Clio 1.5 dci - se aprinde martorul bujii, martorul galben ca o spirala
![]() ![]() ![]() |
Clio 1.5 dci - se aprinde martorul bujii, martorul galben ca o spirala
rados |
![]()
Post
#31
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 51 Joined: 14 November 07 ![]() |
|
||
--------------------
renault
clio
2002,1.5 dci
- PH -- DOK
|
|||
$$ilvviu |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT ![]() |
Sistemul de injectie Delphi care echipeaza motoarele 1,5 DCI sunt renumite pentru materialul prost din care e facuta pompa de injectie, care se roade si produce pilitura, care infunda injectoarele.
|
--------------------
Renault
Laguna
Initiale 2002
- NT-97-SLR Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
romeod |
![]()
Post
#33
|
![]() Romeo Group: Members Posts: 115 Joined: 5 November 07 From: Bucuresti ![]() |
stai calm nu este vb de pilitura
Aceiai problema o am si eu la al meu clio problema aparuta acum vreo 500 de km. Dupa ce am pus masina pe tester s-a dovedit a fi vorba de bujiile de preincalzire sistem de racire(pe instalatia de racire exista 3 bujii incandescente care incalzesc mai repede antigelul pt a il aduce la temperatura optima de functionare de 85 de grade). Mai exact una dintre aceste bujii este arsa PS Nu-i asa ca in momentul in care se aprind martorii daca iei piciorul din acceleratie sau ii calci scurt ambreiajul acesti martori se sting? |
--------------------
Renault
Clio
2003
- B 94 RVR Am bani de dat, am datorii la stat.........................
|
|
menix |
![]()
Post
#34
|
Membru incepator Group: Members Posts: 35 Joined: 10 July 07 From: Timisoara ![]() |
Buna. Si eu am patit urmatoarea faza. In timp ce mergeam pe drum dintr-o data mi s-a aprins martorul de bujii la bord, si masina a inceput sa scoata fum, puterea motorului scazand efectiv. In final am ajuns cu problema asa. Scoate fum negru, motorul parca nu merge rotund, iar putere nu are deloc, accelerez 35oo si parca sta pe loc. Am mers la un service particular, a pus pe calculator si a zis ca supapa egr. Am mers pe urma la Reprezentanta Renault unde aceelasi lucru. Au curatat-o. Nimic nu s-a schimbat. Dupa care testul a aratat defectiune cilindrul unu.
Din anumite motive am ajuns sa schimb: Injectoare (4 buc noi), bujii 4 buc noi, filtru motorina, chiulasa curatata, garnitura de chiulasa noua, supapa egr nou nouta, curatare motor interior chimic, si multi banii. Mentionez ca sunt din baia mare, si am un renault clio 1.5DCi, 48KW, din 2003 Bicorp. Poate a mai patit cineva si ma ajuta. Va multumesc. |
--------------------
RENAULT
Megane Sedan
2017
- XX-08-LXE Renault Megane Sedan
1.5DCi EDC Varianta Intense. |
|
blacklitmouse |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 249 Joined: 3 November 08 From: baia mare ![]() |
poi bun si pana la urma ai rezolvat problema??injectoarele unde le ai schimbat si cat a costat operatiunea?si eu sunt tot din bm
![]() |
--------------------
renault
clio
2002 expression,1.5 dci
- MM88LTI
|
|
rados |
![]()
Post
#36
|
Membru incepator Group: Members Posts: 51 Joined: 14 November 07 ![]() |
romeod poti sa-mi spui exact ce eroare a aratat calculatorul?ca vrau sa o pun si eu pe tester saptamana aceasta,si nu vreau sa ma ia de gasca mecanicul respectiv...in rest ai dreptate daca iau piciorul de pe acceleratie martorii se sting ,nu am incercat inca faza cu ambreiajul dar o sa o incerc si pe aceasta,mersi oricum sper sa ai dreptate...am pompat si motorina inainte de filtru am pus-o in pahar transparent si am incercat faza cu magnetul(am scos cam 200 ml)-am observat doar o singura formatiune fff mica care incerca sa se tina dupa magnet...sper sa nu fie vorba de pilitura...si apropo unde sunt localizate bujiile despre care vorbeai?
