Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ulei 2T in motorina sau alti aditivi folositi
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Diverse > Diverse
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12
cj98czh
Acolo se produce o ardere ... ce ungere sa se asigure? carburantul arde si uleiul tot la fel ...


Diminuarea zgomotului vine de la injectoare .... se diminueaza tacanitul acela de diesel ...

Singura protectie care o vad eu (nu sunt convins insa ca este si asa) este prin lubrifierea suplimentara apompei de inalta presiune .... cam atat ..
lungan
Ma refeream pana sa se aprinda amestecul, in timp ce acesta e comprimat de piston, nu se asigura si lubrifierea cu peretii camerei de ardere? Poate spun prostii, dar niciodatata nu e prea tarziu sa inveti... smile.gif.
M i h a i
QUOTE(lungan @ 12 Dec 2012, 15:00)
1.Am inceput si eu sa adaug ulei 2T. Habar nu am daca ajuta sau nu la lubrifierea pompei, insa cu siguranta nu dauneaza cu nimic, 
2.viata motorului cu siguranta va creste
*


1. Asa l-am intrebat si eu pe un taran (nu fac aluzie la tine, sa nu ma intelegi aiurea) care dadea cu azot la porumb...''De ce dai cu azot?'' El : nu stiu, dar toata lumea da..Cam asa ai explicat si tu..
2.da, dupa ultimile studii ale inginerilor de la mercedes , porsche si dacia-renault in colaborare cu unii useri de pe aici si fane-ștangă mecanicul ciocan zis ''omul cu diagnoza'' , s-a constatat ca viata motorului creste, totusi nu tine nimeni masina pana pica motorul... Recomandarea mea : cat timp este lucrul tau poti sa-ti bagi....ce vrei tu,,,in rezervor icon_mrgreen.gif

Cj- parca intr-un post spuneai (sper sa nu ma insel) ca o fosta masina de a ta a ajuns la nu stiu cati km ...din cauza uleiului 2te nu? tongue.gif
diesel_power
QUOTE(lungan @ 12 Dec 2012, 16:29)
Ma refeream pana sa se aprinda amestecul, in timp ce acesta e comprimat de piston, nu se asigura si lubrifierea cu peretii camerei de ardere? Poate spun prostii, dar niciodatata nu e prea tarziu sa inveti... smile.gif.
*



E bine ca esti dispus sa inveti smile.gif
Motorul diesel nu functioneaza pe baza de amestec precum motoarele pe benzina. Poti sa uiti de conceptul de amestec. Atunci cand urca pistonul, el comprima doar aerul. Candva in jurul punctului mort superior se injecteaza combustibilul la presiune f mare (~2200bar parca la 1.5 dci), combustibilul autoaprinzandu-se practic instantaneu.

Intr-adevar, singurul avantaj al uleiului 2T este ungerea mai buna a pompei de injectie.
lungan
Nu, eu ti-am dat o explicatie concreta, numai ca nu sunt sigur ca este adevarat ce am spus. Ma refeream la motor fara sistemul de injectie.

L.E. @ diesel_power: inseamna ca am gresit, credeam ca pistonul comprima un amestec de motorina cu aer, pana acesta se aprinde.
Si daca injectoarele faceau zgomot, iar acum nu mai fac, inseamna ca uleiul asta e ok, nu? Adica isi face treaba si ajuta la lubrifiere. Eu o sa mai pun, macar un timp ca sa vad cum se comporta masina.
Laurentziu83
Tot n-a trecut moda asta cu pus tot felul de kkt-uri in rezervor? wacko.gif

Ma asteptam sa se termine repede...
Axe
...nu, dar mai asteptam ! biggrin.gif
AndreiMR
Mie mi-a recomandat un nene, de la reprezentanta reno "cu staif" sa bag ulei 2t in motorina, pentru ca, citez: "motorina asta cu bioetanol nu face bine deloc motorului". Nu am de gand sa ii urmez sfatul, stiu cateva loganuri care au trecut de 250.000 de km fara nicio problema la motor fara ulei in rezervor iar eu in mod cert nu o sa tin masina atati km, dar e interesant ca recomanda chiar mesterii "oficiali" maglavaisul.
spy_oh_joy1389
Da, ca inginerii cand proiecteaza nu stiu care e standardul de combustibil sau ce schimbari vor urma in tarile in care vand masinile radmasa.gif . Sunt motoare renault care merg foarte bine numai pe bioetanol sau numai cu gpl, desigur sunt proiectate pentru asta.
Tin minte cum imi povestea mie tot asa un nene mecanic din reprezentanta cum coboara el la munte cu frana de mana trasa si cu ea scoasa din viteza sa faca economie.
QUOTE(Laurentziu83 @ 12 Dec 2012, 20:42)
Tot n-a trecut moda asta cu pus tot felul de kkt-uri in rezervor?  wacko.gif

