Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: GPL pe MEGANE 2 , 1.6 16v
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Diverse > Modificari si imbunatatiri
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
nicubortosu
tcosmin ai pute sa i-mi spui la ce firma ai montat???
Diferenta de pret este fff mare la buc am gasit BRC la 34 iar in pitesti la 28
Poti sa i-mi dai 1 nr de tel ca sa te sun pt mai multe informatiii???
TCosmin
Am montat la lpgexpert
La Buzau pretul este cam intre cele date de tine.
Va trebui sa montezi si un dispozitiv de resetare a nivelului de benzina. Luat de la BRC e 200 ron, eu am montat de la userul mike12 cu 100 ron.
nicubortosu
ai o poza cu acest dispozitiv???
am mai auzit de el si ma interesa daca este asa de folositor.......si daca il pot monta si mai tirziu???
TCosmin
Poti sa-l montezi si dupa.
Il gasesti aici.
AlexZet
Salut,

Ma intereseaza sa pun GPL pe al meu Megane 2.2 1,6 16v:

Am ales 3 instalatii de 3 service-uri de conversie diferite, si as dori sa stiu care este parea si sfatul vostru. Care instalatie sa o aleg.

1. instalatie Tomasetto STAG 300 Premium cu rezervor montat in locul rotii de rezerva de 53 litri. Cost 3200 lei TVA inclus
Service conversie AGR Autogas Group, www.agrom.ro

2. instalatie Zenit Pro Obd si injectoare HANA RED cu rezervor montat in locul rotii de rezerva de 55 litri. Cost 3200 lei TVA inclus
Service conversie Supergaz Fuel System, www.super-gaz.ro

3. instalatie BRC Secvent 24 MY07 cu rezervor montat in locul rotii de rezerva de 59 litri. Cost 3200 lei Tva inclus
Service conversie Pro Gaz Service, www.instalatii-gpl-auto.ro

Eu tin sa ma indrept spre instalatia Zenit Pro OBD, nu doresc sa fac reclama nici unui service de mai sus, doar ma intereseaza o parere in alegerea celei mai bune instalatii GPL, poate cativa dintre voi aveti instalatia Gpl montata la unul dintre service-urile de mai sus mentionate.

Va multumesc
TCosmin
Varianta 3 o am eu (rezervor de 56) si pe asta o recomand.
AlexZet
Salut,

Pana la urma am ales o instalatie AGC COMPACT + RAIL cu rezervor toroidal de 52 litri, pret 2400 ron TVA si montaj inclus.
O sa revin cu poze si un feedback.
AlexZet
Gata si cu instalatia, dupa o zi feedback-ul este unu pozitiv, in primul rand motorul masinii mi se pare mult mai silentios, Trecerea de pe benzina pe gaz este insesizabila.
Un plin ma costat 130 ron, am ramas foarte uimit de pretul gazul. Acum o sa vad cat merg prin Bucuresti cu un plin de gaz.
Nu mai ramane acum decat sa imi fac programare la RAR pentru omologare, si sa ma duc la prima revizie care se face la 1000 de km si este gratuita.
Maine o sa fac cateva poze cu instalatia.
cbmarius
Salutare la toata lumea!
Am citit tot topicul si ma gandesc de ceva vreme sa fac si eu trecerea pe GPL. Am motor 1.6V 16V si ma gandesc sa optez pentru rezervor toroidal mai ales ca se gasesc de diferite dimensiuni in sensul ca ma gandesc la unul cu diametrul de 650mm si o inaltime de 100mm pentru ca as vrea sa pun peste el o roata de rezerva subtire si sa renunt la roata de rezerva originala. Ma intreb insa daca reductorul de gaz mai incape in centrul rezervorului (in aia 10cm inaltime) ca la rezervoarele mai mari am vazut ca este montat in centru, pe urma ar fi in regula intreg ansamblu rezervor si roata rezerva una peste alta d.p.d.v. al R.A.R.? Si bineinteles cu ranforsarea compartimentului rotii de rezerva - aici am vazut pe cineva care spunea ca exista si firme care ofera un suport facut special pentru megane - daca stie cineva de asa ceva as fi si eu interesat;
Alta nelamurire este dispozitivul de resetare nivel carburant pentru megane 2 - se ofera cu instalatia sau se achizitioneaza separat? La voi cum a fost?
Cam asta ar fi pentru inceput...

