bec aprins in bord, pierdere putere
![]() ![]() ![]() |
bec aprins in bord, pierdere putere
rmg |
![]()
Post
#31
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 512 Joined: 5 April 04 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Laguna II 1.9dCI break
2002 Initiale Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu! |
|||
Joky |
![]()
Post
#32
|
![]() GPS Cracker-MIO&IGO Group: Members Posts: 83 Joined: 24 November 06 From: Zalau ![]() |
Salutare, am si eu o problema acum a aparut la pornire cand stau pe contact sa se stinga martorul de la bujie mai apare aprins si un bec in forma avatarului lui "R19/16V" si sta aprins pana se stinge si cel de la bujie dar chestia e ca stau aprinsi amandoi martorii ( cel de bujie si celalalt ca si avatarul colegului) mai mult decat pana acum circa 10sec. si in treapta 2 pe la 2200 rot/min parca motorul pt. 2-5 sec nu are putere si pe urma isi da drumu. Ce poate fi? Valva EGR, daca da se schimba usor sau doar la mecanic si cat costa?
Va multumesc. |
--------------------
BMW
E60 525d
2004, 2.5d, 177cp
- SJ--AZT Ex. Laguna 2 1,9 dci 2001 Grandtour 107cp
Ma grabesc, dar conduc incet si preventiv! |
|
boozywoozy |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 595 Joined: 18 August 06 From: galati ![]() |
O "mica" patanie de a mea : aceeasi problema cu pierdere de putere...Am schimbat mai intai radiatorul intercooler,apoi EGR cu supapa principala de vacuum...Intre timp,pana sa schimb ultimele doua piese am observat pierderi de ulei la intrarile furtunelor in intercooler.Cand am dat afara EGR-ul m-a surprins ca a iesit foarte usor--inauntru pamant cu ulei,vana inbacsita...Am preferat sa o schimb.Azi la reprezentanta mi-au dat jos mai toate furtunaraiele de acolo si mi-au aratat : turbina defecta,adica joc axial,am apucat si eu de paleti si...chiar juca axul.
Si iata cum s-a intamplat totul : mai intai dupa o mica fugareala constant de 3000 ture am observat ca pe furtunul de la intercooler care intra in radiator s-a depus ulei,acel furtun era imbacsit cu ulei.Am intrat la banuieli ca ma lasa turbina dar TOTI mecanicii la care am fost mi-au zis ca asa e normal,toate turbo fac asa,umezesc.Nu m-am bucurat iar ghinionul meu s-a adeverit incet si sigur.A urmat pierderi usoare de cuplu pana la pierderi mai profunde,aprinderea bujiei in bord...La un moment dat bujia nu se mai aprindea dar masina se simtea pe zi ce trece ca nu mai fuge cum trebuie si papa ulei,nu mult dar destul incat sa intru la banuieli...cam 100g la 1000km.Am schimbat toate astea si acum caut undeva sa reconditionez turbina,undeva unde sa gasesc oameni care sa se priceapa si sa puna totusi bucsile din material de calitate ptr ca am inteles ca acele bucse sunt facute dintr-un material special.In fine...TAUIT,SUIERAT,bec bujie,ulei in admisie--toate astea nu au voie sa se intample!!Iar ca sa dai 7000RON pe o turbina...eu unul nu as da si la cat de mult tin la masina asta nu as da banii astia!! Sperand ca am fost de ajutor inchei aici mica mea patanie cu masina!! Sper ca nu v-am plictisit!! |
--------------------
ex renault
laguna 2
2002 1.9 dci dynamique
- gl 41 nyk
|
|
BASU |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru Group: Members Posts: 151 Joined: 27 December 05 From: Bucuresti ![]() |
boozywoozy 100g consum ulei la 1000km este un consum normal la motoarele turbo... al meu a consumat mai mult de 1L la 10.000km, dar turbina nu are nimic si nu am avut nici o problema la motor
![]() Pentru info reparatii/reconditionari turbosuflante http://www.turbocentersm.ro/index.html http://www.turbo-systems.ro/ http://www.dieselservice.ro/turbosuflante.html http://www.turbopower.ro/index.php?template=servicii http://www.reconditionari-turbo.ro/i1.htm http://www.turbocenter.ro/home/index.php This post has been edited by BASU: 20 Feb 2007, 21:01 |
--------------------
'04 Renault
Megane Sedan 1.9dci
Privilege+sunroof '02 Renault Laguna 2 GT 1.9dCi 107cp+soft
|
|
rmg |
![]()
Post
#35
|
