AndreiMR
8 Jan 2016, 13:03
Daca ar gandi companiile asa cum sustii tu, nu am avea in ziua de azi intervale de revizie de 2 ani si 30k km la o gramada de masini, s-ar face reviziile tot la un an si 10k km...maxim
In fine, discutia deja o cam ia pe aratura...mai ales ca e pe un topic despre altceva. Pana la urma, fiecare isi intretine masina asa cum vrea si cum poate.
@Mezym: Ma gandeam sa iti raspund...dar ma gandesc ca n-are rost. Sa te multumeasca pe tine Talismanul pe care il vrei, dar sa ii faci si jurnal cu poze, ca sa vedem si noi minunea
ssilviu
8 Jan 2016, 13:05
E adevarat totusi, ca avand o alfa, intretinerea deasa are si rolul de confort psihologic ca poate prinzi si luni in care nu pica nimic la ea
AndreiMR
8 Jan 2016, 13:07
Touche
QUOTE(cj98czh @ 8 Jan 2016, 10:57)
Eu tare cred ca nu prea ai habar cate mii de euro costa o automata de faci comparatii din astea ...
Eu tare cred ca te inseli amarnic.
Prieten cu honda, membru si pe aici, ambreiaj complet, daca era sa il ia pe oficial ajungea undeva la 15.000 lei. Asa a ajuns la vreo 8000 ca a gasit cu greu echivalente pe AM.
Ruda cu Honda Accord, doar ambreiaj fara volanta, pe AM, 8300 lei plata in service oarecare.
Ambele masini sunt pe la 200k km
Cutie automata ZF de pe propria masina, in zilele cand ma manca in fund sa vad daca are ceva, sau sa ma pregatesc sufleteste, la ZF Faur care sunt dealeri si service ZF oficial in RO, o cutie automata completa, rebuild de fabrica, 2200 euro. Cutie nou nouta completa, 4000 euro.
Vrei mai multe detalii, discutam, insa vezi cu injuriile/aluziile ca sunt un habarnist ca nu tine. Mai incearca.
Referitor la intretinere, nu s-a inventat uleiul care sa tina o vesnicie. Atata timp cat un ulei are un termen de garantie la raft, nu isi schimba proprietatile din bidon de plastic in cutie.
Ignorati mizeriile cu lifetime, daca vreti sa aveti o cutie sanatoasa.
s_j_teo
8 Jan 2016, 16:45
Ultimele postari nu au nici o legatura cu titlul topicului . Cred ca este topic separat despre cutia de viteza ,intretinere ei, manuala vs automata etc .
Dar din ce e ambreiajul ala, din platina cu cristale Swarowski si arcuri din Titan?
Costul unui ambreiaj la o masina normala e intre 2000 si 5000 lei si te tine macar 100.000 km.
Eu am schimbat la Octavia 2 1,9TDI la 135.000 parca si m-a costat vreo 2700 lei kit complet. Discul mai avea material dar obosise placa vietii cu dubla masa.
Automata este foarte comoda si placuta de condus, daca iti permiti ia-o fara sa stai pe ganduri. O cutie automata intretinuta conform caietului de service te tine cat restul troacei. Scrie in caiet sa schimbi uleiul, il schimbi. Nu scrie, nu-l schimbi.
Eu am respectat toate caietele de service, atat si nimic mai mult.
cj98czh
8 Jan 2016, 23:01
dantes - ce spui tu acolo este o exceptie, nu o regula .. majoritatea producatorilor au preturi decente, in special pe AM
mihai2005
9 Jan 2016, 01:02
Scuze de offtopic, daca tot s-a deschis subiectul revziilor:
- sunt cu Bmw 420d la 15k km si am decis sa schimb ulei + filtru (platite de mine). Prima revizie e programata normal la 30k. Parerile sunt impartite cu reviziile. Cert e ca pt motoare mai ales, oricat de bun ar fi uleiul, se contamineaza cu impuritati: produsi de ardere, reziduri metalice (motoare noi), combustibil (daca se fac regenerari active dese ale DPF). Lubrifierea nu se mai face in mod optim si componente sensibile precum turbina(supusa la temp ridicate/ ruleaza la turatii ridicate) sau distributia(vezi N47 cu lanturi rupte) se pot uza mai repede. Consider ca nu e o cheltuiala prea mare, cum spunea ssilviu e cel putin ceva psihologic, sunt impacat ca am facut tot ce se putea.
