geometria variabila la laguna 2, 1.9 dci 110 CP
![]() ![]() ![]() |
geometria variabila la laguna 2, 1.9 dci 110 CP
zero13ro |
![]()
Post
#1
|
||
Membru Group: Members Posts: 145 Joined: 12 August 07 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Laguna II
1.9 dCI Autentique
|
|||
rmg |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 512 Joined: 5 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Este vorba de TRS. eu am desfacut asa ceva, nu prea are ce sa se strice in el. Insa eu am patit odata sa-mi sara unul din furtunase si masina nu mai tragea, scotea fum negru. Insa la diagnoza imediat s-a vazut. Asa ca sa verifice furtunasele alea care pleaca din el.
|
--------------------
Renault
Laguna II 1.9dCI break
2002 Initiale Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu! |
|
zero13ro |
![]()
Post
#3
|
Membru Group: Members Posts: 145 Joined: 12 August 07 ![]() |
eu stiu ca daca are ceva TRS-ul atuni iti apare pe bord martorul galben (cel cu sigurantele) si atunci pierde putere
dar la mine nu simt ca pierde putere si nu scoate nici fum colorat cel putin nu am observat. Pana la urma TRS-ul controleaza geometria la turbina? mai asteptam pareri |
--------------------
Renault
Laguna II
1.9 dCI Autentique
|
|
RADU__ |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.255 Joined: 18 October 07 From: Brasov ![]() |
Geometria variabila la turbo, regleaza debitul de gaze care trece prin "motorul" turbinei, efectul fiind reglarea presiunii debitata de turbina in colectorul de admisie.
Practic se face cu un cititor de presiune aflat in colectorul de admisie care transmite informatia la "calculator" adica EDC. In functie de ceilanti parametrii, edec ia decizia si trimite un semnal la o electrovalva, care la randul ei deschide o cale de vacuum catre mecanismul de geometrie variabila din turbina, care este defapt un bypass peste fluxul de gaze. Probleme fregvente: electrovalva arsa, intrerupta electrovalva nu deschide electrovalva ramane deschisa si nu descarca mecanism geometrie variabila blocat (se deblocheaza) membrana "palariei" vacuum de actionare sparta . Parametrii de actionare sunt: la relanti pana la 1000-1000rot/min presiunea trebuie sa fie foarte apropiata de press admosferica apoi press trebuie sa creasca progresiv si sa SCADA BRUSC la turatie maxima de mers in gol. Bafta si succese |
--------------------
Renault
Megane IV
Sedan TCE140 2022
- BV 22 ROC tel.0742044570
Invata repede si aplica... tot repede! |
|
zero13ro |
![]()
Post
#5
|
Membru Group: Members Posts: 145 Joined: 12 August 07 ![]() |
bun , si care din ele iese la tester? pentru ca nu mi-a aparut nici o eraore la clip
|
--------------------
Renault
Laguna II
1.9 dCI Autentique
|
|
RADU__ |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.255 Joined: 18 October 07 From: Brasov ![]() |
la tester nu apare neaparat eroare. Dar trebuie interpretate valorie reale cu cele nominale. Nu sunt la servici (concediu) ca sa pot sa-ti spun precis.
Oricum trebuie sa fie in jur de 1,8atm poate chiar 2 . Ca nu porneste geometria variabila, tocmai am explicat functionarea. La max in gol trebuie sa scada. Este o masura de autoprotectie, functie generata de EDC. Omu' ar trebui sa stie sa "citeasca" pe acolo parametri. Ce tester are? KTS Bosch , Texa, Clip????? 1 Nov 2007, 17:25: Sau poate ca e senzorul de presiune defect.... Dar totusi...daca totul este OK...de unde si pana unde cu Turbo ???? Numai ca asa spune omu'??? This post has been edited by RADU__: 1 Nov 2007, 16:25 |
--------------------
Renault
Megane IV
Sedan TCE140 2022
- BV 22 ROC tel.0742044570
Invata repede si aplica... tot repede! |
|
zero13ro |
![]()
Post
#7
|
Membru Group: Members Posts: 145 Joined: 12 August 07 ![]() |
am fost la service bosh deci au tester ceva cu bosh
stiu ca apasa pe ceva si zice el testa geometria variabila la tubina si atunci ar fi trebuit motorul sa se tureze ei bine la mine nu se tura ramanea la 800 rotatii dupa ce a facut asta la mine s-a suit intr-un golf si acolo dupa ce zice el ca a apasat nu stiu ce pe acolo sa activeze geometria la turbo motorul la el a inceput sa se tureze La max in gol trebuie sa scada. ce vrei sa zici prin asta. este un test sa vad daca merge geometria ? poti sa fii un pic ami explicit mersi mult vad ca esti din brasov si eu tot de aci poate poti sa ma ajuti mai mult dau o bere This post has been edited by zero13ro: 1 Nov 2007, 16:45 |
--------------------
Renault
Laguna II
1.9 dCI Autentique
|
|
RADU__ |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.255 Joined: 18 October 07 From: Brasov ![]() |
zero13ro ai un PM
|
--------------------
Renault
Megane IV
Sedan TCE140 2022
- BV 22 ROC tel.0742044570
Invata repede si aplica... tot repede! |
|
zero13ro |
![]()
Post
#9
|
Membru Group: Members Posts: 145 Joined: 12 August 07 ![]() |
mersi
|
--------------------
Renault
Laguna II
1.9 dCI Autentique
|
|
bh07xyk |
![]()
Post
#10
|
![]() C Group: Members Posts: 976 Joined: 10 March 06 From: Oradea ![]() |
Atentie! Acest post nu este cobe
