Rodaj Clio - totul despre rodajul unei masini noi, topic reunit
![]() ![]() ![]() |
Rodaj Clio - totul despre rodajul unei masini noi, topic reunit
Toparcean |
![]()
Post
#61
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 26 November 05 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Clio Symbol
2005 1.5 dci 80 Clio Symbol 1.5 dci 80 cp - dec 2005
|
|||
d3m3ntzial |
![]()
Post
#62
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 222 Joined: 3 December 05 From: Vrancea ![]() |
ti-ai cam raspuns singur.
Rodajul il faci cu o viteza maxima de 120 km/h si nu mai mult de 2500-3000 rpm. Daca ai deja 1700 km la bord,inseamna ca ai terminat rodajul si poti merge cum vrei tu.Normal ar fi,la diesel sa schimbi undeva pe la 3000-4000 rpm. Rodajul motorului se face pe bancul de proba ,insa trebuie sa se aseze piesele pe masina...cum ai spus mai sus.Existau parca topicuri deschise pe aceasta tema. Sa o stapanesti sanatos si fara incidente! |
--------------------
Renault
Clio Extreme
2006 1.4,16v Renault Grand Scenic III (2015) Bose Edition
Clio Bicorp Extreme - Ian' 2006 - 1,4 98 Cp,climatronic,vopsea metalizata : Noir Nacre |
|
diesel_power |
![]()
Post
#63
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.964 Joined: 18 February 05 From: diaspora ![]() |
Ti-ai dat singur raspunsul, asa e, poti merge cum vrei acum, numa subturat sa nu mergi. Nu cred ca e cel mai grozav sa schimbi vitezele intre 3000-4000. Motorul se simte bine la turatia aia, dar cred ca o sa iti creasca consumul. Eu unul schimb intre 2500-3000, functie de incarcatura si inclinarea drumului. In felul asta cred ca obtin consum bun si motor sanatos.
Oricum dupa 1500km rodajul este efectuat 100%. |
--------------------
Renault
Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW,
2005, Fidji
|
|
Nuk |
![]()
Post
#64
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 22 Joined: 24 September 04 ![]() |
Ce nu inteleg eu la treaba cu "rodajul" e mers cu 120 km/h si <3000 rpm...
1.4-75 la 120 km/h are ~3700 rpm ... In plus .. daca ar fi fost ca primii 1000 (1500) km sa schimb sub 3000 rpm ... m-as mai fi chinui si acum pe soselele patriei in spatele numeroaselor agabaritice dar care zboara cu 100 km/h. Si in "extraplus" ... ce durere de rodaj la o masina facuta in anul de gratie 2005 ?!?!? |
--------------------
Renault
Clio
2005 Symbol Drumul spre iad e presarat cu bune intentii ...
Renault Clio Symbol/2005/1.4 8V/75 CP (???)/280.000 km |
|
d3m3ntzial |
![]()
Post
#65
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 222 Joined: 3 December 05 From: Vrancea ![]() |
nu prea am inteles ce ai vrut sa insinuezi.
1.Si in "extraplus" ... ce durere de rodaj la o masina facuta in anul de gratie 2005 ?!?!? -------> whaaaaaat ? 2.in manual spune ca in rodaj sa nu depasesti 2500-3000 rpm sau 120km/h .Ce nu e clar ?Faptul ca tu la 120 km/h ai 3700 rpm nu explica totul.Spre exemplu ,in cazul acesta tu nu trebuie sa depasesti 3000 rpm.Unul cu motor mai puternic la 120 km/h are aproape 3000 rpm. urmareste acel "sau". This post has been edited by cmandrei: 7 Mar 2006, 11:03 |
--------------------
Renault
Clio Extreme
2006 1.4,16v Renault Grand Scenic III (2015) Bose Edition
Clio Bicorp Extreme - Ian' 2006 - 1,4 98 Cp,climatronic,vopsea metalizata : Noir Nacre |
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#66
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Pai trebuie rodate suspensiile, placutele de frana. Daca ai schimba de exemplu la o masina placutele de frana, apoi te-ai sui la volan si ai pune o frana puternica ai vedea ca masina franeaza aiurea. Ori ele nu pot fi rodate suficient in poligonul de testare.
