Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: DACIA 1990
Reno.ro - Forum Renault Romania > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
STORMTROOPER
Alta baterie, asta nu mai este buna de nimic - are aproape 6 ani, cit vrei sa te tina?? Stai departe de Caranda, au fost bune cind au aparut dar pe urma le-au prostit rau de tot.
iulica89
Incearca si cu o alta baterie...poate e electromotorul...
razvan32
ce marca de baterie este mai buna?
Equinox
QUOTE(razvan32 @ 11 Feb 2014, 13:43)
ce marca de baterie este mai buna?
*



Eu folosesc ROMBAT de 55 ah si sunt foarte multumit!
Am pornit si 1.9 diesel cu bateria asta.
RaduWra
Eu am Rombat de 55Ah care are 3 ani. As recomanda un Rombat Premier (este verzuie) tot de 55 Ah. biggrin.gif
Iulikk
QUOTE(razvan32 @ 11 Feb 2014, 13:43)
ce marca de baterie este mai buna?
*



Cea mai ieftina te tine macar 4 ani.
Rob3rto
Se gasesc in magazine Varta Black la 220 de lei. Am luat si eu una. Nu stiu cat va tine, m-am bucurat pentru faptul ca-i Varta.. smile.gif
razvan32
mi-a dat un prieten bateria lui de pe masina si am pus-o la mine si am pornit masina. dupa 35 de zile a pornit la a 2 a cheie. deci electromotorul merge. asa de frumos merge motorul.

17 Feb 2014, 22:58:
urmeaza sa caut o baterie buna. ce baterie este buna?
catasimion
Felicitari pentru proiect. Am patit si eu ca tine cu bateria (am acelasi model ca al tau numai ca e gri) Problema era de la alternator, de fapt de la puntea de diode. Nu mai incarca cum trebuia bateria. Electricianul a schimbat puntea de diode (nu era arsa, probabil facea contact imperfect) si n-am mai avut probleme. Am cumparat si o baterie noua Rombat de 55A, cea veche se saturase de atata reincarcat. Totul e ok acum.
DACIOTUL_97
Iti recomand baterie Rombat.O folosesc si eu si nu am probleme cu ea...
razvan32
QUOTE(Andrey Negru @ 24 Feb 2014, 18:56)
Iti recomand baterie Rombat.O folosesc si eu si nu am probleme cu ea...
*




ce model de Rombat?
iulica89
Premier desigur!
Merg si celelalte, dar totusi Premier!
maho
Am o vaga impresie ca in ultimul timp Rombat cam dã chix. Am patit-o si eu, si altii: durata de viata mai scurta (3-5 ani) fata de anii trecuti (cand m-a tinut una char 8 ani), si, ce-i mai urat, faptul ca "ochiul magic" nu functioneaza, deci nu stii cand iti moare dintr-o data, fara nici o avertizare, fara ca incarcarea pe redresor sa mai dea vreun rezultat. In cazul meu, "ochiul" a ramas verde, dar nu mai primea curent. Acu' (in toamna) am apucat de mi-am lua tot Rombat, dar cred ca data viitoare trec pe altceva...
DACIOTUL_97
QUOTE(razvan32 @ 24 Feb 2014, 21:57)
ce model de Rombat?
*



Premier cum spune si iulica89
razvan32
am avut mai demult o baterie care m-a tinut 9 ani. se numea ENERGY GOLD si scria pe ea " made in USA & ISRAEL ". Si un prieten tot din asta a avut si l-a tinut tot 9 ani. In ziua de azi firmele fac baterii care tin 4-5 ani. Daca ar tine 9 ani toate bateriile, firmele n-ar mai vinde si ar da faliment. Deci ar putea sa faca dar nu vor.
Ce ziceti?
Daciotul_98
confirm ceea ce spune maho ,la tractor a cedat fix dupa un an;garantia era de un an,dar la masina momentan nu prea am obiectii
DACIOTUL_97
Bateriile auto din ziua de azi au devenit cam slabe...Depinde si de cum si cand folosesti masina... dry.gif
razvan32
am de la un prieten un releu de tensiune. m-am uitat pe capac si scrie SERI DUCELLIER ( MADE IN ROMANIA). Este romanesc sau frantuzesc? Este bun?
Am curatat tabla metalica si bornele metalice si am vazut ca scrie urmaroarele :
- pe o borna este scris DF
- pe cealalta este +
- si celelalte 2 borne care se prind cu suruburi. pe una scrie 1410 si pe cealalta scrie
80 11 . Ce inseamna ?