Membru autentic Group: Members Posts: 512 Joined: 5 April 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(boozywoozy @ 20 Feb 2007, 21:34) Si iata cum s-a intamplat totul : mai intai dupa o mica fugareala constant de 3000 ture am observat ca pe furtunul de la intercooler care intra in radiator s-a depus ulei,acel furtun era imbacsit cu ulei. Fa-ma sa inteleg despre care furtun vorbesti: ala negru acoperit cu textil care se prelungeste cu teava aia de inox ce pleaca spre admisie? Pe acel furtun eu asa incercam sa vad daca intercoolerul este impuscat: cand turezi masina furtunul ala se umfla de-l simti la mana, daca intercoolerul ar fi spart nu s-ar mai umfla pt ca ar pierde presiunea prin alta parte (fisurat, furtun sarit, etc). Ulei in admisie cum ai observat? Incerc sa citesc indiciile, pt ca si mie imi fluiera ceva la motor, la turatie ff mica, 1600-1700. Am schimbat TRS-ul, este nou. Am crezut ca de la el fluiera dar nu e asa, fluiera in continuare. Intercoolerul nu e bushit, deci nici de la el nu fluiera. Ce nu stiu e: turbina intra asa de jos 1600-1700 sa se auda fluierand? In plus, mie nu-mi papa ulei deloc. Am de la schimb 5000-6000km si nu am dusa nici o liniuta. |
--------------------
Renault
Laguna II 1.9dCI break
2002 Initiale Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu! |
|
boozywoozy |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 595 Joined: 18 August 06 From: galati ![]() |
Basu multumesc pentru linkurile date insa nu poti avea incredere chiar in oricine daca vrei sa-ti faca o turbina la o masina pe care vrei sa o tii,nu sa o dai.Nu poti avea garantia ca acele bucsi ale axului,ma refer aici cele de la admisie si evacuare,sunt din acel material special.Cand le-am zis celor de la service ca imi mananca 100g/1000km mi-au zis si ei ca este intradevar un consum normal si ca nu trebuie sa ma gandesc la turbina,nici nu vroiau sa se uite la turbina.M-am enervat,am intrat peste ei in hala si le-am aratat pe furtunul de admisie ulei,pe scut ulei,acel furtun de care zice rmg imbacsit...Deci pe acolo unde trebuia sa fie doar urma de ulei se afla ulei din belsug.De altfel masina trage binisor,nu ma plang,am avut si caderi de cuplu dar cu ceea ce am schimbat acum se simte diferenta la mers.Daca ai schimbat EGR-ul tu aveai acolo ulei?Nu mazga...ulei ars.Dupa cate am inteles de la mecanici turbina nu e chiar atat de reusita,ma refer aici la componente.Dupa ce o voi repara voi fi mai atent cu ea,o voi tine din scurt.
Ulei in admisie iti dai seama ca ai nu numai dupa fumul albastrui pe care-l scoate masina,de altfel mie nu-mi scoate pic de fum,ciudat nu?,ci dupa ce desfaci tubulatura si te mai uiti in ea,dai jos rediatorul de intercooler,il intorci si-ti curge ulei cu galeata.Turbina mi-am dat seama ca are un inceput de sfarsit dupa cum am zis in primul post,mai sus,dar si dupa ce am mai observat o chestie pe care am uitat sa o spun,specific turbinei defecte : am scos furtunul de aer care intra in motor de la filtru si altcineva mi-a tinut constant turat la 2500 sau la 3000.Pui mana la admisie si vezi ca trage ca un aspirator de mare putere dar uneori imi mai dadea si "rateuri",adica imi impingea gaze afara,se auzea ca un "rateu".In prima faza am crezut ca e o supapa de admisie calaminata si nu inchide bine.Luand logic si mai intreband in stanga si-n dreapta m-am convins ca turbina mea scapa... Sper sa nu patiti si voi ca mine,sper ca masinile voastre sa va tina mult si bine fara sa aveti mare lucru de schimbat la ele,insa atentie mare cum le exploatati.Placerea de a avea o masina superba cum e laguna si sincer nici una nu o egaleaza,uneori e foarte costisitoare. App,azi i-am facut o proba cu o turbina noua...Am pornit-o si mi-a curatat toata admisia de ulei ![]() |
--------------------
ex renault
laguna 2
2002 1.9 dci dynamique
- gl 41 nyk
|
|
BASU |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru Group: Members Posts: 151 Joined: 27 December 05 From: Bucuresti ![]() |
ulei la EGR acolo am avut si eu din cauza ca era garnitura terminata...
