Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Logan 1.0 TCe GPL
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38
AmunDei
Sa spargem gheata pe forum cu o versiune noua de Golan.

Am renuntat la ganduri pagane de SH cu motor de 3000 si sute de mii de km in detrimentul unei rable noi unsure.gif

Dupa cum zice si titlul, Logan 1.0 turbo gepele, cu 100 de manji frumosi.

Echipare SL BlueLine, alb standard, la care se adauga optionalul de cotiera integrata in spatarul scaunului si pachetul legislativ obligatoriu + un set de covorase de cauciuc.

Pret de lista cu toate astea aproximativ 11146 iepuri.

Pret dupa discount de la reprezentanta + tichet rabla 8936 iepuri.

Acum astept sleep.gif Termen estimat de livrare a doua saptamana din aprilie daca ma iau dupa bonul de comanda, dar e posibil sa ajunga si mai devreme.

Si da, Loganul vechi va pleca la rabla o data ce porneste oficial programul in luna martie.
espacern
Interesanta echipare si motorizare....felicitari pentru alegere!

La ce reprezentanta o sa faci reviziile...mai ales la gaz?
bgdrenault
Sa l stapanesti sanatos.

Adica, in afara de rabla ti au mai dat 600 E in plus?
AmunDei
Multumesc. Motorul si echiparea sunt abia aparute in gama Logan, de mentionat ca cifra de cuplu de 170 NM la 2000 rpm este valabila pentru GPL, la benzina datele tehnice sunt cele standard ce pot fi gasite in echiparile de pe Duster / Clio. (citat din brosura tehnica aici).

Pe partea de revizii cel mai probabil voi ramane client fidel celor de la Iatsa Campina unde am efectuat si reviziile celei vechi pana acum. Oamenii lucreaza responsabil, te lasa sa stai si langa masina daca esti curios, daca esti in afara garantiei accepta sa vii cu piese proprii, iar comunicarea a fost mereu buna inclusiv cu mecanicii precum si cu persoanele de la receptie.

[attachmentid=1628113995]

In afara de tichetul rabla s-a mai scazut de fapt 650 euro. Momentan tichetul a fost pus la suma standard de 6500 ron, dar din regulile de anul trecut daca masina scoate maxim 98 g CO2 e eligibila pt inca un ecobonus de 1000 ron, numai ca aici valoarea asta de noxe e doar la gpl nu si la benzina asadar momentan e o nebuloasa. Asteptam sa inceapa oficial sa vedem ce si cum, daca se mai ajusteaza ceva.
MuciX
Probabil cea mai șmecheră mașină de oraș de pe forum. Să te bucuri de ea, curând și intens.
bgdrenault
Cred ca motorasul asta merge bine si pe autostrazi si nationale.
Curios cum va evolua.
Vad ca l pun si pe duster, chiar cu gpl
sorin1983
asta ma gandeam si eu ca dupa cifrele lor ar trebui si cei 1000.
sunt interesat de un mcv si vreau sa discut daca se poate tot cu o configuratie de genul la motorizare
dandobre
Felicitări pentru achiziție..... Să vă poarte sănătoși....... sofer1.gif
N-ai mai avut răbdare până la anul când iese următorul model......
Horatiu_Andrei
QUOTE(bgdrenault @ 14 Feb 2020, 08:30)
Vad ca l pun si pe duster, chiar cu gpl
*


Si pe Sandero.
AmunDei
Multumesc tuturor. Ar trebui sa se comporte decent si la drum lung, clar e un upgrade din toate punctele de vedere fata de cea veche (dotari, agilitate). Iar daca ma supar arunc pe ea in viitor si un set de jante aftermarket din acelea super-usoare biggrin.gif

QUOTE(dandobre @ 14 Feb 2020, 09:51)
N-ai mai avut răbdare până la anul când iese următorul model......
*



