adema1981
16 Jul 2015, 20:58
Ce conteaza foarte mult in ecuatia consumului este si viteza medie.
In traficul din Bucuresti cu o viteza medie de 8-11 km/h consumul se duce lejer spre 10%.
La o medie de 20-25 km/h acelasi consum scade undeva pe la 7.5-8 %.
Am trecut si eu de 1500 km ( inca prea putini ) si simt ca masina se misca din ce in ce mai bine, consumul tinde sa se aseze ( pe scaun in metrou )
Per ansamblu eu sunt multumit de masina , sper ca in anii ce vor veni sa se dovedeasca si fiabila , fara defecte neprevazute.
BlaueCorsa
16 Jul 2015, 21:03
Putin peste 2200 km, 20-25% urban, mediu 5.7.
Am montat senzori de parcare (82 01 373 014) si alarma (Scytek Astra 200), parca m-as gandi si la un Media Nav.
CristiX
16 Jul 2015, 23:00
Salut.
Cat te-au costat senzorii de parcare si unde i-ai montat?
BlaueCorsa
17 Jul 2015, 06:55
568 lei senzorii (model fara afisaj, doar buzzer), 150 lei montajul - la Motor Grup Vaslui.
adema1981
17 Jul 2015, 16:51
560 cu 100 montaj mi-au cerut si mie ptr senzori Valeo.
Nu inteleg de ce asa mare diferenta fata de unii de 100 ron cu 50 montaj.
La astia imi da un chinez in portbagaj care striga " dai...dai...dai....HOPA" ?
BlaueCorsa
18 Jul 2015, 05:54
Tot e bine, la alte reprezentante voiau peste 1000 de lei pe senzori.
partner
19 Jul 2015, 09:56
QUOTE(BlaueCorsa @ 16 Jul 2015, 21:03)
Putin peste 2200 km, 20-25% urban, mediu 5.7.
Am montat senzori de parcare (82 01 373 014) si alarma (Scytek Astra 200), parca m-as gandi si la un Media Nav.
Si eu mi-as monta un MediaNav, nu neparat pentru navigatie ci pentru partea de mediaplayer si pentru a avea un ceas mai mare la bord. Din pacate eu am bordul de culoare deschisa si pana acum nu am gasit aparate decat de culoarea neagra (cele de la Dacia).
Thaddaus
1 Aug 2015, 12:12
Aproape 3000 de km facuti in 15 zile.Traseul in mare a fost urmatorul:
Bucuresti-Cluj-Oradea-Sighetul Marmatiei-Vatra Dornei-Suceava-Iasi-Roman-Fetesti(judetul Ialomita)-Bucuresti.
Cele mai proaste drumuri intalnite :
Locul 1 :
Sighet->Baia Asprie Locul 2: Drumul de la Sighet la Vatra Dornei prin pasul Prislop.
Consum mediu afisat 6.9.(in majoritatea timpului am mers cu clima pornita) doua persoane plus bagaje.
Usa spate stanga scartie.
. sper sa treaca in timp.
Pun si cateva poze
Cu mocanita:
Primul garaj in care a stat
Unul din putinele locuri unde am parcat(neregulamentar) la umbra(gradina botanica Iasi).
p.s.motorizarea de 0.9tce e perfecta pentru oras.
sirbucristian
17 Aug 2015, 12:40
Buna ziua !
Se merita sa mi achizitionez modelul captur prin prima masina sau credit ?
dezavantajul este ca prin prima masina imi baga pe gat casco care cred ca este foarte mare ... va multumesc
BlaueCorsa
17 Aug 2015, 13:34
Indiferent cum o iei, merita sa faci CASCO. Pe mine m-a ajuns undeva la 480 euro pe an.
sirbucristian
18 Aug 2015, 10:51
QUOTE(sirbucristian @ 17 Aug 2015, 12:40)
Buna ziua !
Se merita sa mi achizitionez modelul captur prin prima masina sau credit ?
dezavantajul este ca prin prima masina imi baga pe gat casco care cred ca este foarte mare ... va multumesc
A achizitionat careva prin prima masina ?
BlaueCorsa
18 Aug 2015, 13:56
Nu e nevoie sa citezi daca mesajul e in aceeasi pagina.
Eu n-am luat prin prima masina.
