Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Montare Ceasuri cu CB pe symbol Ph3
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio > Tutoriale
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
diesel_power
Am verificat unde se duce firul in calculatorul de injectie si se pare ca este deja montat corect, e conectat pe pozitia D4, unde nu mai era niciun alt fir.
De asemenea am resetat CB-ul folosind metoda apasarii butonului de pe stergator si punand contactul.

Dupa asta am mai dat o tura de 10km prin Bucuresti in seara asta (trafic lejer) si am scos consum de 5.4. Parca e ceva mai aproape de realitate dar tot cam mic mi se pare. Voi mai incerca la reprezentanta sa le cer o calibrare a CB (daca exista asa ceva), sau sa imi rescrie softul stocat in eeprom-ul ceasurilor.

Daca nu ma apucam de "imbunatatirea" asta eram mai fericit si cu 300lei in avantaj.
zambiee99
nu posteaza cineva schema de trecere de la ceasurile analogice pe ceasuri digitiale?
ccoto
Daca te ajuta cu ceva, mai jos, configuratia pinilor la mufele de la ceasurile de bord pe ph 2 (indicatoare combustibil si temperatura cu ace) si ph 3 (indicatoare cu afisaj digital). Informatii foarte detaliate despre conversia de la 2.2 la 2.3 gasesti aici:Forum Clio Franta
In primul atasament, afisaj versiunea 2.2 cu mufa gri 30 pini si rosie 15 pini
In al doilea si al treilea atasament, afisaj versiunea 2.3 cu mufa rosie 30 pini si verde 15 pini.
emys13
Va rog spuneti-mi si mie daca ceasurile de bord de pe un symbol mai nou, an 2009, s-ar potrivi pe un symbol model mai vechi, din 2006, mentionez ca ambele sunt pe benzina.
Multumesc anticipat!

Am atasat 2 imagini cu cele 2 modele.
diesel_power
Se potrivesc. Daca te uitai mai sus ai fi vazut ca eu am facut chiar lucrul asta.
emys13
Am citit si am inteles ca la tine sunt abateri destul de mari, tocmai de asta am m-ai intrebat. Ai reusit sa obti valori corecte?
augustinel64
La cel pe benzina de 1,4 functioneaza perfect fara erori; am comparat la 2 masini identice la acelasi drum la acelasi nr km mers in coloana pe 1200 km si nu au fost diferente la consum si km. Masinile sunt renault Symbol phase 4 an 2007 . La a mea am pus ceasuri de bord cu computer de la symbol modelul nou fara absolut nicio modificare la cele 2 mufe
emys13
Multumesc frumos pt ajutor! Acum sa vad pe unde gasesc niste ceasuri de la noul Symbol, gasisem undeva, dar nu prea e serios tipul, nu se tine de cuvant si ma tot amana. Daca stiti pe cineva care are, anuntati-ma si pe mine.
diesel_power
Abaterile pe care le am la consum sunt din cauza ECU, care nu are functionalitatea CB implementata complet ca la masinile care vin din fabrica cu ceasuri cu CB.
emys13
Va rog frumos spuneti-mi si mie daca aceste ceasuri au CB! Sunt luate de pe un Renault Symbol 2009 pe benzina. Multumesc anticipat!
diesel_power
N-ai cum sa spui sigur. Doar conectandu-le poti spune sigur.
Banuiala mea este ca au CB. Cele fara CB au fost puse pe variantele mai ieftine de Symbol, si nu au acele doua cercuri argintii.
emys13
In mufa rosie am avut numai 3 fire, la pinul 7 i-am facut legatura cu pinul 11 ECU. Am gasit si o "masa" prin zona, am pus fir si in pinul 6, dar nu am maneta cu buton si nici buton cu revenire deocamdata. Daca ating firul de "masa" cu firul din pinul 6 din mufa rosie, nu ar trebui sa imi afiseze ceva?
Ce fel de pini sunt cei care intra in ECU? Nu prea imi vine sa trag de alt fir sa vad cum sunt.
diesel_power
Nu ma pricep la conectarea firelor. Ai putea sa il conectezi pe masina ta sa vezi cum afiseaza. Nu iti trebuie buton de CB pt asta. Daca afisajul e similar cu cel din postul meu de mai sus, adica un rand de digiti, si diverse simboluri dedesubt, atunci are CB.
ccoto
Ai configuratia pinilor mai sus, in primul atasament din post #103.
emys13
Nu stiu sigur daca am conectat(daca face contact) bine firul in ECU(cel care duce in pinul 7 din mufa rosie), de asta am intrebat cam cum arata pinii de la ECU. In momentul de fata imi apare decat nr total de km. si nimic sub. Sa inteleg ca daca face contact bine firul ECU-mufa rosie si imi apare decat nr total de km, at nu are CB(indiferent daca am buton de rulare sau nu)?
ccoto
Chiar presupunand ca semnalul de debit nu e preluat din ECU, daca afisajul nu arata elementele caracteristice pentru CB cu indicatie 0, inseamna ca nu are. Sub numarul total de kilometri apare in stanga textul KM scris cu jumatate din inaltimea caracterelor de la cifre?
emys13
Exact asa imi apare nr total de km sus si imediat sub "km", scris cu un font cam jumate din cel de sus, iar sub "km", nu imi apare nimic. La cel vechi sub nr de km total imi aparea nr de km partiali, la asta nimic.
luckas_itd
Daca chiar asa este are C.B,eu cand mi-am cuparat ceasurile cu CB i-am desfacut sticla protectoare si m-am uitat la digitii de pe display,bafta.
emys13
Si ce sa fie in neregula atunci?

