Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Viitorul mașinilor electrice?
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Stiri
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38
AndreiMR
QUOTE(VladSoare @ 6 Nov 2018, 18:29)
Autonomia cu care se laudă producătorul în broșuri nu e cea adevărată, în condiții reale de trafic, cu clima pornită și cu mașina plină.
*



E vorba de autonomie reală nu în broșuri. În broșuri au peste 400-450 dar în testele de presă unele dintre cele enumerate de mine au avut autonomie peste 300 de km. Restul încă nu au ajuns la teste
meganus_bicorpus
Imi imaginez o parcare de mall cu cateva sute de locuri de parcare si o padure de incarcatoare puse alaturi..parca ar fi un fel de cimitir!
Cea mai rapida treaba este inlocuirea bateriei intr-o statie, adica opresti intr-un anumit loc, niste brate desurubeaza rapid sub masina bateria apoi reconecteaza una plina...si da-i bice!
Dar daca nu ai bani de o baterie plina, daca a ta nu e complet goala...trebuie un sistem care sa iti cuantifice kW lasati si cei preluati din statie, etc.
Dar cred ca e cel mai rapid sistem de refill, sa opresti din 300 in 300 de km sa bei o cafea de 30 de minute minim...cred ca vom avea multi bolnavi de inima in scurt timp!
bonzai
Tesla a renuntat la sistemul cu schimbare de baterie, desi il tot laudau la inceput. Printre cauze a fost si faptul ca dadai o baterie uzata pe una noua. Scade capacitatea anual, nu e ca la butelii smile.gif
300 km reali pentru modele lansate in ultimul an sunt perfect realizabili in oras sau mixt. La autostrada cu viteze constant 130+, eventual si iarna, mai dificil de facut.

Pe de alta parte noi nu prea avem 300km legati de autostrada si dupa 2-3 ore cam trebuie o pauza de cafea cand poti incarca. Din nou, nu neaparat la noi. Incarcatoare inca destul de putine si cu puteri mici sau medii.
Cocojambo
QUOTE(VladSoare @ 6 Nov 2018, 18:10)
Momentan, în afară de Tesla nu mai există nici o electrică cu 300 km reali. Iar Tesla nu se pune.
Cînd or exista, o să mai vorbim. Pînă atunci e numai teorie goală.
O grămadă de nemți. Sau olandezi. Sau alte nații.
*



Eu locuiesc intro tara d-asta de zici tu si nimeni normal la cap nu face 300km dintr-o bucata spre si dinspre munca (nu bagam aici transportatori, oamenii de vanzari etc, astia intr-adevar mai au de asteptat; desi sa fiu sincer e plin de taxiuri electrice aici).
Toti colegii mei care au electrice (tesla si nu numai) le incarca acasa peste noapte, iar la birou sunt statii destule de incarcare, iar daca sunt toate ocupate fac cu randul. Aproape toate benzinariile/ locurile de odihna au si cate o statie de incarcare; parcarile publice si private la fel. La mine in cartier au inceput sa construiasca infrastructura preventiv, mai trebuie doar instalate statii cand cer musterii.
Deci daca e cerere si se vrea, se poate.

Aproape toata lumea critica autonomia, da, in multe cazuri nu e unde ar trebui sa fie (inca), dar sa nu uitam ca nici autoturismele conventionale nu consuma cat spun barosanii aia prin cartile tehnice si la fel consumul si autonomia lor e influentata de temperatura exteriora, incarcatura etc. Cam ce consum aveau si nu mai spun cat de fiabile erau masinile acum 30-40 ani? dar acum 50?

Sunt scumpe? da, ca orice rahat nou iesit pe piata, dar evident ca odata ce lumea devine interesata pretul, diversitatea si inovatia or sa se modifice exponential. Poate in timp cineva o sa reuseasca sa le faca sa se incarce in mers, dracu sa le ia... masinile astea in care ne miscam curul acum au ajuns asa cum sunt dupa 100 ani...





dizzy
Pai vad ca stai Bucuresti smile.gif

Momentan combinatia optima este hibrida cu incarcare de la priza- ai putea merge pe afara cu benzina, prin oras electric, etc.
4x4
Pun pariu ca in 2050 nu are sa dureze mai mult de 5 minute un plin.

