Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages < 1 2 3 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Accidente, Rasturnari

AndreiMR
post 21 Mar 2010, 17:15
Post #61


Membru alfist


Group: Members
Posts: 3.828
Joined: 15 January 09
From: Pitesti




Cauciucurile de iarna doar pe fata sunt extrem de periculoase.Faptul ca pe spate ai aderenta muuuult mai mica duce exact la ce ai patit tu...


--------------------
2018 Mazda 3 G120 Challenge
2015 Land Rover Discovery Sport TD4 SE
2008 Mazda 2 TE
EX: Clio III dci Dynamique/Mazda CX-7 Revolution/ Alfa Romeo 159 2.4 jtdm
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tatimeu
post 22 Mar 2010, 11:53
Post #62


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.710
Joined: 6 September 06




frana de motor e recomandata in detrimentul pedalei de frana. Ceea ce ai patit tu se datoreaza faptului ca ai bruscat volanul. Exact in aceeasi situatie te aflai si daca foloseai frana poate ca derularea evenimentelor se petrecea chiar mai repede. Normal ca avand si cauciucuri nepotrivite pe spate fenomenul a fost agravat, dar exact la fel cred ca se intampla si daca apasai pedala de frana( cu anvelope de iarna pe toate rotile.


--------------------
renault/audi Megane III RS/Audi A4 2014/2019 benzinar/tractor 302/190 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crisolro
post 22 Mar 2010, 13:05
Post #63


Posts: 1.435.866


Group: Members
Posts: 1.884
Joined: 9 November 07
From: Bucuresti




iarna
1.frana de motor e sfanta
2. cauciucuri de iarna doar pe fata - e cea mai mare greseala; iti o incredere falsa!

aceste masini sunt recunoscute (se pare!) pt. ca le fuge fundu'; ori mai bine stai cu cauciucuri de vara pe toate 4 rotile, constientizezi ca mergi la risc si nu abuzezi de viteza si scapi decat sa te dai zmeu cu doar 2 cauciucuri de iarna puse pe fata

acu' sa nu intelegeti ca daca e sticla scapi cu alea de iarna pe 4 roti - nu, nu scapi! daca nu adaptezi viteza la conditii! si gumele de iarna nu te scapa 100% nici daca virezi brusc si intra masina in vrie - intra mai greu, da' intra si cu gume de iarna

This post has been edited by crisolro: 22 Mar 2010, 13:09


--------------------
Renault Clio IV Life 2015, 1.2 16V/75 cp - cu nr absolut normal Ford Ecosport 2018, 1.0 125cp
Daca vreodata ai impresia ca nu mai exista nimeni caruia sa-i pese daca mai traiesti, incearca sa nu platesti cateva rate la banca.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
negrutza
post 23 Mar 2010, 15:21
Post #64


Membru incepator


Group: Members
Posts: 62
Joined: 8 March 09




Intoarcerea la 180 de grade e mai rapida decat credeti. Si asta vorbind la viteze mici de 40-50 km/h cum a patit si S4b1n, daramite sa mai rulezi cu viteze mai mari....e sinucidere curata. Adaptarea vitezei e singura solutie, dar asta inseamna ca si in cazul meu sa mergi undeva la 20-30 km/h pe portiunile cu gheata. La mine rasturnarea s-a produs din cauza diferentei de nivel dintre sosea si camp, altfel ma intepeneam si eu in zapada si ieseam cumva.
Greaseala e intr-adevar una mare sa pui cauciucuri de iarna doar pe fata, pentru ca iarna nu de tractiune si viteza ai nevoie ci de aderenta la viraje si mai ales la franare.Iar eu cu cele de vara am fost candidatul ideal la ceea ce a urmat.
Frana de motor e bine sa o faci atunci cand mergi pe drum drept si nu executi manevre de virare pt. ca atunci apare acea diferenta de rotatie intre puntea spate si partea fata care se franeaza dependent de turatia motorului, iar gargarita asta de Clio3 fuge ca dracu de spate.
Sincer nu ma asteptam ca o masina proiectata la nivelul anului 2004 sa aiba asa o hiba, mai ales ca asta era un punct slab si la Symbol.Inginerii de la Renault se pare ca au investit "idei" doar in siguranta de dupa impact, nu si in partea de prevenire a unui astfel de fenomen.
Cand am facut drive-test-ul cu masina, tin minte ca dealerul chiar a insistat sa accelerez intr-o curba cam stransa, sa-mi fac o idee de aderenta si stabilitatea masinii, desi eu ma miram (ce-i drept nu cu voce tare) de ce insista cand masina nu are in dotare un ESP.

