Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: USS Enterprise (adica Honda mea)
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34
axabrt
le zice bine danny.
tocmai aia e diferenta, puterea si cuplu optime.
intr un fel la manuala poti sa o tii o gramada la 5000 de ture ca sa profiti de cuplu si puterea mai mare dar automata va schimba exact cand ai nevoie de putere.
wolfin
o manuala pe benzina nu un tdi...combinati prune cu rodii.
DannyY
Nu e comparatie intre benzina si TDI, e vorba de DSG-ul minune care sta sa filozofeze cand ii dai blana.
wolfin
QUOTE(axabrt @ 6 Dec 2018, 15:08)
intr un fel la manuala poti sa o tii o gramada la 5000 de ture ca sa profiti de cuplu si puterea mai mare
*




la ce se refera? in nici un caz la diesel


si da tu ai inceput su skoda cu dsg....asta am inteles..dar pe parcurs s au facut combinatii de nu mai intelegi nimic wacko.gif wacko.gif wacko.gif
aLecsunder
Eu n-am mers cu ferrari sa vad cat de repede schimba cutia dar dsg mi s-a parut chiar rapida.
bucatzel
no, ni cifre de 0-100.

civic :9s

Octavia:
8.9 daca ii versiunea de 140 cp ce am condus-o eu
8.7 sau 8.5 am gasit pentru faceliftul din 2016 care are motorul de 150 si dsg.

deci nu plange tractorul in pumni in fata vtecului. No, s-o inselat fundometrul meu, si desi banui ca situatia nu e la fel la un test mai util real gen 80-120, n-am de gand sa-mi pierd timpul cautand statistica aia, prefer sa zic ca tedeiul e mai bun rapid, si c'est la vie.

Amu' sa-ti zic o chestie pe care DannyY vad ca tot nu reuseste s-o explice cum trebuie.
Cand vrea sa depaseasca un camion care merge cu 80-90 la ora, inainte cu cateva secunde de a putea incepe manevra de depasire, el baga a III-a, si cand s-o eliberat drumul si poate sa bage talpa in podea, si s-o tina acolo pana ajunge la 140.
Adica, vorba aia, face niste pregatiri care nu-i consuma din timpul necesar depasirii, dar cand incepe sa depaseasca, toate lucrurile-s oable.

Daca e cu desegeul, cand in sfarsit se face momentul, nu poate s-o zbugheasca, pentru ca prima oara trebuie procesata comanda de kickdown. It's that easy. Dupa aia si-o face motorul treaba cum trebuie, dar pana o schimbat cutia, stii si tu ca daca ai un agitat in spatele tau, ala deja ii angajat el in depasirea ta, si ca un sofer cu bun simt, o sa cedezi si-l lasi sa treaca in timp ce mormai printre dinti cateva vorbe de bine pentru el si cine l-o facut.

Ne intelegem acum de ce nu-i convine obiectul ala de schimba singur?
AR-18-MOS
Da, pentru aia exista modul ăla al cutiei reprezentat cu S, pentru ce vrea el. Dar când o să crească el mare și va avea și el cutie automată o să-l descopere. Până atunci, se joacă cu cutia aia în 4 trepte, de îi merge în treapta a doua până la 100Km/h. Căci doar atunci cutiile erau etajate așa lung sau acum, la 760li MPower lansat anul acesta. Și cam atât.
hepea
El uita ca automata are niste limitari. Si mai uita ca acele limitari pot fi depasite transformand automata in manuala. Echivalentul acelei pregatiri de care ziceai mai devreme.
DannyY
QUOTE(AR-18-MOS @ 6 Dec 2018, 17:06)
Da, pentru aia exista modul ăla al cutiei reprezentat cu S, pentru ce vrea el. Dar când o să crească el mare și va avea și el cutie automată o să-l descopere. Până atunci, se joacă cu cutia aia în 4 trepte, de îi merge în treapta a doua până la 100Km/h. Căci doar atunci cutiile erau etajate așa lung sau acum, la 760li MPower lansat anul acesta. Și cam atât.
*


E in 6 trepte cutia. Si la mers batraneste, cere a 6-a pe la 43-45 km/h wink.gif
bmwh548
QUOTE(axabrt @ 6 Dec 2018, 15:08)
intr un fel la manuala poti sa o tii o gramada la 5000 de ture ca sa profiti de cuplu si puterea mai mare dar automata va schimba exact cand ai nevoie de putere.
*



