Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Experiente cu Captur
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Captur
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
b76bgaarh
Da limitatorul se dezactivează?
Sean28
Multumesc pentru sfaturi, Andrei.TUT
1.Asta cu volumul trebuia sa o intuiesc si singur sa apas +- simultan smile.gif
2.Numarul e prea jos pe fata, am uitat sa precizez. Pe spate e pus bine.
3.Legat de acceleratie si butonul de sub pedala, nu am incercat sa dezactivez ECO in acest mod. Merg preponderent in oras. La exterior stiu cand plec si apas butonul de langa schimbator in parcare.
4. Ce dealer topit, altfel nu am cum sa-i spun, ai dreptate, asa a zis ca butoanele alea 'sunt oarbe' si nu fac nimic. Nu inteleg logica lui...
5. Si asta cu senzorii ...da bun pontul!
p.s. tinem legatura! va doresc tuturor kilometrii multi fara incidente!
FlorianP
Se dezactiveaza si limitatorul si functia ECO, doar ca indicatorul din bord ramane aprins; se reactiveaza cand revii la un regim normal de mers. Manualul spune ca in momentul in care ai nevoie de extra putere in regim ECO sau cu limitatorul activat, apesi pedala de acceleratie ca sa treci de punctul in care pare ca este final de cursa, moment in care motorul nu mai are restrictiile respective.
Dezactivarea ECO in acest mod nu presupune si stingerea martorului din bord...

Cat despre numarul din fata, acelasi lucru l-am patit si eu... mal de zapada in afara razei de vedere, o manevra usoara, suport de numar spart...
b76bgaarh
de aia am zis si eu, trebuie sa functioneze pe acelasi principiu cu limitatorul.

tannu
QUOTE(b76bgaarh @ 25 Feb 2016, 21:11)
Da limitatorul se dezactivează?
*


Da. Cand calci acceleratia, se dezactiveaza.

ECO nu stiu. N-am incercat. Nu il folosesc.

Pentru mine, Start&Stop este enervant. Il dezactivez din buton imediat cum pornesc motorul. Nu il consider un lucru benefic pentru masina (baterie, electromotor, electrica si altele) si nici pentru consum, in multe momente. Faza cu poluarea am mai zis-o... pana la reducearea poluarii prin Start&Stop sau senzori de presiune, ar trebui schimbate multe alte lucruri; e ca si cum ai incerca sa-ti uzi livada cu pipeta smile.gif)

Briz-briz-ul nichelat de pe volan, intr-adevar iti poate scoate ochii uneori. Chiar si pasagerului din dreapta. Sa nu mai zic ca se umple de amprente...

Vizibilitatea este buna, ca tot s-a pomenit de ea, cu o exceptie: stalpii din fata. Incurca vizibilitatea in curbe.

La mine (1.5dci 90cp), consumul urban este intre 5.8 - 7.4, iar extra-urban 3.8 - 4.5. Totul in functie de temperatura, aglomeratie, stare de spirit si graba. Se poate scoate un consum muuult mai bun avand in vedere ca: nu folosesc functia ECO, nu am un stil de condus economic (si nici nu il caut), iar consumul urban este raportat strict la Bucuresti. Pe langa asta, in tot sezonul rece, cand stau in masina, tin motorul pornit (pt caldura), indiferent ca e vba de 15 minute sau 90 minute, acest lucru contribuind din plin la cresterea consumului. La pornirea motorului petrec 1-2-3 minute la ralanti si abia apoi plec de pe loc.
Ca idee, vara trecuta am fost in Thassos (GR). Am facut peste 1800 km, din care cca 600 km numai pe insula. Fara sa incerc vreo economie de carburant. Cine cunoaste drumul pana acolo si drumurile de pe insula, stie ca nu sunt drumuri care sa favorizeze un consum redus (serpentine, depasiri, blocaje, etc.). Media de consum a fost 4.8 la cei 1800 km rulati.
Eu sunt foarte multumit de cum merge si de cat consuma. Pe partea asta chiar n-am absolut niciun repros.
partner
Legat de numarul de inmatriculare din fata, de cand am cumparat masina am renuntat la suportul de plastic si am prins placuta cu 4 suruburi autofiletante direct de bara.
La placuta de pe haion am pus in spatele suportului de plastic folie izolatoare de parchet de 3mm si am rezolvat zgomotul ce venea de acolo.
FlorianP
QUOTE(partner @ 26 Feb 2016, 11:25)
La placuta de pe haion am pus in spatele suportului de plastic folie izolatoare de parchet de 3mm si am rezolvat zgomotul ce venea de acolo.
*




