Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Masina noua cu defecte la livrare
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Legislatie
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
rtBK
Eu cred ca le ziceam ca sunt de acord sa o schimbe cu alta echipata full din stocul lor smile.gif

later edit: pe principiul ca o masina oricum se devalorizeaza cand pleci cu ea de la dealer.. asa macar devalorizarea era acoperita 1-2 ani
marksman
Masina noua se presupune ca e asa cum a iesit din fabrica. Nu retusata, nu refacuta, nu cosmetizata. De asta platesti pret de masina noua. Daca dealerul vinde masini "statute" sau "plimbate", trebuie sa mentioneze asta, si sa se reflecte in pret, iar clientul sa fie informat despre defectele existente. La o masina SHK9 e loterie si e de inteles, dar la o masina noua e inacceptabil.
machinist
Tocmai asta e ideea. Am fost eu neatent cand am ridicat masina dar naiv nu sunt. Inainte de a achita avansul am intrebat agentul de vanzari daca e vreo diferenta intre masinile din destocaj si cele pe comanda si am fost asigurat ca singura diferenta (si un mic dezavantaj) e luna/anul de fabricatie. Atat. Mi s-a spus ca masinile sunt pastrate in parcuri dar ca nu prezinta urme de degradare si arata la fel ca masinile noi aduse pe comanda. Am intrebat apoi care e sursa acestor stocuri si mi s-a spus ca sunt unele firme care comanda un anumit numar de masini pentru flota iar apoi se razgandesc si achizitioneaza mai putine autovehicule. Eu cred ca de fapt sursa acestor stocuri este mult mai vasta si include masinile de showroom spre exemplu.
simon
Nu cred ca-i poveste, cred ca relatările de aici sint adevarate. Daca ar fi fost minciuni, sarea Renault si ar fi dezmințit. Cel putin ar fi luat legătură cu admin-ul. A fost pomenit aici si un dealer Renault. Nu are cum sa fie gogoși.
Bumbul
Ca sa continuam telenovela, eu inteleg ca tu, cumparator de buna credinta, in urma "asigurarilor" te-ai prezentat la showroom sa ridici masina, legat la ochi, pentru ca "nu prezinta urme de degradare si arata la fel ca masinile noi aduse pe comanda".
Felicitari!
sobolan
QUOTE(simon @ 20 Aug 2017, 22:41)
Daca ar fi fost minciuni, sarea Renault si ar fi dezmințit. Cel putin ar fi luat legătură cu admin-ul.
*



neoficial vorba circula si cum de povesti is satuli toti(neexistand serii sasiu si un scan la factura) normal ca nimeni nu da mai mult de doi lei....


QUOTE(Bumbul @ 20 Aug 2017, 22:52)
Ca sa continuam telenovela, eu inteleg ca tu, cumparator de buna credinta, in urma "asigurarilor" te-ai prezentat la showroom sa ridici masina, legat la ochi, pentru ca "nu prezinta urme de degradare si arata la fel ca masinile noi aduse pe comanda".

*



Asta nici eu nu am inteles,la livrare dealerul iti prezinta scurt masina,te poti uita la ea,poti ridica capota,portbagajul ,te poti uita din toate unghiurile,nimeni nu iti interzice....cum acasa a vazut-o o putea vedea direct de acolo si nu se ajungea asa.
machinist
Te intreb atunci, daca vedeam toate problemele masinii la receptie care era diferenta? Crezi ca imi schimbau masina sau imi returnau banii mai rapid? Eu nu cred asta. Ca refuzam atunci sa semnez de primire sau ca am dus-o inapoi a doua zi (ma rog, a treia caci nu s-a lucrat in ziua urmatoare) e cam acelasi lucru. Am primit masina si am returnato in aceeasi stare, necirculand deloc cu ea. In afara de o factura care se putea storna foarte usor nu ma lega nimic de masina. Asa ca faptul ca am ridicat masina nu m-a facut "mai proprietar" pe ea decat daca nu as fi facut lucrul asta.
tatimeu
ba te-a facut "mai proprietar" caci ai semnat de primire.
Cand te-ai prezentat la asa zisul dealer mai mult ca sigur respectivul ti-a inmanat ceva acte, inclusiv factura pe care ai semnat, carnetul de garantie, ti-a deschis portbagajul sa iti arate ca ai trusa, instinctorul si triunghiul reflectorizant pe care ai platit in plus 40 si ceva de Euro, ti-a aratat ca ai cricul, cheia, carligul de remorcare, bricheta (adica toate acele elemente mobile), ai semnat un proces verbal ca sunt acolo, ti-a aratat cum se aprind luminile si alte chestiuni. Mai mult ca sigur ca ti-a deschis si capota.