eu credeam ca daca turbina e pe duca si ai joc mare in ax trebuie sa scoate fum ALBASTRu... ehh acum bine ca ai rezolvat-o ![]() |
--------------------
'04 Renault
Megane Sedan 1.9dci
Privilege+sunroof '02 Renault Laguna 2 GT 1.9dCi 107cp+soft
|
|
rmg |
![]()
Post
#38
|
Membru autentic Group: Members Posts: 512 Joined: 5 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Tot nu mi-e clar cum ajunge uleiul PE furtunul ala textil din spatele radiatorului de apa. Iese pe langa imbinarea dintre acest furtun si ala de inox de pleaca spre motor sau cum?
E posibil ca o desfacere a celor 2 furtune sa lase sa se scurga ulei adunat de pe admisie? |
--------------------
Renault
Laguna II 1.9dCI break
2002 Initiale Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu! |
|
boozywoozy |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 595 Joined: 18 August 06 From: galati ![]() |
RMG uleiul la anumite temperaturi isi pierde din propietati,devine mai fluid si intra ca in pereti,se infiltreaza chiar si unde nu te astepti.Ceea ce se afla pe acel furtun textil se cheama in termeni "mecanico-mioritici",tine-te bine,"transpiratie",explicatia logico-comica data de un mecanic a fost ca sa stau linistit ca toate asa patesc,ca nu-i o problema majora.Sa inteleg ca acel cauciuc din care e facut furtunul s-a "saturat" de ulei,si-a umplut toti porii cu acest lichid iar la presiune mare a dat afara...Cam asta am dedus eu...
BASU nu pot identifica acea garnitura termica de care ziceai.Poti sa-mi dai detalii eventual o poza ca la babe surde? ![]() Multumesc!! |
--------------------
ex renault
laguna 2
2002 1.9 dci dynamique
- gl 41 nyk
|
|
BASU |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru Group: Members Posts: 151 Joined: 27 December 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
'04 Renault
Megane Sedan 1.9dci
Privilege+sunroof '02 Renault Laguna 2 GT 1.9dCi 107cp+soft
|
|
rmg |
![]()
Post
#41
|
Membru autentic Group: Members Posts: 512 Joined: 5 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Atunci daca continui firul epic al mecanicului respectiv, ar trebui ca desfacand acel furtun si avand ulei in admisie, sa dau de o gramada de ulei adunat acolo, nu?
Oricum explicatia aia e haioasa. L-as pune pe mecanicul ala sa stea cu un furtun d-ala plin de ulei si sa astepte sa treaca prin el. Vreo 500 de ani, pana se pisca furtunul... Legat de garnitura, banuiesc ca vorbiti amandoi de aia de la Damper, nu de la EGR. Si la mine arunca putin ulei pe la Damper dar nu mi-am batut capul, am inteles ca asa "face" toate! |
--------------------
Renault
Laguna II 1.9dCI break
2002 Initiale Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu! |
|
boozywoozy |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 595 Joined: 18 August 06 From: galati ![]() |
La dumper am bagat pasta d`aia rosie cu manutza mea si nu mai da pe acolo ulei.Imi mai dadea pe la imbinarea dintre teava care duce din filtru de are spre motor cu o alta mai mica -- asta iese efectiv din tub undeva in dreptul EGR.Care a vazut stie despre ce vorbesc.