Intr-adevar nu am mai avut rabdare. Cum am vazut echiparea pe site deja ma interesam de ea. GPL a fost bonus, nu-l cautam neaparat, dar nu pot refuza mersul ieftin biggrin.gif
b06fcn
S-o volanesti cu placere si sanatos.
Mai bine un model matur, la care “boalele” copilariei au fost rezolvate, decat unul nou, cu care risti sa fii cobaiul producatorului...
bgdrenault
Pai motorul e cam nou.
Si pe gpl
b06fcn
Nu e ala in 3 cilindri tce pe care il lauda toata lumea?
bgdrenault
Poate nu stiu eu, dar abia acum incepe sa fie implementat.
Cel putin pe gama Dacia. Iar pe Renault, anul trecut nu era inca.
cj98czh
motorul asta a aparut prima data cand s-a vb. de Clio 5 .. 1 litru 3 cilindri ... turbo
bgdrenault
asa stiu si eu
Au ales destul de repede sa l puna pe gama dacia
AmunDei
Motorul e cel aparut anul trecut parca intai pe Clio. Din ce-mi imi dau seama din prezentarile cu schematic 3d ce pot fi gasite pe YT, precum si din datele tehnice oficiale, este un 0.9 Tce (ce nu e tocmai nou), caruia i s-a marit putin cursa pistoanelor sa ajunga la un 1L, in rest tehnologiile de pe el si modul de functionare sunt aceleasi. Si ca sa prinda repede o tranzitie la normele de noxe pentru 2020 i-au montat o instalatie GPL e pronto, versiune noua. Motorul de generatie mai noua este 1.3 Tce la care au trecut la injectie directa si e cu totul altceva.
Bwwlan
Felicitari pentru achizitie smile.gif
Ma gandeam si eu sa iau o chestie de-asta pentru Jermaniea, problema e ca, avand instalatie de Jepeleu, chiar daca e din fabrica, aici trebuie omologare separata si aprobari de la TÜV si akte chitrosenii de-astea.
Alternativa era sa iau un Săndel de aici, cu acelasi motor, insa ar iesi la 12.300, deci cu 33% in plus fata de Rumunija. Bun, cimparam mere cu pere, fiindca la nemti nu e disponibil Loganul, doar in varianta MCV, dar mno, diferenta de pret e semnificativa...
Adr14n
Felicitări colegu! Nu te-ar fi tentat culoarea bleu iron? Arată interesant pe configurator
torquemada
QUOTE(AmunDei @ 14 Feb 2020, 17:40)
Motorul e cel aparut anul trecut parca intai pe Clio. Din ce-mi imi dau seama din prezentarile cu schematic 3d ce pot fi gasite pe YT, precum si din datele tehnice oficiale, este un 0.9 Tce (ce nu e tocmai nou), caruia i s-a marit putin cursa pistoanelor sa ajunga la un 1L, in rest tehnologiile de pe el si modul de functionare sunt aceleasi. Si ca sa prinda repede o tranzitie la normele de noxe pentru 2020 i-au montat o instalatie GPL e pronto, versiune noua. Motorul de generatie mai noua este 1.3 Tce la care au trecut la injectie directa si e cu totul altceva.
*



E H4Dt, restul datelor in tabel
Andy_ACS
E interesanta si varianta Logan Stepway, dar nu avea motorul de 1.0 tce, ci doar 0.9 sau 1.5 dci.
Apropo, ai facut drive test cu 1.0 tce-ul? Ma gandesc ca sunt si diferente de rafinament fata de 0.9, nu doar putere. Cel de 0.9 vibreaza destul de mult si suna a Matiz la accelerare, dar de fiabil e fiabil.
AmunDei
QUOTE(Adr14n @ 14 Feb 2020, 23:20)
Felicitări colegu! Nu te-ar fi tentat culoarea bleu iron? Arată interesant pe configurator
*



Arata frumos, in schimb eu personal pun accentul pe raportul dotari/pret, iar in combinatie cu politica de culori de la Dacia, unde unele echipari spre exemplu Stepway vin cu nuante metalizate standard, nu am putut justifica plata a 310 euro extra doar ca sa arate altfel de la exterior.

QUOTE(Andy_ACS @ 15 Feb 2020, 08:49)
Apropo, ai facut drive test cu 1.0 tce-ul?
*



Nici macar nu am pus piciorul in vreo reprezentata, asadar nici vorba de test-drive laugh.gif Momentan, toate operatiunile s-au facut pe telefon/mail. Nu am fost curios sa intreb, dar nici nu cred ca exista deocamdata Logan de test drive cu motorul asta. Ar putea fi probat in schimb pe Clio/Duster fara GPL, probabil Clio e mai relevant ca sunt clase apropiate.
Andy_ACS
Ce tare! S-a ajuns sa comanzi si nasina online! Si iti rezolva ei si cu tichetul, tot? Doar te cheama la dealeryl favorit sa o ridici cand soseste.
AmunDei
Cu cei de la remat am inteles ca exista optiunea sa-mi trimita platforma direct acasa sa ia masina veche si elibereaza certificatul de distrugere pe loc (nu mai iei echivalentul fierului vechi pe ea dar scutesti timpul pierdut pe drum). Iar livrarea la cea noua am inteles intr-adevar se poate face si la alt dealer din reteaua lor daca preferi. Apoi mai e doar treaba cu inscrierea (aici trebuie sa vad ce si cum, acu 13 ani cand a fost achizitionata cea veche tot dealerul s-a ocupat de inscriere).

Per total, daca stii exact ce vrei de la masina ca echipare si motor, procesul e foarte simplu pentru client.

4x4
Multi kmp!

