Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: GPL pe MEGANE 2 , 1.6 16v
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Diverse > Modificari si imbunatatiri
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
thekid
Cristian.B incearca sa mergi la Eugen si fiul. Este pe strada Neajlovului nr. 100 ( damaroaia, sect.1). Cei de acolo monteaza acelasi tip de instalatie pe care il monteaza si Dacia la pitesti ( Landi Renzo - italienesti). Or sa te rezolve iei cu reglajul la gaz si cu trepidatia. Intreaba de Nea` Eugen ( este patronu) sau de George.

PS: nu vreau sa fac reclama dar baietii sunt buni ( am gaz pe 4 loganuri de taxi, iar unu din ele are 400.000km si merge de noua pe gaz). Mentionez ca in vara acestui an imi pun si eu instalatie pe Meganul meu ( Megane 2, 1.6 16V), iar ca butelie pun teroidala.

O zi buna.
liviudanyel
Salutare,

Am si eu o nelamurire. Am montat astazi instalatia GPL si de la service-ul respectiv mi s-a spus ca pot omologa instalatia pana la urmatorul ITP (in cazul meu martie 2014). Inainte de asta stiam ca pot omologa instalatia in termen de o luna. Ii rog pe cei care au montat gpl, sa-mi spuna si mie cum au procedat.
T.rac3Er
eu acum 2 ani am avut 30 de zile.
nu stiu mai nou cum e cu omologarea de gpl.

de facut tot tre sa o faci. cine stie cat va costa in 2 ani?! sau reversul medaliei. cine stie daca vei mai avea masina atunci. dar pt un milion jumate nu cred ca e moarte de om sa o omologhezi si sa stai linistit wink.gif
rino
Fratili vostru va recomanda cu caldura Vernesti-ul. Super profi.
liviudanyel
Mai greu cu timpul, ca iar trebuie sa pierd jumatate de zi la RAR. Trebuie schimbat si talonul?
mike12
Nu trebuie sa pierzi o jumatate de zi la RAR. Suni inainte iti faci programare , iti trebuie ca acte: buletinul, declaratia de conformitate (data de cei care au montat GPL), cartea masinii. Tu trebuie sa fii proprietar in acte, altfel trebuie sa mergi cu cel care este proprietar si programarea o vei face pe buletinul lui.
Ca durata este cam 45 min la inspectie si inca vreo 1 ora ca sa iti iei cartea. Operatiunea se face la RAR Voluntari si costa ~ 160 RON, exista rampa separata pentru cei cu omologare GPL.
Nu trebuie trecuta in talon.
Mi-am montat si eu instalatie la Buzau,brc cu butelie toroidala de 52 litri. Cost 2950 ron
Baietii au lucrat foarte ingrijit , inspectorul de la RAR a cautat 5 minute reductorul de gaz . Recomand . O sa pun si poze in curand.
T.rac3Er
eu am omologat la oradea.
am stat o zi intreaga si mewcanicul se uita ca curca'n lemne dupa serii.
bine ca l-am vazut prin geam si am intrat peste el si i-am aratat tot ce avea nevoie pe acolo, fara sa fie el nevoit sa "traga" de "diversele" de acolo
liviudanyel
Am inteles "Mike12", multumesc pt informatii. O sa incerc cat de curand sa ma programez ca sa scap si de asta. Eu am montat tot rezervor toroidal 53 L, stag 200, cu 2400 lei in Bucuresti. Au lucrat f ok baietii, in 3 ore am plecat. Deci mai mult o sa stau la RAR decat la montaj smile.gif)