P.S. Mai am putin si fac 3 saptamani de cand ma tot amana astia de la APAN ca nu-mi vin piesele din Franta. Ce sa mai fac? Parca ar veni din Guatemala.Eu chiar i-am intrebat daca astia din Franta de la Renault mai produc masini cu cupola sau fac doar decapotabile, ca prea dureaza mult sa vina o cupola si o tapiterie.

This post has been edited by negrutza: 23 Mar 2010, 15:23


--------------------
Renault Clio III 2008 - 1,5 dci 70 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 23 Mar 2010, 16:01
Post #65


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




Mda...ar fi ok atunci daca masina ar avea 2 zgarieturi in rest intacta, iar pasagerii + soferul varza ?
Eu prefer sa bag adanc mana in buzunar si sa platesc reparatiile eventual sa cumpar alta (in cazul in care nu se mai poate face nimica cu fierul) insa eu sa ma stiu sanatos pe picioarele mele. Tocmai aia este ideea. Prin deformarea controlata, se dispia forta impactului. Mai stii masinile alea americane din anii 60 - 70 ? Eee tancurile alea, scapau aproximativ "ok" din accidente, insa observau cum dupa cateva ore / zile de la accident, mai dadea ortu' cate unul care era in masina respectiva... ca vb aia masina arata ok, insa inauntru tipul ala avea organele sita. blink.gif
Chiar asta este ideea. Sa nu le faca extra super solide.

Iar ESP-ul...poti spune ce vrei insa nu cred ca aveai sanse sa scapi mai altfel din situatia in care ai fost. Toate "minunile" astea tehnologice...chiar nu fac minuni. Este drept ajuta soferul - insa nu il inlocuieste.

Nu subestima legile fizicii. Era o vorba pe forum (nu mai stiu cine a spus-o) care se refera la faptul ca parintii si bunicii nostrii au condus, troace de Dacii si nu aveau nici un ESP si ABS si totusi conduceau corect si nu aveau accidentele din ziua de azi. (existau insa nu ca acuma),

This post has been edited by bubu782001: 23 Mar 2010, 16:16


--------------------
Renault Clio 3 - - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rtBK
post 23 Mar 2010, 16:31
Post #66


Unique like everyone else


Group: Members
Posts: 3.955
Joined: 19 January 08
From: Bucuresti




Pe vremea aia nici nu s-ar fi gandit la chestiile astea... cum de altfel sunt destui parinti si bunici care considera anvelopele de iarna marketing sau cum imi baga taicamiu faze de genul "dar de ce ai nevoie daca mergi linistit?"... niciodata nimeni nu se gandeste ca poate cel de langa noi greseste.


--------------------
Renault Clio 4GT Line 2017

Trek Valencia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 23 Mar 2010, 16:52
Post #67


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




Sunt de acord ca exista si ironia sortii cand o putem sa o patim si din cauza altuia INSA, tinand cont de faptul ca este IARNA, un condus preventiv (mai ales ca se stie ca iarna nu e ca vara) CRESTE sansa de evitare cu succes a unui incident. Spun asta din patanii proprii, si cum stiu pe pielea mea ce sa intamplat, nu are rost sa ma mint pe mine sau pe altii. Iarna se merge incet, nu se da talpa, nu se bruscheaza comenzile - mai ales frana si volanul.
Poti avea cauciucurile lu' peste prajit in ulei de masline... radmasa.gif asta nu te scapa daca nu respecti criteriile de mai sus. La fel o spun si despre ESP /ABS / TCS si alte elemente menite sa NE FACA CONDUSUL MAI USOR SI MAI COMOD - nu sa conduca ele pentru noi.
Sa zicem ca e un individ - un altul care scapa masina de sub control. Daca ai viteza ceva mai mica...ai si posibilitatea sa franezi (sa te opresti in timp util), ai si posibilitatea sa accelerezi (sa eviti pe cat posibil impactul), sau sa dai de volan (sa incerci sa te feresti din traiectoria nebunului).
Ori daca ai viteza mare, oricare din aceste manevre iti sunt inutile - chiar amplifica posibilitatea de dezastru (masina proprie scapand de sub control in acest caz).
Acuma daca dam vina pe alti factori, pai nu mai iesim din casa ca poate ne impiedicam si cadem. Sau poate ne da unul cu o piatra in cap - factor extern nu? De ce sa dam vina mereu pe altii?