L-am desfacut si am identificat urmatoarele:

- in prima poza este surubul de reglaj notat cu 1. asta il stiu.
- in a doua a poza am vazut un surub notat cu cifra 2 care nu stiu ce face. deci ce se
regleaza cu el?
- in a treia poza am vazut un surub notat cu cifra 3. ce se regleaza cu el?

Astept sa-mi spuneti.
razvan32
l-am pus pe masina si incarca mai bine.
Semnalmec
Releul este 100% romanesc fabrical la Electroprecizia Sacele dupa licenta Ducellier. Se numeste "releu regulator de tensiune tip 1410"-deci inscriptia 1410 este tipul lui. Inscriptia 80 11 reprezinta anul si luna fabricatiei.
La surubul din poza 2 se regleaza contactul fix de masa
Surubul din poza 3 se foloseste pentru reglare precisa a pozitiei celor doua contacte fixe.
Nu trebuie umblat la reglajele de mai sus! Daca este cazul, doar la rozeta din poza 1.Daca nu incarca suficient,se poate ajusta prin slabirea piulitei si rotirea usoara a rozetei spre stanga urmata de restrangerea piulitei de blocare a rozetei pana la obtinerea parametrilor optimi.
Tot in poza 1 se observa,in partea dreapta o rezistenta din sarma calibrata.Mie mi s-a ars acea rezistenta si mi-a fiert bateria.Am inlocuit-o si totul e ok,nu a fost necesar sa schimb releul cum am fost sfatuit de unii pe principiul "releul nu se repara,se schimba" sau "ia-ti releu electronic".
E important ca la punerea capcului sa existe garnituri bune care sa etanseze bine releul intrucat umezeala il poate afecta serios in timp (unele relee au doar o garnitura prapadita care nu mai etanseaza bine)
razvan32
mersi pentru explicatii.
razvan32
am vazut la limitatorul de frana ca sa umezit garnitura cea de la exterior de praf si banuiesc ca nu este bine. si garniturile de praf de la cilindrul receptor de pe spate sunt rupte.
am facut aserisirea si tot moale este pedala de frana; prinde la sfarsitul cursei.
ce trebuie sa mai fac?
razvan32
de ce coltul ochelarului de pe partea dreapta iese peste coltul de la masca. normal coltul de jos trebuie sa intre sub coltul de la masca.
de ce nu sta? are grosimea prea mare?
Def Jam
QUOTE(razvan32 @ 14 Apr 2014, 22:18)
de ce coltul ochelarului de pe partea dreapta iese peste coltul de la masca. normal coltul de jos trebuie sa intre sub coltul de la masca.
de ce nu sta?  are grosimea prea mare?
*


Uita-te mai intai la suruburile de prindere de sub masca si ochelar, poate sunt slabite si se misca, desi nu cred. Sau incerarca sa mai slabesti grila radiatorului dinspre acel ochelar si sa incerci sa fixezi mai intai ochelarul sub grila cum este normal, dupa care strangi suruburile de dedesubt si de la ochelar si de la grila. Ochelarul nu are cum sa aiba o grosime mai mare, deci verifica bine montajul. Ia-o pe bucati, eventual scoate masca radiatorului, sa nu te incurce si fixezi mai intai ochelarul dupa care pui masca.
DACIOTUL_97
Ce s-a intamplat cu bara fata de este asa stramba ? De ce nu o mai ''modelezi'' putin ?
razvan32
este stramba, dar cand o fi frumos afara, o s-o mai modelez mai bine
razvan32
azi am verificat nivelul uleiului in cutia de viteze. am desfacut surubul conic cu o cheie franceza si cand l-am scos a inceput sa curga ulei. asta inseamna ca nu a scazut nivelul de ulei ( anul trecut in aprilie am completat).
am gasit o placuta stransa cu un surub. am curatat placuta si am observat niste cifre care nu le inteleg. banuiesc ca este tipul cutiei de viteze. cutia are 4 viteze.
pot sa dau surubul jos pe care este prinsa placuta? curge ulei?
ce serie are cutia de viteze?
razvan32
am dat jos de pe masina carburatorul ca sa-l desfac si sa-l curat.
ce distanta trebuie sa fie sau trebuie sa fie lipite intre ele parghiile?
la mine este distanta vreo 5 mm si cand trag socul ( se inchide total ) nu se tureaza si se opreste motorul.
razvan32
azi am fost sa sterg motorul si lipesc autocolantele. oricum sper ca le-am pus bine.