25 May 2012, 07:46:
inca o curiozitate: autocolantul cu "GPL" trebuie lipit neaparat? sau merge si fara?biggrin.gif
emrbs3
La RAR trebuie sa le ai lipite .
Eu le aveam la mine si cand m-a intrebat de ele le-am pus imediat.
alex1988
ieri am momtat instalatie gpl la megane 1.6 16v. Instalatia este BRC SEQUENT 24.11 rezervor in locul rotii de rezerva de 54 litri, incape lejer si de 58 au incercat baietii de acolo, au fost puse 2 bare care sa tina rezervorul, rezervorul este pentru exterior asa ca are 2 locuri de prindere. Masnina merge perfect, nu sa facut in mers nici o calibrare in mers, ci doar pe loc dupa incarcare. Cost 2850 lei. A fost montata in bacau
ZETUBZ
Mike12 am vazut ca scriai de Buzau ,unde ai pus si pe ce caroserie?
Pe mine ma intereseaza ptr un bicorp.Bineinteles ca in locul rotii de rezerva as vrea sa o montez .
Care model e cel mai neproblematic si daca calculatorul de bord iti arata consumurile ca si la benzina?
mike12
Eu am pus la Buzau pe sedan, butelie toroidala de 58 litri , instalatia este BRC sequent , daca mergi pe benzina iti arata consumul pe benzina , daca mergi pe gaz iti arata cu 1 ... 1.5 litri mai putin decat ceea ce este real ( am facut consumul prin metoda plinului la butelie). Masina se comporta excelent, nici prietenii nu si-au dat seama ca am gpl cand au mers cu ea, am facut aproximativ 5000 km de cand am montat instalatia.
thekid
Salut,

Se poate monta butelie in locul rotii de rezerva indiferent de tipul de caroserie...
addi712
Salut! Dupa mult timp de la achizitionarea masinii m-am decis sa montez o instalatie GPL toroidala (Tomasetto 200).Cel mai probabil saptamana viitoare v-a fi montata la Autogaz Marpaco (sector 3-ilioara) pentru ca este cel mai aproape si stiu ca e de mult timp.Totusi as avea cateva intrebari pentru cei care au deja montata o astfel de instalatie:
1. Unde as putea sa pun roata de rezerva (modelul normal,mare) incat sa nu se miste la curbe sau unde as putea sa o dau la schimb pe a mea pentru una mica;
2. Daca raman fara gaz imi trece automat pe benzina sau trebuie sa apas eu pe butonul B/G;
3. Unde as putea ascunde acest buton,deoarece nu vreau sa se vada..eu m-am gandit sa il pun in spatiul de depozitare de sub covoras,dar nu stiu daca este cea mai buna idee..;
4. Este buna instalatia Tomasetto 200 la pretul 2600 cu montaj inclus?La ce ar trebui sa fiu atent cand o monteaza?;
5. Conteaza stilul de mers pe GPL,mai exact se poate intampla ceva daca merg la 5-6 mii de turatii?;
6. Trebuie sa merg din cand in cand si pe benzina un anumit nr de km sau chiar daca merg pe gaz nu se intampla nimic in timp(aprox 2 ani sa zicem..);
7. De unde ar fi cel mai bine sa alimentez cu GPL din sectorul 3 (din cate am auzit cel mai prost e la Lukoil).

Multumesc anticipat! biggrin.gif
T.rac3Er
1. roata de rezerva normala nu ai loc unde sa o depozitezi decat in portbagaj cu plasa sa o tina locului.
2. nu stiu tomaseto + stag cum fac dar la alte branduri asa face, si piuei a.i. sa stii ca ai ramas fara gaz si circuli pe benzina
3. butonul e standard si e pus de montatori undeva accesibil, eventual unde e cel de ESP & stuff
4. sunt si alte varianta mai bune (cauta pe multe forumuri de gpl si vezi parerile la mai multi) landi renzo, brc, etc...
5. am auzit ca la unii le sare pe benzina la astfel de turatii, ceea ce nu e bine. adica instalatia nu e chiar ok sau ecu ei nu m-ar atrage pe mine. sau set-up in ecu gpl e defectuos, si atunci montatorul e de 2 lei
6. asa se recomanda, la vreo mie de km sa mai bagi si 100 cu benzina
7. nu stiu ce ai auzit dar eu de 2 ani de zile 99% bag lukoil si abia acum la revizia de 50k km au trebuit schimbate filtele din cauza depunerilor. in rest totul a fost perfect si doar o curatenie a lor a fost suficienta. cele mai periculoase sunt statiile private, unde nu stii ce mismasuri far aia.
la orice statie te poate fura din diferenta de presiune. au la pompa un ceas care tre sa indice undeva la cifra 10. e vorba de volum si presiune care se traduce prin mai putin combustibil primit daca este in afara intervalului normal pt gpl.

