Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: rezistenta portocalie in bord si pierdere putere
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna II
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
dorulik
trebuia sa plec la un drum lung........ dar nu am mai plecat. m-am intors din drum.
pe la 120 km/h brusc s-a pierdut din puterea motorului si mi-a aparut in bord o rezistenta portocalie cu mesajul " EINSPRITZEN DEFEKT"- nemteste nu stiu - si mi-a mai spus si ceva - pe limba ei - tot nemteste.........
facusem plinul la "MOL"- EVO diesel - oare motorina sa fie problema?
cert e ca masina nu mai accelereaza, sau foarte greu si nu depaseste 90km/h.
am oprit, am scos cartela si mi-a disparut rezistenta respectiva.
am plecat iar la drum si pe la 90km/h a aparut din nou cu aceleasi simptome. am mai incercat sa merg cu turatii mai mici/mai mari, dar la aceiasi viteza fatidica 90 probleme mad.gif
wacko.gif
apas acceleratia la maxim dar nu accelereaza; pe consumul instantaneu 6%-putin cred eu pt pedala la fund. sa fie oare alimentarea? dry.gif
daca merg cu viteza de pana la 60-70km/h indiferent de stilul de condus (turatie) nu cred ca sunt probleme (nu apare nimic). pe liber se tureaza la 4500 dar de ce nu accelereaza in sarcina la viteze mai mari? excl.gif
am citit topicurile despre injectie de pe forum dar n-am gasit nicio explicatie exceptand "vinde-o"
apropos abia am scos-o din service AZI - am inlocuit cateva piese de caroserie blush.gif
care sa fie problema? nu ma vrea masina?
andu911
Scoate mufa de la debitmetru si vezi daca merge bine
Daca nu e de acolo, scoate mufa de la EGR.
Daca nu e nici de acolo...du-te la test.
Dan73
Nu are nici o treaba motorina. La mine, in mod destul de clar, a fost vorba de un contact electric de pe la EGR-ul asta care a cedat. Prima oara a aparut acelasi mesaj (einspritzung defekt) dupa ce masina a mers cu peste 200 km/h pe autostrada , in probe, scurt si si-a revenit...apoi a reaparut de cateva ori, tot scurt si beleaua cea mare s-a produs a doua zi dupa ce am mers la fel cu vreo 210...a aparut mesajul si nu a mai disparut. Nu mai tragea deloc...un cosmar. Citeste topicurile de mai jos si mai cauta ca mai sunt. Daca e ca la mine, nu e grav, stai linistit, numai ca trebuie sa gasesti la service un baiat priceput care sa stie unde sa se uite.
http://www.reno.ro/Acelasi-EGR-cu-alta-palarie-t82582.html
http://www.reno.ro/electrovana-regulatoare-t79891.html
dorulik
[attachmentid=1627413445][attachmentid=1627413446]s-a rezolvat biggrin.gif
era o mufa banala scoasa
si-am mai fost si la tester, dar intre timp, cand era nenea sa aduca laptopul, am vazut mufa respectiva cum atarna. si aia era problema (cica ar fi un senzor-eu nu stiu).
25 pe schema lu' DAN 7305
multumesc oricum pentru sfaturi.
sper ca problema mea sa ajute si pe altii.
pe cat eram de nervos aseara pe-atat de mult o iubesc acum wub.gif
Dan73
Acela e senzorul de presiune supraalimentare. Uite inca un topic, cred eu, util:
http://www.reno.ro/Si-la-voi-are-joc-t86696.html
dorulik
imi aparea mesajul de eroare in bord (rezistenta respectiva) pe la 90km/h si masina nu mai voia sa accelereze de loc (apasam acceleratia la maxim, bagam treapta inferioara sa creez un soc dar, .... nimic). eroarea din bord imi disparea daca opream masina si o porneam din nou. plecam de pe loc, acceleram (am incercat sa merg si cu turatii mai mari si mai mici dar, aceeasi finalitate) la 90 km/h aceeasi problema.
la service si mie imi apare EGR defect, dar imi apare de 1 an, de cand am luat masina, si nu am probleme merge normal-nu-mi apare nicio eroare si nu pierde din putere.
daca mai ai nevoie de informatii si te pot ajuta spune........
Dan73
Nu stiu ce lagatura poate avea aparitia mesajului de eroare cu o anumita cifra de pe vitezometru. Mai degraba cu regimul de turatie al motorului, pt ca acelasi turatii poti sa le ai la diverse viteze. La mine nu am putut trage o concluzie. Acelasi mesaj aparea in diverse situatii si in momentul ala nu mai tragea. Foarte greu am ajuns pana pe la 110 km/h.
andu911
am scris mai sus, scoate mufa de la debitmetru si verfica cu ea scoasa. Acelasi lucru si la EGR
dorulik
nici eu nu stiu ce legatura avea mesajul de eroare cu o anumita viteza.
de aceea am incercat sa merg si cu turatii mai mari 3000-3500 si cu turatii mai mici 2000-2300. dar rezultatul era acelasi cam pe la aceeasi viteza 90 km/h. deci.........
si mie mi s-ar fi parut normal sa apara la o anumita turatie nu la o anumita viteza dar..........
asta e bine ca s-a rezolvat
Smaverick
Am avut problema asta si eu dar s-a rezolvat! Din cauza motorinei proaste si a mersului batraneste se depune pe galeria de evacuare reziduurile nearse de motorina! Mergi sa o curete si dupa incearca un stil de condus mai agresiv! La mine cand cumparasem masina nu mai fusese scoasa din oras de 1 an tongue.gif ! Acum nu mai are nici o problema! Ma rog asta a fost explicatia data de cei de la renault!
Dan73
@smaverick Si iti apartea genul ala de mesaj pe diplay-ul de la bord, injectie defecta....ma rog in germana einspritzung defekt sau injection fail?
zero13ro
la mine alta treaba