Daca nu cumperi oloiul din magazine din tari cu apa calda, mai bine cumperi un ulei mai necunoscut, macar asta are sanse mici sa fie falsificat:
Liqui Moly, Pennzoil, ROYAL PURPLE, QUAKER STATE, Citgo, Valvoline, Chevron
https://www.pepboys.com/car_care_corner/car...ance/oil_myths/http://www.valvoline.com/auto-resources/motor-oil-mythsEu am schimbat uleiul in cutiile manuale la fiecare 100.000 sau odata cu ambreiajul. Nu vad de ce nu as face asta la aftamate, mai ales daca o iau SH.
Cu putin noroc 2016 va fi anul primei mele automate. Sa vedem.
alexme24
9 Jan 2016, 18:06
Am eu pe accord automata si pot spune ca este divin sa o conduc. Cand am pofta de schimbat, trec pe manual si este fix aceasi senzatie ca la o manuala, doar ca nu apas pe ambreiaj. Si eu am fost putin contra cutiilor automate, dar odata ce am inceput sa conduc automata mi s-a schimbat parerea radical. Ca pret de intretinere, 300 de lei la 2 ani sau 60.000 km pt schimbarea uleiului (in reprezentanta) nu mi se pare exagerat. Eu unu clar recomandat si prietenilor cand vor masina noua sa isi ia cutie automata, dar depinde si de gusturile fiecaruia pana la urma.
SI legat de ce zicea dantes, am auzit si eu preturile astea la ambreiaje, da in jurul sumei de 1000 euro. Scuze de off-topicul lung.
dantes
12 Jan 2016, 12:52
QUOTE(cj98czh @ 8 Jan 2016, 23:01)
dantes - ce spui tu acolo este o exceptie, nu o regula .. majoritatea producatorilor au preturi decente, in special pe AM
Da-o dreacu de treaba....daca si civicul e exceptie...o fi el ozeneu dar e un fapt.
Si daca e sa vb de lucruri pamantenesti, pe cand aveam laguna 1.5 dci, un set complet era pe la 1000 de iepuroi pe AM, iar o cutie automata COMPLETA, nu doar ambreiaje sau alte subcomponente, e 2200! Iar cutia de care vorbesc nu e numai pe Phaeton ci si pe A6, A8, si cam orice inseamna 3.0tdi, e adavarat ca alte rapoarte, dar oricum orice ZF e pe acolo ca pret. Banuiesc ca si getrag ce echipeaza bmw/reno or fi tot pe acolo.
Daca civic, laguna 3, mondeo si exemple mai sunt, sunt exceptii.... ok, nu mai am nimic de spus.
Toata discutia a plecat de la cutiile automate ca nu merita din cauza intretinerii si am vrut sa arat ca nu este deloc asa. Unii zic ca e ulei lifetime. Daca privesti masina ca un obiect care se arunca la gunoi dupa 200k km sau 7 ani...atunci e lifetime si garantat acea cutie te va tine excelent pe perioada de viata. Pe cand o cutie manuala, e posibil ca la 100k km sa o schimbi...vezi clio/megane/poate chiar laguna si nu stiu acum de talismane. Sau poate in 40k km schimbi 3 sau 4 ambreiaje pe megane 2...vezi caz pe forum. I se zice mr. clutch
La o automata, pe langa faptul ca nu apar uzurile pe care le poti induce unei manuale, nu mai are diferentele de consum fata de manuala asa evidente...chiar inexistente as putea zice.
In plus, o masina mare gen talisman, nu se preteaza valentelor sportive, ba dimpotriva, se vrea confort, siguranta si usurinta in utilizare.
Si ptr a conculziona si ptr ca nu are sens sa mai continui, un talisman numai cu cutie automata ar merita, iar impreuna cu motorul de 1.6dci chiar cred ca e o varianta excelenta. Sincer, personal, daca nu as avea o masina mare si as vrea sa cumpar o masina noua mare, as lua in calcul f. serios un talisman.
cj98czh
12 Jan 2016, 12:56
QUOTE(dantes @ 8 Jan 2016, 13:57)
Ruda cu Honda Accord, doar ambreiaj fara volanta, pe AM, 8300 lei plata in service oarecare.
