termostat?, temperatura motor
![]() ![]() ![]() |
termostat?, temperatura motor
marius36ro |
![]()
Post
#61
|
||
Membru Group: Members Posts: 122 Joined: 21 September 09 From: Suceava ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane II 1.9 dci 88 kW
2003 Grantour
|
|||
soryngs |
![]()
Post
#62
|
![]() Gabriel Sorin Group: Members Posts: 172 Joined: 20 April 11 From: Otopeni, Romania ![]() |
QUOTE(marius36ro @ 13 Dec 2012, 10:09) @soryngs: Nu este normal sa scada temperatura apei. Cauzele sunt 2: 1. Termostat deschis 2. Aer in circuit. In al doilea caz acul oscileaza. <span class='edit'>13 Dec 2012, 09:14:</span> @argon:Daca ar fi fost cum zici tu, nu te mai avertiza daca fierbea motorul. Mie mi-a sjuns acul in dreapta pana in capat cand am ramas fara apa. La a treia linie sta acul atunci cand motorul este le temp de lucru si termostatul deschide-inchide sa mentina temp constanta Salut, Am cum sa imi dau seama care problema este? E cam frig de umblat pe afara la masina in perioada asta iar banii ar trebui sa se duca in cu totul alta directie decat in masina ![]() Da-mi un hint cum pot elimina termostatul, senzorul, aerul din instalatie de pe lista posibila de probleme. Mersi anticipat ! |
--------------------
Renault
Megane 2.1 - Privilege
2005
- IF-66-SXN
|
|
marius36ro |
![]()
Post
#63
|
Membru Group: Members Posts: 122 Joined: 21 September 09 From: Suceava ![]() |
Nu cred ca e cazul de eliminat termostatul. E mai grav daca nu deschide. La tine e ramas pe deschis si motorul nu ajunge le temperatura. Pt aerisire, tr sa vad un manual de service.
|
--------------------
Renault
Megane II 1.9 dci 88 kW
2003 Grantour
|
|
soryngs |
![]()
Post
#64
|
![]() Gabriel Sorin Group: Members Posts: 172 Joined: 20 April 11 From: Otopeni, Romania ![]() |
QUOTE(marius36ro @ 13 Dec 2012, 10:31) Nu cred ca e cazul de eliminat termostatul. E mai grav daca nu deschide. La tine e ramas pe deschis si motorul nu ajunge le temperatura. Pt aerisire, tr sa vad un manual de service. Eu tin minte dintr-o discutie pe forum ca la megane 2.1 / 2.2 aerisirea se face automat. De unde pot face rost de un manual de service? Este urcat pe aici pe forum vreunul? |
--------------------
Renault
Megane 2.1 - Privilege
2005
- IF-66-SXN
|
|
brutus1789 |
![]()
Post
#65
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 326 Joined: 1 February 12 From: Călărași/Slobozia ![]() |
Daca aerisirea nu se face automat, cum cineva crede, pe unul dintre furtunele pe care circulă antigelul, este un «ștuț» cu un căpăcel, ca de ventil.