La fel trebuie rodata suspensia. Un amortizor se rodeaza in 3000 de km. Motorul, chiar daca e rodat pe banc, tot se mai rodeaza, de aici consumul mare in primii 500-1000 de km. Rodajul pe banc se face cu scopul de a-i elimina pe cei care vin la garantie cu motorul varza pentru ca i-au dat 6000 de ture cum au iesit de la dealer si apoi invoca proasta calitate de fabricatie. Asadar este facut de fabrica pentru ca ea sa se acopere in astfel de situatii. Dupa ce este facut rodajul pe banc intr-adevar motorul nu este rodat complet, dar se elimina o eventuala cadere imediata in caz de suprasarcina asupra lui. |
--------------------
.
.
.
|
|
![]()
Post
#67
|
|
![]() *** Big Daddy *** Group: Members Posts: 755 Joined: 5 February 05 From: ...pe aici, pe dincolo, pe peste tot... ![]() |
@d3m3ntzial si @Nuk vedeti ca vorbiti impreuna si va intelegeti separat. Omul vorbeste de motor diesel si voi de motor pe benzina. Sunt diferente de turatie maxima, de perioada de rodaj si de perioada pana cand motorul atinge parametrii nominali comunicati de fabricant. Ca sa va convingeti cititi pagina respectiva din cartea masinii. Cum @d3m3ntzial nu ti-a venit masina te ajut eu
![]() rodaj8tr.jpg @d3m3ntzial, poate marti seara sau miercuri dimineata nu pui poze cu masina ca te-ai "scos"... |
--------------------
Renault
Clio Bicorp
2005-dCi/80cp Clio Bicorp Dynamique 1,5dCi/80CP, Bleu Odissee, Full Options (15.06.05)
VW Polo 1,4 TDI PD/105CP, Attractive, chiptuning by TCM Turbo (24.10.05) |
|
d3m3ntzial |
![]()
Post
#68
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 222 Joined: 3 December 05 From: Vrancea ![]() |
Pun poze,nu e nici o problema.
Cu tot respectul insa,citeste inca o data ce a scris @toparcean ! A spus ca are 1700 km ,deci a iesit din rodaj de la 1500 km.so...nu stiu daca am vorbit aiurea.Si in tot discursul meu,bun sau nu,m-am referit la diesel:) offtopic:Am o presimtire ca imi vine masina azi |
--------------------
Renault
Clio Extreme
2006 1.4,16v Renault Grand Scenic III (2015) Bose Edition
Clio Bicorp Extreme - Ian' 2006 - 1,4 98 Cp,climatronic,vopsea metalizata : Noir Nacre |
|
Solon |
![]()
Post
#69
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.034 Joined: 16 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Eu stiam ca rodajul se face in fabrica,asa ca ce recomanda astia de la dealer e cam dubios.Probabil asa au ramas cu sechele de la Dacia.
![]() |
--------------------
3 japoneze
2 nemtoaice
si cam atat
|
|
pablo |
![]()
Post
#70
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.015 Joined: 10 December 04 From: ORADEA ![]() |
Solon poza atasata de google e din manualul masinii ... mai citeste-l si tu
![]() |
-------------------- Renault Megane II Sedan Confort Expresion 1,6 16V (dec 2004,clima,jenti AL,ESP,etc)
Renault Clio Extreme 1,5 dCi 80 CP (iul 2005,tempomat) |
|
dil |
![]()
Post
#71
|
![]() Membru verde Group: Moderatori Posts: 1.372 Joined: 7 December 04 From: Corbeanca, Ilfov ![]() |
Recomandarea vine din partea producatorului si imaginea de mai sus postata de google este din manualul de utilizare. Cei de la dealer nu fac decat sa-ti aduca la cunostinta.
This post has been edited by cmandrei: 7 Mar 2006, 11:04 |
--------------------
-
-
-
- - Renault Captur 0.9 TCe XMOD (2015)
ex Daewoo Matiz 2004 (2012-2015) ex Renault Clio Symbol 1.5dci 80CP 2006 Fidji (2006-2011) |
|
maxinvestus |
![]()
Post
#72
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 28 December 05 ![]() |
Chestia cu rodajul ti-ai cam raspuns singur, da' acum, oricum e cam tarziu pentru ca ai trecut de 1500km.
