Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cutie de viteze automata Laguna III
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna III
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6
ionut_spanu
Din experienta, iti spun ca un sofer care nu a condus o automata, in primii 100-200 km o uraste; apoi o iubeste si nu mai renunta la ea. Ideea e sa o intelegi si tu pe ea.

P.s. Cel mai important e sa stii ce sa ii ceri si sa nu eziti.
andru1973
Nu-i chiar așa,am condus mașină cu cutie automată ( cum se spune mi sa acrit) dar mie îmi place mai mult manuală,dar fiecare cu cei îi place,nu zic că nu e buna sau comoda,din contra este ,dar mie tot manuala îmi place 😀😀
AdR!@N
Salutare tuturor!

Va impartasesc experienta mea cu CVA AJ0 de pe latitudele din semnatura.

Dupa turneul de vreo 3000 de km facut in concediu am observat foarte bine comportamentul adaptiv al cutiei AJ0, pana acum doar stiam de el dar nu isi facea simtita prezenta atat de evident, sau eu nu reuseam sa fac deosebirea.

Am condus destul de mult (vreo 4 ore) pe noapte cu ploaie si am mers destul de lent, fara accelerari, fara depasiri...maxim de batraneste. Cand a inceput sa se lumineze, s-a oprit ploaia si am inceput sa conduc ceva mai alert, doar ca trebuia sa duc pedala pana aproape de kick-down ca sa retrogradeze pentru depasiri, mult mai mult ca de obicei. Dupa alti cativa zeci de km (vreo 60-70) raspunsul pedalei s-a schimbat considerabil, adica trebuia doar sa ciup putin pedala si imediat schimba treapta inferioara, in plus, cat timp eram in acceleratie, chiar usoara, o tinea mai mult in turatii si abia cand ramaneam la viteza constanta schimba in treptele superioare.

Din cate am constatat eu, cam asta ar fi sistemul adaptiv al cutiei automate: incearca sa iti pastreze stilul de condus de pe ultimii zeci de km.

Numai bine!
Adrian
ionut_spanu
12AHB@ in ianuarie ai schimbat uleiul in cutie. Cum e la 7luni distanta. Smuceste la fel cum facea cu uleiul vechi sau si-a schimbat comportamentul.
12AHD
Salut, comportamentul este la fel,nimic deosebit. Dar din ce am mai vazut pe aici si pe net, producatorul recomanda schimbarea uleiului la 300000 km...
Alxseb
Salutare, acum că a venit frigul a început și tremuriciul mașinii cu tot cu bordul atașat. Până mă voi lămuri de la ce tremură de parcă am în dotare vibrații în scaune, am observat un simtom mai puțin obișnuit la cutie. Dacă pornesc mașina și nu stau să o încălzesc un minut sau două iar afară sunt puține grade, când dau în marșarier, la viteză mică(doar ridic piciorul de pe frână ca să plece) simt de parcă merge în valuri, parcă ar fi descentrat ceva sau ovalizat. Mai pățește cineva asta?
cj98czh
bujiile sunt ok, nu ai arsa una sau chiar doua?
catalin1970
Alxseb, tremuratul, sa zicem ca este "normal". Se rezolva cu citeva bucati de cheder inghesuite intre bord si parbriz. Eu am schimbat si toate tampoanele motor + cutie desi masina are 37.000km acum si degeaba. Sint absolut sigur ca este o greseala de fabricatie la aceasta masina. Treaba cu mersul inapoi nu e normala, mergi la un service dedicat pt cutiile automate. Este unul in sectorul 6 pe Preciziei, il gasesti pe net, nu vreau sa-i fac reclama, dar baietii chiar se pricep. Daca vrei mai multe detalii da-mi un mesaj in privat.
Alxseb
Mulțumesc de sfat Cătălin, dar asta înseamnă un drum până în București și momentan serviciul nu-mi permite timpul necesar. Dacă știe cineva un service specializat în cutii automate sau măcar unul serios care se pricepe și la genul ăsta de cutie, dar să fie mai aproape de Iași, vă rog să-mi spuneți, mulțumesc.
St
Este un coleg pe forum la Brasov, se ocupa doar de cutii automate, cred ca username-ul lui este "RADU_"
pinzarufilip
Salut,

Sunt posesor recent de o Laguna III 2.0 DCI 173HP, CVA.
Nu am mai detinut masina cu CVA pana acum si totusi mi se pare un pic ciudat faptul ca la incetinire,
chiar atunci la schimbarea din TR2 in TR1, turatia scate catre 750 ture, generand o serie de vibratii
ce se resimt in caroserie, apoi, dupa oprire la 0km/h nu mai face asa.
A mai patit cineva acest lucru? Este normal ? Din ce imi spun cunostinte, la CVA cu convertizor de cuplu este normal sa mai tremure la oprirea pe loc.