deci toata operatiunea dureaza ceva mai bine de 10 minute.

deci nu exista ca acele defecte (remediate grosolan iar unele lasate asa la vedere) sa nu fie vazute. Daca povestea ta e adevarata..... mai mult ca sigur la un alt dealer - alta marca la fel te vei comporta. ce dracu doar nu ai fost/esti un virgin care da pentru prima data ochii cu o pasarica
machinist
Eu cred ca s-a spus ce era de spus iar lucrurile s-au asezat intr-un final. Nu are sens sa despicam in continuare firul in patru. Astazi ma duc sa iau asigurarea masinii si inchei acest capitol. Voi merge la alt dealer de la alta marca. Ma si gandesc ce fata vor face cand ma voi invarti vreo ora in jurul masinii sau ii voi pune sa o ridice pe elevator inainte de a semna de receptie. Poate iau si testerul de vopsea cu mine. Nu de alta dar trebuie sa fiu pregatit 100% pentru masina cea noua.
simon
Bafta! up.gif
cj98czh
Da o serie de sasiu tot nu pui?
mariuscomx
Mie mi se pare ca sunt cam multi care sustin ferm si tare ca daca semnezi ceva , de exemplu cum e cazul acesta, iti asumi si abuzurile si anumite minciuni sau vicii ascunse.

Va inchipuiti ca daca dealerul si reno erau acoperiti 100% nu returnau bani ... in cel mai bun caz dadeau masina la schimb, si asta ar fi fost o premiera. Mai ales ca masina respectiva are un set de numere rosii si s-a circulat cu ea (chiar daca s-a mers 100 metri cu ea .. tot second hand este deja).
sobolan
QUOTE(machinist @ 21 Aug 2017, 06:49)
Te intreb atunci, daca vedeam toate problemele masinii la receptie care era diferenta?

*



n-o luai de la bun inceput,baietii o remediau si ti-o returnau ok,macar asa si tot era mai bine,tu ai semnat ca primaru' si ai luat-o asa cu ochii inchisi desi erai constient ca nu e chiar "noua" smile.gif


QUOTE(tatimeu @ 21 Aug 2017, 09:56)
ba te-a facut "mai proprietar" caci ai semnat de primire.

*



up.gif
VladSoare
QUOTE(sobolan @ 21 Aug 2017, 21:37)
baietii o remediau si ti-o returnau ok
*

Tu nu înțelegi că el n-o voia "remediată" și returnată "ok"? O voia nou-nouță, neatinsă. Și avea tot dreptul să pretindă asta.
Știm că tu te-ai fi mulțumit și cu ea cîrpită. Foarte bine. Bravo ție. Dar nu despre tine sau despre dorințele tale e vorba aici. Așteptările și standardele tale nu-s neapărat un etalon.
Faptul că a semnat o hîrtie nu schimbă cu nimic lucrurile. Și dacă n-ar fi semnat-o, tot aici s-ar fi ajuns.
sobolan
QUOTE(VladSoare @ 21 Aug 2017, 23:02)