De retinut!
b76bgaarh
colegu partner, ce faci cu umezeala care se inmagazineaza in burete?
R19/16v
nu se
b76bgaarh
zici? trebuie sa fie f bine presat ca sa nu, plus zona care se uda la greu.
madhorsefuzzy
Inainte sa pun folie d-aia in usile Legumei am tinut 48 de ore intr-o cana cu apa folia de parchet. Dupa cele 48 de ore in apa cand am luat capacul folia s-a ridicat victorioasa deasupra apei. Poze cu cana in topicul cu insonorizarea Legumei.
Thaddaus
Eu am folosit o banda dublu adeziva(ceva de la Bison parca) , si am lipit numarul pe spate.Am facut asta prin august si inca e lipit acolo.
R19/16v
Inteleg ca a pus polietilena expandata care e impermeabila.
b76bgaarh
sa zicem ca am avut experiente cu PEE "impermeabila" care a absorbit apa.

daca nu a fost lipita pe toata suprafata de tabla, ramane apa la contactul celor 2 suprafete.


drumaru
Aproape 5000 km. Consum extern la ultimul drum lung (Bucuresti-Reghin si retur, patru adulti corpolenti biggrin.gif , temperaturi negative) - 5,1% pe computer.
Ultimii 2000 in Bucuresti, cu ger, zapada, dar si cu vreme de primavara. Drumuri de tot soiul, mai scurte sau mai lungi, in zile de lucru la ore de varf si intre, dar si in weekend. Consum 7,1% pe bord.
Pana in prezent n-am ce sa-i reprosez.
Sean28
M-am gandit si eu la faza cu mutatul numarului mai sus, prins in suruburi, dar masina va arata ca o caruta, pentru ca ramane spatiul acela gol ( destinat amplasarii numarului de inmatriculare ).
Sau mai e o varianta: il punem in habitaclul masinii langa parbriz, ca soferii de TIR smile.gif
Glumesc!
Sau...acum mi-a venit o idee... in locul ramei numarului de pe fata, pe care l-am urcat sus, putem scrie mare C_A_P_T_U_R smile.gif
Numarul de pe spate nu ma deraneaza ca ar face zgomot. Se aude doar cand inchid portbagajul (e firesc).
Scria cineva mai sus ca a fost in Grecia Thassos. Am facut drumul cu un Daewoo Matiz cu cativa ani in urma. Abia astept sa testez Capturul tot prin Grecia la vara. Sunt curios cum se va comporta cu 4 persoane ( 2 adulti + 2 copii + bagaje la greu ) pe zona muntoasa din Bulgaria (Montana).
Cu matizul, noaptea, tot dadeam treapta a 2-a, treapta a 3-a... lung drum mi s-a parut pe ale serpentine prin Bulgarica.
partner
Am avut de facut un drum rapid pana la Slobozia, am mers pe autostrada cu minim 140Km/h si maxim 160km/h, la o viteza medie de 143Km/h am avut un consum de 9,9% smile.gif
eagleking95
Stie cineva ce dimensiuni de roata incap in locul pentru roata de rezerva din portbajag?

Eu cand mi-am pus rotile de iarna am incercat sa tin una de vara ca rezerva (205/60 R16), dar nu incapea.
Andrei.TUT
Mie mi-a zis dealerul din start sa nu incerc sa pun roata normala in locul celei de rezerva pentru ca nu incape:)) Referitor la numar, l-am ridicat 2-3 cm mai sus cat sa fie la nivel cu bara si acum e ok, inainte era mai jos si l-am lovit.
Pe Bg(Montana) ar trebui sa se comporte ok masina, am fost eu acum cateva zile cu santa fe-ul si chiar nu mi se par asa mari dealurile, este usor de trecut chiar si cu zapada, acum o luna m-au prins zapezile pe Bg si totul a fost ok, 30-70km/h pe Montana iar in rest 90-100km/h pe drum alb tongue.gif
dil
Roata de rezerva este de dimensiuni reduse: T125/70R16. Eu am optat pentru roata de rezerva in loc de kit de reparare pana.
eagleking95
Multumesc!