Oarecum ma bucur ca mi-a cazut turbina,nu total dar e down,avand ocazia acum sa observ eventualele pierderi de presiune de pe instalatie.Fac si eu haz de necaz... Ideea e ca la reno turbo e 70 mil iar undeva la brasov am primit zilele astea un mail in care mi se oferea aceeasi turbina,noua zic ei,la pretul de 25 mil cu tot cu tva.Acum nu am inteles daca e cu turbina la schimb sau fara...Pretul mi se pare mai mult decat rezonabil avand in vedere ca mi se ofera aceeasi turbina Garette,tiplata si cu garantie parca 12 luni. Ieri am avut ocazia sa vad o masina cu turbo cazut.Era un wv golf 4 din 2003.Nu stiu ce fel de turbina avea insa daca nu ma insel principiul de functionare e acelasi.Cu turbina terminata masina aia nu pleca de pe loc.Oare sa ma simt mandru inca o data ca am laguna sau sa fiu bucuros ca inca mai circul cu a mea masina chiar daca merg putini km pe zi... ![]() |
--------------------
ex renault
laguna 2
2002 1.9 dci dynamique
- gl 41 nyk
|
|
alinradu |
![]()
Post
#43
|
Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 9 December 06 ![]() |
Va propun sa va deschideti un service...
|
--------------------
Renault
Laguna
2.0T
|
|
boozywoozy |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 595 Joined: 18 August 06 From: galati ![]() |
alinradu noi postam aici ca sa ne ajutam unul pe altul nici de cum sa ne unim sa deschidem un service.Daca cineva trece sau a trecut printr-o belea cum trec eu posteaza aici ca sa poata oferi un sfat,sa urmeze o directie de mers,sa nu stea sa caute piesa aia si cealalta,sa stie exact de unde sa o ia cel mai ieftin si cel mai important e sa nu-l duca cu vb cei din reprezentantele reno---si crede-ma ca sunt asi in materie!
Daca aveai ceva de spus de turbo trebuia sa o faci nu sa vii cu glume afumate tinand cont ca si a ta are un turbo mai special si mai complicat decat la restul si tine cont de un lucru : majoritatea turbinelor de reno NU SE RECONDITIONEAZA!Poate ca stai foarte bine dpdv financiar dar aici suntem,cred,multi care am muncit din greu sa ne luam o masina care intrece multe altele si poate nu vrem sa renuntam la ea,turbina fiind un lucru care te face sa o dai la primul semn de oboseala al ei,asa cum e la mine. |
--------------------
ex renault
laguna 2
2002 1.9 dci dynamique
- gl 41 nyk
|
|
rmg |
![]()
Post
#45
|
Membru autentic Group: Members Posts: 512 Joined: 5 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Eee, s-a ratacit baiatul! A vrut sa posteze in zona Cafenea si a ajuns aici, nu-i asa?!
Dar noi nu ne suparam, ca suntem baieti misto! |
--------------------
Renault
Laguna II 1.9dCI break
2002 Initiale Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu! |
|
venusake |
![]()
Post
#46
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 280 Joined: 5 March 07 From: ARAD ![]() |
Incep cu salutari .... is nou pe forum asa ca .... sper sa ma integrez
![]() <br> Cred ca ma confrunt cu o problema asemanatoare: QUOTE(boozywoozy @ 20 Feb 2007, 19:34) . . . . . . . : mai intai dupa o mica fugareala constant de 3000 ture am observat ca pe furtunul de la intercooler care intra in radiator s-a depus ulei,acel furtun era imbacsit cu ulei.Am intrat la banuieli ca ma lasa turbina dar TOTI mecanicii la care am fost mi-au zis ca asa e normal,toate turbo fac asa,umezesc.Nu m-am bucurat iar ghinionul meu s-a adeverit incet si sigur.A urmat pierderi usoare de cuplu pana la pierderi mai profunde,aprinderea bujiei in bord... . . . . . . . . . . . ..In fine...TAUIT,SUIERAT, .... La mine o suierat .... oaresceva .... in fata jos .... in zona turbinei .... la inceput la turatii mai inalte, destul de finut, dar apoi .... in de curs de 1 saptamana ... aprox 2000 km ..... o inceput sa fie tot mai amplu acel suierat si sa transmita vibratii pana inspre podul pedalier. E .... akuma in momentul in care trec de o anumita turatie sau cuplu cerut, ..... bec in bord (acelasi ca si la voi) si .... pauza putere. .... Nu mai trece de 120-125 km/h si "da in nas" Rogu-va , solutii la indemana omului precum sio oarecare estimare de costuri, in cazul in care trebe sa "ma las lovit" de un service auto. Va tare Multam ! |
--------------------
DACIA
DUSTER
2011 - 1,5dci, 2x4 Laureate Black
- AR Rosu ======================
Visele ne ajuta sa pasim INAINTE! ====================== |
|
rmg |
![]()
Post
#47
|
Membru autentic Group: Members Posts: 512 Joined: 5 April 04 From: Bucuresti ![]() |
E greu sa presupunem insa iti putem da cateva sfaturi: primul sfat e sa dai o fuga cu ea la un service Renault sa-ti faca o diagnoza cu CLIP-ul. Abia atunci vei putea presupune sau elimina niste banuieli.
