Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Anvelope Laguna III
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna III
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16
b76bgaarh
ala e scor de bucuresti.
dantes
Need advice....
4 caucioace de iarna, 215/50/17 95V

1. nokian wr A4 aprox pe 510 lei
2. michelin Pilot Alpin 5 pe la 620 lei
3. Goodyear UG Perf G1 pe la 630 lei
4. Continental TS-850 pe la 650 lei

Am avut nokian, am fost mega multumit de ele, insa nu mai stiu cum stau clasamentele acum... toate sunt C cu B pe ud, iar la zgomot 71-72...
In familie am mai luat michelin pilot a4, la fel...extra mega multumit....dar acu ceva ani.

Deci pendulez intre nokian si michelin...restul nu stiu pe viu, insa cam astea sunt pe stoc.
Ce ie mai bun?

PieS: nokian wr D4 e ciumegu care e boss, insa A4 e modelul de anu' asta care cica ar fi si mai ciumeg...paaaanaaa meaaaaa...toti isi lauda marfa... de 400 de lei diferenta bag un plin si le rodez pe la un munte...si mai ramane si de cateva shaorme... tongue.gif
b76bgaarh
din alea, nokian.
mars
GY alea sunt 560 lei la Norauto. La fel si Dunlop WS5. Dar nici Nokianele nu sunt rele.
madhorsefuzzy
Daca are in carte si 225/50 R17 poate lua la 550 ron tot de la norauto si GY si Dunlop. Neaparat cu 98 la sarcina nu mai putin.
dantes
215/50/17...norauto doar pe comanda, orice.
Deci nokian...got it.
tomageorgian
Kormoran sau Riken? tongue.gif de vara
dantes
QUOTE(b76bgaarh @ 2 Nov 2016, 16:39)
din alea, nokian.
*



Checked!
Imi cam plac momentan pe ud mai mult, viteza mca dar si autostrada...chiar mult mai bun decat orice am avut comparativ pana acum. Sa vedem la iarna...gheata, zapada,floscaiala si frig!
mars
Asimetrice wub.gif!
marius80_eugen
Imi cer scuze nu am reusit sa citesc tot topicul , dar am nevoie urgenta de cateva sfaturi pentru ca iau masina si nu are decat anvelope de vara pe 17 si am un set de jante pe 16 pe care vreau sa le fac de iarna :
1. ce marime trebuie sa fie anvelopele pe 16' ? 205/60/16 ?
2. de ce unii prefera anvelope cu XL de iarna? Este prea grea masina pe fata sau de ce ?
3. pe M3 am avut Nokian 195/65/15 si am fost foarte multumit de ele. Pe 16' ce anvelope recomandati ok ca pret/calitate ?

Specification Sidewall Radius Diameter Circumference Revs/km Difference
215/55-17 118mm 334mm 668mm 2100mm 476 0.0%
205/60-16 123mm 326mm 652mm 2050mm 488 -2.4%

Asta imi da cand calculez pe net. Adica rotile pe 16, de iarna vor fi mai mici decat cele de vara in diametru ??? Pai nu e deloc bine ... sincer preferam invers, adica sa salt putin masina eventual iarna.

Specification Sidewall Radius Diameter Circumference Revs/km Difference
215/55-17 118mm 334mm 668mm 2100mm 476 0.0%
215/60-16 129mm 332mm 664mm 2087mm 479 -0.6%

Parca e mai bine ???

Specification Sidewall Radius Diameter Circumference Revs/km Difference
215/55-17 118mm 334mm 668mm 2100mm 476 0.0%
205/65-16 133mm 336mm 673mm 2114mm 473 0.7%
Parca e si mai bine ...

