Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

9 Pages  1 2 3 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Frina de motor-dezastru!, ...incredibil

verzuiul
post 30 Aug 2007, 08:03
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 291
Joined: 7 January 05




Mare atentie cum faceti frina de motor!
La data de 17.08.2007,in drum dinspre Targoviste spre Oradea,langa Huedin,in urma unei depasiri si avand in vedere ca urma o panta am retrogradat in viteza a II-a din viteza a III-a (avind in jur de 4500 RPM).In momentul imediat urmator motorul s-a oprit si nu a mai pornit(initial am crezut ca s-a taiat alimentarea).Am ajuns la service AutoBara-Oradea pe platforma(cost 457,75 RON).
In urma constarii efectuate s-a concluzionat ca in urma unei decelerari bruste a avut loc un decalaj al arborelui cu came fata de vilbrochen de 7 DINTI,FARA AFECTAREA in nici un fel a curelei de distributie!!.Au fost inlocuite supapele(aproape toate strambe),garnitura de chiulasa,kit distributie si ulei(cost 2464 RON)+2 tacheti.In urma apelului meu la Vocea Clientului,decizia luata a fost ca masina a iesit din garantie si defectul nu are legatura cu schimbarea curelei de distributie in decembrie 2006(cind masina era inca in garantie ,schimbare facuta la Mavexim -Tirgoviste,cu ocazia inlocuirii pompei de apa ce scotea un sunet anormal la 1900 RPM).Punctual nemultumirile mele sunt urmatoarele:
0)nu am fost contactat de un specialist care sa ma intrebe exact ce anume s-a intamplat concret!
1)am cumparat o masina noua pentru siguranta mea si a familiei mele.Este a 6-a masina pe care o detin dar nu am avut nici o problema de acest gen(in urma unei frane mai bruste de motor sa se faca motorul praf existand astfel posibilitatea ca masina din spate sa intre in noi-becul de frana nefiind aprins)
2)am sunat repetat la Vocea Clientului(prima oara luni,pe 20.08.2007),cei de la Autobara neraspunzand in termenul de 48 ore cu privire la incident.Acest lucru(raspunsul)s-a facut la presiunea mea,nu a Vocii Clintulei-cum era normal,vineri 24.08.2007.
3)desi la Autobara s-a luat in calcul o eventuala strangere incorecta a surubului vilbrochen-fulie la operatiunea din dec 2006(o foarte probabila cauza a incidentului petrecut pentru ca la modelul meu nu exista o asa zisa pana),NU S-A PROCEDAT LA O VERIFICARE A MODULUI IN CARE ACEST SURUB ERA STRANS.De altfel ,mecanicul,a desfacut acest surub cu pistolul de aer dar a spus ca nu i se pare bine strans(chiar a intrebat daca a fost strans la cuplu)si a remarcat lipsa pastei de blocare pe surub(e drept-urme existau in capul axului)!Normal era ,in opinia mea,sa se constituie o comisie care sa analizeze CAUZELE producerii acestui grav incident,nu doar EFECTELE!
Spun grav din 3 motive:
-masina avea in dec 2006 -21000 km iar la momentul incidentului 26000 km( incredibil-DA,doar 26000 km)(deci am rulat doar 5000 km cu distributia schimbata)
-la Mavexim NU S-A FOLOSIT IN MOD CERT cheie dinamometrica(desi s-a atras atentia mecanicilor asupra acestui lucru).Spun cert deoarece sotul meu a stat langa ei cu extrasul de pe internet al manualului de service.Desi este posibil ca mecanicii sa fi strans "bine" surubul,acest lucru nu poate fi niciodata afirmat deoarece repet-NU S-A FOLOSIT cheia care trebuia folosita(ei au fost insa convingatori cu sotul meu-ca nu e nevoie,au experienta,etc)!
-cei 5000 km au fost parcursi numai in regim urban(acum a fost primul drum lung,de concediu) si in plus NU AM EFECTUAT nici o frana de motor in acest interval de timp(dec 2006-aug 2007),in aceasta iarna nefiind deloc zapada,gheata,si eu ruland foarte prudent dealtfel.
Practic,in rezumat exista 2 ipoteze:
A)Surubul nu a fost corect strans-ca dovada cureaua intacta si socul preluat integral in motor(acum insa nu se mai poate verifica acest lucru-eroarea Autobara)
B)Surubul a fost strans corect-FARA CHEIE DINAMOMETRICA(dar strins "bine") ,caz in care NU AM FOST informata in manualul de utilizare ca nu am voie sa fac frana de motor la turatii peste o anumita valoare(in cazul meu 4500) CA SE FACE MOTORuL PRAF!!!Dealtfel ,ingineri cu experienta au confirmat anormalitatea incidentului petrecut(imposibil sa nu preia cureaua macar o parte din soc,trebuia pur si simplu sa se opreasca motorul,etc).Nici cei de la Autobara nu au apreciat ca e normal ceea ce s-a intamplat.
Nu consider ca am vreo vina in producerea acestui incident,masina are doar doi ani si jumatate si 26000 km,si,chiar daca nu mai este in garantie,consider o datorie (da,morala daca doriti) a Renault sa infirme verdictul initial ca eu sa platesc TOTUL( corect ar fi din punctul meu de vedere sa platesc cel mult DOAR manopera).
Oricum am platit,ca nu luam masina altfel,sa ma intorc acasa...