Mie imi sarise la un moment dat un furtunas de la un dispozitiv care regleaza vacuumatic presiunea in turbina (TRS). Lucrul aceasta a fost descoperit facand o diagnoza CLIP. In momentul ala masina de la 2000 de ture nu mai vroia sa urce decat chinuita si foarte incet. Daca incercai fortat, puteai sa urci cu ea la 130-140-150 dar greu si cu foarte mult fum negru in spate. Becul ala iti poate indica un defect injectie insa e bine sa te duci sa vezi ce cod e si ce spune el. Verifica daca in stanga cum te uiti la masina din fata, la baza capotei dispozitivul ala cu 2 furtunase si o mufa e in regula, poate a sarit vreun furtunas. MAi verifica pe furtunul de admisie din cauciuc (ala de urca de jos de la radiator in sus spre turbina) ca senzorul ala de pe furtun (pe la jumatatea lui) face bine contact si ca mufa e ok. Totusi incearca un CLIP si apoi vezi mai departe despre ce e vorba. Asta nu implica service la masina, implica doar costul diagnozei si atat. Bafta! |
--------------------
Renault
Laguna II 1.9dCI break
2002 Initiale Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu! |
|
boozywoozy |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 595 Joined: 18 August 06 From: galati ![]() |
legat de clip si service reno : depinde peste cine dai in principal.Dupa cum v-am spus nimeni nu s-a gandit la turbina si spuneau ca asa fac toate...Insa facand-o pe prostul cu ei m-am lasat un pic dus de nas ca apoi sa-i pun la munca ca doar e banul meu!!
TRS-ul cade relativ repede,e o piesa care trebuie trecuta pe lista de "super-consumabile"--vb in cazul meu.El poate fi cauza acelui suierat de la turbina ptr ca nelucrand cum trebuie nu deschide turbina cum trebuie si de aici pierderi de cuplu.Alta cauza la becul de bujie ar fi erg-ul care e cum e realizat facand usoara depunerea de calamina si funingine.Alta buba ar fi senzorul de supraalimentare ( sau ceva de genul ) aflat pe tubul de plastic ce iese din intercooler,undeva in dreapta motorului,langa baterie.El daca nu lucreaza nu lucreaza bine nici TRS-ul si de aici pierderi de cuplu...etc Alta problema ar fi chiar un furtun de admisie fisurat,spart,ori un colier de prindere slabit,pe la imbinari,dar asta nu prea as crede... Am zis toate astea ca sa stii la ce sa te astepti la un test clip.Cu adevarat turbina cade ultima,e ultima varianta la tot ce am enumerat mai sus.Daca am gresit cu ceva astept si parerile celorlalti ca de asta postam aici,sa ne ajutam si sa ne cerem pareri. La problema mea am gasit rezolvare mult mai ieftina,comanda in Anglia undeva intre 300 si 325 lire turbosuflanta Garrett cu cod GAR GT1749 VNT plus taxa de expediere.Care ai mai facut comanda la piese de pe situri : cata incredere pot avea ca imi vine produsul comandat,ma refer la calitatea pe care o expune pe site.Pentru cei care cunosc turbo la aceasta masina : seria e corecta?Imi trebuie neaparat codul de pe turbina?Mentionez ca inca nu am avut ocazia sa ma uit pe placuta de pe ea. Sperand ca am fost util si sperand ca voi primi niste raspunsuri la intrebarile mele va multumesc!! |
--------------------
ex renault
laguna 2
2002 1.9 dci dynamique
- gl 41 nyk
|
|
boozywoozy |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 595 Joined: 18 August 06 From: galati ![]() |
rmg--legat de firul epic
![]() |
--------------------
ex renault
laguna 2
2002 1.9 dci dynamique
- gl 41 nyk
|
|
rmg |
![]()
Post
#50
|
Membru autentic Group: Members Posts: 512 Joined: 5 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Clar ulei in admisie e turbina ciufulita! Dar asta inseamna ca e ciufulita bine, ca arunca si afara pe evacuare ulei ars si ca papa ulei.