Daca am 205/60 R16, deci am balonul de 123mm, dupa calculele mele roata aia de rezerva de dimensiuni reduse are balonul de doar 87.5mm, nu dauneaa sa mergi cu o roata de circumferinta mai mica?
radu_vasile59
Trage intr-o parte cu roata temporara si la 40-50 km/h. Am luat un cui in roata dreapta spate si a trebuit sa merg 2 km pana la vulcanizare si sigur nu iti da mana sa mergi cu 80 km/h cum zice manualul.
Locasul permite doar roata temporara. Nu e nici adanc suficient si nici diametru mai mare de atat.
mariuswk
Unde se afla pozitionat filtrul de motorine la captur 1.5 dci
Multumesc.
Sean28
QUOTE(Andrei.TUT @ 25 Feb 2016, 17:28)
Referitor la volum, apasa pe ambele butoane de volum de la volan(plus si minus) si intra pe mute.
*



Am incercat cu apasarea simultana pe +/- la volum si nu are nici un efect.
Volumul ramane fix la acelasi nivel. Daca repet de mai multe ori sa apas simultan, scade sau creste in functie de butonul care il ating primul...
eagleking95
Am incercat si eu si merge. Incearca sa tii apasat simultan pentru mai mult timp, gen 2s. Si eu cand am incercat si le-am apasat simultan si nu am tinut apasat pentru mai mult timp nu a mers.
robiboss
Merge cu apasare scurta pe ambele butoane. Volumul + sau - rapid, merge cu apasare mai lunga.

9 Mar 2016, 14:51:
Daca stie cineva: exista cablaj pentru proiectoare, daca masina nu are din fabrica proiectoare?
mariuswk
L-am gasit, sub rezervorul lichidului spalare parbriz.
helldriver11
Pentru ca sunt interesat de un upgrade, as dori o parere avizata de la un posesor de Captur: care este tinuta lui de drum in curbe? Cat este de stabil la un mers sportiv? Va multumesc anticipat!
robiboss
QUOTE(mariuswk @ 9 Mar 2016, 20:57)
L-am gasit, sub rezervorul lichidului spalare parbriz.
*


Mutumesc, am sa il caut si eu.

QUOTE(helldriver11 @ 10 Mar 2016, 20:45)
Pentru ca  sunt interesat de un upgrade, as dori o parere avizata de la un posesor de Captur: care este tinuta lui de drum in curbe? Cat este de stabil la un mers sportiv? Va multumesc anticipat!
*


Nu e chiar o sportiva, dar ESP-ul isi face treaba. Acum depinde ce intelegi prin sportiv, ca unii cred ca sportiv inseamna doar viteza mare; in linie dreapta, in curbe...
Sean28
QUOTE(helldriver11 @ 10 Mar 2016, 20:45)
Pentru ca  sunt interesat de un upgrade, as dori o parere avizata de la un posesor de Captur: care este tinuta lui de drum in curbe? Cat este de stabil la un mers sportiv? Va multumesc anticipat!
*



Parere personala:
1. In curbe eu nu recomand sa se intre cu o viteza prea mare cu un Captur. Fiind o masina mai inalta, se inclina mai mult decat Clio de exemplu, care din cate stiu este construita pe aceeasi platforma. Chiar si cu ESP sau alte functii de stabilizare a masinii, legile fizicii raman neschimbate: centru de greutate inalt inseamna instabilitate mai mare in curbe.
Eu am simtit si la viteze mai mari (120Km/h) ca garda inalta la sol face ca aerul care intra sub masina tinde sa reduca contactul dintre roti si asfalt mai ales daca sunt urcari si coborari succesive.
2. Eu nu consider Capturul ca fiind o masina care sa aiba valente prea sportive (depinde si de motorizare, dar ca si caroserie / garda la sol / pozitie mai inalta la volan / etc nu prea vad ''sportivitate'' la aceasta masina).