30 Aug 2007, 09:13:
Raspunsul Renault
´In legatura cu aspectele prezentate de catre dumneavoastra, dorim sa va comunicam ca acestea nu fac obiectul garantiei contractuale Renault, deoarece autovehiculul dumneavoastra nu se mai afla in perioada legala de garantie.

In consecinta, Renault Nissan Romania nu poate da curs pozitiv solicitarii dumneavoastra.´

This post has been edited by verzuiul: 30 Aug 2007, 08:13


--------------------
Megane E,Techno fara optiuni,gri shist.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 30 Aug 2007, 08:13
Post #2


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.387
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Este foarte simplu ce ti s-a intamplat....cureaua nu a fost suficient de tensionata si a din cauza asta a sarit cu 7 dinti....vina este a celor care ti-au schimbat-o nicidecum nu este o problema de fabricatie....

Oricum puteai sa faci un rezumat.....dureaza ceva pana citesti tot romanul... biggrin.gif

This post has been edited by cj98czh: 30 Aug 2007, 08:13


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
verzuiul
post 30 Aug 2007, 08:21
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 291
Joined: 7 January 05




Pai cureua nu a sarit!A ramas la locul ei.Am mentionat doar decalajul.
Ininzatorul e chinezesc.

<span class='edit'>30 Aug 2007, 09:23:</span>
cureaao7.jpg

This post has been edited by verzuiul: 30 Aug 2007, 08:24


--------------------
Megane E,Techno fara optiuni,gri shist.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 30 Aug 2007, 08:26
Post #4


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.387
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Eu cand am schimbat distributia in reprezentanta mi-au dat 18 luni garantie la piese si 4 luni garantie la lucrare..... nu ai asa ceva?


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
verzuiul
post 30 Aug 2007, 08:31
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 291
Joined: 7 January 05




Nu,Dstributia s-a schimbat cind inca aveam 2 luni de garantie.Cind s-a terminat garantia masinii,s-a terminat TOATA garantia(asa lucreaza Renault-nu ai garantie la garantie,spun ei).¨Romanul"e de fapt mail-ul catre Vocea Clientului(de-aia e asa lung).
Exista pe undeva(manual de ex.) scris care e turatia la care poti retrograda o treapta de viteza fara a face motorul praf?

This post has been edited by verzuiul: 30 Aug 2007, 08:36


--------------------
Megane E,Techno fara optiuni,gri shist.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ssilviu
post 30 Aug 2007, 09:16
Post #6


F1 Man


Group: Members
Posts: 8.043
Joined: 11 June 04
From: Nicaieri




Pai bai nene, ce frana de motor e aia? La 4500 de ture in a 3-a aveai 95 la ora. Asta inseamna ca daca ai scos din viteza, ai mai lasat si sa ajunga la relanti si ai bagat in a doua si ai ridicat piciorul de pe ambreiaj, masina a sarit in 7000 de ture. Cand limitarea este la 6500 si nici nu se ajunge asa de brusc acolo....