Ma asteptam sa se termine repede...
*




Pai asta e ca horoscopul. Un rahat care dainuie in continuare.
andu911
Un aditiv special pentru asa ceva, facut de Liqui Moly... costa 20 lei. Si se amesteca cu 80 Litri de motorina.
Deci la 480 lei bagat in motorina, mai dati 20 lei pe un aditiv.

Lasati-le naibii de uleiuri si alte leacuri babesti. biggrin.gif

user posted image
cj98czh
Parerea mea este sa lasi si tu orice fel de aditivi .... motorina buna este suficient.
lungan
Aditivul de la Liqui Moly este pe baza de naphtha, care se gaseste din belsug si in uleiul 2T. Vad ca se recomanda sa se puna in cantitate destul de mica, ceea ce ma face sa cred ca raportul de 1:200, de ulei 2T pe care l-am folosit, e mai mult decat suficient.
Surpriza numarul 2 am avut-o in dimineata aceasta. La -7 grade motorul a pornit cum nu a mai facut-o de mult, aproape instantaneu (nu exagerez deloc smile.gif ). In ultima vreme, de cand a venit frigul, imi cam facea figuri cu pornirea. Nu mai vorbesc de clantanitul ala pe care il avea motorul in primele minute de functionare, a disparut complet...
Concluzia mea: o sa folosesc in continuare ulei 2T, chiar imi pare rau ca am fost sceptic cu privire la beneficii si nu am bagat mai demult. Nu il consider un "kkt" cum au scris unii pe aici, exact pentru asta este conceput, sa se amestece cu combustibil si sa asigure lubrifierea componenteleor motorului.
Fiecare face ce vrea cu masina lui, pentru cei care sunt contra folosirii le recomand sa puna ulei macar o data, ca sa vada diferenta. Nu ai cum sa-ti strici motorul daca pui o singura data.
Tuturor, multi km fara probleme, cu sau fara aditivi in rezervor!
cj98czh
QUOTE(lungan @ 13 Dec 2012, 09:03)
exact pentru asta este conceput, sa se amestece cu combustibil si sa asigure lubrifierea componenteleor motorului.
*




Ia citeste mataluta ce scrie pe bidonul de ulei 2T - "A nu se amesteca cu motorina!"
lungan
Se amesteca foarte bine cu motorina. Eu am luat Castrol si nu scrie asa ceva. Ar trebui sa spuna si de ce sa nu se amestece...
In noaptea asta se anunta geruri si mai mari, sunt curios cum se va comporta masina maine dimineata.
andu911
QUOTE(cj98czh @ 13 Dec 2012, 08:38)
Parerea mea este sa lasi si tu orice fel de aditivi .... motorina buna este suficient.
*



Eu nu bag nimic in motorina... n-am probleme de genul asta.

lungan
Tu ai masina serioasa, sistemul de injectie este mai fiabil. La 1.5 dci apar de regula probleme, am un amic cu Logan care la 20.000 de km a schimbat in garantie pompa, injectoare, conducte, din cauza piliturii, iar la 70.000 de km a mai schimbat 2 injectoare (masina iesise din garantie). Eu am 90.000 de km si nu am avut probleme pana acum, doar ca de iarna trecuta mai face figuri la pornire, cand temperaturile scad sub 0 grade.
andu911
Stiu ce probleme sunt la Delphi, multumeste-i lui Dumnezeu ca nu ai pe masina pompa din loturile cu probleme.
Spuneam doar ca poti sa folosesti in loc de ulei, aditiv special pentru pompa. Singura mea dilema este legata de amestecul omogen dintre ulei si motorina... sa nu te trezesti ca intra in injector vreun gram de ulei nediluat, pe care nu stiu daca o sa il pulverizeze.
crisolro
QUOTE(Synyster @ 12 Dec 2012, 22:15)
Mie mi-a recomandat un nene, de la reprezentanta reno "cu staif" sa bag ulei 2t in motorina, pentru ca, citez: "motorina asta cu bioetanol nu face bine deloc motorului". Nu am de gand sa ii urmez sfatul, stiu cateva loganuri care au trecut de 250.000 de km fara nicio problema la motor fara ulei in rezervor iar eu in mod cert nu o sa tin masina atati km, dar e interesant ca recomanda chiar mesterii "oficiali" maglavaisul.
*