12 Jul 2014, 17:54:
am sters cutia de viteze si am vazut o tabla prinsa intr-un surub. m-am uitat pe ea si am vazut scrise niste cifre. cine poate sa-si dea seama ce cifre sunt?

12 Jul 2014, 21:32:
am gasit factura la masina si pe ea scrie DACIA 1310 TX dar pe spate la masina scria TLX. care este faza?
iulica89
Adica aveai de fapt dotari de TX pentru vremea aceea(tu sti mai bine ce ai pe ea), iar la embleme s'au incurcat sau au pus ce le'a picat in mana.
Cutia nu stiu ce scrie acolo, dar gasesti in "Mondiru" ce tip este(4/5).
razvan32
mi se umezeste pe la capacul de sus de la lichidul de frana ( vezi poza). am vazut ca inauntru este un plutitor care se ridica in functie de cantitatea de lichid si inchide contactul prin cele 2 fire.
de ce se umezeste fara sa plec cu masina adica stand pe loc ?
Daciotul_98
iti dau eu scris tx nou
razvan32
ce inseamna : 9 R 32-80
9 R 33-80 ?
razvan32
azi am descoperit o problema mai ciudata. mergand cu masina cu aproximativ 100 km/h si accelerand mai mult spre 110 km/h a inceput sa tremure masina ca si cum nu mai avea benzina in carburator. cand a scazut spre 100 km/h nu mai tremura. ce poate sa fie? sa fie infundat ceva prin carburator?
ghost_dogg
Spalasem si eu la un moment dat carburatorul. Si cand l-am asamblat, i-am "reglat" nivelul prea mic din plutitor. Facea cam cum zici tu. Primea mai putina benzina decat consuma. O sugestie...
razvan32
am schimbat capacul de la carburator si am facut consumul. am pus furtunul care intra in carburator intr-o sticla de 2 litri si am pornit motorul. la relanti a umplut cam 1100 ml si s-a terminat benzina din carburator.
data trecuta s-a oprit motorul la 300 ml in sticla. e aproape de 4 ori mai mult.
razvan32
am reusit sa vopsesc bara si toata partea fata formata din cei 2 ochelari si masca fata.
le-am vopsit neagru lucioas.
razvan32
azi am fost pe la masina sa fac curat pe la motor si am vazut ca se umezeste cu benzina pe la axul clapetei de acceleratie ( sub carburator)- vezi poza.
ma intreb din ce cauza se umezeste?
trebuie sa schimb carburatorul?
razvan32
am fost pe la tara si facand curat pe acolo am vazut niste cauciucuri vechi puse de taicamiu.
mai tineti minte caciucurile din poze?
DACIOTUL_97
Pastreaza-le ca amintire sofer1.gif
razvan32
fabricatie 1985
deceneu32
QUOTE(razvan32 @ 29 Dec 2010, 23:10)
nu este unguroaica. a luat-o tata din lotul pentru export din fabrica.

Razvan,ce serii are masina ta?Poti sa-mi faci o poza?Multumesc.
Daca a fost fabricata pentru Ungaria sau Germania de Est,numarul echipamentului de pe placa ovala este 222.Pentru Romania 220 si 221.


17 Dec 2014, 17:50:
QUOTE(razvan32 @ 12 Jul 2014, 17:50)
am sters cutia de viteze si am vazut o tabla prinsa intr-un surub. m-am uitat pe ea si am vazut scrise niste cifre. cine poate sa-si dea seama ce cifre sunt?

Eticheta rotunda indica TIPUL si SERIA de fabricatie a cutiei:352-13 sau 352-17.
Pana la 31.03.1985 autoturismele Dacia 1310 au fost echipate cu CV 4,tip 352-07 si 352-08,cu planetare LUNGI.
Incepand cu data de 01.04.1985 autoturismele Dacia 1310,berlina si break,au fost echipate cu CV 4,tip 352-13 si 352-17,cu modul marit(imbunatatit) pentru treapta a 4-a si planetare SCURTE cu 15 mm.


