Am vazut si eu filmuletul ala cu motorul de 0.9 si consum/turatii la diferite viteze, ai dreptate. Probabil ca pentru consum mic pe autostrada e bun un motor mare si eventual a 6-a treapta de viteze iar pentru oras un motor mic care sa-ti consume putin la ralanti in aglomeratie.
Mi-a crescut consumul in perioada asta la 9.1, caut magnet d'ala care se pune pe alimentare si-ti scade consumul la 50% garantat !!!
Laurentziu83
30 Jan 2014, 20:06
Aia de frigider sunt buni?
Nici macar la cautat chei in zapada.
Pe bune, asa arata si incepi sa mergi moka cu masina, platesti doar vreo 200 lei pe un magnet si gata !
espacern
30 Jan 2014, 20:55
Merge si la electrica?
@+
Iulikk
30 Jan 2014, 21:01
DA!
Da, au scos ceva similar pentru prize, bagi masina de spalat sau aeroterma si consuma cat o instalatie de pom dar e tot pentru prosti, nu pot sa-mi cumpar !
31 Jan 2014, 03:53:Am gasit niste jante de Opel frumusele si la pret bun, stie cineva unde pot sa le largesc gaura sa intre la renou' ?!
Insista ca se largeste ea pan' la urma.
R E M U S
31 Jan 2014, 09:30
perversilor
b06fcn
31 Jan 2014, 13:09
Off topic - incearca cu vaselina grafitata...
Ontopic - cel mai bine, insa, du-te la un atelier de prelucrari mecanice, era unul pe langa strada Biharia in sectorul 1.
Astea sunt si nu stiu de ce dar imi plac f tare, poate ulterior gasesc si sigle renault sa le pun in centru.
Pana la urma am incaltat-o cu opincute noi, pentru ca merita
Jante pe 15" si gume Hankook K406 195/55 R15 85V
diesel_power
16 Feb 2014, 15:55
8 prezoane, sunt de camion ?
Da
Sunt cu prindere dubla 4x100 si 4x108
Problema este la gaura butucului, are inele de centrare de la 73.1 la 56.6 iar mie imi trebuia la 60.1. Acum fie iau alte inele, fie le iau pe astea la strung pe interior pana la 60.1.
b06fcn
16 Feb 2014, 16:29
sa le stapanesti sanatos, cat au fost gumele, fara jante, daca se poate, tre sa iau si eu aceeasi dimensiune de gume la R21 Turbo
Multumesc, nu stiu pt ca le-am luat asa cum le vezi, cu tot cu jante dar sunt aproape noi, tinute in casa in saci de plastic, curatate etc. Daca te bate gandul fix la modelul asta, pe mine m-ar tenta mai mult 185/65/15, asa ca poate ai la schimb ?
diesel_power
17 Feb 2014, 11:14
La Megane 1 Classic cred ca incap si 195/65/R15 pentru extra tinuta de drum si amortizare de gropi.
b06fcn
17 Feb 2014, 23:56
Nu recomand, am avut puse 185/65R15 (pe jentile de tabla OEM Renault) o scurta perioada, pe spate mi-au ros pasajele rotilor, pe partea interioara. Am vazut ca unii au dimensiunile astea pe masini, probabil cu jante cu ET-ul diferit decat cu ce a venit masina din fabrica.
Am avut 6 ani pe masina 185/65/15 cu jantele originale si niciodata nu mi-a atins nicaieri ! Nu cunosc insa ce ET au, poate stiti voi modelul !?
QUOTE(diesel_power @ 17 Feb 2014, 12:14)
La Megane 1 Classic cred ca incap si 195/65/R15 pentru extra tinuta de drum si amortizare de gropi.
La orice masina cu mai multe marimi in carte, diametrul total se pastreaza indiferent de marime, ca daca nu, se modifica rapoartele cutiei si afisarea vitezei in bord.
cj98czh
18 Feb 2014, 09:15
Si daca nu se pastreaza aplicati metoda lui Argon ... se da jos cu flexul dimensiunile inscrise pe anvelopa ... dupa aia totul revine la normal ..
b76bgaarh
18 Feb 2014, 09:49
argoane, reno megane II are in computeru de bord dimensiunile anvelopeler. daca vrei sa faci ceva ca lumea schimbi si in calc dimensiunea.
bafta.
Megane 2 are 3 dimensiuni omologate, pe 15, 16 si 17, si toate au acelasi diametru, in CB nu se schimba nimic, unde ai auzit asa ceva?
cj98czh
18 Feb 2014, 10:13
Argoane ... taci mai bine.. nu te fa iar de minune ..
b76bgaarh
18 Feb 2014, 10:13
mai citeste la megane II.
anvelopa 195/65/15 e mai mare decat 205/55/16.
bafta.
Daa..mare diferenta ..0.41 % . Unde intru sa setez si eu corespunzator minunea? Setarea asta minune schimba si rapoartele cutiei? ca poate are meganul CVT, si eu nu am aflat pana acum...
cj98czh
18 Feb 2014, 11:14
QUOTE(argon @ 18 Feb 2014, 11:11)
Unde intru sa setez si eu corespunzator minunea?