|
--------------------
renault
clio
2002,1.5 dci
- PH -- DOK
|
|
romeod |
![]()
Post
#37
|
![]() Romeo Group: Members Posts: 115 Joined: 5 November 07 From: Bucuresti ![]() |
Scuze dar am fost in concediu si nu am putut raspunde
Eroarea aratata a fost: "Bujii preincalzire circuit racire motor defecte". Nu stiu codul de eroare, dar pot sa-ti spun ca masina functioneaza ca inainte cu exceptia faptului ca uneori imi aprinde acei martori. Ca pozitionare sunt in partea dreapta a motorului cum il privesti din fata, undeva intre motor si cutie inspre partea din spate(spre peretele ignifug) cumva sub pompa de frana |
--------------------
Renault
Clio
2003
- B 94 RVR Am bani de dat, am datorii la stat.........................
|
|
bed |
![]()
Post
#38
|
Membru incepator Group: Members Posts: 56 Joined: 30 June 09 ![]() |
Am avut si eu aceeasi problema la clioul meu de 65cp la orice incercare de depasire mi se aprindea martoru de bujii insotit de o cadere brusca a acceleratiei.Am schimbat bujii ca imi pornea si cam greu dar acelasi rezultat.Ca ultima solutie am apelat la reprezentanta desi e cam scump.Rezultat:3 injectoare infundate.Facut testu cu magnetu,fara pilitura.Nu-mi venea sa cred!Am avut noroc,ca am dat peste un mecanic bun,care mi-a facut si testu cu returu injectoarelor si anume mi-a scos mie retururile de la fiecare injector,mai multa motorina scotea pe retur decat baga in motor,si a scos si retururile de la un clio aflat in curte care era venit pentru o directie la reprezentanta.La acesta returu era aproape insesizabil.La mine doar injectoru3 parca functiona normal.Facut rost de un set nou de injectoare schimbat 3 unu de rezerva.La o saptamana la o depasire,aceeasi problema.Din nou la reprezentanta.Schimbat si celalalt injector si de atunci nici o problema.Am facut de atunci vreo 19000km fara probleme.ACUM IO SPER SA NU AI ACEEASI PROBLEMA,CA UN SET DE INJECTOARE E FFF SCUMP darcam are aceleasi simptome ca al meu inafara de pornirea greoaie dar eu aveam infundate3 si de aceea pornea greu.
|
--------------------
renault
clio2
2001/expresion
- cj-85-bed
|
|
marian_nzr |
![]()
Post
#39
|
Membru incepator Group: Members Posts: 10 Joined: 13 March 09 ![]() |
si eu am patit la fel ca ~bed~, numai ca eu am scapat cu un singur injector. Si intradevar sunt foarte scumpe injectoarele.Eu mai aveam probleme si cu pornirea, imi pornea pe la a zecea cheie. Dar la mine sa rezolvat problema. Multa bafta.
