kossak
28 Jan 2011, 20:25
argon, mi-a povestit un coleg de servici ca lui au vrut sa-i treaca euro 2 un motor 1.4 de pe renault 5 pus pe dacie, cand a fost la RAR sa rezolve actele.
Cine stie...
CO2 e una si norma de poluare e alta, la norma de poluare conteaza monoxidul de carbon, hidrocarburile, oxidul de azot, oxid de sulf.
Dioxidul de carbon e rezultat in urma arderii si are directa legatura cu cantitatea de combustibil arsa, nu cu norma euro, celelalte de mai sus, se 'ard' in catalizatoare, cu alte cuvinte nu poti sa ai mai mult de non euro daca nu ai catalizator, EGR, sistem de recuperare a vaporilor, etc.
STORMTROOPER
28 Jan 2011, 20:54
Dupa cum am spus mai sus, nu stiu exact, asa ca nu te contrazic.Stiu chestia cu catalizatorul.Ideea arfi , de curiozitate, sa vad anul viitor cind fac ITP-ul cu tabelul in fata cam ce valori scoate domnisoara.
1310CL
28 Jan 2011, 21:51
Eh,nu va scoate cu mult peste
Btw,ai luat bateria de pe ea pe timp de iarna?
STORMTROOPER
28 Jan 2011, 21:55
Normal, din doua motive:
1.Bateria deja are cam 5 ani de la achizitionare si numai in 2010 a trebuit sa o pun de 3 ori pe redresor.
2.Daca era pe masina ramineam fara ea cind mi-a fost sparta in noiembrie.
andri1940
28 Jan 2011, 22:03
Nu inteleg de unde atata inversunare din partea unora pe acest topic. Ati mancat ceva stricat voi, astia cu Renault?
Felicitari proprietarului, masina arata impecabil si merge la fel de bine prin... toata Europa!
om_bland
28 Jan 2011, 22:53
I-ai gasit in final electroventilatorul si radiatorul potrivit ? ( le-ai montat )
STORMTROOPER
29 Jan 2011, 07:51
Momentan are un radiator pe ea si una bucata elice pe fulie. Am un radiator de rezerva+un electroventilator, care va fi dus la eelctrician pentru verificare, iar la primavara cind da caldura probabil or sa fie montate pe masina.Pina atunci cum nu folosesc masina zilnic nu vad graba de a le monta.
Tamango
29 Jan 2011, 13:24
QUOTE(andri1940 @ 28 Jan 2011, 22:03)
Nu inteleg de unde atata inversunare din partea unora pe acest topic. Ati mancat ceva stricat voi, astia cu Renault?
Usurel cu generalizarile. Eu am tot Renault si mi-a placut de don'soara Cristinica.
Nu e nici o regula ca daca esti proprietar de Renault sa injuri Daciile mai vechi.
sobolan
30 Jan 2011, 13:08
QUOTE(mircea_aq @ 27 Jan 2011, 23:15)
....iar 1310 nu e un clasic, masinile prezentate in aceasta sectiune NU au ce cauta pe drumurile publice pentru ca ne pun vietille in pericol.
....., nu o spun cu rautate ci cu bun-simt.
O dacia 1310 e masina buna,si asta alba chiar arata a fi in toate mintile ei....Daca aveai bun simt nu postai !
Daca te uitai la "trenul de rulare" fata si vedeai ca dacia are si brat inferior si brat superior...un paralelogram deformabil asa in linii mari....eu cred ca-i mult mai rezistenta la gauri/asfalt rupt decat una cu suspensie McPherson...aka logan/renault/ford si cam toate astea mai "noi"....si daca-i pusa la punct cu ce plm sa puna in pericol???
QUOTE(Muttley @ 27 Jan 2011, 23:27)
Cu acelasi bun-simt, cu ce viteza crezi ca merge rabla asta pe un drum european de exemplu? Eu imi permit sa estimez ca merge cu maxim 80-90 km/h.
o super-viteza....
daca-i pune cutie in 5 duce si 120 la 3000rpm.....depinde de cv....
mai jos sistem mcpherson...la dacia stiti cum e !
Muttley
30 Jan 2011, 19:37
Asta cu McPherson vs patrulater deformabil e ca hartia igienica vs cocenii de porumb.
Adica seaca tare
QUOTE(Muttley @ 30 Jan 2011, 19:37)
Asta cu McPherson vs patrulater deformabil e ca hartia igienica vs cocenii de porumb.
Adica seaca tare
Asta da comparatie !
