Roata spate blocată, probleme sabot frana
![]() ![]() ![]() |
Roata spate blocată, probleme sabot frana
VladSoare |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
|
||
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|||
diesel_power |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.964 Joined: 18 February 05 From: diaspora ![]() |
Nu pot sa-ti dau un raspuns profesionist, dar stiu ca un unchi de-al meu a patit treaba asta acu vreun an la o dacie 1310. A desfacut butucul si cei 2 saboti nu mai reveneau in pozitia initiala. De ce? fiindca etrierul (nu stiu daca asa se numeste in spate) sau ma rog pistonul avea garniturile zdrentuite si nu mai aluneca cum trebuie... oricum a schimbat acel pistonas orizontal care impingea cei 2 saboti si s-a rezolvat. Nu stiu daca e aceeasi situatie la tine.
|
--------------------
Renault
Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW,
2005, Fidji
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#3
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Stiu ca se regleaza automat, exista o tija dintata care ar trebui sa rezolve acest lucru ... poate s-a blocat.
|
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
hellcat |
![]()
Post
#4
|
![]() FrontYard Motorsport Group: Moderatori Posts: 5.628 Joined: 25 April 04 From: Dieppe ![]() |
Tocmai am mentionat si in alt topic...eu am patit acelasi lucru, roata infranata si incinsa din senin: mi s-a desprins materialul de pe sabot, s-a spart in mai multe bucati iar acestea s-au incalecat franandu-mi roata.
Vezi sa nu fi patit la fel. In cazul asta trebuie sa-ti cumperi un set de saboti. |
--------------------
Renault Clio
bicorp 1.4 16v
2002 expression Commencal Premier HD1
|
|
VladSoare |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
Eram sigur că am văzut de curînd ceva de genul ăsta, dar zău dacă mai știu unde.
![]() În fine, am ajuns acasă, m-am grăbit să urc mașina pe suport și să scot roata, repede ca să mai prind un pic de lumină, pentru ca în final să-mi dau seama că m-am agitat degeaba. Tamburul nu iese. Normal că nu iese dacă saboții apasă pe el, nu? ![]() Cum se poate scoate un tambur cînd frîna e blocată? ![]() Probabil cu o chestie de-aia cu trei gheare, ca un extractor de rulmenți, dar mai mare. Dar n-am. Oh well, cred că o să trec mîine pe la un service din zonă, poate s-or descurca ei cumva... ![]() |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
diesel_power |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.964 Joined: 18 February 05 From: diaspora ![]() |
Daca vrei neaparat sa scoti tamburul tu insuti apoi ia un ciocan mai mare si loveste tamburul din toate partile si incearca sa-l misti cumva, ca se vor desprinde pana la urma sabotii, trebuie sa lovesti insistent si destul de tare, fara mila.
Deci sa nu intelegi gresit, nu am zis sa lovesti tamburul in moaca lui, ci pe extremitati, adica pe partea lui curba ![]() This post has been edited by diesel_power: 27 Sep 2006, 20:28 |
--------------------
Renault
Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW,
2005, Fidji
|
|
V A L I |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 344 Joined: 20 September 05 From: BV ![]() |
Poate e cablul de la frana de mana "stricat" adica e gripat, nu stiu cum sa iti explic. Dupa ce dai roata jos , incearca sa ii dai un ciocan pe partea interioara rotii si incearca sa invarti dupa aia de roata. Daca isi da drumul, inseamna ca de la cablu e problema, zic eu. Daca nu , dai roata jos , dai un ciocan in tambur , apoi desfaci surubul ala cu care e prins tamburul iar cum te uiti prin el sau (sincer sa iti zic nu stiu sigur) printr-o gaura unde se prin prezoanele , bagi o surubelnita si care o dai in jos, adica varful sa se duca in sus , prin care eliberezi tamburul.