Multumesc !
mars
Nu e normal, a mea retrogradeaza pe la 1.000 rpm in treptele inferioare, dar nu cred ca e cutia. La ralanti e OK turatia?
pinzarufilip
Si a mea retrogradeaza la fel in Tr inferioare insa cand e in TR1 si eu franez la semafor de exemplu, scade un pic turatia creind acele vibratii. Apoi cutia intra in neutral mode, dupa cum scria un coleg de aici intr-un post muuult mai anterior , pagina 3. Insa acum cu venirea iernii mi se pare ca vibreaza f tare cand cand ma apropii de oprire totala. Relanti-ul este ok, este neclintit. E aceeasi vibratir ca atunci cand din P, dai in D si masina vrea sa plece dar tu ai piciorul pe frana. Cred ca la toate automatele cu convertizor e asa. Doar cred... dar as vrea si o confirmare macar din patite daca nu din “rezolvate la service”
mars
La a mea nu se simte mai nimic la trecerea din P in D. Schimba uleiul, costa vreo 250 lei. Macar scapi de o grija.
pinzarufilip
Poate ca aceste simptome sunt din cauza vibratiilor motorului in suporti. + ca mi se pare ca vibreaza exagerat de rau la relantin, la temperaturi de 6 grade. Daca acum face asa, oare la -15....???

Si la trecerea din PRND, eu ma refeream la acea incordare a masinii cand treci din P in D cu piciorul pe frana.
AdR!@N
2.0 Dci cam sufera la capitolul suporti motor, in special la ala hidroelastic (cel de langa distributie). Din cauza acestuia se cam transmit vibratii in caroserie. Si eu pe latitude cam sufar din pricina asta mai ales in sezonul rece, exact cum ai specificat mai sus. Intentionez sa il schimb... candva.
dantes
La relanti, iti danseaza lumina farurilor? (daca ai xenon si cornering)
Cum e cu lumina in P? Dar in D?

Totusi daca zici ca iti sare singura in N...mergi de schimba uleiul in cutie.

Cati km are masina?
AdR!@N
La "neutral mode" cred se refera la regimul ala de asteptare de la semafor cand stai cu piciorul pe frana si cutia intra in asteptare.
pinzarufilip
Dar nu am zis niciodata ca imi sare din P in N sau ce spuneti voi aici. Doar spun ca vibreaza ff tare inainte sa intre in Neutral mode, turatia scade la 750 rot pt o fractiune de secunda, generand acele vibratii nasole de zici ca mergi cu un tractor.

Referitor la vibratia farului din stanga, DA si la mine vibreaza, cateodata doar in D, cateodata si in P, dar nu mereu. Sunt cazuri in care nu se misca absolut deloc.
Nu am idee, probabil ca si din cauza suportilor; depinde cum se aseaza motorul in suporti.

Mai scria cineva ca turatia motorului poate fi influentata si de motorina si, adevarul e ca saptamana aceasta am bagat din lipsa de altceva de la PETROM, unde stiu ca Motorina e absolut infecta. Poate si de asta.

Am facut plinul astazi de la MOL, motorina PLUS, deoarece numai de aceasta bag in masina.

PS. Si la voi caraie injectoarele daca bagati motorina normala, neaditivata ?

Multumesc !

IulianSVA
Salutare,

Pot confirma ca si mie mi se intampla la fel. Vibreaza farul stanga cand e rece, vibreaza cand ma opresc pe loc in D cam 2 secunde pana trece in neutral mode ( tot cand e rece), se mai simte cateodata trecerea din 2>1 si din 1>2 fara regula ( am mai explicat asta, posibil sa fie si vina mea, ea vrea sa schimbe ..eu accelerez , etc).

Cand e cald afara nu face deloc. Cand e rece si se incalzeste iar nu face...

84.560 KM...schimb de ulei la cutie facut. Inclin sa cred ca asa e comportamentul ei.

Toate bune!


andru1973
PS. Si la voi cârâie injectoarele daca băgați motorina normala, neaditivata ?