--------------------
Renault Megane 2 GPL 2006
Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC
Renault Clio 4.2 1.2 EDC
Dacia Dokker 1.6 SCE GPL
Dacia Logan 1.4 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bebeo
post 30 Aug 2007, 09:31
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 70
Joined: 15 March 06




Imi sta mintea in loc cand citesc si vad ce se poate intampla mad.gif Mi-e si frica sa mai plec cu masina.Fara cuvinte.


--------------------
Megane II
Renault Symbol Fidji 2005, 30.500 km la 09.05.2012
Renault Fluence Privilege 2011 13.000 km la 09.05.2012
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 30 Aug 2007, 09:32
Post #8


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.387
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Condu cu simt si nu se intampla nimic.... respecta plajele de turatie si iti va merge multi km...


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
verzuiul
post 30 Aug 2007, 09:57
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 291
Joined: 7 January 05




Pai practic nu a fost nici o s intentie de frina de motor.Asta e diagnosticul lor!Pur si simplu(din greseala sau nu) s-a schimbat viteza din III in II la turatia respectiva.Exista pe undeva niste rapoarte de multiplicare pt. calcul de turatii in viteze diferite ?


--------------------
Megane E,Techno fara optiuni,gri shist.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Turkish
post 30 Aug 2007, 10:08
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 339
Joined: 11 November 05




E posibil sa fie un concurs nefericit de imprejurari: malpractice al mecanicilor + malpractice al soferului. Cam are dreptate Silviu, sa retrogradezi la 90km la ora in a doua si sa iei piciorul de pe ambreiaj e un gest cam necugetat.

Recomand pe viitor o automata smile.gif.


--------------------
Honda Accord 2.4, 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
poseidon06
post 30 Aug 2007, 10:21
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 994
Joined: 11 February 07
From: Bucuresti




Daca e sa ne luam dupa ce zice manualul, nu mai stiu exact citatul, "dupa 3000 km va puteti folosi masina fara limite", ceva de genul. Nu se precizeaza nimic referitor la frana de motor sau alte aspecte ale utilizarii masinii care pot cauza defectiuni. Iar 4500 in tr. a treia sa faci frana de motor, nu mi se pare o crima, ca sare peste 6000 in treapta inferioara, e altceva, dar peste 6500 sigur nu sare.
Sunt de acord cu Turkish, un concurs nefericit de imprejurari. Depinde si cat de brusc ai lasat ambreiajul cand ai facut frana de motor, depinde cat de bine a fost montata si reglata distributia, etc.
Ei se spala pe maini, chiar daca 80% ar fi vina lor. Daca te prind si cu cea mai mica greseala, orice ar fi, tu esti responsabil pentru tot.
Iar treaba cu schimbatul distributiei fara acordarea celor 18 luni de garantie, mi se pare o tampenie.

@verzuiul, bafta la rezolvat problema, nu am inteles pana la urma, cat a costat toata operatia ?


--------------------
Opel Astra J 2.0 CDTI Cosmo 2012, AFL+Flexride
Megane II Sedan 1.6 16V 2004, Authentique
Ex Renault Megane II Hatch 1.9 Dci 2003, Expression, ESP;
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Meghitzanul
post 30 Aug 2007, 10:31
Post #12


***** 4 ISOFIX


Group: Members
Posts: 1.619
Joined: 10 January 05
From: Bucuresti




eu nu as face niciodata asa ceva la masina mea... sa ii dau tr 2 din tr3 la 4500rpm
daca ai mai si stat cu piciorul pe ambreiaj si l-ai eliberat brusc imi cam imaginez prin ce a trecut ambreiajul si motorul ala si dupa cum spuneau si colegii de forum, probabil ai dus motorul de la relanti la 7000rpm intr-un mod f brutal
treaba asta se face doar daca D-ne fereste ramai fara servofrana, esti cu prapastia langa tine si cu Scania face to face blush.gif


