Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Viitorul mașinilor electrice?
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Stiri
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38
DFA
Toți știm de mașinile electrice, cu baterii, care fie se încarcă prin recuperarea energiei de frânare, printr-un mic generator la bord sau de la o priză electrică.

Dar dacă în loc să încărcăm bateria de la priză am putea ca la "benzinărie" să schimbăm electrolitul bateriei cu unul deja încărcat și să-l scoatem simultan pe cel uzat din baterie?
Și asta în același interval de timp în care am fi umplut un rezervor de benzină la o mașină clasică?

E posibil?

Da, cu ajutorul bateriilor de tip Redox Flow, care se comportă ca o celulă de combustibl, dar una în care nu se consumă ci se reciclează "combustibilul".

[attachmentid=1627789063]

Electrolitul "consumat" din baterie ar fi preluat de "benzinărie" și reîncărcat fie din rețeaua electrică, fie cu turbine de vânt sau panouri solare.

Iată și câteva articole despre proiecte și mașini electrice construite în jurul acestor baterii:

A new way to charge electric cars: Fill ‘er up with electrolytes

Fraunhofer-Institut Research News October 2009 - Improved redox flow batteries for electric cars [ PDF 0.57MB ]

Redox Flow Batteries for Hybrid Electric Vehicles: Progress and Challenges [PDF]

QUOTE
CONCLUSION
Current redox flow batteries can match lead-acid in terms of
energy density but significantly lower than Li-ion systems.
But they have the advantage of rapid charging by electrolyte
replacement which makes them attractive for use on electric
vehicle or hybrid electric vehicles. Golf-cart, forklift truck,
and in-town-short distance family car could find this
beneficial. If infrastructure is in place, long journey distance
would be possible. Another feature of RFBs that makes them
attractive for EV and HEV applications is the separation in
terms of physical location and sizing, of the energy and power
components. This adds a degree of flexibility that allows the
optimization of the power and energy components for specific
vehicle configuration and performance. Further research is
needed to improve the performance and engineering of RFB
system.


MIT Figures Out a Way to Refuel Electric Cars With Liquid Fuel

Poate va mai dura ani mulți până vom încărca bateriile la pompă, dar este foarte posibil ca acest tip de baterii să devină într-o zi o soluție pentru mașina electrică.
IsNa
Asta da, suna a solutie.

Ramane de vazut doar cum vor fi manipulate acele substante destul de periculoase, dar nu cred ca e insurmontabila problema. Ar trebui totusi ca "regenerarea" electrolititlor uzati sa se faca direct la pompa (cu curent electric din retea), pt a evita transportul lor.
DFA
Nu cred că un sistem etanș cu care să scoți și să bagi electrolitul în baterie e greu de făcut sau de implementat la o benzinărie.

Și da, electrolitul consumat ar trebui încărcat local (în benzinărie) și repus în circuit.
LuluMOB
Posibil ca asa sa arate viitorul, masini electrice, celule de combustie cu hidrogen sau cu alt electrolit. Dar pentru asta (presupunand ca se perfectioneaza bateriile astea) mai raman de rezolvat cateva probleme mari:
-sa se gaseasca o modalitate de producere a unor mari cantitati de energie electrica;
-sa se construiasca retelele de distributie (cele existente sunt insuficiente);
-sa se construiasca 'fabricile' care sa produca sau sa 'reincarce' electrolitii din celule, fie ele centralizate, fie distribuite, precum actualele benzinarii.
Orice ar spune partizanii teoriei conspiratiei, eu nu cred ca tehnologiile exista. Cursa e stransa si o sa vedem daca intai se termina petrolul sau intai se gaseste alternativa. Iar de la gasirea solutiei pana la implementare trec multi ani.
bucatzel
Sincer, ideea pare ok, dar m-as mira foarte tare sa se intample asta.

Vad doua probleme.
1. Bataia pe standarde. Cum ziceam prin alt topic "electric" de-abia s-au inteles asupra unui format de priza, iar intelegerea au facut-o marii producatori auto (care au produs masini electrice cat sa le numeri pe degetele de la o mana) fara sa invite si firme care chiar produc masini electrice.

2. Dupa ce s-ar intelege pe un standard ajungem la problema a doua. Amestecarea continua a electrolitului nou cu unul imbatranit (nu prea vad cum ar putea filtra un electrolit care n-ar mai trebui sa se intoarca in circuit), si diferenta de calitate intre electrolitii produsi de diverse firme.
DFA
QUOTE(LuluMOB @ 24 Feb 2012, 10:52)
Dar pentru asta (presupunand ca se perfectioneaza bateriile astea) mai raman de rezolvat cateva probleme mari:
-sa se gaseasca o modalitate de producere a unor mari cantitati de energie electrica;
*


Când o să ne "ardă buza" că am rămas fără petrol or să se găsească rapid soluții...
Să vezi ce repede evoluează tehnologia când începi să arunci bani în ea ca să înlocuiești o sursă de energie pe terminate...

