Roata spate blocată, probleme sabot frana
![]() ![]() ![]() |
Roata spate blocată, probleme sabot frana
hellcat |
![]()
Post
#31
|
||
![]() FrontYard Motorsport Group: Moderatori Posts: 5.628 Joined: 25 April 04 From: Dieppe ![]() |
|
||
--------------------
Renault Clio
bicorp 1.4 16v
2002 expression Commencal Premier HD1
|
|||
SorinV |
![]()
Post
#32
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.321 Joined: 28 January 04 From: a ![]() |
Se regleaza de sub masina exact ca la dacie doar ca trebuie sa ai grija sa nu intinzi prea mult! sub scutul termic de la evacuare gasesti aproximativ acelasi sistem ca la dacie.
Atentie: inaintea oricarei operatii de reglare a jocului liber al sabotilor si franei de mana, trebuie luat gradul tamburelor, adica eliminata acea buza de la interior care apare in urma uzurii suprafetei de frecare. tamburele trebuie sa se poata roti usor cu mana!! |
--------------------
a
a
a
|
|
maryval |
![]()
Post
#33
|
Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 12 March 08 ![]() |
Multumesc frumos, o sa ma apuc de treaba.
![]() |
--------------------
DACIA
Logan 1.0 12V
2017
|
|
pegas78 |
![]()
Post
#34
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 16 May 07 ![]() |
salut! vin si eu cu problema mea aici, ca sa nu mai deschid un topic. in urma cu o saptamina mi s-a blocat de citeva ori roata dreapta spate. dimineata, la prima pornire. dupa ceva accelerare se debloca. nu se incalzea tamburul. mi-am facut programare la service si este chiar poimiine. insa azi, venind spre casa s-a auzit un POC si dupa ce am oprit, am pus mina pe tamburi. cel din stinga e rece dar cel din dreapta frige. mi-am vazut de treburi cam 1 ora dupa care am plecat spre casa, cu masina. tamburul se racise. nu mi s-a parut ca e blocata roata. insa cind am ajuns acasa dupa 2km din nou acel tambur era fierbinte, frigea. acum, intrebarea mea: as putea sa mai fac cu masina 16km miine cit am pina la serviciu si inapoi sau sa merg miine cu autobuzul si sa merg cu masina doar simbata pina la service?
ce as putea strica daca merg cu ea miine la serviciu? nu pot sa vad daca roata se invirte liber, sa o ridic pe un cric, ca sunt singur acasa cu copilu' si nu pot sa fac nimic. |
--------------------
Renault
Clio Symbol
2001 1.4 16v Dinamyque
- is-07-rcd
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#35
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Io zic ca poti incerca sa mergi linistit cu masina ...
![]() ![]() ![]() |
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
pegas78 |
![]()
Post
#36
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 16 May 07 ![]() |
roata nu e blocata, e doar "franata" ca sa zic asa... cineva mi-a spus ca as putea sa stric diverse mergind cu ea franata. sa pierd vaselina de la rulment, sa topesc diverse alte piese...
|
--------------------
Renault
Clio Symbol
2001 1.4 16v Dinamyque
- is-07-rcd
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#37
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
E adevarat ca exista sanse sa se incinga foarte tare si sa se duca rulmentul, cica ... dar oricum trebuie sa mergi la service cu ea ...
|
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
pegas |
![]()
Post
#38
|
Membru autentic Group: Members Posts: 306 Joined: 29 September 05 From: IASI ![]() |
da, la service voi merge cu ea, insa am sa o scutesc saracuta de drumul de miine la serviciu. problema era ca miine trebuie sa ajung repede si depind de inca 4 alte persoane ca sa ajung la munca, dar s-a rezolvat.
|
--------------------
Renault
Clio Symbol
2001/Dinamyque, 1.4 16V
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#39
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Bravos. Succes si sa nu uiti sa ne spui ce si cum ai rezolvat .