Numai bine la toata lumea!
AFSmihai
cbmarius nu vreau sa te dezamagesc dar nu o sa gasesti rezervor toroidal de 100mm, minim este de 180mm, reductorul se monteaza la compartimentul motor, ceea ce ai vazut tu la rezervor este multivalva, iar dispozitivul de resetare nivel este separat ca si ranforsarea compartimentului rotii de rezerva.
cbmarius
Am intrebat pentru ca am vazut pe un site care spunea ca pentru alte dimensiuni de rezervor toroidal este necesara comada - oricum am trimis um mail la ei si astept un raspuns. Nu stiam ca in centru este multivalva.
Oricum in cazul in care imi spun ca nu se poate o sa-l iau pe cel de 59l.
Mihai.D.G.
Am si eu o nelamurire:
Un coleg de servici are pe Logan, Tomasetto stag 200. A schimbat filtrele si ma intreaba cum dezactiveaza piuitul de la "interval de revizie"...
Si eu am tot stag 200 dar nu am auzit despre acest piuit...si am instalatia de 20000 de km... unsure.gif
AFSmihai
Colegul are activata acea optiune de atentionare si trebuia resetata atunci cand s-a facut schimbul de filtre (se reseteaza cu interfata USB Tomasetto) asta daca nu a schimbat filtrele la coltul blocului ceea ce nu este recomandat in acest domeniu, instalatiile Landi Renzo nu au aceasta functie care nu mi se pare atat de importanta avand in vedere ca pe carte se trec kilometri la care s-a facut revizia.
Mihai.D.G.
Am inteles..
Mult'am!
neg_nic_1979
Am gpl de aproape 30.000Km , de ceva vreme am auzit un zgomot ciudat la pompa de benzina cand motorul merge pe gaz. Ma intrebam care ar putea fi rolul pompei de benzina in timpul functionarii pe gaz ? Nu ar fi normal sa se opreasca la trecerea pe gaz? Am auzit pareri cum ca ar raci injectoarele cu benzina care trece prin rampa de injectie , insa nu vad returul ... cred ca nu are si regleaza presiunea direct din pompa...
La voi cum e ? Ce parere aveti ?
dumitrescuandrei
Pompa de benzina functioneaza fara intrerupere chiar daca masina merge pe gaz.
neg_nic_1979
Daca montez un releu pe pompa , in paralel cu electrovalva de pe butelie , sa opreasca pompa cand merge pe gpl , stric ceva? O fi adevarata treaba cu racitul injectoarelor?
AFSmihai
neg_nic_1979 noi chiar recomandam si montam din start releu pe pompa la toate montajele executate, daca nu se monteaza acest releu pompa de benzina functioneza si atunci cand masina merge pe gpl...benzina revenind in rezervor prin retur (exista posibilitatea de a arde pompa daca se merge cu benzina pe rosu deoarece pompa isi face racire prin benzina), in cazul acesta injectoarele nu necesita racire deoarece nu sunt in camera de ardere (ca in cazul motoarelor FSI,TFSI) ele oricum nu se racesc atunci cand merge pompa deoarece benzina isi face traseu prin retur, sper ca te-am lamurit smile.gif
neg_nic_1979
Multumesc , maine ii pun releul ! sa vad pe unde trag firul...
nicubortosu
Buna seara.
Acum 2 luni am montat o instalatie GPL LandiRenzo pe masina mea( Megan 2.2).
De citeva zile daca merg pe GPL si apoi stationez o perioada mai mare de timp, dimineata nu mai porneste ( seaude 1 clant la motor ca si cum as pune contactul, se aprind si apoi se sting becurile la bord).
Daca pina sa stationez o trec pe benzina, dimineata porneste normal (la sfert de cheie).
Am sunat la cei care au montat gazul si mi-au zis ca este problema la pompa de benzina , sau la rampa de alimentare cu benzina.
MENTIONEZ Inainte masina mergea fffffff bine