Știm că tu te-ai fi mulțumit și cu ea cîrpită.
*




stii pe dracu' ...fii serios,vrei masina destocata cu pret redus da' virgina ....
simon
Bre, colegi! De ce țineți cu ursu?
Ati sărit cu bocancii pe bietu păgubaș. Ca nu e competent, ca nu e versat, ca e poet, ca e dubios... Ciudata optica din partea celor care sint decit clienti. Va temeti ca daca a dat Renault banii inapoi, nu mai are de reclama si avocați? nedumerire.gif
Bumbul
Presupunând ca banii au fost returnați, cazul complicat a fost declarat închis, rezulta ca.. Se mută telenovela în secțiunea Cafenea? cheers.gif
VladSoare
QUOTE(sobolan @ 21 Aug 2017, 23:54)
stii pe dracu' ...

Păi nu ne-ai zis chiar tu?

QUOTE(sobolan @ 21 Aug 2017, 23:54)
fii serios,vrei masina destocata cu pret redus da' virgina ....
*

Șobolane, tu ce vrei de fapt? Ți s-a explicat de o mie de ori că omului i s-a spus clar și răspicat, cu toate cuvintele, cum că mașina "destocată" este absolut virgină, motivul destocajului fiind o comandă pe care n-a mai vrut-o clientul. Nu i s-a spus niciodată că "destocată" înseamnă "lovită". Iar cînd a întrebat în mod explicit dacă cumva este așa, i s-a răspuns că nu.
E o înșelăciune în toată regula, indiferent de cum te uiți la ea.
Ai nevoie de un desen ca să înțelegi? Cu asta nu pot să te ajut, că desenele sînt specialitatea CGB-ului. Roagă-l pe el. laugh.gif
tatimeu
a intrebat o laie. daca intreba inseamna ca exista o farama de indoiala in el in legatura cu ceea ce inseamna destocaj. Avand in vedere starea materiala a romanilor (nu e cu intentie fata de nimeni) dar asta e adevarul...la noi se vand cele mai multe masini doar daca apare rabla si se mai fac si reduceri gen destocaj....... deci te strangi tare din buci pentru 12-13-18K euroi si cu nelinistea ca ceva se poate intampla ca masina sa nu mai arate ca una virgina concluzia logica e ca intradevar o inspectezi ca pe ceva......sigur trebuie sa fie virgina.

ceea ce s-a comentat pe aici nu e rezultatul faptului ca suntem clienti care acceptam orice ci poate ca e tocmai reversul...de la o anumita suma de bani nu conteaza cine e fabricantul produsului esti un client "pretentios" care se asigura ca totul e ok
RZV
QUOTE(tatimeu @ 22 Aug 2017, 09:21)

ceea ce s-a comentat pe aici nu e  rezultatul faptului ca suntem clienti care acceptam orice ci poate ca e tocmai reversul...de la o anumita suma de bani nu conteaza cine e fabricantul produsului esti un client "pretentios" care se asigura  ca totul e ok
*



Ceea ce s-a comentat pe aici, s-a comentat deoarece in Romania toti samsarii (aka comerciantii, dealer-ii, chiar si conducerea producatorilor) isi permit tiganii fata de cumparatori.
Pentru ca nu exista o autoritate competenta a statului care sa le dea peste bot la asemenea porcarii. Daca le-ar inchide sandramaua sau le-ar da o amenda proportionala cu valoare bunului, sa vezi ce atenti ar deveni cu totii.
marksman
Cand te duci sa-ti iei masina noua, nu presupui ca e retusata sau cosmetizata. De aia platesti masina noua, ca sa fii sigur ca e OK, si sa nu faci investigatii ca si cand ti-ai lua masina SH.

Plm, cand am ridicat Loganul (in "rizling"), s-au inmanat cele doua chei, certificatul de garantie, cartea masinii, s-au facut instructiunile de rigoare (incepand cu cheia cu telecomanda, continuand cu borcanul de lichid de spalat parbrizul, comenzile de lumini, climatizare, unde e si cum se deschide busonul etc.), ni s-a spus ca are maxim 5l de benzina in rezervor, ura si la gara. M-am uitat la aspectul general al caroseriei, nu m-am aplecat sub ea.

