Frina de motor-dezastru!, ...incredibil
![]() ![]() ![]() |
Frina de motor-dezastru!, ...incredibil
verzuiul |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 291 Joined: 7 January 05 ![]() |
|
||
-------------------- Megane E,Techno fara optiuni,gri shist.
|
|||
cj98czh |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.387 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
Este foarte simplu ce ti s-a intamplat....cureaua nu a fost suficient de tensionata si a din cauza asta a sarit cu 7 dinti....vina este a celor care ti-au schimbat-o nicidecum nu este o problema de fabricatie....
Oricum puteai sa faci un rezumat.....dureaza ceva pana citesti tot romanul... ![]() This post has been edited by cj98czh: 30 Aug 2007, 08:13 |
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
verzuiul |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 291 Joined: 7 January 05 ![]() |
Pai cureua nu a sarit!A ramas la locul ei.Am mentionat doar decalajul.
Ininzatorul e chinezesc. <span class='edit'>30 Aug 2007, 09:23:</span> cureaao7.jpg This post has been edited by verzuiul: 30 Aug 2007, 08:24 |
-------------------- Megane E,Techno fara optiuni,gri shist.
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.387 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
Eu cand am schimbat distributia in reprezentanta mi-au dat 18 luni garantie la piese si 4 luni garantie la lucrare..... nu ai asa ceva?
|
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
verzuiul |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 291 Joined: 7 January 05 ![]() |
Nu,Dstributia s-a schimbat cind inca aveam 2 luni de garantie.Cind s-a terminat garantia masinii,s-a terminat TOATA garantia(asa lucreaza Renault-nu ai garantie la garantie,spun ei).¨Romanul"e de fapt mail-ul catre Vocea Clientului(de-aia e asa lung).
Exista pe undeva(manual de ex.) scris care e turatia la care poti retrograda o treapta de viteza fara a face motorul praf? This post has been edited by verzuiul: 30 Aug 2007, 08:36 |
-------------------- Megane E,Techno fara optiuni,gri shist.
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#6
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Pai bai nene, ce frana de motor e aia? La 4500 de ture in a 3-a aveai 95 la ora. Asta inseamna ca daca ai scos din viteza, ai mai lasat si sa ajunga la relanti si ai bagat in a doua si ai ridicat piciorul de pe ambreiaj, masina a sarit in 7000 de ture. Cand limitarea este la 6500 si nici nu se ajunge asa de brusc acolo....
|
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
bebeo |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 70 Joined: 15 March 06 ![]() |
Imi sta mintea in loc cand citesc si vad ce se poate intampla
![]() |
--------------------
Megane II Renault Symbol Fidji 2005, 30.500 km la 09.05.2012
Renault Fluence Privilege 2011 13.000 km la 09.05.2012 |
|
cj98czh |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.387 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
Condu cu simt si nu se intampla nimic.... respecta plajele de turatie si iti va merge multi km...
|
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
verzuiul |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 291 Joined: 7 January 05 ![]() |
Pai practic nu a fost nici o s intentie de frina de motor.Asta e diagnosticul lor!Pur si simplu(din greseala sau nu) s-a schimbat viteza din III in II la turatia respectiva.Exista pe undeva niste rapoarte de multiplicare pt. calcul de turatii in viteze diferite ?
|
-------------------- Megane E,Techno fara optiuni,gri shist.
|
|
Turkish |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 339 Joined: 11 November 05 ![]() |
E posibil sa fie un concurs nefericit de imprejurari: malpractice al mecanicilor + malpractice al soferului. Cam are dreptate Silviu, sa retrogradezi la 90km la ora in a doua si sa iei piciorul de pe ambreiaj e un gest cam necugetat.
Recomand pe viitor o automata ![]() |
--------------------
Honda
Accord
2.4, 2007
|
|
poseidon06 |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 994 Joined: 11 February 07 From: Bucuresti ![]() |
Daca e sa ne luam dupa ce zice manualul, nu mai stiu exact citatul, "dupa 3000 km va puteti folosi masina fara limite", ceva de genul. Nu se precizeaza nimic referitor la frana de motor sau alte aspecte ale utilizarii masinii care pot cauza defectiuni. Iar 4500 in tr. a treia sa faci frana de motor, nu mi se pare o crima, ca sare peste 6000 in treapta inferioara, e altceva, dar peste 6500 sigur nu sare.