MA POATE AJUTA CINEVA CU 1 SFAT sau daca a mai patit cineva asa ceva inainte cum a rezolvat problema????
neg_nic_1979
Verifica daca pompa de benzina funcioneaza . Ridici bancheta spate unde este pompa , si pui doar contactul (bagi cardul la locul lui si tii apasat start ~3sec. ) La punerea contactului se aude pompa cum baga ~1sec. Daca nu se aude , verifica alimentarea ei (un aparat de masura , un bec ,etc) Firele de la pompa sunt cele mai groase, sunt 2 subtiri de la sonda de nivel benzina si inca 2 mai groase. Culoarea mai inchisa este de obicei -

Daca ai releu pe pompa, verifica-l ...
nicubortosu
Merge pompa de benzina, ca daca am uitat sa o trec seara pe benzina si ramine tot pe gaz, dimineata ii pun contactul( apas pe start pt 3 sec) si apoi pornesc motorul si merge. Deci pompa nu este ca se si aude cind baga.............alta ar fi cauza
AFSmihai
Este ceva dubios cu problema asta, daca dimineata vreti sa porniti masina si face "clanc" fara sa invarta electromotorul si se stinge bordul nu are legatura cu GPL-ul mai degraba cu bateria sau vre-o borna slaba fiindca masina porneste pe benzina chiar daca ati lasat-o seara pe gaz.
neg_nic_1979
Daca o treci pe benzina zici ca porneste ? mad.gif
Nu prea are logica...
nicubortosu
da, daca seara merge pe benzina :sa zicem 1-2 minute; pina sa o opresc, dimineata nu mai am nici o problema, porneste normal.
pe de altfel daca o opresc pe gaz seara, dimineata nu pornest ( la fiecare pornire ea porneste pe benzina), numai daca ii pun contactul inainte ( tin apasat citeva secunde pe butonul de stert fara sa calc nici o pedala) porneste imediat,
cei de la gaz ziceau ca este ceva de la masina ( pompa de benzina, dar ea se aude cind baga, sau pierde pe undeva la rampa( se evapora benzina pina dimineata).
e ceva ilogic...................
AFSmihai
Da e clar atunci, undeva pe traseul pompa de benzina ->rampa de injectie benzina ia aer iar benzina se intoarce in rezervor ,dimineata numai porneste pana nu ajunge benzina in rampa, atunci cand o lasi pornita seara pe benzina se amorseaza si mai ramane ceva pana dimineata, trebuie verificat acest traseu fiindca el trebuie sa ramana in permanenta amorsat cu benzina.
Mihai.D.G.
Revin cu alta problema la instalatia mea STAG200
De vre-o 3 saptamani, cand "fortez" un pic motorul (adica cand schimb din a1-a in a 2-a sau din a 2-a in a 3-a) motorul se opreste. Il pornesc dinnou, rulez 200m si iar se opreste. Il ma ipornesc de vre-o doua ori si in final imi apare pe bord ELECTRIC FAULT si a murit de tot...
La mers intins nu am probleme ci numai la schimabrea vitezelor.
Pe benzina functioneaza perfect. Filtrele sunt schimbate, gaz bag mereu de la Petrom...
Are cineva vre-o idee?
Ma poate ajuta cineva cu o diagnoza pentru STAG200 in zona Pantelimon?
audiofilu'
QUOTE(audiofilu' @ 28 Dec 2012, 19:00)
Si eu tot la Vernesti as fi vrut sa fac (daca as pune)...
*


