Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Anvelope Laguna III
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna III
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16
espacern
Nu trebuie sa astepti pana la termenul limita de ITP.... echipajul mobil de la RAR te poate controla oricand pe drum si-ti pierzi valabilitatea ITP-ului pe langa amenda/talon!
madhorsefuzzy
E foarte adevarat ce spui, doar ca eu nu am vazut vreunul. Dar poate nu merg eu pe unde merge Marius.
marius80_eugen
Aveti dreptate cu ARRul, dar din pacate trebuie sa ma risc la treaba cu anvelopele, nu va contrazic. Sper sa nu fie o problema din avest punct de vedere pentru ca e cam greu sa vada ei ce anvelope am eu trecute in carte, pentru ca in talon nu sunt trecute, apoi diferentele sunt mici , nu am pus de 19' sau niste chestii ciudate/aberante pe masina, apoi voi avea si jantele originale Renault, deci nici din punctul asta de vedere nu au de ce sa atraga atentia.
Oricine poate sa o pateasca pentru orice, dar cred ca e prea stoc masina ca sa atraga atentia pentru o diferenta infima la anvelope. Pentru niste alegeri pur comerciale nu mi se pare normal sa dau cu 25% mai mult pe anvelope. Oricum compromisul facut de mine NU afecteaza deloc siguranta, ci din contra, o imbunatateste.
De la 130 CP la peste 170CP si cuplul marit si nebuniile din capul meu, la care se adauga drumurile astea mizerabile si pline de gropi necesita anvelope mai late si rezistente. Uitati cam ce patesc anvelopele de iarna pe care ma cam mananca sa le duc pe la garantie. Si apropos, erau si XL si 96 la greutate, iar viteza parca W. Din pacate de la cele de pe Megane 3 facute in Germania la cele facute in Rusia , chiar WD4 , uite ca sunt diferente de calitate.
Am facut niste poze la anvelopele de iarna Nokian 205/60/16 cu Dot 2017 folosite 2 luni la inceputul lui 2017 si iarna asta , deci inca5 luni. Sa-mi spuneti ce parere aveti la cum arata.
Mentionez ca geometria masinii este ok, nu trage, nu uzeaza aiurea, iar cele vechi de vara pe 17' au fost uzate uniform.
Astea arata rau, imbatranite si cu crampoanele aproape smulse numai pe exteriorul rotilor, deci nu prea pot da vina nici pe presiune prea mica sau prea mare, iar acele semne de imbatranire intre crampoane la fel exista numai pe exterior. Parca seamana putin cu Michelinurile PS4 ale colegului... la uzura prematura.
andru1973
cauciucurile de iarna au un compus diferit, cu un amestec de cauciuc mai flexibil la temperaturi scăzute, ceea ce permite o mai mare aderență.

4 Apr 2018, 09:41:
mu arata rău, părerea mea,din ce an sunt cauciucurile?
AndreiMR
Mie nu mi se pare ca arata anormal...se vede o oarecare uzura pe laterale, deci posibil presiunea n-a fost ce trebuie. Vezi ce scrie in manual, sa nu recomande o alta presiune pentru anvelope de iarna. La Alfa din semnatura cartea spune ca pentru iarna sa adaugi 0.2 la presiunea mentionata pe stalpul usii. Uite aici Nokiane cu probleme:

cj98czh
QUOTE(marius80_eugen @ 4 Apr 2018, 10:30)
e cam greu sa vada ei ce anvelope am eu trecute in carte, pentru ca in talon nu sunt trecute,
*