Sunt de acord cu Turkish, un concurs nefericit de imprejurari. Depinde si cat de brusc ai lasat ambreiajul cand ai facut frana de motor, depinde cat de bine a fost montata si reglata distributia, etc. Ei se spala pe maini, chiar daca 80% ar fi vina lor. Daca te prind si cu cea mai mica greseala, orice ar fi, tu esti responsabil pentru tot. Iar treaba cu schimbatul distributiei fara acordarea celor 18 luni de garantie, mi se pare o tampenie. @verzuiul, bafta la rezolvat problema, nu am inteles pana la urma, cat a costat toata operatia ? |
--------------------
Opel
Astra J
2.0 CDTI Cosmo 2012, AFL+Flexride Megane II Sedan 1.6 16V 2004, Authentique
Ex Renault Megane II Hatch 1.9 Dci 2003, Expression, ESP; |
|
Meghitzanul |
![]()
Post
#12
|
![]() ***** 4 ISOFIX Group: Members Posts: 1.619 Joined: 10 January 05 From: Bucuresti ![]() |
eu nu as face niciodata asa ceva la masina mea... sa ii dau tr 2 din tr3 la 4500rpm
daca ai mai si stat cu piciorul pe ambreiaj si l-ai eliberat brusc imi cam imaginez prin ce a trecut ambreiajul si motorul ala si dupa cum spuneau si colegii de forum, probabil ai dus motorul de la relanti la 7000rpm intr-un mod f brutal treaba asta se face doar daca D-ne fereste ramai fara servofrana, esti cu prapastia langa tine si cu Scania face to face ![]() This post has been edited by Meghitzanul: 30 Aug 2007, 10:34 |
--------------------
VW Passat Variant
2.0TDI 170cp
DSG 2008 Audi A3 Sportback 2.0TDI 140cp DSG 2008
ex Renault Megane 1.6 16v 2004 Alan 42 + Sirio Turbo 2000 / Alan 42 + Sirio Turbo 1000 |
|
Bas|cX |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 490 Joined: 18 April 07 ![]() |
fratilor..care cunoawsteti batrana Dacie 1300 ..cablul de acceleratie ..prinderea la carburator ...i-am dat o talpa la relanti ..prinderea aia s-a dat peste cap si a ramas blocata ..pana m-am trezit eu ..vreo 3 secunde ...turometru vroia sa rupa blocatorul in sensul acelor de ceas
![]() Ce vreau sa spun ...daca jegu' ala din '72 n-a avut nimic ..motrul asta de generatie mult mai noua si controlat electronic si ***** masii nu avea voie sa faca asa ceva(daca totul a fost facut k lumea) ..si 2. intr-adevar de la 4500 rpm in a 3-a sa-i dai a 2-a ..e 1 pic (mai mult) over limit .... |
--------------------
none
ex Lag 2
- none
1.9dci Brasov
|
|
soarin |
![]()
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 21 Joined: 24 January 07 ![]() |
Imi amintesc o intimplare destul de recenta,...eram in concediu si conduceam de multe ore in continuu...aveam vre-o 80 la ora si din treapta 3 in loc sa mut in trapta 4 am incercat (de oboseala si cu mintea aiurea) treapta 2 dar cutia pur si simplu nu m-a lasat... suficient cat sa imi dau seama de gafa si sa revin in 4.