Shuieratul il am si eu, se aude destul de putin la vreo 1600-1700 de ture si nu cred ca-i de la TRS pt ca asa credeam si eu insa am schimbat TRS-ul cu unul nou si nimic, face la fel. Legat de admisie, ca sa vedeti daca baga turbina aer in admisie si ca nu-l arunca pe la vreun furtun sarit, spart sau prin intercoolerul ciupt puneti mana pe furtunul ala gros de jos de langa radiator, ala din material textil de "transpira" si vedeti atunci cand accelerati daca se umfla. El trebuie sa se umfle ca lumea, zici ca se sparge, nu ai cum sa nu-l simti cum baga aer. Daca nu se simte, abia atunci suspectati ca aerul comprimat din evacuare de turbina nu ajunge in admisie. Iar legat de turbina, eu daca as avea probleme cu ea n-as schimba-o cu una noua, m-as risca sa o repar aici. Am auzit ca se poate face treaba buna si aici cu bucsilele alea de la turbina si ca ar iesi treaba buna. Daca se da si garantie, nu ar trebui sa fie o problema. Nu stiu, asa zic acum dar probabil cand te loveste problema, te gandesti la mai multe aspecte. In aprox. 1 luna am sa dau o fuga pana in Germania cu ceva treaba si poate pt cei napastuiti cu diverse probleme la masina, poate fac o tura intr-un parc de dezmembrari si va aduc una alta la preturile de afara. Ma refer la cei cu Laguna 2. Ma gandesc ca sunt destui care ar vrea sa-si ia tot felul de nimicuri pe la masina si nu gasesc sau gasesc la preturi obraznice. Eu am luat TRS-ul cu 2,4mil iar aia din Popesti Leordeni imi cereau 2,5mil pe unul vechi. Pe nuca de la schimbator am dat 2mil. aia imi cereau tot vreo 2 SH. Afara le iei la sacosa pe astea. |
--------------------
Renault
Laguna II 1.9dCI break
2002 Initiale Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu! |
|
andu911 |
![]()
Post
#51
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
La Popesti sunt campioni la preturi. Mai scumpi decat la Renault
![]() Ce motoare aveti ? Ma refer la cei cu probleme....de 120 ? |
--------------------
-
-
-
|
|
boozywoozy |
![]()
Post
#52
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 595 Joined: 18 August 06 From: galati ![]() |
problema la motoarele de 1.9 dci 120CP cu turbina nu se poate realiza facand o reconditionare la aceasta deoarece turbinele cu geometrie variabila nu se pot reconditiona,explicatia e simpla si logica.Cei care sustin ca pot repara o turbina cu geometrie variabila nu fac decat sa-ti ia banii degeaba ptr ca ei nu fac decat sa ti-o curete cu 4-5 l de decarbusol si ti-o da "gata refacuta"--ma refer aici numai la turbina made Garrett ptr laguna 2 120CP.Cineva mi-a cerut zilele astea intre 6-11 mil ptr reconditionarea turbinei si luandu-l la intrebari a recunoscut intr-un final ca nu face altceva decat sa spele turbina iar garantia e normala 6 luni pe care o da ptr ca ele chiar tin,baga ulei in admisie dar ea functioneaza corect...No comment!
|
--------------------
ex renault
laguna 2
2002 1.9 dci dynamique
- gl 41 nyk
|
|
rmg |
![]()
Post
#53
|
Membru autentic Group: Members Posts: 512 Joined: 5 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Nu vad motivul pt care nu ar putea repara o astfel de turbina. Lagarele in care lucreaza palele turbinei oricum sunt fixe, deci acolo nu se diferentiaza fata de o turbina normala.