Pun deoparte 10 lei romanesti, sunt curios ce am sa pot cumpara atunci cu ei rolleyes.gif

Asa au mai vehiculat la un moment dat un schimb de lichid de baterie la rompetrom. Dar si au dat seama si ei ca baetii sigur urmau sa indoaie cu apa si nu da bine la garantii. Sau iti dadau lichid de 85 in loc de ala premium. radmasa.gif

Prea multe complicatii cu lichide, e mai finom curentul.

Asta e urmatorul pas, miscare de compromis, un generator hcci de turatie constanta, basca ii mai pui si gpl si teai scos. Consum mic si autonomie mare.
Dar ma tem ca am sa vedem o gramada de masini urata pana au sa descopere cum sa faca un hibrid nehidos.
Agrig
QUOTE(bonzai @ 6 Nov 2018, 15:26)
Eu tot astept dovada cu 1.3 EUR per KG la H2. Pana atunci putem vedea ce zic toti pe net. Costul


Scuze de dezinformare...
Gata, am intrebat, info provine direct din Germania ce la cineva interesat de o astfel de masina.
De reala este reala insa... este o oferta de la dealer la cumpararea unei masini pe H, cred ca la Toyuta era vorba, parca pe 15000Km sau 1 an are acest bonus. Cunostiinta inca se mai gindeste.
Tot de la el am aflat si info cu pretul de cost de 2$/Kg productie H, este ceva procedeu nou si se pare ca va scadea semnificativ pretul H la pompa daca...nu apar si acolo accize.
Oricum ne rasucim tot hidrogenul asigura timp de realimentare redus si pina la urma s`ar putea sa fie mai simplu de aplicat la statiile de alimentare, parca parca e mai usor decit sa aduci post trafo de 1-2MW si linie de 110 ...

Oferta e ceva de genul asta in state, mult mai grasa...
https://ssl.toyota.com/mirai/fcv.html

24.Complimentary fuel for three years or $15,000 maximum, whichever comes first. The three-year period starts on the date of card activation or 90 days after vehicle sale or lease commencement date, whichever is earlier. Fuel card is nontransferable. The Mirai is a hydrogen-powered fuel cell electric vehicle that must be fueled at hydrogen stations conforming to the latest Society of Automotive Engineers (SAE) hydrogen fueling interface protocol standards or laws that may supersede such SAE standards. Refer to the Mirai Hydrogen Stations Locator App in Entune™, www.toyota.com, or call Toyota customer service at 1-800-331-4331 for information on hydrogen fueling stations available to Mirai.
dizzy
QUOTE(4x4 @ 6 Nov 2018, 23:48)
Pun pariu ca in 2050 nu are sa dureze mai mult de 5 minute un plin.

Pun deoparte 10 lei romanesti, sunt curios ce am sa pot cumpara atunci cu ei   rolleyes.gif

Asa au mai vehiculat la un moment dat un schimb de lichid de baterie la rompetrom. Dar si au dat seama si ei ca baetii sigur urmau sa indoaie cu apa si nu da bine la garantii. Sau iti dadau lichid de 85 in loc de ala premium.  radmasa.gif

Prea multe complicatii cu lichide, e mai finom curentul.

Asta e urmatorul pas, miscare de compromis, un generator hcci de turatie constanta, basca ii mai pui si gpl si teai scos. Consum mic si autonomie mare.
Dar ma tem ca am sa vedem o gramada de masini urata pana au sa descopere cum sa faca un hibrid nehidos.
*



Gata varule, tin eu pariul, ne vedem in 2050 electrobenzinaria din Pipera, pariu pe echivalent energetic 5 litrii de benzina , o cafea si o viagra. ok?
4x4
D'accord

user posted image
VladSoare
QUOTE(Cocojambo @ 6 Nov 2018, 22:11)
Eu locuiesc intro tara d-asta de zici tu si nimeni normal la cap nu face 300km dintr-o bucata spre si dinspre munca

Nu dintr-o bucată. Dar un drum de 150 km spre serviciu nu e deloc neobișnuit. Iar la serviciu nu toți au locuri de parcare asigurate de firmă. Mai ales dacă "serviciul" este de fapt sediul clientului, unde abia dacă au locuri angajații proprii (și nici ăia toți), darămite furnizorii.
Ce zici tu funcționează acum, cînd sînt cîteva mașini electrice în toată firma. Dacă toți angajații le-ar avea electrice, n-ar putea funcționa. De fapt, nici măcar nu trebuie să aibă toți; doar 40% dintre ei dacă ar avea, n-ar funcționa.