p.s. o masina sportiva ar trebui sa fie cu garda cat mai joasa ca sa stea bine in curbe...
Concluzia:
Castigi iarna cand iesi din parcare fara sa dai zapada la lopata, treci peste unele obstacole gen ''broasca testoasa'' de pe carosabil fara sa spargi baia de ulei, dar renunti un pic la sportivitate.

helldriver11
Multumesc foarte mult pentru raspuns, colegu” Sean28!
radu_vasile59
Confirm si eu stabilitatea la Captur. Este foarte similar cu Logan-ul in curbe. Pe mine nu ma indeamna sa merg tare cu el, chiar deloc.
robiboss
Doar de dragul conversatiei: eu nu recomand nimanui si cu nicio masina sa intre in viteza intr-o curba. Negocierea unei curbe ar trebui sa fie cunoscuta de orice sofer. Cu toate astea, daca intri cu o viteza mai mare decat ar trebui, ESP va corecta traiectoria, aplicand diverse forte de franare in incercarea de a dimininua forta centrifuga. Daca masina a trecut testul elanului, o sa-ti fie destul de greu sa o rastorni in curba.
helldriver11
Nu intentionez sa particip la raliu cu un Captur si nici sa merg ”la blana” sau sa vad limita când se rastoarna...Dar conduc frecvent pe drumuri montane si, spre exemplu, comportamentul in curbe al Loganului Mark 1 nu ma satisface.
Chiar daca ma apropii de varsta a III-a, imi place un stil mai sportiv de negociere a virajelor, dar fara a avea emotii de genul ”Ridica rotile sau sta pe sosea? Derapeaza la 80 km/h pe drum uscat, ori pastreaza traiectoria fara ESP?”
Sean28
QUOTE(robiboss @ 15 Mar 2016, 19:47)
....daca intri cu o viteza mai mare decat ar trebui, ESP va corecta traiectoria, aplicand diverse forte de franare  in incercarea de a dimininua  forta centrifuga. Daca masina a trecut testul elanului, o sa-ti fie destul de greu sa o rastorni in curba.
*



Faptul ca pozitia soferului la volanul unui Captur este ceva mai inalta decat la Logan de exemplu, iti ofera avantajul unei vizibilitati sporite. Asta este un punct forte sa vezi soseaua mai de sus.
Legat de curbe, senzatia pe care o are un sofer care sta suit pe un ''scaun inalt'' este ca masina s-ar putea dezechilibra.
Este doar o senzatie, intr-adevar, pentru ca este greu de crezut ca o poti da cu rotile in sus, chiar si voit. Testul musse/elan este destul de convingator si real.
Cand am afirmat ca ''nu recomand sa se intre cu viteza in curbe cu un Captur'' eu m-am referit mai mult la senzatia usor neplacuta pe care o are soferul pentru ca sta intr-o masina cu centru de greutate ridicat.

p.s. pana la urma masinile sportive le recunosti si dupa scaunele din fata care au suport lateral pentru sofer. Capturul nu are asa ceva. Deci la sportivitate, pas!
robiboss
QUOTE(helldriver11 @ 15 Mar 2016, 20:50)
Nu intentionez sa particip la raliu cu un Captur si nici sa merg ”la blana” sau sa vad limita când se rastoarna...Dar conduc frecvent pe drumuri montane si, spre exemplu, comportamentul in curbe al Loganului Mark 1 nu ma satisface.
Chiar daca ma apropii de varsta a III-a, imi place un stil mai sportiv de negociere a virajelor, dar fara a avea emotii de genul ”Ridica rotile sau sta pe sosea? Derapeaza la 80 km/h pe drum uscat, ori pastreaza traiectoria fara ESP?”
*


Nu exista varianta fara ESP si nici nu poate fi dezactivat.
Thaddaus
Clar un Captur nu e masina potrivita pentru tine.smile.gif
b76bgaarh
http://www.auto-testdrive.ro/renault-va-la...noul-kaptur-4x4

la astia se poate si 4wd.
BiGBearRO
... și asa devine un SUV
cu siguranță va ajunge și în alte tari

17 Mar 2016, 17:29:
QUOTE(robiboss @ 16 Mar 2016, 13:01)
Nu exista varianta fara ESP si nici nu poate fi dezactivat.
*


Scoti mufa de la senzorul gyroscopic si l-ai dezactivat sau pui un clip pe el.
robiboss
OK. Asa poti sa-i scoti si rotile si-l faci barca...
BiGBearRO
QUOTE(robiboss @ 17 Mar 2016, 17:57)
OK. Asa poti sa-i scoti si rotile si-l faci barca...
*


nu cred ca o sa pluteasca
torquemada
Sezorul giroscopic e inclus în airbag (datele ajung pe can la abs) nu ai ce deconecta, idem pentru CLiP.