in principal intereseaza-te de un anumit centru de montaj ce feed back ofera altii, sa nu ajungi pe mana unor panarame care sa isi bata joc
AFSmihai
1. roata poti s-o schimbi cu una ingusta dar trebuie sa ai grija la etrierele din fata daca incape si la gaura de centrare, daca o pastrezi pe cea mare ai in spatele portbagajului 2 inele de metal si poti s-o prinzi cu chinga elastica.
2. atunci cand ramai fara gaz iti trece automat in benzina si iti piuie.
3. nu iti recomand sa-l ascunzi, trebuie sa fie vizibil fiindca iti indica nivelul gazului si pe ce combustibil functioneaza masina (nu este o rusine sa ai instalatie de GPL, pe langa cheltuielile reduse reduci si emisiile de co2 cu 30%)
4. este buna instalatia dar se recomanda Landi Renzo pe gama Dacia-Renault (instalatiile care se pun si din fabrica)problema este ca la megane suportul rotii de rezerva este din plastic si trebuie montat un suport de metal agreat de RAR altfel nu-ti omologheaza instalatia.
5. daca este reglata bine instalatia nu conteaza stilul de mers (insa asta influenteaza consumul)
6. masina oricum porneste mereu pe benzina si trece in gaz atunci cand indeplineste conditiile prestabilite.
7. momentan gazul cel mai bun se gaseste la statiile Rompetrol si cele particulare Bulrom
ssilviu
QUOTE(T.rac3Er @ 4 Oct 2012, 16:44)
5. am auzit ca la unii le sare pe benzina la astfel de turatii, ceea ce nu e bine. adica instalatia nu e chiar ok sau ecu ei nu m-ar atrage pe mine. sau set-up in ecu gpl e defectuos, si atunci montatorul e de 2 lei


Nu inteleg, de ce nu e bine?
panavision
QUOTE(T.rac3Er @ 4 Oct 2012, 15:44)
5. am auzit ca la unii le sare pe benzina la astfel de turatii, ceea ce nu e bine. adica instalatia nu e chiar ok sau ecu ei nu m-ar atrage pe mine. sau set-up in ecu gpl e defectuos, si atunci montatorul e de 2 lei
*



Faptul ca "sare" pe benzina este un feature si nu un bug. E posibil ca si modelul tau de BRC sa aibe aceasta optiune, doar ca nu este activata. Se seteaza un prag la o anumita valoare a turatiei si a senzorului MAP, iar cand cele 2 conditii sunt indeplinite (si doar pe perioada cand sunt ambele indeplinite) se trece pe benzina. Acest lucru este recomandat pentru protejarea supapelor, deoarece temepratura de ardere pe gaz este mai mare decat pe benzina. Practic trecerea pe benzina se face doar la un mers sportiv in turatii mari. De exemplu la un prag setat de 4500rpm si 980 senzorul MAP, daca esti in acceleratie cu pedala la fund, peste 4500rpm trece pe benzina, dar daca mergi constant cu 4500rpm, sau chiar peste, ramane pe gaz.
T.rac3Er
la un motor aspirat pe benzina daca ajungi la 5000 rpm chiar ai nevoie de ce e acolo. eventual vreo depasire. nu stiu cum e trecerea de pe gaz pe benzina, si nu cred sa fie ceva smooth.
anyway...daca se poate programa in ecu instalatiei atunci e ok.

panavision
Daca instalatia de gaz a fost setata cum trebuie nu simti nimic la trecere. Trecerea se face treptat. Fie 2 cilidri la un ciclu de ardere si apoi ceilalti 2 sau cate un cilindru la cate un ciclu (in functie de modelul instalatiei). Iar apropo de ce zici tu la 5000rpm, asa cum am zis si mai devreme, cand esti intr-o depasire cu pedala la fund trece in benzina, dar daca esti pe autostrada (in Germania, nu la noi), poti sa mergi la 5000rpm dar pe gaz.
ssilviu
QUOTE(T.rac3Er @ 5 Oct 2012, 11:54)
si nu cred sa fie ceva smooth.