This post has been edited by bubu782001: 23 Mar 2010, 16:56


--------------------
Renault Clio 3 - - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rtBK
post 23 Mar 2010, 17:14
Post #68


Unique like everyone else


Group: Members
Posts: 3.955
Joined: 19 January 08
From: Bucuresti




Asa a zis si un taximetrist cand nu mi-a acordat prioritate numai ca eu am oprit si el a traversat intersectia in frana aproape intrand in niste masini parcate. Daca aveam si eu anvelope de vara iesea o ciorba de toata minunea.

daca esti intr-o situatie periculoasa cred ca preferi sa fi intr-o masina echipata corespunzator si cu cat mai multe sisteme de siguranta decat o masina fara nimic si cu anvelope de vara. My 2 cents wink.gif

This post has been edited by rtBK: 23 Mar 2010, 17:17


--------------------
Renault Clio 4GT Line 2017

Trek Valencia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
roty
post 23 Mar 2010, 17:30
Post #69


Membru autentic


Group: Members
Posts: 605
Joined: 19 May 06




QUOTE(negrutza @ 23 Mar 2010, 15:21)
P.S. Mai am putin si fac 3 saptamani de cand ma tot amana astia de la APAN ca nu-mi vin piesele din Franta. Ce sa mai fac? Parca ar veni din Guatemala.Eu chiar i-am intrebat daca astia din Franta de la Renault mai produc masini cu cupola sau fac doar decapotabile, ca prea dureaza mult sa vina o cupola si o tapiterie.
*



Vorbeste la Vocea Clientului. E Sfanta.
Mie mi-au venit piesele in 3 zile, ca prin magie, dupa ce am facut reclamatie. wink.gif


--------------------
Renault Clio 3 2006, 1.4 16V
Renault Megane II Sedan, Confort Expression, 1.6 16V 115CP, 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 23 Mar 2010, 18:25
Post #70


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




Asta este principala greseala a multora. Se culca pe o ureche ca are aia si aia si aia...ii dau talpa la greu pe zapada si..."apar" la Stirile PROTV.

Sa-ti spun ceva? Am avut si cauciucuri de iarna..NOI NOUTE, si ABS...Da? 40 km/h...Ok? Franele schimbate complet (placute lichid tot tacamul in toamna) uite rezultatul cateva posturi mai sus. Cu toate dotarile tale daca e sa fie..atunci o iei instantaneu.
Asa ca pana nu traiesti..ceva echipat "corespunzator" cum zici tu...nu cred ca ai cum sa intelegi principiile producerii unui accident - a se citii: hazard, ironia sortii.
Impresia tipica a romanului - am super masina am cauciucuri, am nus ce sisteme...etc etc...deci nu are ce sa mi se intample. (sa zicem, ideea cu "super masina" pica sa nu sune a marlanie - nu e cazul)
Te rog teoriile astea, vezi tu nu prea se potrivesc asa de mult cu realitatea. Ok si ai cauciuri de iarna..si intra unul tare in tine cu 100? Ce ai facut? Cu ce te-a ajuta ESP-ul aici? Dar ABS-ul? Te rastorni mai "frumos" sau ce? radmasa.gif Se rupe cumva masina in reluare sa ai timp sa deschizi portiera si sa fuzi de acolo?
Cine a avut accident (nu vb de o aripa infundata sau ca a atins-o unul in parcare - vb de ceva serios) stie si intelege despre ce vorbesc.

This post has been edited by bubu782001: 23 Mar 2010, 18:29


--------------------
Renault Clio 3 - - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rtBK
post 23 Mar 2010, 18:53
Post #71


Unique like everyone else


Group: Members
Posts: 3.955
Joined: 19 January 08
From: Bucuresti




poti sa ti teoria chibritului cat vrei acolo, iarna asta daca nu aveam anvelope corespunzatoare sigur aveam masina in service busita si nu faceam nici o economie in final wink.gif.


--------------------
Renault Clio 4GT Line 2017

Trek Valencia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 23 Mar 2010, 19:41
Post #72


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




Scuze - nu tin "teoria chibritului" poate asta faceti dvs...eu am spus ca nu cauciucurile fac minuni - cum sustineti.

