Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cutie de viteze automata Laguna III
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna III
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6
mars
La automata e un proces mai delicat. Daca iese prost, se lasa cu pagube mari. Si se pune intrebarea daca nu cumva risti sa faci mai mult rau. Daca iese bine, evident ca nu are de ce sa strice. Intrebarea e: uleiul vechi strica cutia sau invers?
andru1973
Corect,eu nu spun să schimbi tu dacă nu știți,se merge la un atelier specializat în cutii de viteze automate și se rezolvă ,acel ulei își pierde proprietățile cu timpul, cum am spus fiecare face ce vrea cu mașina lui
stefandinescu70
Cutia ( + talpa soferului ) prin functionarea ei deterioreaza calitatea / caracteristicile uleiului care apoi fiind cu o fluiditate ridicata ( = presiune insuficienta de strangere a discurilor /franelor ) si a calitatii de ungere / frictiune slabe deterioreaza cutia automata IREMEDIABIL ( bineinteles ca apoi orice se rezolva cu bani si nervi )
andru1973
Corect ce spune Ștefan Dinescu, mulți nu vor să înțeleagă, dacă în carte zice că durează toată viața,eu unul nu cred că un ulei durează toată viața . PĂREREA MEA
mars
Am mai citit una, alta despre cutia asta. In afara de Reno si Nissan, si Mitsubishi (funny, nu?) a folosit-o in perioada 2007-2012 pe Outlander (pentru piata din SUA). Iar niste baieti zic pe forumuri ca la Mitsu se schimba uleiul la 90.000 mile. Asta ar insemna in jur de 150.000 km. Deci, maine am programare la Meridian Nord pentru schimb ulei BVA. Doar ca, daca ii vad ca bajbaie pe acolo, plec urgent wink.gif. Revin cu detalii.
stefandinescu70
Daca cutia nu are nici o problema actuala si folosesti uleiul nou prescris pentru ea de fabricantul cutiei , va fi no problem si dupa schimbarea uleiului . In schimb va functiona mult mai lin si cursiv in schimbari de trepte si cu cu o temperatura mult mai scazuta . Sa stii ca schimbul de ulei la o automata nu este o arta sau o stiinta precisa , este un simplu act de service al cutiei iar Meridian ( nu le fac reclama , sorry ) dupa cum ai spus si tu a executat aceste operatii si la alte masini fara probleme . Deci no problem. Dupa aceea vei avea o cutie automata pe care sa te bazezi oricand si la orice ora inca 90 000 mile pana la urmatorul schimb de ulei/filtru smile.gif
mars
Mda, m-am dus degeaba. Au facut receptia etc., ca sa constate ca nu comunica CLIP-ul "cu Franta" blink.gif. A ramas sa ma sune ei saptamana viitoare. O fi vreun semn? Devizul e de 267 lei.
stefandinescu70
Mda , este sambata , cred ca asta a fost motivul de baza si cred ca lipsea Specialistul in BVA , motiv specific pentru Romania . smile.gif
espacern
Din cate stiu eu nu exista specialist in BVA la reprezentantele Renault din RO....la fel si pentru GPL.
mars
Pai am programarea facuta de acum doua saptamani, doar stiau ce au de facut. A venit si seful de service si mi-a zis ca e o problema cu sistemul.
stefandinescu70
SPECIALISTUL este denumit acel mecanic care numai el lucreaza la BVA , asa este peste oriunde in Romania , nu toti se baga la BVA sau nu ii lasa seful de service stiindu-le capacitatile .
mars
Au mai zis ceva de lipsa tehnicianului. Nu pot sa zic ca nu mi-a prins bine plimbarea de dimineata, ca e liber prin oras, dar, avand in vedere ca stiau ce trebuie facut, puteau sa ma anunte. Bine ca mi-au dat ieri SMS cu programarea, sa nu cumva sa uit...
andru1973
intradevar acel can-clip precum si cel de grupul vag si de fapt toate lucrează direct cu serverele adică direct cu fabrica,nu învinovății au o politica a lor cum e reno lucrează cu Franța direct ,spun asta pt ca si mie mi sa întâmplat ,nu putea face revizia mașinii pentru ca nu le mergea can-clip cu serverul din Franța,după vre-o 3 ore m-au chemat din nou si au făcut revizia mașinii.Se accesează calculatorul mașinii direct cu Franța,spun ca am lucrat si eu in domeniu si asa e (nu la reno,eram la grupul VAG)
mars
Tocmai am schimbat uleiul la Meridian Nord. Toate bune pana acum, desi a fost cu peripetii. Detalii diseara pe jurnalul tractorului smile.gif.
andru1973
daca sunt meseriași in cva nu vad sa ai probleme
IulianSVA
Salutare,