Thaddaus
18 Aug 2015, 17:00
Merita sa faci casco ..eu platesc 1700 ron pe an la Generali
sirbucristian
18 Aug 2015, 17:14
QUOTE(Thaddaus @ 18 Aug 2015, 17:00)
Merita sa faci casco ..eu platesc 1700 ron pe an la Generali
ideea este ca as vrea sa ma inscriu la prima masina cu un captur si daca imi baga casco la ea 500 euro +++ + rata ma rupe... (inca nu am gasit pe nimeni care a facut cu prima masina, poate imi da un pont)
b76bgaarh
18 Aug 2015, 17:28
Dacă te rupe de ce nu iei ceva mai accesibil.
AndreiMR
18 Aug 2015, 17:50
QUOTE(sirbucristian @ 18 Aug 2015, 18:14)
ideea este ca as vrea sa ma inscriu la prima masina cu un captur si daca imi baga casco la ea 500 euro +++ + rata ma rupe... (inca nu am gasit pe nimeni care a facut cu prima masina, poate imi da un pont)
Fara sa fiu nesuferit, dar daca la o masina noua, luata cu credit/leasing, te rupe un Casco de 50 de euro pe luna, inseamna ca de fapt nu iti permiti masina aia, si te-ai intins cu ratele mai mult decat permite venitul.
Stiu ca la noi e sport national mancatul de iaurt pentru a avea masina cea mai "bengoasa" din parcare, dar e pacat sa iti iei masina noua si in caz de Doamne-fereste sa te uiti la ea in parcare. Pentru ca daca un Casco de 500 de euro pe an e prea scump, imi vine greu sa cred ca 200-300 de euro de dat pe un parbriz, de exemplu, se fac de pe o zi pe alta. Nici nu vreau sa mai zic de piese de caroserie...care la reno se gasesc doar pe original. Nu spun, poate ai noroc si n-o comiti din vina ta, dar ce te faci daca vine o furtuna si darama niste tigle pe ea?
adema1981
18 Aug 2015, 20:12
Casco la Generali 1420 ron pe an la o valoare de 13.400 asigurata
Thaddaus
18 Aug 2015, 20:41
uite
aici un link unde gasesti si o lista cu masini care se incadreaza in proiectul prima masina..e din martie 2015 dar nu cred ca au crescut prea mult preturile.. p.s. daca vrei renault neaparat vezi si clio ..la urma urmei capturul e un clio care a luat steroizi
p.s. eu platesc 1700ron la o valoare asigurata de 15.100.
knukels10
28 Aug 2015, 12:22
Am si eu o dilema legata de monitorizarea presiunii in pneuri. De cand am luat masina pe computerul de bord imi arata "Learning the tire pressure". Am incercat sa resetez aceasta optiune, dar dupa ce se reseteaza imi ramane acelasi mesaj. Banuiesc ca dupa ce parcurg o anumita distanta ar trebui sa se calibreze si sa-mi afiseze un mesaj care sa-mi dea de inteles ca presiunea e la valori normale. S-a mai intalnit cineva cu aceasta problema?
BlaueCorsa
28 Aug 2015, 13:40
Nu. N-o sa-ti afiseze niciodata presiunea. Acolo poti doar reseta ce a invatat TMPS.
Daca e o problema, se aprinde un martor in bord.
De
aici, pagina 1.54.
knukels10
1 Sep 2015, 18:38
QUOTE(BlaueCorsa @ 28 Aug 2015, 14:40)
Nu. N-o sa-ti afiseze niciodata presiunea. Acolo poti doar reseta ce a invatat TMPS.
Daca e o problema, se aprinde un martor in bord.
De
aici, pagina 1.54.
Nu ai inteles. Stiu ca nu trebuie sa-mi afiseze o valoare numerica. Problema mea e ca nu cred ca o monitorizeaza pentru ca imi arata "Learning the tire pressure" in loc sa-mi afiseze un mesaj ca ar fi ok.
BlaueCorsa
2 Sep 2015, 07:06
Nu apare alt mesaj (pag 2.25), cred ca le-a dat cu virgula la traducere.
Dupa intelegerea mea textul "LEARNING THE TYRE PRESSURE" reprezinta o optiune de meniu care se utilizeaza pentru reinitializarea sensorilor de presiune. Nu reprezinta un mesaj de eroare sau de avertizare.
