Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Le Captur v2.0
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16
IRONICK
QUOTE(Muttley @ 15 Dec 2021, 23:38)
Din ce am mai citit, umplerea in fabrica se face prin vidare, probabil exista abateri si se face autoaerisirea dupa cateva cicluri. Probabil ca n-o sa-i mai scada lui Myke.
*


Abatere in minus de 0.5l? Cred ca glumesti. Se foloseste vid ca este mai usor si ramane putin aer in instalatie.
Este de ajuns sa deschida termostatul de cateva ori si se ajunge la nivel. 100km sunt deja prea multi.
Nu ma refeream la tine.
MoneyTalks
QUOTE(xmisterx @ 15 Dec 2021, 21:51)
Eu am fost la dealer si i-am intrebat, cum e posibil sa scada antigelul la o masina noua? Raspunsul lor a fost "este normal sa mai scada, cumparati 1l de antigel glaceol RX de tip D din ala care se pune si la dacia si completati." Asa am facut intocmai cu au zis ei.  biggrin.gif
*


La mine la fostul Passat nou a trebuit sa completez cam 1L antigel la vreo 2,000 km. Masina in garantie, la dealer-ul din Romania nu au gasit problema. Am fost la dealer-ul din Austria (locuiam acolo) si au rezolvat problema pe garantie. Era garnitura de chiuloasa (sau cum s-o scrie) care a venit defecta din fabrica
xmisterx
IRONICK e corect ceea ce spui, insa avand in vedere ca masina este una low cost si ca este produsa in Turcia pt europa de est, cred ca se mai face rabat de la calitate, ideea e ca masina nu are nici o problema, am completat o singura data la aprox. 2 luni dupa ce a venit masina in 2019, de atunci n-a mai scazut.
wolfin
nu conteaza unde e produsa.
uitati opelul lu marks.
dar una este acest capac..la clio nu am completat niciodata una e mizeria asta ..cu completare anuala 20..30 ml
(eu am cel verde).
DFA
@MyKe89 - în cazul în care erai curios de ce motorul tău se comportă ciudat când e rece și vrei să pleci imediat:

Problema cu funcționarea ciudată a motorului pe benzină când e rece este faptul că acest motor H4Dt Euro6 Full / Euro6.3 (adică 1.0 TCe 90/100 și ECO-G 100 actuale), după pornire începe imediat să încălzească catalizatorul+GPF-ul, lucru care face ca motorul să aibe un amestec diferit de cel normal, și asta duce la lipsă de putere. Imediat cum catalizatorul+GPF-ul au atins temperatura minimă de lucru (în jur de 250 grade Celsius) motorul trece pe amestec normal și puterea e restaurată.
Durata de încălzire a catalizatorului și a GPF-ului la 250 de grade Celsius poate să fie de 150-210 secunde - deci în jur de 2,5-3,5 minute…, depinde de cât de frig e afară…

De ce?
Din cauza normelor de poluare - mașina încearcă să fie cât mai ecologică posibil și imediat după pornire încălzește catalizatorul cât mai repede și o face cu un amestec "sărac", care nu oferă putere dar ridică rapid temperatura catalizatorului.
MyKe89
Motorul meu nu are GPF, iar problema mea e alta, nu puterea scăzută. Am observat că dacă pornesc și la scurt timp accelerez ușor și mențin pedala fixă, turația oscilează. Crește la 1800 rpm, scade la 1000 rpm, iar urcă la 1800, apoi la 1000… intervalul scade pe măsură ce se încălzește, apoi se stabilizează la turația dorită, să zicem 1500 rpm. Nu e deloc normal, nici dacă ar avea GPF. Însă n-are, e 6D-Temp.
IRONICK
QUOTE(xmisterx @ 16 Dec 2021, 00:13)
IRONICK e corect ceea ce spui, insa avand in vedere ca masina este una low cost si ca este produsa in Turcia pt europa de est, cred ca se mai face rabat de la calitate, ideea e ca masina nu are nici o problema, am completat o singura data la aprox. 2 luni dupa ce a venit masina in 2019, de atunci n-a mai scazut.
*