Ambele masini sunt pe la 200k km
Unde scrie de Civic??
La Civic Type R din 2014 un set ambraiaj complet este 800 ron ... producator JAKOParts ... ti se pare scump?
Civic diesel 2.2 (mai rarut pe la noi)ambraiaj complet fara volanta 800 ron .. producator LUK ... scump?
dantes
12 Jan 2016, 13:04
Civicul e al membrului de pe forum, acordul al unei rude.
Intrucat nu am intrebat si nu am permisiunea membrilor implicati de pe acest forum ptr a zice public cine sunt si cat au dat si ce model si cat au cautat si asa mai departe, daca esti interesat iti voi zice prin PM si daca esti curios in continuare, ii poti contacta direct si iti vor confirma exact ce am zis.
Tind sa ii cred, mai ales ca imi sunt prieteni buni si nu ar avea de ce sa minta si de aceea mi-am permis sa deschid gura.
Nu incep sa fac investigatii sau sa incep sa ma explic mai mult decat imi este permis in public, insa eu pun punct interventiei mele pe acest topic, mai ales ca deja e mult off-topic. Vrei detalii, sunt dispus in privat.
cj98czh
12 Jan 2016, 13:06
NU vreau detalii .. eu doar ti-am dat niste preturi gasite pe site-uri de specialitate ... atat .. ca respectivii au de 10 ori mai mult ... fix problema lor .. dar aia nu inseamna ca atat costa si in realitate.
Atat am vrut sa arat.
dantes
12 Jan 2016, 13:11
Go to real life!
Eu am relatat din viata reala ce a patit un prieten fix cand se deplasa catre mine la o petrecere mare. Si stiu exact ce a patit si cat a cautat, ajutat de un alt prieten tot de aici de pe forum si in final a reusit sa isi faca civicul 2.2 hatchback, cu ambreiaj si volanta ca se rupsese ambreiajul in bucati si a facut damage, total undeva pe la 6000 lei, AM tot, undeva prin noiembrie 2015.
Multe lucruri sunt pe site-uri si cand vrei efectiv stai ca nu e, vezi ca sunt pe vapor facute, te nimeresti cu alte preturi....etc. Si cu astea sunt patit si la Phaeton si la Clio.
cj98czh
12 Jan 2016, 13:13
Ok, cum zici tu.
b76bgaarh
12 Jan 2016, 14:16
http://www.turbo.fr/actualite-automobile/7...rbo-10-01-2016/un comparativ in franta intre talisman 200 tce, 508 hdi si Passat GTE.
nenea asta spune niste lucruri f interesante:
- consumul real la talisman
- de ce au facut panarama de interior, de zici ca au luat 2 interioare diferite si au fost capsate impreuna
- si mai voalat, passat rulz.
pentru restu reno rulz.
cj98czh
12 Jan 2016, 14:24
Cine se asteapta la un consum mic la o caroserie din aia se insala
Personal, mie talismanul mi se pare cel mai frumos dintre cele 3 .. poate ca este mai nou ..
mihai2005
12 Jan 2016, 23:01
11l/100km ? e ceva obisnuit pt un motor pe benzina, mai ales daca o calci. Un prieten cu Mazda 6 skyactive-g 145 scoate si usor peste 11 in oras, autostrada aproape de 8.
Dpmdv Passat au evoluat ca design pana la B6 (superb, avea identitate). De la B7 incolo (de cand s-a bagat Da Silva responsabil de designurile super plictisitoare Seat) cred ca Passat a devenit sters, anost iar ultimul chiar urat cu spume(nu pot deosebi Jetta de Passat). La interior aceeasi supa reincalzita de la B5. N-as da banii pe asa ceva.
Peugeot 508 - l-am avut in vedere in 2011 (cand am ales Laguna). Nu stiu ce cred ceilalti, dar cred ca e urat de tot. Mai ales spatele ala parca s-au plictisit la sfarsit si au dat rasol. Au mai salvat ceva cu facelift-ul dar tot inodor, incolor a ramas.
