Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

DTC: "Camera aprindere cilindru X"

swimm3r
post 5 May 2010, 10:49
Post #1


Nobody


Group: Members
Posts: 35
Joined: 22 June 09
From: Arad




Salut,

Sunt un "nefericit" posesor de Clio II, 1.5 dci, 65 CP, si am o problema destul de grava. Motorul cand se incalzeste, incepe sa tremure, si "Check engine" incepe sa palpaie.

I-am facut diagnoza si a aparut DTC-ul: "Camera aprindere cilindru X".

Intrebarea mea este: sa fie injectorul "dus" sau pompa?

Cand am scos motorina din filtru, pe fundul recipientului unde am stors motorina din filtru, a fost pilitura.

Citind pe forum, m-am cam speriat. Trebuie schimbata toata instalatia de alimentare? Costa mai mult decat valoreaza masina :excl: O solutie mai ieftina nu este?

Injectoarele merita rectificate sau cumparate altele noi?

Va multumesc tuturor pentru suport!

O zi buna!



--------------------
Renault Mégane III Ph.3 Estate Limited, 1.5 dCi FAP 81 kW, 2016 - AR xx yyy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 5 May 2010, 10:57
Post #2


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.437
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Daca ai citit inseamna ca ai vazut preturile, posibilitatile de rezolvare si asa mai departe. Cel mai sanatos, cred eu, ar fi sa ai o parerea avizata si clara asupra problemei pe care o are masinuta ta si apoi sa vezi care sunt posibilitatile de rezolvare. Daca este injectorul, logic spun eu ar fi sa se repare/rectifice (ce trebuie facut), daca e mai mult de atat sad.gif ...


--------------------
ex. Renault Clio Symbol 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) - RO
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
swimm3r
post 5 May 2010, 11:04
Post #3


Nobody


Group: Members
Posts: 35
Joined: 22 June 09
From: Arad




Dar din pacate nu se pricepe nimeni in orasul unde locuiesc (Arad) la injectie Common Rail (Delphi). Deci nu stiu unde sa merg cu masina ca sa primesc o parere avizata.

Am dus-o la "Verbita" si au blocat cu totul un injector (l-au desfacut, l-au "curatat" cu carpa, si cand l-au montat, au pus o piesa invers). Am dus-o de la ei tractata. Si "Verbita" sunt reprezentanta Renault.

Am apelat la acest forum in speranta ca sunt si altii in situatia mea ;) si pot gasii o solutie exacta.

Va multumesc!


--------------------
Renault Mégane III Ph.3 Estate Limited, 1.5 dCi FAP 81 kW, 2016 - AR xx yyy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cip31
post 5 May 2010, 12:20
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 229
Joined: 22 August 09




Daca merge intrerupt, sigur ai cel putin un injector defect. Se poate ca pilitura sa nu fi ajuns inca la pompa. Poate ai scapat "usor" cu un injector si filtru de motorina.

Bafta!


--------------------
Renault clio symbol 2007 1.5 dci 85 CP 50.000 km
Membru fara probleme, deocamdata!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
swimm3r
post 5 May 2010, 19:38
Post #5


Nobody


Group: Members
Posts: 35
Joined: 22 June 09
From: Arad




Filtru de motorina l-am schimbat. Problema este ca merge intrerupt si palpaie LED-ul doar la relanti. Dar are un moment cand merge foarte frumos, pentru 3-5 secunde si LED-ul se stinge, si apoi iar palpaie si tremura. Si toata povestea asta dupa ce merg cu masina pana se incalzeste motorul.

Cu motorul rece masina merge perfect. Uneori porneste la a 2-a cheie.

Eu suspectez ca e ceva electric, ori un senzor, ori partea de comanda al unui injector.



--------------------
Renault Mégane III Ph.3 Estate Limited, 1.5 dCi FAP 81 kW, 2016 - AR xx yyy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
swimm3r
post 7 May 2010, 07:09
Post #6


Nobody


Group: Members
Posts: 35
Joined: 22 June 09
From: Arad




Ieri am reusit sa repar masina "ajutat" de Autodata :)

Va multumesc tuturor pentru ajutor!


--------------------
Renault Mégane III Ph.3 Estate Limited, 1.5 dCi FAP 81 kW, 2016 - AR xx yyy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
serban24
post 7 May 2010, 07:35
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 586
Joined: 30 September 09
From: BUCURESTI




si nu ne zici si noua care era problema ? poate se mai intalneste cineva cu beleaua si isi face o idee


--------------------
toyota yaris 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
swimm3r
post 7 May 2010, 11:03
Post #8


Nobody


Group: Members
Posts: 35
Joined: 22 June 09
From: Arad




Am schimbat un injector (cu unul nou). Inainte de asta am schimbat si filtru de motorina, si rectificat celelalte injectoare, inclusiv pe cel schimbat, si am curatat cei 2 senzori.

Nu am umblat la EGR.

Mentionez, masina are 167.000 km, si fac naveta cu ea (200 km / zi, 4000 km / luna), si alimentez de la Petrom sau OMV.

Numai bine!