QUOTE(Cocojambo @ 6 Nov 2018, 22:11)
Aproape toata lumea critica autonomia, da, in multe cazuri nu e unde ar trebui sa fie (inca), dar sa nu uitam ca nici autoturismele conventionale nu consuma cat spun barosanii aia prin cartile tehnice si la fel consumul si autonomia lor e influentata de temperatura exteriora, incarcatura etc. Cam ce consum aveau si nu mai spun cat de fiabile erau masinile acum 30-40 ani? dar acum 50?

Pînă una, alta, cu o mașină normală poți porni la un drum oricît de lung fără nici o emoție, pe cînd cu o electrică nu. Restul e cancan.
Că peste cincizeci de ani se va putea... așa o fi, nu te contrazic. Dar nu mă încălzește cu nimic astăzi.

QUOTE(Cocojambo @ 6 Nov 2018, 22:11)
Sunt scumpe? da, ca orice rahat nou iesit pe piata, dar evident ca odata ce lumea devine interesata pretul, diversitatea si inovatia or sa se modifice exponential.
*

Da, dar dacă o să dureze o sută de ani, cît a durat ca motorul cu ardere să ajungă unde e azi... nu ajută pe nimeni. În afară de cîțiva bogați și non-conformiști, restul populației trăiește în prezent, nu în viitor.
AndreiMR
Daca vor aparea si vor fi la un pret ok bateriile solid-state, atunci e o posibilitate ca o parte a parcului auto sa fie inlocuit cu electrice...teoretic au autonomie suficienta si teoretic se vor incarca in timp comparabil cu facutul plinului la o masina normala. Dar asta e deocamdata teoria, se pare ca va mai dura pana cand vor intra in productie. Si apoi ramane problema pretului. Bine, mai sunt concepte de baterii si sisteme de incarcare (la Porsche) care promit timpi de ordinul minutelor, insa asta doar la un anume gen de statie de incarcare. Adica la o priza normala ar sta vreo 40 de ore la incarcat masina...

Insa asta nu rezolva problema care mie mi se pare mult mai spinoasa...capacitatea de a produce si distribui suficienta energie electrica astfel incat sa incarci macar 20% din parcul auto la priza...nu mai zic de 100%.

Sincer, dpmdv, in urmatorii ani singurele masini electrice care vor avea sens si succes vor fi masinile utilizate strict urban. Chestii gen Fiat 500, Smart, si eventual categoria superioara, cum e Zoe. Masini care nu au nevoie de sute de km de autonomie si de baterii de capacitate mare. Fiindca cu cat e mai mare bateria, cu atat mai mult dureaza sa o incarci la priza.

Cu tehnologia de azi, un Mercedes EQC de exemplu mi se pare o aberatie...am o ditamai sufrageria pe roti cu autonomie de 300 si un pic km si cu timpi de incarcare de ore intregi. Pentru oras e nepractica, fiindca nu are dimensiunile potrivite pentru o astfel de utilizare...pentru drumuri lungi e nepractica fiindca orice ai face, esti limitat de autonomie si de statiile fast-charge (fiindca priza casnica iese deja din discutie, bateria e mare si dureaza prea mult pana o incarci). Statiile astea nu sunt asa multe si deja nu sunt libere. In Pitesti exista astfel de statii la un Kaufland, deja in permanenta sunt masini bagate la incarcat acolo, fie din flota RCR fie Renovatio, Kaufland, fie unul din BMW-urile I3 din oras. Cand vor fi de 10 ori mai mult electrice in oras (si asta inseamna maxim cateva sute) o sa fie distractiv de vazut cum se vor imparti cele 4-5 prize rapide intre solicitanti smile.gif
pcs
Ipoteza de lucru : baterie de 100 KVA/1000 V, timp de incarcare 6 minute ( 1/10 dintr-o ora ), curent de incarcare 1000 A, putere punct de incarcare 1 MVA. La 6 puncte de incarcare rezulta o putere totala de 6 MAV, ceea ce inseamna transformator coborator de circa 10 MVA, deci vei avea nevoie de o statie de transformare 110 / 1 KV. Nu cred ca actuala stare a retelelor de distributie a energiei electrice ar face fata la o astfel de crestere a consumului ( nu mai vorbim de costurile enorme pentru investitii ) - considerand o densitate a statiilor de incarcare aproximativ echivalenta cu actuala densitate a benzinariilor.
Din punctul meu de vedere, se poate gandi un vehicul electric cu grupuri motor + invertor independente pe fiecare roata. Consumul de cupru + metale pentru materiale magnetice speciale ( cobalt, dar si pamanturi rare ) ar creste exponential. Sa zicem ca utilizam motoare cu excitatie serie - rezulta probleme cu periile si sistemul colector. O solutie mai eleganta ar fi utilizarea motoarelor tri/polifazate cu rotor in scurtcircuit, ( colivie de veverita), dar asta implica invertoare mai complicate pentru a avea cuplu la pornire. In plus, vedeti cat cantareste un motor banal de aspirator de 2 KVA si ganditi-va cat ar cantari sa zicem 4 motoare de 25 KVA.
dizzy
QUOTE(4x4 @ 6 Nov 2018, 19:33)
au facut independent o gramada de posesori de rav4, anume upgrade-ul bateriilor pe masura ce tehnologia progresa.
*