Schimba pe naiba. Daca esti cu pedala lipita de podea si ii dai ca surdul in clopot ti-o duce pana aproape de limitare in fiecare treapta. Pe modul normal al cutiei, nu doar pe Sport. Dar daca te temi sa calci pedala sau daca mergi haotic (fluctuezi prea mult apasarea pedalei) normal ca va schimba in sus la un moment dat ca sa nu transformi carburantul in zgomot inutil. Si daca vrei neaparat sa o tii intr-o treapta anume o pui pe manual si gata. Ca oricum cand ii dai comanda de schimbare a treptei o va face mai rapid decat poate un sofer normal sa mestece in mamaliga si sa mai pedaleze si pe sub volan.
DannyY
Daca as avea automata, nu cred ca as merge cu ea in mod manual. Ar insemna ca am aruncat niste bani pe fereastra. Iar eu sunt cam zgarca.
AR-18-MOS
QUOTE(DannyY @ 6 Dec 2018, 18:29)
E in 6 trepte cutia. Si la mers batraneste, cere a 6-a pe la 43-45 km/h wink.gif
*


Cu a doua până la 100Km/h? Nu știu ce cere, dar nu sună deloc bine nimic din fraza de mai sus.
Andy_ACS
Eu zic ca trebuie sa intelegi si sa cunosti masina pe care o conduci. Cateva persoane au descris ca fac o depasire ajungand pana in "fundul" masinii din fata si cand se elibereaza drumul ii dau blana. Din punctul meu de vedere nu e un stil optim, eu las putina distanta fata de masina din fata, apoi accelerez putin mai din timp cand inca masina din sens opus nu a trecut, ma apropii de masina din fata, vin lansat, iar cand se elibereaza este mult mai usor de depasit. In velul asta scapi si de lag si de orice.
Desi am detinut doar masini cu manuala, si imi plac manualele, am avut ocazia sa conduc la drum lung cateva automate (Mercedes C Class, Ford Mondeo) si nu am avut nicio problema in a ma adapta, chiar mi-au placut.
Bogeyman
Sylvester a fost putin mai rapid. Cam asa voiam sa zic si eu. Pai daca am ceva ce vreau sa depasesc in fata, scot putin capul in stanga si cand pot ma bag. Dupa ce, evident, ma uit in oglinda sa depistez nervosii care vor sa se urce pe mine si semnalizez ca sa le arat ca ma bag si eu. Si ca tot vorbim de intarzieri de o secunda la kickdown care sunt, nu i asa, cat o eternitate cand depasesti melcul din fata, secunda aia e exact timpul pe care il face ala din sens opus pana trece de tine si de ala din spatele tau, secunda care ti permite tie sa te bagi. Daca esti sofer, normal. Si daca ala din spate nu are vreun W12.
bion
QUOTE(AR-18-MOS @ 6 Dec 2018, 19:49)
Cu a doua până la 100Km/h? Nu știu ce cere, dar nu sună deloc bine nimic din fraza de mai sus.
*


Lotca are numai doua viteze. blush.gif
bogdan2
QUOTE(DannyY @ 6 Dec 2018, 14:16)
Turbeaza, dar numai dupa ce cutia pierde vremea retrogradand (eu am vazut doar doua trepte in jos, nu trei). Adica o calci si urli: "hai, martoaga!". Abia dupa aia incepe sa turbeze.
*



Astăzi am avut de făcut un drum cu un Golf 6 2.0 tdi , 140 cp și ce să vezi, știe să retrogradeze 3 trepte. Pe la 70-80 km/h in kick-down a retrogradat din treapta 6 in 3 și s-a dus aproape de 5000 rpm, cat despre lag, nici gând. Cutia nu a sughițat de loc și-a făcut treaba cu brio. Dar de , fiecare isi laudă ce are și acolo unde este cazul, strugurii sunt acri.
e
marksman
QUOTE(AR-18-MOS @ 6 Dec 2018, 18:49)
Cu a doua până la 100Km/h? Nu știu ce cere, dar nu sună deloc bine nimic din fraza de mai sus.
*


Antichitatea mea de Focus merge in a doua pana la 90, pe testate. 1.4 aspirat
DannyY
QUOTE(AR-18-MOS @ 6 Dec 2018, 18:49)
Cu a doua până la 100Km/h? Nu știu ce cere, dar nu sună deloc bine nimic din fraza de mai sus.
*

A 2-a merge pana la 100. A 3-a merge pana la 147. A 4-a pana la 180. A 5-a si a 6-a trec de 200, dar nu le-am testat.
Da, la 45 km/h pot merge cu a 6-a, asa zice indicatorul din bord, dar n-as incerca nici macar depasirea unei carute in treapta aia.
@ bogdan: adica din 6 in 3 a comutat instantaneu? Sorry, nu cred. Am struguri destui la dispozitie, pe aia acri ii arunc wink.gif
AR-18-MOS
QUOTE(marksman @ 6 Dec 2018, 20:08)
Antichitatea mea de Focus merge in a doua pana la 90, pe testate. 1.4 aspirat
*