Renault este luat in deradere dar:
- incontestabil in ultimii ani au scos masini fiabile si calitate f buna la un pret corect.
- nu sunt loial unei anumite marci; prefer sa gandesc pt mine, sa ma informez din diverse surse(forumuri, teste) si mai ales un test cu masina respectiva. Nu cred orbeste niste publicatii care vad invariabil referinta premiumului in masinile nemtesti.
- placerea de a conduce nu e data de masini "suparate", de "marca" sau de caii putere. O masina poate fi placuta la condus prin faptul ca ofera o ambianta placuta, eleganta, echilibrata.
andreist
22 Jan 2016, 11:05
Am condus Talismanul de la Autovip Torino 130hp. Mi-a placut foarte mult caroseria, interiorul, ca masina aduce un pic a Latitude. Insa motorul cu care am condus-o nu mi se potriveste mie - si cred ca nici caroseriei, nu as cumpara decat cu TCe'ul sau vre-un viitor 2.0 dCi 200+hp,
meganus_bicorpus
25 Jan 2016, 12:39
legat de Passat, cel mai frumos a fost ce CC, e singurul pe care l-as lua in calcul daca ar fi sa trec la asa ceva
mihai2005
26 Jan 2016, 05:23
QUOTE(andreist @ 22 Jan 2016, 11:05)
l, ca masina aduce un pic a Latitude.
Poti elabora putin?
Daca iti permite timpul poate impresii mai detaliate in urma testului.
QUOTE(andreist @ 22 Jan 2016, 11:05)
nu as cumpara decat cu TCe'ul sau vre-un viitor 2.0 dCi 200+hp,
Da ar fi nevoie de un dci mai puternic, dar si cu optiune de o manuala. Ca daca-ti perimiti sa dai 30-40k pe o masina nu esti neaparat ceo ocupat/stresat sau doamna din inalta societate.
QUOTE(meganus_bicorpus @ 25 Jan 2016, 12:39)
legat de Passat, cel mai frumos a fost ce CC, e singurul pe care l-as lua in calcul daca ar fi sa trec la asa ceva
Da si CC e frumos, mult peste oboseala de Passat classic prezent. Asta ar fi fost evolutia normala a Passat daca ar fi avut sange in ei. Poate au preferat sa-l introduca in paralel ca sa nu-si indeparteze clientela conservatoare. La fel Bmw cu seria 3 - seria 4 Gran coupe.
centurion
26 Jan 2016, 17:39
QUOTE(mihai2005 @ 26 Jan 2016, 06:23)
Da ar fi nevoie de un dci mai puternic, dar si cu optiune de o manuala.
Dar de ce sa-ti cumperi cu cutie manuala?
De ce ai mai vrea o cutie manuala?
m3st_tce
26 Jan 2016, 19:05
Poate la altii...
Acum vreo 2 ani am facut un drive test pe Captur, cu EDC. Cam lenesa (si era motor de 120CP). Insa cel mai ciudat, la kick-down se tura ca bleaga la 5000rpm si nu simteai mai nimic, apoi cupla si incepea sa se miste (lag de turbo + lag de cutie
).
pishky
26 Jan 2016, 20:50
QUOTE(centurion @ 26 Jan 2016, 17:39)
Dar de ce sa-ti cumperi cu cutie manuala?
De ce ai mai vrea o cutie manuala?
1. Pentru ca nu ma deranjeaza sa amestec in mamaliga, plec de la semafor si nu imi dau seama cand am ajuns in treapta 3 / 4 / 5 (in functie de masina / etajarea cutiei)
2. Pentru ca am (poate falsa) impresie ca sunt mai conectat la mansa, sunt mai "acolo", si cred, in seinea mea marunta, ca storc mai tot ce vreau eu din motor, nu ce vrea cutia.