In talon cat este marimea la 16' ? Dar pe 17' cat ? Pentru ca am inteles ca unii folosesc 215 si unii 225 /55/17 .
mars
Pai depinde daca masina a venit cu PDG sau nu. Eu am in carte 215/50/R17 95, 225/60/R17 98 si 225/45/R18 95, toate fiind XL.
OvidiuMe
215/50/R17 95W sau 205/60/R16 91H
marius80_eugen
Nu a venit cu PDG , mi-au confirmt in service ca e normala . Deci a fi 205/60/R16 91H marimea normala . Partea nasoala este ca acele calcule din postul meu de mai sus sunt reale, adica roata pe 16 va fi mai mica decat cea de vara ... nasol. Pe 65 de obicei sunt masinile de marfa ... si eu nici nu suport burta facuta de anvelopa, asa ca ma voi conforma acestei marimi.
Va rog sa-mi spuneti de ce e mai bine cu XL, adica ranforsata ?
cj98czh
QUOTE(mars @ 20 Jan 2017, 08:15)
Pai depinde daca masina a venit cu PDG sau nu. Eu am in carte 215/50/R17 95, 225/60/R17 98 si 225/45/R18 95, toate fiind XL.
*




Curios ca la Vagon care este cu vreo 300 kg mai greu decat L3 ... nu este trecut partea de XL ...

Am doar asa:
225X60R16 98H
225X55R17 98H
245X45R18 100W
245X40R19 98Y

Eu le prefer pe cele de 18 .. de aia nici nu am schimbat dimensiunile ... masina arata cel mai ok cu ele ..
madhorsefuzzy
Partea cu XL e data de indicele de greutate impreuna cu dimensiunea. Ele in carte sunt date impreuna deci si faptul ca pe masina se folosesc cauciucuri XL rezulta din combinatia prezentata.

La mine in carte am anvelope 225/50 R17 98V fara sa scrie XL pe nicaieri. Eu am cumparat 225/50 R17 94H fara sa stiu la acel moment care cum sunt XL. Pe 225/50 R17 cele cu 94 sunt non XL iar cele 98 sunt XL.
mars
QUOTE(cj98czh @ 20 Jan 2017, 10:49)
Curios ca la Vagon care este cu vreo 300 kg mai greu decat L3 ... nu este trecut partea de XL ...

Am doar asa:
225X60R16 98H
225X55R17 98H
245X45R18 100W
245X40R19 98Y

*



Eu cred ca toate alea sunt XL wink.gif.
cj98czh
Pe Michellin-urile Primacy 3 aruncate in toamna si nici pe astea de iarna ... pe anvelope nu scrie nicaieri de XL ... or fi .. dar eu nu am vazut sa scrie ...

Intreb pentru ca sunt in cautare de anvelope de vara ... si acu daca ma uit mai atent sunt pe 18" si cu mentiunea de XL si fara ... deci de care trebe ...?!?

Toate au indice 100W ..
argon
xl e o prostie de marketing. Ceea ce conteaza e numarul dinaintea indicelui de viteza. 100 tine 800kg, deci 3200 kg, vezi cat ai in talon la sarcina maxima admisa, care trebuie sa fie mai mica de atat, dar nu la limita, ci sa ramana o marja.
R19/16v
C-asa crezi tu, nu? Ca sarcina e distribuita intotdeauna fix 25%/roata, deci 4x800=3200kg radmasa.gif
cj98czh
sunt cu aproape 1 t sub ... sarcina maxima admisa la mine este 2300 kg., din care masina are 1811 kg ... date luate din CIV

20 Jan 2017, 15:32:
Cum imi dau seama daca trebuie sau nu XL-uri ... prin documentatii nu scrie nimic ... scrie doar de indicii scrisi mai sus pt. rotile omologate ...
mars
http://m.michelin.ro/anvelope/michelin-pri...245-45-18-100-W

Deci XL. Argon, poate incerci sa te abtii... Indicele de sarcina spune daca anvelopa e sau nu XL, pentru o anumita dimensiune, iar treaba asta chiar conteaza la comportamentul masinii. Fuzzy poate sa va explice mai bine cum e sa mergi cu anvelope non-XL.
argon
SI am zis eu altceva? Nu trebuie sa scrie niciunde xl, aia e o prostie marketing, din indice iti dai seama oricum.
mars
OK... dar cam scrie. http://www.oponeo.co.uk/tyre-article/reinf...d-disadvantages
madhorsefuzzy
QUOTE(mars @ 20 Jan 2017, 17:09)
Fuzzy poate sa va explice mai bine cum e sa mergi cu anvelope non-XL.
Mai naspa decat cu XL pe o masina pe care trebuie XL.