Ce copil esti ... o simpla serie de sasiu bagata in laptopul celor de la RAR si stie tot ce este omologat pe masina ta ...
silvanu96
Acu hai sa fim seriosi. Ce masini opreste filtrul RAR? In nici un caz LagunaIII.
Chestia asta mi se pare ca faza cu drobu de sare.
Mi se pare corecta faza aplicata de altii , frate pui ce vrei, dar daca se intampla ceva ,platesti tot.
mars
In felul asta ar avea o scuza si aia cu DPF off, nu? Eu zic asa: daca nu iti permiti sa tii masina asa cum a gandit-o producatorul, o vinzi frumos si iti iei alta. Nu e nicio rusine sa ai Logan sau Fiat Panda.
marius80_eugen
AndreiMR daca era presiunea se uzau ambele laterale si nu doar exteriorul.
Adica daca nu vreau sa pun 215 latime pt ca mi se pare prea mica si predispusa la uzura prematura, inseamna ca nu-mi permit masina sau cum ?
Mi-au sosit anvelopele, sunt ok, dar mai dureaza pana le pun pe masina pt ca acum am alta problema si anume jantele. Am jante Bose de Megane 3 care au prezone de 12 si se pare ca Laguna are prezoane de 14, asa ca trebuie sa vad cum fac gaurile putin mai mari.
Ciudat cum jantele Dezent de pe Megane s-au potrivit perfect, iar astea fac probleme. Stiu ca la strug ar fi ideal, dar cum strungarii sunt pe cale de disparitie trebuie sa gasesc o rezolvare.
espacern
Cauciucurile neconforme merg la fix cu jantele neadegvate.....are argon flex universal "rezolvator"!
marius80_eugen
Idei pentru a rezolva problema ai ? Un service care se ocupa si cu rectificari in Bucuresti ?
Rotile asa au iesit, imi plac si vreau sa rezolv problema. E simplu sa spun ca renunt, ca le vand , ca iau altele si pun pe celelalte anvelopele , dar mie imi plac astea. In plus la echilibrare cu tot cu senzori presiune au luat intre 5 si 45 gr , deci sunt in stare f buna.
Apropos, stie cineva schema de la culorile senzorilor, adica ce culoare pe ce roata vine ? ( ca sa nu mai schimb rotile intre ele).
espacern
La Bucuresti cunosc bine doar aeroportul....dar pe la BV stiu ceva stungari specialisti.
Oricum nu este recomandat sa folosesti jante/pneu "exotice".....pentru tinuta de drum/dinamica masinii de exemplu!
Problema ta nu trebuie sa existe in mod normal.
marius80_eugen
Eu am considerat ca folosind de origine tocmai sa nu am probleme, dar nicaieri nu am citit ca difera gaura de prezon si nici nu m-am lovit de problema cand am pus Dezenturile de 16 de la Megane3 la Laguna3.
Modelul este Bose pt Megane 3 si sunt cam 10.6 kg aprox. Si chiar nu le consider exotice. Diferenta la prezon e cam de 1-1.5 mm , nu este mare, dar este .
mars
Nu exista jante Bose. Sunt Schuss (Black) si s-au pus si pe Scenic (fara dungile alea negre).
cj98czh
Nu stii nimic mars-ule ...ale. lui este Boss-ule .. asta incepe sa il faca pe argon copil mic la capitolul improvizatii ..
mars
Si as mai adauga faptul ca Schuss Black alea (de fapt CMS - made in Turkiye) au ET49, fata de jantele de 17" de Laguna III, cum ar fi Spider, care au ET47.
marius80_eugen
Mars ai dreptate , am considerat ca de la ET47 la 49 este nesemnificativa diferenta , mai ales ca trec de la 215 la 225 ... La Dezenturile de 16 am ET 45 parca si sunt ok. Stiu ca asa se numesc si jantele, pt ca scrie si pe ele si din pacate scrie tot pe spate si de Turkey, dar asta este viata , nu le putem avea pe toate. Poate la anul o sa mi se puna pata pe ambele ... deocamdata imi plac astea si as dori sa-mi rezolv problema cu gaurile.
De schema de culori de la senori stie cineva ceva ? Ca sa nu le mai zapacesc dupa ce le montez.
marius80_eugen
Recomand GoodYear Eagle F1 Asymetric , am facut deja vreo 300 km cu ele si sunt ok. Imediat dupa ce le pui pe masina, pana se aseaza fac putin zgomot, dar apoi zgomotul la rulare, mai ales cu geamurile inchise este mult mai mic decat la Primacy de ex. Au grip o gramada, pe fata trebuie sa le tin in 2.7 ca sa nu faca burtica si pe spate cam 2.4. Consum e ok, o sa vad si pe ploaie cum se comporta in viitor , deocamdata sunt ok.
Pana se mai repara drumurile trebuie sa merg mai atent la gropi pt ca am 225/45/17, dar nu este un capat de tara, nu este nimic exagerat. Imi place protectia de janta, este chiar peste janta vreo jumatate de cm, nu numai la nivel cu ea si ca aspect sunt ok.
Nu prea mai dau scarturi cu ele la plecari rapide, dar nici nu mai incerc pt ca isi fac treaba f bine si ajuta masina sa plece repede, chiar si cu cuplul marit de peste 380nm.
Culmea este ca fiind zgomotul mai mic, ai tendinta sa mergi mai repede si ... nu e bine la radar. Daca inainte aveam eroare de 2-3 km, acum e cam de 3-4 km/h pe Waze la 100 km/h.

