Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Consumuri megane IV
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane IV
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35
268cca
aici sunt cam 250-300km in afara orasului
meg2s
Adica ai 2.000 de km din astia in Bucuresti? Atunci e foarte ok consumul! Modul in multi-sense care e (predominant)?
268cca
este cel personalizat, cu toate pe neutru sau confort. au fost si niste reprize de sport, dar prea scurte ca sa faca vreo diferenta
speedman
Consum in oras (Bucuresti) in modul confort - 12.6 %, adica cu 42 de litri am parcurs 333 de km.
spy_oh_joy1389
București Pipera până în Sibiu via A3 și centura Brașov la mers mai chill, am reușit un 6.3L/100km cu GTul.
nazz
QUOTE(speedman @ 31 Oct 2019, 23:03)
Consum in oras (Bucuresti) in modul confort - 12.6 %, adica cu 42 de litri am parcurs 333 de km.
*



12 am scos si eu destul de constant cu 1.3 TCE 140 vara asta (cu AC pornit). Deci mie imi pare lux pt GT smile.gif)
vallixx
Consum exclusiv Bucuresti, insa evitate cat se poate orele de stat bara in bara - 9.4%

Asta vara in concediu, Bucuresti-Sveti Vlas-Bucuresti, mers super relaxat am reusit 1000 km cu un plin, nu stiu cat vine, oricum sub 6%. Masina doar cu 2 pers + bagaje + AC .

Dreff
Salutare,
Chisinau - Cheile Bicazului - Sighisoara - Sibiu

AC off, 3 oameni + Bagaje
[attachmentid=1628111072] [attachmentid=1628111073] [attachmentid=1628111074] [attachmentid=1628111071]
Mike959
Dreff cam acelasi consum l-am avut si eu in acest weekend pe 900 km.

A1 Buc-Pitesti- Ranca Calimanesti Sibiu-Paltinis si Retur Bucuresti cu 2 persoane si media de 64 km/h.

Iar pe A1 km buni intre 140-160 km/h dus si intors!

Eu unul sunt super multumit!Ajunge ca concureze cu diesel-ul in conditiile unui condus intre normal si repede!
Luvvsbby
Dupa primii 400 de km ai masinii, exclusiv in Bucuresti, 9.9 consum (Sedan 1.3 140 TCE).
sagetator
"Sa concureze" e cam mult spus. icon_mrgreen.gif Oricum, consumul este unul decent.
Mike959
QUOTE(Mike959 @ 4 Nov 2019, 15:22)
Dreff cam acelasi consum l-am avut si eu in acest weekend pe 900 km.

A1 Buc-Pitesti- Ranca  Calimanesti Sibiu-Paltinis si Retur Bucuresti cu 2 persoane si media de 64 km/h.

Iar pe A1 km buni intre 140-160 km/h dus si intors!

Eu unul sunt super multumit!Ajunge ca concureze cu diesel-ul in conditiile unui condus intre normal si repede!
*




Update...la bord afisa 5.5l iar in realitate la pompa a iesit 6l la suta ,deci are o eroare de 0,5l.

Sagetator cand spuneam concureaza ma refeream ca daca as fi mers cu viteza legala scoteam sub 5 lejer...4 ...4 si ceva smile.gif)

Cel mai putin am scos pe dn1 trebuia sa merg la aeroport dinspre Ploiesti si ajugeam prea repede si am mers 70 localitate....90 in afara si era sub 4 smile.gif)
speedman
Si la mers legal ai impresia ca dci ul consuma la fel? Consuma mult mai putin...un tce nu l poti compara cu un dci...desi ar fi bine.
Mike959
Speedman da normal ca si diesel-ul va consuma putin ,chiar mai putin decat tce....diferenta este ca la diesel il nenorocesti daca mergi mult asa...in schimb benzina chiar daca are filtru de particule,nu zice nici miau smile.gif)
myreno4me
Dar s-ar putea sa zica un grrrr prin capul pistoanelor de la mersul subturat !
cj98czh
benzinarul turbo cu turbina aia cat o nuca ... zici miaauuu turbo daca il duci subturat .... ca sa stiti ... invatati sa conducei motoare turbo indiferent ca sunt diesel sau benzina ... asta daca planuiti sa le tineti cativa ani ...
RveMO
Iar începeți cu diesel vs. benzina?