Mesajele de avertizare sunt ADJUST TYRE PRESSURE, PUNCTURE sau CHECK TYRE PRESSURE SENSORS. Acestea apar insotite de aprinderea martoruluidin bord reprezentand roata desumflata cu semnul de mirare pe ea.
FlorianP
14 Sep 2015, 15:04
Are dreptate "dil".
Mesajul "ADJUST TYRE PRESSURE" insotit de martorul de bord aprins au aparut acum cateva zile cand eram la Balea lac si temperatura scazuse la 4grade. am verificat vizual pneurile si fiind ok am resetat sistemul si a fost ok; cea mai probabila cauza a fost scaderea brusca de temperatura si presiune atmosferica, fapt sesizat de senzori.
Azi, surpriza... martor de bord aprins + mesajul "PUNCTURE"... Cobor din masina, pana evidenta pe dr fata(nu era pe janta inca). Am ajuns la vulcanizare, rezolvat problema, disparut mesaje fara resetare...
Inca ceva, nu am verificat presiunea in pneuri pana acum(deja am 3000 km), dar cu ocazia penei, am constatat ca presiunea din ele era la 3 ATM... imi parea mie prea rigida... Aviz celorlalti proprietari de masini noi!
Iar ca o concluzie dupa un drum de 1800 km prin tara, incluzand Transalpina si Transfagaraseanul, masina s-a comportat foarte bine, comoda la condus pe distante lungi, mi-a disparut senzatia de raspuns lent cum spuneam in primul comentariu, a devenit mult mai infipta iar consumul strict pe aceasta distanta a fost de 6.4%; rezonabil dar sper sa mai scada nitel!
DonQuijote
20 Sep 2015, 07:50
Și eu am oscilat la cumpărare între un Captur 1.2 TCe EDC și un Duster 1.2 TCe Laureate. Uimitor sau nu, a câștigat Duster-ul. La Captur îmi plăcea cutia, dar look-ul mi s-a părut un pic prea adolescentin, iar spațiul interior (pasageri, porbagaj) este mai mic decât la Duster. Cum noi căutam o ceva care să suplinească rolul de mașină de familie, volumul oferit trebuia să fie cât mai mare. Dar încă mă uit cu plăcere după toate Captur-urile ce le văd pe stradă.
Ce pot spune eu este ca daca presiunea in roti este ok va afisa mesajul LEARNING THE TYRE PRESSURE, care este un mesaj standard pentru o presiune aflata in parametri. Cu alte cuvinte, nu are nimic de mentionat privind starea presiunii din roti, asa ca doar te informeaza ca el continua sa o citeasca.
Daca vei schimba jantele cu unele fara senzor iti va scrie CHECK TYRE PRESSURE SENSORS si vei avea 2 martori aprinsi permanent in bord
)
PS: Separat de aspectul cu presiunea din roti, sper ca "inginerul" responsabil de rotita sistemului audio (care ar trebui sa fie "potentiometrul" volumului) a fost concediat.
Aparent am reusit sa anulez faza cu presiunea din roti (am alte jante pe masina si nu au senzori) si, momentan, nu mai am martori aprinsi in bord. Sper sa tina fericirea
BlaueCorsa
4 Oct 2015, 13:07
Ne pot spune, te rog, cum? Poate mai are cineva nevoie...
Sigur.
Te plimbi, din butoane, prin computerul de bord, pana afiseaza LEARNING THE TYRE PRESSURE, apoi tii apasat pe unul din butoane pana reseteaza
citirea presiunii si scrie ceva de genul PRESSURE REF ONGOING. In momentul ala se sting martorii din bord.
Fericirea nu e vesnica, dar e permanent repetabila, observ. Se poate cere repetarea operatiunii chiar a doua zi sau chiar dupa 3-4 zile. Asta din cum a decurs la mine pana acum.
Atentie: a nu se confunda
LEARNING THE TYRE PRESSURE cu
CHECK TYRE PRESSURE SENSORS. Amandoua sunt afisate in cadrul meniului, dar la incercarea de a reseta
CHECK TYRE...... nu se va intampla nimic.
Din ce am inteles nu exista o modalitate de a reseta/anula permanent acest lucru. Poate doar daca ai rude la Renault si te duci la fabrica. Altfel nu.