QUOTE(LuluMOB @ 24 Feb 2012, 10:52)
-sa se construiasca retelele de distributie (cele existente sunt insuficiente);
*


Când a apărut automobilul cu motor termic nu cred că erau țările împânzite de benzinării...
Nevoia va aduce și infrastructura necesară pe toate drumurile...


QUOTE(LuluMOB @ 24 Feb 2012, 10:52)
-sa se construiasca 'fabricile' care sa produca sau sa 'reincarce' electrolitii din celule, fie ele centralizate, fie distribuite, precum actualele benzinarii.
*


Idem ca mai sus, nevoia va face și aceste schimbări, în mod natural.


QUOTE(LuluMOB @ 24 Feb 2012, 10:52)
Orice ar spune partizanii teoriei conspiratiei, eu nu cred ca tehnologiile exista.
*


Deloc?
Măcar în laborator, și tot există...
Chiar și așa, nu e puțin!

QUOTE(LuluMOB @ 24 Feb 2012, 10:52)
Cursa e stransa si o sa vedem daca intai se termina petrolul sau intai se gaseste alternativa. Iar de la gasirea solutiei pana la implementare trec multi ani.
*


După cum vezi, soluții se caută mereu, doar că până acum nu a existat acel impuls, acea "urgență", necesitatea absolută de a veni în față cu o alternativă viabilă și economică.
Încă suntem "în căutări"...
Cu cât o să fie petrolul din ce în ce mai scump și cu cât o să-l găsim din ce în ce mai rar și mai puțin, cu atât aceste soluții or să fie acceptate și produse în masă mai ușor și mai ieftin.

24 Feb 2012, 11:17:
QUOTE(bucatzel @ 24 Feb 2012, 11:06)
2. Dupa ce s-ar intelege pe un standard ajungem la problema a doua. Amestecarea continua a electrolitului nou cu unul imbatranit (nu prea vad cum ar putea filtra un electrolit care n-ar mai trebui sa se intoarca in circuit), si diferenta de calitate intre electrolitii produsi de diverse firme.
*


Electrolitul consumat nu se amestecă cu cel încărcat.
Mai întâi este pompat din baterie electrolitul consumat și trimis către instalația de încărcare, apoi este pompat în bateria golită electrolitul deja încărcat.
Dacă stația de încărcare observă că electrolitul nu mai asigură o încărcare corespunzătoare probabil că va fi depozitat pentru reciclare sau distrugere, urmând a fi înlocuit cu unul proaspăt fabricat.
bucatzel
QUOTE(DFA @ 24 Feb 2012, 11:12)
Electrolitul consumat nu se amestecă cu cel încărcat.
*



Atata ma duce capu' si pe mine tongue.gif

Sa reformulez.

In pompa, vin pe rand masinile A, B si C.

A, are electrolit nou-nout, e la prima incarcare.
B, vine zilnic in pompa si are un electrolit re-re(-re)schimbat.
C e o masina de 5 ani, si vine pentru prima oara in pompa, pana acum si-a incarcat bateria doar in parcare.

Toti cei 3 electroliti scosi din masina sunt mai mult ca sigur aruncati in aceeasi "oala" de reincarcare ,ca asa e normal sa functioneze o statie de genul asta. Asta in conditiile in care electrolitul din masina C poate n-ar trebui sa se reintoarca in circuit dupa reincarcare. Pentru ca desi poate ar mai fi bun un an sau doi, odata amestecat cu ceilalti electroliti, tare mi-e va reduce si durata totala de viata a electrolitului scos din masina A. Si odata amestecat, chiar nu vad cum il mai filtreaza cineva.
DFA
QUOTE(bucatzel @ 24 Feb 2012, 11:27)
A, are electrolit nou-nout, e la prima incarcare.
B, vine zilnic in pompa si are un electrolit re-re(-re)schimbat.
C e o masina de 5 ani, si vine pentru prima oara in pompa, pana acum si-a incarcat bateria doar in parcare.
*


Tu te bazezi cumva pe ideea că electrolitul "îmbătrânește", lucru care ar fi posibil, nu cunosc, nu am studiat.
Chiar și pentru această problemă, cred că s-ar putea face ceva, în sensul în care, după extracția electrolitului din baterie, să fie supus la niște teste (automate), prin care să-i fie determinați mai mulți parametrii: puritate, compoziție, capacitate, etc., asta înainte de a-l amesteca cu electrolitul preluat de la alte mașini.
Astfel încât electrolitul să fie amestecat doar dacă este între niște limite calitative, dacă nu, se depozitează în alt rezervor și procesat/reciclat/distrus mai departe.

Cam așa cred eu că s-ar putea rezolva problema unui electrolit non-standard (îmbătrânit) amestecat cu unul standard.