NU LUA DE BUN CE AM ZIS EU MAI SUS PENTRU CA NU MA PRICEP !! Incerc sa iti atasez niste imagini poate iti dai seama despre ce am vrut sa zic. Defectele care pot fi (zic eu ![]() Attached thumbnail(s) Tambur0.JPG ( Size: 50.37k ) Number of downloads: 4525 Tambur.JPG ( Size: 29.41k ) Number of downloads: 4904 |
--------------------
Renault
Clio Symbol Fidji
2006 / 1.5 dci / 65 cai
|
|
VladSoare |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
OK, mersi pentru încurajări. O să mai încerc o dată diseară.
Am incercat să bag oblic o șurubelniță între tambur și ... (oare cum s-o fi numind?)... și s-o lovesc cu ciocanul, dar să dau cu ciocanul direct în tambur nu m-am gîndit. Vedem diseară dacă merge. Aseară, după ce renunțasem deja la idee și pusesem roata la loc, în timp ce lăsam mașina în jos s-a auzit un poc, iar roata s-a deblocat un pic (dar nu de tot). Pînă atunci nu puteam mișca roata cu mîna. După pocnitură am început s-o pot învîrti cu un pic de efort. Deci ceva și-a dat drumul, dar nu complet. |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
SorinN |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 402 Joined: 26 June 04 From: Bucuresti ![]() |
Nu stiu in ce masura te ajut dar am vazut in service o "presa" de scos tamburul. era alcatuita din: o tabla mai groasa cu o gaura (pe care o prindea cu prezonul rotii de tambur) pe aceasta tabla e sudata perpendicular o teava de cca 1m lungime pe care basculeaza o greutate. Capatul superior al tevii este ingrosat astfel incat greutatea sa nu iasa. Cred (sper) ca-ti imaginezi cum arata si cum se foloseste.
|
-------------------- Ex Clio Bicorp 1.2 16V, 2002
Actual Ford Focus TDCI 115 CP 2003 |
|
VladSoare |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
Am încercat să dau cu ciocanul, dar tot nu iese.
![]() În plus, am remarcat ceva ciudat. După cum spuneam mai sus, ieri roata era blocată de tot, n-o puteam mișca cu mîna. Am început să las cricul în jos, iar în momentul în care greutatea mașinii a început să stea pe roată s-a auzit un poc. Am ridicat mașina iar și am constatat că roata a început să se poată învîrti (deși nu foarte ușor). Am lăsat mașina jos din nou. Nu m-am mai atins de ea de atunci, nici n-am pornit-o. Astăzi am ridicat-o iar, dar roata era din nou blocată. Nu se mai putea mișca deloc. Deci simplul fapt că s-a schimbat apăsarea mașinii pe roată prin ridicarea pe cric și apoi coborîre de pe cric are influență asupra blocării frînei. N-a acționat nimeni frîna, nici de picior nici de mînă. Roata se putea învîrti, apoi după lăsarea mașinii pe sol și reurcarea ei pe cric nu se mai putea învîrti. Această ciudățenie mă face să mă gîndesc la altceva. N-ar putea să aibă legătură cu limitatorul de forță, care acționează în funcție de greutatea de pe puntea spate? Spre rușinea mea, nu știu prea bine cum funcționează acel limitator. Știu că rolul lui este de a limita frînarea, nu de a o accentua, dar n-ar putea oare un limitator defect să aibă efect contrar? ![]() |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
hellcat |
![]()
Post
#11
|
![]() FrontYard Motorsport Group: Moderatori Posts: 5.628 Joined: 25 April 04 From: Dieppe ![]() |
Un tambur blocat nu poate fi asociat cu limitatorul de forta. Ce s-a intamplat la tine?...Dupa ce-ai zgandarit tamburul, la coborarea de pe cric greutatea masinii a facut sa "aseze" tamburul intr-o pozitie convenabila.