am ridicat capota in timp ce mergea masina si aud in zgomot in partea de sus stanga pe schema lui dan nr 24 bazaia chestia aia incontinuu .....am scos mufa am bagat-o la loc si mi-a aparut martorul pe bord cu siguranta portocalie. am fost la tester la nu la reno la bosh service sau ceva de genu mi-a elimitan eraorea dar problema e ca de la un timp in viteza 2 daca tin constant 2100 sau peste 2000rotatii masina sacadeaza nu foarte tare dar nici lin nu merge. pe testerul lor nu ii apareau injectoarele si nu a putut sa verifice.


vreo idee cineva?
boozywoozy
zero13ro la tine e alta problema.Mai mult ca sigur e legat de ceva imbacsit.Verifica EGR-ul precum si galeria de admisie aer,zona de deasupra lui,verifica si curata bine si canalele cu care comunica EGR cu admisia.Problema asta o am si eu iar luni voi da toata admisia jos sa o curat ptr ca e infundata mai mult ca sigur tinand cont ca am scos zilele trecute numai cat am putut introduce o surubelnita,o caruta de calamina si mizerie.Aveam acele canale de comunicare despre care iti vorbeam infundate.Din punctul meu de vedere in functie de cata mazga gasesc pe EGR as curata si admisia.
Succes!!
zero13ro
luni am programare la service legat de problema asta... m-am gandit si eu ca daca tot se sacadeaza masina e ceva infundat ....este posibil sa fie un injector dus? sau despre ce vorbeam mai sus pe harta lui dan nr 24 bazaie ...chiar ca de ce bazaie ? i-am scos mufa si nu mai face pt moment
Dan73
QUOTE(zero13ro @ 6 Oct 2007, 17:05)
la mine alta treaba

am ridicat capota in timp ce mergea masina si aud in zgomot in partea de sus stanga pe schema lui dan nr 24 bazaia chestia aia incontinuu .....
*


Acela este TRS-ul, adica o electrovalva ce regleaza presiunea in turbina (mentine un optim la presiunea gazelor). Fiind o piesa electrica e normal sa nu mai bazaie daca i-ai scos mufa insa daca ai mers cu ea scoasa probabil te-a avertizat la bord.
Uite si un topic mai vechicu titlul aproape identic cu acesta:
http://www.reno.ro/bec-aprins-in-bord-pier...t51167-s30.html
zero13ro
pai sa explic mai bine....am scos mufa si am bagat-o inapoi si atunci nu mai facea...azi am verificat iara si nu se mai aude nimic intrebarea mea era urmatoarea ....daca este normal sa bazaie chestia aia....si daca a mai patit cineva chestia cu mersul un pic sacadal al masinii la o turatie anume la mine peste 3000rpm

vreau sa aud mai multe pareri daca a mai patit cineva...