Diferența intre diesel si benzină crește tocmai in mersul sportiv. Eu nu am reusit sa scot consum mai mare de 6.4 in extraurban pe sport si credeti-ma ca am depasit tot ce am putut iar viteza legala a fost atinsă sporadic. Asta pe un drum de 350 km București- Dr. Tr. Severin .
Motoarele pe benzină, mai ales cele cu turbină au consum care se apropie de diesel la mers constant si cu viteză nu foarte mare. Astfel un GT poate consuma aproape ca un 1.5 desi motorul are dublu ca putere, dar tocmai ca in acea situatie e ca un 1.6 clasic deci tot undeva la 100 de CP.
vallixx
QUOTE(cj98czh @ 6 Nov 2019, 11:07)
benzinarul turbo cu turbina aia cat o nuca ... zici miaauuu turbo daca il duci subturat .... ca sa stiti ... invatati sa conducei motoare turbo indiferent ca sunt diesel sau benzina ... asta daca planuiti sa le tineti cativa ani ...
*


Daca respecti indicatia de schimbare de treapta de pe bord o sa mergi subturat in draci....
tatimeu
serios?
myreno4me
Foarte !
Cel putin la benzinare !
cj98czh
la clio am scos rahatul ala de indicator ...
tatimeu
uite ca la al meu benzinar de 9 ani si 140kkm am schimbat treapta de viteza numai cum imi indica trocuta si nu are nici pe dracu motorul. Imi indica treapta a 6a in oras la 55km/h iar turatia e undeva la 1600
la trractor la fel schimb si in 60kkm nu zice nimic. Oricum iti indica schimbare de treapta cam in jur de 1800-2000 ture cu cadere pe turatia de cuplu.

Ma indoiesc ca la turbatele astea noi (benzinare) sa iti indice sa schimbi aiurea.
myreno4me
Si ce motor de sub 1.3 litri cu turbina ai pe el ?
Nu vorbim aici de MPI-uri , caci si eu am mers cu 1.4 mai subturat decat subturatul, discutia este despre benzina tubo de 1.2 sau 1.33 litri !
Andy_ACS
Indicatoarele respective sunt pentru economie maxima. Ele tin cont si de sarcina, nu numai de turatie.
Riscul mare e sa mergi la o turatie mica, cum indica masina, constant, pentru ca apoi cand accelerezi sa ramai in aceeasi treapta si sa apesi acceleratia mai adanc.
Dar daca se doresc consumuri minime de pus aici pe topic e ok sa se mearga dupa indicatoare.
Eu merg in general mai turat decat ma roaga masina. Obtin consumuri bune, ungerea e corecta. Turatia o auzi daca ai "ureche muzicala", imediat iti dai sema ca nu e motorul in elementul lui, nu e nevoie de indicatoare.
Ultimul meu consum de exterior mers linistit e de 4.1l/100km, cu o stea la schimbarea vitezelor si in jur de 4 stele la anticipare si accelerare. Nu prea sar de 2-3 stele la schimbarea vitezelor deoarece schimb mai sus, pe la 2500, masina vrea sa schimb in sus la 1800...
268cca
total de acord, Andy. daca nu esti grabit, a se citi smucit/agitat, fara sa uiti sa schimbi treapta cand accelerezi puternic, atunci poti urma si indicatiile din bord. indicatorul tine cont si de modul in care accelerezi (Andy, la asta te refereai cand pomeneai de sarcina, nu?), dispare daca apesi mai tare si reapare la turatii mai mari. in oras daca m-as lua exclusiv dupa ce indica, nu as trece de 2000 rpm.
cel mai mic consum l-am avut de 4.9 (4 adulti+1 copil+toate cele necesare). evident condus potolit.
Flatron
Indicatoarele alea sugerează ceea ce o cutie automată ar face, adică ar schimba foarte repede în treaptă superioară. Important e să nu accelerezi foarte tare fără să schimbi în treaptă inferioară (de exemplu blană la 2000 rpm) și, da, să nu o arzi toată ziua pe la 1000-2000 rpm, s-o mai și cureți forțat din când în când. În rest, nu zice nimeni să te apuci să dai în ea toată ziua, cum zicea myreno4me că el merge constant la aproape 3000rpm sau ce mai susținea, că i-am mai spus o dată.

Și la GT, de exemplu, mă ține, să zicem, în a 7-a la 70km/h, dar și când îi dau blană, direct a 3-a, a 4-a.