Mie mi-a mai spus dealerul sa nu merg in acea perioada cu masina incarcata (5 pers. + bagaje, etc) si s-o mai si bruschez... Parerea mea este ca e importanta dupa rodaj si calitatea combustibilului utilizat (am avut cunoscuti care au trebuit sa umble pe la service cu schimbari chiar si de injectoare, din cauza "sucului") S-o conduci cu placere! |
--------------------
Renault Clio
Symbol
2005 Fidji 80dci roshu ca focu'
|
|
hellcat |
![]()
Post
#73
|
![]() FrontYard Motorsport Group: Moderatori Posts: 5.628 Joined: 25 April 04 From: Dieppe ![]() |
Clientilor ar trebui sa li se mai spuna si sa evite accelerari bruste, gen bagat pedala in podea, plecari furibunde de la semafor, in perioada de rodaj.
Ca vor pati ca dementzial: vor calca pedala de acceleratie, iar masinii cu siguranta ii va "placea". |
--------------------
Renault Clio
bicorp 1.4 16v
2002 expression Commencal Premier HD1
|
|
dannypapai |
![]()
Post
#74
|
Membru Group: Members Posts: 131 Joined: 8 March 06 ![]() |
Spuneti-mi si mie cate ceva despre cum se face rodajul la Fidji noua. Stiu ca, teoretic, este rodata mecanic, dar nu si termic.
|
--------------------
Renault
Fluence
2016, Expression
- B 173 PDA
|
|
hebron |
![]()
Post
#75
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 548 Joined: 22 March 05 ![]() |
Da si tu serach ca s-a tot vorbit de rodaj.
|
--------------------
clio
symbol
2004 1.5 dci Renault Clio Symbol 1.5 dci, Expression, iunie 2004
Opel Astra Classic II Caravan, 1.7 dtci, ianuarie 2006 ocazional Megane II |
|
raszvan |
![]()
Post
#76
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 417 Joined: 2 September 05 ![]() |
Daca va purtati frumos cu un diesel si nu-l chinuiti o sa fie prieten bun cu voi.
Faceti rodajul cum scrie la carte si nu forjati motorul pana nu s-a incalzit (asta si in dupa terminarea rodajului). Dieselul nu este pt. liniute, el te ajuta mult intr-o depasire, unde ai nevoie de demaraj cand ai deja 80-100 km/h. Nu sunt adeptul condusului subturat, insa ii dau talpa la masina numai in vitezele 3-4 si 5, unde imi permit si rapoartele de viteza. Eu am 10000 km cu masina si motorul se comporta complet diferit fata de cand era nou (consuma mai putin, urca mai usor in turatii). |
--------------------
ex clio
symbol 1.5 dci
2005 megan dci, 2003.
|
|
kla_ |
![]()
Post
#77
|
Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 25 September 05 ![]() |
Ce inseamna forjat? Ce inseamna "nu accelerati puternic" din cartea tehnica? Nu mai bine precizau ceva de genul: "nu depasiti 2000 de ture cu motorul rece"?
@hellcat Legat de plecarile furibunde de la semafor. Oricum masina are un demaraj bun si cu turatii pana 2500. Daca plec de la semafor si schimb vitezele la 2500 rotatii pleaca repejor repejor. Si totusi limitele scrise in cartea tehnica sunt respectate adliteram. Eu sunt inca in rodaj. Daca la o depasire a trebuit sa merg pt cateva secunde cu 2700 rot/min ce se intampla? |
--------------------
Renault
Symbol Fidji
2006 dci 80cp
-
|
|
mandelu |
![]()
Post
#78
|
Membru autentic Group: Members Posts: 409 Joined: 6 January 05 ![]() |
Nimic. Nu te mai stresa inutil. Eu in prima zi cand am luat-o numai la 3000 rpm schimbam ca asa mi-a zis dealerul sa nu trec de 3000. Dupa ce am citit cartea (a doua zi) m-am linistit. Dar retine, viata ta e cea mai importanta, daca trebuie pentru cateva secunde ii dai si 4000 rp, nu 2700. Si nu se va intampla nimic. Ei isi iau masuri de precautie ca sa nu il turezi incontinuu in rodaj prea tare.
|
-------------------- Renault Clio II Symbol 1,5 dci 80 CP Expression Gri Eclipse, 18 martie 2005.
|
|
raszvan |
![]()
Post
#79
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 417 Joined: 2 September 05 ![]() |
kla, nu se intampla nimic daca ai atins 2700rot/min. Si eu cand eram in rodaj am fost nevoit sa o mai fortez in unele depasiri.