Deci nici măcar din auzite nu vorbești. Din crezuri. M-am lămurit. smile.gif Oricum, panavision ți-a explicat foarte bine. Aș vrea doar să mai adăuag că un asemenea feature, pornind de la premiza că mai și treci peste 4500 rpm din când in când, îți face să dispară nevoia de a mai trece tu pe benzină manual din când in când.
speedman
La mine este reglata sa treaca pe benzina la 6000 rpm, initial fusese reglata la 5000 rpm. Am tomasetto stag 200, consuma ok in oras, ce nu imi place este faptul ca atunci cand este f cald afara si merg 10 minute, mai fac o pauza 5 minute, iar pornesc se intampla sa nu o ia din prima, ai impresia ca ramane pe gaz... mi au schimbat plamanul pe garantie si degeaba, au pus laptop ul pe ea si tot nu am rezolvat pb. Daca motorul apuca sa se raceasca nu mai face figuri, la fel in perioada rece nu am probleme, doar vara si nu mereu, din cand in cand dar este suficent sa te scoata din sarite
T.rac3Er
dap, am fost foarte grabit sa sar la concluzii. my bad.

multumesc de informatie colegul panavision. meriti up.gif pt atitudinea fata de colegul ingorant
addi712
Baieti,am o mare problema..saptamana trecuta am montat GPL`u pe masina,mai exact o instalatie Tomasetto stag 4.Nu prea am mers zilele astea foarte mult cu ea dar ieri am fost am bagat benzina(cat sa fie peste linia de jumate) si full gaz.Azi am plecat la tara,110 km dus si 110 km intors...la intoarcere cand m-am uitat la acul de la benzina era mult mai putin de linia de jumate,ca si cum as fi mers doar pe benzina..si mi s-a parut foarte ciudat :| ..si dupa ceva timp..cand mai aveam 40 km pana acasa mi s-au auzit niste beep`uri 2 lungi si unu scurt(cred) ca am apas repede pe butonul B/G ca ma enerva si dormea cineva in masina.M-am uitat acum si in cartea care mi-au dat-o ei si scrie ca inseamna "interval de service depasit-trebuie mers la service pentru inspectia periodica"..maine ma duc acolo sa vad poate o rezolv.
ssilviu
Mdea, e normal să scadă. Din păcate, din motive pe care nu mi le pot explica, Meganu nu știe să citească cât are in rezervor de fiecare dată când dai drumul la motor. Citește o dată, și pe urmă scade din ce a citit, benzina calculata de ECU ca a fost folosita de injectoare. Și asta afiseaza. Daca ai rezervorul plin, atunci, cand acul ajunge la jumtate, se va face o noua citire si revine la cat e normal. Cand scande sub jumtate, vei ajunge cu acul pe zero si atunci iar citește și revine. Cand insa ajungi sa ai sub vreo 10 litri, scade la zero si acolo ramane.
panavision
Exista dispozitiv de resetare nivel carburant pentru megane 2. Se gaseste la bursa.

La Renault sistemul este gandit in felul urmator: nivelul de benzina din rezervor nu scade, dar totusi motorul functioneaza. Atunci tabloul de bord considera ca este stricata sonda de nivel si aproximeaza nivelul din rezervor pe baza informatiilor despre consum de la ECU. Mai exact pe bord scade nivelul de benzina, chiar daca masina functioneaza pe gaz. Cu dispozitivul de resetare, la fiecare pornire de motor, nivelul de carburant indicat va fi cel corect.
DanCVA
Recomand si eu dispozitivul de care zice Panavision. Am montat dispozitivul de la mike12, saptamana trecuta, in ziua in care am pus instalatia de GPL.