Deci s-a pus din fabrica mai putin intentionat. 0.5l la fiecare masina x ... = marja mai mare pentru producator.
QUOTE(wolfin @ 16 Dec 2021, 08:54)
nu conteaza unde e produsa.
*
Exact!
wolfin
diferenta este in solutiile tehnice de cacao impreuna cu materiale ieftine

se compara cele doua capace?..desi in teorie fac acelasi lucru...astupa bidonul..si cand fierbe permite sa iasa lichidul..sau aerul in folosirea zilnica
MyKe89
Am completat de dimineață cu 500 mL și e peste maxim, deci cred că între min și max sunt 400 mL. Ce mi s-a părut interesant e că sistemul nu e presurizat. S-a desfăcut foarte ușor bușonul și nu a scos niciun sunet.
einstein1984
QUOTE(MyKe89 @ 16 Dec 2021, 10:40)
Motorul meu nu are GPF, iar problema mea e alta, nu puterea scăzută. Am observat că dacă pornesc și la scurt timp accelerez ușor și mențin pedala fixă, turația oscilează. Crește la 1800 rpm, scade la 1000 rpm, iar urcă la 1800, apoi la 1000… intervalul scade pe măsură ce se încălzește, apoi se stabilizează la turația dorită, să zicem 1500 rpm. Nu e deloc normal, nici dacă ar avea GPF. Însă n-are, e 6D-Temp.
*


in sarcina??? sau pe liber?
ca daca e pe liber turatia variaza odata cu sarcina de la alternator si AC.

altfel e adevarat ce zice dfa, la euro 6 d temp paca incepuse masurarea noxelor de la pornirea motorului, nu dupa incazire. Afectand si cata, nu doar GPF.
wolfin
nu stiu ce inseamna presurizat..busonul nu va inchide niciodata ermetic. in perioada romantica avea o supapa..acum un dop de coca cola gaurit
MyKe89
Ultima oară cred că am deschis bușonul Golfului, prin 2018, când am schimbat distribuția. Îmi amintesc că era presurizat, a fâsâit la desfacere.
wolfin
pai era cu supapa...cand creste presiunea fasaie..dar doar cu motorul cald. rece nu ar trebui..in principiu...sau daca e e putina
MyKe89
QUOTE(einstein1984 @ 16 Dec 2021, 12:25)
in sarcina??? sau pe liber?
ca daca e pe liber turatia variaza odata cu sarcina de la alternator si AC.

altfel e adevarat ce zice dfa, la euro 6 d temp paca incepuse masurarea noxelor de la pornirea motorului, nu dupa incazire. Afectand si cata, nu doar GPF.
*


Ce povestesc se întâmplă pe liber, fără AC. Pedala fixă, turație oscilantă în primele 50-60 de secunde (n-am numărat), dar își revine ușor-ușor pe măsură ce se încălzește.
În sarcină îmi dă în nas după ce plec de pe loc și încerc să stabilizez turația (cât să ies dintre blocuri). Odată ajuns la bulevard îi dau gaz și nu mai apuc să văd niciun simptom fiindcă nu mai am nevoie de turație constantă.

16 Dec 2021, 12:40:
În altă ordine de idei, am luat și ștergătoare. Încă își fac treaba alea din uzină, am zis doar să mă pregătesc de primăvară. biggrin.gif
IRONICK
QUOTE(wolfin @ 16 Dec 2021, 11:31)
pai era cu supapa...cand creste presiunea fasaie..dar doar cu motorul cald. rece nu ar trebui..in principiu...sau daca e e putina
*

Supapa protejeaza doar sa nu explodeze. In functionare normala nu trebuie sa se deschida.
Presurizarea cirucuitului este necesara, asa functioneaza.
Si doar la cald trebuie sa fasaie. Evident, nu se deschide busonul la cald sa nu ne frigem ...
wolfin
nu se deschide (desface) cand fierbe...in rest nu e bai tongue.gif

@Ironick la cele cu dop de coca cola sistemul nu e presurizat. vai si amar de pompa ca trebe sa lucre dublu.
einstein1984
nu cred ca e asa mare risc de cavitatie la pompa, doar ca apa nepresurizata fierbe mai repede.
wolfin
cred ca e invers...nu stiu sa iti zic legea termo..dar la paste carbonara apa fierbe mai repede cu capacul pus...nu pierde energie aburinda biggrin.gif

ma chinui sa ajung la temp oprima...iarna sa nu inghet in auto..trebuie turatie sus.
einstein1984
la 1 bar fierbe la 100 grade, la 1,4 bari fierbe la 109 parca. Bine la amestecul antigel e putin diferit dar in acelasi sens. Daca ai 104 grade si scoti busonul presurizat, surpriza, incepe instant sa fiarba.
Nu ziceam de timpul necesar sa ajunga la 100,X grade.
wolfin
am invatat ceva nou azi.