Mai ales pe: "The tyre’s greater rigidity ensures stability, more effective transmission of the vehicle’s power to the road surface, better handling on corners, a faster reaction to turns and a greater resistance to additional loads and forces."
marius80_eugen
Am inteles oarecum printre randuri. Deci trebuie sa caut oricand, fie vara, fie iarna cu XL ... deci mai grele, dar mai rezistente. Cu indicele de greutate pe la 96 ar fi ok ???
Abia acum m-am prins ... cred ca se mai duce si din burta anvelopelor, dar sunt mult mai rigide ...
mars
Cu anvelope XL (ca d'alea trebuie - nu stiu daca si alea pe 16) si presiune 2.6 cu 2.2 (asta pentru oras, ca pentru autostrada e si mai mare), nu fac nicio burta. Si mai e ceva: pici ITP cu un indice de incarcare mai mic decat cel din cartea masinii.


marius80_eugen
Da, am inteles. Deci trebuie peste 92 ca indice si cel putin H la viteza, nu ? Cartea masinii abia acolo mi-o fac ... deci deocamdata eu orbecai dupa piese sperand sa fie compatibile.
Va rog daca stiti ce ET trebuie la L3 fara PDG, pentru ca este destul de greu sa iau o roata si sa merg cu masina la vulcanizare sa o incerc si apoi sa vad ce fac cu rotile de 16, mai ales ca trebuie sa vad si de senzorii de presiune.
ET e cel de la 35 la 48 ... , distanta intre prezoane am aflat-o si e clar ca este aceeasi de la M3.

Dezent RN High gloss 7x16' , 5x114.3, ET48 - astea sunt jantele mele pe 16 si m-ai desumflat rau cu ... incercatul , dar normal ca ai dreptate, pot sa iasa din cifre si cand le pui ... sa iei o mare teapa. E clar ... se lasa cu chin si frig pt ca trebuie sa le incerc si pe fata si pe spate ... sau numai pe fata ar fi problema din cauza discului si a etrierului mai mare ???

La anvelope inca nu m-am hotarat daca sa incerc marea cu degetul cu niste
http://www.emag.ro/anvelopa-de-iarna-kelly...2/pd/DXJQK7BBM/
adica : KELLY WinterHP XL - made by GoodYear 205/60 R16 96H

sau sa arunc cu bani (in lautari) cu :
http://www.emag.ro/anvelopa-de-iarna-nokia...l/pd/D96FQ2BBM/
adica : NOKIAN WR D4 XL 205/60 R16 96H

Inca ma mai gandesc. Oricum le-am gasit pe ambele in alte parti si mai ieftine ... dar diferenta intre ele tot este si ma gandesc eu ca mai mult de 3 ierni nu le tin si iar le dau bonus la masina ...
mars
Doar pe fata e problema cu jantele, dar poate ai discuri mai mici, daca masina nu are 4Control. Eu iti recomand Nokian sau ceva la fel de bun, chit ca n-o tii prea mult.
marius80_eugen
Nokian este mai scump decat Dunlop si Continental , cu 20 lei mai ieftin decat Michellin ... toti le-au ridicat in slavi (si eu sunt unul dintre vinovati) si uite ca acum sunt scumpe in draci ...
mars
Sau BF Goodrich, daca nu vrei sa dai multi bani. Sunt considerate medii, dar stau bine in teste, imediat dupa alea de mai sus. Am avut pe Laguna II si au fost foarte OK, mult peste Debica Frigo cu care cumparasem masina.
marius80_eugen
Ai dreptate si in cazul asta. Eu am avut de vara si am fost foarte multumit de ele, se toceau mai repede, dar aveau un grip super.
Eu eram incantat putin de Debica pentru ca erau facute in Franta cica , erau un model ok si aveau la specificatii zgomotul si franarea si economia ok. Voi privi mai atent si catre BF.
R19/16v
Ia-ti o masina pe care sa-ti poti permite sa o intreti. Kelly?! Really?!
marius80_eugen
Nu este problema de intretinut si nici macar de 400-500 lei diferenta de anvelope, dar in 3 ierni tare mi-e ca iar schimb masina si sunt sigur ca si aceste Kelly isi fac treaba foarte bine cel putin 2 ierni, mai ales ca le tin depozitate ok.
Am mai cumparat un set direct din Sibiu pt un prieten cu Skoda si mi-a spus ca sunt super. Eu cand le-am luat am verificat si erau in Polonia facute si erau foarte usoare iar la vulcanizare a intrat foarte putin plumb la echilibrare, desi erau pe jante vechi, adica aroape 60% din cat am avut eu pus pe Dunlop de vara pe 16 pe jante noi. Apoi sunt C la consum si B la franare cu 70db , ceea ce nu se pot lauda multe anvelope de top cu astfel de performante.
Oricum ... vorbim vorbe pt ca acum nu am de unde sa iau aproape nimic , trebuie sa astept pana sapt viitoare pentru ca ori nu sunt pe stoc , ori se aduc de prin tara ... si culmea e ca desi multi nu mai au decat 1-2 bucati pe stoc , nu scad preturile deloc.
Ma uit momentan dupa Kelly (250lei) , Dunlop (370) si Nokian (410), dar vreau sa le iau direct , nu sa astept 2-3 zilesi daca pica ceva la pret ok si specificatii acceptabile , mai ales la franare sa aiba cel putin B ... sar pe ele.