This post has been edited by Meghitzanul: 30 Aug 2007, 10:34


--------------------
VW Passat Variant 2.0TDI 170cp DSG 2008
Audi A3 Sportback 2.0TDI 140cp DSG 2008
ex Renault Megane 1.6 16v 2004
Alan 42 + Sirio Turbo 2000 / Alan 42 + Sirio Turbo 1000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bas|cX
post 30 Aug 2007, 10:37
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 490
Joined: 18 April 07




fratilor..care cunoawsteti batrana Dacie 1300 ..cablul de acceleratie ..prinderea la carburator ...i-am dat o talpa la relanti ..prinderea aia s-a dat peste cap si a ramas blocata ..pana m-am trezit eu ..vreo 3 secunde ...turometru vroia sa rupa blocatorul in sensul acelor de ceas biggrin.gif ...am oprit-o si n-a avut nimic ...
Ce vreau sa spun ...daca jegu' ala din '72 n-a avut nimic ..motrul asta de generatie mult mai noua si controlat electronic si ***** masii nu avea voie sa faca asa ceva(daca totul a fost facut k lumea) ..si 2. intr-adevar de la 4500 rpm in a 3-a sa-i dai a 2-a ..e 1 pic (mai mult) over limit ....


--------------------
none ex Lag 2 - none 1.9dci
Brasov
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
soarin
post 30 Aug 2007, 10:39
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 24 January 07




Imi amintesc o intimplare destul de recenta,...eram in concediu si conduceam de multe ore in continuu...aveam vre-o 80 la ora si din treapta 3 in loc sa mut in trapta 4 am incercat (de oboseala si cu mintea aiurea) treapta 2 dar cutia pur si simplu nu m-a lasat... suficient cat sa imi dau seama de gafa si sa revin in 4.

Dar tin minte ca atunci m-am gandit si ca ar avea o protectie pentru fraieri ca mine ...pentru ca am simtzit ca se opune ceva cand am incercat neinspirata manevra si chiar m-am bucurat atunci crezand ca ar avea un prag de turatii peste care nu te lasa cutia sa schimbi ricant in trepte inferioare...
oare m-am inselat?


--------------------
Renault Megane 2.2-Estate 1.6 - Confort Expression, 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 30 Aug 2007, 10:47
Post #15


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.387
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




QUOTE(Bas|cX @ 30 Aug 2007, 11:37)
fratilor..care cunoawsteti batrana Dacie 1300 ..cablul de acceleratie ..prinderea la carburator ...i-am dat o talpa la relanti ..prinderea aia s-a dat peste cap si a ramas blocata ..pana m-am trezit eu ..vreo 3 secunde ...turometru vroia sa rupa blocatorul in sensul acelor de ceas  biggrin.gif  ...am oprit-o si n-a avut nimic ...
Ce vreau sa spun ...daca jegu' ala din '72 n-a avut nimic ..motrul asta de generatie mult mai noua si controlat electronic si ***** masii nu avea voie sa faca asa ceva(daca totul a fost facut k lumea) ..si 2. intr-adevar de la 4500 rpm in a 3-a sa-i dai a 2-a ..e 1 pic (mai mult) over limit ....
*




Diferenta de la cer la pamant...una este la relanti, alta este in sarcina cand greutatea masinii impinge punand motorul si ambreiajul sa suporte forte uriase, asa ca nu mai compara mere cu pere...


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bear_mc
post 30 Aug 2007, 10:55
Post #16


Half-Life 2 Fan


Group: Members
Posts: 678
Joined: 10 January 05
From: Bucuresti




Frana, frana, frana atata pot sa zic. De ce sa retrogradezi din 3 la 4500 in 2 cand poti sa franezi pentru ca oricum motorul te ajuta la o turatie de genul asta.