Edit: Practic, cu postarea mea, cam susțin ce zice Andy.
Poty
Bai nu stiu cum sa va spun dar saptamana trecută am mers cu masina zilnic in București plecat dimineața la 7:30 lujerului, ajuns pe la aurel Vlaicu.. apoi seara la 6 spre casa

Viteza medie 11.2km/h consum mediu 13.8%

PS: ca vad ca vorbiti despre minunea de indicator de schimbator, ala e e in softul.tuturor ceasurilor pus sa apara intre 1700-2100rpm indiferent de motor indiferent de masina(talisman megane kadjar scenic etc)
myreno4me
Flatron, asa este am mers turat cu ea la inceput, in plaja 2500-3000 rpm. Acum , dupa aproape 20 mii km merg intre 2000-2500 rpm.
Pot sa o pun pe seama obisnuintei cu MPI-ul de care am vrut sa scap deoarece stilul meu de condus ar fi fost unul neadecvat motorului astuia, adica 1500-2000 rpm.
Un alt motiv a fost urmarirea diverselor pareri din mediul online despre modalitatea de a merge cu astfel de agregate.
Avand in vedere ca eu am cumparat masina fara drive-test si ca nu am mai condus vreodata un motor turbo benzina, am zis sa fac ce zic unii mai priceputi decat mine.
Motorul care il am eu este destul de departe de cel de 1.33 , sa schimb viteza la 1700 rpm ar insemna sa il pun in cap in 10 mii de km .
Consider ca nu i-am facut rau mergand turat mai ales in primii 10 mii de km, pana la urma este un motor pe benzina, fie el si turbo !
Legat de consum , eu sunt multumit, este comparabil cu cel de la 1.4 MPI , chiar mai mic !
tatimeu
QUOTE(Andy_ACS @ 6 Nov 2019, 15:28)
Indicatoarele respective sunt pentru economie maxima. Ele tin cont si de sarcina, nu numai de turatie.
Riscul mare e sa mergi la o turatie mica, cum indica masina, constant, pentru ca apoi cand accelerezi sa ramai in aceeasi treapta si sa apesi acceleratia mai adanc.
Dar daca se doresc consumuri minime de pus aici pe topic e ok sa se mearga dupa indicatoare.
Eu merg in general mai turat decat ma roaga masina. Obtin consumuri bune, ungerea e corecta. Turatia o auzi daca ai "ureche muzicala", imediat iti dai sema ca nu e motorul in elementul lui, nu e nevoie de indicatoare.
Ultimul meu consum de exterior mers linistit e de 4.1l/100km, cu o stea la schimbarea vitezelor si in jur de 4 stele la anticipare si accelerare. Nu prea sar de 2-3 stele la schimbarea vitezelor deoarece schimb mai sus, pe la 2500, masina vrea sa schimb in sus la 1800...
*



nu e nici un risc, iar masina iti indica corect cum sa schimbi, si nu sunt pentru economie maxima. nu e nici o diferenta intre consum sau e nesemnificativa.
in momentul in care esti in depasire nu iti indica sa treci in treapta superioara instant, algoritmul care sta la baza lui e destul de destept astfel ca indicatorul de schimbare in treapta superioara iti apare doar in momentul in care esti in viteza de croaziera (dupa depasire). In ceea ce priveste retogradarea unei trepte te anunta cu destul timp inainte de a simti tu cum trepideaza motorul.
cel mai clar exemplu de functionare a acelui indicator este cand faci comparatie intre stilul confort si sport. la sport indicatorul de schimbare treapta superioara apare mai tarziu iar de schimbare in treapta inferioara apare mai repede...stil de condus identic.
atata timp cat motorul il auzi ca motaie nu pufaie si nu trepideaza eu zic ca toate ungerile necesare sunt in normal.

in ceea ce priveste consumuri minime nu cred ca e cazul atat timp cat distantele parcurse difera de la mult la foarte mult. de exemplu eu nu o sa scot nici in 50 de ani consumul tau, poate ca un 4,8% la o viteza medie de 75-80km/h o sa reusesc si eu dar cam rar asa ceva.
Mike959
Tatimeu asa stiu si eu,ca este un indicator foarte destept care tine cont de multe,chiar si de greutate(cat de incarcata este masina) si de faptul ca masina este in panta sau nu si tot asa.