Acum am venit de la masina si pe usa am urmatoarele :
215/50/17
225/45/18 umflate la 2.6 si 2.2 si pentru autostrada si in afara (ciudat rau) si roata de rezerva este 185/65/16 si trebuie lasata umflata la 2.6 bar.
Maine voi incerca sa fac un drum cu ea pana la cea mai apropiata vulcanizare sa-mi incerce o roata cu 205/55/16 (ca asa le am deocamdata pe cele noi) si sa vad daca atinge undeva si daca nu atinge dau comanda de anvelope pe 16, altfel ... cred ca imi voi lua numai anvelope pe 17 de iarna ... adica ma usuca ... si recuperez din bani prin vanzarea rotilor complete pe 16.

Acum marea problema este : daca nu scrie pe usa decat de cea de rezerva si in rest numai de marimea de 17 si 18 ... eu am voie legal sa pun si pe 205/60/16 ? ( asta normal daca imi intra jantele mele de 16) ???
Voua v-au trecut in talon si marimea 205/60/16 ???
marius80_eugen
Nu mai pot edita postul anterior, asa ca scriu aici si concluziile de azi. Am testat rotile pe 16 ' pe care le am si merg perfect, asa ca anvelope de iarna pe 16' voi lua si sunt deja comandate , dar sa vad care vin primele si la ce preturi.
Diferenta de greutate dintre o janta Dezent de 16 cu Dunlop SP Bluresponse 205/55/16 si janta originala de aliaj a L3 e 17' cu Michellin Primacy 3 215/50/17 este de cel putin 3,8-4 kg ... deci la jante clar se pot face imbunatatiri ... dar in timp, deocamdata sa trec de toate alergaturile.
Le-am umflat la vulcanizare la 2,6 fata si 2,3 spate si in masina imi afisa 2,8 fata si 2,4 spate ... mersesem cam 1 km cu ele ... iar afara erau cam 0-2 grade. Nu stiu cat de exacti sunt acei senzori, dar e clar ca trebuie sa-mi iau unaparat de masura cat mai precis, poate unul digital, pentru ca la vulcanizari nicidata nu nimereau presiunea si numai la un Lukoil le faceam la ochiometru la 2.5 fata si 2.4 spate la M3 si mergeau f. ok.
O ruda cu L3 2.0 T cumparata de noua din RO mi-a spus ca pe cartea masinii ei scrie dupa marimile de 17 si 18 , o nota in subsol : "fara a fi afectate performantele masinii, se pot folosi anvelope cu marimea 205/60/16", deci la RAR ar cam trebui sa scrie asta si chiar daca nu vor scrie , eu tot cu astfel de marimi voi mege iarna , dar acum la RAR ... o sa vad ce spun ei maine la telefoane.
cj98czh
Intradevar ... 16 kg in minus la o masina care are 1500 kg ... se vor face simtite ... aici era problema radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif ma gandesc sa trec si eu de la 18 la 16 ... cred ca as face economie de carburant de 4-5 ml la 100 km smile.gif
marius80_eugen
De fapt 4 kg pe roata se simte MULT la acceleratie si franare, precum si la gropi. NU este vorba de sarcina fixa din masina, ci de cea mobila ... care conteaza mult.
Leguma mea de fapt are sub 1500 , e cam 1480 kg parca si are aripi din fibra de sticla si capota din aluminiu. Va dispare in curand si roata de rezerva ... inca 22-23 kg si ma mai gandesc mai departe. Dupa ce testez bateria s-ar putea sa mai scad inca 4-5 kg din ea prin inlocuirea cu una mai usoara putin, dar de putere mai mare.