--------------------
Renault Megane II - B-43-ZHY (sau 42) 2005
Confort Expression+clima+jante+vopsea metalizata
(masina lu'tata) for( int i=0, i<68730, i++)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bas|cX
post 30 Aug 2007, 11:05
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 490
Joined: 18 April 07




QUOTE(cj98czh @ 30 Aug 2007, 10:47)
Diferenta de la cer la pamant...una este la relanti, alta este in sarcina cand greutatea masinii impinge punand motorul si ambreiajul sa suporte forte uriase, asa ca nu mai compara mere cu pere...
*



Da..dar unu este blocul si moturl de Dacie conceptie anii '60 si altu' motorul de megane .1.6 16v .....automat trebuia sa-i taie calcu alimentarea !!!...stiu ce vorbesc de la o super nova la 60 in mars arriere ...


--------------------
none ex Lag 2 - none 1.9dci
Brasov
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ssilviu
post 30 Aug 2007, 11:07
Post #18


F1 Man


Group: Members
Posts: 8.043
Joined: 11 June 04
From: Nicaieri




QUOTE(verzuiul @ 30 Aug 2007, 10:57)
Exista pe undeva niste rapoarte de multiplicare pt. calcul de turatii in viteze diferite ?
*



km/h a 1.000 rpm
1ª 7,7
2ª 13,9
3ª 20,5
4ª 26
5ª 32

Ce alimentare nene? In frana de motor?

This post has been edited by ssilviu: 30 Aug 2007, 11:13


--------------------
Renault Megane 2 GPL 2006
Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC
Renault Clio 4.2 1.2 EDC
Dacia Dokker 1.6 SCE GPL
Dacia Logan 1.4 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 30 Aug 2007, 11:07
Post #19


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.387
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Si daca i-a taiat alimentare ce? Cand cobori o panta mare cu motorul asta si esti in frana de motor nu ti se tureaza sau cum???? si atunci esti cu alimentarea taiata dar tot se tureaza datorita acelor forte de impingere de care iti spuneam...

This post has been edited by cj98czh: 30 Aug 2007, 11:07


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Christu
post 30 Aug 2007, 11:23
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.094
Joined: 9 June 07
From: Bucuresti




Nu stiu, eu sunt de acord cu frana de motor in conditiile de masina veche, pe franele careia nu te prea poti baza....

Dar ai ABS pe Megane - oricat de curba ar fi si panta si ce vrei nu iti e frica sa pui frana ca ti-ar fugi masina. Ahhh, ca nu calci frana puternic sa nu fie socul puternic asta e altceva.........Ca se pot intampla multe in curba, panta, 90km/h cu masina masinilor.................esp si toate sistemele de siguranta pe care le-oi avea. Parerea mea....!

De ce ai folosi frana de motot in sitiatia aia? Un raspuns ar fi sa iti modifice forta de inertie a masinii. Foarte corect. Dar in conditiile expuse mai sus apar si alte forte....


--------------------
Alfa Romeo 159
ex: Renault Megane Sedan 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ssilviu
post 30 Aug 2007, 12:13
Post #21


F1 Man


Group: Members
Posts: 8.043
Joined: 11 June 04
From: Nicaieri




Interesant este cum a putut totusi sa intre in viteza ...


--------------------
Renault Megane 2 GPL 2006
Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC
Renault Clio 4.2 1.2 EDC
Dacia Dokker 1.6 SCE GPL
Dacia Logan 1.4 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Christu
post 30 Aug 2007, 12:24
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.094
Joined: 9 June 07
From: Bucuresti




Da, good point!


--------------------
Alfa Romeo 159
ex: Renault Megane Sedan 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lex Luthor
post 30 Aug 2007, 12:26
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.112
Joined: 25 April 05




QUOTE(lng @ 30 Aug 2007, 13:04)
Un alt raspuns ar fi sa nu toceasca placutele de frana biggrin.gif
*



Si un alt rraspuns ar fi sa nu se incalzeasca excesiv franele, pentru ca atunci nu ar mai functiona deloc si cred ca nu ar vrea sa fie nimeni in situatia in care sa nu aiba frane functionale.
Si em mers saptamna trecuta destul cu frana de motor pe drumurile Bulgariei si nu s-a intamplat nimic (oricum nu am lasat motorul sa treaca niciodata peste 3000 rot/min, am mai folosit si franele nu numai frana de motor).