Link?
Pentru tractiune ultima "moda" e motorul hexafazat cu rotor colivie.
SI la astea colivia are un sistem prin care isi variaza rezistenta ca sa porneasca cu cuplu mare si sa tina cuplu mare la turatie mica.
Motoarele cu colector sunt pe dric.
bygy007
cred ca voi vorbiti de condesatoare nu de baterii nu? ca o reactie chimica reversibila dureaza nu merge instant
dizzy
https://www.sciencealert.com/scientists-dev...1&sf202030158=1

Cu oarece legaturi cu subiectul:

Scientists Develop Liquid Fuel That Can Store The Sun's Energy For Up to 18 Years
Aici ti-ar cam trebui un motor Stirling
AndreiMR
Electrica de la Volvo:

http://www.automarket.ro/stiri/rivalul-lui...-cai-90049.html


meganus_bicorpus
Frumos, interesant, useless...viitorul este electric, dar nu alimentat de la priza.
VladSoare
"Principalul rival al lui Polestar 2 va fi practic Tesla Model 3, de la care Polestar a preluat practic inclusiv strategia cu privire la lansarea inițială a versiunii de top înainte de comercializarea versiunii de bază mai accesibilă".

Aiurea. Nu Tesla a inventat chestia asta. Tesla a copiat-o de la Dacia. Își mai amintește cineva de Loganul de cinci mii de euro, pe care n-avea să-l vadă nimeni vreodată? Tot așa au zis și ei: "Loganul va pleca de la cinci mii, dar nu acum, ci mai încolo, după ce vindem destule din alea scumpe." Déja vu... laugh.gif
ursul_bipolar
QUOTE(meganus_bicorpus @ 28 Feb 2019, 13:20)
..viitorul este electric.
*



Oare?
centurion
Da, viitorul este cu motoare electrice.
Highwayman
Viitorul Zoe
https://insideevs.com/all-new-renault-zoe-spied/amp/
centurion
Peugeot 208e:
https://int-media.peugeot.com/en/new-peugeo...uturistic-young

Buhnici despre Tesla Model 3 si drumul Germania --> Romania:
https://www.youtube.com/watch?v=G4d9hSB4heE
johan
Tesla Model 3 prezentare aprofundata

https://www.youtube.com/watch?v=m0YAWuqeeMc
axabrt
ba ma lasi cu deosebitul ala de buhnici.
ne prezinta cat de deosebit este el, are numa fite in cap, da asa i cand ai impresia ca esti admirat de o multime de p****

un infumurat care castiga banii usor si se da in trend ca sa i mearga treaba aia de o face de jurnalist si sa castige si mai multi bani din publicitate.


daca era eco, facea dracu o casa ca in 1900, una mica din chirpici si se plimba cu calul cu tractiune balegoasa.

centurion
QUOTE(axabrt @ 26 Mar 2019, 20:47)


un infumurat care castiga banii usor si se da in trend ca sa i mearga treaba aia de o face de jurnalist si sa castige si mai multi bani din publicitate.

*


Inseamna ca face foarte bine ceea ce face si isi atinge scopul. Bravo lui!

Nu te obliga nimeni sa urmaresti testele pe care le face. Poti sa-l ignori si sunt sigur ca lui nu-i va pasa.

26 Mar 2019, 21:09:
Revenind la electrice, Maserati 'se va electrifica' in curand:
https://insideevs.com/maserati-alfieri-electric-confirmed/
VladSoare
QUOTE(axabrt @ 26 Mar 2019, 19:47)
daca era eco, facea dracu o casa ca in 1900, una mica din chirpici si se plimba cu calul cu tractiune balegoasa.
*

Nici ăla nu e eco. Emite mai mult codoi decît mașina. biggrin.gif
MuciX
Culmea, pana acum nu am vazut niciunul live, doar S si X. Mai mult le-am vazut pe restul din lista.