cj98czh
Eu as scoate si bancheta, geamurile, ... este mult de usurat ..
mars
Senzorii citesc presiunea foarte corect. Iti poti lua un compresor, sa te convingi. Si fara rezerva ce faci? Chemi platforma?
cj98czh
Lasa mah ca va obisnuiti cu el smile.gif lasati-l incet .. radmasa.gif
mars
Pai eu n-am dormit pana n-am luat rezerva ingusta (originala), ca masina a venit cu kit (compresor si spuma), si el vrea sa renunte la rezerva. Pe bune?!
marius80_eugen
Eu oricum merg cu compresor, 2 kituri de pana sub forma de snur si un borcanel de solutie anti-pana. In peste 650.000 km am avut 4 pene si alea sub forma de desumflare in timp, de la 2-3 ore pana la o saptamana. Nu spun ca nu se poate intampla sa se duca naiba toata roata , dar pana la urma viata in sine este o statistica si statistic vorbind, producatorii auto au hotarat ca mai bine este cu un kit anti-pana (pe care eu il am consumabil si pot sa rezolv 3-4 pene cu ce am la bord) decat cu o roata.
Tot statistic vorbind, sansa de a ramane cu masina defecta pe undeva + sansele unui accident de ORICE fel care iti poate bloca masina sunt mult mai mari decat o roata facuta zob sau una pe care sa nu o rezolvi provizoriu cu un snur.
Normal ca cel mai safe este sa ai o roata , dar sa nu uitam ca trebuie si o trusa de scule si o baterie de rezerva si niste sensori de toate felurile si o canistra de 10 litri cel putin si un kit de resuscitare medicala si niste mancare de rezerva si paturi si lopata si ... multi bani la tine si CASCO ... dar dupa cum am spus, orice se poate intampla.
La Solenza nu am avut din 2005 pana in 2014 rezerva, nici la un Clio 2 vreo 3 ani si nici la Megane3 vreo 2 ani, masini cu care am mers sute de mii de km in total, in rest la celelalte masini nu mi-a pasat pt ca nu plateam eu carburantii si intretinerea lor.
Parerea mea este ca , daca mentii in stare buna anvelopele si mergi ok nu ai astfel de surprize. Majoritatea penelor se intampla atunci cand nu ai grija de anvelope, nu le umfli corespunzator , nu le schimbi la o anumita varsta/uzura , le depozitezi aiurea sau folosesti vara anvelopede de iarna pentru ca "merg si asa".
Nu recomand nimanui sa faca precum fac eu, nu dau astfel de sfaturi, dar un consum mai mic nu se obtine numai din "pedala" sau mergand legal, mai faci si compromisuri si cateodata ai parte si de satisfactii.
O roata in minus (sau alte chestii) ... inseamna mai putina greutate, mai mult loc, consum mai mic, demaraj mai puternic, sarcina utila mai mare ... oricum promit sa tin un jurnal pe aici sau cel putin sa scriu in topicurile dedicate cum se comporta masina din dotare dupa ce termin cu alergaturile legale.
espacern
Baterie usoara si mai puternica Lthion costa.....vreo cateva sute de €!
cj98czh
Ce conteaza cand scazi niste kg ? smile.gif
marius80_eugen
QUOTE(espacern @ 22 Jan 2017, 22:24)
Baterie usoara si mai puternica Lthion costa.....vreo cateva sute de €!
*