Poți dezactiva via ddt permanent HSA, ESP, ASR , ABS dar nu văd logica. Mai simplu e să activezi EG-ul(extended grip) și ai Xmod.
robiboss
Poti sa detaliezi putin? Adica pot sa activez extended grip pe orice model?
dil
Ma gandesc ca inafara de activare mai este nevoie de rotita de la comutate pe EG (Extended Grip) si cu conexiunile aferente.
zaboss
Extended Grip este opțional, se poate pune pe orice model, dar mă îndoiesc că se poate activa și la mașinile existente, dacă nu au fost prevăzute cu componentele respective (bănuiesc că este un calculator suplimentar la ESP care oprește patinarea la roțile care nu mai au aderență).
Sean28
QUOTE(torquemada @ 17 Mar 2016, 21:08)
Sezorul giroscopic e inclus în airbag [...]
*



O fi inclus in airbag, asa cum spui, dar la modelele cu echipare superioara.
Nu cred ca acest senzor giroscopic exista si pe Captur Life de exemplu, doar ca nu ar fi activat.
Senzorul in sine costa si el ceva parale si mi-e greu sa cred ca e pus pe toate variantele de echipare de la Captur.
Daca e cineva care a incercat sa activeze 'Extended Grip' , il rugam sa ne shareuiasca experienta lui (costuri, piese, manopera, etc.)
Thaddaus
Am schimbat azi cauciucurile.Le-am pus pe cele de vara.Schimbat la Meridian Vest Bucuresti, 94 de ron si le pastreaza gratuit pana vine zapada, pe cele de iarna.
tannu
Am lipsit o vreme de pe aici, asa ca abia acum am citit ce s-a mai scris.

Vin cu parerea mea despre stabilitatea in curbe. Si eu mi-am pus intrebarea asta inainte sa o achizitionez. Este neasteptat de stabila, chiar fiind mai inalta. Nu are nici un grad de comparatie cu Loganul, contrar a ceea ce zicea cineva pe aici. Masina este stabila in curbe si te poti baza pe ea. Totusi, sa nu confundam stabilitatea in curbe despre care intreaba lumea, cu stabilitatea in curbe a unei masini de raliu, da ?
Primul lucru care conteaza este soferul si cat de bine isi cunoaste masina, iar mai apoi viteza, curba, sistemele, etc.
Daca exista persoane care doresc neaparat sa ma contrazica, pot spune ca vorbesc din experienta. Imi permit sa fac comparatii intre Captur si: Vectra 2.5 V6 cu suspensii sport, Vectra 1.6 16V cu suspensii sport, Logan 1.4, Logan 1.6 16V, Honda Civic 1.8 cu suspensii sport si altele. E foarte adevarat ca nu se compara la stabilitate cu niciuna din cele cu suspensii sport si garda joasa, dar nici pe departe cu Loganul. Totusi, vorbim de o masina cu 90-110 cp, nu de una cu 140-170 cp, iar aici mai luam in considerare si un plus de greutate la motorizarile diesel.
Deci, pentru cel interesat intr-un raspuns corect, da, desi este mai inalt, Capturul este stabil in curbe.
rustillio
salutare baieti, ieri tata a trecut pe la cei de la renault si suntem intersati sa cumparam un Renault Captur 1,5 dCI 90 CP Authentique, prin programul rabla, am inteles ca deja exista masina pe stoc doar ca va trebui sa asteptam pana se da programul rabla, din cate am inteles astazi face rezervarea pentru masina. Dureaza mult procedurile la rabla? Si ce parare aveti despre motorizarea pe care am hotarat sa o luam?
helldriver11
tannu, iti multumesc pentru raspunul detaliat! Am ramas chiar surprins de comparatia favorabila cu Vectrele si cu Honda echipate cu suspensii sport...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.