This post has been edited by marian_nzr: 7 Aug 2009, 09:43 |
--------------------
renault
megane III
2009 1.6 16v
|
|
twaider |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 24 Joined: 27 May 07 From: Tg.Mures ![]() |
Buna, intru si eu in discutie, cu problema mea, de acelasi soi:
Eu am fost la service Renault si un cunoscut mi-a facut un test cu clip. Mi-a verificat si returul la injectoare, si injectorul 3 scotea pe retur motorina, CLIP-ul acelasi injector l-a depistat. Baiatul mi-a spus ca trebuie inlocuit. M-am dus la cineva care curata injectoare, am demontat injectorul cu pricina si l-am dat la curatat. Dupa ce am montat la loc injectorul, pe bord se aprinde dupa cam 10 secunde de mers, martorul cu bujiile si ramane aprins, si in acelasi timp creste turatia la 1000 rmp. Inainte sa curat injectorul motorul trepida ingrozitor ca un motor in 3 timp. Acum nu mai trepideaza asa, dar merge sufocat, si nu are putere, iar martorul bujii se aprinde in continuare. Am curatat EGR-ul ieri, dar fara succese. Ma poate ajuta cineva cu ceva idei? Mersi 6 Nov 2009, 11:32: Am uitat sa mentionez, masina este un clio 1.5 de 65cp din 2004 This post has been edited by twaider: 6 Nov 2009, 11:32 |
--------------------
Renault
Megane
2005
|
|
verde |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.131 Joined: 5 September 06 From: Pitesti ![]() |
Pai din ce scrie paici ,daca da motorina pe retur -adica da mai multa decat celelalte- inseamna ca supapa de retur din injector e uzata si trebue schimbata. Dupa curatare ai verificat daca mai da pe retur tot asa mult? Daca DA atunci trebue schimbata supapa de retur.Daca NU , atunci cauti alte cauze.Oricum masina nu mai e noua si are pe ansamblu un anume grad de uzura. Despre turatia de ralanti ai pe topicul celalalt. Daca poti mai fa testu odata sa vezi daca mai zice de vreun injector , acum dupa curatare.
This post has been edited by verde: 6 Nov 2009, 16:20 Attached thumbnail(s) bec.JPG ( Size: 66.64k ) Number of downloads: 6603 |
--------------------
megane 3 /clio 4
....dci 110 /1,2aspirat
....2015 /2017
|
|
bed |
![]()
Post
#42
|
Membru incepator Group: Members Posts: 56 Joined: 30 June 09 ![]() |
Da ''verde'' s-ar putea sa aiba dreptate,dar asta doar in cazul celor norocosi,pentru ca exista si situatia in care injectorul este infundat,si atunci motorina in loc s-o bage in camera de ardere o intoarce pe retur,iar pentru ''twaider''cauta sa mai faci un test sa fii sigur ca acel injector a fost desfundat pentru ca si eu dupa ce le-am schimbat le-am trimis pe cele vechi la o firma din brasov la desfundat si n-am rezolvat nimic.Mi-au spus ceva despre nu stiu ce parte electronica a inj. s-a defectat in timpul procesului de desfundare.(nu stiu exact ca nu ma pricep).
|
--------------------
renault
clio2
2001/expresion
- cj-85-bed
|
|
twaider |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 24 Joined: 27 May 07 From: Tg.Mures ![]() |
Salut, mersi de reply,
am revenit cu update-uri: - am pus un alt injector( folosit, ceva mai bun ca al meu) in locul aceluia pe care l-am curatat si nu se mai aprinde acel martor luminos, masina porneste si merge ok, are inca trepidatii, dar mai mici ca inainte de a curata primu injector. DUpa cateva zile cu noul injector probleme din nou: trepidat puternic la relanti si pornire foarte grea. Acum am comandat un injector nou si astept sa vina sa il pun sus. Referitor la ce a zis "bed", cred ca intr-adevar s-a defectat electric injectorul original in momentul curatarii. De bagat motorina pe retur baga foarte putin, dar se pare ca era defect electric. Stie cineva daca este necesara interventie prin soft in momentul montarii injectorului nou? |
--------------------
Renault
Megane
2005
|
|
verde |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.131 Joined: 5 September 06 From: Pitesti ![]() |
Fiecare injector are un cod pe el care trebue inscris in calculatorul de injectie. Acel cod caracterizeaza debitul de motorina al injectorului si este unic , practic tine cont de abaterile constructive ale injectorului respectiv.