cu tot respectul: daca lucreaza la reprezentanta reno nu inseamna ca e mare mester oficial si doxa in materie - poate cunoaste renourile mai bine si se duce direct la un surub etc dar de aici pana la a emite "teoreme" e cale lunga ... au si aia dudele lor si nu cred ca vorbea din carti si in urma unor traininguri, specializari facute pe la uzine reno din Franta etc.
atata dragoste mai au ei pentru masinile noastre de imi vine sa lacrimez ... da' mi-aduc aminte cum un magadau d-asta de acolo avea un plictis general la o revizie si i-a fost cam lene sa dea la para dupa ce mi-a schimbat filtrul de motorina si i-a bagat el cateva chei lungi pana s-a amorsat si a pornit: "lasa dom'le ca n-are nimic!" (asta e una asa, la rece caci daca stau sa-mi scotocesc memoria sau forumul, gasim unele muult mai "grele")
Axe
Rog insistent: nu mai faceti reclama uleiului 2T ca s-a scumpit !!!
E nashpa bey lumeee, nu-l mai folositi ca imediat bate motorul si arde garnitura de chiulasa.
diesel_power
Adevarat, infunda catalizatorul si creeaza depuneri in motor. In plus, motorul va scoate fum.
Respectati recomandarile producatorului si nu mai puneti tot felul de minuni in rezervor. Motorul functioneaza cu motorina, nu cu ulei !
AndreiMR
QUOTE(crisolro @ 14 Dec 2012, 08:09)
cu tot respectul: daca lucreaza la reprezentanta reno nu inseamna ca e mare mester oficial si doxa in materie - poate cunoaste renourile mai bine si se duce direct la un surub etc dar de aici pana la a emite "teoreme" e cale lunga ... au si aia dudele lor si nu cred ca vorbea din carti si in urma unor traininguri, specializari facute pe la uzine reno din Franta etc.
atata dragoste mai au ei pentru masinile noastre de imi vine sa lacrimez ... da' mi-aduc aminte cum un magadau d-asta de acolo avea un plictis general la o revizie si i-a fost cam lene sa dea la para dupa ce mi-a schimbat filtrul de motorina si i-a bagat el cateva chei lungi pana s-a amorsat si a pornit: "lasa dom'le ca n-are nimic!" (asta e una asa, la rece caci daca stau sa-mi scotocesc memoria sau forumul, gasim unele muult mai "grele")
*