Cand am luat Passatul stiam ca fusese atins in parcare si reparat, m-am uitat si prin alte parti sa vad daca mai are urme, am vazut o urma de frecus pe bara ("iese la polish" - asa a si fost), am fost intr-un drive test, m-am uitat pe sub ea. Si asta in conditiile in care stiam masina inca dinainte de a fi de vanzare, dar fiind vorba de o masina la mana a doua, te astepti sa fie probleme, spre deosebire de una noua.

LE: ce s-a povestit in acest topic e o magarie din partea dealerului, care nu se astepta ca omul sa observe defectele decat (mult) dupa intrarea in posesie, si sa nu faca galagie pe principiul "nu ma mai complic, am dat deja banu', "iese la polish"/"se face pe CASCO", alte probleme sa nu fie". Daca dealerul era fair play ar fi spus despre respectivele defecte, chiar daca ar mai fi lasat 5-600 de euro sau ar fi bagat la inaintare 2-3 revizii gratuite. Dar na... daca se poate sa jumulim fraierul...

Felicitari initiatorului pentru perseverenta, rusine dealerului si Renault Romania pentru modul in care au inteles sa gestioneze situatia.
neumann
Unii au impresia ca masinile se transporta in mediu septic de la producator la dealer, or fi medicamente sau ceva. Eventual si refrigerate.

Acu multi ani fui in vizita in portul Constanta. Se nimeri sa fie un transport de dacii 1310 care erau descarcate din tren si incarcate in vapor, cred spre america de sud, dar nu sunt sigur. Erau vreo 2 km de la terminalul feroviar la dana in care era ancorat vaporul. Am crezut ca asist la un drag racing sau ceva, baietii aia de manipulau daciile 1310 erau adevarati piloti de raliuri. La unu din ei a crapat biata dacie in aia 2 km, si au remorcat-o cu o sufa si incarcat-o in vapor. Io zic ca dealerul tre' sa dea la cheie inainte sa o vanda, si sa bage un ochi daca are ceva defecte..
marksman
E responsabilitatea dealerului ca masina comandata de client sa fie noua. E tot responsabilitatea dealerului sa informeze clientul ca masina a fost avariata la transport si reparata si sa ofere compensatii.
RZV
QUOTE(marksman @ 22 Aug 2017, 11:34)
E responsabilitatea dealerului ca masina comandata de client sa fie noua. E tot responsabilitatea dealerului sa informeze clientul ca masina a fost avariata la transport si reparata si sa ofere compensatii, daca clientul doreste/accepta acest lucru, sau inlocuirea masinii/returnarea baniilor, dupa caz.
*


Mi-am permis sa te completez putin. wink.gif
machinist
QUOTE(tatimeu @ 22 Aug 2017, 08:21)
a intrebat o laie. daca intreba inseamna ca exista o farama de indoiala in el in legatura cu ceea ce inseamna destocaj.


Nu trebuie sa ma crezi pe cuvant. Uite cum poti sa faci tu sau oricare alt coleg de pe forum. Intri la orice dealer Renault si te interesezi de o masina noua. Probabilitatea ca ei sa iti propuna ceva din listele de destocaj pe parcursul discutiei este destul de mare (mai ales daca isi dau seama ca esti flexibil pe detalii gen culoare, dotari si ca iti doresti masina cat mai curand). Nu spun ca orice dealer o va face dar e posibil sa ti se propuna o astfel de masina pe durata discutiei. Pune ce intrebari iti trec tie prin cap referitor la starea masinii si iti garantez eu ca nici un agent de vanzari nu va admite ca aceste masini din lista pot avea defecte, reparatii ulterioare fabricatiei, uzura etc. Aflandu-ma cu jobul in zona am mai intrat si la Bras in Iasi dar si la Dedeman in Bacau ca sa mai consult si alte optiuni dar si pentru ca cei de la Piatra nu aveau la drive test decat motorizarea de 1.6 Dci. In ambele locuri am specificat inca de la inceputul discutiei ca sunt interesat de acea oferta prin Rabla pentru Megane Sedan 1.2 Tce. Cei de la Bacau mi-au propus si ei o masina de pe listele de destocaj, cei de la Iasi nu au adus vorba si nici eu nu am deschis subiectul.
einstein1984
QUOTE(marksman @ 22 Aug 2017, 10:44)
Cand te duci sa-ti iei masina noua, nu presupui ca e retusata sau cosmetizata.
*