În ceea ce privește exemplul tău cu mașina C, ea nici măcar nu ar avea cum să-i fie schimbat electrolitul, pentru că ea are alt gen de baterii, baterii care se încarcă direct la curent și nu prin schimbarea electrolitului, deci mașina C nu are avea ce să caute într-o benzinărie unde "să pui" electrolit în baterie.
LuluMOB
QUOTE(DFA @ 24 Feb 2012, 12:12)
Când o să ne "ardă buza" că am rămas fără petrol or să se găsească rapid soluții...
Să vezi ce repede evoluează tehnologia când începi să arunci bani în ea ca să înlocuiești o sursă de energie pe terminate...
*

Petrolul nu o sa se termine asa, intr-o dupa-amiaza, pe la trei jumate. El deja se termina acum, cand vorbim, cererea creste mult prea repede fata de productie si de rezerve, ceea ce se reflecta in pret, asa ca argumente economice pentru alternative pe scara larga deja exista.

QUOTE(DFA @ 24 Feb 2012, 12:12)
Când a apărut automobilul cu motor termic nu cred că erau țările împânzite de benzinării...
Nevoia va aduce și infrastructura necesară pe toate drumurile...
*

In mare asa e, dar sunt niste diferente:
-cand a aparut automobilul, nu exista o dependenta de el, se mergea cu caruta, cu trenul, cu vaporul si cu piciorul.
-populatia pamantului era mult mai mica, industrializarea si urbanizarea de asemenea; sa zicem ca ai o bagheta magica si elimini petrolul in 1900, nu se intampla mare lucru; daca-l elimini acum, e moartea la propriu;
-daca toata energia obtinuta azi prin arderi de carbune/gaz/petrol s-ar obtine sub forma electrica (nuclear sa zicem), inchipuieste-ti ce efort ar reprezenta construirea retelelor de distributie: cat cupru, otel, aluminiu ar trebui sa gasesti...

QUOTE(DFA @ 24 Feb 2012, 12:12)
Deloc?
Măcar în laborator, și tot există...
Chiar și așa, nu e puțin!
După cum vezi, soluții se caută mereu, doar că până acum nu a existat acel impuls, acea "urgență", necesitatea absolută de a veni în față cu o alternativă viabilă și economică.
Încă suntem "în căutări"...
Cu cât o să fie petrolul din ce în ce mai scump și cu cât o să-l găsim din ce în ce mai rar și mai puțin, cu atât aceste soluții or să fie acceptate și produse în masă mai ușor și mai ieftin.
*


Nu stiu sa existe in nici un laborator solutii de producere a energiei in cantitati mari. Se lucreaza la fuziune de ceva vreme si cred ca va mai dura. Solutii de tip chimic (arderi de carburi fosile) sunt doar o amanare scurta a problemei, energiile regenerabile (eoliana, solara, hidro, a valurilor si toate asemenea) sunt limitate si nu acopera consumul nostru, fara sa mai vorbim ca necesita investitii enorme ca valoare si timp. Doar energia de tip nuclear ne va salva, sau daca nu o reducere drastica a consumului: adica sa fim iarasi un miliard si sa aram cu calul.
bucatzel
QUOTE(DFA @ 24 Feb 2012, 11:38)
În ceea ce privește exemplul tău cu mașina C, ea nici măcar nu ar avea cum să-i fie schimbat electrolitul, pentru că ea are alt gen de baterii, baterii care se încarcă direct la curent și nu prin schimbarea electrolitului, deci mașina C nu are avea ce să caute într-o benzinărie unde "să pui" electrolit în baterie.
*



Citez fix dintr-unul din articolele postate mai sus ( http://www.brammo.com/blogs/general/mit-fi...th-liquid-fuel/ )

QUOTE
Another potential advantage is that in vehicle applications, such a system would permit the possibility of simply “refueling” the battery by pumping out the liquid slurry and pumping in a fresh, fully charged replacement, or by swapping out the tanks like tires at a pit stop, while still preserving the option of simply recharging the existing material when time permits.


E electrolit. Cata vreme esti aproape de-o priza, nu te opreste nimeni sa-l reincarci singur.
DFA
QUOTE(LuluMOB @ 24 Feb 2012, 11:41)
Petrolul nu o sa se termine asa, intr-o dupa-amiaza, pe la trei jumate. El deja se termina acum, cand vorbim, cererea creste mult prea repede fata de productie si de rezerve, ceea ce se reflecta in pret, asa ca argumente economice pentru alternative pe scara larga deja exista.
*


Eu mă refeream la faptul că ÎNCĂ avem petrol și ÎNCĂ avem de unde să-l scoatem. Peste X ani situația o să fie dramatică, prețul petrolului va crește exponențial.
La momentul acela mă refeream eu, când petrolul, deși o să mai fie pe piață o să fie atât de scump încât orice alternativă o să fie luată în seamă.
Da, știu, ar putea fi prea târziu, dar cam așa e firea umană, nu face ceva decât când nu se mai poate...

QUOTE(LuluMOB @ 24 Feb 2012, 11:41)
-cand a aparut automobilul, nu exista o dependenta de el, se mergea cu caruta, cu trenul, cu vaporul si cu piciorul.
*


Cam la fel e și acum cu mașina electrică.
De ce mi-aș lua ACUM o electrică când am una clasică (căruță, atunci), care e mai ieftină și mă duce la fel de bine din A în B.