Mulțumesc !
Eu bag numai motorina normala neaditivata,,dar a mea e 2.0 dCi dar nu ronțăie,cum spuneti ca la voi face ,am un prieten care are de 1,5 dCi dar la el nu ronțăie si e din 2009
Acum poate in Ro o fi motorina măsluita ,aici zic ca" nu ",dar....(nu se stie) nu am avut probleme pina acum
Eu totuși zic ca e ceva din injectoare ori din partea electrica ori mecanica
Lagunete
Salutare tuturor,

Aceleasi "simptome" descrise de pinzarufilip le-am observat si eu la a mea Laguna din 2013, 2.0 dci, cva, 185.000 de km, pe care am cumparat-o in 2016 cu 140.000 km.

Atat acele vibratii atunci cand ma opresc pe loc cat si zgomotul mai ciudat (metalic, "rontait") al motorului mai ales in zona 1700 rpm atat cu motorina standard cat si performance.

Si toate astea inca de cand am luat masina.

In ultima perioada pot adauga urmatoarele :

- ceva vibratii la schimbarea din 1 in 2 (ulei neschimbat in cutie)

- de curand m-a "lasat in drum" (motor oprit din mers) cu mesaj de eroare "Engine failure hazard". Verificat cu CLIP, a rezultat un fault memorat DTC000223 "indice de adaptare reglare debit" (traducere Clip ... Deh ... ).

- are momente in care nu porneste la primul start sau porneste si se opreste dupa 5 sec. A treia incercare e cu noroc smile.gif)

Nu stiu daca prin simptomele descrise mai sus masina ma avertiza ceva, dar in opinia mea lista de componente suspecte sunt urmatoarele (in ordine) :

- filtrul de motorina (purflux) schimbat acum 11.000 km. Inca de cand l- lam schimbat am simtit o pornire mai greoaie.

- regulatorul de presiune din rampa comuna

- injector / injectoare cu probleme

Orice sugestii / idei / solutii sunt mai mult decat binevenite si va multumesc anticipat !






Lagunete
Salutare tuturor,

Intr-un final masina a facut exact ce speram si eu. Nu a mai pornit deloc.

Diagnosticat cu CLIP, a rezultat un maxim de 100 bari in rampa atunci cand incercam sa pornesc motorul.

Verdict : Pompa de motorina din rezervor + conector topit.

Am inlocuit pompa (OEM - 1400 RON) + conectorul aferent si totul a revenit la normal.

Acum partea interesanta : Au disparut simptomele descrise anterior. Vibratiile despre care va vorbeam la oprirea pe loc nu mai apar deloc iar sunetul motorului este acum normal in toata plaja de turatie.

Pentru cei care aveti CVA, pompa in rezervor si va apar acele vibratii poate ar merita o verificare a starii conectorului de la pompa de motorina. Se afla sub bancheta din spate pe partea dreapta.
Se ridica capacul si se verifica starea conectorului. La prima vedere al meu parea ok, dar cand am incercat sa il decuplez s-a dezintegrat.

Am avut noroc. Cu o seara inainte oprisem masina in parcare smile.gif

Toate cele bune, Sarbatori fericite si un An Nou mai bun tuturor !



mars
Bine ca nu are treaba cu cutia, aia costa cat masina.
marius80_eugen
Zgomotele motorului nu au treaba cu cutia si este topic separat pentru treaba cu zgomotele si carburantii mai ales la motorul de 1.5dCi !
QUOTE(andru1973 @ 8 Nov 2018, 18:38)
PS. Si la voi cârâie injectoarele daca băgați motorina normala, neaditivata ?
Eu bag numai motorina normala neaditivata,,dar a mea e 2.0 dCi dar nu ronțăie,cum spuneti ca la voi face ,am un prieten care are de 1,5 dCi dar la el nu ronțăie si e din 2009 
Acum poate in Ro o fi motorina măsluita ,aici zic  ca" nu ",dar....(nu se stie) nu am avut probleme pina acum
Eu totuși zic ca e ceva din injectoare ori din partea electrica ori mecanica
*


Andru tu ai Euro4 parca masina ... deci este mai "nesimtita" si chiar se simte mai bine cu cea neaditivata. Cu cat este mai aditivata, cu CO mai mare, cu atat ungerea este mai mica si sunt si mai multe zgomote in plus. De asta unii au ajuns sa bage ulei 2T si aditivi de ungere.
La noi in RO calitatea carburantului este mai proasta decat in restul UE ... de asta eu mai bag si aditivi suplimentar.
mars
CO la tractorina blink.gif?
einstein1984
Toata motorina e aditivata, iar aia mai scumpa nu unge mai prost. vremea cand picaupomple de la mipsa de ungere a cam trecut de cand cu biodieselul. Si cifra cetanica poate creste si fara aditivare.
nici o legatura cu transmisia automata, iar zgomotul d ela un 2.0 dci cu bosch nu are a face cu galagia de la un 1.5 dci cu delphi
pinzarufilip
Salutare tuturor!