Se dechide acel căpăcel (cu motorul rece...altfel, e nasol) și se lasă să curgă antigelul până iese doar jet constant de antigel, fără aer. Never, nu deschideți capcul de la vasul de expansiune cu motorul/antigelul fierbinte!!! La motorul 1.5DCI, acel capac de aerisire, este pozițional, aproximativ în zona indicată!! This post has been edited by brutus1789: 13 Dec 2012, 10:11 Attached thumbnail(s) renault_megane_15d_105_dynamique_5p_motor.jpg ( Size: 235.44k ) Number of downloads: 1450 |
--------------------
Bicicletă
Pegas
1976
- CL03LFP
|
|
soryngs |
![]()
Post
#66
|
![]() Gabriel Sorin Group: Members Posts: 172 Joined: 20 April 11 From: Otopeni, Romania ![]() |
QUOTE(brutus1789 @ 13 Dec 2012, 11:07) Daca aerisirea nu se face automat, cum cineva crede, pe unul dintre furtunele pe care circulă antigelul, este un «ștuț» cu un căpăcel, ca de ventil. Se dechide acel căpăcel (cu motorul rece...altfel, e nasol) și se lasă să curgă antigelul până iese doar jet constant de antigel, fără aer. Never, nu deschideți capcul de la vasul de expansiune cu motorul/antigelul fierbinte!!! La motorul 1.5DCI, acel capac de aerisire, este pozițional, aproximativ în zona indicată!! Inainte sa incep sa bag bani in masina o sa incerc si asta. Mersi pentru pont. Am o intrebare de baraj, este posibil ca antigelul sa fie prea concentrat ( la - 40 de grade rezista dupa masuratori) si astfel sa impedice incalzirea motorului intr-un timp rezonabil? Mie tinde sa imi ajunga la temperatura de functionare corecta ( acul la a treia liniuta) dupa vreo 20 de minute si vreo 12 km parcursi la o temperatura exterioara de -6 / - 8 grade, tin sa mentionez ca masina baga caldura chiar ok pentru un diesel. |
--------------------
Renault
Megane 2.1 - Privilege
2005
- IF-66-SXN
|
|
marius36ro |
![]()
Post
#67
|
Membru Group: Members Posts: 122 Joined: 21 September 09 From: Suceava ![]() |
Este normal ca un diesel sa se incalzesca mai greu, pt asta au pus rezistenta electrica auxiliara incalzire habitaclu. Concentratia de antigel nu influenteaza timpul de incalzire al motorului.
|
--------------------
Renault
Megane II 1.9 dci 88 kW
2003 Grantour
|
|
CRY 79 |
![]()
Post
#68
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.974 Joined: 25 April 09 From: Sibiu ![]() |
Stie cineva unde se afla termostatul la motorul de 1,9 dci? O poza se poate?
|
--------------------
Renault
Trafic
Iunie 2005, 74 Kw si multi cai frumosi
- SB 10 KXF With under cover face.
|
|
espacern |
![]()
Post
#69
|
![]() ART-ist Group: Moderatori Posts: 17.610 Joined: 14 August 09 From: Mihalaya ![]() |
@CRY 79=Ai PM!
@+ |
--------------------
.
.
.
- . RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|
bursi |
![]()
Post
#70
|
Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 18 October 10 ![]() |
QUOTE(marius36ro @ 13 Dec 2012, 14:45) Este normal ca un diesel sa se incalzesca mai greu, pt asta au pus rezistenta electrica auxiliara incalzire habitaclu. Concentratia de antigel nu influenteaza timpul de incalzire al motorului. Nu i de joaca cu asta,la mine 1,9dci 88kw am stricat alternatorul din cauza ca am forta incalzirea pt ca nu mi mergea termostatul.....alti bani alta distractie, Daca vreti sa (nu) patiti si voi la fel va dau eu reteta-aeroterma la maxim si la 27grade si efectul ii garantat... This post has been edited by bursi: 1 Jan 2013, 12:46 |
--------------------
renault
megane II 1.9dci
2005/bicorp
|
|
dr.nils |
![]()
Post
#71
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 397 Joined: 5 October 08 From: Bucuresti ![]() |
Ieri cand ma intorceam acasa pe ploaia de dupa-amiaza, mi s-a aprins martorul STOP iar pe display mi-a aparut ENGINE OVERHEATED. Am oprit motorul instant (eram la semafor) si am incercat sa il repornesc dupa 30 sec (cand s-a facut verde). A pornit normal, acul de temperatura s-a dus la capatul scalei apoi a coborat incet in cateva secunde pana la a doua liniuta (unde sta el normal). Am mers in continuare pana acasa (aproximativ 2 km) cu ochii pe acul de temperatura care a ramas la 90 grade, si nu a mai aparut nicio eroare/avertisment.