|
--------------------
megane 3 /clio 4
....dci 110 /1,2aspirat
....2015 /2017
|
|
vraja3100 |
![]()
Post
#45
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 29 November 09 ![]() |
sal si eu am aceeasi problema ca rados daca stiti ceva sau ne puteti ajuta cu un sfat ceva su daca e bine sa mergem asa cu masina cu becurile alea apinse ,etc.va rugam sa ne ajutati.va multumim
|
--------------------
renault
clio
symbol 2005
|
|
ady24 |
![]()
Post
#46
|
Membru autentic Group: Members Posts: 906 Joined: 23 December 09 ![]() |
QUOTE(vraja3100 @ 26 Mar 2010, 22:13) sal si eu am aceeasi problema ca rados daca stiti ceva sau ne puteti ajuta cu un sfat ceva su daca e bine sa mergem asa cu masina cu becurile alea apinse ,etc.va rugam sa ne ajutati.va multumim Salut, in primul rand ti'as recomanda o diagnoza pentru a depista posibilile cauze. Dar acuma sa iti spun cam ce ai avea de facut. Sunt mai multe variante:1. Injectoare; 2. EGR'ul(Exhaust gas recirculation)..da ma multe detalii, in relantii iti scade din turatie, cand o bagi in sarcina, scoate fum negru ? 3. Vreo bujie arsa(putin probabil) Sau daca vrei poti venii la mine pentru o diagnoza, daca esti din Bucuresti. Cu respect... This post has been edited by ady24: 26 Mar 2010, 23:05 |
--------------------
Logan
Laureate
2005
|
|
dcl_1977 |
![]()
Post
#47
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 14 March 10 ![]() |
salut,am si eu un clio 1.5 dci din 2002 in 2 usisi nu mai porneste decat ajutata cu sprei,am scimbat injectoarele si mi sa spus ca trebuiec scrise in calculator. imi poate da si mie cineva o lamurire?ms
|
--------------------
renault
clio
2002 3 usi 1.5 dci
- if 77 dcl
|
|
ady24 |
![]()
Post
#48
|
Membru autentic Group: Members Posts: 906 Joined: 23 December 09 ![]() |
QUOTE(dcl_1977 @ 30 Mar 2010, 07:38) salut,am si eu un clio 1.5 dci din 2002 in 2 usisi nu mai porneste decat ajutata cu sprei,am scimbat injectoarele si mi sa spus ca trebuiec scrise in calculator. imi poate da si mie cineva o lamurire?ms Va salut,daca ati schimbat injectoarele vechi cu unele noi,cum spuneti , ar fi trebuit sa porneasca chiar daca nu sunt scrise in calculatorul masinii.Motorul mergea in regim de avarie.Daca ati pus injectoare euro 4 peste euro 3 sau invers atunci nu are cum sa porneasca, deoarece nu este indicat sa le inversati intre ele. Cat despre pornirea numai cu spray inseamna ca unul sau mai multe injectoare au ramas blocate. V'as sfatuii sa faceti o verificare la injectoare chiar daca sunt noi. Daca sunteti din Bucuresti puteti suna la 0744171621, persona contact Nicu Paraschiv. Cu respect.... This post has been edited by ady24: 30 Mar 2010, 16:20 |
--------------------
Logan
Laureate
2005
|
|
vallixx |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.547 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Nu mai folositi spray, provoaca o detonare periculoasa pentru motor si puteti avea surpriza sa va "rezolvati" motorul definitiv.