Trr28 nu stiu ce faci tu cu 91h, dar iti recomand un 94v daca vrei sa ai parte de anvelope mai bune. Completeaza si motorizarea masinii. Eu si la Megane 3 break tot 94/96 V foloseam pt ca masinile sunt grele si au tendinta sa uzeze mai repede anvelopele pe fata.
Vezi ca Dunlop si Goodyear au promotii si la 4 anvelope de 16' au bonus 50 lei, iar la 17' au bonus de 300 lei inapoi in cupoane de cumparaturi. In rest Hankookurile sunt low-medium calitativ.
madhorsefuzzy
QUOTE(marius80_eugen @ 11 Apr 2018, 12:15)
Au grip o gramada, pe fata trebuie sa le tin in 2.7 ca sa nu faca burtica si pe spate cam 2.4.
Ce faceeeeee???

Eu cand ziceam ca le tin 2.7 fata cu 2.45 spate te uitai chioras. tongue.gif

Acum Crossclimate+ urile le tin 3.1 fata cu 2.0 spate. Si tot nu imi plac ca si cauciucuri. Cred ca din cauza ca sunt all season.
marius80_eugen
Daca le las in 2.6 la rece, cand o las mai pe borduri sau pe denivelari se vad cam desumflate. Cu 2.7 raman ferme si se simt ok si in volan. Normal ca le-am pus si la 3.0, dar numaram pietricelele de pe drum radmasa.gif , parca mergeam pe cursiera cu sa de carbon. Pe spate o sa mai incerc si alte presiuni, deocamdata se comporta ok cu 2.4 . Oricum grija trebuie sa fie pe fata, spatele e mai ok si rezistent la gropi neocolibile.
Consumul e ok icon_mrgreen.gif , asa ca sunt f multumit de ele, directia e mai precisa si reactioneaza f ok, progresiv si o sa le mai incerc pe viitor. Nu au blocat pana acum in 2 situatii extreme si e pericol mare sa fiu pupat din spate la ce adormiti sunt mai ales dimineata si in weekend.
madhorsefuzzy
Eu am facut galma pe spate: am dat cu fata eliberand frana in ultimul moment si apoi, din instinct, am calcat-o dinou si am dat cu spatele infranat in denivelare.

Desi am verificat pe fata jantele si anvelopele in seara aia, dupa cateva zile mi-a aratat cineva galma pe spate.
marius80_eugen
Eu stiam ca galmele sunt acoperite de garantie. La mine, la talon de 45 si cu protectie de janta, nici nu e loc de galme. icon_mrgreen.gif
Eu tot ce aud de allseason-urile astea nu fac decat sa-mi confirme parerea ca nu sunt de mine. Daca ai fi ramas pe PS4 sau Primacy4 cred ca ai fi fost mai multumit de ele.
madhorsefuzzy
Cam cat crezi ca e diferenta de talon intre 225/45 R18 (cu care am facut eu galma cu tot cu protectie de janta) si 225/45 R17?

Data viitoare ma duc cu galma la garantie desi stiu cum am dat cu ea in denivelare.
cj98czh
QUOTE(madhorsefuzzy @ 12 Apr 2018, 14:48)
Cam cat crezi ca e diferenta de talon
*



0 smile.gif
St
Marius are 225/45 R17? Nu prea sunt dimensiune recomandata pentru Laguna asta din cate imi amintesc.
marius80_eugen
QUOTE(madhorsefuzzy @ 12 Apr 2018, 13:48)
Data viitoare ma duc cu galma la garantie desi stiu cum am dat cu ea in denivelare.
*


Nu conteaza cum ai dat, dar ar trebui sa nu se vada ca fiind provenita dintr-un factor "uman" exterior, daca vrei sa te rezolve pe garantie.Nu stiam ca ai si tu protectie la janta la acele allseason-uri, dar chiar si asa uite ca sunt sensibile lateral ... desi practic ai "dat" doar intr-o miscare la viteza mica din cate spui si a fost mai mult o deformare, nu trozneala.
Stiu ca e zero diferenta de talon, tocmai de aia nu m-am agitat sa trec pe 18 si am preferat sa raman pe 17. Singura diferenta care se simte este doar la pata de contact intre 17 si 18' si la greutate, care se pare ca este cam de 800 - 900gr. la acelasi model de anvelopa.
madhorsefuzzy
Nu ai nimerit-o nici cu pata de contact 17" vs 18". E si acolo fix 0 diferenta la aceeasi presiune.