Fix azi, un coleg isi ridica Model 3, dupa vreo 2 ani de asteptare, timp in care culmea, altii deja si-au primit de mult masinile. Si la fel precum Rich Rebuilds de pe youtube, l-au programat marti sa o ridice, dar nu era gata de fapt. Plus ca abia recent a aflat pretul final, habar nu avea cat urma sa coste.
In fine, abia astept sa il pedalez.
centurion
Evolutia vanzarilor de vehicule electrice in SUA din 2012 si pana in prezent:

https://www.youtube.com/watch?v=dpsd0yRYk8c

centurion
O sa scriu aici, desi nu este 100% electric ci doar PHEV: Ferrari SF90 STRADALE. Asa cum prezinta ei: The Start of a new era.

https://www.ferrari.com/en-EN/auto/sf90-stradale


E bine ca Ferrari a luat-o pe drumul electrificarii si sper ca orice nou model lansat de acum incolo sa fie (cel putin) PHEV. Oricum, cred ca in 5 - 6 ani va aparea si primul Ferrari electric.
meganus_bicorpus
Masina electrica alimentat la priza este o jena...altul este viitorul!
einstein1984
troleibuze? avioane?
VladSoare
Mașina electrică în forma actuală va fi rezervată pentru o mînă de bogați și hipsteri încă mult timp de-acum încolo. Foarte mult timp.
Cît despre un Ferrari electric... sînt convins că din punct de vedere tehnic este posibil. Și poate chiar se va face. Mă întreb însă dacă o mașină încărcată cu o tonă de baterii se va mai simți pe circuit ca un Ferrari. Oricîte mii de cai putere îi pui, greutatea e greutate și se simte; pentru asta nu există leac.
AndreiMR
Cei de la Rimac te-ar contrazice smile.gif

Un Ferrari 100% electric e blasfemie nu din cauza greutatii, ci din cauza ca ar disparea unul din cele mai importante elemente pentru marca asta: sunetul. Ei s-au chinuit enorm sa faca motorul V8 turbo de pe 488 sa sune ca un Ferrari adevarat...deci sa renunte complet la sunetul si senzatia unui motor cu combustie interna nu cred ca se va intampla in decursul vietii noastre.
wolfin
o fi tare greu cu un sistem audio performant. sa nu uitam ... exista deja precedent. tongue.gif
AndreiMR
Pui pe Reno Zoe sunet fals 100% si ai o jucarie de oras draguta...dar pe un Ferrari niciodata. Italienii tin mult la treaba asta...la fel si Lamborghini. Si ei au declarat ca un Lambo 100% electric nu e luat in calcul in viitor.
wolfin
au pus la 911... sa amplifice.....muzica motorului....

bagi mana in foc ca italieniii pt $ nu ar face asta.
centurion
QUOTE(VladSoare @ 30 May 2019, 11:44)
Mașina electrică în forma actuală va fi rezervată pentru o mînă de bogați și hipsteri încă mult timp de-acum încolo. Foarte mult timp.
Cît despre un Ferrari electric... sînt convins că din punct de vedere tehnic este posibil. Și poate chiar se va face. Mă întreb însă dacă o mașină încărcată cu o tonă de baterii se va mai simți pe circuit ca un Ferrari. Oricîte mii de cai putere îi pui, greutatea e greutate și se simte; pentru asta nu există leac.
*


Depinde cum evolueaza 'chimia' in cativa ani. Adica sa obtii o capacitate mai mare din aceeasi masa a bateriilor. Vom vedea.
Cat despre vehiculele electrice in general, cred ca prin 2025 vor avea deja o pondere de cel putin 25% in Europa de Vest, China, California etc.