In alta ordine de idei am fost foarte reticent in a monta GPL pe masina mea si am zis ca pana nu vad un motor care sa functioneze suficient de lunga perioada nu o sa-mi montez. Colegul Panavision a facut mai mult de 120.000km cu GPL, dar eu tot am fost reticent ca nu vazusem montata instalatia pe 1.6 16V. Am condus masina lui mike12 si m-am convins sa merge la fel ca pe benzina.
Am pus pe a mea GPL, am reglat-o sa treaca pe benzina la 4500rpm si trage fix la fel ca inainte.
bob737
am si eu o mica nedumirire; daca spuneti ca va consuma megane-ul 9% extraurban cu gpl (mi se pare enorm), cat va consuma inainte pe benzina? In oras pe gpl/benzina cat va consuma?
legat de siguranta buteliei, in caz ca va loveste cineva in spate mai zdravan, nu exista riscuri?
ssilviu
La o instalație ok, consumă cu 15% mai mult decât pe benzină. Asta inseamnă că ar fi un consum pe benzină de 7,8. La un 6,5 ar veni vreo 8 litri pe gaz. Poate chiar mai putin. La un 3 lei litrul, inseamnă 24 de lei. Adică un diesel echivalent ar trebui să scoată sub 4 la sută. Destul de greu.
bob737
sincer, mi se pare mai buna ideea benzina + gpl decat diesel. la cat a ajuns benzina si la un consum de ~17 in oras ma bate serios gandul sa trec pe gaz, mai ales ca vreau sa pastrez mai mult masina. singura chestie care ma retine ar fi siguranta.
panavision
Ai mai jos cateva teste in materie de siguranta facute pe masini cu GPL. Cred ca imaginile vorbesc de la sine.