@STORMTROPPER: Tot asa ii vremea la voi acolo?Modelul tau de dacie "TX"are din fabrica si stopuri de ceata?
om_bland
4 Feb 2011, 16:14
Toate daciile 1310 avea stop de ceata .
Muttley
4 Feb 2011, 16:24
QUOTE(om_bland @ 4 Feb 2011, 16:14)
Toate daciile 1310 avea stop de ceata .
... si fiind senin cand mergea astia cu ele, nu l-a aprins.
STORMTROOPER
4 Feb 2011, 19:22
@1310CL - Dacia 1310/R12 phase 2 a avut din proiect/constructie bloc optic mare pe spate incluzind stopurile de ceata si luminile de marche-arriere. A fost una dintre imbunatatirile aduse fata de modelul anterior. Personal le folosesc doar in scopul pentru care au fost ele proiectate si uneorir ca sa mai raspund celor care imi dau flash-uri pe drumuri.
Nu stiu de unde esti dar pe aici astazi a fost soare, cald si frumos.
@om_bland - sezi blind si nu te mai grabi cu raspunsurile ca mai scapi cite un vanghelism/becalism de asta.
om_bland
5 Feb 2011, 15:01
Am gresit la taste baieti ... tarziu mi-am dat seama ca am facut un dezacord ... Repede tu sa ma tragi de urechi
1310CL
12 Feb 2011, 13:08
STORMTROPPER,pe la noi a venit primavara ,ii foarte placut afara(jud.Arad) ,la voi cum se prezinta "Februarie"? Nu scoti batranica la o mica sedinta foto?
STORMTROOPER
12 Feb 2011, 13:50
Si pe aici a dat coltul caldurii, babuta a facut astazi un mic drum de vre-o 30 km pina la Otopeni si retur. De comportat s-a comportat bine dar nu mai imi place cum suna motorul.Asta pe linga faptul ca a trebuit sa pun bateria pe redresor vre-o 2 ore ca sa o fac sa porneasca.Era moarta si ingropata.
Poze nu am de ce sa-i mai fac pentru ca arata exact ca in pozele postate anterior.Poze noi o sa-i fac cind o sa mia schimb cite ceva pe la ea.In rest sa vina leafa ca sunt pe minus cu banii.
ydaniel
12 Feb 2011, 20:48
f bine ca ai mai plimbat-o.
schumi_86
13 Feb 2011, 14:46
Nu pot decat sa te felicit pt.faptul ca ai grija de masina si nu o lasi ca altii sa zaca sa o manance rugina sau sa-ti bati joc de ea,bravo!;)
Ma apuca sila cand vad atatea comentarii invidioase ca altfel nu pot sa le cataloghez.....partarii cu masini straine luate din banii parintilor sau in urma unui credit la banca....sau de ce nu,luate din Bulgaria
(cei care nu se vor putea abtine e clar ca se simt ofensati)
Am si eu o berlina din '88,am restaurat-o asta vara si ma gandeam sa pornesc si eu un topic aici dar cred ca renunt la idee....motivul cred ca il stiti. Daca nu deranjez am sa pun niste poze la tine pe topic cu ea ca sa o vezi;) Bafta si succes cu masina!
STORMTROOPER
13 Feb 2011, 17:28
Poti incepe linistit si tu un jurnal de bord, mai ales ca ai la dispozitie un buton in plus fata de ceilalti utilizatori care posteaza. Butonul cu care poti sterge "zoaiele" postate de frustrati. De asemenea poti sa postezi aici poze cu masinuta ta.Eu nu ma supar, mai ales ca in urmatoareel 2 saptamini o sa fie cam liniste pe aici.
1310CL
28 Feb 2011, 21:40
@STORMTROPPER:Tot iarna e la voi?Ce mai face daciuta,tot sub patura?
STORMTROOPER
28 Feb 2011, 22:43
Iarna grea, omatul mare/ Cristinica somn in ea are.
De o saptamina nu am mai pornit-o si daca vremea se mentine tot asa mai trece o saptamina pina o pornesc.Pna atunci caut pise pentru reparatii.Noi sa fim sanatosi.
A..... si se pregateste sufleteste
pentru intilnirea de la Rasinari din mai.Asta daca proprietarul o sa poata ajunge.
STORMTROOPER
9 Mar 2011, 20:50
Si a venit primavara si cu ea primul lot de piese:
Cuzineti palier R1 KOLBENSCHMIDT
Simering arbore cotit fata - CORTECO
Garnituri baie ulei - GLASER
Burduf caseta de direcție RP-GUM
Lant distributie FEBI
Simering arbore cotit volanta PAYEN
Simering ax cu came PAYEN
Daca mai ai nelamuriri eu am ramas fara telefon o perioada, imi dai un PM. Oricum ai luat singur legatura cu "sursa" mea, useru' chupamyth. I-am zis sa te serveasca cat de bine poate, insa ti-am zis, oferta de piese e deja cam limitata.