Schimbarea se face cu clip-ul ...
..de aia o fi coada la tester primavara si toamna cand se schimba rotile?
Ce modifica, indicatia vitezometrului, in loc de 112 km/h sa arare 111.5? De mare anvergura..ce sa zic.
b76bgaarh
18 Feb 2014, 11:17
pai daca sunt multi stiutori asa ca tine.
R19/16v
18 Feb 2014, 11:18
Daca a lasat ala poarta deschisa si ati iesit din curte... normal ca nu-i coada
Importanta modificare.. in loc de 56 km/h sa arare 55.775 km/h.. De mare anvergura..ce sa zic. Toate astea tinand cont ca vitezometrul e programat sa arate aiurea, la 100 km/h reali arata 110...aia 0.2 km/h de la anvelope erau baza
cj98czh
18 Feb 2014, 11:19
R E M U S
18 Feb 2014, 14:14
Prima oara cand aud una ca asta.
IO stiam ca argon e omu' cu perle, sau ma inseala memoria
corbex
18 Feb 2014, 14:18
QUOTE(cj98czh @ 18 Feb 2014, 12:14)
Schimbarea se face cu clip-ul ...
Sau cu masina.
Apropo de viteza functie de inaltimea gumelor in primul rand, o data aflandu-ma pe autostrada intalnesc pe cineva cu o masina identica, atat motorizare, culoare etc. Tipul cu doua pitzi in masina, faruri din spate, venea tare. Ma dau pe prima banda sa-i fac loc dar cu acceleratia la blana.
Ce credeti ?! A ajuns in paralel cu mine dupa care am inceput sa iau avans, nu a avut sanse sa ma depaseasca pt ca avea gume cu talon jos.
R19/16v
18 Feb 2014, 15:00
Sau poate ca avea 3 mil km, sau ardea ulei de la bunica, sau orice altceva...
cj98czh
18 Feb 2014, 15:05
QUOTE(Axe @ 18 Feb 2014, 14:58)
nu a avut sanse sa ma depaseasca pt ca avea gume cu talon jos.
Axe tu chiar vb. serios??
Eu zic sa le s[ui la toti producatorii de masini sport sa nu mai puna anvelope cu talon jos
O masina cu talon jos este mai manevrabila, sta mai bine pe drum ... etc ... te las pe tine sa descoperi de ce ...
hitman1234
18 Feb 2014, 15:07
io tot nu cred faza cu pitzi in megan
Alea 2 pitzi probabil cantareau cam mult...
Laurentziu83
18 Feb 2014, 15:18
Eu am rotile de vara 205/55 R 16 si cele de iarna 195/65 R 15, iar diferenta intre viteza reala si cea de pe GPS (ambele indicate digital) intre rotile de vara si cele de iarna e tot de 5 km/h, mai mare cred ca e eroarea GPS-ului. Sunt ambele dimensiuni trecute in carte, si nici n-am ce sa setez in calculator.
Optiunea schimbatului dimensiunilor in calculator era inca de pe vremea Laguna 2, din 2001, dar merita doar daca pui roti sensibil diferite ca si diametru fata de echiparea originala. In unele tari probabil poti sa omologhezi si roti de alt diametru, ceea ce face aceasta optiune viabila.
Daca iei doua masini identice, una cu gume 45, cealalta cu 65, cea cu gume mai inalte va dezvolta o viteza maxima superioara, un demaraj mai lent si pericol mai mare de rasturnare. In conditiile de autostrada, deci linie dreapta l-am facut sa planga, posibil la un semafor sau viteza pe serpentine sa fi plans eu dar nu cred ca ma puneam eu la liniute cu el !
Si da, vorbesc serios
R E M U S
18 Feb 2014, 15:38
Cred ca alea doua putzii i-au nenorocit elanu reisarului.
Totusi unde citesc si eu o informatie cu privire la setarea marimii rotilor in calculator, ca nu am gasit nimic niciunde, si e o aberatie in sine sa modifici ceva pentru 0,2 km/h diferenta..
R19/16v
18 Feb 2014, 15:46
La ABS parca.
Formula e simpla, e 2(pi)R adica lungimea cercului si apoi cu regula de trei simpla poti compara intre diferite marimi de cauciucuri
diesel_power
19 Feb 2014, 10:31
Talonul nu poate fi 45 sau 65. Acela e un raport din latime, nu e o dimensiune absoluta. De obicei cine isi ia anvelope cu acest raport mai mic in acelasi timp alege latime mai mare, astfel incat diametrul sa ramana relativ constant.
Sa fim seriosi, daca nu avea roti de Tico nu avea cum sa ii scada mult viteza maxima. Acum nici tu nu ai specificat in ce game de viteze faceati depasirea. Daca erati spre 200 km/h atunci are sens ce zici.
Am specificat ca eram cu pedala la blana, deci undeva la 190, pt ca aici undeva se opreste distractia la mine !
Mai depinde si de motorina, poate daca o aditivez putin sa ating si 200 fix.
Moaaaaaaaa, ditai racheta!
Poti sa aditivezi ce vrei, ca la 98 de cai nu trece de 185 la ora..asa e si la a mea..hai 190 ca a ta e mai usoara.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.