Problemele sunt acolo, in interior,...dar asteptam sa dai tamburul jos. |
--------------------
Renault Clio
bicorp 1.4 16v
2002 expression Commencal Premier HD1
|
|
VladSoare |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
Mda, nici mie nu-mi vine să cred că limitatorul ar putea face asta, dar mi s-a părut ciudată dependența de felul în care se sprijină mașina pe roată...
În fine, diseară mai încerc o dată cu ciocanul și bag și WD40 cît cuprinde. Trebuie să-și dea drumul pînă la urmă. ![]() |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
disperat |
![]()
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 30 Joined: 29 September 06 ![]() |
Am patit si eu ca hellcat mi s-a desprins materialul de pe sabot. Am ajuns acasa cu masina am tras frana de mana, am deschis portile si cand sa dau cu spatele s-o bag in curte - roata dreapta spate infranata. Am tarsait-o pana in curte (vre-o 5 m) Am avut noroc cu un mecanic din zona dar tot a durat cateva ore pana a desfacut-o. Nu eram acasa dar mi-a povestit sotia mea ca mai avea un pic si rasturna masina (mecanicul era super mare) Pana la urma s-a rezolvat. Am schimbat sabotii. I-a cumparat sotia mea de la un Sevice (in jur de un milion) Mecanicului i-am dat 800 000. Materialul ala de pe sabot nu era rupt deloc, era doar dezlipit.
This post has been edited by disperat: 29 Sep 2006, 12:35 |
--------------------
Renault
Clio Symbol
2002 1.4 16V
|
|
Dantee |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru Group: Members Posts: 143 Joined: 7 December 05 ![]() |
Ca sa scoti tamburul desurubezi piulita de sigutanta cu o cheie tubulara de 30 sau 32 depinde ce e acolo dupa care pui un ciocan mic cu virful pe conturul tamburului din interior spre exterior si cu al doilea ciocan (mai mare) lovesti cu forta ; urmatoarea lovitura o executi in locul diametral opus primei si tot asa pina iese ( punctele de lovire sunt de preferat sa le faci in cruce, ca miscarile de scoatere a unui dop de la o sticla ). Totul e sa ai rabdare .
Dupa ce ai scos tamburul vezi cum arata sabotii si cablul de frina de mina verifici pistonasul daca lucreaza pt ca e posibil sa fi ramas blocat ( in timp se aduna mizerie in interior de la garniturile de cauciuc ceea ce duce la blocarea lui ) . Daca e blocat pistonasul desfaci sabotii si cu o coada subtire de ciocan sau cu un bolt subtire bati usor in unul din capetele unde vin sabotii si deblochezi pistonasul pt a putea sa il desfaci. Daca ai desfacut o jumatate reusesti sa o scoti si pe a doua tot prin aceeasi metoda. Paul urmator e sa cureti mizeria si pistonasele fara sa strici garniturile de cauciuc ( asta daca sunt bune ) - vezi ca in momentul in care desfaci pistonasul o sa curga lichid de frina care trebuie completat dupa ce montezi la loc pistonasul si restul pieselor, dupa care faci aerisirea la roata la care ai lucrat. Bafta . PS : Daca nu esti sigur pe tine mai bine cheama un mecanic. Daca ai ABS - acolo cred ca e putin mai complicat - eu nu am desfacut pina acum un tambur cu ABS ca sa stiu ce e acolo inauntru . |
--------------------
Renault
Megane III
2010 / Sport Tourer / Privilege
- B21HIM Megane III Sport Tourer Privilege 1.5dci 105cp 2010
MeganeII Privilege 1.6 16v 2005 Clio Symbol Fidji 1.5dci 85cp 2006 |
|
VladSoare |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
Am reușit! Dat cu WD40 și cu ciocanul și a ieșit pînă la urmă. Yupee!!!
