Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages  1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Accidente, Rasturnari

negrutza
post 6 Mar 2010, 16:08
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 62
Joined: 8 March 09




Am cautat peste tot insa se pare ca nu exista vreun topic cu asa ceva.
Din pacate anul acesta l-am inceput foarte prost.La doua zile dupa revizia de an am plecat la Iasi din Braila si pe E 581 m-am rasturnat cu masina.
A fost ca un vis urat.Din fericire nici eu nici sotia nu am patit nimic. Vajnicul drum european era plin de gheata si am pierdut aderenta (lipsa unui ESP spune totul), masina a fugit de fund si nu am mai reusit sa o redresez desi viteza de rulare era de cca 50km/h. Poate si lipsa de experienta sa fi contribuit la asta.
Oricum daca nu ajungeam in sant ajungeam sub TIR-ul care mai avea un pic si intra peste mine, si care nici nu s-a sinchisit macar sa opreasaca desi e greu de crezut ca nu m-a vazut dandu-ma peste cap.
Una peste alta Clio e o masina care face toti banii, ca atat eu cat si sotia am ramas cu capul in jos spanzurati in centuri(airbag-urile nu au sarit) si am iesit fara probleme din ea.
Rasturnarea a fost laterala pe partea soferului.Am sunat imediat la Renault Asistenta care m-au intrebat daca am rotile pe carosabil.La auzul vestii ca sunt cu rotile in sus si-au cerut scuze ca nu ma pot ajuta si mi-au zis sa caut o macara intrucat ei au o platforma cu troliu si nu pot face nimic.
Noroc insa cu ceilalti participanti la trafic care au oprit imediat si (mii de multumiri tuturor) au sarit cu totii si am intors masina la loc si am urcat-o din nou pe carosabil.
Am sunat la ASIBAN unde am CASCO (abia pe 25.03.2010 faceam primul an).
Tipul de acolo mi-a zis ca trebuie sa merg musai la politie sa fac o constatare.
De unde politie? Abia in BARLAD am mers la sectia de politie unde m-au pus evident sa suflu in fiola si apoi m-au intrebat ce caut acolo la ei ca e treaba asiguratorului. Apoi politistul (jos palaria) a cerut sa vorbeasca personal cu tipul de la asigurari si in final am intrat la loc, am dat o declaratie cu toate alea, desene, etc, si mi-a eliberat un certificat de reparatie.
Acum cei de la ASIBAN m-au chemat abia luni la constatare.Pana atunci am dus-o intr-un garaj.
Cum trebuie procedat cu cei da la asigurari? Ca acum nu mai e ASIBAN ci GROUPAMA parca.
Masina ca daune, are cupola lovita si infundata, parbrizul spart, usa de la sofer un pic botita si oglinda partea stanga rupta.
O sa ma omoare cred cu franciza ca am CASCO pe 10 ani, durata creditarii la BRD si mi-au trecut franciza 1% din valoarea masinii.


--------------------
Renault Clio III 2008 - 1,5 dci 70 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
G L G
post 6 Mar 2010, 16:24
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 359
Joined: 25 July 08
From: CONSTANTA




Dupa cum reiese din cele povestite masina se poate deplasa? Mergi la inspectorul de daune sa iti faca constatarea si daca mai trebuie ceva te informeaza ei. Ia la tine toate actele care le ai de la masina si daca ai ceva fotografii de la locul accidentului e bine. Nu stiu cum se misca cei de la Braila. La aceeasi firma am si eu asigurarea. Nu am avut decat bara de inlocuit si aripa de vopsit , au durat 3 zile sa vina piesele si doua zile vopsitul si schimbatul barei.


--------------------
RENAULT CLIO 3; - CT O6 XXX 2007 / Dinamique 1,5 DCI; clima; MP3.
http://www.youtube.com/watch?v=Oxtr1EOfZig
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
negrutza
post 6 Mar 2010, 17:50
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 62
Joined: 8 March 09