Galma am facut-o cu PilotSuperSport. CrossClimete-urile+ sunt intacte.

A fost trosneala: parctic e ca si cum as fi dat intr-o muchie de bordura mai rotunjita cam cu 40-50Km/h pe franare. Franam de la 70-80Km/h. Daca nu franam cand am dat cu spatele nu se intampla nimic. Adica nu mai dadeam 800lei pe un CrossClimete+.
Liquor77
Mi-am incaltat azi masina cu Hankook-urile Ventus Prime 3.
Problema e ca simt toate denivelarile din asfalt mult mai intens decat cu BfGoodrich-uriule de iarna.
Am verificat presiunea la roti: 2.4 pe fata 2.3 pe spate.
Pe portiera scrie 2.3 pe fata, 2.1 pe spate.

Faza e ca simt fiecare groapa mult mai intels decat cu cele de iarna, sunt mai moi celel din urma, stiu, dar totusi ma asteptam sa fie mai confortabile...
andru1973
la craterele din romania ...... biggrin.gif e normal sa simți
madhorsefuzzy
Eu merg cu 3.0 fata si 1.9 spate. E mai ok decat cu 3.1 si 2.0.
cristian_nechita
1.9? De aia ai si facut galma.
madhorsefuzzy
Hai cititi cum trebuie: CrossClimate+ 3.0 cu 1.9, PSS cu care am facut galma 2.7 cu 2.45.

2.45 nu e presiune de galma.
argon
3 e prea mult, ținând cont că la cald ajung la 3.3 daca nu ai azot. Cartea zice la 2.0 dci 2.7 că presiune de autostradă, in rest mai puțin. Iar la 1.5 dci nu știu, probabil maxim 2.5 pe autostradă.
madhorsefuzzy
Si totusi la 3.1-3.0 calca cum trebuie rotile pe asfalt si le simt bine pe curbe. 3.0 pentru un pic de extra confort daca pot sa zic asa. 3.1 e un pic peste limita de confort.

Cu 3 la rece ajung la 3.3 pe autostrada la viteze mari e adevarat. 3.4 scrie max pe anvelopa.

La 2.6 cum scrie pe usa parca sunt pe gumilastice pe curbe iar confortul nu creste considerabil.
cristian_nechita
QUOTE(argon @ 14 Apr 2018, 07:08)
3 e prea mult, ținând cont că la cald ajung la 3.3 daca nu ai azot. Cartea zice la 2.0 dci 2.7 că presiune de autostradă, in rest mai puțin.  Iar la 1.5 dci nu știu, probabil  maxim 2.5 pe autostradă.
*



Depinde care carte.
Pana in 2011 au recomandat presiuni mult mai mici, apoi s-au razgandit.
Probabil din motive de ecologie/consum.
marius80_eugen
Eu am inceput sa ma obisnuiesc cu GY Asy3 , le folosesc la 2.7 fata si 2.4 spate la rece si ajung la cald la 2.9 si 2.6. Nu sunt prea comfortabile, mai ales daca nu am greutate in masina, dar cu plinul facut si cu grija la gropi sunt ok.
Inca se tin bine, o singura data au patinat, dar era si ceva pietris pe jos. La mers cu geamurile inchise, dar fara parapeti aau altceva din care sa ricoseze zgomotul, sunt silentioase si ai impresia ca mergi mult mai incet, ceva de genul -20-30 km/h.
Credeti ca ar fi o idee sa-i fac o geometrie la masina ? Nu am probl cu ea, doar preventiv ma gandeam.
madhorsefuzzy
Eu am tot facut geometrii degeaba. Unele fortate intradevar.

La 2.9 cu 2.6 la cald ajungi cu ele de la 2.7 cu 2.45 la rece. Fata se incalzeste mai mult.