QUOTE(LuluMOB @ 24 Feb 2012, 11:41)
-populatia pamantului era mult mai mica, industrializarea si urbanizarea de asemenea; sa zicem ca ai o bagheta magica si elimini petrolul in 1900, nu se intampla mare lucru; daca-l elimini acum, e moartea la propriu;
*


Așa cum ne-am obișnuit cu petrolul, tot așa ne putem și obișnui cu o industrie (și mașini) bazată doar pe curent electric sau mai știu ce ce alte substanțe.

QUOTE(LuluMOB @ 24 Feb 2012, 11:41)
-daca toata energia obtinuta azi prin arderi de carbune/gaz/petrol s-ar obtine sub forma electrica (nuclear sa zicem), inchipuieste-ti ce efort ar reprezenta construirea retelelor de distributie: cat cupru, otel, aluminiu ar trebui sa gasesti...
*


Rețelele există, ele trebuie doar extinse și redimensionate. Nu e imposibil. Oamenii au cheltuit imens de mulți bani pe alte prostii, deci se pot cheltui și pe lucruri bune și utile.

QUOTE(LuluMOB @ 24 Feb 2012, 11:41)
Nu stiu sa existe in nici un laborator solutii de producere a energiei in cantitati mari.
*


Când am spus că "Măcar în laborator, și tot există..." mă refeream la aceste tipuri de baterii - Redox Flow, nu la altceva!


24 Feb 2012, 12:05:
QUOTE(bucatzel @ 24 Feb 2012, 11:57)
E electrolit. Cata vreme esti aproape de-o priza, nu te opreste nimeni sa-l reincarci singur.
*


OK, chiar și așa, un sistem de testare în prealabil a electrolitului ar rezolva și problema ridicată de tine, indiferent de vârsta lui.
VladSoare
Ei, așa da, acum putem începe să vorbim de mașini electrice utilizabile.
Asta chiar pare o soluție reală. aplauze.gif
C@talin
eu sincer tot la ideea mea raman, cea mai sigura masina electrica e aia care are si un motor pe benzina sau diesel ,care sa proneasca cand se descarca bateriile si sa invarta un generator,nu rotile.
Motoru ala diesel sa fie ptr actionarea generatorului electric. smile.gif
Consum mic, autonomie fara numar .Si polutie foarte mica.Neavand control asupra motorului sal turezi tu ,la itp nustu ce noxe ar putea lua baietii laugh.gif

cdadan
QUOTE(C@talin @ 25 Feb 2012, 17:39)
Si polutie foarte mica.
*


Adevar graiesti.
asgard1955
Curentul electric se poate produce si descentralizat. Pe toate cladirile exista suprafete imense nefolosite. Toata treaba e sa scoata pe piata niste panouri fotovoltaice cu eficienta de captare ridicata. Probabil ca le-au facut deja dar patentele de inventie sunt cumparate de buna voie sau silit tot de catre multimiliardarii petrolisti. Un lucru este sigur chiar daca se va trece la masinile electrice vor gasi ei o solutie ca profitul lor raportat la km efectuati de o masina sa ramana la fel. Vor pune chirie pe baterie, vor calcula pretul de vanzare al tehnologiilor si durata lor de exploatare astfel incat sa iasa tot acolo. Nu va faceti sperante, nimeni din cei care au putere nu ne vrea binele. Credeti ca vor face panouri fotovoltaice care sa tina 100 de ani? nu vor face si asta nu pentru ca nu pot ci pentru ca nu vor. La fel ca la imprimante daca o tehnologie va fi prea durabila vor pune un chip ascuns care cand va veni timpul (durata de viata, kw produsi, etc) va strica instalatia.
Cine crede ca asta e teoria conspiratiei sa priveasca la ce se intampla in lume.
MAI TREBUIE SA PUNA CIPUL IN NOI SI SA TERMINAT TOTUL.
paul_p
QUOTE(asgard1955 @ 25 Feb 2012, 20:13)
Un lucru este sigur chiar daca se va trece la masinile electrice vor gasi ei o solutie ca profitul lor raportat la km efectuati de o masina sa ramana la fel.
*


Aici ai nimerit-o. Toate statele din lume isi bazeaza o buna parte din buget pe accizele incasate din combustibili. Daca nu se va mai vinde benzina ci se va vinde altceva, vor gasi probabil o cale sa taxeze acel altceva la fel de tare cum taxeaza combustibilii actuali.
Asa cum s-a intamplat cu biodieselul. La inceput, cand ponderea lui era mica, nu i se aplica nicio acciza. Cum a inceput sa-i creasca ponderea, cum au inceput sa-l accizeze.

QUOTE(asgard1955 @ 25 Feb 2012, 20:13)
Toata treaba e sa scoata pe piata niste panouri fotovoltaice cu eficienta de captare ridicata.
*


Asta e tare. Toata treaba e sa faca ce nu pot sa faca smile.gif. Cresterea randamentului e usor de facut din vorbe. Mai greu e de facut si in realitate.