De acord, dar e interesant, pentru ca cine nu se pricepe, sau cine nu e interesat de masini, ia de bun ce zicea nea mecanicu, pune solutii minune in rezervor si apoi poate sa ajunga sa planga pe langa ea cand isi dau duhul injectoare, pompe sau mai stiu eu ce. Sau poate sa nu aiba alt efect decat o cheltuiala in plus, pe uleiul de trabant, nu stiu si sincer nici nu sunt curios sa aflu. Dupa mine, motorina de la statii de incredere si reviziile facute la timp cu consumabile de calitate sunt suficiente pentru orice motor. Daca pica ceva, sunt convins ca pica si cu mama uleiului in rezervor.
Laurentziu83
Eu sunt curios cine ar cumpara o masina noua la care sa stie din prima ca e obligat sa completeze cu ulei la fiecare alimentare cu motorina, ca la Trabant.
lungan
Revin cu impresii noi. Ieri dimineata la 7 temperatura a fost de -15 grade, masina a pornit la prima cheie, fara fluctuatii ale turometrului sau becuri aprinse in bord. Iarna trecuta a pornit mai greu si suspectam ca ar avea probleme cu vreun senzor sau cu bateria (acum e in al 6-lea an de viata). Astazi a fost mai frig, la ora 9 erau -17 grade, probabil peste noapte a fost si mai rece. Nu a pornit la prima cheie, dar nici nu am lasat sa invarta mult, maxim 4 rotatii. La a doua cheie a pornit repede. Asta e partea buna, se pare ca ajuta pornirea la rece si reduce zgomotul motorului.
Partea nasoala smile.gif : masina parca nu mai are aceeasi vlaga. Ieri dimineata am facut un drum la Bucuresti si mi se pare ca accelereaza mai greu ca inainte. Pe aici am citit ca ar creste cifra cetanica, dar ma indoiesc. Ajnuge la viteza maxima constructiva, am incercat intre Buzau si Ramnic, numai ca mai greu, sau cel putin impresia asta mi-a lasat-o.
O sa pun in continuare, iarna cate 250 ml / plin si in rest mai ptin. Daca imi pica motorul sau se infunda catalizatorul, va anunt. smile.gif.
sorinrs
Sint extrem de dezamagit de toti cei care "sar in sus" la aceasta asa-zisa "blasfemie" de a pune ulei de motor 2 timpi in motorina pentru ungere.
Daca ar sti raposatul Rudolf Diesel cit s-a retardat lumea prin prisma consumerismului si a lipsei de informatie bazata pe tehnologie, s-ar rasuci in mormint. El, saracu' inventase motorul cu aprindere prin compresie folosind tocmai ULEI...ce-i drept vegetal.
Cine vine si spune ca se strica injectoare sau mai stiu eu ce de la citiva ml de ulei /litru de motorina este ori habarnist in ale mecanicii/fizicii ori este un fel de mecanohabotnic (face doar ce i-a zis mecanicu'lu peste de la dacia-reno).
Este complet lipsit de riscuri adaugarea de ulei 2 timpi in motorina chiar si pina la proportii de 20-25 de ml/litru asa cum se adauga in benzina.
Despre beneficii va spun cind termin testul inceput.
Laurentziu83
Pai a da banii aiurea pe uleiul 2T fix consumerism este, atata timp cat motorul ala a fost proiectat sa fie alimentat doar cu motorina.
Ma repet, as vrea sa vad pe cineva ca isi cumpara un diesel la care va fi conditionat de adaugarea de ulei 2T in motorina.
Iar faptul ca Rudolf Diesel a inventat acest motor folosind drept combustibil ulei, nu are nici o legatura cu discutia de acum, putea sa-l inventeze sa functioneze si cu balega de vaca, daca balega ar fi luat foc in urma compresiei. Motorul diesel are drept principiu aprinderea prin compresie a unui combustibil fosil. Ce a aparut mai apoi, respectiv pompa de injectie, sistemul de injectie directa, apoi common-rail-ul, adaugarea turbinei, a filtrului de particule, astea nu mai au treaba cu Rudolf Diesel. Eh, fix astea nu existau la momentul inventiei motorului si fix astea risca sa se deterioreze daca se utilizeaza ulei 2T.

Eu personal vad adaugarea de ulei 2T in motorina ca o operatie facuta din plictiseala de catre romani, care au ramas fara obiectul muncii in week-end in parcare la dacie (care dacie a luat calea rematului), ca sa adoarma ei fericiti noaptea ca prin ceea ce fac ei cresc viata motorului.
Mai tineti minte diversele inventii si modificari facute in parcare, cu jiglere la carburator subdimensionate, amestecuri sarace pentru a scadea consumul, uleiuri scumpe in motor (dar nepotrivite), reglaje ale motorului facute dupa ureche, etc, etc? Eh, toate astea, rareori faceau masina mai performanta dar, in cele mai multe cazuri, o distrugeau. Asa si cu uleiul 2T. Nimeni nu poate spune ca i-ar fi picat vreun injector daca nu ar fi turnat ulei in motorina (pe 100 de mii de km, de exemplu), dar in mod sigur exista riscul de a scapa mai mult ulei si de a infinda vreun injector, de a deteriora catalizatorul si filtrul de particule, etc...
sorinrs
QUOTE(Laurentziu83 @ 24 Dec 2012, 00:55)
Pai a da banii aiurea pe uleiul 2T fix consumerism este, atata timp cat motorul ala a fost proiectat sa fie alimentat doar cu motorina.
Ma repet, as vrea sa vad pe cineva ca isi cumpara un diesel la care va fi conditionat de adaugarea de ulei 2T in motorina.
Iar faptul ca Rudolf Diesel a inventat acest motor folosind drept combustibil ulei, nu are nici o legatura cu discutia de acum, putea sa-l inventeze sa functioneze si cu balega de vaca, daca balega ar fi luat foc in urma compresiei. Motorul diesel are drept principiu aprinderea prin compresie a unui combustibil fosil. Ce a aparut mai apoi, respectiv pompa de injectie, sistemul de injectie directa, apoi common-rail-ul, adaugarea turbinei, a filtrului de particule, astea nu mai au treaba cu Rudolf Diesel. Eh, fix astea nu existau la momentul inventiei motorului si fix astea risca sa se deterioreze daca se utilizeaza ulei 2T.