17 Dec 2014, 17:52:
QUOTE(razvan32 @ 7 Aug 2014, 14:31)
ce inseamna :  9 R 32-80
                        9 R 33-80  ?
*


Unde scrie?


17 Dec 2014, 17:57:
QUOTE(razvan32 @ 12 Jul 2014, 17:50)
am gasit factura la masina si pe ea scrie DACIA 1310 TX  dar pe spate la masina scria TLX.  care este faza?

Faza este ca au pus aia in fabrica placuta gresit pe capota spate.
Daca in factura scrie ca e TX,atunci e TX:motor tip 810-99 de 1289 cmc si CV4.
TLX avea motor de 1400 si CV4 sau CV5.
razvan32
QUOTE(deceneu32 @ 17 Dec 2014, 17:29)
Razvan,ce serii are masina ta?Poti sa-mi faci o poza?Multumesc.
Daca a fost fabricata pentru Ungaria sau Germania de Est,numarul echipamentului de pe placa ovala este 222.Pentru Romania 220 si 221.
<span class='edit'>17 Dec 2014, 17:50:</span>

conform poza nr .este 222, deci este facuta pentru export.

Eticheta rotunda indica TIPUL si SERIA de fabricatie a cutiei:352-13 sau 352-17.
Pana la 31.03.1985 autoturismele Dacia 1310 au fost echipate cu CV 4,tip 352-07 si 352-08,cu planetare LUNGI.
Incepand cu data de 01.04.1985 autoturismele Dacia 1310,berlina si break,au fost echipate cu CV 4,tip 352-13 si 352-17,cu modul marit(imbunatatit) pentru treapta a 4-a si planetare SCURTE cu 15 mm.
<span class='edit'>17 Dec 2014, 17:52:</span>

Unde scrie?
<span class='edit'>17 Dec 2014, 17:57:</span>

Faza este ca au pus aia in fabrica placuta gresit pe capota spate.
Daca in factura scrie ca e TX,atunci e TX:motor tip 810-99 de 1289 cmc si CV4.
TLX avea motor de 1400 si CV4 sau CV5.
*




24 Dec 2014, 11:39:
conform poza nr .este 222, deci este facuta pentru export.


24 Dec 2014, 15:12:
am fost sa sterg masina si am vazut niste bobite umflate pe vopsea. de ce au aparut?
cand am apasat pe ele erau moi.

P.S. sa fie oare din cauza, ca am avut prelata pe masina si a plouat si a tinut umezeala?



24 Dec 2014, 15:17:
ce inseamna grupul de cifre din mijloc de pe placuta ovala?
razvan32
am fost sa dau zapada de pe masina si de langa masina. mult a mai nins.
razvan32
azi am fost sa-i dau o cheie dupa gerul din zilele astea.
i-am pus borna - la baterie, i-am dat la coada la pompa si gata a pornit din prima.

PS. de ce pe interiorul portbagajului este umed de apa?
maru
probabil din cauza soarelui care a batut pe masina si in interior era inca racoare (de seara) si a facut condens (mai ales daca presul din portbagaj este umed apare condesul acela cum se face de la rufe pe sticla de la geam)
daca ai plecat la drum nu cred ca s`ar fi dus caldura din habitaclu in portbagaj si sa faca in halu` ala sau ca o gluma a benzinei caldute venite pe retur si incalzirea rezervorului radmasa.gif
Markos
QUOTE(razvan32 @ 3 Jan 2015, 21:11)
PS. de ce pe interiorul portbagajului este umed  de apa?
*


Pentru că e Dacie.
razvan32
cine stie sa-mi spuna cum se poate infiltra apa pe la tablele alea de sub cheder?
asta se intampla si in partea stanga si in partea dreapta cum apare in poze. mereu dupa ce ploua trebuie sa ma duc sa sterg apa care se acumuleeaza in portbagaj.
Alex 23
Iti intra apa pe la cheder.
razvan32
QUOTE(Alex 23 @ 6 Feb 2015, 22:34)
Iti intra apa pe la cheder.
*



Apa vine dintre cele 2 table
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.