Ideea este sa nu conduci frecvent peste 2500 rot/min. Nu stiu ce rodaj are motorul la 0 km, insa clar se cunoaste o imbunatatire a performantelor lui pe masura ce trec cateva mii de km. |
--------------------
ex clio
symbol 1.5 dci
2005 megan dci, 2003.
|
|
SorinV |
![]()
Post
#80
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.321 Joined: 28 January 04 From: a ![]() |
motorul NU este rodat din fabrica ! el este testat la capacitate maxima o perioada scurta pt verificarea parametrilor ! rolul rodajului se reduce la urcarea liniei mediene a unui profil de prelucrare in asamblarile cu joc ! pt ca nu exista suprafete plane reale este necesar acest rodaj pt a crea o asa zisa imperechere intr doua piese conjugate ! la o asamblare cu joc ( gen biela manivela) cele doua piese ale alezajlui pot suferi in special in perioada de rodaj de un fenomen numit ,,microjonctiune,, ceea ce inseamna ca in timpul de 0,000001 secunde piesele se sudeaza si se rup intre ele ! cine nu crede poate sa ia in brate o carte de ORgane de masini si sa vada ca este asa! rodajul este foarte important pt masina dar nerespectarea lui nu va duce decat extraordinar de rar la aparitia unui defect !
This post has been edited by SorinV: 8 Mar 2006, 21:49 |
--------------------
a
a
a
|
|
k0b3 |
![]()
Post
#81
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 787 Joined: 14 August 05 From: Iași ![]() |
Referitor la comportamentul dCI-ului, pot sa va spun ca intr-adevar perioada de 1500 km este grea
![]() Eu rodajul l-am facut scurt prin doua drumuri Iasi - Bucuresti, la interval de 2 zile una de alta. Am avut treba ![]() Dupa aproximativ 5.000 - 6.000 km performantele motorului ajung la cota optima, atat din punct de vedere al consumului cat si al randamentului. Am 24.000 km facuti in 5 luni de zile si nu am nimic de reprosat motorului. Am mers cu ea incarcata/descarcata, cu 180 constant pe autostrada pentru cateva sute de km, la deal, la vale, zapada mare, etc. Nimic de reprosat! dCI rulez, nu e pretentios, ideea e sa nu iti bati joc de el. |
--------------------
Renault
Megane 3 Sport Tourer
2012 Privilege 1.5 dCI 110CP - 85.000 km Renault Clio Symbol 2005 Fidji 1.5 dCI 80CP - 235.000 km (vândut)
|
|
hellcat |
![]()
Post
#82
|
![]() FrontYard Motorsport Group: Moderatori Posts: 5.628 Joined: 25 April 04 From: Dieppe ![]() |
QUOTE(SorinV @ Mar 8 2006, 09:48 PM) motorul NU este rodat din fabrica ! el este testat la capacitate maxima o perioada scurta pt verificarea parametrilor ! Da, si cu aceasta ocazie se aplica si tratamentul de "clatire" cu un ulei mai mult sau mai putin special. In perioada de rodaj, noii masini i-ar prinde bine una, doua plimbari mai lungi, 5-6 sute de km la viteze cat mai constante. |
--------------------
Renault Clio
bicorp 1.4 16v
2002 expression Commencal Premier HD1
|
|
kla_ |
![]()
Post
#83
|
Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 25 September 05 ![]() |
Turarea motorului in frana de motor intra in calcul la interdictiile din rodaj?
|
--------------------
Renault
Symbol Fidji
2006 dci 80cp
-
|
|
DFA |
![]()
Post
#84
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.561 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
Dacă o să faci frână de motor la 50Km/h în treapta a I-a, da, atunci poate fi o problemă..., dar la o utilizare normală nu e nici o problemă de frână de motor în rodaj.