<span class='edit'>28 Mar 2013, 17:35:</span>
Am reusit, nu facea bine contact firul din pinul 6(mufa rosie). Intr-adevar cea mai buna varianta de verificat ceasurile daca au CB este sa te uiti la digitii ecranului la lumina. Multumesc foarte mult de ajutor!

<span class='edit'>28 Mar 2013, 18:47:</span>
Dupa o resetare am facut o tura cu masina(aprox 12 km) si am observat urmatoarele:
- viteza media este in regula;
- nr de km au inceput sa creasca(de lo 0 pana pe la aprox 12)
- consumul din 3 liniute(---) s-a facut 0.0 si a ramas asa chiar daca am depasit cu mult viteza de 40 km/h, bineinteles ca nici consumul mediu nu s-a miscat de pe 0.0 si nici autonomia(---).
Aveti idee de ce nu imi arata consumul? E posibil sa nu faca firul din pinul 7(mufa rosie)-ECU contact bine? Stiti cumva cum arata mufa firelor din ECU(am scos capacelul verde si am bagat un fir fara nicio mufa)?
Multumesc anticipat!
ccoto
Nu iti arata consum pentru ca nu ai semnal de debit carburant. Unde ai legat celalalt capat al firului care se leaga la pin 7 pe mufa rosie? Si daca nu e un secret, poate ne spui si ce motorizare ai.
emys13
Imi cer scuze pt neprecizarea modelului, am rectificat. Celalalt capat al firului l-am conectat in pinul 11 ECU, ca in poza de la inceputul tutorialului. Insa nu stiu sigur daca face contact bine pt ca am folosit un cablu fara mufa(nu stiu ce fel de mufa trebuie pt pinul de la ECU), de asta am intrebat daca aveti vreo poza cum arata mufele cablurilor de la ECU. Sau as putea sa imi dau seama daca face contact printr-o masurare, stiti ce tensiune trebuie sa iasa din pinul 11? mie imi indica pe aparat 0.02V.