Masina merge, am venit cu ea pe roti pana acasa. Motorul, cutia, directia, franele si restul echipamentelor nu par sa aiba daune. Nu am stiut insa ca dupa ce am intors-o trebuia sa o mai las vreo 10 min. inainte sa o pornesc sa nu aiba cumva ulei in capul pistoanelor, insa "la cald" cand toti trageau sa ma scoata de acolo nu am mai gandit si am pornit-o.
Poze am facut doua cu telefonul dar pe drum unde m-am oprit, la fata locului, sincer nu m-am gandit pur si simplu, desi acum pare logic sa o fi facut, dar in acele momente de deruta.......
Inspectorul de daune care anul trecut mi-a facut CASCO, si cu care am vorbit azi la tel. a realizat la final cine sunt si mi-a spus ca-i pare rau dar el a plecat de la ASIBAN si ca trebuie sa merg luni dimineata la ei, ca azi (sambata nu e nimeni).
Oricum am citit in contract ca platesc oricum franciza la fiecare dauna, desi unii spun ca la prima nu.
Si termenul e de 48 de ore. Mi-e teama insa ca ma vor trimite la BARLAD la politie inapoi pentru restul de documente, pe care eu le-am cerut politistului dar pe care nu mi le-a dat motivand ca trebuie sa ramana la el restul.
Peste toate, ma intereseaza daca o mai pot repara in siguranta, cat va dura si cat ma va costa. Multumiri celor care au raspuns atat de prompt.
Cat despre cauciucuri, nu va ganditi ca cele de iarna nu pierd aderenta pe gheata.
Ele sunt pentru zapada, nu pentru gheata, unde patinezi mai ceva decat Katarina Witt. ESP-ul e cel care daca l-as fi avut poate ma readucea pe traiectorie si nu m-ar fi lasat sa ma rasucesc.


--------------------
Renault Clio III 2008 - 1,5 dci 70 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
G L G
post 6 Mar 2010, 21:30
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 359
Joined: 25 July 08
From: CONSTANTA




Plata francizei e in functie de ce scrie in contract. Si la mine era specificat in contract si am platit-o chiar daca in momentul efectuarii reparatiei societatea facea contracte fara franciza. Teoretic nu ar trebui sa ceara documente de la politie. Eu am folosit asigurarea pentru a nu sta dupa asiguratorul celui care m-a lovit. Avea masina inmatriculata in Germania si am folosit cartea verde completand formularul de constatare amiabila, celalalt recunoscandu-si vina. Cu toate ca dauna a fost cu regres, deci si-au recuperat banii la inoirea politei au spus ca nu mai beneficiez de reducere ca am folost polita. Daca incearca sa o lungeasca insista ca nu ai ce acte sa mai aduci de la Barlad. Una peste alta bine ca nu ati patit voi ceva ca fiarele se repara. Numai bine.


--------------------
RENAULT CLIO 3; - CT O6 XXX 2007 / Dinamique 1,5 DCI; clima; MP3.
http://www.youtube.com/watch?v=Oxtr1EOfZig
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
negrutza
post 7 Mar 2010, 16:30
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 62
Joined: 8 March 09




Asa e.... bine ca nu am patit nimic, asta in final e ceea ce conteaza ca masina....poate o sa-i dea de cap.
Maine merg la constatare si revin cu detalii.
Multumesc pentru suport.


--------------------
Renault Clio III 2008 - 1,5 dci 70 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
negrutza
post 9 Mar 2010, 10:04
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 62
Joined: 8 March 09




Am revenit cu ceva detalii despre accident. Am fost ieri (08.03.2010) la GROUPAMA (fost ASIBAN, acum o increngatura intre ASIBAN, BT ASIGURARI si OTP GARANCIA) unde mi s-a facut constatarea, declaratii, poze, si am avut noroc ca au luat de baza certificatul de reparatie emis de politia Barlad si nu mi-au mai cerut nimic altceva.
Apoi am mers dupa amiaza la Centrul de daune Renault (ca masina este inca in garantia Renault) unde au facut constatarile dar tot asa pe fuga, nu au mai urcat-o pe elevator desi inginerul de la Renault dorea acest lucru.
Au zis ca o sa taie cupola si o vor inlocui pe toata, insa vor face ceva constatari ulterioare dupa ce vor decupa. Eu am cerut o verificare si la motor pentru ca a stat totusi 20 min intoarsa si a curs putin ulei din motor pe la joja, iar tipul de la Renault ar vrea si o geometrie. Una peste alta valoarea estimata asa la prima vedere ar fi de 100 de milioane cu cupola, reparat usa pe stanga, oglinda pe dreapta, parbrizul, dar oricum suma se va mai mari dupa constatarile ulterioare.
Partea mea e evident franciza care este de 1% din valoarea asigurata adica vreo 5,3 milioane.
Si acum stau si ma gandesc cum totusi a fugit de fund in halul asta desi are pe ea EBD si ABS. Totusi un ESP face toti banii, dar acum asta e.Nu am ce sa-i mai fac.