--------------------
---- ---- ----
---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krusher
post 30 Aug 2007, 12:54
Post #24


Membru


Group: Members
Posts: 121
Joined: 27 April 07




EU am fost saptamana trecuta prin alpi si acolo am folosit 80% frana de motor, asta pt ca la un moment dat placutele se incinsesera ingrozitor, dar nici o problema , bine ca nu la turatii atat de mari. la turatii normale 3000-3500, nu cred ca s-ar fi putut intampla asa ceva, dar la 6000 eu nici nu as mai avea curaj sa reprosez cuiva o greseala ca asta; se simte cateodata si la 3500 cand iei piciorul brusc de pe ambreiaj cum motorul sufera. Eu nu inteleg de ce se pune marsarieru in a sasea??? Era o data sa o comit din neatentie grav tare aveam vreo 120 la ora si fiind cu gandul in alta parte am incercat a sasea noroc ca nu m-a lasat.


--------------------
Renault Kadjar 2016 / Full Zen 1.6dci 4x4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rac
post 30 Aug 2007, 13:02
Post #25


teo


Group: Members
Posts: 276
Joined: 23 July 06
From: Rosiori de Vede




La 95 km/h in treapta III ce turatie are motorul? Si intr-a II- a la aceiasi viteza?


--------------------
Renault Megane 2.2 - TR 78 VIV 2006
Bicorp Confort Dynamique, 1.6, 16V, VVT, 2006. 118.000km;1.1.2020.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
verzuiul
post 30 Aug 2007, 13:16
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 291
Joined: 7 January 05




Practic nu a fost nici o secunda intentie de frina!Pur si simplu,urmind panta,pentru a tine turatia constanta FARA a accelera suplimentar(ala pe care il depasisem A ACCELERAT cind am venit paralel cu el,era in spate si se dorea pastrarea distantei) s-a retrogradat in a II-a!Ambreiat usor,fara soc simtit in masina!Motorul s-a oprit si asta a fost...
Cost total 35 mil.

This post has been edited by verzuiul: 30 Aug 2007, 13:20


--------------------
Megane E,Techno fara optiuni,gri shist.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 30 Aug 2007, 13:47
Post #27


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.723
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




De banii astia mai bine faceai scoala de soferi inca odata, sa inveti ca nu esti la jocuri pe calculator! Daca abordai panta cu viteza a 3-a, viteza masinii scadea, turatia scadea si cuplul crestea pana la un punct de echilibru, cand viteza masinii se stabiliza. Daca turatia scadea sub cuplul maxim, atunci aveai motive si ocazia sa retrogradezi.
Credeai ca masina urca panta mai bine la 6000 rot/min decat la 4500? Ei bine, era posibil sa nu urce deloc, si sa ingenuncheze motorul pana revenea la o turatie de cuplu mai mare.
O situatie clara in care prostia se plateste. Orice garantie ar fi avut operatiunea de intretinere, ar fi fost anulata de utilizarea necorespunzatoare a masinii.

This post has been edited by einstein1984: 30 Aug 2007, 13:52


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit - negru pe alb masina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ro_megane
post 30 Aug 2007, 14:40
Post #28


Membru


Group: Members
Posts: 117
Joined: 22 January 07




Ufffff !!!