29 Mar 2013, 15:59:
Am m-ai miscat de cablu si mi-a indicat 1.14V cu contactul pus. La bord inca nu imi indica nimic despre consum, probabil nu face contact firul nici la mufa rosie. sad.gif
Trebuie sa desfac bordul din nou! sad.gif

30 Mar 2013, 00:31:
Am reusit, asa e cand nu ai mufele care trebuie si folosesti improvizatii. Ce ma surprins e faptul ca imi arata consumul si cand merg pe gaz, oare cum se intampla acest lucru?
TR-03-LUC
Am si eu o intrebare... Ceasurile mele arat ca in poza,si este de Renault symbol din 2006...Vreau sa stiu daca pe acest model de bord pot face CB sau trebuie schimbat?
emys13
Nu poti pune CB pe aceste ceasuri, trebuiesc schimbate cu unele care au CB.
Costi.88
In principiu trebuie schimbat tabloul de bord si tras un fir de la ECU
TR-03-LUC
multumesc!
Grapinio
Salut. Am si eu un smybol din 2005 1.4 8v cu bord ca cel din postul #122. Intrebarea mea e de unde stiu ca pe al meu symbol se poate monta bord cu cb, adica unde vad ca e ph3? Multumesc de intrebare.
emys13
Iti trebuie ceasuri cu CB si se poate monta.
Grapinio
Multumesc de raspuns emys13.
Inca o intrebare. Am achizitionat maneta de stergatoare de logan cu buton de CB, ceasuri de bord de megane. Intrebarea mea e cum scot eu capacul care acopera calculatorul de injectie, fara sa scot mufa aia din calculator? Am vazut ca respectivul capac are o brida/cravata de plastic neagra la capat, care intra prin capac si inconjoara snopul de cabluri acoperit cu banda neagra, dar dupa ce tai respectiva brida ce fac, cum scot capacul? Pun poza cu brida/cravata si cu ce am gasit.
Alte intrebari:
1. Sunt numerotati pinii din mufa rosie, cum imi dau seama care e al 7-lea?
2. Ce fel de pin trebuie bagat in mufa de la calculatorul de injectie, sau cum ati pus voi acolo firul ce l-ati tras din interior, cum l-ati fixat/prins in pinul 11?

user posted image

user posted image - Oare are CB? (daca nu are tin maneta si mai caut ceasuri)

user posted image


Multumesc anticipat de raspunsuri si scuzati ca am atatea intrebari.
Grapinio
Si inca o intrebare. Trebuie sa fac si eu o punte intre pinii 28 si 30 asa cum a facut si vasilecool in postul #69, intre martorul de la frana de mana si cel cel de la brake fault warning light? (conform post #20 )?
Grapinio
Chiar daca sunt singur, poate mai aduc noutati si altii le vor aprecia.(daca se mai uita careva rolleyes.gif )
Mi-am gasit raspunsurile la toate intrebarile.
1.Trebuie pini mici in mufa rosie si pini mari in mufa manetei stergatorului si la calculatorul de injectie.
2. Ceasurile mele de bord erau de megane 1 dar fara calc. Am gasit cu calc, dar alta prindere si deci am renuntat, ca e greu sa le desfac, sa pun cutia de la unele la altele, plus ca ale mele sunt prinse cu surub cumva, alea erau prinse cu cleme... dificil....
3. Trebuie facuta obligatoriu punte intre pinii 28 si 30 de la mufa de symbol, daca punem ceasuri de megane 1, altfel nu se aprinde STOP-ul cand tragem frana de mana.

Am pastrat maneta, montata si cu firele toate trase, poate gasesc ceas de bord de care trebuie(symbol cu calc sau megane cu prinderea buna) sau cumpar de pe forum de aicea de logan, mai vedem.
Grapinio
Fiindca consider ca orice investitie in masina o fac pentru a avea mai mult comfort, am reusit si am cumparat(destul de scump) ceasuri de bord ca cele din primul post. A fost plug and play(bine, dupa ce inainte am facut legaturile).
Viteza e corecta, turatia e corecta, sa vad zilele astea ce e cu consumul si eventual sa dau kilometrii inainte, la valoarea lor reala, dar asta e altceva ce nu e voie de vorbit pe site.

Scuzati calitatea pozei, am facut cu telefonul

user posted image
Sorel74
QUOTE(lucianm @ 27 Aug 2010, 15:23)
In afara de pasii descrisi de colegul Hellcat http://www.reno.ro/Cum-sa-ti-montezi-ceasu...CB-t111474.html pentru Clio Bicorp, pentru symbol care nu are cablajul necesar din fabrica mai trebuiesc adaugate 2 fire.