Motoarele moderne, diesel sau benzina trebuie sa porneasca la cheie. Daca nu pornesc, cautati motivele si rezolvarile. (calitate carburant, bujii, filtre infundate, injectoare...etc) Spray-ul e o solutie foarte riscanta. |
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
eddie33 |
![]()
Post
#50
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 587 Joined: 25 April 05 From: Bucuresti ![]() |
Eu nu am avut niciun semnal la bord cand am avut toate (4 !) bujiile arse,probabil ,,sarma''de la bord este pentru altceva.....
|
--------------------
Renault
Clio Extreme
2004-DCI 80C.P.
|
|
asyst72 |
![]()
Post
#51
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 353 Joined: 23 March 09 From: Bucuresti ![]() |
mie mi se aprindea acel martor dupa pornire in momentul in care am schimbat filtrul de motorina si am pus unul fara senzor de apa..
uitasem sa las sonda pusa in fissa ei si martorul detecta eroare la sistemul electric, dupa ce am pus sonda la loc in fisha ei martorul s-a stins (chiar daca nu am folosit senzorul in filtrul de motorina, dar sonda trebuie sa fie la locul ei). acel martor se pare ca are functie dubla: daca se aprinde in faza de prepornire si nu se stinge pana la pornire inseamna bujii arse. dar daca se aprinde in timpul functionarii motorului, sau ramane aprins dupa pornire arata defectiune la sistemul electric |
--------------------
Renault
Megane II Grandtour Avantage 1.5 dCi 103CP FAP
2007 -
Megane II GrandTour 1.5dCi 103CP FAP 2007 343.000km - 04.2022 Best Regards - |
|
eddie33 |
![]()
Post
#52
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 587 Joined: 25 April 05 From: Bucuresti ![]() |
,,Sarma'' se stigea duapa cateva secunde,cand dadeam la cheie,nu mai era aprinsa...
|
--------------------
Renault
Clio Extreme
2004-DCI 80C.P.
|
|
razvan_b |
![]()
Post
#53
|
Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 13 January 06 ![]() |
Salut, am si eu cam aceleasi simptome (1.5dci, symbol 2002):
1. cand accelerez mai tare se aprind cei 3 martori pe bord si se sting daca o las sau daca trec de 3000 ture, masina trage, nu se simte nimic. Asta face de pe la 60000Km si acum are 110 000 (atunci cand a aparut, am fost cu ea in service, i-au facut testul clip, au verificat injectoarele si totul ok - cica o intrerupere pe la electrica - trebuiau sa zica si ei ceva) 2. de vre-o 20 000 km s-a aprins si martorul de buji, l-am resetat, dupa o vreme (1000 km) s-a aprins la loc. iar l-am resetat, apoi iar s-a aprins. Am observat un lucru, dupa ce il resetam, dimineata pornea la prima cheie, cand e aprins trebuia sa invarta de 2-3 ori pana s-o ia. Apoi nu mai aparea aceasta problema. 3. Uneori, cand e motorul cald nu vrea s-o ia din prima, alteori nici din a 2-a, dar in cele mai multe dati porneste de la prima cheie - si asta face tot asa, de multa vreme. Tare imi e ca ma paste un schimb de injectoare..... |
-------------------- |
|
cip31 |
![]()
Post
#54
|
Membru Group: Members Posts: 229 Joined: 22 August 09 ![]() |
Schimbul de injectoare se face atunci cand se comporta anormal si la alte regimuri de functionare-inlusiv la sarcini partiale si mari (ex. scoate fum, nu trage, mers neregulat). Incearca sa verifici toate bujiile si releul temporizator care comanda bujiile. Pornirea greoaie poate fi si din cauza neetanseitatilor din sistemul de alimentare cu combustibil (aer in instalatia de alimentare ). Daca totul este in regula, poti verifica starea cablajelor de la motor, conexiunea mufelor, fire intrerupte.