Sunt boboc si pe forum si in marca Renault, dar sunt proaspat posesor de L3 cu CVA. Totul functioneaza foarte bine, dar un sigur lucru ma ,,roade", si anume se intampla cateodata cand vreau sa plec la drum si scot din P, se simte un mic soc. Am citit acest topic si nu m-am dumirit daca fac eu ceva gresit, sau e o problema.
Masina este din 2013, 2.0 dci si 75.000 de km.


stefandinescu70
QUOTE(mars @ 7 Jun 2017, 09:35)
Tocmai am schimbat uleiul la Meridian Nord. Toate bune pana acum, desi a fost cu peripetii. Detalii diseara pe jurnalul tractorului smile.gif.
*



Cum era uleiul vechi din BVA?
andru1973
ar fi bine sa mergi la un service care sunt specialiști in cva normal se spune ca poate fi din cauza uleiului sau cutia de valve ceva electronic care nu merge bine ,deci cel mai bine un service specializat in cutii de viteze automate
mars
QUOTE(andru1973 @ 7 Jun 2017, 10:08)
daca sunt meseriași in cva nu vad sa ai probleme
*



Pai tocmai, ca nu sunt, o recunosc si ei, m-am lamurit si eu. Noroc ca a aparut "dl. inginer", pentru ca, dupa golire si umplere, eu am refuzat sa o porneasca pentru reglarea nivelului.

Initial au scos doar un litru si un pic si au zis ca "ala e". Eu, cu manualul deschis pe telefon, zic: vedeti ca e in N, nu in P, si mai e un surub de scos, tot din gaura din care l-ati scos pe primul. A mai curs inca pe atata ulei, daca nu mai mult. Apoi, la umplerea cu fix 3.2 litri, a curs putin pe langa palnie. Le-am zis sa toarne 3.3, sa compenseze, ca reglam apoi din nivel.

Noroc ca nivelul a iesit din prima (au curs cam 120 ml pana au pus surubul de golire la loc). Iar cutia a fost "ajutata" sa se raceasca cu un pistol cu aer wink.gif. Inginerul chiar stia ce face, a verificat tot ce se facuse pana la nivel, apoi o proba de drum (am condus eu), in toate vitezele, pe auto si manual. Nimic dubios, schimba la fel ca inainte.

Uleiul vechi era curat, dar nu ca ala nou (rosu), nu mirosea a ars sau intepator. Oricum, o sa dorm mai linistit acum. A costat 260 lei si a durat patru ore.
IulianSVA
Salut,

Multumesc pentru raspuns. Am mai studiat putin problema si cred ca eu fac ceva gresit. Cand opresc masina si in N o las sa se ,,aseze" si apoi actionez frana de mana si pun in P, la scoatere nu mai face.
mars
Pai in P frana de mana se activeaza automat la oprirea motorului. Eu nu ma ating de comanda franei de parcare. Doar cand trec din D in R simt un usor soc, dar nu mereu. Nu mi-as face griji, in locul tau, mai alea la cati km are masina ta.
AdR!@N
Comportamentul asta e din categoria "asa e modelu"
Iulian, incearca si manevra urmatoare la oprire: dupa ce ai parcat, tii piciorul pe frana, treci in P si apoi opresti motorul. In momentul asta se cupleaza automat frana de mana, dupa ce s-a cuplat poti elibera piciorul de pe frana.
In felul asta masina este imobilizata, iar angrenajele din cutie raman in pozitia initiala si nu apar tensiuni intre ele.
Metoda asta mie mi se pare mai "naturala", adica nu faci decat sa tii piciorul apasat pe frana pana se cupleaza frana de mana.