"The most common implementation is a set of several aerodynamically-shaped vanes in the turbine housing near the turbine inlet. As these vanes move, the area between the tips of them change, thereby leading to a variable A/R ratio. Usually, the vanes are controlled by a membrane actuator identical to the one on a wastegate, although electric servo actuated vanes are becoming more common." La noi, probabil ca acele vane sunt controlate de TRS. Dar partea fixa ramane iar turbinele pe acolo se bushesc, acele locasuri in care sta axul turbinei, care au rol de "rulment" si care se uzeaza sau capata jos de la descentrari ale axului la viteze mari(murdarii, incarcari de funingine ale palelor par example!). La 80.0000-100.000 RPM pe care le poate atinge o turbina va dati seama ce inseamna ca palele sa fie diferit incarcate cu diverse murdarii. Cu timpul astfel de oscilatii ale axului duc la jocuri in acele bucse. Cred totusi ca nu ai gasit persoana potrivita sa faca o reconditionare de turbina. Parerea mea... |
--------------------
Renault
Laguna II 1.9dCI break
2002 Initiale Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu! |
|
boozywoozy |
![]()
Post
#54
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 595 Joined: 18 August 06 From: galati ![]() |
Logic e sa se poate repara orice insa nu stiu cati sunt aceia care intradevar pe langa o spalare a paletilor/pieselor din interior si posibila schimbare a bucselor ( de a caror calitate ma indoiesc ) s-ar baga la o reparatie completa a turbinei.Ei nu ar face decat sa scoata acele piese uzate si sa le inlocuiasca cu altele care vin in niste kituri...Oricum,marea majoritate a turbinelor fabricate in Romania sunt mult superioare celor de afara,asta nu o spun eu ci chiar cei care le folosesc.Pe langa toate astea un kit de reparatie de calitate superioara ( nu dai in fiecare zi turbina jos sa o repari ) e scump,adaugi manopera si se ajunge la una mai scumpa decat cea originala.Gasit kit ptr a mea cu...1800 euro.No comment!!
Pentru cei care se lovesc de o chestie asemanatoare : verificati-va turbina!!E simplu si chiar foarte folositor!!Se verifica paletii prin rotire si prin miscarea axului jos/sus-stanga/dreapta se verifica uzura bucsei/axului. |
--------------------
ex renault
laguna 2
2002 1.9 dci dynamique
- gl 41 nyk
|
|
boozywoozy |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 595 Joined: 18 August 06 From: galati ![]() |
Azi am desfacut turbina.M-am chinuit eu mult si bine dar a meritat.Am gasit un joc axial destul de mare,efectiv paletii se loveau de carcasa turbinei,de fapt sunt tociti si cei ce raspund de turbina precum si cei de la compresor.Tot jocul a rezultat din cauza unei saibe care vine in spatele paletilor turbinei ( ma refer la evacuare ).Aceasta saiba e in forma conica,dintr-un material asemanator cu cel al foii de arc.Pot spune ca am avut noroc si ca m-am dus chiar la timp deoarece saiba incepuse sa se sparga,se sfarama efectiv si riscam sa sparg la propiu turbina.In rest axul este bun,bucsele la evacuare si admisie sunt bune.De stricat pot spune ca am in primul rand acea saiba apoi paletii de la compresor care au atins in carcasa si s-au tocit un pic.Ma gandeam sa las asa paletii dar nu o sa mai am aceeasi compresie,se va pierde din putere.Voi astepta pana luni cand imi va aduce un prieten un kit de reparatii complet de la care voi lua paletii de compresie si bucsa.
Parerea mea de "mecanic cu acte in regula" e ca pe partea cu evacuarea unde se afla acea bucsa cu rolul de a impinge axul,de a-l tine presat,nu e gandita bine solutia deoarece la turatii mari frecarea e mai mare si nu face altceva decat sa "pileasca" saiba.La turbinele KKK este altfel sistemul,ei anuland practic acea saiba cu o bucsa mare ce imbraca camera de evacuare. Nu stiu cat de folositor am fost si la cati am putut da un "sfat" insa problema mea cu "martorul aprins-pierdere putere" s-a rezolvat--turbina defecta! Multumesc! |
--------------------
ex renault
laguna 2
2002 1.9 dci dynamique
- gl 41 nyk
|
|
rmg |
![]()
Post
#56
|
Membru autentic Group: Members Posts: 512 Joined: 5 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Sefu, da si matale ceva detalii despre kitul ala de turbina. Sa fie aici ca informatie generala: cod, de unde, la ce bani, ce cuprinde.