mersi
einstein1984
Si invers, pe everest fierbela 84 de grade smile.gif.
wolfin
pai acolo nu e oxigen tongue.gif

cine castigau toate meciurile...di america de sud..ca si au pus terenul cel mai sus ..in la plaz parca...il termina pe Messi cu presiunea
DFA
QUOTE(MyKe89 @ 16 Dec 2021, 10:40)
Motorul meu nu are GPF, iar problema mea e alta, nu puterea scăzută. Am observat că dacă pornesc și la scurt timp accelerez ușor și mențin pedala fixă, turația oscilează. Crește la 1800 rpm, scade la 1000 rpm, iar urcă la 1800, apoi la 1000… intervalul scade pe măsură ce se încălzește, apoi se stabilizează la turația dorită, să zicem 1500 rpm. Nu e deloc normal, nici dacă ar avea GPF. Însă n-are, e 6D-Temp.
*



Nu contează că nu ai GPF, problema nu e cauzată de lipsa de pre-încălzire a GPF, ci de pre-încălzirea catalizatorului și problema ta, din ce povestești tu și în alte posturi este exact asta - motorul face pre-încălzire 0,5-3 minute imediat după pornire la rece.

Oscilația percepută de tine este provocată chiar de tine, motorul "se chinuie" să îndeplinească 2 lucruri simultan:
1. pre-încălzire CAT;
2. cerere putere de la tine;

Ce nu înțeleg eu, este de ce trebuie să apeși pe accelerație la pornire?

Motorul rece trebuie să se ducă singur la 1.400-1.500rpm și să coboare gradual către turația de relanti. Când atinge turația de relanti pre-încălzirea e pe final și poți pleca - preferabil cu ECO activat când e frig - apoi poți dezactiva ECO când antigelul ajunge pe la 50 de grade. Sau nu îl dezactivezi...

Eu te sfătuiesc să pornești mașina cu 1-2 minute mai devreme, lasă accelerația în pace și motorul va face pre-încălzirea și apoi poți să pleci fără ca motorul să mai fie limitat.
MyKe89
De ce să nu apăs accelerația? Da, aștept alea 30 de secunde, apoi plec. E același lucru.

Plus de asta, manualul de utilizare ce zice? Nu să pleci imediat ce pornești motorul?

Mașina e un rebut din multe puncte de vedere, nu le-aș căuta scuze.

Și Golful avea preîncălzire pentru catalizator și nu aveam simptomele astea.
cj98czh
nu mai continui razboiul cu Renault? s-au rezolvat problemele?


ultima data parca citisem ca ai platit un specialist sa constate ..
MyKe89
Am depus o a treia reclamație la ANPC, să știu dacă am făcut expertiza degeaba sau îi dau și pe ei în judecată.
tatabobu
Ai orificiile de progresiune din carburator parțial obturate, de-aia variază turația la aceeași apăsare a pedalei cu motorul rece 04.gif
b06fcn
Pe langa asta, zic sa ia jiglerele in punga si sa le bage niste aer sub presiune la vulcanizare... 017.gif
wolfin
Din reminiscente preistorice....am apasat si eu pedala cand nu a pornit masina....se intampla fostilor posesori de dacie....bogatilor
axabrt
Ai tras și socul ?
wolfin
Nu.......ca era de la capota swiciul
IRONICK
QUOTE(axabrt @ 16 Dec 2021, 16:24)
Ai tras și socul ?
*


Șoclu! Pfuai ...
DFA
QUOTE(MyKe89 @ 16 Dec 2021, 13:14)
De ce să nu apăs accelerația?
*


Pur și simplu pentru că nu e nevoie.
Lași motorul să-și facă damblaua, pleci la drum imediat cum turația a ajuns la 900rpm.

QUOTE(MyKe89 @ 16 Dec 2021, 13:14)
Da, aștept alea 30 de secunde, apoi plec.
*


Iarna alea "30 de secunde" pot fi 1-2 minute..., observă te rog când turația a ajuns la 900rpm.

QUOTE(MyKe89 @ 16 Dec 2021, 13:14)
E același lucru.
*


NU, NU ESTE ACELAȘI LUCRU!!!

QUOTE(MyKe89 @ 16 Dec 2021, 13:14)
Plus de asta, manualul de utilizare ce zice? Nu să pleci imediat ce pornești motorul?
*


Ba da, da' vezi bine că motorul se auto-limitează singur până când catalizatorul atinge o temperatură minimă... Tu trebuie doar să ai răbdare un pic, în alea 1-2 minute antigelul nici nu atinge 30 de grade..., deci nu e vorba de încălzirea motorului..., altceva trebuie să se încălzească... (catalizatorul).