![]() Materialul de pe unul dintre saboți era dezlipit complet. Bine că e doar atîta. O să schimb toți saboții, că oricum au aproape 60.000 de km... Am ABS, dar nu e nimic special înăuntru. Singura diferență este că tamburul are o coroană dințată în jurul rulmentului. |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
Dantee |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru Group: Members Posts: 143 Joined: 7 December 05 ![]() |
Mersi de informatie . Coroana dintata e pt ca sa poata citi senzorul ABS-ului cind se blocheaza tamburul ( incepe raoata sa patineze). Daca te uiti la planetara ai sa vezi si acolo e o coroana dintata la butucul planetarei.
|
--------------------
Renault
Megane III
2010 / Sport Tourer / Privilege
- B21HIM Megane III Sport Tourer Privilege 1.5dci 105cp 2010
MeganeII Privilege 1.6 16v 2005 Clio Symbol Fidji 1.5dci 85cp 2006 |
|
cmandrei |
![]()
Post
#17
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Vlad faci si tu niste poze (gen tutorial) cu schimbarea sabotilor daca poti te rog.
|
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
VladSoare |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
Fac poze, nu-i problemă. Problema e alta: n-am mai schimbat niciodată saboții și habar n-am cum se face. Speram să găsesc pe aici un tutorial.
![]() Cum se scot de acolo? Trag pur și simplu de ei, întinzînd arcul, pînă cînd iese capătul inferior din fanta care-l ține? Cînd îi pun pe cei noi, presupun că va trebui să împing pistonașele înăuntru, așa cum fac la plăcuțe, nu? Și cum fac cu mecanismul de preluare a jocului? Îl bag înapoi, prin înșurubare? Edit: am sunat la Augsburg și mi-au dat un preț de 4 milioane!!! ![]() E normal? Așa scumpi sînt saboții ăștia? ![]() |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
$$ilvviu |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT ![]() |
Azi am patit-o si eu. Am facut Roman-Bacau si cand am ajuns la destinatie am deschis portiera am simtit un miros de ferodou. Mi se parea mie ca trage o idee mai greu de pe la jumatatea drumului, dar n-am dat importanta.
Problema era la roata stanga fata, era incinsa rau de tot. Am dat roata jos, nu se invartea la mana, am batut putin in etrier si s-a deblocat. Nu e o problema asta in sine, diseara ma apuc sa demontez, sa curat pistonasele, vad care-i treaba cu garniturile... etc. Intrebarea mea este daca nu cumva o patanie de asta poate afecta rulmentul. La ce temperatura era acolo ma gandesc ca s-o fi scurs vaselina din el. |
--------------------
Renault
Laguna
Initiale 2002
- NT-97-SLR Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
cmandrei |
![]()
Post
#20
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Din cate stiu eu ar trebuie sa vezi urme de vaselina pe undeva pe acolo ... ca nu prea avea unde "sa plece" asa fara sa lase urme ... probabil e una dintre placute care s-a miscat aiurea (desi putin probabil) sau pistonasul ... curata si vezi ce si cum dupa ... spor
|
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
PhilipMorris |
![]()
Post
#21
|
![]() dependent de internet banking Group: Members Posts: 708 Joined: 14 November 07 From: Where the streets have no name ![]() |
Been there, done it
![]() |
--------------------
MK2
Black panther, sexiest hatchback ever
TiVCT Dacă vrei să iti arati superioritatea și ți-e rușine ca nu intelegi cuvintele potrivite, posteaza un link.
|
|
maryval |
![]()
Post
#22
|
Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 12 March 08 ![]() |
Salut.