3. pentru ca servisarea unei cutii automate e mai scumpa, si tre sa gasesti "dorelul" priceput, eu inca nu am incredere in ei, nu i-am gasit decat la reprezentanta = scump si de neincredere (da, sunt nemultumit de reprezentanta marcii masinii mele => apelez la un service de cartier)
4. Am condus automata pe E-class (ultra vechi, de prin 2000) - super buna - ne-am inteles perfect. Am condus mult laudatul DSG - cu care ma inteleg doar pe sport, mod in care, in permanenta motorul, desi benzinar rage ca vaca. Acelasi DSG minunant, la approx 130.000 km (masina luata de noua) a picat nush ce calculator la ea - dauna ~ 2.000 euro - direct din buzunarul clientului (basca optiunea de tot vreo 2000 di ioro la achizitia masinii, de a avea un chinez scump si nepriceput dar confortabil in modul drive care amesteca in locul meu).
is 4 motive intemeiate de a vrea propper manual?
centurion
26 Jan 2016, 21:06
Nici unul.
mihai2005
26 Jan 2016, 22:51
QUOTE(centurion @ 26 Jan 2016, 17:39)
Dar de ce sa-ti cumperi cu cutie manuala?
De ce ai mai vrea o cutie manuala?
- mentenanta mai ieftina: 800 euro schimbat complet ambreiaj la garaj Renault (Belgia); se strica automata ti-o schimba cu totul aici(spre 3000 euro manopera inclusa). Cum spunea pishky, nu gasesti meseriasi de incredere, care se incumeta sa o repare.
- fiabilitate: sunt doar niste pinioane pe manuala, daca nu esti cioban cu ea tine mai mult ca masina; automata, deja ai electronica pe ea. Complexitate in plus, nenecesara(pt mine). Nu sunt pilot de curse, pot sa folosesc binemersi piciorul stang si mana dreapta.
- placerea de a conduce: imprim imediat ce comportament vreau, retrogradez la cat vreau, nu stau sa caut butonu(la depasiri) sa trec in modul manual. E durere cand te repezi prin puzderia de butoane - stiu ce spun cautand sa schimb cateodata in Sport la Bmw si mai apas DSC off care e chiar langa / dau pe Sport+, o nebunie.
Am testat o Mazda 6 2.2d Skyactive cu automata. Senzatia total neplacuta dupa gustul meu, parca eram pasager. Cam atat de conectat/in control cu masina m-am simtit. Daca e pe asa nu mai imi iau masina si stau pe locul din dreapta, macar ma relaxez complet.
- poti face manevre mai fine din ambreiaj, pt redresarea masinii in situatii extreme. Am incercat in poligon si face o diferenta.
Chiar ma uitam recent la configuratii de XC90/Merc CLS, cand am vazut automate am dat pas. N-as alege nici gratis automata.
centurion
27 Jan 2016, 05:53
Mentenanta mai ieftina & Fiabilitate: Atunci nu mai cumpar nici motorizare turbo pentru ca am mai multe piese in miscare, electronica mai multa, SW mai complex etc, intr-un cuvant, risc mai mare de defectare. Se discuta despre masina autonoma, iar voi va legati despre o cutie automata care este pe strada de n ani (adica testata etc). Mai in gluma mai in serios, mergeti cu Dacia 1300.
Placerea de a conduce: In cazul asta e mai mare cu automata. 'Just D(rive)' si atat. Ba chiar imi place sa franez cu piciorul stang. Iar daca vrei manual, pentru ca discutia a plecat de la Talisman, la Renault, din modul D, doar tragi de maneta in stanga si intri in mod manual. E simplu de tot. Si schimbi tu treptele. Sau ai padele la volan. (Asta parca e doar la robotizata.)
Toate parerile sunt subiective. Dar sa nu consideram cutia automata ca un drob de sare, pentru ca, parerea mea, nu e cazul.
mihai2005
27 Jan 2016, 09:36
Ideea era ca daca pot evita complexitatea crescuta intr-o anumita parte a masinii (care mie nu-mi aduce prea multe beneficii) cu atat mai bine.
La toate automatizarile astea cu mod "manual" exista mereu un "dar". Mereu sunt limitari impuse de cutie, niciodata nu faci exact ce vrei. Cand schimbi tu chipurile e doar un hint pentru cutie. Eu prefer sa am pedala de ambreiaj, sa am placerea de a face un rev matching perfect.
andreist
27 Jan 2016, 10:00
Eu nu mi-am cumparat masina SH cu automata pana anul acesta de frica costurilor si problemelor si timpului pierdut cu nervi ce poate aparea din cauza ei. Am cumparat anul trecut, si in cateva luni de folosire vad ca nu a cedat ce-o fi o fi.