This post has been edited by bubu782001: 23 Mar 2010, 19:42


--------------------
Renault Clio 3 - - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
negrutza
post 23 Mar 2010, 19:46
Post #73


Membru incepator


Group: Members
Posts: 62
Joined: 8 March 09




QUOTE(roty @ 23 Mar 2010, 17:30)
Vorbeste la Vocea Clientului. E Sfanta.
Mie mi-au venit piesele in 3 zile, ca prin magie, dupa ce am facut reclamatie. wink.gif
*



Scuzati nepriceperea, dar nu stiu ce este "Vocea Clientului".Am tot auzit vorbindu-se despre asta insa , sincer, nu stiu ce este. Unde se face aceasta reclamatie? Este vorba de Protectia Consumatorului, sau e altceva?
Dati-mi va rog cateva amanunte.


--------------------
Renault Clio III 2008 - 1,5 dci 70 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 23 Mar 2010, 19:51
Post #74


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06






--------------------
Renault Clio 3 - - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
negrutza
post 23 Mar 2010, 20:26
Post #75


Membru incepator


Group: Members
Posts: 62
Joined: 8 March 09




Multumesc Bubu, am si facut petitia catre comenduire. Amu astept raspunsul.Sa vedem care vine primul: raspunsul de la Voce sau piesa de rezistenta?


--------------------
Renault Clio III 2008 - 1,5 dci 70 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rtBK
post 23 Mar 2010, 21:05
Post #76


Unique like everyone else


Group: Members
Posts: 3.955
Joined: 19 January 08
From: Bucuresti




bubu in unele situatii si 1m poate sa fie o minune smile.gif


--------------------
Renault Clio 4GT Line 2017

Trek Valencia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 23 Mar 2010, 21:19
Post #77


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




rtBK am inteles ce vrei sa zici. Dar lasa teoria acasa, te rog mult. Ma amuzi teribil. Deci sunt sute - mii care au facut accidente cu cauciucuri de iarna. Iar eu asta am avut - si tot am facut accident. Nu spun ca nu sunt bune...sunt ok. Sunt recomandate iarna. De aia sunt de iarna.
Nu am ramas niciodata inzapezit - asta datorita cauciucurilor de iarna - si datorita mie...asta ca stiu sa ies cu masina si nu o accelerez ca nebunul de fac groapa sub ea.
INSA, faci accident foarte usor si cu cauciucuri de iarna si fara, asta incerc tie sa-ti spun. Nu conteaza cauciucul...conteaza imprejurarile.
Daca ai prins o portiune de gheata scuze insa nu ai NICI O SANSA orice cauciuc ai avea...patinezi ca la Floreasca. Nu mai incerca sa explici ceea ce nu ai dreptate. Est cauciuc...nu senila de tanc.
Unde ai dreptate ai - am zis, sunt bune cauciucurile de iarna, insa ceea ce zici tu, ca te asigura sa nu ai accident iarna este TOTAL FALS !
Stiu ca acel metru poate sa fie o minune...si 1cm e o minune (daca e un pieton implicat crede-ma), chiar daca si soferul si nefericitul peton, se vor scapa pe ei in momentul ala (este vorba de o posibila reactie) este o chestiune de 1 cm salvator ! Atat pentru nefericitul pieton cat si pentru ghinionistul sofer.
Parerea mea este foarte simpla. Iarna viteza mica si evitarea reactiilor bruste - accelerari bruste, franari bruste, schimbari de directie bruste. Aia este si scapi cam din orice...

This post has been edited by bubu782001: 23 Mar 2010, 21:59


--------------------
Renault Clio 3 - - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
roty
post 23 Mar 2010, 21:56
Post #78


Membru autentic


Group: Members
Posts: 605
Joined: 19 May 06




QUOTE(negrutza @ 23 Mar 2010, 20:26)
Multumesc Bubu, am si facut petitia catre comenduire. Amu astept raspunsul.Sa vedem care vine primul: raspunsul de la Voce sau piesa de rezistenta?
*



De obicei sunt foarte prompti. Daca nu te suna maine, suna-i tu. Cred ca numarul este cel de pe site (021.203.88.58)...


--------------------
Renault Clio 3 2006, 1.4 16V
Renault Megane II Sedan, Confort Expression, 1.6 16V 115CP, 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 23 Mar 2010, 22:04
Post #79


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




Sa va spun sincer O SINGURA data am sunat la ei, cand mi-am luat masina (cautam o trapa de sticla electrica - a mea fusese sparta).
Cand am citit pe net..oaaau..."Vocea Clientului" !!!, ce frumos mi-a raspuns aia la telefon, a facut legatura imedial la Dep. Tehnic, domnul de acolo, foarte frumos a cerut VIN-ul masinii etc, m-a intrebat ce tenta sa fie trapa...ce mai...eram hipnotizat prin telefon...
Astenia sa terminat BRUSC cand mi sa comunicat pretul...29 de milioane...un GEAM de 80 / 90 cm. (putin curbat si colorat in fumuriu). SHOCK !!! Visul frumos sa terminat radmasa.gif
Abia atunci am aflat de la un amic ca astia de la Renault au preturi de lesini...
Mari nemernici si astia.. radmasa.gif