QUOTE(MyKe89 @ 16 Dec 2021, 13:14)
Mașina e un rebut din multe puncte de vedere, nu le-aș căuta scuze.
*


Ți-am dat doar niște explicații, nu scuze, că te-ai plâns de comportamentul motorului la rece.

QUOTE(MyKe89 @ 16 Dec 2021, 13:14)
Și Golful avea preîncălzire pentru catalizator și nu aveam simptomele astea.
*


Sunt vreo 10 metode de pre-încălzire catalizator la Euro6.
Probabil VAG a ales alte metode decât Nissan-Renault...
MyKe89
QUOTE(DFA @ 16 Dec 2021, 19:12)
Lași motorul să-și facă damblaua, pleci la drum imediat cum turația a ajuns la 900rpm.
*


Nu am găsit nicio recomandare de acest fel în manual.
Sau vorbim din folclor?

Din nou, nu mă leg aici de șocul automat (șoclu, scuze sleep.gif), ci de faptul că motorul nu poate să mențină o turație constantă la rece.

Pentru turarea la 1800 rpm la semafor, ce știm? De la benzină nu-i, am renunțat la aia de 100 din cauza asta, face la fel cu cea de 95. Nu mai zic de faptul că nu intră stop start, dar asta-i din vina mea că nu merg 100 km în fiecare zi, am înțeles. blush.gif
Raduchu
Daca ar citi randurile astea Golf-ul, ar plange..
tatabobu
MyKe, ai un multimetru? Daca-l pui pe baterie înainte de prima pornire a zile ce zice? As presupune un 12.2-12.4, caz în care s-ar explica și turarea aia de la semafor de care zici, și care bănuiesc că apare până să se încălzească bine motorul și să apuce să vadă o tensiune mai maricica a bateriei.
MyKe89
Nu nu, aia apare aleator, și după drumuri lungi, cu motorul bine încins.
Un șpriț și își revine. Nu-i covorașul.

Dar am multimetru și o să-l pun de curiozitate.
DFA
QUOTE(MyKe89 @ 16 Dec 2021, 18:30)
Nu am găsit nicio recomandare de acest fel în manual.
Sau vorbim din folclor?
*


Tu te aștepți ca în manual să scrie despre toate aceste detalii? La cât de subțiri și lipsite de substanță au ajuns?
Tu măcar ai încercat să faci așa cum ți-am spus? - Adică să nu atingi accelerația cu motorul rece până turația nu coboară de la 1.500rpm la 800-900rpm!


QUOTE(MyKe89 @ 16 Dec 2021, 18:30)
Din nou, nu mă leg aici de șocul automat (șoclu, scuze sleep.gif), ci de faptul că motorul nu poate să mențină o turație constantă la rece.
*


Ți-am explicat de ce turația oscilează la rece mai sus...

QUOTE(MyKe89 @ 16 Dec 2021, 18:30)
Pentru turarea la 1800 rpm la semafor, ce știm? De la benzină nu-i, am renunțat la aia de 100 din cauza asta, face la fel cu cea de 95.
*


De asta nu știu nimic deocamdată.

QUOTE(MyKe89 @ 16 Dec 2021, 18:30)
Nu mai zic de faptul că nu intră stop start, dar asta-i din vina mea că nu merg 100 km în fiecare zi, am înțeles. blush.gif
*


Mașina e cu baterie cu încărcare parțială - deci Stop-Start nu bagă motorul în așteptare decât atunci când bufferul 80-100% din capacitatea bateriei este plin - iar acel buffer se umple doar în urma utilizării frânei de motor*, pentru că alternatorul nu va umple acel buffer când motorul este în sarcină sau la ralanti. Evident, pentru asta Stop-Start nu trebuie să fie dezactivat de la buton, centurile nu trebuie cuplate permanent, nu trebuie să folosești centuri false sau să deconectezi senzorul de închidere capotă, etc.