Mergi prin magazine si agata-te putin de baterii , de la 60Ah in sus si vei ramane probabil surprins de diferente. Si intre anvelope sunt diferente de 2-2,3 kg pe bucata ... intre jante cam la fel ...
Este de ajuns sa fii "atent" cand schimbi anumite lucruri si in timp , in zeci de mii de km ai avantaje .
cj98czh
Ce noroc ca si-a luat Laguna si o sa va incante pe voi acum cu toate aberatiile lui ... dar trebuie sa recunosc ca are farmec si este desoebit de perseverent omul nostru smile.gif
madhorsefuzzy
Eu la rotile de vara pe 18" originale cu anvelope Michelin Pilot Super Sport 225/45 R18 95Y am 20Kg pe roata. Pe 16" la cate Kg in minus pot ajunge?
pishky
pai daca scazi si etrierii si discurile, sa stii ca se simte! Mai ales pe franare... ai sa ai o dinamica de invidiat smile.gif
marius80_eugen
QUOTE(cj98czh @ 22 Jan 2017, 23:26)
Ce noroc ca si-a luat Laguna si o sa va incante pe voi acum cu toate aberatiile lui ... dar trebuie sa recunosc ca are farmec si este desoebit de perseverent omul nostru smile.gif
*


De fapt masina mi-am schimbat-o ca sa nu mai moderezi tu posturile mele si pentru ca m-am saturat de abuzurile tale ca moderator pe sectiunea de Megane 3. Este normal ca atitudinea sa ti-o pastrezi indiferent de sectiune a forumului, nici nu ma mir. Deodata esti expert si in Laguna 3 si toti trebuie sa ti se supuna tie.
Cand cer ajutor cu ceva informatii si raspunsuri, crede-ma ca esti ultima persoana din lume careia ii cer acel ajutor. Vreau sa vorbesc cu posesori de masini ai ariei in care sunt si nu cu un moderator atotstiutor si de pe urma caruia am suferit mai multe abuzuri. Hai sa vedem daca pe viitor te abtii sa-mi mai dai sfaturi ! Chiar te rog si insist sa nu o mai faci !
QUOTE(madhorsefuzzy @ 22 Jan 2017, 23:42)
Eu la rotile de vara pe 18" originale cu anvelope Michelin Pilot Super Sport 225/45 R18 95Y am 20Kg pe roata. Pe 16" la cate Kg in minus pot ajunge?
*


Permite-mi sa ma indoiesc de acea greutate de 20 kg ... Janta de 16' de la Dezent are cam 8,65 kg si in realitate tot pe acolo sunt si acea roata chiar e foarte aerisita. Anvelopele Dunlop pe 16' de care vb. si pe care tocmai le-am pus la vanzare au undeva la 8-8,2 kg bucata , dar sunt printre cele mai usoare gasite pe piata , in comparatie cu peste 10 modele de top.
De obicei jantele originale OEM nu sunt deloc usoare , jante originala a M3 de aliaj avand peste 10 kg si era pe 16'. Atasez si poza ca sa vezi cu ce janta pe 16 compar.
Parerea mea este ca ajungi pe la 22 kg pe putin la roata completa.
Daca vrei ceva foarte usor si performant, cauta jantele de la OZ , Ultraleggera parca sunt , dar cred ca depasesc 800 de euro setul pe 18' si din cate vad ele au intre 9,6 kg si 10,2 kg , deci abia cu acele jante poti ajunge la 19-20 kg. Sunt si unele cu aliaj de carbon care pot fi pe la 7kg, dar sunt numai pentru circuit, nu pentru drumurile din RO.
Anvelopele tale se pare ca sunt date la 11,5kg , fara specificatia XL ... deci iar nu iese acea greutate de 20 kg decarata de tine.
Eu ma voi gandi daca pe viitor voi schimba jantele originale de aliaj pe 17 cu unele mai usoare , dar anul asta nu mai umblu la ele.
mars
Eu zic ca strici tot aspectul masinii cu jantele alea. Iar treaba cu reducerea greutatii e cel putin hilara. Ai un tractor, ce crezi ca vei obtine? In fine, faci ce vrei, e masina ta, sunt banii tai. Dar, daca e o evolutie de la M3, ar trebui sa se vada si in alte feluri.
marius80_eugen
Sincer mie mi-au placut mult pe M3 jantele si nu mai spun ca la spalatorie erau super usor de curatat si se curatau foarte bine si frananele si asigurau si o racire foarte buna in timpul mersului .
Stiu ca gusturile nu se discuta ... dar ma rog ... si mie mi-ar place niste OZ-ul Superturismo sau Ultraleggera ...
Postez niste imagini cu jantele pe M3-ul anterior.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.