QUOTE(AndreiMR @ 30 May 2019, 11:49)
Cei de la Rimac te-ar contrazice  smile.gif

Un Ferrari 100% electric e blasfemie nu din cauza greutatii, ci din cauza ca ar disparea unul din cele mai importante elemente pentru marca asta: sunetul. Ei s-au chinuit enorm sa faca motorul V8 turbo de pe 488 sa sune ca un Ferrari adevarat...deci sa renunte complet la sunetul si senzatia unui motor cu combustie interna nu cred ca se va intampla in decursul vietii noastre.
*




QUOTE(AndreiMR @ 30 May 2019, 11:55)
Pui pe Reno Zoe sunet fals 100% si ai o jucarie de oras draguta...dar pe un Ferrari niciodata. Italienii tin mult la treaba asta...la fel si Lamborghini. Si ei au declarat ca un Lambo 100% electric nu e luat in calcul in viitor.
*




Jaguar a spus ca nu va face break niciodata ... la un an de la aceasta declaratie s-au razgandit. Lamborghini a facut SUV (chiar daca nu sunt la prima incercare) din cauza de ... $. Ferrari vor face si eu un ... FUV.
Asa ca nu vad nicio problema sa faca un model electric in 5 - 6 ani. Normele de depoluare ii vor impinge oricum spre acest lucru. Asa ca mai bine sa inceapa de pe acum (prin PHEV) decat sa fie mai greu de recuperat terenul mai tarziu.

Cred de asemenea ca motivul din spatele propunerii de fuziune lansat de FCA lui Renault este tocmai avansul pe care alianta il are pe VE (Renault si Nissan) si PHEV (Mitsubishi). FCA a cam pierdut startul pe VE din cauza lui Marchionne.
AndreiMR
Emisiile se calculeaza la nivel de grup, deci Ferrari pot produce linsititi masini V12 cat timp ai Panda si 500 electrice. Si eu cred ca o parte din interesul FCA in alianta e pentru tehnologia EV de la Reno-Nissan, dar nu cu aplicare la Ferrari ci la restul marcilor. Pana una-alta, spuneau ca Maserati vor sa o transforme in marca 100% electrica, la concurenta cu Tesla. Si viitorul 500 va fi (si) electric.

Ferrari, mai ales in Italia, e ca o religie. Sa vezi un Ferrari electric pentru ei e ca si cum l-ai vedea pe Papa cantand la chitara la un concert heavy metal, imbracat in piele si machiat precum Kiss. De neimaginat smile.gif
VladSoare
QUOTE(centurion @ 30 May 2019, 11:50)
Depinde cum evolueaza 'chimia' in cativa ani. Adica sa obtii o capacitate mai mare din aceeasi masa a bateriilor. Vom vedea.
*

Nu cred că va avea loc o revoluție. Am văzut cîte zeci de ani le-au trebuit bateriilor ca să ajungă unde sînt azi. Progresul e treptat, pas cu pas. Iar tehnologia cu litiu deja și-a cam atins maturitatea. Mă îndoiesc că se va descoperi peste noapte un metal absolut fantastic, nebăgat în seamă pînă acum. Se vor mai face progrese, nu-i vorbă, dar nu atît de radicale și bruște pe cît ne imaginăm noi după ce ne uităm prea mult la StarTrek.
Și-apoi, nu e vorba numai de capacitate. Mai contează și cît de repede se încarcă. Iar baterii în care să poți pompa 50 kWh în trei minute, plus instalațiile capabile de așa ceva, nu vor apărea prea curînd.
Apoi se mai pune problema rețelelor electrice naționale, care în momentul de față sînt cam la limita consumului în multe țări. Ba unele chiar importă energie. O triplare a capacității de producție la nivel mondial nu se va produce peste noapte. Nici măcar în douăzeci de ani n-o văd întîmplîndu-se.
Apoi, să nu uităm că grosul populației stă la bloc. Sau că grosul populației occidentale face naveta zilnic, iar locuri de parcare alocate la serviciu au extrem de puțini. Nici o firmă nu-și va permite să pună cinci sute de stații de încărcare în parcarea subterană ca să ajungă pentru toți angajații dintr-un sediu.
Deci eu unul nu mi-aș face iluzii că benzina va fi depășită de baterii în timpul vieții noastre.
Dacă am vorbi de mașini cu hidrogen, sau cu alți combustibili alternativi, atunci aș vedea o șansă. Dar electrice pure... nu cred.

QUOTE(centurion @ 30 May 2019, 11:50)
Cat despre vehiculele electrice in general, cred ca prin 2025 vor avea deja o pondere de cel putin 25% in Europa de Vest, China, California etc.

California, poate. Dar Europa sau China nu prea cred.
Populația urbană a Chinei trăiește înghesuită în niște blocuri comuniste pe lîngă care Militarii sau Bercenii par un paradis. Ăia n-au ce face cu o mașină electrică.
centurion
QUOTE(AndreiMR @ 30 May 2019, 13:05)
Emisiile se calculeaza la nivel de grup, deci Ferrari pot produce linsititi masini V12 cat timp ai Panda si 500 electrice. Si eu cred ca o parte din interesul FCA in alianta e pentru tehnologia EV de la Reno-Nissan, dar nu cu aplicare la Ferrari ci la restul marcilor. Pana una-alta, spuneau ca Maserati vor sa o transforme in marca 100% electrica, la concurenta cu Tesla. Si viitorul 500 va fi (si) electric.