*pentru că energia recuperată din frânare e gratuită
bgdrenault
Si motorul de 1,33 porneste turat. CAm in toate cazurile, indiferent ca e cald sau rece
CAnd e rece, astept de fiecare data sa scada turatia si pornesc dupa acest lucru.
Vara e mai inconfortabil, ca ar trebui sa astepti, in general fac acest lucru, daca nu, in momentul in care scade acea turatie , daca sunt in viteza I da in nas, dar eu nu l consider un defect, asa e conceput.
Deci trebuie lasat sa si faca damblaua.
MyKe89
Am avut un drum de făcut aseară. Am așteptat circa 80 de secunde să coboare turația sub 1000 rpm și am apăsat 1 cm pedala de accelerație. Am ținut-o fixă.
Rezultatul:
https://youtu.be/lIIrYvsW7G8
marksman
Eu cred că ți-au vândut o mașină din seria 0. Inadmisibil să aibă atâtea probleme!

Referitor la pornirea turată și preîncălzit GPF și/sau catalizator, am înțeles că e ceva standard la E6. La fel face și la Opel, și la Mazda. De curios, am lăsat Mazda într-o zi să-și facă numărul, a pornit la peste 1000 rpm, și a tot scăzut în trepte până la relanti normal. Cred că a durat undeva la două minute.

De obicei pornesc, stau vreo 20-30 de secunde să-și facă un pic "duș" cu ulei, apoi plec. Mazda e cel mai bun exemplu de putere scăzută în condițiile astea. Fără a-i da kickdown, că nu am bolunzit, ajung cu pedala aproape de maxim și se simte că "trage" greu, mai ales că de obicei bateria M-Hybrid are sub jumătate încărcare și nu intervine.
MyKe89
Repet, nu mă deranjează preîncălzirea, nu de ea mă iau.
Toate mașinile pe care le-am avut porneau turate, le lăsam să coboare turația și plecam.
Doar că acum, când plec, merg în hopuri.
MuciX
QUOTE(DFA @ 17 Dec 2021, 08:16)
Tu te aștepți ca în manual să scrie despre toate aceste detalii? La cât de subțiri și lipsite de substanță au ajuns?
*


Da. Atat timp cat asta este un produs de larg consum, adresat atat celor care nu au cunostinte mecanice cat si unui potential inginer, nu vad de ce nu te-ai astepta ca manualul sa includa instructiuni clare si complete despre exploatare.

QUOTE(MyKe89 @ 17 Dec 2021, 08:39)
Am ținut-o fixă.
*


Aoleo, si GFP-ul/KAT-ul? ohmy.gif
einstein1984
in nici un manual de utilizare vazut de mine nu-ti explica cum sa bagi 1a si sa pleci de pe loc.... Sau nu iti zice sa nu bagi a 4a cand masina merge inca cu spatele. Poate la mazda e altfel.
Bine, la bmw nu iti explica nici sum sa semnalizezi.
DFA
QUOTE(MyKe89 @ 17 Dec 2021, 10:15)
Doar că acum, când plec, merg în hopuri.
*


Câți km sau cât timp durează mersul în hopuri după ce turația a ajuns la ralanti și ai plecat?
IRONICK
QUOTE(bgdrenault @ 17 Dec 2021, 09:35)
Si motorul de 1,33 porneste turat. CAm in toate cazurile, indiferent ca e cald sau rece
*

Singurul lui defect, zici ca-i diesel. Si puterea este mai mult pe hartie.


17 Dec 2021, 11:18:
QUOTE(MyKe89 @ 17 Dec 2021, 10:15)
Doar că acum, când plec, merg în hopuri.
*


Cand au lansat 0.9tce pe dacia, mergea in hopuri, dadea in nas. Probabil ca al tau a fost facut de aceeasi specialisti ingineri in injectie ...
cj98czh
la Clio nu am probleme din astea ... buton si am plecat .. nu staui sa incalzeasca nimic, o face in mers .. dar nu da in nas sau sa simt lipsa de putere ..
einstein1984
judecand dupa consum nici nu mergi cu a 2a la 1500 rpm....
cj98czh
ce sa cauti la 1500 ... sub 1800 nu ai ce sa faci cu el ... si mai lasa-ma cu consumul ca sunt destui cu un consum apropiat ... deci las-l asa .. eu nu am sustinut niciodata ca am stil de condus orientat catre consum ... dar totusi ... cu Fordul de 1.0 nu saream in CJ de 8-8.5% ... masina mai mare si mai grea .. cu mai multi cai ... condusa fix la fel ca si Clio ... deci lasa-ma .. ma linistesc cand vad in schimb cine lucreaza la proiectarea acestor jucarii ..
IRONICK
QUOTE(cj98czh @ 17 Dec 2021, 11:27)
... deci lasa-ma .. ma linistesc cand vad in schimb cine lucreaza la proiectarea acestor jucarii ..
*


Chiar avem unu pe forum.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.