QUOTE(mike12 @ 28 Dec 2012, 21:40)
BRC si mergi la Vernesti, baietii lucreaza cu simt de raspundere + ca trebuie facute reglajele cum trebuie pe motorul care il ai tu, nu in bataie de joc. Eu am BRC pe 1.6 de care sunt foarte multumit, mai sunt destui pe forum care au pe 1.6, 2.0 chiar si pe 2.0T (este si in galeria lor de poze pe site).
*


Am pus vineri la Vernesti BRC ultima instalatie aparuta, merge brici, am facut deja >600km.
Toroidal de 59 litri, la prima umplere au intrat 49 litri dar nu-mi place faptul ca arata eronat, aveam la un moment dat un LED aprins si au intrat doar 26 litri. Acum clipeste, habar nu am cat mai este dar aflu maine cand alimentez.
Intrebare: de cand incepe sa clipeasca ultimul LED cam cat ar mai fi? Buzzerul anunta cand nu mai este gaz, inainte sau in care situatie?

Mai e un aspect: aveam 52l benzina in rezervor si acum am 51, atat a consumat. Pe masura ce gazul se consuma coboara si indicatorul de benzina insa la reumplerea rezervorului de GPL urca la loc. Am inteles ca exista un modul la 200 lei care se ataseaza pentru a "ingheta" indicatorul insa nu ma deranjeaza, momentan.
Laurentziu83
Mie la Symbol imi ramanea acul de la benzina nemiscat, cobora doar pe masura ce se consuma benzina din rezervor, adica in decursul a cateva saptamani.

In ceea ce priveste ledurile de nivel, la Tomasetto-ul meu, se putea seta din tester la ce nivel al gazului sa se aprinda/stinga, problema era ca, din cauza rezervorului, indicatorul nu putea cobora pana la minim, practic pe ultima treime din carburant nu mai functiona indicatorul, prin urmare nici ledul rosu nu se mai aprindea. Insa ma obisnuisem, stiam aproximativ cam cand urma sa se termine gazul.

Daca ma intrebi pe mine personal, dupa ce am avut GPL pe Symbol, acum sunt supermultumit de Megane-ul benzinar si de cat consuma, sau ca am scapat de batai de cap, nu-mi mai trebuie GPL. Daca voi mai avea nevoie sa fac multi kilometri, imi iau diesel.
Dar fiecare face pe masina lui ce crede de cuviinta.
audiofilu'
Hm, e mai rentabil benzina+GPL fata de diesel. Ori eu am deja masina, nici naiba nu o mai cumpara cu taxa asta de prima inmatriculare (nici macar eu- e pe PFA) asa ca solutia asta a picat de minune, merg cu 30 bani/km la un consum de gaz calculat la 10%.
espacern
Si de banii dati pe instalatie si omologare cam cata benzina cumparai?
Este OK ca rulezi cu un carburant ieftin dar te costa scump asta......adica!

@+
audiofilu'
Cu GPL merg cu 30bani/km, cu benzina era 70 bani/km cand benzina era 5,8 lei si acum cand benzina a trecut de 6 lei probabil cu 75bani/km.
Cu banii pe care ii dau pe un plin de benzina (400 lei) merg la un consum mediu de 8,5% cam 750km iar cu GPL la un consum mediu de 10% cam 1300km. Acest calcul e facut pentru un traseu extraurban, de ex un traseu prin tara. Din pacate masina mea merge si urban destul de mult iar consumul creste la valori de ordinul>15% asa ca e si mai rentabil GPL ca doar taximetristii de prosti au pus.
La diesel de aceiasi bani la pretul actual al motorinei probabil mergi maxim 1000km la un consum mediu de 6% si presupunand ca Laguna ia doar 6% mixt urban si extraurban tot e mai putin fata de 1300km.
3500 lei instalatie si omologare se amortizeaza destul de repede, deja am facut 600km in 3 zile si mai fac 500km saptamana asta. Daca am avut bani sa pun o instalatie performanta mai am 200 lei sa o omologhez ca doar e o data, de banii astia mergeam cca 400km, un Bucuresti dus-intors, mare scofala.
Avantajul major e in cazul traseelor urbane unde consumurile cresc foarte mult sau in cazul motoarelor mari, peste 3000-5000cmc.