--------------------
Renault Clio III 2008 - 1,5 dci 70 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aleksanders
post 9 Mar 2010, 10:07
Post #7


.


Group: Members
Posts: 2.976
Joined: 6 November 07
From: ...




si tu accepti sa iti taie cupola sa o schimbe? de ce nu ceri dauna totala


--------------------
. . - . .
....
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotty
post 9 Mar 2010, 10:39
Post #8


fagocer™ haituit


Group: Members
Posts: 4.627
Joined: 20 August 07
From: oriunde vreti voi....




pe motiv ca?


--------------------
Private Spice Member
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
negrutza
post 9 Mar 2010, 11:30
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 62
Joined: 8 March 09




QUOTE(aleksanders @ 9 Mar 2010, 10:07)
si tu accepti sa iti taie cupola sa o schimbe? de ce nu ceri dauna totala
*




La o evaluare a daunei de cca 100 de mil. nu cred ca se poate sa cer dauna totala.
Si oricum la dauna totala eu pierd caci masina e a bancii pana ce o achit in 10 ani.
Banca va dori sa-si recupereze banii iar eu voi ramane fara nimic, doar cu ratele achitate pe un an......


--------------------
Renault Clio III 2008 - 1,5 dci 70 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
George Paul
post 9 Mar 2010, 12:00
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 431
Joined: 6 May 07




@negrutza :

Ai pierdut aderenta… cum, in curba? Poti descrie sumar?


--------------------
Renault Clio III 08.2007/Dynamique/1.4/3 usi
Iudelor '89-azi:

Cine-au îndragit strainii
Mânca-i-ar inima cânii,
Mânca-i-ar casa pustia
Si neamul nemernicia.

Cititi ''Doina'' - Eminescu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
negrutza
post 9 Mar 2010, 13:11
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 62
Joined: 8 March 09




QUOTE(George Paul @ 9 Mar 2010, 12:00)
@negrutza :

Ai pierdut aderenta… cum, in curba? Poti descrie sumar?
*



Aderenta am pierdut-o dupa curba in momentul in care incercam sa revin pe banda de circulatie, intrucat in curba, TIR-ul care venea din sens opus depasise binisor banda de mijloc si venea cam peste mine, asa ca am tras mai mult spre marginea drumului.
Ideea a fost ca am iesit cu bine din curba insa cand am redresat chiar nu mai stiu ce a fost ca a fugit instantaneu de fund, am bracat volanul invers, am revenit de o parere si apoi m-am intors invers, aproape in loc, intrucat am cazut de pe sosea in lateral cu fata spre sensul de unde veneam.
Evident ca am ciupit si un pic frana insa am luat repede piciorul de pe ea.Nu am mai apucat sa fac frana de motor.A fost mult prea rapid.Poate ca fara sa-mi dau seama am franat mai tare desi ca timp am franat foarte putin.Ce-mi amintesc cu precizie e faptul ca ABS-ul nu a mai actionat, cel putin nici nu l-am auzit si mai ales nu l-am simtit.

This post has been edited by negrutza: 9 Mar 2010, 13:15


--------------------
Renault Clio III 2008 - 1,5 dci 70 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
M i h a i
post 9 Mar 2010, 16:17
Post #12


_______________________


Group: Members
Posts: 5.669
Joined: 12 September 06




QUOTE(aleksanders @ 9 Mar 2010, 11:07)
si tu accepti sa iti taie cupola sa o schimbe? de ce nu ceri dauna totala
*


blink.gif ce treaba are taiatul cupolei cu dauna totala..daca nu depaseste suma respectiva, nu este dauna totala... daca tie iti pica un turture de ex..pe cupola..si il gasesti pe bancheta spate...lung si frumos...il vezi cum se topeste tongue.gif ..crezi ca este dauna totala?


--------------------
------ ------ ------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aleksanders
post 9 Mar 2010, 16:22
Post #13


.


Group: Members
Posts: 2.976
Joined: 6 November 07
From: ...




daca taierea cupolei implica si elementele de rezistenta atunci eu afirm ca este dauna totala


--------------------
. . - . .
....
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rtBK
post 9 Mar 2010, 16:30
Post #14


Unique like everyone else


Group: Members
Posts: 3.955
Joined: 19 January 08
From: Bucuresti




daca zici ca ai ciupit frana nu prea avea cum sa intre abs-ul. stiu ca mi s-a sters mesajul anterior... un sfat dupa o experienta ca asta ar fi verificarea anvelopelor constant. uzura, presiune si pentru ce anotimp sunt.