Primul Fir.

Din mufa manetei stergatoarelor - Pinul B7 in mufa rosie de la CB - Pinul 6

[attachmentid=1627652013]
Al doilea fir.

Din calculatorul de injectie pinul 11 in mufa rosie pinul 7.

[attachmentid=1627652014]
Si rezultatul :

[attachmentid=1627652015]
*



Salut Lucian! cam tirziu am vazut acest tutorial, (dupa ani buni) dar as vrea sa fac si eu CB dar, nu inteleg o chestie: "Pinul B7 in mufa rosie de la CB - Pinul 6" unde este CB sa duc firul in pinul 6? si mai intai zimi daca nerge pe un clio 2002 1.4 benzina, full dar fara CB, eu cind apas in capul manetei stergatoare observ ca are un tach, buton , deci se apasa in jos dar, nu afiseaza nimic. Astept raspuns si pe atanasiu_sorel@yahoo.com multumesc anticipat!
Grapinio
Sorel74 iti raspunde eu la ce stiu.
Ceasurile noastre au 2 mufe in spate. Una e rosie si una e gri. Deci mufa rosie e in CB - ceasuri bord.

Vezi sa ai buton pe maneta de la stergatoare exact ca in postul meu de mai sus, a treia poza.

Vezi ca ai zis de clio, daca ai clio simplu am impresia ca e celalalt post, daca ai Symbol, asta.

La aia cu anul nu stiu ce sa iti zic.
lucianm
sunt compatibile ceasurile cu orice simbol din 2001 incoace.

Pinul B7 se afla pe maneta stergator. Pinul 6 se afla in mufa rosie din spatele cesurilor de bord.

Maneta simpla nu are buton, se apasa putin capacul de plastic, insa nu este nici un contact acolo.
Marso
Am montat si eu ceasuri de bord ca ale lui Grapinio. Masina este symbol fidji 1.5dci 65cp 2005.

Toate functiile sunt ok,consum carburant, meniu test, cantitatea de motorina din rezervor este verosimila (indica 13L in test , dupa ce am alimentat cu 16L la pompa, in bord indica 29L...deci ok)

Problema este VITEZOMETRUL, imi indica cu 10 km mai mult fata de ceasurile initiale... Am probat si pe gps, indiferent ce valoare arata in bord pana la 110 km/h, pe gps arata cu 10km mai putin. La 30 km/h in bord, pe gps am 20...etc.

Imi dau seama ca indica aiurea in functie de turatia motorului. Cu a4a la 2000rpm imi arata 70km/h (pe ceasurile vechi in aceleasi conditii aveam 60km/h).


Ce pot face? Se pot calibra cumva? Si inca ceva...unde pot scrie km originali in bordul masinii?


Multumesc anticipat!
lucianm
Probabil au fost scoase acele si nu au fost puse inapoi exact cum erau din fabrica.
Se scoate capacul de plastic transparent din fata, extragi acele si le pui inapoi la pozitia corecta. Vezi intr-o poza cum trebuie sa fie cu ceasurile oprite.
Marso
Multumesc lucianm pentru raspuns. N-am avut timp sa umblu la ceasuri si nici nu cred ca mai este necesara aceasta operatiune. Am vazut ca si-au revenit singure dupa cateva zeci de km au inceput sa indice corect viteza. smile.gif
mick65
Multumesc pentru tutorial.Am montat si eu urmand tutorialul,plus alte notite adaugate,ceasuri cu CB.Dar ... am o problema,la inchiderea centralizata.Banuiesc ca de aici este.Se inchid usile automat la viteza de 7 km/h,dar atunci cand deschid o usa nu se mai deschid toate ,ci numai aceea usa.Daca cunoaste cineva solutia,va multumesc.
mick65
S-a rezolvat prin inchiderea usilor din telecomanda masini.Multumesc lui AlexV
mihnea_florin
Salut!