Acelasi simptom poate aparea si la cutie manuala. Cand este parcata, in mod normal, poti scoate din viteza fara sa apesi ambreiajul, dar daca e in panta si masina s-a deplasat 1-2cm (pentru ca nu ai tras frana de mana) nu mai poti sa o scoti usor fara sa apesi ambreiajul pentru ca lantul cinematic este tensionat.

Numai bine!
Adrian
IulianSVA
Multumesc pentru raspunsuri. Am incercat sa nu mai ridic piciorul de pe frana inainte sa activez frana de mana sau sa opresc motorul, caz in care se activeaza singura, si totul a mers fara probleme, socuri sau zgomote:) ==> grija eliminata.
RADU__
QUOTE(mars @ 7 Jun 2017, 11:51)
Pai tocmai, ca nu sunt, o recunosc si ei, m-am lamurit si eu. Noroc ca a aparut "dl. inginer", pentru ca, dupa golire si umplere, eu am refuzat sa o porneasca pentru reglarea nivelului.

....................................................
*


Oricum, conform discutiei telefonice pe care am purtat-o amandoi, iti recomand sa nu intarzii cu continuarea procedurii.
IulianSVA
Salutare,

Cum mai merg CVA-urile? Eu pot spune ca m-a cucerit cu stilul boem in care merge masina:). Dar cum v-am obisnuit...desi am citit tot topicul.. post cu post, intreb daca la schimbarile din 1 in 2 la accelerare usoara.. catodata se ,,leagana" pentru ca a mea asa face.
Daca accelerez o idee mai tare...nu simt nimic.
andru1973
nu sunt expert in cva ,dar de când ai mașina ai schimbat uleiul din cutie?(o sa îmi sara multi in cap zicând ca uleiul nu se schimba)

<span class='edit'>21 Jun 2017, 09:27:</span>
orice ulei se schimba fie el si din cutie manuala,eu am schimbat,pentru ca acel ulei îmbătrânește plus ca si acolo exista o fricțiune si își pierde din proprietăți ,mergi la un atelier care se dedica in CVA sau reprezentanta RENAULT,dar cum am spus fiecare face ce vrea cu mașina lui
IulianSVA
Masina o am de putin timp. Are 72.200 km ( Am scris aproximativ 75.000 anterior..my bad, promit solemn Mars.. avem jurnal pana sapt viitoare:D). Uleiul nu a fost schimbat.
stefandinescu70
QUOTE(IulianSVA @ 21 Jun 2017, 10:12)
Salutare,............. intreb daca la schimbarile din 1 in 2 la accelerare usoara.. catodata se ,,leagana" pentru ca a mea asa face......... Daca accelerez o idee mai tare...nu simt nimic.
*




Si daca schimbi uleiul in cutia BVA nu ai fi mai linistit dupa aceea ??? Vei avea apoi un raspuns la intrebarea ta cu doua variante , ori isi revine cum a fost de noua si nu mai face nimic ciudat sau nu isi revine , asta insemnand ca deja ai schimbat uleiul prea tarziu si a suferit ceva traume interne ireversibile ....
andru1973
fiecare face ce il duce capul ,eu am spus ca o parte din cauza o are uleiul ,acum sti tu poti schimba uleiul si defapt se din cutia de valve,sau discurile uzate inainte de termen,nu stiu cum sa zic exact nu sunt expert in cva,dar ce am vazut la majoritatea era din cauza uleiului
mars
Eu am schimbat uleiul acum doua saptamani, la sase ani si 155.000 km. Era curat, nu am observat ulterior nicio diferenta in comportamentul cutiei. Pentru 250 de lei, daca vrei tu neaparat sa scapi de un stres, schimba-l. Daca nu, uita de el si bucura-te de masina. Poate pe la 100.000 km si macar cinci ani merita sa iti aduci aminte de ulei wink.gif.
stefyi2001
MARS - Poti te rog sa-mi trimiti si mie respectiva procedura pt schimbare ulei ?