QUOTE(AmunDei @ 15 Feb 2020, 10:49)
nu am pus piciorul in vreo reprezentata, asadar nici vorba de test-drive  laugh.gif
*



Nu cred ca asta e un lucru bun, dar fiecare urmareste altceva.

Personal vad achizitia avand doua posibilitati:
1. E o masina care o iei sa te simti bine, adica are ceva special dar vine cu un set de dezavantaje, consum, fiabilitate, cost, lipsa practicalitate, etc.
2. E o masina care o iei pentru ca ai nevoie de transport privat ieftin, nu are nimic special, dar nu costa mult de cumparat, intretinut, rulat, etc.

Ca si mine, vad ca tu cauti ceva din categoria 2, loganul e o alegere solida, dar sh si cu un motor NA, tu aici compensezi prin GPL.
Nu prea inteleg daca ai mers pe ruta asta de ce nu ai mers all the way.

Dpmdv nu cred ca la logan pretul atat de mare se justifica prin existenta garantiei, si nici nu am incredere in acea motorizare in a oferi multi km fara batai de cap. Aici sper sa ma insel.

Eu de exemplu, am de gand sa iau ceva pana in 700lire, un fiat panda 1.2 cel mai probabil.
In romania, cred ca am mai scris pe aici, am luat un logan 1.4 cu 2300 euro de la primul proprietar, cu abs, ac, geamuri electrice si 83k km.
Puteam da 7000 de euro in plus pe cateva imbunatatiri modice, dar din diferenta prefer sa pun benzina si sa schimb bucse/uleiuri si filtre pt multi km.
AmunDei
Motivatiile sunt oarecum pe acolo dar nu in totalitate. Imi plac lucrurile noi si vreau sa tin masina pe termen lung, iar rational gandind, lucrul nou cu cel mai bun raport pret/dotari pentru RO este intr-adevar Loganul. Cu 0.9 Tce eram familiar asadar nu am considerat ca mai am nevoie de test-drive. E aceeasi masina doar cu putin mai mult "zvac" ceea ce nu-i niciodata rau.

Ca rabla secundara imi ramane Matizul, e suficient cat sa ma tina ocupat biggrin.gif
axabrt
Ceva date despre instalația gpl ? Ce marca este oare ?
Poate mă înșel dar 0.9tce avea altfel de injecție fata de 1.0tce. bine că ai luat 1.0 , intr-adevăr un motor mult mai modern comparat cu 0.9.
Mă bate și pe mine gândul de un Sandero cu motorul asta
Agrig
0,9Tce avea injectie indirecta, sper ca si asta e la fel, Loganu` meu e cam batrin!
biggrin.gif biggrin.gif
MyKe89
E la fel injecția (indirectă).
Agrig
coolspeak.gif
cj98czh
QUOTE(axabrt @ 16 Feb 2020, 16:20)
0.9tce avea altfel de injecție fata de 1.0tce. bine că ai luat 1.0 , intr-adevăr un motor mult mai modern comparat cu 0.9.
*



ce bati tu campii ....
Agrig
Pai este mai modern cu aproape un MZ, da mai corect este cu un Manet!
radmasa.gif
AmunDei

0.9 TCE

https://www.youtube.com/watch?v=XNvRhWL1stQ

1.0 TCE

https://www.youtube.com/watch?v=5P9D_9Wdhrc

Aceeasi arhitectura generala de functionare pe ele, iar din datele tehnice unde diametrul cilindrului este identic, cam putem deduce ca 1.0 este "evolutia" lui 0.9, cu o cursa marita prin modificarea ansamblului arbore/biela (probabil ca pistoanele in sine sunt identice).

De asemenea observ optimizari la galeria de evacuare precum si un control mai eficient al turbinei folosind un boost controller electronic. Ca or mai fi chestii de finete gen tratament al metalului diferit sau ajustari la sistemul de variatie al deschiderii valvelor de admisie, nu avem de unde sa stim.

Astea sunt deductiile mele. Nu am alte informatii decat cele din prezentarile astea precum si fisele tehnice, evident daca am gresit ceva sunteti liberi la corecturi biggrin.gif

QUOTE(axabrt @ 16 Feb 2020, 16:20)
Ceva date despre instalația gpl ? Ce marca este oare ?
*