Dar tin minte ca atunci m-am gandit si ca ar avea o protectie pentru fraieri ca mine ...pentru ca am simtzit ca se opune ceva cand am incercat neinspirata manevra si chiar m-am bucurat atunci crezand ca ar avea un prag de turatii peste care nu te lasa cutia sa schimbi ricant in trepte inferioare... oare m-am inselat? |
--------------------
Renault
Megane 2.2-Estate
1.6 - Confort Expression, 2007
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.387 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
QUOTE(Bas|cX @ 30 Aug 2007, 11:37) fratilor..care cunoawsteti batrana Dacie 1300 ..cablul de acceleratie ..prinderea la carburator ...i-am dat o talpa la relanti ..prinderea aia s-a dat peste cap si a ramas blocata ..pana m-am trezit eu ..vreo 3 secunde ...turometru vroia sa rupa blocatorul in sensul acelor de ceas ![]() Ce vreau sa spun ...daca jegu' ala din '72 n-a avut nimic ..motrul asta de generatie mult mai noua si controlat electronic si ***** masii nu avea voie sa faca asa ceva(daca totul a fost facut k lumea) ..si 2. intr-adevar de la 4500 rpm in a 3-a sa-i dai a 2-a ..e 1 pic (mai mult) over limit .... Diferenta de la cer la pamant...una este la relanti, alta este in sarcina cand greutatea masinii impinge punand motorul si ambreiajul sa suporte forte uriase, asa ca nu mai compara mere cu pere... |
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
bear_mc |
![]()
Post
#16
|
![]() Half-Life 2 Fan Group: Members Posts: 678 Joined: 10 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Frana, frana, frana atata pot sa zic. De ce sa retrogradezi din 3 la 4500 in 2 cand poti sa franezi pentru ca oricum motorul te ajuta la o turatie de genul asta.
|
--------------------
Renault
Megane II
- B-43-ZHY (sau 42)
2005 Confort Expression+clima+jante+vopsea metalizata
(masina lu'tata) for( int i=0, i<68730, i++) |
|
Bas|cX |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 490 Joined: 18 April 07 ![]() |
QUOTE(cj98czh @ 30 Aug 2007, 10:47) Diferenta de la cer la pamant...una este la relanti, alta este in sarcina cand greutatea masinii impinge punand motorul si ambreiajul sa suporte forte uriase, asa ca nu mai compara mere cu pere... Da..dar unu este blocul si moturl de Dacie conceptie anii '60 si altu' motorul de megane .1.6 16v .....automat trebuia sa-i taie calcu alimentarea !!!...stiu ce vorbesc de la o super nova la 60 in mars arriere ... |
--------------------
none
ex Lag 2
- none
1.9dci Brasov
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#18
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
|
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
cj98czh |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.387 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
Si daca i-a taiat alimentare ce? Cand cobori o panta mare cu motorul asta si esti in frana de motor nu ti se tureaza sau cum???? si atunci esti cu alimentarea taiata dar tot se tureaza datorita acelor forte de impingere de care iti spuneam...
This post has been edited by cj98czh: 30 Aug 2007, 11:07 |
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
Christu |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.094 Joined: 9 June 07 From: Bucuresti ![]() |
Nu stiu, eu sunt de acord cu frana de motor in conditiile de masina veche, pe franele careia nu te prea poti baza....
Dar ai ABS pe Megane - oricat de curba ar fi si panta si ce vrei nu iti e frica sa pui frana ca ti-ar fugi masina. Ahhh, ca nu calci frana puternic sa nu fie socul puternic asta e altceva.........Ca se pot intampla multe in curba, panta, 90km/h cu masina masinilor.................esp si toate sistemele de siguranta pe care le-oi avea. Parerea mea....! De ce ai folosi frana de motot in sitiatia aia? Un raspuns ar fi sa iti modifice forta de inertie a masinii. Foarte corect. Dar in conditiile expuse mai sus apar si alte forte.... |
--------------------
Alfa
Romeo
159 ex: Renault Megane Sedan 2007
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#21
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Interesant este cum a putut totusi sa intre in viteza ...
|
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
Christu |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.094 Joined: 9 June 07 From: Bucuresti ![]() |
Da, good point!