This post has been edited by rtBK: 9 Mar 2010, 16:31


--------------------
Renault Clio 4GT Line 2017

Trek Valencia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotty
post 9 Mar 2010, 16:35
Post #15


fagocer™ haituit


Group: Members
Posts: 4.627
Joined: 20 August 07
From: oriunde vreti voi....




taierea cupolei nu implica afectarea niciunui element de rezistenta...de decupeaza din punctele de sudura din fabrica,se pune la loc tot in punctele alea si gata....


--------------------
Private Spice Member
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aleksanders
post 9 Mar 2010, 16:37
Post #16


.


Group: Members
Posts: 2.976
Joined: 6 November 07
From: ...




atata timp cat a fost afectat si parbrizul nu cred ca e asa de simplu


--------------------
. . - . .
....
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotty
post 9 Mar 2010, 16:38
Post #17


fagocer™ haituit


Group: Members
Posts: 4.627
Joined: 20 August 07
From: oriunde vreti voi....




poate parbrizul s a spart de la o piatra....


--------------------
Private Spice Member
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
negrutza
post 9 Mar 2010, 19:09
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 62
Joined: 8 March 09




Renault_rasturnat2.jpg ( Size: 439.04k ) Number of downloads: 606
Renault_rasturnat.jpg ( Size: 453.21k ) Number of downloads: 669
QUOTE(aleksanders @ 9 Mar 2010, 16:22)
daca taierea cupolei implica si elementele de rezistenta atunci eu afirm ca este dauna totala
*


Sincer, nu stiu daca inlocuirea cupolei implica afectarea vreunui element de rezistenta.L-am auzit insa pe cel de la Renault ca se pare ca au fost afectate traversele superioare - care or fi alea - si ca vom vedea mai multe dupa decupare.
Parbrizul nu s-a spart de la nici o piatra, pur si simplu a cedat sub greutatea masinii cand m-am rostogolit peste el si partea fata a cupolei.
Adevarul este ca nu stiu daca va mai iesi ca lumea, desi multe pareri sunt ca va iesi ca noua.
Cauciucuri ....... sincer, nu aveam de iarna, le aveam pe cele cu care mi-a fost livrata masina acum un an, presiunea nu era cea maxima, erau un pic mai lasate, iar in ceea ce priveste uzura - am 9700 km.
Am sa atasez doua foto cu masina.


--------------------
Renault Clio III 2008 - 1,5 dci 70 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rtBK
post 9 Mar 2010, 19:25
Post #19


Unique like everyone else


Group: Members
Posts: 3.955
Joined: 19 January 08
From: Bucuresti




nu pare asa grav, traversele le simti daca apesi pe plafon din interior ( nu cred ca au fost afectate )


pe viitor incearca sa faci un efort in privinta anvelopelor pe timp rece... scapi de neplaceri extraordinare.

This post has been edited by rtBK: 9 Mar 2010, 19:27


--------------------
Renault Clio 4GT Line 2017

Trek Valencia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
negrutza
post 9 Mar 2010, 19:43
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 62
Joined: 8 March 09




Daca-mi mai fac cei de la Renault masina, sigur la anul voi lua masuri sa-mi iau anvelope de iarna, am citit topicul cu anvelope si am bagat la cap.
Credeti insa ca daca este gheata pe jos, nu te rasucesti si cu cele de iarna?
Cred ca ideea de baza era sa fi putut sa o fi comandat cu ESP si TC.
Am vazut (tarziu, ce-i drept) ca sunt si modele dotate cu ESP si ASR.
Rugamintea mea ar fi daca ar sti cineva cu mai multa experienta sa ne explice cum anume ar trebui sa reactionezi la o astfel de derapare laterala si daca se mai poate face ceva sa nu iesi in decor cum am patit eu.Asta discutand la o echipare standard doar cu EBD,AFU si ABS.
Timpul de reactie e oricum foarte scurt (va spun pe pielea mea) si ar fi interesant sa aud ceva opinii.