Succes!
nelu_1985
10 Mar 2011, 18:04
Storm, de ce ai cumparat simering pentru axa cu came? La dacie nu exista reperul ala;
STORMTROOPER
10 Mar 2011, 20:04
Din eroare de greseala. se mai intimpla daca nu esti atent cind dai comanda.
om_bland
11 Mar 2011, 07:26
Cat te-au costat aceste piese ? Daca nu-s prea indiscret
STORMTROOPER
11 Mar 2011, 08:28
Nu esti indiscret, dar m-au costat ceva, mult, dar deocamdata nu dau un total pentru ca asta este porimul lot.
L.L.E. Al doilea lot de piese.
Kit ambreiaj Sachs
Ulei & filtru de ulei - pentru rodaj
furtunarie+garnituri cit incape.
Va urma.
paul-tm
12 Mar 2011, 19:36
Ai grija cu filtrele de ulei de la eurofil,asam, chiar si romcarbon. Nu le functioneaza supapa de retinere a uleiului. Am avut pe masina eurofil si statea becu la ulei aprins cateva secunde cand porneam motoru .Acum am champion si dupa ce porneste motoru se stinge.
Sper ca nu te superi pe mine
.Bafta cu masinuta
STORMTROOPER
12 Mar 2011, 21:33
@paul-tm - nu am de ce sa ma supar pe tine pentru recomandarea facuta. Filtrul acela de ulei va sta pe masinuta fix 500 km cit ii fac rodajul, dupa aceea va lua drumul gunoiului. Locului lui va fi luat de un filtru Mann in combinatie cu un Castrol Magnatec 15W40.
@caktuss - s-a notat si parerea ta si se va tine cont de ea.
caktuss
12 Mar 2011, 21:36
ai grija cu eurofil. filtrele de logan au tendinta sa se desfaca. sau nu etanseizeaza bine la montaj. niste porcarii.
STORMTROOPER
23 Mar 2011, 19:41
A venit si ultimul lot de piese, motiv pentru care s-a trecut la treaba in mod gospodareste.
S-au dat jos motorul si cutia, Cutai a fost facuta bucatele si spalata, la aceasta ora se afla la uscat.
Concluzii:
1. Uleiul Bixxol 15W50 nu da bine in motorul de dacie, motivul il vedeti ceva mai jos.
2. Kit ambreiaj de uzina e de toata jena. Rulmentul era aproape blocat. Ambreiajul a fost schimbat in 2006 pentru ca discul patina intr-o fericire.
Miine se va finaliza cutia si se va trece la motor.
danut 69-71
23 Mar 2011, 19:51
Merced
23 Mar 2011, 20:15
Dragos, daca ai nevoie si de ambreiaj, se gaseste la Cristi un Luk de 180mm din cate tin eu minte. Foarte ieftin in comparatie cu calitatea lui, l-am ajutat si pe kog sa ia unul si din cate stiu eu e foarte multumit.
STORMTROOPER
23 Mar 2011, 20:20
@danut 69-71 - multumesc frumos, Sper ca pina atunci sa fie gata si sa pot ajunge.daca nu pot in vara iti fac o vizita si o pozeze linga "conservele" tale de Bucovina
@Merced - multumesc de sugestie, dar am achizitionat in mod special pt babuta una bucaat kit ambreiaj Sachs care urmeaza a fi pus pe masina cit de curind. Oricum cind ii fac rodajul o sa trec pe la Pitesti sa bem un "suc" de prune.
Merced
23 Mar 2011, 20:21
Mai bine daca ai luat Sachs. Desi cred ca te-a dus mai scump. Luk-ul era sub 300 de lei din cate-mi amintesc eu.
STORMTROOPER
23 Mar 2011, 20:38
Ambreiaj de uzina: 250 ron - se vede in poze cum arata dupa 5 ani si vre-o 30.000 km de exploatare
Kit ambreiaj Sachs: 270 ron. Sa vedem cum se descurca.
BOGHDAN_GNP
23 Mar 2011, 21:50
Felicitari pentru lucrare !Se pare ca ai de gand sa bagi ceva banuti in masina primavara asta! Spor la lucru in continuare!
Muttley
23 Mar 2011, 21:50
Ce-s chestiile alea din a doua poza, pare un stator si mai e o chestie alaturi.
Mataraie de alternator?
Pompa de ulei de care e?