Pai atunci sa nu te duci intr-o uzina de asamblat masini sa vezi zona de retus greu ca nu-ti mai iei in veci masina noua.
marksman
Atunci sa nu intri in vreo bucatarie de restaurant ca nu mai mananci veci in oras. Hai sa fim seriosi.

Daca in uzina se corecteaza ceva, se face cu anumite standarde. La dealer e pe principiul "cat mai ieftin, sa nu bata la ochi, si sa nu observe prea repede clientul". Sa amintesc aici patania cuiva care lucreaza la Reno si s-a dus cu Loganul la reprezentanta si a trebuit sa se ia un pic de "doreii"de acolo?
bion
Io propun inchiderea topicului. Cine avut de invatat o fi priceput.
Concluzia sunt doua: client cascat +dealer ecscroc= belea mare si repet: cine nu beleste ochii beleste punga.
Adrian Frigo
QUOTE(marksman @ 23 Aug 2017, 11:20)
Sa amintesc aici patania cuiva care lucreaza la Reno si s-a dus cu Loganul la reprezentanta si a trebuit sa se ia un pic de "doreii"de acolo?

Link please!:)
VladSoare
QUOTE(bion @ 23 Aug 2017, 11:39)
client cascat +dealer ecscroc= belea mare si repet: cine nu beleste ochii beleste punga.
*


În principiu, da. Cu mențiunea că în cazul de față clientul ar fi pățit același lucru chiar dacă n-ar fi fost căscat. Pentru că și dacă n-ar fi ridicat mașina și n-ar fi semnat pentru ea, tot prin același proces ar fi trebuit să treacă pentru a-și primi banii înapoi.
bgdrenault
Mda, ne luam masina noua dar trebuie sa o cautam de bube. Daca bateau injectoarele il certati ca de ce nu le-a verificat la ridicarea masinii, de ce nu a cascat ochii, etc,