Nu stiu daca are legatura, am GPL de vreo 7000 km, AC-ul era pornit la maxim pentru dezaburire, dezaburirea luneta era pornita. Dupa repornirea motorului am inchis toate astea (am trecut pe benzina, am oprit AC si dezaburire) Ce ar trebui sa verific? |
--------------------
Renault
Megane 2.1
2005 Sedan 1.6 16V Pack Autentique Renault Megane 2.1 2004 Bicorp 1.4 16V Confort Dynamique
Ford Focus Mk4 2021 1.0 EcoBoost Titanium |
|
AlexanderCarstoc |
![]()
Post
#72
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.281 Joined: 22 September 08 From: B u c u r e s t i ![]() |
Salut,
Posibil 2 probleme, la prima strigare. 1. termostat cu probleme 2. lichid insuficient in instalatia de racire. |
--------------------
>> Renault-uri
11 (1985 1.6D) 19 (1995 1.8 RT) Clio (1994 1.4)<<
Giant Escape M8
|
|
dr.nils |
![]()
Post
#73
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 397 Joined: 5 October 08 From: Bucuresti ![]() |
M-am gandit si eu la cantitatea de lichid, dar rin ferestruica aia nu vad nimic, borcanul e dintr-un plastic cam opac. Mi-a fost frica sa deschid busonul sa ma uit inauntru. Oricum, daca era lichid putin, de ce s-a racit asa de repede? Dupa oprirea si repornirea motorului a ajuns la temperatura normala (acul vertical) si asa a ramas.
Termostatul cum se verifica? Exista vreo metoda de a-l verifica acasa sau trebuie vizita la service? This post has been edited by dr.nils: 8 Jun 2013, 13:30 |
--------------------
Renault
Megane 2.1
2005 Sedan 1.6 16V Pack Autentique Renault Megane 2.1 2004 Bicorp 1.4 16V Confort Dynamique
Ford Focus Mk4 2021 1.0 EcoBoost Titanium |
|
ssilviu |
![]()
Post
#74
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Stie cineva cumva, la 1,6 merge montat tot corpul termostatului de pe un Logan 1,6 16v? Ca as vrea sa schimb termostatul, dar decat sa dau 400 de lei pe un capac nou mai bine schimb tot corpul cu ceva de Logan (sigur gasesc in Vitan la 100-200 de lei). Sau cineva un capac de termostat deja inlocuit, sa ma duc cu el sa verific personal daca se potriveste?
|
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
calinnov |
![]()
Post
#75
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 629 Joined: 28 December 06 From: Alba Iulia ![]() |
QUOTE(dr.nils @ 8 Jun 2013, 07:19) Ieri cand ma intorceam acasa pe ploaia de dupa-amiaza, mi s-a aprins martorul STOP iar pe display mi-a aparut ENGINE OVERHEATED. Am oprit motorul instant (eram la semafor) si am incercat sa il repornesc dupa 30 sec (cand s-a facut verde). A pornit normal, acul de temperatura s-a dus la capatul scalei apoi a coborat incet in cateva secunde pana la a doua liniuta (unde sta el normal). Am mers in continuare pana acasa (aproximativ 2 km) cu ochii pe acul de temperatura care a ramas la 90 grade, si nu a mai aparut nicio eroare/avertisment. Nu stiu daca are legatura, am GPL de vreo 7000 km, AC-ul era pornit la maxim pentru dezaburire, dezaburirea luneta era pornita. Dupa repornirea motorului am inchis toate astea (am trecut pe benzina, am oprit AC si dezaburire) Ce ar trebui sa verific? Salut, Am si eu aceeasi problema la cel diesel, cam de 1,5 ani, dar nu-am gasit defectiunea. Ai remediat cumva problema? NB |
--------------------
ex. Renault
Sedan 2.2, 1.6 16V, 82kw
2006 Exp. ex. Renault Sedan 2.2, 1.5 dci, 78kw, 2007 Exp
Renault Estade 2.2, 1.9 dci, 96kw, 2007 Priv ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V 2003 55kw Exp |
|
Catalinmodena |
![]()
Post
#76
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.547 Joined: 7 April 08 From: Aproape de Craiova ![]() |
Ssilviu,daca ai posibilitate,trage cateva foto la cel de logan,si comparam cu al meu.
|
--------------------
Renault
megane sedan
manager 1.4 16v 2007
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#77
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Pai pune aici niste foto sa le am cand ajung in vitan sa le pot compara pe loc acolo.
|
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
cezar13 |
![]()
Post
#78
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 221 Joined: 4 June 13 From: Bucuresti Sector 4 ![]() |
argon ziceai intr-un post anterior ca indiferent daca temp este la 80 sau 110 grade acul este tot acolo si nu e relevanta pozitia lui; te rog explica de ce? de ce nu urca acul la temperatura specifica a motorului? te intreb fiindca feniomenul asta se intampla la mine si nu stiu de ce - pun testerul duc temperatura pana la 98 grade si acul ramane acolo la mijloc , nu se misca, e vreo anomalie a ceasului sau "asa fac ele"?