QUOTE(asgard1955 @ 25 Feb 2012, 20:13)
Credeti ca vor face panouri fotovoltaice care sa tina 100 de ani? nu vor face si asta nu pentru ca nu pot ci pentru ca nu vor.
*


Deocamdata nu se fac pentru ca nu se poate.
VladSoare
QUOTE(C@talin @ 25 Feb 2012, 17:39)
eu sincer tot la ideea mea raman, cea mai sigura masina electrica e aia care are si un motor pe benzina sau diesel ,care sa proneasca cand se descarca bateriile si sa invarta un generator,nu rotile.
Motoru ala diesel sa fie ptr actionarea generatorului electric. smile.gif
Consum mic, autonomie fara numar .Si polutie foarte mica.Neavand control asupra motorului sal turezi tu ,la itp nustu ce noxe ar putea lua baietii laugh.gif
*


De ce ar fi mai mic consumul? Energia pentru mișcarea mașinii ar veni tot din benzină, fără să mai luăm în calcul pierderile aferente transformării.
În al doilea rînd, motorul ăla ar trebui să-ți dea suficientă energie la turația lui de mers în gol. Motoarele actuale, la ralanti abia dacă reușesc să încarce o baterie de 60-70 Ah; ba dacă aprinzi farurile nu ți-o mai încarcă nici pe-aia. Ți-ar trebui un alternator foarte puternic, care ar necesita o putere foarte mare, pe care motorul ți-ar da-o doar la o turație mare. Și atunci ai două variante: fie un motor normal, care să meargă permanent la cinci mii de ture, fie unul imens, care să dea multă putere la ralanti (pe principiul motoarelor diesel de la locomotive). Poluarea și consumul n-ar fi mai mici decît azi, în nici unul dintre cazuri.
N-ai avea nici un avantaj de pe urma acestei soluții.
C@talin
uite aici prima masina cu gemul asta de motorizare si e doar un amarat de 2 litri ,care face fata foarte bine tongue.gif sa incarce bateriile cand e nevoie, pe urma se opreste.
A fost prezentat si in topgear s18e04 .

http://www.fiskerautomotive.com/en-us/karma/overview
VladSoare
Nu înțeleg mare lucru din saitul ăla. E plin numai cu gargară laudativă, în limba de lemn corporatistă.
Atît cît pot să-mi dau seama, îmi pare a fi un hibrid cu motor de doi litri turbo. Așa e?
Dacă-i un hibrid obișnuit, atunci nu-i chiar același lucru cu principiul pe care-l propui tu.
espacern
Avantajul in detinerea unei masini cu motor electric este ca poti sa-ti produci singur energia electrica.
Cu o eoliana/panouri solare/micro-centrala cu apa...chiar atomic daca mai evolueaza tehnologia.
Fata de momentul actual cand esti dependent de resursele fosile....atat de limitate ca rezerva.

@+
VladSoare
Da, asta sună bine în teorie. În practică, însă, nu știu să existe vreo soluție viabilă de produs energie acasă. Nu mă refer la un ajutor suplimentar, care să mai micșoreze factura de la Enel, ci la o soluție totală, care să-mi asigure toată energia necesară pentru întreaga casă și să mă scape pentru totdeauna de mizeria asta nenorocită numită Enel. Există o astfel de soluție? Una pe care să mă pot baza permanent, fie noapte, fie zi, fie vară, fie iarnă? Eu nu cunosc nici una. unsure.gif
andishors
Vad ca faceti o dezbatere despre un domeniu pe care nu o sa il puteti influenta nici in 20 ani. Degeaba va contraziceti, faceti afirmatii si le sustineti cu argumente...e nefolositor. marii producatori de autovehicule investesc multi bani in cercetare(solutiile propuse de multi dintre voi mai mult ca sigur au fost testate), si marii magnati ai petrolului nu au nici-un interes sa se introduca pe piata combustibili alternativi cand ei au atat de multi bani si pot castiga mult si bine de acum inainte de pe urma motoarelor cu ardere interna.
Ideea e ca motoarele actuale(in care s-au investit multi bani pentru dezvoltare) nu or sa dispara peste noapte. nici o conversie la electric a masinilor actuale nu e relevanta. Solutia exista, poate fi implementata, dar nu are nimeni nici-un interes sa investeasca pentru a inlocui ceva care "produce"(mult si sigur).
Probabil ca in domeniul electric s-au lovit de un prag pe care,momentan, nu il pot trece din punct de vedere tehnologic. Ca la microprocesoare, au aparut cu 2 4 6 pastile dar frecventa de lucru nu a crescut semnificativ pentru ca momentan nu exista cunostinte pentru micsorarea tranzistorului(mai mult decat acum).
espacern
QUOTE(VladSoare @ 26 Feb 2012, 10:33)
Da, asta sună bine în teorie. În practică, însă, nu știu să existe vreo soluție viabilă de produs energie acasă. Nu mă refer la un ajutor suplimentar, care să mai micșoreze factura de la Enel, ci la o soluție totală, care să-mi asigure toată energia necesară pentru întreaga casă
&feature=player_embedded
C@talin
QUOTE(VladSoare @ 26 Feb 2012, 11:14)
Nu înțeleg mare lucru din saitul ăla. E plin numai cu gargară laudativă, în limba de lemn corporatistă.
Atît cît pot să-mi dau seama, îmi pare a fi un hibrid cu motor de doi litri turbo. Așa e?
Dacă-i un hibrid obișnuit, atunci nu-i chiar același lucru cu principiul pe care-l propui tu.
*