|
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
richie |
![]()
Post
#85
|
The Right Member Group: Members Posts: 661 Joined: 17 January 06 ![]() |
QUOTE(SorinV @ Mar 8 2006, 09:48 PM) motorul NU este rodat din fabrica ! el este testat la capacitate maxima o perioada scurta pt verificarea parametrilor ! Inseamna ca, pe Nissan am un motor mai ...Reno decat cele de pe Reno. Pentru ca la Nissan nu mi s-a impus nici un fel de tratament special al motorului in primii...xxxx km. Am citit si in carte in care scria doar ca, in primii 1000 km ai masinii sa incerc sa evit pe cat posibil mersul la turatie constanta pe perioade lungi de timp. (si aici ai dreptate cu microjonctiunile) si...cam atat. Am intrebat si dealerul cand am ridicat masina daca trebuie sa merg ca la Renault cu masina primii km.....s-a uitat cu o fatza la mine..cam asha ![]() Acu...ontopic. La Megane, rodajul e specificat la fel : Primii 1500 km, sa nu depasiti 2500 rpm. La 1.5 de 80Cp, asta inseamna cam 120 Kmph intr-adevar.Acu...stau si ma intreb. Daca as fi avut motorizarea de 1.9 cu 6 trepte, in treapta a 6 la 2500 rpm as fi avut cam 140...150 kmph. Atunci...cum o fi cu rodatul placutelor de frana...etc etc? |
--------------------
Honda Accord /
Nissan Pathfinder 2.5dCI, LE Plus A/T
-
|
|
pablo |
![]()
Post
#86
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.015 Joined: 10 December 04 From: ORADEA ![]() |
richie la Renault se specifica sa nu treci de o anumita turatie sau o naumita viteza (nu stiu la diesel dar la benzina e nu mai mult de 3.500 de rotatii sau 130 km/h).La diesel parca 2.500 rotatii si 110 km/h.
Una din cele doua |
-------------------- Renault Megane II Sedan Confort Expresion 1,6 16V (dec 2004,clima,jenti AL,ESP,etc)
Renault Clio Extreme 1,5 dCi 80 CP (iul 2005,tempomat) |
|
3xtreme |
![]()
Post
#87
|
Fraier incepator Group: Members Posts: 100 Joined: 31 January 06 ![]() |
Diferenta intre motoarele Renault si cele de la alte marci, care nu indica o perioada de rodaj, este prelucrarea si controlul dimensional al pieselor. Adica Renault adopta pentru majoritatea liniilor de fabricatia metoda sortarii pe clase dimensionale si imperecherea acestora, urmand ca in perioada de asa zis rodaj sa se faca auto-ajustarea suprafetelor. Cu ajutorul unor sisteme mai scumpe, imprerecherea se poate face pe mai multe clase, sau prelucrarea mai precis controlata, insa rezultatul final este acelasi, doar ca aici este necesara o perioada de rulare a motorului pentru a se realiza starea suprafetei... Adica ai acelasi rezultat dar mai ieftin, insa cu putin stres pentru client.
Nerespectarea conditiilor de rodaj are ca efect pierderi in lubrifiere, deoarece exista inca spatii (mici, e drept) intre piesele aflate in miscare, cu toate consecintele acesteia (ulei motor ars, catalizatorul beneficiaza de asta cel maimult lool). This post has been edited by 3xtreme: 9 Mar 2006, 14:03 |
--------------------
Renault
Clio Extreme dCi 65 CP/Scenic II 1.5 dCi 85 CP
2004 / 2007 Clio II bicorp Extreme 2004, 1.5 dci 65 cp
|
|
richie |
![]()
Post
#88
|
The Right Member Group: Members Posts: 661 Joined: 17 January 06 ![]() |
@ Pablo: vezi in primele posturi, un scan pus de google parca..cu pagina din manual ref. la rodaj. La fel e si la Megane...nu scrie nicaieri de viteza ci doar de turatie.
@3xtreme: Sa inteleg ca am o masina mai scumpa, care, cel putin pe primii 1500Km ma streseaza mai putin...I love it ![]() ![]() |
--------------------
Honda Accord /
Nissan Pathfinder 2.5dCI, LE Plus A/T
-
|
|
pablo |
![]()
Post
#89
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.015 Joined: 10 December 04 From: ORADEA ![]() |
richie scrie la benzina
La diesel nu scrie dar tin minte ca era undeva pe la 110 in a 5 a ca sa nu depaseasca 2.500 rotatii (dCi de 80 CP). |
-------------------- Renault Megane II Sedan Confort Expresion 1,6 16V (dec 2004,clima,jenti AL,ESP,etc)
Renault Clio Extreme 1,5 dCi 80 CP (iul 2005,tempomat) |
|
3xtreme |
![]()
Post
#90
|
Fraier incepator Group: Members Posts: 100 Joined: 31 January 06 ![]() |
Si cred ca motoarele de pe Nissan, chiar daca sunt la fel cu cele de pe Renaulte, sunt facute in alte fabrici cu alte conditii de control... Parerea mea, hac
![]() |
--------------------
Renault
Clio Extreme dCi 65 CP/Scenic II 1.5 dCi 85 CP
2004 / 2007 Clio II bicorp Extreme 2004, 1.5 dci 65 cp
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 26th June 2025 - 06:47 |