![]() |
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
pegas |
![]()
Post
#40
|
Membru autentic Group: Members Posts: 306 Joined: 29 September 05 From: IASI ![]() |
mda... eram dator cu o revenire. am mers azi la service. cei 3 km au produs o incalzire neuniforma a tamburilor, dar nu frigea cel din dreapta, deci... macar nu era franata prea tare.
concluzia: s-a desprins suprafata de franare de pe un sabot(din cauze neclare: mers cu frana de mana trasa-putin probabil, mai probabil masina a stationat mult timp cu frana de mana trasa si in mediu umed s-a lipit sabotul de tambur). restul detaliilor, preturi, pe topicul dedicat lor. |
--------------------
Renault
Clio Symbol
2001/Dinamyque, 1.4 16V
|
|
hellcat |
![]()
Post
#41
|
![]() FrontYard Motorsport Group: Moderatori Posts: 5.628 Joined: 25 April 04 From: Dieppe ![]() |
Da, si pe langa aceste cauze, as mai adauga, imbatranirea sabotului impreuna cu materialul de frictiune care isi arata si el limitele fiind doar lipit pe sabot.
|
--------------------
Renault Clio
bicorp 1.4 16v
2002 expression Commencal Premier HD1
|
|
avrambogdan |
![]()
Post
#42
|
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 16 January 09 ![]() |
Salutare ,
Am un Clio 1,5 dci, 85 CP si vineri dupa ce am venit de la service pentru o interventie la partea electrica, am observat o cursa mare, dintr-o data, la maneta de frana de mana. Am vrut sa ma intorc la service sa se uite la ea, dar pe drum si-a revenit si nu m-am dus. ...................................... TIN SA MENTIONEZ INAINTE SA CONTINUI CA EU FOLOSESC FOARTE DES FRANA DE MANA - COM O INVETI ASA O AI ! ...................................... Azi de dimineata cand am vrut sa o pornesc sa plec la servici, mai pleaca daca ai cu ce. Am vrut sa dau putin inapoi si n-a mers. Am incercat inainte si a mers dar cu zgomotul de deslipire aferent. Am mai incercat inca o data si m-am lasat pagubas. In cursul zilei am sunat la dacia asistenta si mi-au trimis o platforma. Am ajuns la service la Campina, baietii s-au apucat si au desfacut roata direct pe platforma si dupa ce au scos tamburul a picat ferodoul jos. Am fost cu actele la receptie, le-am lasat si maine dimineata ma duc la ei. VA TIN LA CURENT MAINE. |
--------------------
Renault
Clio Symbol
2007, 1.5dci, 85CP
- PH-10-UNF
|
|
TRANCA |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 579 Joined: 29 January 06 From: IALOMITA ![]() |
... frecventa acestei defectiuni este foarte mare numai pentru Clio II Symbol!...inca din 2006! ... si vad ca in continuare!
|
--------------------
A FOST RENAULT
MEGANE II SEDAN
2004 1.5 dCi Ex Megane II Sedan 1.5 dCi...
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#44
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Se inlocuieste, se regleaza si gata
![]() |
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
avrambogdan |
![]()
Post
#45
|
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 16 January 09 ![]() |
Salutare,
Corect, se inlocuiesc si atat. Acum a fost bine ca a fost pe banii renault-ului. Si am avut noroc si cu domnii de la Campina mi-au schimbat si rulmentul de la roata cu pricina. |
--------------------
Renault
Clio Symbol
2007, 1.5dci, 85CP
- PH-10-UNF
|
|
Livacke |
![]()
Post
#46
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 28 May 09 ![]() |
salutare! aceeasi problema cu blocatul rotii spate, datorata deslipirii ferodoului am patit-o si eu...
amu am lasat masina pe cric in garajul tatii si tre sa achizitionez sabotii ma intreb acum daca gasesc doar pt o parte sau doar set de 4 pt ambele roti si deasemenea ma intreb ce gaura imi face in bujet are careva cunostinta de acestea? poate ma indrumati la vreun dealer de piese autoo mai ieftinutz... din BV mu;ltam anticipat |
--------------------
Renault
Symbol
2006 1,4 8V
|
|
andr3i84 |
![]()
Post
#47
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.086 Joined: 22 March 09 From: Bucuresti ![]() |
Salut,
Ar fi bine sa schimbi sabotii la amandoua rotile fiindca e posibil ca si la cealalta roata sa ti se intample la fel dupa un anumit numar de Km. Eu am dat acum 2 luni 103 Ron pe saboti ( stanga - dreapta ) - Bosch si manopera a fost in jur de 180 Ron. |
--------------------
Renault
Clio Symbol
2003 1.4 16V expression
|
|
Livacke |
![]()
Post
#48
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 28 May 09 ![]() |
salve!