Am gasit smile.gif

QUOTE
The Karma is technically a series hybrid, driven by a pair of electric motors totaling 403hp that get their power from a 22 kWh lithium ion battery supplied by A123 Systems, or a 175 kW[3] generator spun by an efficient, 2.0L[17] gasoline engine. The engine is mated with a generator to provide an electrical connection to the motors and also recharge the batteries and as such the electric motors are the only mechanical driving force connected to the wheels. The proprietary Q-Drive hybrid drive train is supplied by Quantum Technologies, which operates in a joint venture with Fisker Coachbuild known as Fisker Automotive.[18]
The Karma includes as standard[19] a solar paneled roof manufactured by Asola Advanced and Automotive Solar Systems GmbH, a Quantum Technologies affiliate,[20] not only to aid in the recharging of its Lithium-Ion batteries but also to aid the cabin climate control system. The solar roof is capable of generating a half kilowatt-hour a day[21] and is estimated to provide up to 4 to 5 miles (6.4–8.0 km) of additional range a week assuming continuously sunny days.[22] Additionally, the car will offer a set of solar panels for the garage/house which may charge the Karma entirely 'off the grid'.
The Karma's two 201 brake horsepower (204 PS) motors produce 1,300 newton metres (960 ft·lbf) of torque, more than the Bugatti Veyron at 1,250 N·m (920 ft·lbf).[23][24] The Karma features a 125 mph (201 km/h) top speed and is capable of reaching 60 mph (97 km/h) from a standstill in 6.3 seconds[25].
The base model features an "eco-friendly interior", including salvaged lumber from fires or even from lake bottoms. Optional leather seating is available, but it will use much more of the cow hide than would customarily be found on luxury models—hides with scratches and other mars (which should not affect functionality) will be used.[26]
LuluMOB
QUOTE(asgard1955 @ 25 Feb 2012, 20:13)
Curentul electric se poate produce si descentralizat. Pe toate cladirile exista suprafete imense nefolosite. Toata treaba e sa scoata pe piata niste panouri fotovoltaice cu eficienta de captare ridicata. Probabil ca le-au facut deja dar patentele de inventie sunt cumparate de buna voie sau silit tot de catre multimiliardarii petrolisti. Un lucru este sigur chiar daca se va trece la masinile electrice vor gasi ei o solutie ca profitul lor raportat la km efectuati de o masina sa ramana la fel. Vor pune chirie pe baterie, vor calcula pretul de vanzare al tehnologiilor si durata lor de exploatare astfel incat sa iasa tot acolo. Nu va faceti sperante, nimeni din cei care au putere nu ne vrea binele. Credeti ca vor face panouri fotovoltaice care sa tina 100 de ani? nu vor face si asta nu pentru ca nu pot ci pentru ca nu vor. La fel ca la imprimante daca o tehnologie va fi prea durabila vor pune un chip ascuns care cand va veni timpul (durata de viata, kw produsi, etc) va strica instalatia.
Cine crede ca asta e teoria conspiratiei sa priveasca la ce se intampla in lume.
MAI TREBUIE SA PUNA CIPUL IN NOI SI SA TERMINAT TOTUL.
*




Inainte de toate:
-cata energie solara primeste un metru patrat de pamant?
-cu ce randament se poate capta?
-cati metri patrati avem la dispozitie pentru asa ceva?
-cata energie ne trebuie?
-cat costa instalatiile pe care ar trebui sa le facem?

Eu cred ca daca adunam toate necesitatile (hrana, incalzire, industrie, transporturi si cate or mai fi) o sa vedem ca ne da cu minus.
bygy007
QUOTE(VladSoare @ 26 Feb 2012, 10:33)
Da, asta sună bine în teorie. În practică, însă, nu știu să existe vreo soluție viabilă de produs energie acasă. Nu mă refer la un ajutor suplimentar, care să mai micșoreze factura de la Enel, ci la o soluție totală, care să-mi asigure toată energia necesară pentru întreaga casă și să mă scape pentru totdeauna de mizeria asta nenorocită numită Enel. Există o astfel de soluție? Una pe care să mă pot baza permanent, fie noapte, fie zi, fie vară, fie iarnă? Eu nu cunosc nici una. unsure.gif
*


exista a fost expusa mai sus

QUOTE(espacern @ 26 Feb 2012, 10:23)
...chiar atomic daca mai evolueaza tehnologia.
*


meganus_bicorpus
Acesta este viitorul!