Eu in mufa rosie am 4 fire iar in cea de la maneta stergatoarelor este libera pozitia B7 si in ECU este liber la pozitia 11... asta inseamna ca nu este echipata cu cabluri pt CB din fabrica? Mentionez ca este renault clio din 2002 motor 1.4 si am comandat un panou de bord cu CB pe care vreau sa il montez. Maneta stergatoarelor nu are niciun buton in capatul ei dar, parca are ceva cursa de 1-2 mm in jos fiind ceva asemanator cu un capac mai prelung. Daca nu este prevazuta cu buton maneta am inteles ca se poate monta un altul si aici nu stiu care ar fi schema cablajului. Daca a mai montat cineva un astfel de buton separat pentru derulare CB va rog sa imi spuneti si mie exact traseul firelor. Multumesc
mick65
La prima intrebare,nu este echipat cu cablajul pentru CB.La a doua intrebare ,nu ai maneta stergator parbriz cu intrerupator in capat,trebuie sa cumperi una separat sau sa montezi un intrerupator.Schema cablajului este in tutorial,plus alte sfaturi.Succes
mihnea_florin
QUOTE(mick65 @ 21 Aug 2013, 20:23)
La prima intrebare,nu este echipat cu cablajul pentru CB.La a doua intrebare ,nu ai maneta stergator parbriz cu intrerupator in capat,trebuie sa cumperi una separat sau sa montezi un intrerupator.Schema cablajului este in tutorial,plus alte sfaturi.Succes
*




Explica-mi tu te rog pentru montarea butonului separat cum trebuie sa mearga firele pas cu pas. Cate fire merg la buton 1 sau 2? De unde vin? Pentru maneta stergator cu buton de CB am inteles perfect care este schema... dar pana cumpar maneta vreau sa pun acel buton care m-a bagat in ceeata. Multumesc pt raspuns.
mick65
Pentru buton derulare meniu(CB) un fir se ia de la ,,-''(in spatele ceasurilor ,in partea stanga ai un surub) si se conecteaza la intrerupator,iar al doilea fir de la intrerupator se duce la mufa rosie pinul 6.In postul 103 ai descrierea si numerotarea mufelor din spatele ceasurilor.Succes
mihnea_florin
Mersi pt raspuns. "-,, la surubul asta trebuie legat? Este undeva in spatele ceasurilor in partea stanga.
mick65
Da,la acel surub.Intrerupatorul sau comutatorul trebuie sa fie tip push button(cu revenire).Succes
mihnea_florin
Am montat ceasurile si merg foarte bine mai putin functia de la CB care trebuie sa arate cati km mai am de facut cu benzina din rezervor... daca are cineva idee de ce nu merge il rog sa ma ajute si pe mine.
Multumesc pentru informatii.
mick65
Ai incercat sa dai un reset la CB?Intra in meniul de test, tine apasat butonul de la maneta stergatoarelor si apoi pui contactul, il lasi 2-3 secunde apoi apesi butonul de resetare de pe ceasuri.
ccoto
Nu cumva esti pe rezerva? Atunci cand se aprinde in bord indicatorul de combustibil la nivel minim, CB nu mai arata autonomia. Indicatia iti va aparea dupa ce alimentezi.
mihnea_florin
QUOTE(mick65 @ 28 Aug 2013, 11:02)
Ai incercat sa dai un reset la CB?Intra in meniul de test, tine apasat butonul de la maneta stergatoarelor si apoi pui contactul, il lasi 2-3 secunde apoi apesi butonul de resetare de pe ceasuri.
*



Mersi pentru sfat mick65 am sa incerc.

QUOTE(ccoto @ 28 Aug 2013, 13:27)
Nu cumva esti pe rezerva? Atunci cand se aprinde in bord indicatorul de combustibil la nivel minim, CB nu mai arata autonomia. Indicatia iti va aparea dupa ce alimentezi.
*



Da ccoto sunt pe rezerva si inca nu am alimentat. Oricum maine trebuie sa alimentez si am sa vad atunci. Merci!
ccoto
QUOTE(mihnea_florin @ 28 Aug 2013, 17:32)
Da ccoto sunt pe rezerva si inca nu am alimentat.

Clar, de asta nu iti indica autonomia. Te convingi dupa alimentare.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.