|
--------------------
Alfa
Romeo
159 ex: Renault Megane Sedan 2007
|
|
Lex Luthor |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.112 Joined: 25 April 05 ![]() |
QUOTE(lng @ 30 Aug 2007, 13:04) Si un alt rraspuns ar fi sa nu se incalzeasca excesiv franele, pentru ca atunci nu ar mai functiona deloc si cred ca nu ar vrea sa fie nimeni in situatia in care sa nu aiba frane functionale. Si em mers saptamna trecuta destul cu frana de motor pe drumurile Bulgariei si nu s-a intamplat nimic (oricum nu am lasat motorul sa treaca niciodata peste 3000 rot/min, am mai folosit si franele nu numai frana de motor). |
--------------------
----
----
---- ---
|
|
krusher |
![]()
Post
#24
|
Membru Group: Members Posts: 121 Joined: 27 April 07 ![]() |
EU am fost saptamana trecuta prin alpi si acolo am folosit 80% frana de motor, asta pt ca la un moment dat placutele se incinsesera ingrozitor, dar nici o problema , bine ca nu la turatii atat de mari. la turatii normale 3000-3500, nu cred ca s-ar fi putut intampla asa ceva, dar la 6000 eu nici nu as mai avea curaj sa reprosez cuiva o greseala ca asta; se simte cateodata si la 3500 cand iei piciorul brusc de pe ambreiaj cum motorul sufera. Eu nu inteleg de ce se pune marsarieru in a sasea??? Era o data sa o comit din neatentie grav tare aveam vreo 120 la ora si fiind cu gandul in alta parte am incercat a sasea noroc ca nu m-a lasat.
|
--------------------
Renault
Kadjar
2016 / Full Zen 1.6dci 4x4
|
|
rac |
![]()
Post
#25
|
![]() teo Group: Members Posts: 276 Joined: 23 July 06 From: Rosiori de Vede ![]() |
La 95 km/h in treapta III ce turatie are motorul? Si intr-a II- a la aceiasi viteza?
|
--------------------
Renault
Megane 2.2
- TR 78 VIV
2006 Bicorp Confort Dynamique, 1.6, 16V, VVT, 2006. 118.000km;1.1.2020.
|
|
verzuiul |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 291 Joined: 7 January 05 ![]() |
Practic nu a fost nici o secunda intentie de frina!Pur si simplu,urmind panta,pentru a tine turatia constanta FARA a accelera suplimentar(ala pe care il depasisem A ACCELERAT cind am venit paralel cu el,era in spate si se dorea pastrarea distantei) s-a retrogradat in a II-a!Ambreiat usor,fara soc simtit in masina!Motorul s-a oprit si asta a fost...
Cost total 35 mil. This post has been edited by verzuiul: 30 Aug 2007, 13:20 |
-------------------- Megane E,Techno fara optiuni,gri shist.
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#27
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.723 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
De banii astia mai bine faceai scoala de soferi inca odata, sa inveti ca nu esti la jocuri pe calculator! Daca abordai panta cu viteza a 3-a, viteza masinii scadea, turatia scadea si cuplul crestea pana la un punct de echilibru, cand viteza masinii se stabiliza. Daca turatia scadea sub cuplul maxim, atunci aveai motive si ocazia sa retrogradezi.
Credeai ca masina urca panta mai bine la 6000 rot/min decat la 4500? Ei bine, era posibil sa nu urce deloc, si sa ingenuncheze motorul pana revenea la o turatie de cuplu mai mare. O situatie clara in care prostia se plateste. Orice garantie ar fi avut operatiunea de intretinere, ar fi fost anulata de utilizarea necorespunzatoare a masinii. This post has been edited by einstein1984: 30 Aug 2007, 13:52 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
- negru pe alb
masina
|
|
ro_megane |
![]()
Post
#28
|
Membru Group: Members Posts: 117 Joined: 22 January 07 ![]() |
Ufffff !!!