mersi
rmg
De TRS am mai povestit, eu l-am schimbat la un moment pe al meu crezand ca e ceva de acolo. De fapt era de la un furtun sarit din el. Pe cel vechi insa l-am desfacut si in el nu gasesti decat o tablita rotunda cu niste orificii. Cum nu e nici un arc care sa tina tensionata acea tablita prin care circula aerul (vacuum) probabil ca intra in vibratii. Dar asa face de nou, deci nu trebuie sa te alarmezi daca il auzi bazaind.
zero13ro
boozywoozy sa imi zici dupa ce cureti luni cum ai zis daca s-a rezolvat problema....luni ma ocup si eu si te anunte

mersi
dorulik
pt. dan:
da imi aparea mesajul deeroare al injectoarelor in bord"EINSPRITZUNG DEFEKT" sau "INJECTION FAILED"
Dan73
@zero13ro....Punand cap la cap ce am mai citit pe aici si cu ce mi-au zis baietii aia din service cred ca si la ce am patit eu suspectul pricipal ramane acel contact electric care se defecteaza la senzorul de presiune supraalimentare din cauza vibratiilor de acolo. Si la mine, concomitent cu mesajul si vocea aia misto se auzea (stand in masina) un zgomot in partea dreapta. si masina nu mai tragea. Aici la Mach 1 mi-au spus ca era un fir dezlipit...Atunci nu am stat sa desfac firul in patru si nici la multe discutii in service....nevasta-mea trebuia sa nasca....si am zis bine ca sa rezolvat.
zero13ro
foarte posibil eu am rezolvat cu ala daor ce l-am scos la curatat cu spray la contacte acu nici nu mai vibreaza nici nu mai bazaie biggrin.gif
boozywoozy
Am rezolvat-o si eu cu problema.Desfacut admisia si curatat bine de tot.Ca un sfat va pot spune ca e bine ca de fiecare data cand se curata EGR-ul sa se curete si canalele de comunicare intre el si admisie.Sunt 2,unul in fata si altul mai in spate.Mare atentie la cel din spate,se curata tare greu si e cel mai imbacsit...
iulyy
salut. am si eu problema asta.. cu rezistenta portocalie in bord si pierdere de putere. Cand pornesc motorul totul e ok dar in 2-3 km se aprinde dracovenia aia de bec si pierd putere, motorul nu mai trece ce 2000 de ture. Daca opresc morotul si pornesc iara totul revine la normal pentru scurt timp si apoi iar becu. Am mers si cu el aprins si am avut surpriza sa se stinga si sa ii revina puterea dar dupa o perioada iar becu asta nenorocit.
Prima oara am suspectat filtru de motorina, l-am schimbat dar fara rezultat, apoi m-am gandit la EGR si am scos mufa de la el desi nu are decat 5000Km. Tot fara rezultat. Am verificat si circuitele electrice si par a fi OK. NU stiu ce sa mai fac. Nici nu vreau sa ma gandesc ca e turbina. Fum nu prea scoate si nici ulei nu mananca. Am 3000Km de cand am schimbat uleiul si nu a scajut nici pe calc nici pe joja. In schimb am obserbat ceva ulei sau ce o fi in zona dumpperului (cred ca asa ii zice). Cer AJUTOR celor care au avut aceasta problema si au rezolvato.