Nu frate, iau masina noua si noua sa fie. Poate nici nu ma pricep sa fac diferenta intre suprafetele vopsite diferit.
Si daca vrem sa discutam despre Automoldova, o patanie proprie.
In anul 2009, comand un logan 1,5 dci de 85 CP. Toate bune si frumoase, vine masina, mi se dau presurile gratuite promise la comanda, verific pe ici pe colo, imi concentrez atentia asupra tablei( sa nu aiba impunsaturi, infundaturi, etc).verific roata de rezerva, mi se face fotografia de posesor fericit si valea.....la restaurant, unde ma asteaptau vreo trei prieteni sa ud masina.Intru, comand ceva beri, coniacuri, etc, si iesim afara cam in zece minute sa vada si ei masina, deschid capota la motor, se uita ei pe ici pe colo, cad imi sare in ochi stergatorul dreapta. Ruginit tare, cu lamela invechita, jalnic, mai scurt vizibil decat celalat..
Nu stiam ce sa fac, ma gandeam ca e o gluma proasta a vreunuia dintre ei, dar nimic, nici unul nu radea, nu isi dadea coate, etc.
Inchid de urgenta capota si le spun ca revenin in 15 minute ca am uitat sa fac ceva. Baietii intra in restaurant eu fug la dealer, pe drum il sun pe agentul de vanzari, ajung la locul de predare si taraboi. se jurau ca ei nu, ca ei caca maca. Frate, cine pana mea imi ia stergatorul si pune altul la loc? Sau eu, dupa 10000 de E dati pe masina ma pretez la a schimba asa ceva?
In fine, iau un stergator de pe alt logan, mi-l inlocuiesc si la bere.............
Uitasem de poza.
Peste vreo 7 zile ma duc din nou la dealer sa ridic cartea tehnica si poza de fericit posesor, poza pe care o am si astazi. Ei, in poza se vede clar stergatorul ruginit si mai scurt decat celalalt.
M-am intors la cel care mi-a predat masina, sef depozit si dorel, dorel care primise de la mine bani de un coniac la ridicarea masinii, si le arat poza. Tacere, vrajeala, ca cineva a vrut sa le faca rau.
Evident, eu eram vinovat, in euforia respectiva nu m-am uitat la stergatoare.
stefandinescu70
De baterii schimbate ?? nimic ? Filtre de aer / polen mai putin noi ?? Toata lumea se uita numai la estetica pe aici ??? Roata de rezerva , aproape noua ??? Apa in loc de lichid de parbriz ?? ..... etc .. etc
psychoo
Din ce in ce mai greu sa gasesti service care sa te lase sa stai langa mecanic ca sa te asiguri ca monteaza piesele care i le dai.
Cand ii aud ca nu se poate asista la lucrare le dau ziua buna.
Pe camerele lor vezi ce vor ei sa vezi.
tatimeu
QUOTE(stefandinescu70 @ 24 Aug 2017, 05:26)
De baterii schimbate ?? nimic ?  Filtre de aer / polen mai putin noi ?? Toata lumea se uita numai la estetica pe aici ??? Roata de rezerva , aproape noua ??? Apa in loc de lichid de parbriz ?? ..... etc .. etc
*




asa faci tu in reprezentanta?
in general locul de primire/livrare e destul de la vedere. Ma indoiesc ca vine dorel de la atelier si in plina sufragerie inlocuieste ceea ce ne spui tu.
ma faci sa radmasa.gif
stefandinescu70
Nu reprezinta nimeni pe aici vreo reprezentanta ( sau nu denigram vreo una ) . Sa nu exageram sau sa nu parasim incinta , nu ? smile.gif Se discuta doar si fiecare ia de aici ce vrea si ce poate sa inteleaga ...
maho
QUOTE(psychoo @ 24 Aug 2017, 08:44)
Din ce in ce mai greu sa gasesti service care sa te lase sa stai langa mecanic ca sa te asiguri ca monteaza piesele care i le dai.
Cand ii aud ca nu se poate asista la lucrare le dau ziua buna.

De ceva timp sunt obligati sa te lase, daca le ceri. Eu n-am avut probleme nici inainte, n-a comentat nimeni.

Cand a luat batranu' masina de noua, de la IDMS, in '83, a luat-o fara oglinda ext. dreapta. N-a deranjat pe nieni treaba, pana m-a respins pe mine la un itp in 2009 (altceva nu gasise ca motiv); zic: "plm, asa e de noua, n-a avut". -Da, da' are gaurile date, deci... am luat oglinda, ce sa mai comentez (si revenire). Deci chestia cu ciordeala sau inlocuirea de elemente de pe masini noi, de la vanzator, nu-i de ieri, e... din Romania.
ekisim
Nici pe mine nu ma lasa la reprezentanta sa stau langa masina in timp ce lucreaza la ea 😕
dbn
QUOTE(stefandinescu70 @ 24 Aug 2017, 04:26)
De baterii schimbate ?? nimic ?  Filtre de aer / polen mai putin noi ?? Toata lumea se uita numai la estetica pe aici ??? Roata de rezerva , aproape noua ??? Apa in loc de lichid de parbriz ?? ..... etc .. etc
*