This post has been edited by bubu782001: 24 Mar 2010, 12:46


--------------------
Renault Clio 3 - - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hellcat
post 24 Mar 2010, 12:15
Post #80


FrontYard Motorsport


Group: Moderatori
Posts: 5.628
Joined: 25 April 04
From: Dieppe




Ok, dupa cum curge discutia se muta la Diverse.


--------------------
Renault Clio bicorp 1.4 16v 2002 expression
Commencal Premier HD1
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rtBK
post 28 Mar 2010, 09:58
Post #81


Unique like everyone else


Group: Members
Posts: 3.955
Joined: 19 January 08
From: Bucuresti




negrutza: uite ce am gasit pe youtube din greseala smile.gif



--------------------
Renault Clio 4GT Line 2017

Trek Valencia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
negrutza
post 10 Apr 2010, 20:25
Post #82


Membru incepator


Group: Members
Posts: 62
Joined: 8 March 09




Nu stiu cum e la rubrica"Diverse", daca mai citeste cineva sau daca mai apare pe undeva, insa am sa inchei postul deschis cu o luna in urma, anuntand ca fix la o luna dupa ce am dus-o in service au finalizat-o.
Cei de la la Groupama si-au dat acceptul in aceeasi zi, desi valoarea a fost de 150 milioane, si au comentat la greu intrucat li s-a parut aiurea ca tapiteria plafonului sa coste 19 mil. iar cupola 18 mil.
Oricum, una peste alta, a iesit cat de cat bine, sincer ma asteptam la mult mai bine, insa atentia la detalii in Romania e boala grea.Adica am vopsea si pe bord, pe toate ornamentele interioare si sincer nu stiu cum sa le mai sterg si cu ce,pt. ca nu se ia cu nimic.
Parbrizul sper sa fie lipit bine, pentru ca se vede pasta de legatura la interior pe partea soferului iesind de dupa ornament.Au vopsit-o in final cam pe toata, exceptie facand haionul, si barele fata-spate.Ca urmare atunci cand deschizi usile, se vede vopseaua originala gazata complet de cea noua.Sincer, la dotarile lor nu ma asteptam la atatea probleme.Sudura plafonului daca ai usa deschisa, se vede de la o posta, pt. ca desi e facuta cu temeinicie, cordonul sudurii "baleiaza" pe toata lungimea.Iar brocurile de sudura in spate pe stopuri, pe bara spate, la greu.....Noroc ca am vazut si am cerut sa-mi dea cu polish pe haion si pe bara spate.Ca stopurile spate sunt atinse binisor de brocuri.Nu inteleg de ce nu le-au demontat, sau nu le-au protejat.Chiar daca au instrumente, mentalitatea e tot aceea din anii '60.
Geometrie ma indoiesc ca i-au mai facut desi mi-au jurat cu mana pe inima.Verificare motor .....ca si la revizie, mi-au spus ca daca CB-ul nu indica nimic nu mai are rost....
Sunt un pic dezamagit.Desi masina avea doar un an si am 10.000KM cu ea, sincer, nu mai e ca noua.Asta a fost, in final e doar vina mea.
Salutare tuturor!



--------------------
Renault Clio III 2008 - 1,5 dci 70 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mutzunache
post 10 Apr 2010, 21:33
Post #83


Milk my sheep, bitch!


Group: Members
Posts: 1.571
Joined: 22 May 06
From: Bucuresti




Sa moara jana, rtBK, daca te intreaba cineva de anvelope si metode de franare in diferite medii tu incepi si dictezi link-urile de pe diverse site-uri.



--------------------
M. Outlander 2019 Honda Civic 2021 Cadillac Eldorado 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
L!nuX
post 10 Apr 2010, 21:41
Post #84


Membru decent


Group: Members
Posts: 1.316
Joined: 4 January 08
From: Bucuresti




Accident in zona titan aproape de gura de metrou , un taxu logan vs audi a 4 , unde cel din urma a luat-o destul de bine in lateral in fata , loganu era muci frontal


--------------------
Renault Megane - Numar personalizat ! 1.6 16v - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages < 1 2 3
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 1st August 2025 - 09:45
Dacia