Cati kilometri are masina? |
--------------------
Renault
clio symbol
2007 1.5 dci 85 CP 50.000 km Membru fara probleme, deocamdata!
|
|
razvan_b |
![]()
Post
#55
|
Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 13 January 06 ![]() |
110 000km. ce sa zic, bule de aer pe retur sunt, bujiile ,le-am masurat si sunt ok, releul - nu stiu exact care e. Mai e o treaba, dupa ce am resetat calcul si s-a stins becul de la bujii, mersul era putin neregulat, nu se vedea pe turometru dar se simtea in masina cand stateam la stop, cand e aprins becul de buji merge frumos, rotund.
|
-------------------- |
|
cip31 |
![]()
Post
#56
|
Membru Group: Members Posts: 229 Joined: 22 August 09 ![]() |
Cauze pot fi multe, incearca inca o diagnoza cu un tester specializat, poate este o problema electrica. Martorul de la bord semnaleaza ca este o problema la sistemul de management al motorului. Nu poate nimeni sa ghiceasca asa fara o aparatura specializata despre ce este vorba. In principiu, daca singura manifestare dupa aprinderea martorilor a fost pornirea greoaie intamplatoare a motorului, defectiunea este la sistemul electric de preincalzire a combustibilului (bujii, releu, cablaj instalatie electrica).
Pana la iarna mai e mult, ai timp sa rezolvi problema. Sa ne scrii si noua ce ai gasit. |
--------------------
Renault
clio symbol
2007 1.5 dci 85 CP 50.000 km Membru fara probleme, deocamdata!
|
|
Mariusik_84 |
![]()
Post
#57
|
Membru incepator Group: Members Posts: 75 Joined: 6 September 09 ![]() |
Mi s-a aprins si mie acelasi martor in timp ce mergeam cu masina. Masina merge la fel k inainte, porneste la fel la prima cheie, doar k sta ala aprins.
Am purjat apa din filtru de motorina da nici un efect tot aprins sta. Pun contactul se aprinde apoi se stinge iar apoi se aprinde si numai asa sta. Imi puteti spune unde este mufa aia de la acceleratie? Clio 1.5 dci 2003 Multumesc. |
--------------------
Renault
Clio
2004 1.5 dci 65 hp-298.000 km - 07.12.2015 Clio 1.5 dci, 65 hp, 295000 km ~ mai 2017
Megane III 2010 ,1.5 dci, 106 hp, 101950 km ~ feb. 2020 |
|
Mariusik_84 |
![]()
Post
#58
|
Membru incepator Group: Members Posts: 75 Joined: 6 September 09 ![]() |
Mi s-a aprins ,,martor luminos pentru preincalizre motor" .Am fost cu masina la service au pus-o pe tester si a dat eroare ,,defectiune la cilindrul 4". Au sters eroarea am mers cu masina 2 zile si azi se aprinsa iar martorul de bujii. Mentionez k masina porneste la prima cheie, trage la fel, nu scoate fum, relantiul e la fel, doar k motorul e mai zgomotos in rest se comporta la fel cum era inainte. Care ar fi problema de tot se aprinde? 1.5 dci 65 hp 2003.
|
--------------------
Renault
Clio
2004 1.5 dci 65 hp-298.000 km - 07.12.2015 Clio 1.5 dci, 65 hp, 295000 km ~ mai 2017
Megane III 2010 ,1.5 dci, 106 hp, 101950 km ~ feb. 2020 |
|
crisolro |
![]()
Post
#59
|
![]() Posts: 1.435.866 Group: Members Posts: 1.884 Joined: 9 November 07 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Renault
Clio IV Life 2015, 1.2 16V/75 cp
Ford Ecosport 2018, 1.0 125cp
- cu nr absolut normal Daca vreodata ai impresia ca nu mai exista nimeni caruia sa-i pese daca mai traiesti, incearca sa nu platesti cateva rate la banca.
|
|
cip31 |
![]()
Post
#60
|
Membru Group: Members Posts: 229 Joined: 22 August 09 ![]() |
Pt Mariusik_84:
In curand vei avea probleme cu injectorul de la cilindrul nr. 4. De cele mai multe ori cade supapa de retur de la injector, ai si un cod DELPHI pe acest forum. Daca e si partea electronica atunci trebuie inlocuit injectorul. |
--------------------
Renault
clio symbol
2007 1.5 dci 85 CP 50.000 km Membru fara probleme, deocamdata!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th April 2025 - 07:58 |