Este o norma EU impusa ca toate masinile fabricate dupa aprilie 2015 (?) sa fie echipate obligatoriu cu senzori de presiune in roti pentru reducerea poluarii (presiune scazuta in pneu = consum marit = crestere poluare ... ).
Deci aici era problema poluarii, nu in fabrici, nu in defrisari, nu in drumuri proaste si flux de circulatie sugrumat, nu orice altceva. Asteptam cu nerabdare urmatoarea norma EU anti-poluare, in care geamurile masinii vor fi fixe (geam coborat = crestere consum = crestere poluare)
)
Asadar, teoretic, in cadrul softurilor furnizate dealerilor din orice tara nu va putea exista optiune de anulare a senzorilor.
scaevola.x
17 Oct 2015, 00:43
Salut Tuturor !
Mi-am luat si eu Captur.
Am deschis un jurnal de bord, cu primele impresii, chiar
aici !
vladionut
19 Oct 2015, 09:04
amm si eu o intrebare la cei care detin deja modelul si au facut ceva kilometri cu el - cum rezista placticul lucios de pe volan si bord (acelasi ca la clio) ? cat de usor se zgarie? si intrebarea mea este orientata mai mult catre cei care au copii mici (3,4,5..ani), care fac tot felul de nazdravanii prin masina (al meu a prins un creion colorat si mi-a tras niste dungi pe volan, noroc ca le-am putut sterge; dar de, poti inhiba pornirea artistica a copilului?
)
partner
19 Oct 2015, 10:25
Eu am 2 copii care fac aceeasi mizerie in orice masina in care stau
Fetele de la usi se curata usor, iar la tapiterie poti alege pe cea ZIP, cea care se poate desface de pe scaune si apoi se spala (e optionala)
vladionut
19 Oct 2015, 11:49
ok
merci de raspuns;
am vazut si eu (si mi s-a spus in showroom) ca scaunele din fata au pe spate un plastic care se spala;
dar cume bordul? s-a zgariat pana acum ? mie mi se pare ca acel plastic glossy e destul de sensbil la zgarieturi; repet, mi se pare, nu am facut vreo proba
b76bgaarh
19 Oct 2015, 13:51
la clio, in franta nu aici, plasticul asta e considerat ce mai mare prostie pentru ca imbatraneste mai repede decat celelalte modele.
bafta.
Thaddaus
19 Oct 2015, 16:35
vladionut, la mine cel putin, inca se prezinta fara zgarieturi bordul..
.si da plasticul de pe spatele scaunelor se curata foarte usor.
vladionut
20 Oct 2015, 08:22
merci de info, Thaddaus; poate nu e atat de slab calitativ;
oricum, in general, producatorii nu prea mai pun materiale de calitate in masini (mai ales cele de buget) ca de, cat sa tii o masina? o tii si tu 3-4-5 ani si o vinzi, ca sa-ti iei alta; cam asta e gandirea - si modelele noi trebuie vandute, nu ma tii o masina 20 de ani, ca parintii nostri;
scaevola.x
21 Oct 2015, 21:31
Confirm, plasticul black glossy se zgarie foarte usor si definitiv.
Totusi copii mici nu prea ar trebui sa aiba acces in fata.
Eu mi-am propus 10 ani pt actuala. Daca va fi nevoie, vom ajusta pe parcurs ...
vladionut
22 Oct 2015, 08:55
iiiiii, deci cu plasticul ala nu prea suna bine;
sunt de acord "copiii mici nu au voie in fata", dar fiica-mea mai umbla prin masina cand masina e oprita, evident, fie e in curte si eu mai aspir prin ea, fie mai fac diverse; pt fiica-mea e o placere sa stea pe scaunul soferului si sa traga de volan
;
eu am de gand, daca imi iau, sa o tin cam minim 5 ani; 10 ani nu cred ca rezist
Thaddaus
22 Oct 2015, 09:28
Eu precizez ca inca nu am copil si momentan nu stiu cum s-ar putea zgaria bordul daca esti putin atent.Si avand in vedere ca masina e noua sper sa o tin 10 ani si apoi sa o fac cadou.