2.9 cu 2.6 la cald e presiunea pe care am folosit-o la toate anvelopele avute mai putin CrossClimate+.
Liquor77
Se pare ca verificatorul meu de presiune era defect, arata aiurea.
Am ajuns la Mall la aparatul de presiune unde imi arata 2.9 fata, 2.8 spate.
Acum le am la 2.3 fata 2.1 spate si masina se comporta impecabil.
Adevarul e ca sunt 1 milion de gauri in asfalt odata cu trecerea anotimpului rece si pana le carpesc astia mai dureaza.
madhorsefuzzy
QUOTE(madhorsefuzzy @ 25 Mar 2018, 17:59)
In rest astept vara cu 40 de grade sa vad care e treaba cu CrossClomate+ - urile.


Update CrossClimate+: BEST TYRE EVER!!! up.gif










asta daca ai avut inainte Danubiana sau Victoria de Floresti. mandru.gif
dandobre
Păi in poza nu e CC+
Ceva interesant, zic eu
https://youtu.be/QseDx-aBaK4
madhorsefuzzy
Nici nu am zis ca sunt. biggrin.gif

Cu alea din poza am frana si viraje mai bune. Sunt anvelope de vara, pentru vara. radmasa.gif

CC+ -urile nu vor mai vedea vara pe masina mea. Doar iarna unde pe uscat sunt mult mai ok decat alea de iarna. Pe zapada o sa imi aduc aminte ca nu am anvelope de iarna. radmasa.gif

Dar asa ramane pe urmatorii 2 ani. Am cheltuit destul 10.000 Lei pe anvelope si jante in 4 ani si jumatate. Doar materialele fara montaj, plumbi, etc.
dandobre
Să nu zici că ai pus tot Michelin... biggrin.gif
Alea par niște Primacy 3
mars
Goodyear EfficientGrip Performance
b06fcn
Cu din alea am dat si eu Leguma, sunt foarte bune, atat pe ud cat si pe uscat...
madhorsefuzzy
Intradevar sunt Goodyear EfficientGrip Performance. Cine stie cunoaste. biggrin.gif

@b06cfn: pentru Avensis nu sunt bune? Sau Dunlop Sport BluResponse?
dandobre
Știu că lui fcn nu-i plac coreenele, dar i-aș recomanda Hankook VentusPrime3, care sunt surprinzător de bune, le am pe Golf. Și din ce spune tipul ăla din videoclipul pus mai sus, stau și foarte bine in teste...
Daca nu, Continental FTW...
b06fcn
Nu e ca nu-mi plac alea coreene, stiu ca au mai evoluat fata de acum 11 ani cand am luat Kia si le-am concediat in clipa nr.2. M-am uitat si la Nexen N'Plus Hd Blue pentru Toyota, le am pe Megane luate anul trecut si sunt multumit de cum se comporta pe ud. Aceeasi dimensiune ca pe Toyota am vazut la un vecin pe o Skoda noua, am sa il intreb cum se comporta pe ud, daca nu o sa merg tot pe Efficient Grip Performance, desi parca voiam sa mai schimb brandul, Toyota a avut doar GY de la inceput...daca gasesc Uniroyal Rainsport3 iau din alea, doar sa fie XL...
marius80_eugen
QUOTE(madhorsefuzzy @ 4 May 2018, 20:23)
Update CrossClimate+: BEST TYRE EVER!!!  up.gif
asta daca ai avut inainte Danubiana sau Victoria de Floresti. mandru.gif
*


Aha, in sfarsit ti-ai venit in fire. Era imposibil sa fii multumit de CC cat timp avusesei PS4 ...
Dupa un drum pana la Cluj si unul pana la mare concluzia este ca GY Asy3 sunt super bhne, dar trebuie drumuri bune. Sta in curbe cat nu suport eu sa trag de mine si de pasageri, iar la viteza, nici o trepidatie sau zgomot in plus nici la peste 200, doar vantul ...
Primacy 4 nu incearca nimeni ?
Sooky
Vã salut, am anvelope de vara si doresc sa le schimb cu unele all season, am 225.45.18, am gasit unele pirelli all season si run flat la un pret foarte bun, masina mea are suspensia cam tare+ jantele pe 18, am inteles ca anvelopele run flat sunt mult mai tari decât celelalte, aveti un sfat si pentru mine? Multumesc
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.