.... si mai am niste intrebari:
1. Cum pot verifica daca senzorul de presiune pt turbo functioneaza? (mufa si firele sunt ok ca le-am facut in vara)
2. Cum pot verifica daca TRS-ul daca e ok?
3. Problema mea poate fi si de la petentiometrul de acceleratie?
4. Am citit pe aici pe undeva ca ar trebuiverificat si debitmetru. Dar care e ala si pot sa pornesc masina cu mufa scoasa de la el?
5. Stie cineva un service bun in Ramnicu Valcea? biggrin.gif

Sper ca nu v-am plictisit cu povestea mea si sper sa ma ajutati. Merci.
iulyy
hmmm... chiar nimeni nu ma poate ajuta?
renaultforever
exact aceleasi simptome le avea si masina mea acum 6 luni.era senzorul de presiune cu 2 fire rupte.le-am lipit cu grija,am legat bine senzorul(ca de la vibratii s-au rupt firele) si de atunci adio rezistenta portocalie in bord. te sfatuiesc sa te mai uiti odata la acel senzor. bafta..
lee-gb
Va salut ! Laguna mea pierde putere.. sad.gif EGR e nou,care ar putea fi problema ( problemele ) ? Sunt in Londra ,m-as duce la un service dar macar sa le spun pe unde sa caute ca sa nu se apuce sa-mi puna tot nou smile.gif
Va multumesc ptr eventualele info ( sfaturi)
ipiq
Buna
Ieri am fost pana la Arieseni la ski... pe drum la 90 km/h (cum se zicea mai sus) se aprinde chestia aia portocalie... Masina mergea constant 90km/h (ca asa tineam eu piciorul pe accel). Citisem mai demult topicul asta si am incercat sa o "apas" sa vad ce se intampla, si intradevar nu mai urca viteza. Am zis: "las' ca ii trece" si cand ajung inapoi acasa ma uit sa vad ce are... Dar e mai nasol decat credeam... la intoacere sa depasesc tir ...90 km/h ...depaseste-l daca poti... Nu are nimica daca scot mufele alea? Le scot, dau o tura sa vad daca se mai aprinde si le pun inapoi...
PS: nu am comp de bord => nici un "injection fail" ,nimic tongue.gif
Ultima intrebare: EGR-ul ala... ce face el exact?
Multumesc.
Dan73
Pe scurt: reintroduce o parte din gazele de ardere in motor scopul fiind scaderea temperaturii si ingreunarea formarii unor compusi nocivi (de sulf, cred).
ipiq
Deci daca scot mufa (adiCACOntactul electric) de la asta, in afara ca poluez mai tare nu se intampla nimic? si nu-mi mai apare chestia pe bord, si nu mai pierd putere? Pai ma duc cu el desfacut, si cand ma duc la ITP il pun sus inapoi pt 10 minute biggrin.gif
MARIUSSESCU
referitor la rezistenta care se aprinde in bord la 90 km pe ora de vina [cel putin la mine] a fost senzorul de presiune {captor presiune] 500 ron bucata
dominy
hai sa va povestesc patania mea , in urma cu cateva zile hop se aprinde rezistenta si automat apare si lipsa de putere! un bun prieten mi-a sugerat ca este senzorul de presiune ! bun am luat frumos senzorul si l-am bagat in detergent cu apa fierbinte dupa care l-am clatit cu apa rece , na daca tot era stricat am zis ca daca merge merge daca nu altul nou, surpriza merge foarte bine ! astept pareri
laguna_2_interceptor
- la fel de bine scoteai mufa lui si mergea ''mai''bine, nu la fel de bine cum e cu unul bun dar mergea... senzorul ala se infunda cu reziduri de pe tubulatura intercooler si asta patesti... daca scoti mufa isi ia in calculator valori prestabilite si merge dupa acele valori...
renaultforever
ce interesanta chestia cu senzorul de presiune...si eu am patit odata asa,da era un fir rupt de la trepidatii..acum l-am legat bine.. m-am speriat putin cand am vazut ca nu mai trage deloc masina...daca mai patesc, ca sa nu ma chinui pana acasa cu masina o sa scot mufa de la senzor...mersi @laguna_2_interceptor...un sfat foarte util..
laguna_2_interceptor
- uitasem si de partea cu sensibilitatea la vibratii... 2 coliere de plastic mici puse pe capete si problema rezolvata...
bogdangabriel32