Am reusit sa schimb tamponul hidroelastic si masina s-a mai potolit in vibratii, dar numai dupa ce o conduc cel putin 30 de minute la drum intins. Farul din stanga vibreaza foaarte putin, aproape deloc insa am vibratii in volan la relanti si atunci cand opresc la semafor, chiar si dupa incalzirea motorului. O sa imi fac timp sa verific si tamponul de la cutia de viteze , sper ca acela sa fie problematic si nu probleme de tip injectoare/ biela/ pompa combustibil.
marius80_eugen
QUOTE(einstein1984 @ 4 Jan 2019, 13:28)
Toata motorina e aditivata, iar aia mai scumpa nu unge mai prost. vremea cand picaupomple de la mipsa de ungere a cam trecut de cand cu biodieselul. Si cifra cetanica poate creste si fara aditivare.
nici o legatura cu transmisia automata, iar zgomotul d ela un 2.0 dci cu bosch nu are a face cu galagia de la un 1.5 dci cu delphi
*


Asta e parerea ta. icon_mrgreen.gif
andru1973
pentru cei cu cutie automata ,poate va interesează

https://www.transakpp.ru/232/main/nissan/jf613e.html
băgați traductorul si vedeți
AdR!@N
Multumim de info, foarte util!
andru1973
https://www.landroverfaq.com/viewtopic.php?f=15&t=3145


Interesant articol,nu am citit tot (traducea rău), dar e intersant despre ulei de cutii și diferențiale
h3llow33n
Salutare, revin cu pareri dupa inlocuirea uleiului din cutie(6 luni is 6000 de km). Au iesit decat 2 litrii(au urmat toti pasii, buson sus, jos, CLIP pe masina).
Momentan masina are 273000 de km.
Tremuratul la rece in N sau D s-a diminuat foarte mult.
Ezitarea pe care o avea la trecerea din treapa a treia in treapa a patra s-a diminuat, aproape ca nu se mai observa(doar cand o accelerez foarte lent).
Eu am facut schimbul la Meridian Vest cu 575 RON. Initial imi dadusera un pret de 200 de RON, dupa care m-au sunat si au corecta. A muncit mecanicul 3 ore pe bune(am stat langa el). La Scenic 3 pentru a ajunge la senzorul de turatie din cutie trebuie demontata bateria si suportul ei, calculatorul de injectie, e relativ aglomerat.
Din pct meu de vedere "money well spent".

As avea o intrebare. Cand o turez mai tare motorul se duce in 2200-2300 de ture(fara sa retrogradeze) si sta acolo cateva clipe, timp in care masina accelereaza. Este comportametul normal dat de convertizorul de cuplu?
vrock92
Iti raspuns la ultimul punct : Si la mine face la fel, ramane cateva momente in turatia aia si ulterior coboara.Cred ca asa face.

IulianSVA
Salut.

Ezitarea la a 3a o am si eu. Si la fel se simte cum "patineaza" cand accelerezi in mers constant.

L3 2013 cu 89000 km.

Stima
AdR!@N
La turatie mica a motorului, cuplajul din convertizor are alunecare mare, de la 2200 rmp in sus transferul de cuplu maxim si cutia tinde sa ajunga la turatia motorului. De aici se simte acel efect de "alunecare", de fapt e exact invers fata de patinarea ambreiajului clasic.