Inchid anuntul de dincolo?
Merced
23 Mar 2011, 21:57
Pompa de ulei e in poza a doua. Pe cutia aia maro.
Muttley
23 Mar 2011, 22:03
Mersi Merced, noroc cu tine!
QUOTE
Pompa de ulei de care e?
Acu' te poti duce pe topicul cu frantuzoaica, si aia citesc la fel ca tine, pe fuga, apoi mai posteaza una memorabila.
Merced
23 Mar 2011, 22:06
Apreciez!
sobolan
23 Mar 2011, 22:40
QUOTE(Muttley @ 23 Mar 2011, 21:50)
Ce-s chestiile alea din a doua poza, pare un stator si mai e o chestie alaturi.
.....
statorul de alternator si grupul de diode tot pe-acolo....pompa de ulei e cu roti dintate(asa pare) deci nimic special,interesanta-i ambitia de a face ceva si mai interesant....multi bani bagati,frumos....
eu nu inteleg de ce s-a desfacut cutia ? de treaba nu-i mult la ea ca-i in 4 deci nu tu bila interblocare intre furci(aka bila zavorare),nu tu bila de fixare prin capac deci joaca de copii,o "fumam" imediat dar de ce ?
QUOTE(Merced @ 23 Mar 2011, 22:06)
STORMTROOPER
24 Mar 2011, 06:16
@Muttley - deci stator alternator+punte diode. Inca nu am luat rulmentul dar se rezolva si asta. Astazi va fi dus la reconditionat cel original al masinii si va fi montat la locul lui saptamina viitoare. Pompa de ulei este italieneasca , echivalenta de KOLBENSCHMIDT , pt ca nu se mai aduc de KOLBENSCHMIDT. Este pentru R12.
Multumesc frumos pentru tot sprijinul acordat si te rog sa inchizi anuntul pe care l-ai deschis pe forumul frantuzesc.
In a doua poza avem axa cu came, pinion delco, supape Mahle,
@BOGHDAN_GNP - multumesc pentru interventie. Banii sunt o problema, dar asta e.Eu vroiam sa fac motorul de anul trecut, dar nu s-a putut asa ca il fac acum.
@sobolan - cutia a fost desfacuta pentru ca nu era etansata si curgea uleiul din ea intr-o fericire. In fiecare primavara eram nevoit sa completez cu cite 1l de ulei. In plus de asta in ultima vreme incepuse sa-mi faca figuri cu intratul in treapta I, si cum nu stiam daca este de la ambreiaj sau de al cutia, s-a dat totul jos si s-a luat la examinat.
Astazi urmeaza ziua a II-a
STORMTROOPER
25 Mar 2011, 18:07
Astazi a fost finalizata cutia, s-a recuperat alternatorul de la reconditionat si s-a desfacut ce ramasese nedesfacut din blocul motor. Luni urmeaza rectificarea vibrochenului.
Cam tiganeala vopsitul cutiei, nu e un reper ce a fost vopsit vreodata din fabrica, era mult mai elegant curatata cum trebuie cu perii de sarma de diverse marimi la bormasina, si lasata asa cum a lasat-o producatorul, lucea mai bine decat spray-ul ala din targ dat peste mizerie.
danut 69-71
25 Mar 2011, 19:01
QUOTE(STORMTROOPER @ 25 Mar 2011, 20:07)
Astazi a fost finalizata cutia, s-a recuperat alternatorul de la reconditionat si s-a desfacut ce ramasese nedesfacut din blocul motor. Luni urmeaza rectificarea vibrochenului.
Foarte frumos ,
felicitari dar am si o obectie : vezi ca a ramas un fir de par pe carter la cutie .
O lucrare cu mult simt de raspundere .
Muttley
25 Mar 2011, 19:25
Nu trebuia vreodata sa vopsesti cutia. Nu la cuptor, nu electrostatic, si sub nicio forma nu cu spray.
Iar cand mai apare si D-zeu 2 cu laude ca cea de mai jos, tacamu' e complet.
QUOTE(danut 69-71 @ 25 Mar 2011, 19:01)
O lucrare cu mult simt de raspundere .
Vomit.
QUOTE(argon @ 25 Mar 2011, 18:48)
Cam tiganeala vopsitul cutiei, nu e un reper ce a fost vopsit vreodata din fabrica, era mult mai elegant curatata cum trebuie cu perii de sarma de diverse marimi la bormasina, si lasata asa cum a lasat-o producatorul, lucea mai bine decat spray-ul ala din targ dat peste mizerie.
vorbeste de tiganeala omul cu roti galbene la matizul albastru
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.