Super nasoala patania... Trecand peste faptul ca nu stiu daca la 4500 rtm se poate retrograda din tr 3 in 2, probabil nu mai exista aceeasi protectie ca aceea de retrogradre in tr 1 dupa o anumita turatie, motivele retogradarii sunt cel putin confuze sau cel putin eu personal nu inteleg pentru ce a fost facuta retrogradarea...
Pentru frana de motor... la 4500 deja cuplu maxim a fost atins, iar retrogradarea nu poate decat sa faca sa explodeze turometrul. Iar in cartea data la livrare scrie din cate imi aduc aminte ca in general frana de motor la noile generatii de motoare si cutii nu se mai poate face (la el ca pe timpuri).
In orice caz ar fi, frana de motor nu ajuta daca nu utilizat in mod usor si frana de picior.
Facand precizarea ca atunci cand vorbesc de panta, eu inteleg coborare (din varful muntelui la mare), iar cand se vorbeste de rampa - intel urcare (de la mare in varful muntelui).
In panta frana de motor te ajuta foarte putin, in sensul ca limiteaza turatia corespunzator cu treapta, dar daca aceasta este mai inclinata turatia si implicit viteza se mareste (forta gravitationala e de vina) si pentru a reduce tempoul motorul se foloseste frana de picior.
Iar in rampa frana de motor nu se justifica, deja pentru tine forta gravitationala lucreaza fiind suficient ori ridicarea piciorului de pe acceleratie si/sau frana de picior.
In alta ordine, daca erai aveai nevoie de mai mult ca sa te indepartezi de cealalta masina, la 4500 rtm era suficient tr 4 si accelerai din nou pana la 4500, daca voiai sa ramai in spatele lui frana de picior.
NB: frana de motor era recomandata iarna pe polei, gheata si zapada, vara nu am auzit sa se foloseasca decat in caz extrem in care ramai fara frana si asa cum s-a mai scris la coborarea pantelor pentru a nu incinge rotile. Oricum intotdeauna frana de motor se foloseste concomitent cu o usoara frana de picior.

Dupa toata povestea asta plicticoasa, revenit pe parte mecanica...
Daca in tr 3 ai 4500 prin retrogradare in tr 2 probabil ai avut in jur 5000-5500, sau poate tot 4500, depinde de timpul de schimb, timpul de debraiere si cuplaj, daca erai in panta sau in rampa...
In opinia mea, atata timp cat nu se poate demostra de catre service ca a fost o supraturare a motorului, dincolo de tota zona rosie, si avand in vedere ca prima piesa care trebuia sa pice, din cele mentionate in alte posturi, era cureaua... rezul ca exista un defect de fabricatie si sau de montaj la efectuarea schimbului de distributie...
Singura cale sa-ti recuperezi paguba este sa ii dai in judecata, atat pe Renault cat si pe service...

Regards,


--------------------
Renault Megane Sedan Expresion 2005 1,6 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Meghitzanul
post 30 Aug 2007, 14:58
Post #29


***** 4 ISOFIX


Group: Members
Posts: 1.619
Joined: 10 January 05
From: Bucuresti




hai sa fim seriosi... ce sa mai intindem rah_tu cu mana si sa despicam firul in 4... nici nevasta-mea care e realmente antitalent la volan nu face de astea
banuiesc ca nu e prima data cand pui "frana de motor" in felul asta, numai ca acum a cedat biata masina...
asta e unul dintre motivele pt care s-a inventat cutia automata.. pt cei ca voi...
si bineinteles asta e unul din motivele pt care nu mi-am luat masina sh niciodata


--------------------
VW Passat Variant 2.0TDI 170cp DSG 2008
Audi A3 Sportback 2.0TDI 140cp DSG 2008
ex Renault Megane 1.6 16v 2004
Alan 42 + Sirio Turbo 2000 / Alan 42 + Sirio Turbo 1000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
verzuiul
post 30 Aug 2007, 15:04
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 291
Joined: 7 January 05




Corect,urma o rampa!Cu privire la turatii,in a II-a s-a aprins instant Service,Check injection,acul a coborit fara sa mai urce si s-a oprit motorul.
In alta ordine de idei am pornit acest topic pentru ca am avut multe de invatat de pe forum si cum in manual nu exista nici o precizare legata de turatii-retrogradare in treapta strict inferioara,poate ca si altii invata din aceasta "greseala".
Arborele vilbrochen nu are pana,el sta in presiune cu rola curelei de distributieprin surubul care se vede in poza(desi pe el e prevazuta o crestatura,dar mecanicul a spus ca la modelul asta nu are pana).Asta inseamna ca si daca din greseala(repet,din greseala)dai II in loc de IV efectul este clar!Incepind de la ce turatie,nu stiu...
E prima oara cind s-a intimplat(am mai dat IV-III dar la turatii mai mici)
Care e chestia cu sh?Nu vad legatura.

This post has been edited by verzuiul: 30 Aug 2007, 15:08


--------------------
Megane E,Techno fara optiuni,gri shist.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
9 Pages  1 2 3 > » 
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 31st July 2025 - 23:56
Dacia