Despre baterie... patanie a unui coleg de munca la o reprezentanta in Iasi... revizie urmarita dintr-o sala de asteptare cu un geam spre sectia de mecanica... masina pe elevator, o da un alt mester jos, ridica capota si ia desface bornele... surubul de prindere... scoate acumulatorul. Pleaca si revine in 2 minute cu alta baterie, diferenta fiind si de culoare efectiva intre cele doua nu doar de brand. Confruntati la final, ca nu dom'le ca nu se poate ... cheama pe respectivul, intrebat direct omu se fastaceste ... ca a gresit masina la care trebuia sa schimbe bateria cu una noua, dar totusi cea "noua" era veche ... pana la urma i-au adus bateria originala.
Unei rude i-au schimbat tot la o revizie un far original cu unul care s-a matuit la scurt timp. Diferenta evidenta intre cel stang si drept.
Deci se poate cu orice in reprezentantele noastre...
b06fcn
Sa va zic eu la Skoda nevestei ca i-au schimbat volanul la o revizie? Sau ca i-au facturat discuri si placute pe fata desi nu le-au schimbat? La service autorizat Skoda, in Militari...
psychoo
Sunt curios cate din cele mentionate s-au lasat cu plangere la politie pentru furt/inselaciune.
Daca s-ar lasa cu inchisoare cred ca s-ar gandi de 2 ori inainte sa o faca.
Asa ce zice? "Las` ca-mi cer scuze daca ma prinde. Daca nu ma prinde, ciubucu` meu"
VladSoare
Poliția îți spune că nu e înșelăciune, ci e un litigiu comercial. Nu te poate ajuta. Tot ce poți face este să-l dai în judecată.
psychoo
Aha...inseamna ca si aia cu alba-neagra fac tot litigiu comercial.
Uite piesa noua, ba nu e noua ca e veche, si nu e a ta ci a vecinului...
dandobre
Eu știam că e litigiu comercial dacă ești firmă, sau reaba asta era doar pentru ANPC?
VladSoare
Și dacă nu ești firmă. Dacă plătești pentru un produs sau serviciu, iar vînzătorul nu ți-l livrează, sau îl livrează în mod necorespunzător, atunci singura ta șansă este să-l dai în judecată. Poliția nu te poate ajuta. Fapta nu se încadrează la infracțiunea de înșelăciune.
E drept pentru orice om normal o astfel de faptă arată ca o înșelăciune în toată regula. Dar legislația noastră prevede altceva. Și dacă plătești un produs pe net și ți se livrează un pietroi, poliția n-are ce să-ți facă. Nu e vina ei, ci a dobitocilor care fac legile la noi.
psychoo
Nu este necesar ca firma sa fie partasa la hotie. Se solicita numele "infractorului" si se face plangere la politie "pã persoana fizica".
Firma chiar poate lua actiuni disciplinare pentru daune aduse imaginii.
Zic si eu...
VladSoare
Da, dar asta spun, că n-ai pentru ce să faci plîngere la poliție. Pentru că din punct de vedere legal, ceea ce a făcut el nu este nici hoție, nici înșelăciune. Faptul că cineva a știut că mașina nu corespunde, dar cu toate astea a acceptat să ți-o vîndă fără să-ți spună, nu constituie infracțiune. Constituie doar o încălcare a unui contract comercial. Așa e legea noastră idioată, scrisă de idioți și de infractori.
Tu poți să faci plîngere, e dreptul tău, dar plîngerea se va închide rapid ca neîntemeiată. Ia polițistul îți va spune asta de la început. Chiar dacă vrea să te ajute, n-are pe ce bază să lucreze.
Eventual, dar asta-i cu bătaie lungă, ai putea să faci un denunț cum că au reparat autovehiculul fără să aibă autorizație de reparație (pentru că n-am nici un dubiu că n-au avut așa ceva). Asta ar fi infracțiune. Dar nu sînt sigur că se aplică și la autovehicule noi, neînmatriculate, care nu au pus niciodată roata pe vreun drum public. Cît timp mașina nu este mașină, ci doar marfă, e posibil să nu se aplice.