Astazi s-a intamplat ceva ciudat. Am parcat masina, am tras frana de mana si s-a auzit ceva ciudat (ca o trosnitura). Nu mi-am dat seama ce s-a intamplat dar frana de mana acum nu mai tine asa bine ( cu ea trasa la maxim abia mai tine). Am plecat cu masina vreo 45 km si totul a fost OK. Cand am ajuns acasa alta problema. Am vrut sa parchez masina cu spatele si roata de pe spate dreapta era blocata. Am facut cateva manevre inainte-inapoi si pana la urma roata si-a dat drumu. Voi ce credeti ca s-a intamplat. (cablul pare a fi ok). 30 Mar 2008, 19:59: Am mai facut un test cu frana de mana si roata de pe spate dreapta nu mai tine deloc... Voi ce credeti??? This post has been edited by maryval: 30 Mar 2008, 18:59 |
--------------------
DACIA
Logan 1.0 12V
2017
|
|
hellcat |
![]()
Post
#23
|
![]() FrontYard Motorsport Group: Moderatori Posts: 5.628 Joined: 25 April 04 From: Dieppe ![]() |
Este extraordinar de clar...un ferodou s-a desprins de pe sabot si probabil s-a si rupt in minim 2 bucati. E o problema destul de frecventa...ferodourile fiind doar lipite.
Trebuie cat mai repede dat tamburul jos, curatit si inlocuit tot de trebuie pe-acolo...daca mai mergi asa poti strica si tamburul, se poate bloca roata, supraincalzi, se mai duce si rulmentul...etc. |
--------------------
Renault Clio
bicorp 1.4 16v
2002 expression Commencal Premier HD1
|
|
maryval |
![]()
Post
#24
|
Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 12 March 08 ![]() |
Multumesc pt raspuns.
O alta problema este ca frana de mana se ridica mai mult decat inainte si are un joc. ![]() 30 Mar 2008, 21:56: Este (bleaga) ca sa zic asa ![]() This post has been edited by maryval: 30 Mar 2008, 20:56 |
--------------------
DACIA
Logan 1.0 12V
2017
|
|
hellcat |
![]()
Post
#25
|
![]() FrontYard Motorsport Group: Moderatori Posts: 5.628 Joined: 25 April 04 From: Dieppe ![]() |
Pai normal ca i-a crescut cursa...daca s-a dus materialul de frictiune de pe sabot...bine ar fi sa n-o mai actionezi pana nu umbli la frane pe spate!!
|
--------------------
Renault Clio
bicorp 1.4 16v
2002 expression Commencal Premier HD1
|
|
maryval |
![]()
Post
#26
|
Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 12 March 08 ![]() |
OK
Maine o sa desfac tamburu si o sa vad ce s-a intamplat. 31 Mar 2008, 13:48: Am rezolvat problema cu roata de pe spate. Se dezlipise un ferodou. Am schimbat sabotii si gata. Am dat pe saboti 100 RON si la mecanic 50 RON. Acum am alta problema. Cine stie cum se regleaza cursa la frana de mana??? 31 Mar 2008, 13:53: Stie cineva cum se regleaza cursa la frana de mana? This post has been edited by maryval: 31 Mar 2008, 12:53 |
--------------------
DACIA
Logan 1.0 12V
2017
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#27
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Cu tamburul dat jos se roteste o rotita "dintata" ... fata de centru e usor dreapta-sus ...
|
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
maryval |
![]()
Post
#28
|
Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 12 March 08 ![]() |
Fac aceeasi operatie la amandoi tamburii?
31 Mar 2008, 17:20: La amandoua rotile? This post has been edited by maryval: 31 Mar 2008, 16:20 |
--------------------
DACIA
Logan 1.0 12V
2017
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#29
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Cam asa ar trebui da ... dar depinde acum daca ai umblat numai pe o parte atunci e ok ... hmmm nu mai tin minte exact dar parca am lucrat numai la roata dreapta ultima data cand am avut probleme ...
|
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
maryval |
![]()
Post
#30
|
Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 12 March 08 ![]() |
Nu stiu daca m-am facut inteles, dar eu vreau sa reglez cablul de la frana de mana pentru ca, cu ea trasa la maxim nu tine f bine.
Ma poate ajuta cineva? Eu credeam ca se regleaza ca la dacie pe undeva pe sub masina... 1 Apr 2008, 10:39: Nu ma ajuta nimeni? This post has been edited by maryval: 1 Apr 2008, 09:39 |
--------------------
DACIA
Logan 1.0 12V
2017
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 25th April 2025 - 21:31 |