Eu personal vad adaugarea de ulei 2T in motorina ca o operatie facuta din plictiseala de catre romani, care au ramas fara obiectul muncii in week-end in parcare la dacie (care dacie a luat calea rematului), ca sa adoarma ei fericiti noaptea ca prin ceea ce fac ei cresc viata motorului.
Mai tineti minte diversele inventii si modificari facute in parcare, cu jiglere la carburator subdimensionate, amestecuri sarace pentru a scadea consumul, uleiuri scumpe in motor (dar nepotrivite), reglaje ale motorului facute dupa ureche, etc, etc? Eh, toate astea, rareori faceau masina mai performanta dar, in cele mai multe cazuri, o distrugeau. Asa si cu uleiul 2T. Nimeni nu poate spune ca i-ar fi picat vreun injector daca nu ar fi turnat ulei in motorina (pe 100 de mii de km, de exemplu), dar in mod sigur exista riscul de a scapa mai mult ulei si de a infinda vreun injector, de a deteriora catalizatorul si filtrul de particule, etc...
*


Exact ce spuneam si te rog sa nu o iei personal:

1. Motorul Dci poate merge cu amestec motorina-ulei de orice fel in proportie de 60/40 fara probleme. E dovedit si superexperimentat.
2. Tu vezi adaugarea de ulei 2 timpi ca fiind plictiseala. Dar de ce se mai adauga aditivi la motorina? TOATA motorina e aditivata...aici nu mai intra in conflict cu producatorul de care asculti tu orbeste?
3. Cunosc mai multi patiti cind a luat-o turbina pe ulei si motorul dci a tras tot uliul din baie si l-a ars linistit fara nicio consecinta la injectoare/catalizatoare/dpf.
4.Sa-ti mai dau un spiel: iarna se poate adauga si benzina in motorina pentru eliminarea apei si o pornire mai usoara, cam 0,5 litri la 40 motorina.

eugenTL
Hai renoul ca renoul, dar daca iti luai un a8, S, seria 7 diesel de 80.000euro mai bagai 2t in el?
diesel_power
Asa e, plictiseala, consumerism, inutilitate, bani aruncati, motor Euro 3 proiectat in avans sa functioneze optim cu motorina Euro 5.
Laurentiu83 e dumnezeul mecanicii (ca doar a lucrat in service Reno) asa ca ascultati-l si terminati odata cu uleiul asta 2T ca ii tot creste pretul !
VladSoare
QUOTE(eugenTL @ 24 Dec 2012, 10:52)
Hai renoul ca renoul, dar daca iti luai un a8, S, seria 7 diesel de 80.000euro mai bagai 2t in el?
*


Dacă aș avea optzeci de mii de dat pe un A8, atunci aș avea și bani de benzină și n-aș avea motiv să-l iau cu motor diesel. biggrin.gif tongue.gif
eugenTL
nu toti iubesc benzina smile.gif
mumus
taicamiu cand eram mic, avea trabant, si in benzina punea ulei, dar doar ptr ca masina nu avea pompa de ulei separata...ungerea se facea direct cu uleiul din benizina.

acu, daca voi ziceti ca e sanatos sa torni ulei in motorina...eu nu va contrazic, dar eu zic ca nu e ok sa indemni si pe altcineva sa faca la fel...si sa zici ca nu pateste nimic domle...
mac1
QUOTE(sorinrs @ 23 Dec 2012, 21:47)
Sint extrem de dezamagit de toti cei care "sar in sus" la aceasta asa-zisa "blasfemie" de a pune ulei de motor 2 timpi in motorina pentru ungere.
Daca ar sti raposatul Rudolf Diesel cit s-a retardat lumea prin prisma consumerismului si a lipsei de informatie bazata pe tehnologie, s-ar rasuci in mormint. El, saracu' inventase motorul cu aprindere prin compresie folosind tocmai ULEI...ce-i drept vegetal.
Cine vine si spune ca se strica injectoare sau mai stiu eu ce de la citiva ml de ulei /litru de motorina este ori habarnist in ale mecanicii/fizicii ori este un fel de mecanohabotnic (face doar ce i-a zis mecanicu'lu peste de la dacia-reno).
Este complet lipsit de riscuri adaugarea de ulei 2 timpi in motorina chiar si pina la proportii de 20-25 de ml/litru asa cum se adauga in benzina.
Despre beneficii va spun cind termin testul inceput.
*


aplauze.gif


QUOTE(sorinrs @ 24 Dec 2012, 10:32)
4.Sa-ti mai dau un spiel: iarna se poate adauga si benzina in motorina pentru eliminarea apei si o pornire mai usoara, cam 0,5 litri la 40 motorina.
*


Asa este.
Exista si un producator renumit de masini care recomanda ( in manualul de folosire al masinii) acest amestec pe timpul iernii.