asa ma gandeam si eu sa iau pt ambele roti pt ca daca o picat o roata... nu mai are mult nici cealalta manopera o voi face eu... pt ca nu-i mare treaba acolo daca ai sculele potrivite... o inelara ori tubulara de 30 si o surubelnita ce ma doare pe mine acum este sa gasesc piesele... codul lor ... si de unde sa le procur... mai stau o juma de ora pe net si apoi am sa o iau la picior prin magazinele de profil... AAAAAAAA/// nca o chestie... piesele ce le-am dat jos de pe masina erau TRW ... ce firma este asta?... sunt de origine ori te miri cine stie ce firma turceasca? asadar... din cei ce ati mai schimbat... recomandatipiese de origine... ori pot pune si altceva... ma gandesc ca totusi e sist de franaresi e esential... la 102 lei eu zic ca scap destul de elegant.. va poop |
--------------------
Renault
Symbol
2006 1,4 8V
|
|
D-Ice |
![]()
Post
#49
|
Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 27 June 10 ![]() |
http://www.trw.com. E firma consacrata in safety systems pentru automobile, acum depinde de norocul fiecaruia, mie mi-a picat caseta de directie TRW in garantie, acum am Koyo, sper sa tina mai mult decat prima.
Cel mai bine iei talonul masinii cu tine si cei din magazinele de profil vor cauta componentele dupa modelul masinii si anul de fabricatie. Succes! PS. Ma bate gandul sa pun eu garniturile de ferodo pe saboti prinse in nituri cum faceam la batrana Dacie, mergeam cu ei pana se toceau niturile si nu am auzit pe cineva sa i se desprinda garnitura de pe sabot, astea lipite sunt de groaza. This post has been edited by D-Ice: 16 Jul 2010, 10:20 |
--------------------
.
.
. „Omul a ajuns un semizeu tehnic înainte ca, din punct de vedere moral, să fi coborât de tot din copac.” — Jean Rostand
|
|
DXL |
![]()
Post
#50
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 47 Joined: 28 November 09 ![]() |
acelasi lucru am patit si eu cu dezlipirea sabotului de frana. Din pacate eu a trebuit sa schimb si tamburi pt ca aveau cateva urme de fisuri si nu ma joc cu frana. Atentie la ce tip de franare aveti pe masina ATE sau BOSCH pentru ca nu se potrivesc la gauri.
TRW este sistem ATE. Costul la tamburii, discurii, rulmenti, arculete mau costat 700 ron + un sparay de vopsea rezistant la temperaturi inalte 30 ron |
--------------------
Clio
Symbol
2007
- B-60-DXL
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#51
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
@Livacke ... de obicei se vand la set pentru ambele roti si asa e mai bine ca sa fie noi pe ambele roti
![]() ![]() |
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
Livacke |
![]()
Post
#52
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 28 May 09 ![]() |
salve!
scriu cu ceva intarziere caci dua ce am rezolvat masina am plecat la drum in concediu iacate ca am rulat alta mie de km de la depanare si sunt multumit de cum am reusit sa rezolv problemacu talonul in mana... pe la magazinele de piese auto am tot primit raspunsuri descurajatoare: "masina nu exista in baza de date", "va putem aduce piesele aboia maine", bla bla... pana cand o cucoana scoate de sub tejghea o cutie set 4 saboti pt logan... aiu piesele le analizez verific dimensiuni, gauri ... totul in regula... pretul... substantial mai mic decat oricare alta oferta 40 ron... asadar am montat saborii... fara rectificare tambur pt ca nu era afectat catusi de putin.. si gata de drum... m-am gandit si la varianta de a suplini lipirea cu 6 nituri pe fiecare sabot insa am renuntat la idee...... desi daca mai intampin problema aceasta, mi se pare a fi o solutie practica cand mai gasesc ceva timp am sa verific si cealalta roaa sa vad in ce stare se afla ansamblul de franare... va multumesc din suflet pt implicare... va doresc sa aveti parte de drumuri fara de gropi si incidente in trafic v-am poopat! |
--------------------
Renault
Symbol
2006 1,4 8V
|
|
avrambogdan |
![]()
Post
#53
|
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 16 January 09 ![]() |
Salut,
totul a fost ok atunci ca le-am facut pe banii lor, mai mult de atat am obtinut si inlocuirea rumentului deoarece se incinsese datorita mersului "blocat". Oricum va recomand SBS, sunt ok la preturi si au traditie in siteme de franare. |
--------------------
Renault
Clio Symbol
2007, 1.5dci, 85CP
- PH-10-UNF
|
|
tonyzg |
![]()
Post
#54
|
Membru Group: Members Posts: 187 Joined: 12 February 07 From: Bucuresti ![]() |
Salutare, odata cu zapezile si cu frigul din ultimele zile, am intampinat azi dimineata o mare problema, si anume: desi frana de mana NU era trasa, cand am incercat sa plec, rotile din spate erau complet blocate ! Am incercat sa trag frana de mana de repetate ori( se auzea un clant ca si cum cupla si decupla dar degeaba) Am incercat sa dau in fata si in spate tot de repetate ori si pana la urma s-a deblocat cea de pe stanga. Am incercat sa plec asa insa nici o sansa sa cedeze si cea de pe dreapta( am tarait-o pe zapada vre-o 500m si degeaba). A mai trecut cineva prin asta?