P.S. Nu doresc la nimeni sa pateasca asa ceva excl.gif excl.gif excl.gif

7 May 2010, 11:12:
Hai ca nu mai deschid un nou topic... il continui pe acesta.

Stie cineva ce trebuie schimbat in calculator motor (ECU), dupa montarea unui injector nou sau rectificat+recalibrat?

Are cineva procedura "oficiala" de la Delphi de schimbare de injector?

As fi foarte recunoscator daca cineva m-ar ajuta cu aceste informatii.

Numai bine tuturor!!!

//swimm3r


This post has been edited by swimm3r: 7 May 2010, 11:12


--------------------
Renault Mégane III Ph.3 Estate Limited, 1.5 dCi FAP 81 kW, 2016 - AR xx yyy
Renault Clio II, 1.5 dCi 48 kW, 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cip31
post 7 May 2010, 13:22
Post #9


Membru


Group: Members
Posts: 229
Joined: 22 August 09




Esti norocos! Acu ca ai rezolvat problema nu te zgarci la bani, du-te la o reprezentanta care are asa ceva.

This post has been edited by cip31: 7 May 2010, 13:27


--------------------
Renault clio symbol 2007 1.5 dci 85 CP 50.000 km
Membru fara probleme, deocamdata!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 7 May 2010, 16:28
Post #10


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.600
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




@swimm3r=Parerea mea!!:
Daca ai reparat unul sau mai multe injectoare fara sa elimini sursa de pilitura(pompa de inalta)defectul reapare!!
Cand schimbi un injector de pe masina original,trebuie sa intri in calculatorul de injectie cu testerul si sa scrii codul ala cu multe cifre(cod unic pentru fiecare injector)pentru ca sa mearga in parametrii corecti.Daca nu ai facut aceasta operatie masina merge,functioneaza dar in parametrii de avarie(default)!
Sper ca ai schimbat si garniturile de cupru (face parte din procedura de schimbare)!
Numai bine!!


--------------------
. . . - .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
swimm3r
post 8 May 2010, 10:27
Post #11


Nobody


Group: Members
Posts: 35
Joined: 22 June 09
From: Arad




@espacern

Multam fain de sfat. Da, am schimbat si garnitura de cupru, am pus si un pic de vaselina intre injector si garnitura, am schimbat si S/N (l-am trecut S/N de pe injectorul nou).

Celelalte injectoare au un S/N identic. Eu presupun ca e un S/N general pentru injectoare rectificate. Repet, injectorul nr 4 este nou, injectoarele 1-2-3 sunt rectificate. Numerotarea injectoarelor in cazul Renault Clio se face de la dreapta la stanga !!!

Si cum propui sa inlatur pilitura? Sa desfac tot traseul si sa-l curat? Cred ca e munca de pomana blink.gif

Astazi voi verifica filtrul de motorina (l-am schimbat acum cateva sute de km) sa vad dc are pilitura in el. Eu sper din tot sufletul sa nu aibe!!! unsure.gif

Am descoperit si de ce nu porneste de fiecare data la prima cheie (Autodata m-a ajutat). "Crankshaft sensor" este de vina, si e o problema cunoscuta la acest model de motor !!! Sau cel putin asa scrie in Autodata. Va recomand cu caldura acest soft blush.gif

Numai bine si multi km fara probleme tuturor!!!

//swimm3r


--------------------
Renault Mégane III Ph.3 Estate Limited, 1.5 dCi FAP 81 kW, 2016 - AR xx yyy
Renault Clio II, 1.5 dCi 48 kW, 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 8 May 2010, 11:39
Post #12


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.600
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




@swimm3r=
Daca ai eroare Crankshaft sensor sunt doua cauze:este defect senzorul care citeste pozitia fuliei de la pompa sau a umblat cineva la distributie si nu a pus fulia de la pompa cum trebuie la semn.Pormeste greu normal din cauza asta!
Numai bine!


--------------------
. . . - .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
swimm3r
post 8 May 2010, 16:49
Post #13


Nobody


Group: Members
Posts: 35
Joined: 22 June 09
From: Arad




@espacern
Parerea mea este ca senzorul de care imi spui tu este Camshaft, el se afla in zona distributiei. (Numarul 3 in poza atasata).
Senzorul crankshaft (Numarul 5 in poza atasata) se afla sub bujia incandescenta numarul 1 (cea mai din dreapta).

[attachmentid=1627620614]

Ideea este ca porneste la a 2-a cheie, adica nu se chinuie sa porneasca. Incerc prima data 1-2 secunde, iar a 2-a oara cand dau la demaror o ia super usor.

Am golit motorina din filtru si e curata ca lacrima. Nu cred ca mai este pilitura pe traseu rolleyes.gif

espacern: daca gresesc cumva, imi cer scuze. oricum ai tot respectul meu !

Numai bine!

This post has been edited by swimm3r: 8 May 2010, 16:50


--------------------
Renault Mégane III Ph.3 Estate Limited, 1.5 dCi FAP 81 kW, 2016 - AR xx yyy
Renault Clio II, 1.5 dCi 48 kW, 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 29th April 2024 - 04:44
Dacia