Super nasoala patania... Trecand peste faptul ca nu stiu daca la 4500 rtm se poate retrograda din tr 3 in 2, probabil nu mai exista aceeasi protectie ca aceea de retrogradre in tr 1 dupa o anumita turatie, motivele retogradarii sunt cel putin confuze sau cel putin eu personal nu inteleg pentru ce a fost facuta retrogradarea... Pentru frana de motor... la 4500 deja cuplu maxim a fost atins, iar retrogradarea nu poate decat sa faca sa explodeze turometrul. Iar in cartea data la livrare scrie din cate imi aduc aminte ca in general frana de motor la noile generatii de motoare si cutii nu se mai poate face (la el ca pe timpuri). In orice caz ar fi, frana de motor nu ajuta daca nu utilizat in mod usor si frana de picior. Facand precizarea ca atunci cand vorbesc de panta, eu inteleg coborare (din varful muntelui la mare), iar cand se vorbeste de rampa - intel urcare (de la mare in varful muntelui). In panta frana de motor te ajuta foarte putin, in sensul ca limiteaza turatia corespunzator cu treapta, dar daca aceasta este mai inclinata turatia si implicit viteza se mareste (forta gravitationala e de vina) si pentru a reduce tempoul motorul se foloseste frana de picior. Iar in rampa frana de motor nu se justifica, deja pentru tine forta gravitationala lucreaza fiind suficient ori ridicarea piciorului de pe acceleratie si/sau frana de picior. In alta ordine, daca erai aveai nevoie de mai mult ca sa te indepartezi de cealalta masina, la 4500 rtm era suficient tr 4 si accelerai din nou pana la 4500, daca voiai sa ramai in spatele lui frana de picior. NB: frana de motor era recomandata iarna pe polei, gheata si zapada, vara nu am auzit sa se foloseasca decat in caz extrem in care ramai fara frana si asa cum s-a mai scris la coborarea pantelor pentru a nu incinge rotile. Oricum intotdeauna frana de motor se foloseste concomitent cu o usoara frana de picior. Dupa toata povestea asta plicticoasa, revenit pe parte mecanica... Daca in tr 3 ai 4500 prin retrogradare in tr 2 probabil ai avut in jur 5000-5500, sau poate tot 4500, depinde de timpul de schimb, timpul de debraiere si cuplaj, daca erai in panta sau in rampa... In opinia mea, atata timp cat nu se poate demostra de catre service ca a fost o supraturare a motorului, dincolo de tota zona rosie, si avand in vedere ca prima piesa care trebuia sa pice, din cele mentionate in alte posturi, era cureaua... rezul ca exista un defect de fabricatie si sau de montaj la efectuarea schimbului de distributie... Singura cale sa-ti recuperezi paguba este sa ii dai in judecata, atat pe Renault cat si pe service... Regards, |
--------------------
Renault
Megane Sedan Expresion
2005 1,6 16v
|
|
Meghitzanul |
![]()
Post
#29
|
![]() ***** 4 ISOFIX Group: Members Posts: 1.619 Joined: 10 January 05 From: Bucuresti ![]() |
hai sa fim seriosi... ce sa mai intindem rah_tu cu mana si sa despicam firul in 4... nici nevasta-mea care e realmente antitalent la volan nu face de astea
banuiesc ca nu e prima data cand pui "frana de motor" in felul asta, numai ca acum a cedat biata masina... asta e unul dintre motivele pt care s-a inventat cutia automata.. pt cei ca voi... si bineinteles asta e unul din motivele pt care nu mi-am luat masina sh niciodata |
--------------------
VW Passat Variant
2.0TDI 170cp
DSG 2008 Audi A3 Sportback 2.0TDI 140cp DSG 2008
ex Renault Megane 1.6 16v 2004 Alan 42 + Sirio Turbo 2000 / Alan 42 + Sirio Turbo 1000 |
|
verzuiul |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 291 Joined: 7 January 05 ![]() |
Corect,urma o rampa!Cu privire la turatii,in a II-a s-a aprins instant Service,Check injection,acul a coborit fara sa mai urce si s-a oprit motorul.
In alta ordine de idei am pornit acest topic pentru ca am avut multe de invatat de pe forum si cum in manual nu exista nici o precizare legata de turatii-retrogradare in treapta strict inferioara,poate ca si altii invata din aceasta "greseala". Arborele vilbrochen nu are pana,el sta in presiune cu rola curelei de distributieprin surubul care se vede in poza(desi pe el e prevazuta o crestatura,dar mecanicul a spus ca la modelul asta nu are pana).Asta inseamna ca si daca din greseala(repet,din greseala)dai II in loc de IV efectul este clar!Incepind de la ce turatie,nu stiu... E prima oara cind s-a intimplat(am mai dat IV-III dar la turatii mai mici) Care e chestia cu sh?Nu vad legatura. This post has been edited by verzuiul: 30 Aug 2007, 15:08 |
-------------------- Megane E,Techno fara optiuni,gri shist.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 31st July 2025 - 23:56 |