QUOTE(mumus @ 24 Dec 2012, 18:33)

acu, daca voi ziceti ca e sanatos sa torni ulei in motorina...eu nu va contrazic, dar eu zic ca nu e ok sa indemni si pe altcineva sa faca la fel...si sa zici ca nu pateste nimic domle...
*


Aici nu indeamna nimeni pe nimeni. Este un topic unde se discuta despre acest amestec. Fiecare trage ce concluzie vrea.
Unii sunt contra altii sunt pro. Dar pana la indemn...e cale lunga.


eugenTL
Daca tot spui, spune si numele acelui producator renumit...si eventual o poza din manual..eu unul sunt curios
mac1
Daca tot esti curios.....este vorba de.....NISSAN.
Iar recomandarea a fost facuta pentru motoarele diesel de pe ...PATROL.
eugenTL
Pai ce avea mai special acel patrol? Nu de alta dar eu am pathfinder si nu scrie asa ceva...
Sau hai sa o luam altfel.. daca la patrol scria probabil era nevoie, deci unde nu scrie nu e nevoie. logic.
Laurentziu83
Pana nu vad o poza din manualul unei masini (exceptand Trabant) in care sa scrie ca se recomanda sa pui ulei 2T noi aici vorbim discutii. Renault interzice adaugarea oricaror aditivi in carburanti sau in uleiuri, iar aici pot pune o poza din manual, trebuie doar sa cobor pana la masina.
Iar sa-mi cumpar un Audi A8 ca sa umblu cu bidoane de ulei in portbagaj cat timp nu le am nici in portbagaj la Matiz...

QUOTE(diesel_power @ 24 Dec 2012, 11:52)
Asa e, plictiseala, consumerism, inutilitate, bani aruncati, motor Euro 3 proiectat in avans sa functioneze optim cu motorina Euro 5.
Laurentiu83 e dumnezeul mecanicii (ca doar a lucrat in service Reno) asa ca ascultati-l si terminati odata cu uleiul asta 2T ca ii tot creste pretul !
*


Multumesc pentru aprecieri, dar nu imi place sa ma laud. Sunt aici pentru ca imi place sa dau un sfat bun care poate la un moment dat pastreaza niste bani in buzunarul cuiva, bani ce pot fi utilizati mai cu folos.
Un simplu multumesc, fie el si pe PM, imi este de ajuns ca sa stiu ca mi-am facut treaba bine, e tot ce imi trebuie ca sa evoluez.

P.S.: da jos plasticele alea de pe botul masinii, altfel, cand ai sa mergi la drum lung poti sa uiti de ele, incingi motorul, deformezi chiulasa si, e destul de complicat si scump sa o inlocuiesti, fie si cu piesa din dezmembrari.
AndreiMR
QUOTE(eugenTL @ 25 Dec 2012, 12:19)
Pai ce avea mai special acel patrol? Nu de alta dar eu am pathfinder si nu scrie asa ceva...
Sau hai sa o luam altfel.. daca la patrol scria probabil era nevoie, deci unde nu scrie nu e nevoie. logic.
*



O fi ca sa previna problema care aparea la X-trail, cu motorina inghetata si masina care nu pornea pe timp geros. Desi imi vine greu sa cred ca un Nissan Patrol, gandit pentru cele mai dure conditii de utilizare, ar refuza sa porneasca la frig...
cj98czh
Patrol umbla pe drumuri si offroad cu mult inainte sa se nasca X-trail-ul ... si recomandarea de care zice mac1 exista intradevar dar pentru o generatie veche de Patrol .... diesel aspirat care mergea si cu ulei bunica fara nici o greata ...
Axe
Oricum, pana nu vine argon, discutia e incolora, insipida si inutila alcoholic.gif
Catalinmodena
Cand va aud cu ''Renault nu recomanda'' imi vine chip de nebunie.Pai normal ca nu recomanda,ca sa decartai 2 mii de euro pe reparatie la ei.Renault recomanda si schimbul cadrului motor la (M2) la caderea bucselor,sunt curios cati au facut asa ceva.Erau pe aici mai demult cateva topicuri din afara unde se relata problema piliturii,de asta ce mai spuneti?