Orice ar fi, daca luam doua masini noi e mai ieftin cu benzina+GPL fata de diesel inca din start, inca de la achizitionare ca sa nu mai spun dupa aceea. In plus si poluarea mai mica... tongue.gif
Parerea mea.
ssilviu
Stie cineva un service bun in Bucuresti care sa faca o programare buna la un Stag 300? Tot nu scap de cresterea consumului afisat de CB cu un litru, atunci cand merg pe GPL.
dumitrescuandrei
E normal sa iti arate Cb ul consum mai mare cu aprox 1 litru.
Laurentziu83
Ai incercat la Agrom pe str. Toporasi? Ei teoretic sunt importatori...
ssilviu
QUOTE(dumitrescuandrei @ 3 Sep 2013, 19:58)
E normal sa iti arate Cb ul consum mai mare cu aprox 1 litru.
*



Cum aša?

Agrom mi-a montat instalatia, dar nu-i dau de cap.
audiofilu'
Am facut plinul azi, 38 litri si 387km. De cand am pus instalatia am achitat aproape 200 lei si am mers 700km.

Presiunea la statia GPL era cam pe la 7, am vazut manometrul si era exact intre 5 si 10 la jumatate. Pe net circula destul folclor cum ca e importanta presiunea, am intrebat si mi s-a raspuns ca da, daca e prea mica baga mai mult lichid iar daca e prea mare intra mai mult aer. Cum e de fapt? E buna presiunea din statie?
audiofilu'
Am trecut instalatia in CIV , distractia 180 lei.
lupingo
Sal
Intentionez sa montez o instalatie GPL pe un megane 2 1,6 16V din 2008. Cei din service imi recomandau Tomasetto Stag 4, pret 2600 lei cu buteleie toroidala de 52 litrii. Prin discutiile voastre n-am vazut pe nimeni cu acest model, doar stag 200 sau 300. Mi-au zis ca asa recomanda producatorul, dupa ce au cautat intr-un catalog...
Este o alegere buna sau sa ma indrept spre BRC?
Reviziile Tomasetto sunt mai ieftine fata de BRC? Fiabilitate intre cele doua?
ms
audiofilu'
Mergi pe BRC si du-te la Vernesti.

Consumul meu pe 1040km a fost de exact 30 bani/km.
lupingo
Am montat GPL ul dar nu stiu ce se intampla cu indicatorul de benzina... Coboara ca si cum as merge pe benzina. Chiar daca opresc motorul, la repornire indicatorul imi arata ca si cum a mers pe benzina.
Ma cam deranjeaza chestia asta pt ca nu stiu cata benzina mai am...
Stie cineva?
ssilviu
S-a mai discutat, vezi ca e un topic de gpl si la sectiunea dedicata de m2.
audiofilu'
La mine pe L2 coboara putin insa la repornire arata nivelul corect. Am verificat si cu self testul si e ok. Ce ma deranjeaza nu e consumul ci faptul ca indicatorul de GPL arata eronat in sensul ca dupa doar 70km se stinge un LED iar cand clipeste ultimul mai intra doar 33-35 litri desi butelia este de 59 litri sau 47 litri net (80%). Am inteles ca locasul rotii de rezerva este inclinat spre spate si ca atare au pus rezervorul intr-o anumita pozitie dar indica gresit. Consumul de 30 bani/km, am facut deja 3000km intr-o luna de cand l-am montat.
cbmarius
Instalatia aia sigur avea scapari de GPL (mai ales ca in Rusia sunt tot felul de specimene mai ca la noi )ca nu avea cum sa se aprinda asa; Fratele meu a lovit un copac la 70 Km/h cu partea dreapta si avea butelia plina si n-a explodat, si buteliile sunt testate la accident... cred ca avea ceva improvizatii ca o butelie cand explodeaza face praf si masina cum am vazut o data pe o Dacia 1310.
De cate ori fac plinul nu se simte miros de GPL absolut deloc in masina; asa ca merg inainte cu incredere biggrin.gif
Dany2013
Vreau sa merg in Germania peste cateva zile sa imi cumpar un Renault Megane CC care sa nu fie mai vechi de 2004 si sa nu fie mai scump de 4500€
Va fi prima mea masina si am cautat-o dupa 2 criterii importante pentru mine
1. Sa fie decapotabila ( nu este o fita,este o dorinta mai veche de a mea)
2. Sa aiba un consum cat mai mic posibil