Am in plan sa merg si eu si as vrea sa fiu sigur ca se respecta deoarece eu o voi executa in BV si nu stiu de cate ori au efectuat cei de aici aceasta operatie.

Eu am mici schimbari rapide aleator in trepte (ceva de genul cand iei piciorul de pe ambreiaj mai repede la o cutie manuala si pleaca mai rapid).

NU stiu daca are legatura cu uleiul dar pt banii aia .... am zis ca merita.

Masina are 220 000 km.
mars
Vezi postarea #112.
espacern
La BV e posibil sa nu-ti faca...la reprezentanta.
stefandinescu70
QUOTE(stefyi2001 @ 22 Jun 2017, 07:55)
MARS - Poti te rog sa-mi trimiti si mie respectiva procedura pt schimbare ulei ?
Am in plan sa merg si eu si as vrea sa fiu sigur ca se respecta deoarece eu o voi executa in BV si nu stiu de cate ori au efectuat cei de aici aceasta operatie.
Masina are 220 000 km.
*




Incearca sa te duci la cine a mai executat operatiuni de acest fel , nu la cei care invata acum pe masina/banii/nervii tai. Dupa aceea, in caz de probleme, discutiile sunt inutile. La 220 000 km fara schimb de ulei pot aparea surprize ( placute sau neplacute ) dupa schimbarea uleiului in automata ta, urmate de discutiile aferente situatiei .
IulianSVA
Multumesc tuturor pentru raspunsuri. MARS mai retii cum il chema pe inginerul de la Meridian Nord? Intamplator am aflat ca stiu pe cineva din alt departament al lor.. si sa il pun sa intrebe direct la tinta:). Oricum ma bucur de masina...tind sa cred ca am pitici pe creier. Poate ne intalnim Lagunistii cu CVA-uri sa facem o comparatie de mers:D.
12AHD
Salutare!
Resuscitez topicul pentru cine intereseaza, scurt si la obiect.
Azi am fost la SERUS Ploiesti pentru schimb ulei la cutie si busci bara stabilizatoare.
Personalul este foarte amabil si receptiv la client.
Pret 800 lei in total, cu tva cu tot. Masina are 235000 km.
Ca simptome ale cutiei cu uleiul vechi: smucea putin la schimbarea treptelor cand era rece. Dupa schimb, sunt aproape insesizabile schimbarile de trepte. Ramane de vazut pe o perioada de cateva zile daca e un efect placebo sau nu.
Stima!
IulianSVA
Salut!

Si eu am schimbat uleiul in Septembrie din cauza unui mic soc din 1 in 2. DUpa schimbare e putin mai bine dar cateodata se mai intampla sa faca la fel...recunosc si din cauza mea cand ridic piciorul de pe acceleratie si ea schimba.. In fine asta se mai intampla si la alte schimbari de trepte ( cand am eu comportamentul ala)

Numai bine!
RADU__
Nu are nicio importanta schimbatul uleiului cu schimbatul comportamentului.
Totusi, daca cei de la service au facut reset la calculatorul de cutie, atunci pentru cativa Km va avea un efect. Este vorba de resetarea autoadaptabilitatii parametrilor la stilul de condus al „pilotului”.
andru1973
asta e distribuitorul hidraulic de la cutia de viteze automata AJ0-004 en M9R805
smarcel1981
Salutare.