http://automobiles.honda.com/fcx-clarity/

si asta nu e gargara deloc!
&feature=related
Tibi_
Parerea mea personala e ca viitorul vor fi masinile electrice. Pana la urma si masinile ce folosesc hidrogen tot masini cu motoare electrice sunt, dar in 10-20 de ani cred ca masinile care se vor vinde cel mai mult vor fi 100% electrice (nu hibride, cu hidrogen, etc.).
Momentan au mai multe probleme si nu sunt o alternativa eficienta din punct de vedere economic, decat poate in anumite cazuri(ex. firma de curierat in interiorul unui oras mare, etc).
Dar masinile 100% au si niste mari avantaje pe care le pot exploata imediat:
- costuri reduse cu comustibilul ( ganditi-va la niste masini de firma folosite 100-140km/zi doar in oras)
- nu poleaza in interiorul oraselor
- dupa ce producatorii auto vor avea un minim de experienta in producerea masinilor electrice( 3-7 ani) cred ca acestea ar trebui sa fie mult mai fiabile, fiindca motoarele electrice sunt mult mai simple

Normal ca momentan au si o multime de dezavantaje de genul:
- pret ridicat de achizitionare (asta se va rezolva treptat in cativa ani buni cand marii producatori vor reusi sa vanda macar 5-10% din total, masini electrice)
- timp foarte mare de incarcare a bateriilor
- lipsa unei infrastructuri de incarcare a bateriilor (desi in strainatate am vazut chiar si in parcari statii de incarcare)
- Si cea mai mare problema - autonomia redusa.

Personal cred ca se vor gasi si niste solutii pentru a dubla/tripla capacitatea bateriilor actuale, pentru ca sunt prea multe firme mari interesate de domeniul asta(Nissan-Renault, Toyota, Apple, Samsung,...). Si aici nu ma refer doar la industria auto ci si la Smartphone-uri, tablete, si multe alte produse electronice a caror dezvotare e limitata partial de lipsa unor baterii cu o capacitate mult mai mare/kg.





LuluMOB
Exista cumva vreo sursa de hidrogen pe Pamant si nu stiu eu?
Avem noi un asemenea excedent de energie electrica incat singura problema sa fi ramas o modalitate de a o baga intr-un rezervor de masina (hidrogen, baterii, etc.)?
meganus_bicorpus
pilele de combustie si hidrogenul, cei mai buni prieteni ai omului intr-un viitor nu prea indepartat.Desi poate parea absud ceea ce zic, cu cat vom termina mai repede petrolul cu atat mai repede vom trece la energia curata (nu neaparat verde).
Interesant ca trecerea se face deja in mai multe etape, prin mai multe tipuri de combustibili.Acum tragem tare de Litiu si de tot felul de metale pana la epuizarea lor, dezvoltand industrii si hranind oamenii ce le sustin dar se intarzie mai tare viitorul energiei adevarate, ieftine, curate.
bubu782001
Intrebare de 1000 de puncte...de ce nu se orienteaza lumea catre combustibili aternativi?

Alcool de ex.

Alcoolul se poate scoate cam din orice ...porumb, cartof etc.

Nepoluant (rezulta doar CO2 si apa). Putere calorica mare. etc.

In Brazilia alcoolul se foloseste din anii 80.
bygy007
pai unde le cultivi pe luna? oamenii ce mai maninca
bubu782001
Un studiu a aratat ca 70% din deseurile alimentare in lume sunt distruse. Prin fermentare ar putea sa se obtina alcool destul.

http://en.wikipedia.org/wiki/Alcohol_fuel

Solutii sunt MULTE si sunt foarte accesibile si foarte simplu de implementat (la fel ca si biodiesel-ul).

Problema? Nu se doreste. Nimeni nu doreste asta...
Inchipuiti-va daca cererea de combustibili fosili s-ar injumatati (la nivel global vorbesc), cel putin o treime din angajatii de pe acest segment ar ramane pe dinafara - efectiv nu ar avea de munca. Ar cadea segmente masive in multe ramuri, industria petroliera, industria constructoare de masini etc.

Nu se poate trece asa DE MAINE GATA! Ar fi consecinte dezastruoase pentru economia mondiala (nu ca mi-ar parea rau ca arabii aia sa ajunga si ei muritori de foame... icon_mrgreen.gif )
Sunt de parere ca or sa treaca pe putin 20 de ani pana se vor stabilii noi standarde.
bygy007
gazul o sa se termine mult dupa terminarea benzinei tongue.gif
bubu782001
La cererea din ziua de astazi sa nu te mire o chestie de cateva zeci de ani...

Petrolul este provenit din mortaciuni smile.gif . Da, din resturi fosilizate organisme marine - anume planctonul, care după moarte s-au depus pe fundul mării, fiind acoperite ulterior de sedimente.

Gazele naturale (metanul mai precis) se formează tot din organisme microscopice moarte (alge, plancton) izolat de aerul atmosferic, în prezența unor temperaturi și presiuni ridicate, condiții care au luat naștere prin sedimentarea pe fundul mărilor fiind acoperite ulterior de straturi impermeabile de pământ.

Acuma, tu cate animalute din alea crezi ca au murit? blink.gif Fara numar? radmasa.gif
VladSoare
QUOTE(espacern @ 26 Feb 2012, 11:29)
&feature=player_embedded
*


Nu știu franceză. Ce zice?
Are toată casa perfect funcțională permanent, indiferent de oră, anotimp, vreme? Chiar și cînd sînt minus douăzeci de grade afară timp de o lună? Chiar și cînd soarele nu se vede cu săptămînile?