Nu stiu nimic aici.
dandobre
https://youtu.be/OiwXfuV3GYU
Spune tipul ăsta în clip ce instalație de gaz e pe 0.9, o fi aceeași și pe 1.0....
mahamann
Felicitări pentru achiziție! Instalatia este Landi Renzo, iar motorul fata de cel benzina are alte simeringuri supape si alti segmenti de foc pistoane. Motorul este derivat din cel de 1.3.
axabrt
Instalația gpl pentru injecție directă e mai scumpă decât cea clasica. Daca 1.3 tce are injecție directă, sunt curios daca l vor oferi și cu instalatie gpl. Nu cred
Pe de altă parte motorul 1.0 cred că o să fie pe multe taxi și de aia au ales să i pună gpl din fabrica
cj98czh
Axa ... la injectie directa nu prea se merita GPL pt. ca masina o sa functioneze cu un mixt de benzina si gaz + pretul prohibitiv al unei astfel de instalatii ...
mahamann
Motorul de 1,0 TCE nu are injecție directă. Injecția se face în poarta supapei. Ulterior va exista și varianta cu injectie directă. 1.3 sigur nu va avea GPL.
Andy_ACS
@AmunDei - MediaNav-ul are Android Auto si Apple Carplay? Ai idee portul USB cati amperi da? (daca mentine incarcarea telefonului in timp ce merge navigatia)
cj98czh
Cel de pe Clio IV ... da 5V si 1A ... nu cred sa fie schimbat ceva ..
Andy_ACS
Trist, daca are Android Auto nu stiu daca reuseste sa mentina telefonul incarcat. Din cate stiu eu asta nou e MediaNav evolution, in loc de Win CE ruleaza un Linux, poate au schimbat si portul USB, macar 2A daca ar avea.
cj98czh
daca nu stai cu ecranul telefonul ON ... nu cred sa fie probleme ... mentine cel putin ...

Intreb ... nu ai nevoie de Rlink pentru AA?
IRONICK
QUOTE(mahamann @ 17 Feb 2020, 04:45)
Felicitări pentru achiziție! Instalatia este Landi Renzo, iar motorul fata de cel benzina are alte simeringuri  supape si alti segmenti de foc pistoane. Motorul este derivat din cel de 1.3.
*


Derivat cat sa iasa de marketing.
Nu prea are legatura, are multe lipsuri fata de 1.3
Este varianta low-cost a aluia. Nu are avans variabil pe evacuare, injectie directa, culbutori cu role etc dar este un motor ok.
AmunDei
QUOTE(Andy_ACS @ 17 Feb 2020, 11:20)
@AmunDei - MediaNav-ul are Android Auto si Apple Carplay? Ai idee portul USB cati amperi da? (daca mentine incarcarea telefonului in timp ce merge navigatia)
*



Nu am nici cea mai vaga idee. La o adica, telefonul se poate incarca la priza de la bricheta fara probleme. Mie imi e suficient ca are bluetooth si pot sa dau lautarii direct de pe telefon. Orice altceva mai stie sa faca, e bonus.
wolfin
in principiu ar trebui un minim de 500 mA. deci incarca si telefonul..care oricum nu consuma mult ca ecranul se stinge in conexiunea cu AA &co.

probbil ar trebui o activare daca e rlink 2...1
https://www.reno.ro/Activez-Android-auto-pe...ra-t322459.html
Andy_ACS
Nu e Rlink, e MediaNav evolution. Citisem pe undeva ca are AA si CP modelul asta nou "evolution", ma gandeam ca viitorul posesor ar sti mai bine.
Ma tenta si pe mine un Logan Stepway 0.9 TCE si AA e cam must have...
Daca aflu ceva va zic si voua smile.gif

LE: E clar ca exista MediaNav cu AA si CP, intrebarea e doar daca Loganurile 2020 vin sau nu cu acest Medianav sau cu unul mai vechi:
https://www.dacia.ro/multimedia.html
AmunDei
Am scormonit prin internets si am concluzionat ca daca softul la MediaNav e la versiunea ce incepe cu 1.0, inseamna ca are suport pt AA si CP. De asemenea am gasit informatii cum ca inca de anul trecut era pus pe Duster si pe Sandero versiunea asta de soft; nu am gasit nimic de Logan dar mari sanse sa fie si acolo. Vedem cand vine masina.
einstein1984
QUOTE(IRONICK @ 17 Feb 2020, 12:34)
Derivat cat sa iasa de marketing.
Nu prea are legatura, are multe lipsuri fata de 1.3
Este varianta low-cost a aluia. Nu are avans variabil pe evacuare, injectie directa, culbutori cu role etc dar este un motor ok.
*


e acelasi bloc, adica H.
Asa cum K9K si K4M aceau acelasi bloc, F9Q si F4R aveau acelasi blocu, desi unele erau diesel si altele benzina.
bucatzel
discutia despre programul rabla a plecat aici.

Andy_ACS
Ce performante are masina? Demaraj 0-100, viteza maxima, nu gasesc pe site. De asemenea, are filtru de particule? Vad ca pe site e doar 300E in plus fata de 0.9TCE, dar scrie ca are dconsum mixt 6% fata de 0.9 TCE care are 5.1%. Sau se refera la gaz, nu e nimic clar, foarte prost siteul.
LE: zic ei ca nu are GPF, dar ca ar fi distributie pe curea...
https://media.group.renault.com/global/en-g...essence-tce-100
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.