Numai bine!
Adrian
alin52_rak
Salut sunt fost posesor de laguna 3 2007 1.5 dci si doresc sa achiziționez alta mai nouă dar cu cva .Am găsit una in Germania doar ca,in momentul cand treceam din D in R toata masina tremura.Cand schimbam inapoi in D tremuratul dispărea.Masina era 2.0 dci 175 cp 175000km.Oare problema ar putea fi grava(Ca si costuri) ca daca as lua o la bani buni parca mas baga.Ms
Alxseb
alin52_rak, tremuratul nu trebuie să fie neapărat din cauza cutiei. Așa era și la mine si m-am speriat inițial, dar s-a rezolvat prin schimbarea tampoanelor (pe original). Când treci în D cutia intră în sarcină și de aceea are un tremurat, dar vibrațiile le simți dacă tampoanele sunt duse. La tamponul hidroelastic(cel din stânga sus), gelul era uscat, cel anti balans de lângă el și cel articulat de sub mașină erau destul de bune dar le-am schimbat oricum, iar cel de la cutie avea cauciucul puțin îmbătrânit. Deci ar trebui sa faci o investiție de aproape 1600 ron fără manoperă(atât m-a ajuns pe mine) și ai să simți că mașina este ca nouă. Apropo, am înlocuit și uleiul din cutie(mașina are 225.000.km) si nu risc să o las să se strice din neglijență.
alin52_rak
Salut ms de raspuns Alxseb m-am gândit si la tampoane ideea e ca tremuratul apărea când mutăm în R nu in D.Cand era in D era bine nu tremura deloc
mark``
Eu nu-s in clar cu o chestie la cutia asta automata AJ0.
Cum iti dai seama ca nivelul e ok?
Asta avand in vedere ca la Espace nu este loc deasupra motorului, buson de umplere nu este si trebuie sa dai jos bateria ca sa ajungi la senzor de viteza de pe cutie prin care poti completa. Procedura se face cu motorul pornit dar n-am baterie pe masina... adica nu prea se pupa multe.
mars
Uite aici, la 23A-15. Nu se completeaza, se introduce o cantitate fixa, printr-o procedura destul de complicata. Cu 300 de lei se rezolva la reprezentanta (ulei plus manopera).


Whitehatlinux
Va salut si imi cer scuze ca nu sunt prea priceput , dar de asta sunt aici sa va cer parerea .

Am tipul acesta de cutie din poza ... cel de la care am cumparat-o zicea ca e EDC .... insa am inteles ca e CVT ... PANA LA URMA DE CARE E ???

Am urmatoarea problema de cateva zile ,,,, cand trec pe modul "manual " si dau + se cupleaza in D si merge normal smile.gif practic maneta e pe Manual dar ruleaza in D

Si daca sunteti binevoitori sa imi spuneti cand v-a fi sa fie schimbat ambreajul si restul .... trebuie kit cu dublu ambreaj sau nu .

Scuzati prostia radmasa.gif
cj98czh
nu este nici EDC, nici CVT ... este automata cu convertizor de cuplu ... diferentele dintre ele le gasesti la o simpla cautare pe google ..

cati km are masina? uleiul in cutie a fost vreodata schimbat?
Whitehatlinux
Multumesc de mesaj , are 225000 la 180000 mi s-a recomandat sa schimb uleiul din cutie si a fost schimbat atunci pana acum a functionat perfect ( nu stiu de care si cum doar ca am platit undeva la 700 ron cu tot cu manopera ) acum 3 ani . Cutia inafara de de "problemuta" asta cu manuala nu are probleme , nu patineaza merge dupa parerea mea perfect.

Intrebarea referitoare la ambreaj am pus-o deoarece sunt inttr-o totala ceata referitoare la cutia asta smile.gif am vazut pe youtube si pe google EXACT ca in poza mea si se zicea ca e edc ...

eram curios pe cand v-a fi timpul de schimbat "kitul ambrej" daca e dublu ambreaj sau cum e , cam cat o sa fie ....

Nu sunt un priceput al masinilor si nu prea stiu eu date tehnice RECUNOSC

multumesc
cj98czh
Nu esti priceput ... dar de dat o cautare poti sa dai ... pana acum vad ca nu ai vrut sa te lamuresti in 5 min.

https://www.auto-bild.ro/utile/cutia-de-vit...aza-137811.html
Whitehatlinux
practic mi-ai dat un link al unui site care il citisem si eu , in fapt nu m-ai ajutat cu nimic nou , acolo sunt multe date tehnice...

imi cer scuze ca nu sunt asa de invatat ca si tine si nuam capacitatea cognitiva sa "inteleg"
cj98czh
Ok, te rog sa ma scuzi ... atat s-a putut ...

Spor!
St
E cutie cu convertizor de cuplu, nu se schimba nimic la ea in afara de ulei. 100% patineaza, pentru ca sa sunt facute sa functioneze.
Whitehatlinux
St multumesc ph34r.gif

16 Jun 2020, 14:40:
am inteles practic ca aceste timpuri de transmisii nu au disc de ambreaj
St
Nu au deloc asamblu ambreiaj
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.