Astept sfaturi ![]() |
--------------------
Clio
Symbol
1.5 dci 85cp 2008 Dacia 1310 1997
|
|
espacern |
![]()
Post
#55
|
![]() ART-ist Group: Moderatori Posts: 17.610 Joined: 14 August 09 From: Mihalaya ![]() |
Incearca sa lovesti cu un ciocan poate se debloceaza.
Daca nu reusesti nici asa atunci trebuie demontat si verificat la interior....poate este o bucata de ferodou rupta pe acolo. @+ |
--------------------
.
.
.
- . RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|
tonyzg |
![]()
Post
#56
|
Membru Group: Members Posts: 187 Joined: 12 February 07 From: Bucuresti ![]() |
Mersi espacern o sa incerc sa bat cu ciocanul si vedem ce iese. Am mai citit pe internet ca mai pot turna apa calda peste tambur. O fi ok? sau fac mai mult rau decat bine.
|
--------------------
Clio
Symbol
1.5 dci 85cp 2008 Dacia 1310 1997
|
|
espacern |
![]()
Post
#57
|
![]() ART-ist Group: Moderatori Posts: 17.610 Joined: 14 August 09 From: Mihalaya ![]() |
QUOTE(tonyzg @ 27 Jan 2012, 10:09) pot turna apa calda peste tambur. O fi ok? Daca vrei sa incerci solutia asta asteapta sa treaca gerul....altfel nu reusesti nimic cu apa varsata. @+ |
--------------------
.
.
.
- . RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|
diesel_power |
![]()
Post
#58
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.964 Joined: 18 February 05 From: diaspora ![]() |
Ciocanul sa il lovesti de tambur, nu de janta. Este posibil sa se deblocheze in felul asta (e o tactica ce se mai folosea la dacii 1310).
Asta sa fie invatatura de minte ca iarna nu se trage frana de mana ![]() |
--------------------
Renault
Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW,
2005, Fidji
|
|
tonyzg |
![]()
Post
#59
|
Membru Group: Members Posts: 187 Joined: 12 February 07 From: Bucuresti ![]() |
Sa inteleg ca treuie sa dau roata jos, sau merge doar sa bag ceva prin gaurile de la janta si sa lovesc in felul asta?
Invatatura de minte am avut-o acu 3 ani, acum am si precizat ca masina NU a avut frana de mana trasa. |
--------------------
Clio
Symbol
1.5 dci 85cp 2008 Dacia 1310 1997
|
|
cristicrs |
![]()
Post
#60
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 25 June 08 From: Cluj-Napoca ![]() |
Si mie mi s-a intamplat ceva asemanator ieri dimineata. Am pornit ok de pe loc, dar dupa vreo 2, 3 km am auzit o lovitura puternica in partea stanga spate la masina. Eram in trafic; am tras pe dreapta, dar totul parea in regula. Mi-am continuat drumul pana la servici crezand ca mi-a inghetat tamburul de la frig. Dupamasa am vrut sa fac o parcare cu spatele si a aparut problema: masina nu vroia sa se miste in marsarier. Masina merge inainte dar nu si inapoi. Azi dimineata am dus masina la service si mecanicul mi-a desfacut tamburul. S-a rupt un sabot. Am avut noroc ca nu mi-a rupt pistonul de frana sau nu s-a desfacut arcul care tine sabotii in tensiune (mecanicul mi-a zis ca simptomele puteau indica si ruperea arcului). Acum masina e inca in service si astept schimbarea sabotilor.
Probabil vina e a mea, deoarece am lasat masina peste noapte cu frana de mana trasa. |
--------------------
Renault
Symbol
2008, 1.4 16V 98CP Privilège - full options
- CJ-26-CFZ
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 25th April 2025 - 12:48 |