QUOTE(bucatzel @ 6 Dec 2018, 20:05)
Dar cand depasesc ceva, chiar daca as putea depasi economic la cat loc imi las, vreau sa termin manevra in timpul minim posibil.
QUOTE(DannyY @ 6 Dec 2018, 20:09)
Hai sa comentez postarea asta, ca e plina de presupuneri.
Pe soselele patriei se gasesc multe zone pline de curbe si linii continue. OK. Prin curbele astea se deplaseaza cate o testoasa sub forma de camion sau orice altceva. In spatele testoasei se face cate o coada de 15-20 masini. Pai daca esti primul dupa testoasa si n-ai depasit imediat ce ai ocazia, se baga unul din spate, apoi altii din spatele aluia si tot asa si ramai cu buza umflata ca trebuie sa stai sa astepti urmatoarea ocazie.
Am vazut de prea multe oi scenariul asta ca sa mai pierd vremea. Am rabdare, respect toate regulile cu exceptia vitezei minime, dar nu mai am chef sa pierd timp fiindca aia din spate nu stiu sa-si astepte randul la depasire. Daca nu sunt fix dupa testoasa, ii astept linistit pe cei din fata mea sa depaseasca pana-mi vine mie randul. Sau sa se mai rarefieze coloana ca sa pot depasi cate unul. Nu-i vorba de depasiri riscante in care sa-i bag pe aia din fata in sant, exclus. Dar, odata ce am intrat in depasire, vreau sa ies din ea cat pot de repede si asta o fac cu pedala la podea. Nu conteaza ca in fata am 1 km liber, asa depasesc eu.
Cum depasesc eu, in mare: cand conditiile sunt intrunite, cu semnalul pus si dupa o ultima privire aruncat peste umar, m-am bagat cu pedala la fund. Intarzierea la kick down dureaza cam pana am schimbat banda si-s in paralel cu masina depasita, dupa care, o data ce cutia a retrogradat, m-am si dus. Nu inteleg justificarea cu intarzierea si nu vad problema, e un pic diferit fata de manuale, dar nu fundamental, ia ceva timp pana o inveti.
QUOTE(gabize @ 6 Dec 2018, 22:36)
Doar că, dacă nu ești foarte învățat cu mașina aia, uneori e ciudat să te bazezi pe felul în care ia decizii.
Corect!
QUOTE(axabrt @ 6 Dec 2018, 23:08)
dar automata va schimba exact cand ai nevoie de putere.
Mmmmmm nu chiar. Probabil automata pe care ai condus-o tu avea probleme, nu stiu, dar din experienta mea toate automatele tin motorul turat si schimba in sus aproape de limitare cand esti cu pedala la fund.
QUOTE(Andy_ACS @ 7 Dec 2018, 03:08)
Eu zic ca trebuie sa intelegi si sa cunosti masina pe care o conduci.
Amin!
QUOTE(axabrt @ 7 Dec 2018, 16:07)
La.automata clasica cu convertizor nu se incinge uleiul daca o chinui in aglomeratie sau in.mers in coloana pe serpentine ?
Adica ma intreb ar trebui.sa.aibe un racitor de ulei la cutie sau se raceste prin carcasa cutiei.?
Depinde de automata, producator si mod de utilizare. Majoritatea au racorduri de tur/retur pentru ulei pe la baza radiatorului, dar in functie de utilizare (remorcare, te dai mult la ea s.a.m.d) se recomanda instalarea unui radiator suplimentar, care la unele vine din fabrica, gen 4WD. Mersul in oras nu afecteaza convertizorul mai deloc, cata vreme uleiul e inca in parametri e ok. Cea mai mare uzura e in sarcina, traficul stop/start nu conteaza. Totul e sa nu pui botul la ce pretinde producatorul, ca vezi doamne uleiul din cutie e acolo "pe viata". Care-i viata aia, pana iese din garantie? Cand am schimbat uleiul de transmisie la a mea era maro spre negru, cum dracu' sa-l mai tin? Si dupa operatia diferenta s-a simtit foarte clar, acum schimba mult mai lin. Va trebui sa fac aceeasi manevra si la a nevestei, care la nici 60.000k smuceste mai tare decat a mea la aproape 160.000.