Ferrari, mai ales in Italia, e ca o religie. Sa vezi un Ferrari electric pentru ei e ca si cum l-ai vedea pe Papa cantand la chitara la un concert heavy metal, imbracat in piele si machiat precum Kiss. De neimaginat  smile.gif
*


Sper ca religiosii din Italia sa nu devina atei. PHEV-ul e doar inceputul spre electrificare la Ferrari.
Sunt ceva articole pe internet despre viitorul VE Ferrari, dar cum nimic nu e clar despre cand se va lansa, nu am ce 'link' sa pun aici. Doar acest comentariu:
“If there is an electric supercar to be built, then Ferrari will be the first,” Marchionne said, according to Bloomberg.

La fel si despre 'puristii' din UK: Aston Martin pregateste un Lagonda electric, Lotus de asemenea.
Mai este vreun dubiu despre cum va fi peste 6 ani?


QUOTE(VladSoare @ 30 May 2019, 13:35)
Nu cred că va avea loc o revoluție. Am văzut cîte zeci de ani le-au trebuit bateriilor ca să ajungă unde sînt azi. Progresul e treptat, pas cu pas. Iar tehnologia cu litiu deja și-a cam atins maturitatea. Mă îndoiesc că se va descoperi peste noapte un metal absolut fantastic, nebăgat în seamă pînă acum. Se vor mai face progrese, nu-i vorbă, dar nu atît de radicale și bruște pe cît ne imaginăm noi după ce ne uităm prea mult la StarTrek.
Și-apoi, nu e vorba numai de capacitate. Mai contează și cît de repede se încarcă. Iar baterii în care să poți pompa 50 kWh în trei minute, plus instalațiile capabile de așa ceva, nu vor apărea prea curînd.
Apoi se mai pune problema rețelelor electrice naționale, care în momentul de față sînt cam la limita consumului în multe țări. Ba unele chiar importă energie. O triplare a capacității de producție la nivel mondial nu se va produce peste noapte. Nici măcar în douăzeci de ani n-o văd întîmplîndu-se.
Apoi, să nu uităm că grosul populației stă la bloc. Sau că grosul populației occidentale face naveta zilnic, iar locuri de parcare alocate la serviciu au extrem de puțini. Nici o firmă nu-și va permite să pună cinci sute de stații de încărcare în parcarea subterană ca să ajungă pentru toți angajații dintr-un sediu.
Deci eu unul nu mi-aș face iluzii că benzina va fi depășită de baterii în timpul vieții noastre.
Dacă am vorbi de mașini cu hidrogen, sau cu alți combustibili alternativi, atunci aș vedea o șansă. Dar electrice pure... nu cred.
California, poate. Dar Europa sau China nu prea cred.
Populația urbană a Chinei trăiește înghesuită în niște blocuri comuniste pe lîngă care Militarii sau Bercenii par un paradis. Ăia n-au ce face cu o mașină electrică.
*




Despre cresterea vanzarilor de VE in China:
https://thedriven.io/2019/04/12/electric-ve...o-market-falls/

Despre cresterea vanzarilor de VE in Europa:
https://cleantechnica.com/2019/03/04/electr...v-sales-report/


Ritmul asta de crestere se va mentine in anii urmatori.
VladSoare
Nu sînt convins că se va menține. Pe măsură ce cei care-și permit o electrică (prin "a-și permite" înțelegînd toate condițiile, nu doar prețul) își vor lua una, creșterea se va atenua rapid.
AndreiMR
QUOTE(centurion @ 30 May 2019, 14:10)
Sper ca religiosii din Italia sa nu devina atei. PHEV-ul e doar inceputul spre electrificare la Ferrari.
Sunt ceva articole pe internet despre viitorul VE Ferrari, dar cum nimic nu e clar despre cand se va lansa, nu am ce 'link' sa pun aici. Doar acest comentariu:
“If there is an electric supercar to be built, then Ferrari will be the first,” Marchionne said, according to Bloomberg.

La fel si despre 'puristii' din UK: Aston Martin pregateste un Lagonda electric, Lotus de asemenea.
Mai este vreun dubiu despre cum va fi peste 6 ani?