--------------------
Renault Clio III 2008 - 1,5 dci 70 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rtBK
post 9 Mar 2010, 20:05
Post #21


Unique like everyone else


Group: Members
Posts: 3.955
Joined: 19 January 08
From: Bucuresti




cu abs-ul pe gheata e mai ciudat, dar in conditii normale daca vrei sa il folosesti corespunzator trebuie sa apesi frana pana la capat si sa virezi in directia in care vrei sa se duca masina ( sa eviti obstacolul )


cu anvelopele de iarna derapezi pe gheata, dar nu asa rau.

filmuletul de mai jos iti poate explica mult mai bine decat mine


This post has been edited by rtBK: 9 Mar 2010, 20:08


--------------------
Renault Clio 4GT Line 2017

Trek Valencia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hellcat
post 9 Mar 2010, 20:45
Post #22


FrontYard Motorsport


Group: Moderatori
Posts: 5.628
Joined: 25 April 04
From: Dieppe




QUOTE(negrutza @ 9 Mar 2010, 20:09)
Adevarul este ca nu stiu daca va mai iesi ca lumea, desi multe pareri sunt ca va iesi ca noua.
*



Va iesi bine masina, stai linistit. Oricum toata intamplarea e cu happy-end, daca se poate spune asa ceva. wink.gif
In sezonul rece, iti spun din experienta, e bine sa nu te lasi surprins de diferitele conditii climaterice si cele propriu-zise de pe sosea. Trebuie sa sofezi mult mai activ.
Spre exemplu, in varful unei pante e de asteptat sa intalnesti mai mereu gheata, pentru ca apa din zapada topita traverseaza invariabil soseaua.
In cazul incidentului tau, eu cred ca totul a pornit de la o anume bruscare a directiei in momentul intalnirii cu tirul (sa-i zicem corectie a traiectoriei), fapt ce a declansat restul evenimentelor.


--------------------
Renault Clio bicorp 1.4 16v 2002 expression
Commencal Premier HD1
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MMVI
post 9 Mar 2010, 20:57
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 611
Joined: 4 April 06
From: Ilfov




daca era gheata chiar si cu anvelope de iarna ai fi derapat, iar clio este mai greu pe puntea fata (cel putin asa simt eu masina) si spatele derapeaza (fuge) foarte repede

nu ca as eu vreu expert dar daca tot ai cerut un sfat: in situatia in care te-ai aflat eu probabil as fi franat, desi nu prea ma impac cu ABS-ul, aici ar fi atenuat din tendinta masinii de a se rasuci


--------------------
renault clio III - B-xx-ELF 2007 1.6 16V dynamique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rtBK
post 9 Mar 2010, 21:04
Post #24


Unique like everyone else


Group: Members
Posts: 3.955
Joined: 19 January 08
From: Bucuresti




eu zic ca nu ar fi derapat si chiar am motive sa cred asta. na belea... poti sa ma contrazici?


--------------------
Renault Clio 4GT Line 2017

Trek Valencia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MMVI
post 9 Mar 2010, 21:33
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 611
Joined: 4 April 06
From: Ilfov




numai ca sa te oftici te-as contrazice biggrin.gif dar prerea mea este ca este bine sa tragem niste concluzii folositoare si nu ceva de genul: "aveai cauciuce de iarna egal 100% scapai"
mai sunt oameni care ar putea lua de bun sfatul tau, pentru ca au cauciuce de iarna, si sa uite sa adapteze viteza la conditiile de drum si sunt mai periculosi decat unu` cu dacia 1310 si pneuri de vara

eu am dat si o posibila explicatie, stii tu... clio mai greu undeva


--------------------
renault clio III - B-xx-ELF 2007 1.6 16V dynamique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
negrutza
post 9 Mar 2010, 21:46
Post #26