Repet, asta nu e motiv de laudă. Și Loganul merge până la 85Km/h în treapta a doua, dar nu e nimic de lăudat în asta. Până la 100Km/h e chiar strigător la cer. Niște trepte lungi pe motoare sub 200Hp, e un chin.
La 535d, pe S, treapta a doua o schimbă la 85Km/h pe oră. Si vobim de cai putere cât mașinile amintite mai sus la un loc plus încă ceva.
Ce a zis Danny mai sus, cu a-3-a pănâ la 147Km/h, mi-e milă de omul care e nevoit să conducă așa ceva.
gabize
QUOTE(AR-18-MOS @ 6 Dec 2018, 20:51)
La 535d, pe S, treapta a doua o schimbă la 85Km/h pe oră.
*


O oră durează schimbarea, sau doar o singură dată la fiecare oră se petrece schimbarea? Că nu se înțelege prea bine. unsure.gif rolleyes.gif
AR-18-MOS
Recunosc, nu pot fi perfect în toate. sleep.gif
DannyY
Nu pot pentru ca sa cred asa ceva. Aproape perfect? Adica defect?
AR-18-MOS
Să ne concentrăm pe "aproape perfect", zic. sleep.gif
gabize
QUOTE(AR-18-MOS @ 6 Dec 2018, 21:01)
Recunosc, nu pot fi perfect în toate.  sleep.gif
*


Despre tine n-aveam îndoieli, doar că mă miră imperfecțiunile celebrului de-acum bem'veu. tongue.gif biggrin.gif
AR-18-MOS
La mine, până și șlapii cu maieul au ajuns celebre. tongue.gif
gabize
Iar tu, celebru datorită câinelui. 10561582.gif
DannyY
QUOTE(AR-18-MOS @ 6 Dec 2018, 21:17)
Să ne concentrăm pe "aproape perfect", zic. sleep.gif
*


Aia zic si eu. Doar ca mie imi suna a "nu chiar perfect", adica "inca nu perfect" si, la final, "imperfect". Nu poti fi "aproape insarcinata", parerea mea.
gabize
QUOTE(DannyY @ 6 Dec 2018, 22:02)
Nu poti fi "aproape insarcinata", parerea mea.
*


Moșu' poate! cu ochiul.gif
Bicicleta galbena
Gata, s-a terminat meciul? unsure.gif
Cine a castigat? rolleyes.gif

AR-18-MOS
Nu mă uit la fotbal și nu înțeleg oamenii care se uită la un sport ilogic. Stau să mă gândesc ce scelerat aleargă atâta timp după o minge ca mai apoi să dea cu șutul în ea. Nu e normal și e retrograd.
cj98czh
QUOTE(DannyY @ 6 Dec 2018, 15:01)
SNu am incercat DSG-ul la 0-100, asa ca nu stiu cate trepte trebuie sa schimbe.
*



Pai si atunci ce parere vrei sa emiti daca habr nu ai cum schimba ? cu kick down schimba excat langa rosu ...
bion
QUOTE(AR-18-MOS @ 6 Dec 2018, 22:01)
Recunosc, nu pot fi perfect în toate.  sleep.gif
*


Stim, iti lipseste niste piele biggrin.gif
DragosP
Auci, asta a fost sub centură. rolleyes.gif
marksman
QUOTE(AR-18-MOS @ 6 Dec 2018, 20:51)
Repet, asta nu e motiv de laudă. Și Loganul merge până la 85Km/h în treapta a doua, dar nu e nimic de lăudat în asta. Până la 100Km/h e chiar strigător la cer. Niște trepte lungi pe motoare sub 200Hp, e un chin.
La 535d, pe S, treapta a doua o schimbă la 85Km/h pe oră. Si vobim de cai putere cât mașinile amintite mai sus la un loc plus încă ceva.
Ce a zis Danny mai sus, cu a-3-a pănâ la 147Km/h, mi-e milă de omul care e nevoit să conducă așa ceva.
*


Am condus de-un drivetest DSG. Passat B7 140CP. In S schimba repede, dar la orice k.d. sta un pic si nu am vazut schimbari mai jos de doua trepte. Cu automata clasica am condus printre altele o Kia Optima, 173 CP. Moartea pasiunii, la k.d. se tura in draci vreo 3 secunde, ca apoi sa schimbe la loc o treapta in sus. Si nu lasam acceleratia de pe podea. Cred, nu imi mai amintesc sigur daca de Kia era vorba, ca avea si padele, care functionau doar daca o puneai in M. Mustang am avut parte doar in parcare, cica era alt animal, totusi.

