QUOTE(AndreiMR @ 30 May 2019, 13:05)
Emisiile se calculeaza la nivel de grup, deci Ferrari pot produce linsititi masini V12 cat timp ai Panda si 500 electrice. Si eu cred ca o parte din interesul FCA in alianta e pentru tehnologia EV de la Reno-Nissan, dar nu cu aplicare la Ferrari ci la restul marcilor. Pana una-alta, spuneau ca Maserati vor sa o transforme in marca 100% electrica, la concurenta cu Tesla. Si viitorul 500 va fi (si) electric.
Ferrari, mai ales in Italia, e ca o religie. Sa vezi un Ferrari electric pentru ei e ca si cum l-ai vedea pe Papa cantand la chitara la un concert heavy metal, imbracat in piele si machiat precum Kiss. De neimaginat
Sper ca religiosii din Italia sa nu devina atei. PHEV-ul e doar inceputul spre electrificare la Ferrari.
Sunt ceva articole pe internet despre viitorul VE Ferrari, dar cum nimic nu e clar despre cand se va lansa, nu am ce 'link' sa pun aici. Doar acest comentariu:
“If there is an electric supercar to be built, then Ferrari will be the first,” Marchionne said, according to Bloomberg.
La fel si despre 'puristii' din UK: Aston Martin pregateste un Lagonda electric, Lotus de asemenea.
Mai este vreun dubiu despre cum va fi peste 6 ani?
QUOTE(VladSoare @ 30 May 2019, 13:35)
Nu cred că va avea loc o revoluție. Am văzut cîte zeci de ani le-au trebuit bateriilor ca să ajungă unde sînt azi. Progresul e treptat, pas cu pas. Iar tehnologia cu litiu deja și-a cam atins maturitatea. Mă îndoiesc că se va descoperi peste noapte un metal absolut fantastic, nebăgat în seamă pînă acum. Se vor mai face progrese, nu-i vorbă, dar nu atît de radicale și bruște pe cît ne imaginăm noi după ce ne uităm prea mult la StarTrek.
Și-apoi, nu e vorba numai de capacitate. Mai contează și cît de repede se încarcă. Iar baterii în care să poți pompa 50 kWh în trei minute, plus instalațiile capabile de așa ceva, nu vor apărea prea curînd.
Apoi se mai pune problema rețelelor electrice naționale, care în momentul de față sînt cam la limita consumului în multe țări. Ba unele chiar importă energie. O triplare a capacității de producție la nivel mondial nu se va produce peste noapte. Nici măcar în douăzeci de ani n-o văd întîmplîndu-se.
Apoi, să nu uităm că grosul populației stă la bloc. Sau că grosul populației occidentale face naveta zilnic, iar locuri de parcare alocate la serviciu au extrem de puțini. Nici o firmă nu-și va permite să pună cinci sute de stații de încărcare în parcarea subterană ca să ajungă pentru toți angajații dintr-un sediu.
Deci eu unul nu mi-aș face iluzii că benzina va fi depășită de baterii în timpul vieții noastre.
Dacă am vorbi de mașini cu hidrogen, sau cu alți combustibili alternativi, atunci aș vedea o șansă. Dar electrice pure... nu cred.
California, poate. Dar Europa sau China nu prea cred.
Populația urbană a Chinei trăiește înghesuită în niște blocuri comuniste pe lîngă care Militarii sau Bercenii par un paradis. Ăia n-au ce face cu o mașină electrică.
Despre cresterea vanzarilor de VE in China:
https://thedriven.io/2019/04/12/electric-ve...o-market-falls/Despre cresterea vanzarilor de VE in Europa:
https://cleantechnica.com/2019/03/04/electr...v-sales-report/Ritmul asta de crestere se va mentine in anii urmatori.