A avut careva dintre voi probleme cu cutia automata de la Laguna 3? E fiabila pana la urma cutia asta de viteze? Eu am fost la reprezentata Renault in Cluj si spuneau ca nu se face schimb de ulei la cutie. Voi ce experiente aveti?
andru1973
Uleiul se schimbă,cu timpul își pierde din proprietățile lui ,de fiabilitatea ei cred că poate spune cine are automată ,dar uleiul se schimbă la fel și la manuală
AdR!@N
"Se schimba ca și la manuala" in sensul ca reno zice ca e pe viata, dar totuși, după ce trece garanția, recomanda schimbul de ulei. În rest procedura este foarte complicata comparativ cu manuala.
Deasemenea reno recomanda schimbul doar atunci când cutia începe sa smucească. Câțiva colegi de pe aici de pe forum au făcut schimbul preventiv pentru ca este mult mai ieftin decât reparatia la o astfel de cutie.
Si eu am pe masina aceeași automata ca pe L3, o sa cochetez schimbu de ulei după ce trece de 200k km, momentan are 160 k, deci mai am puțin răgaz.
In rest nu s-a plâns mai nimeni pe aici de probleme la cutia automata.
St
Vezi ca s-a discutat o gramada despre fiabilitate si schimb de ulei, majoritatea pe topicul asta.
Alxseb
Salut, ultima achiziție, o laguna 3 din 2011, 2.0l, 173cp, cu cutie automată. Având în vedere că este prima mașină pe care o am cu astfel de cutie, știți cumva dacă există o procedură de resetare a parametrilor ei? Am impresia că schimbă haotic vitezele. Din treapta I în II schimbă foarte repede, apoi în III...IV...V....VI când are chef, adică nu are o turație fixă și uneori mi se turează aproape de 3000 ture sau rămâne turată pe la 2200 parcă ar fi limitată până să schimbe în treapta superioară. Eu unul nu înțeleg logica și prefer să o conduc pe manual mai mult. Poate mă lămuriți voi cum este, mulțumesc.
mars
Cutia e adaptiva, adica invata stilul tau de mers. Probabil ca inca nu ai invatat sa apesi acceleratia cat mai putin si de aceea schimba la turatii diferite, in functie de pozitia pedalei. Ia-o mai incet si o sa va imprieteniti wink.gif.

IulianSVA
Salut. Parametrii ăștia se resetează. La mine s-a întâmplat asta când am schimbat uleiul la cutie. Cat despre schimbat vitezele, cutia e adaptiva, îți,, învață'' stilul de mers. La mine se întâmplă să schimbe din 1 în 2 foarte repede și uneori cu balans..dar mai e și vina mea. În rest nu ar trebui sa schimbe haotic...ci în funcție de apăsarea pedalei de accelerație, drum, etc. Când e rece schimba mai turat și trece puțin mai greu la urmatoarea treapta.

Dacă se comporta ciudat, atunci un,, control'' la reprezenta sau un service specializat te poate ajuta.

L. E. : Asa cum spunea și colegul mars mai sus, ia-o încet și se va adapta la stilul tău, înainte de a te alarma și a crede ca e ceva defect.

Toate bune
ionut_spanu
Daca nu iti place cum schimba, incearca si alta motorina. Eu am alimentat de la un petrom fantoma si pe dealul negru ramanea blocata la 3500 ture si nu voia sa mai creasca sau sa retrogradeze(in kickdown). Am bagat OMV si in 10 km totul a revenit la normal. Eu nu am gasit alta explicatie.
Alxseb
Dacă învață stilul de condus, înseamnă că încă are memorat stilul fostului proprietar. Eu o am de o săptămână mașina și de aceea mă gândeam să o resetez cumva. Fostul proprietar avea un stil mai sportiv față de mine
mars
Asta cu invatatul cred ca e valabila pentru ultimii 20-30 de km, nu e ca si cum ar avea amintiri din copilarie. Ia baga motorina de la Rompetrol si mergi asa cum crezi tu ca ar fi normal, sa vezi ca se linisteste.
Alxseb
Am înțeles, oricum alimentez de la Rompetrol deobicei, așa că aștept să mă placă și să ne împrietenim blush.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.