Nu vad rostul unor trepte prea scurte la cutiile manuale. Ca sa mesteci mai des in benzina? A, la automatele cu 6+ trepte, cred si eu ca e alta treaba.
DannyY
QUOTE(cj98czh @ 6 Dec 2018, 23:35)
Pai si atunci ce parere vrei sa emiti daca habr nu ai cum schimba ? cu kick down schimba excat langa rosu ...
*


Constat ca ai sarit peste pasajul "0-100", ceea ce a condus, inevitabil, la neintelegerea textului citit.
axabrt
Auzi da intreb si eu

La.automata clasica cu convertizor nu se incinge uleiul daca o chinui in aglomeratie sau in.mers in coloana pe serpentine ?
Adica ma intreb ar trebui.sa.aibe un racitor de ulei la cutie sau se raceste prin carcasa cutiei.?
Amu ma gandesc la ford focus ul asta nou cu 8AT. Fiind mai multe trepte, cutia va schimba mai mult si deci va fi mai solicitata. Corect ?
einstein1984
alea cu convertizor au racitor de ulei (cu antigel sau cu aer in fata) dar s eincinge la demaraje si tractatare sau la deal, cand patineaza convertizorul. Focusul nou nu e cu ambreiaje, au renuntat la powershit?
axabrt
au renuntat la powershit ca smucea si au avut procese in usa.
au trecut la convertizor eu asa citisem pe undeva , doar ca nu mai gasesc linkul

am gasit in cele din urma o fraza dar nu e de pe site oficial
The Ford Focus , as well as a new quick-shifting eight-speed torque-converter automatic transmission.
AndreiMR
Au trecut la convertizor...in afara de VW cam toti fac trecerea asta, fiindca s-a dovedit ca sistemul cu dublu ambreiaj, desi economic si rapid pe urcare, nu e absolut deloc fiabil si e destul de inconfortabil la mersul prin oras. Am mers cu DSG si cu Powershift la volan, cu EDC ca pasager...toate, dar absolut toate, smucesc la mersul in coloana. Plus ca asta e moartea lor, fiabilitatea e grav afectata.

O cutie cu convertizor de ultima generatie e la fel de eficienta si de rapida ca un DSG, e mai rapida si poate sari mai multe trepte la retrogradare, dar mult mai lina in exploatare si incomparabil mai fiabila.

Ca sa incingi uleiul din convertizor trebuie sa supui masina la niste chinuri deosebite...mersul start-stop in coloana nu face chestia asta, daca e in mintile ei cutia nu e afectata cu nimic de regimul asta.
MuciX
QUOTE(marksman @ 6 Dec 2018, 19:08)
Antichitatea mea de Focus merge in a doua pana la 90, pe testate. 1.4 aspirat
*


Mazda aia mica ajunge pe la 95 in treapta a doua. 1.3 aspirat. Na, ca o am mai mica tongue.gif
QUOTE(AR-18-MOS @ 6 Dec 2018, 19:51)
Repet, asta nu e motiv de laudă. Și Loganul merge până la 85Km/h în treapta a doua, dar nu e nimic de lăudat în asta. Până la 100Km/h e chiar strigător la cer. Niște trepte lungi pe motoare sub 200Hp, e un chin.
*


Alea nu sunt masini de graba, tovarasi. Sunt masini de saracie, deci rapoare lungi, sa te ierte la consum.

Voi chiar vreti asa, bun la toate, precum MOS?

