama daca consuma ulei, iti recomand sa mergi cam 1000km si verifica atunci. Bafta multa.
|
--------------------
Renault
Laguna II
2007, 1.9 dci, 131 CP
- BV - 32 - UMY
|
|
zeusplace |
![]()
Post
#24
|
Membru incepator Group: Members Posts: 62 Joined: 13 May 07 ![]() |
ma intorc la ce am spus mai inainte se pare ca fumul alb il scoate si cand motorul e cald si cu interculerul spart sau furtun nu cred ca este si spun asta ca am pus mana pe furtunul de la intrarea in interculer si se umfla cand o turez, Asta dupa cum mi s-a spus inseamna ca turbo baga debit de aer si atunci daca ar fi spart ceva nu ar mai face presiune pe furtun zic si eu
|
--------------------
Renault
Laguna II
2002 1.9DCI 88kw
|
|
Byțu |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 633 Joined: 26 March 08 ![]() |
Malone502 verifica bucsa aia de cauciuc de la tamponul motor dreapta sus, cum stai la volan. Eu cred ca acolo e problema 95%.Ca sa fii sigur fa asa:scoate capacul motorului, gaseste tamponul si desfa "bratul" ca sa-i zic asa care e prins de suportul motorului ala mare din aluminiu, cheie de 16 .Nu stiu daca m-am facut inteles, ideea e ca trebuie scoti legatura dintre motor si caroserie.vei gasi o bucsa de cauciuc care va fi varza.Mergi un pic fara legatura dintre motor si caroserie si vezi daca se mai aude. Dupa ce constati, pune la loc, nu merge foarte mult cu ala scos.O sa zici ca esti in alta masina total diferita cu bratul ala scos.Bafta.Daca nu te descurci si vrei mai multe explicatii, da-mi un tel:0747 627 343.
|
--------------------
Renault
Laguna II
2002/1.9/dci
- IS 10 PMB Laguna II Tunning !!!
|
|
marioooo |
![]()
Post
#26
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 11 October 09 ![]() |
salutare tuturor,am si eu problema,am o laguna 2 19 dci 2002,faza e ca imi scoate fum negru cand o accelerez intre 2500-3000 turatii,simt ca mi se infraneaza putin si-mi scoate un nor negru de fum.apoi isi revine.peste 3000 turatii nu prea mai scoate sau nu mai vad eu.cel putin pe loc nu-mi scoate deloc.
|
--------------------
renault
laguna
2002
|
|
zeusplace |
![]()
Post
#27
|
Membru incepator Group: Members Posts: 62 Joined: 13 May 07 ![]() |
Eu am schimbat turbina de curand, si ramanand cu epava(turbina veche) am zis sa o desfac sa nu mor prost
![]() |
--------------------
Renault
Laguna II
2002 1.9DCI 88kw
|
|
cozmin13 |
![]()
Post
#28
|
Membru Group: Members Posts: 104 Joined: 13 December 08 ![]() |
am citit pe aici si am intrat si eu la idei cu fumul. fum nu vad dar cand cobor din masina se simte miros putin a fum. sa ma gandesc si eu la turbina sau o fi de la debitmetru ca nu ii da aerul necesar?
|
--------------------
renault
laguna 2
2003 1.9dci 120hp
|
|
cata_lag2.2 |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru Group: Members Posts: 530 Joined: 5 August 09 From: Timisoara ![]() |
Zgomot asemanator cu Malone502 cu diferenta ca pe loc la decelerare de la 3000-3500 rot/min se aude ca si cand ar freca fier pe fier, asemanator si cu pierdere aer sub presiuneca in inregistrarea de mai jos.
De mentionat ca a mai facut asa intr-o perioada, s-a estompat, iar de aprox 4000 km se aude in continuu. Verificat ax turbina ca in filmuletul lui andu => joc cu mult mai mic atat radial cat si axial. This post has been edited by cata_lag2.2: 18 Dec 2009, 00:10 |
--------------------
Renault
Laguna 2 Carminat, 1.9 dCI FAP, 110 CP,
2007
|
|
Adi R5 |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.432 Joined: 29 August 06 From: A R A D ![]() |
fumul negru la accelerari brutale este rezultatul mersului subturat....oricum cred ca ai postat fara sa citesti pina la final.
cozmin,ti-ai luat masina cu motor electric? nu e normal sa simti fum la un motor cu ardere interna? mirosul mai poate provenii si de la calitatea motorinei. |
--------------------
Renault
Espace
2007
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 12th May 2025 - 05:29 |