QUOTE(C@talin @ 26 Feb 2012, 11:31)
Am gasit smile.gif
*


Bun, deci pare construit pe ideea de care zici tu.
1. Cîtă benzină consumă?
2. Acea putere maximă cu care se laudă este disponibilă permanent atîta timp cît ai benzină în rezervor, indiferent de starea curentă de încărcare a bateriei? Sau o ai doar cu bateria încărcată, iar cînd se descarcă ești obligat s-o lași mai moale pînă cînd se încarcă din nou, ca la hibridele obișnuite?


QUOTE(bygy007 @ 26 Feb 2012, 13:07)
exista a fost expusa mai sus
*


Nu, n-a fost. În primul rînd, era expusă cu o condiție, și anume dacă va evolua. Deci nu există acum.
În al doilea rînd, să aibă fiecare dintre noi o centrală atomică acasă este o utopie. Sper să nu ajungem niciodată la așa ceva.
b76bgaarh
de ce nu?

eu vreau o masina cu reactor nuclear.
Markos
QUOTE(b76bgaarh @ 27 Feb 2012, 15:21)
eu vreau o masina cu reactor nuclear.
*


P-ăla nu-l repari în spatele blocului, iar la servis o să te rupă la buzunar.
asgard1955
Da si va avea autonomie cateva zeci de ani. SI in caz ca bubuie dispare cartierul de pa harta.
bygy007
poate fuziunea ne va salva tongue.gif
asgard1955
Nu am facut calcule dar cred ca energia hidro cumulata cu cea eoliana, solara si geotermala pot asigura necesarul de energie al planetei. Daca mai punem la socoteala si fuziunea problema e rezolvata.
C@talin
pai ce submarinele nu au un mic reactor si au energie nelimitata pentru 20 de ani smile.gif
http://www.damninteresting.com/the-atomic-automobile/
bygy007
pai submarinele alea functioneaza cu fisiune n noi vorbeam de altceva blush.gif
VladSoare
QUOTE(b76bgaarh @ 27 Feb 2012, 15:21)
de ce nu?

eu vreau o masina cu reactor nuclear.
*


Păi da, și la o tamponare... juma' de oraș se face scrum. biggrin.gif

QUOTE(C@talin @ 27 Feb 2012, 19:15)
pai ce submarinele nu au un mic reactor si au energie nelimitata pentru 20 de ani smile.gif
http://www.damninteresting.com/the-atomic-automobile/
*


Da, dar pe-alea le conduc niște profesioniști, antrenați ani de zile în condiții grele.
Dacă însă toți imbecilii care sînt azi pe străzi ar avea un reacor nuclear sub capotă... ouch! wacko.gif
Tibi_
Comustibilii alternativi de care ati zis ( alcool, bio diesel) nu sunt o alternativa care sa poata inlocui total benzina sau motorina, nu se pot produce in cantitati suficiente fara sa creezi alte dezechilibre.
Concret bio dieselul chiar si in procentul scazut in care e folosit la ora actuala a fost unul din factorii ce a dus la cresterea pretului la alimente. Iar daca ai duce totul la extrem, si ai ajunge sa cultivi plante atat de multe incat sa inlocuiesti complet motorina cu bio diesel am ajunge sa avem sub jumatate din terenurile agricole folosite pentru a produce mancare pe ele, rezultat cresteri enorme la pretul alimenterlor. Similar s-ar intampla si cu alcoolul.

Intradevar pot sa ajute astfel de comustibili daca se obtin din reciclare, de genul producem bio diesel din uleiul folosit, sau alcool din resturile alimentare ( dar asta e o proportie mica din necesar 5-10%). Exemplu: in medie un roman arunca 100-200kg de mancare pe an, din astea poti produce probabil vreo doar 4-10l de alcool, muult sub media de comustubil folosita de o persoana.

Dar energie electrica am putea sa producem aproape fiecare dintre noi intr-o cantitate insemnata 20-50% din necesar ( la casa, la bloc mai putin). Folosind panouri solare, energie eoliana acolo unde se poate. Ganditi-va cum ar fi ca peste 10-20 de ani fiecare casa nou construita sa aibe acoperis in loc de tigla, un tabla+elemente fotovoltaice sau ceva similar.
LuluMOB
Nici pentru incalzirea casei n-ar ajunge.
(A nu se intelege ca n-ar fi un lucru bun.)
Squirrel
Între timp, cei de la BMW i3 au făcut o nouă estimare de preț: 35.000-40.000€
pcs
Stiati ca energia utilizata la fabricarea unui panou solar se recupereaza in 25 de ani? Cu alte cuvinte consum azi energie ca sa produc panoul si de-abia dupa 25 de ani de functionare am un bilant energetic pozitiv ( asta daca panoul rezista 25 de ani ). Povestea e valabila si pentru asa-zisele becuri ecologice, care trec pe plus dupa trei ani de functionare normala ( 2-4 ore/zi ).
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.