Sau,a vazut cineva pompa de motorina desfacuta sa vada defectul ce duce la pilitura?
Eu am benzina,insa daca asi avea diesel asi pune fara niciun regret,mai ales dupa ce am auzit treaba asta de la cineva care efectiv reconditioneaza pompe si injectoare,cu ultarsunete,cu generare de coduri,cu dat rezervor jos,intr-un mod cat se poate de profesionist.Se adauga pentru a unge pompa,deoarece motorina este saraca,uscata si nu are ungere.

Asa ca cei care nu folositi asa ceva,nu-i mai contraziceti pe cei care folosesc,pentru ca o faceti aiurea din moment ce nimeni nu are, caci nu are cum sa aiba niste argumente concrete pentru a nu folosi ulei 2t.A,daca asi vedea o polemica intre cineva care a folosit si nu i s-a parut ok asi mai zice,insa din moment ce toti care folosesc au aceiasi parere......... !
eugenTL
Sau poate toti care folosesc au parte de efectul placebo.
De fapt oricum nu te poti astepta la nici un efect imediat..in timp vei constata daca ai probleme cu pompa sau nu... Nu e ca atunci cand iti faci cip si simti ca masian trage...Aici nu simti nimic, si nici nu vei simti.
Laurentziu83
QUOTE(Catalinmodena @ 26 Dec 2012, 17:09)
Sau,a vazut cineva pompa de motorina desfacuta sa vada defectul ce duce la pilitura?
Eu am benzina,insa daca asi avea diesel asi pune fara niciun regret,mai ales dupa ce am auzit treaba asta de la cineva care efectiv reconditioneaza pompe si injectoare,cu ultarsunete,cu generare de coduri,cu dat rezervor jos,intr-un mod cat se poate de profesionist.Se adauga pentru a unge pompa,deoarece motorina este saraca,uscata si nu are ungere.
*


Si motorina care se vinde in vest e mai grasa sau cum?

Ma repet:
Sunt zeci de mii de masini in Romania cu motoare diesel utilizate in regim de firma, care alimenteaza de la statiile din Ro, fac zeci de mii de km anual si nu pune nimeni ulei 2T. Si cu toate astea nu pica nici un injector pe ele. Care-i secretul?
spy_oh_joy1389
QUOTE(Catalinmodena @ 26 Dec 2012)

Asa ca cei care nu folositi asa ceva,nu-i mai contraziceti pe cei care folosesc,pentru ca o faceti aiurea din moment ce nimeni nu are, caci nu are cum sa aiba niste argumente concrete pentru a nu folosi ulei 2t.A,daca asi vedea o polemica intre cineva care a folosit si nu i s-a parut ok asi mai zice,insa din moment ce toti care folosesc au aceiasi parere......... !
*


Cand zici baga x in rezervor trebuie sa vii tu cu argumente pro nu eu cu argumente contra ce ai zis. Iar cu "mi-a zis mie x care face y ca dupa parerea lui personala" pe mine nu m-ai convinge.

Dar la benzina de ce nu bagi ulei 2t? Asa-i ca-i grasa benzina? Mai ceva ca motorina?
Laurentziu83
E grasa...de Cotnari. biggrin.gif
Axe
QUOTE(eugenTL @ 26 Dec 2012, 19:09)
Sau poate toti care folosesc au parte de efectul placebo.
De fapt oricum nu te poti astepta la nici un efect imediat..in timp vei constata daca ai probleme cu pompa sau nu... Nu e ca atunci cand iti faci cip si simti ca masian trage...Aici nu simti nimic, si nici nu vei simti.
*



Efectul imediat, cu care toti cei ce l-am folosit am fost de acord este scaderea zgomotului produs de pompa !
De aici, o concluzie de bun simt te duce cu gandul ca nu mai sufera atat de mult, deci scade uzura, corect ?!
pishky
QUOTE(Laurentziu83 @ 26 Dec 2012, 21:06)
Si motorina care se vinde in vest e mai grasa sau cum?