https://www.youtube.com/watch?v=RPe1W0xWyAU

https://www.youtube.com/watch?v=KYwERH1PpOk

https://www.youtube.com/watch?v=7fVN-AEqz6c
bob737
tocmai am citit si eu diferite materiale; se pare ca o masina echipata doar cu LPG (deci fara rez de benzina sau motorina) e mai sigura decat o masina standard. voi studia problema si voi baga lpg pt oras; afara imi consuma la 120km/h 7-7,2%, de asta v-am intrebat cat consuma megane-ul pe benzina.
thekid
Mike12 imi poti spune si mie ce dispozitiv e ala pentru resetarea nivelului de carburant. Sau daca ai tu cum pot intra in posesia unuia... Merci. PS: nu pot da pm daia am scris aici!
nicubortosu
Buna ziua. Am 1 Megane2.2 si vreau sa pun si eu instalatie de gaz.Daca ma puteti ajuta si pe mine cu un sfat:
CE FEL DE INSTALATIE SA MONTEZ.
ce marca este mai buna si citeva sfaturide care sa tin cont atunci cind o montez.
Va multumesc anticipat.
audiofilu'
Motor F4Rt 2.0T 125kW de pe Laguna 2. Oferta de instalatie GPL Landi Renzo 2700 lei cu rezervor toroidal. Masina are 7 ani si 107000km, anul asta am facut doar 7000km aproape toti urban. Consumul mediu de benzina pe 4000km a fost de 12%... Am citit primele 5 pagini si va intreb daca ati face asa ceva pe acest motor (sa nu fie probleme de functionare).
ssilviu
Nu ar fi probleme. Din păcate, dacă faci doar urban, iarna nu prea faci economie, nu prea apucă să treacă pe gaz.
audiofilu'
Am garaj, teoretic pleaca de la 10 grade. Nu sunt masini pe inkectie la care pornirea se face pe gaz direct? Socrul meu are o Corsa cu GPL din fabrica si daca omopreste pe gaz porneste pe gaz, nu e conditionat de nimic.
dr.nils
Am pus si eu GPL in sfarsit.
Am ales o instalatie Landi Renzo, rezervor toroidal 59 litri
Montajul s-a facut la Vernesti, Buzau in urma muuuutor "investigatii" pe net unde am auzit numai de bine.
Au lucrat foarte ingrijit, durata vreo 6 ore.
Pana acum foarte multumit, diferenta de putere este insesizabila cel putin pentru mine, chiar si acum iarna trece destul de repede pe gaz, maxim 1 km sau in stationare in 5-7 minute la relanti.
Am totusi o nelamurire in legatura cu rezervorul, el fiind de 59 l, nu am reusit sa bag decat maxim 42 l dupa golitre completa, stiam ca ar trebui sa intre 80%din volumul lui adica 47 l, mi se pare cam mare diferenta.
La voi ce procent din rezervor se umple?
DanCVA
La mine cand clipeste ultimul led de nivel ii pun pana la plin cam 35 de litri.
mike12
Si eu tot rezervor de 59 litri am si imi intra 47 ... 48 litri cand e goala complet. Mai fa cateva plinuri si vezi dupa cum e treaba si incearca sa bagi gaz de la alta pompa.
audiofilu'
Si eu tot la Vernesti as fi vrut sa fac (daca as pune) insa am gasit la mine in oras, ma duc pana la ei sa vedem locatia si cum se prezinta personalul muncitor. E mai ieftin cu vreo 3-400 lei fata de Vernesti pentru aceeasi instalatie.
Acum: BRC sau Landi Renzo?
mike12
BRC si mergi la Vernesti, baietii lucreaza cu simt de raspundere + ca trebuie facute reglajele cum trebuie pe motorul care il ai tu, nu in bataie de joc. Eu am BRC pe 1.6 de care sunt foarte multumit, mai sunt destui pe forum care au pe 1.6, 2.0 chiar si pe 2.0T (este si in galeria lor de poze pe site).
audiofilu'
Am vazut galeria de imagini dar eu am alta dilema: pe langa ECU masinii am si Unichip si nu stiu cum ar lucra instalatia de GPL in cazul in care aleg harta optimizata... Apoi diferenta de pret fata de Vernesti e de cca 300 lei pentru acelasi produs 9la mine in oras) si pentru Landi Renzo si cum BRC e mai scump probabil cu pana in 3500 lei voi achita si nu stiu daca devine rentabil...
mike12
Ecu de Gaz isi modifica parametrii dupa ECU masinii tu avand Unichip ar trebui sa nu fie probleme, dar cel mai bine este sa vorbesti direct cu un reprezentant tehnic de la ei si sa vezi ce si cum.
In cazul in care nu va merge probabil vei folosi gaz doar pe harta normala cand dori sportivitate ti-o comuti pe harta cealalta si comutare manuala pe benzina.
Diferenta de pret o face calitatea montajului ,care eu zic ca merita si iti pot confirma cam toti care au ajuns pe la ei, acum nu stiu cum lucreaza cei de la tine din oras , dar la noi in Bucuresti cei care monteaza sunt numai "meseriasi". Pe megane 2 am vazut cateva de te miri cum au trecut RAR-ul la cum au fixat butelia in porbagaj.
audiofilu'
Asa am banuit si eu: stock cu 170cp merge si pe GPL insa daca trec pe harta de 200cp (care e inscrisa in Unichip) atunci va trebui sa folosesc benzina.
Galeria celor din Vernesti arata un atelier aerisit, ordonat care inspira incredere. Si parerile multor forumisti sunt favorabile lor. Cat despre astia de la mine din oras nu pot sa spun nimic insa in mod cert s-ar fi auzit daca erau buni... Pana nu ma duc sa vad macar ce oameni lucreaza acolo si cum arata atelierul nu misc un pai.
dr.nils
Am mai facut cateva (vreo 3) plinuri la rezervorul meu de "59 litri" si mi-au intrat de la gol complet la plin de 2 ori cate 43 l si o data 45 l. Pompe diferite.
Inteleg ca ar trebui sa "incapa" 47 l adica 80% din volumul rezervorului. Stiu ca nu e un capat de tara dar mi se pare ciudat sa intre atat de putin..
Sa fie oare din cauza frigului modificarea de volum a rezervorului?! Atat de mare?!
In rest merge super, sa nu mai vorbesc de chetuielile mult mia mici
La voi cum e?
mike12
Rezervorul e inclinat loc roatii de rezerva catre bancheta si 2..3 litri tot iti mai raman in el , chiar daca tie nu iti mai merge pe gaz (adica gol) , 43 ... 45 litri e foarte ok la umplere, tinand cont si de diferenta de temperatura. Tot asa imi intra si mie.
audiofilu'
Nu e cam zgomotos motorul cand functioneaza pe GPL? Nu se aud cam tare injectoarele de gaz la relanti?
nicubortosu
Salut. Ma puteti ajuta cu un sfat?????
Care instalatie este mai buna si la ce preturi???
BRC sau LANDI RENZO
La ce firma i-mi recomandati sa ma duc, mentionez ca sunt din Curtea de Arges
TCosmin
Eu recomand BRC, sunt sceva mai scumpe dar stabile, nu prea ai traba cu ele.
Montajul l-am facut in Pitesti (stau in Bucuresti) pt ca a fost mai ieftin, dar ulterior mi-am dat seama de diferentele de montaj. Cere mai multe oferte si orienteaza-te. Cel mai bine ar fi la Buzau.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.