Membru incepator


Group: Members
Posts: 62
Joined: 8 March 09




O clipa, nu cred ca s-a inteles prea bine, de franat am franat, insa un timp scurt.
Masina a intrat in derapaj cred, intr-adevar atunci cand am virat sa revin pe banda, insa mie mi-a lasat impresia ca frana asa scurta cum a fost, a inrautatit iremediabil situatia.Deci daca franam pana la capat nu cred ca se imbunatatea ceva, eram dus de pe traiectorie oricum.
Si da, masina e foarte usoara de spate si are tendinte incontrolabile de a se rasuci si de a derapa lateral.
Stiu de la un inginer de la ei ca tipul CLIO 1 si 2 erau initial mai inalte in spate insa pierdeau aderenta tare de tot in curbe si atunci au adus acel retus care le-a facut atat de incomode pentru pasagerii din spate.
Asa ca revenirea la confort, desi s-a facut cu marirea distantei dintre axe, a avut ca rezultat la CLIO3 aceasta "nesiguranta " in viraje.
Poate gresesc dar mi-amintesc ca inainte de a-mi cumpara acest CLIO am cautat pe forum si am gasit opinii care clamau acest aspect.
Una peste alta cele 5 stele castigate la siguranta de CLIO3 sunt meritate insa e mai bine sa nu ajungi sa-i crezi pe cuvant, desi se pare ca uneori poti avea si astfel de necazuri. In loc de asta, mai bine ar fi marsat pe echiparea din standard cu ESP care nu e un moft ci o necesitate.


--------------------
Renault Clio III 2008 - 1,5 dci 70 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MMVI
post 9 Mar 2010, 21:58
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 611
Joined: 4 April 06
From: Ilfov




am inteles ca ai franat la inceput dar eu as fi continuat fanarea in conditiile in care masina este echipata cu ABS si EBD. Cele doua sisteme nu vor face ca masina sa opresca mai repede sau pe o distanta mai scurta ci in conditiile in care pneurile pierd aderenta fac ca traiectoria masinii sa fie liniara sau eventual daca tragi de volan sa se indrepte in acea directie, dar nu foarte mult


--------------------
renault clio III - B-xx-ELF 2007 1.6 16V dynamique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AndreiMR
post 9 Mar 2010, 22:03
Post #28


Membru alfist


Group: Members
Posts: 3.828
Joined: 15 January 09
From: Pitesti




In situatia asta ESP-ul probabil ca ar fi facut diferenta,si nu ar mai fi ajuns masina in sant.Pacat ca la noi nici macar optional nu era,eu unul l-as fi luat fara indoiala.Spun asta pentru ca am experimentat pe propria piele o interventie salvatoare a ESP-ului cu o alta masina(o curba de viteza cu nisip pe o parte a drumului,masina a derapat dar a fost stabilizata de ESP).Asta e,bine ca nu s-a lasat decat cu pagube la masina,si nici alea iremediabile.


--------------------
2018 Mazda 3 G120 Challenge
2015 Land Rover Discovery Sport TD4 SE
2008 Mazda 2 TE
EX: Clio III dci Dynamique/Mazda CX-7 Revolution/ Alfa Romeo 159 2.4 jtdm
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
negrutza
post 9 Mar 2010, 22:17
Post #29


Membru incepator


Group: Members
Posts: 62
Joined: 8 March 09




SA INTELEG CA NU EXISTA TOTUSI ESP PE CLIO3?
Parca nu-mi vine sa cred, pentru ca avem totusi in bord pictograma numai ca la mine care nu am , nu e activa. Asa apare parca si in manualul de utilizare.
Sunt voci care afirma ca ABS pe gheata e mai periculos decat lipsa lui.
Totusi, fara nici un pic de aderenta parca ABS nu prea are multe de facut.


--------------------
Renault Clio III 2008 - 1,5 dci 70 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AndreiMR
post 9 Mar 2010, 22:24
Post #30


Membru alfist


Group: Members
Posts: 3.828
Joined: 15 January 09
From: Pitesti




Exista ESP pe Clio,dar nu in Romania.Cel putin nu acum un an,de exemplu,nu stiu daca la lansare era disponibil,ca la reno exista obiceiul sa mai scoata din echipamente in timp,ca sa mai scada preturile.Ar fi fost foarte util la o astfel de masina,usoara si cu ampatament destul de scurt,pentru ca e mai predispusa la rasucire.Pe gheata,si cu abs,si fara,situatia tot nasoala ramane.Parerea mea e ca totusi abs-ul nu are cum sa fie mai periculos,dimpotriva.Plus ca teoretic,datorita repartitiei fortei de franare ar trebui ca masina sa fie ceva mai stabila pe traiectorie.


This post has been edited by Synyster: 9 Mar 2010, 22:27


--------------------
2018 Mazda 3 G120 Challenge
2015 Land Rover Discovery Sport TD4 SE
2008 Mazda 2 TE
EX: Clio III dci Dynamique/Mazda CX-7 Revolution/ Alfa Romeo 159 2.4 jtdm
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages  1 2 3 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 31st July 2025 - 12:20
Dacia