cj98czh
MOS-ul este mai special de felul lui smile.gif
cristic1982
Dacă civic-ul lui DannyY ajunge in treapta a doua la 100 km/h când are 6000 tr/min înseamnă că are o cutie etajată normal pentru nivelul ăla de putere. Poate chiar puțin scurtă. Nivelul este similar cu treapta a doua de la dieselurile 1,5 deci de la reno.
DannyY
6700 rpm.
cristic1982
Este chiar mai scurtă (raportul al doilea al CV) decât la o cutie manuală obișnuită pe reno/Dacia 1,5 deci.
adip
QUOTE(bucatzel @ 6 Dec 2018, 20:05)
Dar cand depasesc ceva, chiar daca as putea depasi economic la cat loc imi las, vreau sa termin manevra in timpul minim posibil.
QUOTE(DannyY @ 6 Dec 2018, 20:09)
Hai sa comentez postarea asta, ca e plina de presupuneri.
Pe soselele patriei se gasesc multe zone pline de curbe si linii continue. OK. Prin curbele astea se deplaseaza cate o testoasa sub forma de camion sau orice altceva. In spatele testoasei se face cate o coada de 15-20 masini. Pai daca esti primul dupa testoasa si n-ai depasit imediat ce ai ocazia, se baga unul din spate, apoi altii din spatele aluia si tot asa si ramai cu buza umflata ca trebuie sa stai sa astepti urmatoarea ocazie.
Am vazut de prea multe oi scenariul asta ca sa mai pierd vremea. Am rabdare, respect  toate regulile cu exceptia vitezei minime, dar nu mai am chef sa pierd timp fiindca aia din spate nu stiu sa-si astepte randul la depasire. Daca nu sunt fix dupa testoasa, ii astept linistit pe cei din fata mea sa depaseasca pana-mi vine mie randul. Sau sa se mai rarefieze coloana ca sa pot depasi cate unul. Nu-i vorba de depasiri riscante in care sa-i bag pe aia din fata in sant, exclus. Dar, odata ce am intrat in depasire, vreau sa ies din ea cat pot de repede si asta o fac cu pedala la podea. Nu conteaza ca in fata am 1 km liber, asa depasesc eu.

Cum depasesc eu, in mare: cand conditiile sunt intrunite, cu semnalul pus si dupa o ultima privire aruncat peste umar, m-am bagat cu pedala la fund. Intarzierea la kick down dureaza cam pana am schimbat banda si-s in paralel cu masina depasita, dupa care, o data ce cutia a retrogradat, m-am si dus. Nu inteleg justificarea cu intarzierea si nu vad problema, e un pic diferit fata de manuale, dar nu fundamental, ia ceva timp pana o inveti.
QUOTE(gabize @ 6 Dec 2018, 22:36)
Doar că, dacă nu ești foarte învățat cu mașina aia, uneori e ciudat să te bazezi pe felul în care ia decizii.

Corect!
QUOTE(axabrt @ 6 Dec 2018, 23:08)
dar automata va schimba exact cand ai nevoie de putere.

Mmmmmm nu chiar. Probabil automata pe care ai condus-o tu avea probleme, nu stiu, dar din experienta mea toate automatele tin motorul turat si schimba in sus aproape de limitare cand esti cu pedala la fund.
QUOTE(Andy_ACS @ 7 Dec 2018, 03:08)
Eu zic ca trebuie sa intelegi si sa cunosti masina pe care o conduci.

Amin!
QUOTE(axabrt @ 7 Dec 2018, 16:07)
La.automata clasica cu convertizor nu se incinge uleiul daca o chinui in aglomeratie sau in.mers in coloana pe serpentine ?
Adica ma intreb ar trebui.sa.aibe un racitor de ulei la cutie sau se raceste prin carcasa cutiei.?
Depinde de automata, producator si mod de utilizare. Majoritatea au racorduri de tur/retur pentru ulei pe la baza radiatorului, dar in functie de utilizare (remorcare, te dai mult la ea s.a.m.d) se recomanda instalarea unui radiator suplimentar, care la unele vine din fabrica, gen 4WD. Mersul in oras nu afecteaza convertizorul mai deloc, cata vreme uleiul e inca in parametri e ok. Cea mai mare uzura e in sarcina, traficul stop/start nu conteaza. Totul e sa nu pui botul la ce pretinde producatorul, ca vezi doamne uleiul din cutie e acolo "pe viata". Care-i viata aia, pana iese din garantie? Cand am schimbat uleiul de transmisie la a mea era maro spre negru, cum dracu' sa-l mai tin? Si dupa operatia diferenta s-a simtit foarte clar, acum schimba mult mai lin. Va trebui sa fac aceeasi manevra si la a nevestei, care la nici 60.000k smuceste mai tare decat a mea la aproape 160.000.
bion
Tovarasi sa ne intorcem la good old times, la masinile cu trei viteze. wise_guy.gif
DannyY
Incet, pe loc si deloc, nu?
bucatzel
QUOTE(DannyY @ 6 Dec 2018, 20:08)
A 5-a si a 6-a trec de 200, dar nu le-am testat.
*



Ia mai da o geana prin talon tongue.gif.
MuciX
Poate matematic, ca ii permite rapoartele. Daca reuseste si motorul e alta discutie.
bmwh548
QUOTE(bucatzel @ 7 Dec 2018, 12:07)
Ia mai da o geana prin talon tongue.gif.
*



La sor-mea zice 210 in carte (1.8 si aproximativ 140CP).
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.