am primit o sugestie sa scot EGR si sa las pe "direct"...a mai facut careva chestia asta? ca ce am gasit in el e jale! cica ar da un mic avantaj de putere daca se elimina EGR....astept parerile voastre
laguna_2_interceptor
- pe perioada scurta e bine... problema e alta... daca EGR blocat pe deschis atunci degeaba scoti mufa...
meganus_bicorpus
nu e mai bine sa cureti EGr-ul si sa mergi mufat cu el bine-mersi?Eu asa ma facut la mine si nici fum nu scoate si nici lipsa de putere nu am
renaultforever
e, cand am avut problema cu senzorul de presiune, umbland pe la motor am avut surpriza sa vad mufa de la EGR deconectata. facusem vreo 20.000 km. de cand aveam masina. am pus mufa la loc dar n-am observat nimic deosebit in comportamentul masinii,afara de "efectul placebo"(adica mi se parea)ca ar merge mai bine, pe care l-am avut primii 2-3 km.
tehnic vorbind am inteles eu rolul EGR-ului si cred ca ar merge mai bine cu el conectat....dar si fara nu cred sa se intample ceva grav....poate stie alt Lagunist mai bine...
laguna_2_interceptor
- problema se pune daca e in stadiul in care poate fi recuperat doar prin curatare... daca e blocat/parlit degeaba... trebuie inlocuit.
meganus_bicorpus
daca e ars/blocat iti apare mesaj de eraore pe bord in maxim 2 km
laguna_2_interceptor
- hm... poate difera treaba asta in functie de echipare... stiu pe cineva care pe nivelul slab de echipare mergea cu el blocat si scoatea fum negru la greu dar in bord nu i aparea nimic...
meganus_bicorpus
posibil si asta, in general EGR-ul este bine controlat de UCE injectie si nu lasa functionarea lui la intamplare, dar nici cu el deconectat nu ai facut treaba.Mai bine dai 2 mil si iei unul de papuc si mergi linistit
laguna_2_interceptor
- pana la urma e doar o chestie mecanica controlata electronic... faza e ca nici eu nu recomand sa se mearga mult cu el scos, mai mult pentru scopuri de verificare si autocuratare... se pare ca alternativa cu papucul merge chiar bine si e o solutie ieftina...
meganus_bicorpus
Am intamplator un cunoscut la ARR si mi-a spus ca verifica, daca li se pune pata, si mufa la EGR, si ei cunosc problemele/rezolvarile astea si se folosesc de ele ca sa mai ridice un talon, sa mai faca o spaga...
bogdangabriel32
dar daca vreau sa il dezactivez (desi functioneaza)...cum procedez?
meganus_bicorpus
e un echipament care nu e pus acolo ca sa fie activat/dezactivat la cerere, are un rol bine determinat in consum si gradul de depoluare..deci nu se poate.Scoate mufa si spera sa nu se aprinda ceva pe bord
bogdangabriel32
in consum explica-mi, te rog,ce rol are? cit priveste poluarea....sa vad ca au scos camioanele de pe strada, care fac ceatza in spatele lor,si dupa aia ma gindesc si io la poluare
...
meganus_bicorpus
la camioane, rabe si chestii de genul asta nu prea se pune problema de poluare, noi, astia micii facem sa se dezghete ghetaru'.Din ce stiu eu, un important factor in poluare il constituie radicalii NOx, acestia sunt cei mai cancerigeni si poluanti.Egr-ul are legatura directa cu evacuarea, la anumite momente clar stabilite de calculator se deschide si permite accesul gazelor arse inapoi in camera de ardere si se reduce astfel poluarea si scade automat si consumul.Sper ca ti-am raspuns, cat de cat..
tuner
eu am vazut un EGR de papuc si daca nu ma insel difera codul de pe el credeti ca e acelasi cu cel de pe laguna ? in cazul megane scenic 1.9 dci ?
poate are alte carcateristici ?? papaucul nu are turbo spre exemplu

am patit cu un amic dupa curatarea EGR-ului tot se mai aprinde in bord rezistenta portocalie din cand in cand pe perioade scurte.
dominy
tuner incearca sa cureti si senzorul de presiune ... eu asa am scapat de aprinderea rezistentei ! (e doar un sfat , nu aruncati cu pietre )
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.