|
--------------------
Renault
Megane 2
2004 1.6 16v combi
- B513CMG
|
|
mezym |
![]()
Post
#79
|
![]() Mandru proprietar de Fluence Privilege 1,6 16v 2010 Group: Members Posts: 430 Joined: 29 December 13 ![]() |
@ssilviu
De ce trebuie sa inlocuiesti termostatul? Ce manifestari are al tau? |
--------------------
Megane II Sedan
Fluence
1.6 16v Expression 2006/ 1.6 16v Privilege 2010
- -
|
|
argon |
![]()
Post
#80
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(cezar13 @ 7 Mar 2014, 16:36) argon ziceai intr-un post anterior ca indiferent daca temp este la 80 sau 110 grade acul este tot acolo si nu e relevanta pozitia lui; te rog explica de ce? de ce nu urca acul la temperatura specifica a motorului? te intreb fiindca feniomenul asta se intampla la mine si nu stiu de ce - pun testerul duc temperatura pana la 98 grade si acul ramane acolo la mijloc , nu se misca, e vreo anomalie a ceasului sau "asa fac ele"? Asa sunt facute ele, nu se misca de pozitia aia nici pe canicula, chiar daca porneste /opreste elv-ul, deci temperatura variaza clar, degeaba, nu se sesizeaza acul, tot acolo sta. This post has been edited by argon: 12 Mar 2014, 16:44 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
dmtrsc |
![]()
Post
#81
|
Membru incepator Group: Members Posts: 75 Joined: 19 October 08 ![]() |
Am o problema cu temperatura.Urca pina unde trebuie dupa care coboara acul cu citiva mm,cind este mai rece, si implicit nu mai baga caldura suficienta.Acum doi ani am schimbat capacul la serus (apa in ulei-cost 800 lei).Intrebarea mea este daca a pus cineva capac facet aftermarket si cum s-a comportat,pentru ca nu mai vreau sa ma duc iar la renault si sa ma tina iar 2 ani.
This post has been edited by dmtrsc: 19 Sep 2014, 12:22 |
--------------------
renault
megane 2
2006 authentic 1.6 16v
- b 57 sof
|
|
Catalinmodena |
![]()
Post
#82
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.547 Joined: 7 April 08 From: Aproape de Craiova ![]() |
S-a pus si Facet.
|
--------------------
Renault
megane sedan
manager 1.4 16v 2007
|
|
Urzum |
![]()
Post
#83
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 21 Joined: 14 April 15 ![]() |
Salutare,
Astazi de dimineata, in trafic fiind, m-am trezit cu indicatorul STOP si ENGINE OVERHEATED afisat pentru cateva secunde. Din "fericire" scenariul s-a repedat pentru o a doua oara si am reusit sa filmez: https://www.youtube.com/watch?v=gHRjWfPZaXU (video-ul are 1:26, urmariti cu atentie pana la capat) practic, dupa 30 de min de functionare cu indicatie normala a temperaturii (a treia liniuta), acul s-a dus dintr-o data la dreapta maxim, a aparut mesajul de motor supraincins, apoi s-a dus inapoi la motor rece. A revenit la temperatura normala, apoi iar la maxim si apoi la minim. Dupa ce am trecut de zona aglomerata si am putut sa merg cu mai mult de 10KM/h, indicatorul a aratat din nou temp normala si nu au mai aparut oscilatii. Lichidul de racire e ok, la verificare vizuala si tactila nu pare nimic in neregula. Masina a stat 2 zile nepornita, in ploaie (daca are vreo relevanta) si ploua si dimineata asta, cand s-a intamplat Eu zic ca e termostatul bulit, am dreptate, sau poate fi altceva? Astept si alte pareri. Multumesc |
--------------------
Renault
Megane 1.5 dCi
2005
- PH 50 AMX
|
|
luca76 |
![]()
Post
#84
|
Membru autentic Group: Members Posts: 510 Joined: 26 May 14 From: Cel mai sarac judet din tara ![]() |
La viteza cu care oscileaza acul cu siguranta nu e termostatul,probabil senzor temperatura lichid racire.