*



Ferrari in mod cert nu vor mai fi primii, le-au luat-o altii inainte cu niste ani smile.gif

Aston vor folosi marca Lagonda drept marca de masini electrice, insa Aston Martin vor folosi in continuare si motoare cu combustie interna...cel putin in urmatorii 10-15 ani nu vor renunta la ele. Vor folosi motoare V6+sistem hibrid inspirat din F1, au colaborare cu Red Bull, il au pe Newey la capitolul aerodinamica...deci si performante de top, si eficienta.

Lotus anunta modele noi de vreo 15 ani, dar nimic concret pana acum. Cu noul actionariat poate vor incepe sa se miste si la ei lucrurile.

Deocamdata industria e la o faza la care nu e clara calea de urmat. Adica in mod clar se merge pe ideea de emisii zero, insa cum se vor atinge ele inca nu e clar. Mai nou, tehnologia hidrogenului pare sa fie (re)luata in calcul si de alti producatori, dupa ce la un moment dat cazuse in dizgratie. Mai e si promisiunea bateriilor solid-state, care teoretic ar fi un pas urias inainte insa care de vreo 10 ani se asteapta sa intre in productie si se tot amana...probabil ca viitorul va fi electric insa cu metode diferite de obtinere a energiei. E clar ca strict pentru mediul urban, o masina electrica pe baterii e o solutie excelenta, insa pentru traficul greu, pentru calatorii extraurbane dese si lungi bateriile incarcabile la priza sunt de departe cea mai cretina solutie.

Parerea mea e ca inca vreo 20 de ani de acum incolo vor predomina masinile cu motor conventional dar insotite de sisteme hibrid...asta insemnand ca vor fi peste 50% din vanzari inregistrate in dreptul lor. Dieselul probabil va ramane doar pe camioane, autobuze si masinile de la clasa medie in sus, in special premium, unde se poate amortiza cheltuiala cu "curatarea" lui, electricul va predomina la masinile de oras gen Panda, si intre timp probabil se vor mai inmulti si masinile alimentate cu hidrogen. La fel cum inca vreo 20 de ani de acum incolo sunt sigur ca nu vom avea masini full-autonome, ci doar semi-autonome si doar in anumite spatii clar delimitate smile.gif
centurion
QUOTE(AndreiMR @ 30 May 2019, 14:25)
Ferrari in mod cert nu vor mai fi primii, le-au luat-o altii inainte cu niste ani  smile.gif 


*


Se referea la marcile/modelele sport din FCA, declaratia fiind facuta in 2018.



QUOTE(AndreiMR @ 30 May 2019, 14:25)
Aston vor folosi marca Lagonda drept marca de masini electrice, insa Aston Martin vor folosi in continuare si motoare cu combustie interna...cel putin in urmatorii 10-15 ani nu vor renunta la ele. Vor folosi motoare V6+sistem hibrid inspirat din F1, au colaborare cu Red Bull, il au pe Newey la capitolul aerodinamica...deci si performante de top, si eficienta.

Lotus anunta modele noi de vreo 15 ani, dar nimic concret pana acum. Cu noul actionariat poate vor incepe sa se miste si la ei lucrurile.
*



Nu am spus ca renunta la motoarele pe benzina acum, ci ca vor face si VE in paralel. Deci 'religiosii' sa accepte ca intra pe piata o 'noua religie'. smile.gif

https://www.drivingelectric.com/lotus/1034/...ercar-announced
bucatzel
QUOTE(AndreiMR @ 30 May 2019, 12:05)
e ca si cum l-ai vedea pe Papa cantand la chitara la un concert heavy metal, imbracat in piele si machiat precum Kiss.
*


Hmmm
QUOTE(AndreiMR @ 30 May 2019, 12:05)
De neimaginat  smile.gif
*


Too late 04.gif
meganus_bicorpus
Hidrogenul si pilele de combustie reprezinta viitorul iar extragerea ieftina si sigura a hidrogenului direct din apa este tot secretul.
Nu imi pot imagina in prezent 100 de masini in fata blocului cum stau si se bat pe cateva incarcatoare electrice sau cum arunca prelungitoare de la balcon...
einstein1984
dar o explozie de rezervor de hidorgen iti imaginezi? sau cinsteren de hidrogen rasturnate? sau unul care pleaca cu furtunul de la hidrogenarie atasat la masina?
VladSoare
Există soluții pentru toate astea.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.