Ma repet:
Sunt zeci de mii de masini in Romania cu motoare diesel utilizate in regim de firma, care alimenteaza de la statiile din Ro, fac zeci de mii de km anual si nu pune nimeni ulei 2T. Si cu toate astea nu pica nici un injector pe ele. Care-i secretul?
*



folosesc un ulei bun, si la timp pentru lubrifiere. (in baia de ulei adica)
Laurentziu83
Si la motor daca ii pui ulei gros (15w40 de exemplu) ii va scadea zgomotul, dar asta nu va insemna ca il va proteja ci, dimpotriva, uleiul gros nu va mai intra chiar peste tot.
Asa si aici: pompa de injectie a fost proiectata sa lucreze cu motorina si doar cu motorina, nu cu diferite adaosuri. Cel care a proiectat masina a cautat sa o faca cat mai usor de utilizat de catre clienti, de aceea a marit cat a putut intervalele de service, le-a facut cat mai fiabile, a pus indicatorul de nivel ulei in bord, a introdus cutia automata, servodirectia, etc.
Cine ar mai cumpara acum o masina la care sa trebuiasca sa completezi cu diverse adaosuri in motorina, la care sa folosesti tecalemitul ca sa ungi pompa de apa, sa schimbi uleiul la fiecare 2-3 mii de km, sa completezi cu apa distilata in baterie, sa gresezi caseta de directie, sa ungi rulmentii de pe spate, etc, etc?
NIMENI. Producatorul respectiv ar da faliment, deoarece clientii din ziua de azi dau mii de euro pe masini si platesc rate ani de zile la ele tocmai ca doar sa-i dea cheie si sa mearga la nesfarsit cu ele, nu sa stea sa le bibileasca in week-end ca pe vechea rabla.
sorinrs
<<Si la motor daca ii pui ulei gros (15w40 de exemplu) ii va scadea zgomotul, dar asta nu va insemna ca il va proteja ci, dimpotriva, uleiul gros nu va mai intra chiar peste tot.
Asa si aici: pompa de injectie a fost proiectata sa lucreze cu motorina si doar cu motorina, nu cu diferite adaosuri. Cel care a proiectat masina a cautat sa o faca cat mai usor de utilizat de catre clienti, de aceea a marit cat a putut intervalele de service, le-a facut cat mai fiabile, a pus indicatorul de nivel ulei in bord, a introdus cutia automata, servodirectia, etc.>>

Prietene, nu te supara, dar dupa cum te-ai exprimat aici despre ulei "mai gros" si ca "nu va intra peste tot", tocmai te-ai descalificat total in privinta cunostintelor tale despre uleiuri/motoare/ungere.

Pentru cultura ta generala, uleiul 15 W 40 e fix "la fel de gros", ca sa ma exprim in termenii pe care ii intelegi tu,ca oricare alt ulei de grupa 40 incepind cu 0W, 5W, 10W si 20 W, la temperatura normala de functionare a motorului.
Unica diferenta e data de caracteristicile uleiurilor la rece.
Tot pentru informatia ta, uleiul "intra peste tot" indiferent de gradul SAE iar zgomotul redus al unui motor la folosirea unui ulei 15w 40 provine de la uleiul mineral.

Iar cei care vor sa-si asigure o ungere suplimentara pentru pompa si injectoare adaugind ulei de 2 timpi in motorina, sigur nu-s genul care "pun botul" la vrajeala ieftina de "mecanici reno".
Laurentziu83
Nu stiu daca m-am descalificat in vreun fel sau altul, ci doar m-am exprimat intr-un limbaj cat mai accesibil (sau voiai sa explic DPDV molecular si sa intru in 1000 de teorii despre uleiuri ce nu isi au locul aici si sa nu inteleaga nimeni?) dar in mod sigur tu nu ai adus nici un argument in a sustine utilitatea uleiului 2T in motorina. Iar cei care pun ulei 2T in motorina se pare ca "pun botul" la diverse teorii cum ca respectivul ulei ar proteja injectoarele, cat timp injectoarele se strica de la apa sau de la impuritati, nu de la cat de grasa sau de slaba e motorina.

Pana una-alta, a adauga ulei 2T la common-rail aduce cu urmatorul articol:
http://www.timesnewroman.ro/life-death/836...ului-toata-ziua

P.S.: Daca tot ai trecut pe aici, poti sa raspunzi si la intrebarea bolduita pusa de mine in postul #292?
Multumesc.
Catalinmodena
Daca nu vedeam pilitura in motorina scursa din filtru mai credeam ce zici Laurentiu.Daca nu vedeam canalele facute datorita frecarii pe pastitele din pompa iara credeam.Acum mai avem putin si nu mai recunoastem nici celebra problema a piliturii?

Iar cu fraza '' Cel care a proiectat masina a cautat sa o faca cat mai usor de utilizat de catre clienti, de aceea a marit cat a putut intervalele de service, le-a facut cat mai fiabile '',cel putin in ceea ce priveste 1.5 cu injectie made by Delphi numai fiabile nu sunt!

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.