This post has been edited by luca76: 26 Nov 2015, 11:26 |
--------------------
renault
Kadjar 1,5 blue dci manual
2019
- Numar de vaslui prostu' pana nu-i fudul nu-i prost destul
|
|
Dreamer |
![]()
Post
#85
|
![]() Un visator hoinar ... Group: Members Posts: 1.750 Joined: 23 September 05 From: Brasov ![]() |
Poate sa fie si termastatul care nu mai functioneaza corect, dar la cum oscileaza acul, Luca76 are dreptate.
|
--------------------
Ex Renault
Megane 1, 2 si 4
2002 diesel, 2004 si 2017 benzina Libertatea ta se termina acolo unde incep drepturile altora!
|
|
Bejenaru Ionut |
![]()
Post
#86
|
![]() Doar membru, atat. Group: Members Posts: 708 Joined: 9 December 05 From: Bacau ![]() |
Cu siguranta este senzorul de temperatura. Termostatul se blocheaza ori pe inchis, caz in care e grav , ori pe deschis caz in care motorul ajunge la temp normala foarte greu sau deloc.
|
--------------------
Reno
Megane 2.1 break
2005, ful opshan, 1.6 16v
- Numar de Bacau. Good things come to those who wait.
Va urma... "Nimeni nu scapa virgin...viata ne f.te pe toti..." |
|
molduo |
![]()
Post
#87
|
cititor Group: Members Posts: 77 Joined: 25 November 15 ![]() |
Verifica conexiunea la senzorul temperatura lichid racire.
Daca este in regula, inlocuieste senzorul. |
--------------------
Renault
Megane 2
2005
|
|
Urzum |
![]()
Post
#88
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 21 Joined: 14 April 15 ![]() |
Asa am aflat ca termostatul si senzorul de temperatura sunt doua lucruri diferite
![]() imi poate spune cineva unde se gaseste acest senzor? vreau sa ii verific conexiunea si apoi sa decid daca il inlocuiesc. nu mi-a mai facut de atunci, dar ma sacaie sa stiu ca a facut o data. multumesc, |
--------------------
Renault
Megane 1.5 dCi
2005
- PH 50 AMX
|
|
bobox1 |
![]()
Post
#89
|
Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 22 August 11 From: Galati ![]() |
Salut,am o problema care se manifesta astfel:
Daca am temperatura setata 15 grade,acul sta la 90 grade,insa la temperatura de 23 setata caldura pe auto , la semafor sta cum trebuie la 90 de grade, plec de pe loc scade putin, dupa care revine inapoi la 90 grade.Anul trecut am schimbat termostatul cu tot cu cutie.... E ceva in neregula sau asa fac toate si nu am observat pana acum? |
--------------------
Renault
Megane 2
2007 1.6-16V 82 kw
|
|
Mariusgl |
![]()
Post
#90
|
![]() Membru Group: Members Posts: 320 Joined: 28 September 09 From: Galati ![]() |
Am si eu o problema si nu stiu sa o identific. La prima vedere pare sa fie termostatul blocat pe deschis. Problema se manifesta in felul urmator: pornesc masina, dupa maxim 2 min baga caldura, dupa vreo 5 min ajunge apa la 90 de grade, baga caldura de de te frige in schimb acul incepe sa oscileze, cand 90 de grade, cand undeva inspre 70-80, dar nu atinge sub nicio forma prima linie.
In legatura cu imaginea, toate furtunele sunt fierbinti, numai cel mare care intra/iese din motor este rece, am incercat si un desen. De ce oscileaza acul de la temperatura? Daca era termostatul blocat pe deschis nu mai statea la 90 de grade apa cu motorul pornit, masina stand pe loc, nu? Update: Apa nu s-a ridicat astazi dimineata la 90 de grade pentru ca inca nu apucase, era undeva la 85, ochiometric dupa ac. Furtunul gros care intra in termostat era complet rece, celelalte erau fierbinti, asadar se poate exclude termostatul care teoretic ar fi blocat pe deschis? This post has been edited by Mariusgl: 7 Dec 2015, 11:03 Attached thumbnail(s) WP_20151206_11_29_10_Pro.jpg ( Size: 1.51mb ) Number of downloads: 642 |
--------------------
Renault Megane
Business Line
1.6 16v 2008
- GL-35-MRS Bă!Aprinde naibii farurile alea că-i noapte!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 09:29 |