Nu este un indicator setat sa arata fix la o turatie sau intre atat si atat.....
speedman
Inca un consum de Bucuresti: 355 km cu un plin si 42 litri...11.8% in modul confort
Anterior am avut 12.6% iar modul de condus era perso.
myreno4me
11.29 la mine conform Fuelio, nu in Bucuresti insa cu viteza medie de 13,7km/h.
Mod Neutru !
lcc
După 4000 km.
myreno4me
De ieri am trecut-o pe sport, sunt curios cat ia in oras. Pe neutru e clar !
nlu
Primii 880 km, 1,3 140 tce, estate consum mediu de 6,5 viteza medie pe la 38km.
Bayek
11.7 consum mediu de Bucuresti, asta e realitatea. Masina consuma la fel ca o benzinara de categoria ei. Nu consumul e avantajul ei, ci placerea cu care se conduce, faptul ca in banii astia chiar e o masina in care te simti bine la volan.
myreno4me
15,4 in scadere de la 16 pe sport.
Concluzia e clara la mine, 10 pe eco, 13 pe neutru si minim 15 pe sport, aceleasi drumuri scurte de 3-4 km cu stat pe loc 5-10 minute.
Consumul din cate imi dau seama este estimat cumva si nu efectiv masurat. Adica, daca merg in forta cu ea deci mai repede consumul afisat este mai mic desi prin acceleratii sustinute arde mai multa benzina.
Bayek ,👍🤘
kappa_ii
1.3 115 cai . Consum pe cb 8.1 la pompa 10l . Asa mare eroare ?
Consumul esclusiv Bucuresti in ultima saptamana cu ambuteaje si stat mult la semafor. Am scos functia start stop. Cb monitorizeaza consumul si cand masina este in repaos dar cu motorul pornit ?
myreno4me
Cumva il monitorizeaza, umfla un 0,1 la vreo 10 minute de stat pe loc cu motorul pornit.
Legat de consum, nu ai cum sa il masori nici tu si cu atat mai putin masina, este ca si timpul....relativ !
kappa_ii
PE autostrada soarelui la 120 dus intors bucuresti constanta 5.5 pe bord. La pompa 6 % pe temperatura cu -2 3 ,grade distanta totala 520km

11 Jan 2020, 15:29:
In conditii normale 20+ grade. La mers cu 100 cred ca se pot scoate consum real de 4.5
adrianovici_2006
Poate pentru unii pare neverosimil dar este un consum real calculat la putin sub 4000km!
RveMO
Nu este nimic ciudat la scorul ala. Daca ai obtine 100% probabil te-ai duce in scorul dat de producator. Eu nu stiu insa cum poti sa mergi cu ea asa pentru 4000 de km.
speedman
Simplu...merge mai mult extraurban si legal..fara sa o bruscheze dupa cum arata valorile alea.
adrianovici_2006
QUOTE(speedman @ 18 Jan 2020, 22:08)
Simplu...merge mai mult extraurban si legal..fara sa o bruscheze dupa cum arata valorile alea.
*


Da, asa este! Zilnic fac naveta 50km, merg legal si foarte atent cu acceleratia! Iarna trecuta la aceeasi viteza medie ce se vede in foto, aveam consum de aproape 5%!
jbn
Iete si consumul meu pe ultimii aproape 10000 km. Cred ca la 10000 km se reseteaza calculatorul.

Conditiile in care au fost facuti acesti kilometri:
-data inceput: 11 august 2019
-drum Bucuresti - La Spezia (Italia) si inapoi (cam 3500 km, din care o buna parte pe autostrada)
-drumuri in tara (Bucuresti-Pitesti cu precadere + centura Bucuresti aproape zilnic + Bucuresti + cateva drumuri la munte).

Pe autostrada in tara merg de obicei cu viteza <limita + 10>, iar cand ma grabesc si traficul permite, cu 160. In afara tarii cu <limita>. Pe restul drumurilor respect limitele cam in 90% din cazuri. Exceptie face drumul Pitesti-Slatina, pe care il cunosc ca in palma si stiu pe unde stau radarele etc (acum cativa ani, cu Loganul dci de 65 hp, am franat o singura data de la Pitesti la Slatina pentru ca a iesit un idiot in drum fara sa se asigure).
myreno4me
Si cand ma gandesc la pretul pe care l-am obtinut pentru diesel... cu vreo 800 euro mai jos decat benzinarul....
Dupa 20 mii km, 1.66 tone de benzina mediul este 8 litri calculat de Fuelio.
Eu am inceput sa contorizez in rlink pe categorii calatoriile .
O sa vad pe ultimii 10 mii cat iese calculul bordului.
tatimeu
eu nu inteleg cum se dau stelutele respective pentru schimbat viteza? eu mai mult de doua nu am, desi la anticipare stau bine spre foarte bine. De ce pun intrebarea ? deoarece 50% din distanta parcursa este pe autostrada, unde vede doar treapta VI si viteza de 130km/h
Flatron
Păi cred că nu schimbi în treaptă superioară precum sunt săgețile alea de pe bord, adică probabil schimbi mai târziu decât vrea mașina.
jbn
Asta ar fi si teoria mea. Eu schimb constant pe la 2500, de aceea sageata aferenta este la orizontala. Probabil ca daca as incepe sa schimb cum vrea ea, sageata ar fi in sus smile.gif.
cj98czh
schimbul dupa sagetile alea este cea mai mare tampenie ... stai cu motorul subturat cam 90% din cazuri ..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.