Inainte de a merge sa cumpar masina as vrea sa ma informez totus
Vreu sa ii instalez sistem GPL

Din cate am inteles sistemul GPL trebuie sa se potriveasca cu motorul si sunt mai multe criterii de care trebuie tinut cont.

1.As vrea sa imi spuneti ce parere aveti despre Renault Megane CC ?
2 .As vrea sa stiu daca merita sa instalez GPL si ce model sau ce motor ar fi compatibil sau daca butelia va incapea in porbagaj?

Sau alte sugesti as fi foarte recunoscator sa ma ajutati cu niste sfaturi.
Multumesc anticipat!
AFSmihai
Salut, in primul rand se poate monta gpl pe orice motorizare benzina cu care este echipata aceasta masina, motorul 1.6 16v se potriveste cerintelor tale, instalatia GPL recomandata pentru acest motor este Tomasetto STAG4 + rezervor toroidal interior de 53Litri la pretul de 2500 RON, problema este ca renault megane 2 are suportul rotii de rezerva din plastic si pentru a monta aceasta butelie trebuie confectionat un suport din metal care costa in jur de 200 RON, iar pentru indicarea corecta a nivelului de benzina trebuie montat un emulator care mai costa si el 50 RON, am atasat si ceteva poze cu suportul de butelie, sper ca ti-am fost de ajutor si bafta la achizitie.
[attachmentid=1627914303]
[attachmentid=1627914304]
MKX
Salut,


Sunt proaspatul posesor al unei instalatii BRC montate la Pro Gaz - Vernesti.

Despre Pro Gaz, numai de bine...cu toate ca am intarziat 2 ore (din motive oarecum independente de vointa mea), baietii au stat peste program pentru a termina montajul.

Masina merge foarte bine (nu imi pot da seama diferenta intre GPL si benzina, am condus-o doar un drum Bucuresti - Buzau pe benzina dupa ce am cumparat-o, dupa care am trecut-o direct pe GPL).

Consum Buzau - Brasov pe GPL: 8.5 l/100 km, fara a menaja pedala de acceleratie.

Momentan am doar 250 km parcursi pe GPL, mai astept sa mai fac ceva kilometri ca sa pot trage o concluzie.

Miercuri sunt programat la RAR pentru 2 operatiuni: identificare in vederea inmatricularii si omologare instalatie GPL.

cosmin86
Bai eu n-am probleme cu instalatia. mi-am pus gpl pe renaultul meu kangoo din 2004 si inca n-am avut nicio problema. o am de 1 an. acum nu stiu ce sa zic. cred ca mai conteaza si cine monteaza. eu unul am pus-o la baietii de la AGR, de pe toporasilor si si-au facut chiar bine treaba.
nicubortosu
Salutare. I-mi puteti spune cam cit ar trebuii sa consume 1 Megan Sedan pe GPL.
Eu am montat o instalatie Landi in Febroarie si si i-mi consuma intre 10-11 % . Cel care a montat-o a zis ca este normal sa consume asa, ca acesta este consumul ei.
Mentionez ca oricit de ``domol ``si de oriunde bag gaz consumul nu scade sub 10
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.