Firma? Acțiuni disciplinare? Care firmă? Aia care e părtașă la înșelăciune, care a făcut asta cu bună știință cine știe de cîte zeci de ori? Și care, cînd i s-a adus la cunoștință situația, n-a făcut altceva decît să-l aburească pe client și să tragă de timp? N-o să vezi niciodată vreo acțiune disciplinară.
psychoo
Eu ma refeream la bateria scimbata, volan schimbat, etc.
Evident ca in cazul livrarii masinii nu se aplica sanctionarea unui individ din cadrul companiei.
Lex Luthor
Art. 244 Cod penal:

"Înșelăciunea
(1) Inducerea în eroare a unei persoane prin prezentarea ca adevărată a unei fapte mincinoase sau ca mincinoasă a unei fapte adevărate, în scopul de a obține pentru sine sau pentru altul un folos patrimonial injust și dacă s-a pricinuit o pagubă, se pedepsește cu închisoarea de la 6 luni la 3 ani."


Comentarii:

Latura obiectiva cuprinde ca element material actiunea de inducere in eroare care se realizeaza fie prin prezentarea ca adevarata a unei fapte mincinoase, fie prin prezentarea ca mincinoasa a unei fapte adevarate. Actiunea de inducere in eroare poate fi realizata in genere prin orice mijloace, de la simpla afirmatie mincinoasa sau reticenta pana la mijloace caracterizate de lege ca fiind frauduloase, caz in care, avem o forma agravata a infractiunii (art.244 , alin.2 C.p.). Indiferent de mijloacele folosite, faptuitorul trebuie sa creeze victimei o falsa reprezentare a realitatii, aceasta ajungand sa creada ca fapta mincinoasa este adevarata sau ca fapta adevarata este mincinoasa. Aptitudinea unui mijloc de a induce in eroare depinde nu numai de imprejurarile concrete in care este folosit, ci si de persoana victimei, de gradul ei de cultura, de starea psihica in care se gasea in momentul savarsirii faptei, etc.

Pentru existenta infractiunii nu intereseaza daca, datorita acestor imprejurari de ordin subiectiv, victima s-a lasat sau nu usor indusa in eroare. Legea urmareste indeosebi sa apere persoanele mai credule, mai putin prudente, deoarece tocmai asemenea persoane sunt expuse sa devina victime ale infractiunii.

De asemenea, fapta unui medic care, afirmand in mod mincinos ca un medicament are anumite insusiri de natura a vindeca maladia unui pacient, vinde acest medicament cu un pret superior celui real si dobandeste astfel un folos material injust, constituie infractiunea de inselaciune simpla prevazuta de art.244 alin.1 Cod penal.

Mai pe larg AICI
VladSoare
Exact. Iar cazul nostru nu se încadrează aici.
Dealerul n-a pretins niciodată că vinde o mașină nelovită, ci doar că vinde o mașină nouă. Or nouă, în accepțiunea legii, înseamnă nepusă niciodată în circulație. Ceea ce este un fapt adevărat - mașina era într-adevăr "nouă" conform acestei definiții.
Apoi, în momentul în care i s-a atras atenția că mașina a fost lovită, dealerul n-a negat, ci a oferit soluții compensatoare (reparație, etc.).
Deci nu se pune problema de înșelăciune în sensul Codului Penal, chiar dacă pentru noi, profanii, arată a înșelăciune în toată regula.
machinist
Vorbind strict despre situatia mea, timp de 2 luni si jumatate dealerul dar si Renault nu au recunoscut nici o clipa ca masina ar avea vreun fel de problema. Verbal ei au admis acest lucru dar nu mi-au oferit nici un punct de vedere in scris desi le-am solicitat asta in mod repetat. La fel si beneficiile oferite au fost doar la nivel de discutie. Cand am solicitat raspunsuri in scris acestea nu au mai venit. Este de inteles oarecum pentru ca ei s-ar fi expus din punct de vedere juridic in acest fel. Insa acest lucru imi oferea argumente pentru a inainta o plangere penala.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.