Stii ca sunt o gramada care au avut probleme cu turbina, poate merge cu un kit rezolvata. Chiar o valva EGR la ce bani este? Ati incercat alte surse (Augsburg, Meteor)? Pe afara s-or gasi? Saru' mana! |
--------------------
Renault
Laguna II 1.9dCI break
2002 Initiale Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu! |
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#57
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Și cât mai multe poze dacă se poate...
![]() |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
boozywoozy |
![]()
Post
#58
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 595 Joined: 18 August 06 From: galati ![]() |
Sa va raspund la intrebari : in primul rand un cod ptr kitul de reparatii turbina nu am deoarece inca nu mi-a fost adus.Am un prieten care are un service si mi-a promis ca o rezolva iar daca nu gaseste kitul sa ia macar saiba de la o firma italiana specializata pe turbine.Daca imi va aduce kit o sa fiu in masura sa ofer orice detaliu.Pana atunci astept si eu ca sincer sunt nerabdator sa-mi bag nasul din nou in turbina.Este la fel posibil sa nu se gaseasca kit de reparatie la fel cum e posibil sa existe.Daca nu gasesc nu am decat sa fac o saiba identica la strung dintr-o foaie de arc,mai solida decat cea avuta pe turbina,iar paletii de compresie sa-i las asa,va avea un pic de fanta,deci nu va mai baga la fel de mult aer,dar asta voi masura dupa ce o voi monta pe masina si o voi porni.
Pentru Laguna in Dialogys sunt date 3 variante de EGR,2 la acelasi pret si un altul mult mai ieftin.Mie mi-a adus acelasi prieten un EGR cu 5,4 mil iar cel vechi l-am curatat,aranjat,parfumat si tinut la naftalina pentru zile negre.In general nu cred ca poate sari de 7 mil maxim un EGR.App,cel cumparat de mine nu e Pierrburg,deci nu e original reno. Pozele sunt mai greu ptr mine,as fi vrut tare mult sa postez cu niste poze insa in lipsa de un aparat digital sau un telefon cu camera ( al meu...RIP ) e mai greu sa "imi fac de cap"...Insa ptr cine va desface si va ajunge unde am ajuns eu va sti despre ce vorbesc. In concluzie,daca aveti banuieli legate de turbo,dati jos acel furtun care iese din compresor si intra in teava de aluminiu,puneti degetele pe paleti si verificati jocul axial si jocul vertical.Daca nu are nici un fel de joc sunteti fericitii posesori ai unei turbine bune.Daca are joc puneti furtunul la loc si mergeti cu viteza melcului turbat la cel mai apropiat service...Azi am vazut cum face o masina cand ii cedeaza turbo...N-ati vrea sa aflati... |
--------------------
ex renault
laguna 2
2002 1.9 dci dynamique
- gl 41 nyk
|
|
rmg |
![]()
Post
#59
|
Membru autentic Group: Members Posts: 512 Joined: 5 April 04 From: Bucuresti ![]() |
De care furtun zici? Ala de urca sus in turbina, cu senzorul de presiune pe el? Se scoate greu?
Tare as fi curios sa verific si eu, daca e asa simplu de verificat. Nu se stie niciodata. Cu toate ca la a mea apare pe istoric ca la vreo 100k a avut turbina schimbata complet. |
--------------------
Renault
Laguna II 1.9dCI break
2002 Initiale Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu! |
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#60
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Nu, se referă la acea conductă metalică ce vine de la turbină, trece pe deasupra cutiei de viteze și traversează spre stânga prin fața motorului, apoi intră în partea de jos a intercoolerului...acea conductă e conectată la turbină printr-un cot flexibil...
This post has been edited by Catalin Marinarul: 11 Mar 2007, 21:45 |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 27th April 2025 - 18:47 |