@mihai2005 nu cred ca as putea scrie un review, nu-s bun la compuneri. Aduce a Latitude - spatiu, mare, gadgeturi fara numar, pozitie la volan, sta bine pe strada si merge frumos peste drumurile cu gropi.
Daca vrei sa auzi ceva specific, intreaba
Strict vorbind de Laguna III 2 dci + CVA, utilizate in Germania, au fost singurele masini de pe topic care au avut probleme cu motorul ( inlocuire totala ). Cauza - ungere ineficienta la turatii de aproximativ 4000 rpm timp indelungat + ulei schimbat la 30 k km ( interval de revizie in Vest ).
b76bgaarh
2 Feb 2016, 17:51
https://www.youtube.com/watch?v=n20zbN96360cica in passat se sta mai bine in spate.
ps. mie imi plac lufturile inegale ale "tabletei"
Care lufturi? Aia e putin iesita in afara, poate de aia apare asa, din lateral.
b76bgaarh
3 Feb 2016, 10:24
trebuie sa te duci la control, lumina de la mall e de vina.
meganus_bicorpus
4 Feb 2016, 09:49
Daca asa va arata noul C6, Talismanul ofteaza din greu...
R19/16v
4 Feb 2016, 09:52
Asa au zis si cand au aratat C6 Lignage...
Conceptul si masina de serie au ajuns sa fie similare doar privite de la 200m.
Highwayman
4 Feb 2016, 09:54
Lui Talisman nu ar trebui sa-i fie frica de C5 si nu de C6?
AndreiMR
4 Feb 2016, 09:58
C6 ala care arata senzational e pentru China...in Europa deocamdata nu e hotarat daca va veni sau nu. Probabil ca nu, la ce vanzari au berlinele mari franceze.
R19/16v
4 Feb 2016, 09:59
Talisman e... intre. Nu-i nici C5, nici C6.
b76bgaarh
4 Feb 2016, 11:14
QUOTE(R19/16v @ 4 Feb 2016, 09:52)
Asa au zis si cand au aratat C6 Lignage...
Conceptul si masina de serie au ajuns sa fie similare doar privite de la 200m.
iar de la noi din ograda imi aduc aminte de velsatis.
R19/16v
4 Feb 2016, 11:20
Eu n-am zis ca C6le care a ajuns in productie nu e ok, dimpotriva, ideea era ca nu semna cu conceptul prezentat la inceput.
Personal imi plac si C6le si VelSatisul, dar Avantimeul e preferat
Am vazut acum si conceptul VelSatis... cam aceeasi situatie.
b76bgaarh
4 Feb 2016, 11:22
pai ce mijto era conceptul si ce a iesit. nu tu ai pus interviul cu designeru velsatisului care zicea ca din considerente "tehnice" a iesit asa najpa?
R19/16v
4 Feb 2016, 11:23
Nu-mi amintesc.
b76bgaarh
4 Feb 2016, 11:29
Han Solo
4 Feb 2016, 11:47
avantime a fost facut de matra si e singurul reno pe care eu personal mi-l doresc cu ardoare. pacat ca l-au ingropat atat de repede.
meganus_bicorpus
4 Feb 2016, 13:39
Merge luneta aia la o limuzina Dacia..nici prin gand nu-i trecea atunci ce model de viitor a creat!
Macione
10 Feb 2016, 09:34
Azi am dat ochii cu primul Talisman. Exteriorul arata f bine. Partea frontala e exact cum ar fi trebuit sa arate la Pasat. Consola centrala nu ma atrage, pare cam butucanoasa.
papa_mulo
13 Feb 2016, 15:28
QUOTE(Macione @ 10 Feb 2016, 10:34)
Partea frontala e exact cum ar fi trebuit sa arate la Pasat.
Adica?
Squirrel
22 Feb 2016, 14:19
Din pacate nu e motor pe benzina decat in echiparea de top.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.