Concord
22 Oct 2015, 15:48
Singura rezolvare la plasticul asta lucios : 2 straturi de lac peste. Asa am procedat atat la manerele de megane cat si la clapetele deschidere usi din interior. Dupa 2 ani arata la fel ca in prima zi.
scaevola.x
24 Oct 2015, 15:00
Eu zic ca plasticul lucios de tip "black piano" nu trebuie sa fie o sperietoare. Arata bine daca il intretii (sters de praf), iar daca se strica/zgarie il repari sau il inlocuiesti/renovezi/tunezi
).
Cu bordul sau cu fetele de usi este alta poveste, dar probabil ca exista solutii de reparat sgarieturile.
scaevola.x
25 Oct 2015, 15:39
Cum vi se pare Janta
asta pt Captur ?
Plasticul negru si lucios l-am evitat cand mi-am luat Capturul. Atrage praful si amprentele ca un magnet si se zgarie usor (si vizibil). Mai ales partea de pe volan, care, in unele cazuri se poate si desprinde usor, in timp.
Desi aveam posibilitatea de a lua varianta 2 de echipare la acelasi pret cu prima, am ales-o special pe prima, tocmai pentru ca nu are plasticul acela pe manerele de la usi si, mai ales, pe volan. Singurul loc in care am fost obligat sa il accept a fost partea centrala a bordului. Mai in gluma, i-am spus si prietenului meu de la dealerul Renault ca iau varianta 2 doar in cazul in care imi gaseste pe cineva cu varianta 1 si vrea sa facem schimb de volane
)
Referitor la modelul acela de jante, arata foarte bine, dar nu stiu cat se potrivesc (ca aspect) cu stilul Captur. As inclina spre un model de jante cu spita mai groasa, dat fiind faptul ca RC nu e chiar o masina sport.
Ca sa iti faci o parere de cum arata cu niste jante cu spita groasa, eu mi le-am pus pe astea:
[attachmentid=1628011755] [attachmentid=1628011756] [attachmentid=1628011757]
scaevola.x
26 Oct 2015, 23:06
Imi plac jantele tale. Chiar se potrivesc neasteptat de bine cele 5 spite late cu cele 4 prezoane. Am vazut prea putine in combinatia asta care sa se potriveasca.
Multumesc. O iau ca pe un compliment
Si modelul de jante cu care ai pus tu poza arata foarte misto, doar ca s-ar potrivi mai bine cu o masina mai joasa... zic si eu.
Pana la urma, parerile celorlati tin de propriile gusturi si viziuni, iar rostul lor este sa le analizezi, nu sa le aplici neaparat.
Eu zic ca daca tie iti plac, deja nu ar trebui sa mai conteze altceva.
robiboss
16 Dec 2015, 14:03
Pe varianta Life, ma enerveaza ca nu am gasit inca rezolvare la doua probleme:
1.de fiecare data cand apas butonul de activare a recircularii aerului, dupa un timp se dezactiveaza. Pot face in vreun fel sa ramana activ ?
2. oarecum similar cu 1; oprirea radioului cand nu functioneaza motorul. Pot dezactiva sau intarzia oprirea ?
Si legat de 2: mi se pare cel putin ciudat, ca atunci cand opresc motorul, radioul se opreste in schimb farurile raman aprinse.
Andrei.TUT
16 Dec 2015, 14:15
Mi-am pus si eu jante in 5 spite, pe 16
Frumoase jantele. Pana la urma le vinzi sau le tii pe masina ?
Andrei.TUT
16 Dec 2015, 21:57
Le vand doar daca imi ies banii pe ele.
drumaru
17 Dec 2015, 20:56
Am si eu de vreo saptamana un Captur 1.5 dci Life. Pana in prezent sunt destul de multumit (si, cel mai important, e multumita si sotia, ca ea o sa-l conduca mai mult
) Consum pe computerul de bord - Bucuresti ora 21 - 4,9 l/100 km, Bucuresti trafic moderat - 6,5l/100 km, Bucuresti trafic intens/blocat - 8,0l/100 km, un drum de 100 km pe autostrada si DN, trafic intre liber si moderat - 4,7 l/100 km.
Singura chestie care ma enerveaza cu adevarat este ca nu se inchid luminile automat la oprirea motorului (desi din manual asa ar reiesi). Daca stie cineva amanunte despre acest aspect, v-as fi recunoscator. A, si comenzile audio de pe volan sunt mult mai putin ergonomice decat la modele Renault de acum 10 ani
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.