![]() De curiozitate, F9K a.k.a. 1.9 dCi imediat dupa schimbarea turbinei: vezi poze. Edit: Acum am citit ca scrii ca ai motorul de 110. Eu stiu ca 1.9 dCi a venit in 3 versiuni pe L2: de 100, 107 si 120 de cai. Dintre astea, doar 120ul are geometrie variabila. Ce anume scrie in cartea tehnica a masinii? S-ar putea sa gresesc eu, dar daca nu gresesc, nu "intra" geometria variabila pentru ca nu exista. Edit2: parca mai e si 130 cu FAP pe facelifturi. Si inca ceva, Authentique-urile cu 120 sunt rare. Zic astea ca sa nu demontezi juma de motor cand raspunsul e altundeva. Bafta! This post has been edited by bh07xyk: 1 Nov 2007, 20:46 Attached thumbnail(s) 31102007021.jpg ( Size: 363.71k ) Number of downloads: 2377 31102007022.jpg ( Size: 334.75k ) Number of downloads: 2506 31102007023.jpg ( Size: 362.08k ) Number of downloads: 2353 31102007024.jpg ( Size: 359.43k ) Number of downloads: 2359 31102007025.jpg ( Size: 1.24mb ) Number of downloads: 2319 |
--------------------
Alfa Romeo 156
Sportwagon 1.9 JTD
2003 Progression ex Laguna Grandtour 1.9dci Dynamique , 120, 17", 2002
Manuale reparatii Laguna in pagina personala. |
|
adi_0434 |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 315 Joined: 26 December 06 ![]() |
daca e trecut in talon 79kw are 107 cp si nu are geometrie variabila
|
--------------------
renault
laguna II
2002 1.9 dci 79kw estate expresion ex laguna II
peugeot 407 2.0 HDI |
|
zero13ro |
![]()
Post
#12
|
Membru Group: Members Posts: 145 Joined: 12 August 07 ![]() |
are 79 kw si 107 CP si are geometrie variabila conf. cartii tehnice venite cu masina
P.S are 6 trepte |
--------------------
Renault
Laguna II
1.9 dCI Autentique
|
|
adi_0434 |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 315 Joined: 26 December 06 ![]() |
rupe cartea si mergi mai departe
![]() P.S. si eu am 6 trepte This post has been edited by adi_0434: 1 Nov 2007, 23:08 |
--------------------
renault
laguna II
2002 1.9 dci 79kw estate expresion ex laguna II
peugeot 407 2.0 HDI |
|
rmg |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 512 Joined: 5 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Daca TRS-ul nu merge sau i-a sarit vreun furtun, apare pe tester. Eu cand am avut probleme, am pus prima oara pe un tester Bosch care-mi gasea eroarea 1815 Pressure converter: boost pressure control. Dar nimic mai mult. Apoi am fost la un test Clip care a lamurit problema. Cel mai probabil cel cu Clip-ul de la Reno avea baza de date cu erori.
De stricat la el nu se poate strica, se poate insa imbacsi cu praf. Insa iar nu e indicat sa bagati in el WD40 sau altceva, mai bine un compresor de aer. Si inca o chestie, daca vreti sa fiti siguri ca merge TRS-ul: daca scoateti un furtunas si ambalati motorul nu o sa mai auziti turbina, daca-l bagati la loc auziti fluieratul turbinii. Dar mai intai verifica ca ai turbina variabila pe masina, sa nu ne agitam degeaba! Motorul de 107CP nu are. |
--------------------
Renault
Laguna II 1.9dCI break
2002 Initiale Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu! |
|
zero13ro |
![]()
Post
#15
|
Membru Group: Members Posts: 145 Joined: 12 August 07 ![]() |
scrie pe undeva ca modelul de 79kw are geometrie fixa?
vreau sa ma lamuresc |
--------------------
Renault
Laguna II
1.9 dCI Autentique
|
|
adi_0434 |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 315 Joined: 26 December 06 ![]() |
man , este la mintea cocosului ca nu ai turbina cu geometrie variabila (ai doar 107cp ,daca era sa ai ,aveai 120cp).
This post has been edited by adi_0434: 2 Nov 2007, 11:42 |
--------------------
renault
laguna II
2002 1.9 dci 79kw estate expresion ex laguna II
peugeot 407 2.0 HDI |
|
cj98czh |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.322 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
Motorul de 107 cai este oarecum identic cu cel de pe Meganul meu (chiar daca eu nu am decat 102 cai), si este turbina cu geometrie fixa in mod sigur..
|
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
r&d |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 591 Joined: 2 June 04 ![]() |
Pune codul motorului F9Q xxx si misterul se va dezlega.
|
--------------------
Volvo
S40
2.0T4 200cp 2001 Renault Laguna 2 Privilege 1.8 16V 120cp 2001 (Verkauft/Sold)
|
|
zero13ro |
![]()
Post
#19
|
Membru Group: Members Posts: 145 Joined: 12 August 07 ![]() |
cod motor: F9Q-T754
This post has been edited by zero13ro: 2 Nov 2007, 16:07 |
--------------------
Renault
Laguna II
1.9 dCI Autentique
|
|
Hop_shy_yo |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 54 Joined: 11 April 08 From: Timisoara, Romania ![]() |
eu am acelas motor d 107 CP cu geometrie fixa si cica s-a dus turbina. pot s iau una d p un motor d 120 cp? oare se potrivesc? maine sper sa-mi fac timp s trec s p la service. m ajuta cineva cu un raspuns? mersi.
|
--------------------
Renault
Laguna 2
2002 Privilège
- MH 66 BIZ
|
|
andu911 |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
cum ai ajuns la concluzia ca s-a dus turbina ?
|
--------------------
-
-
-
|
|
sherban26 |
![]()
Post
#22
|
Membru incepator Group: Members Posts: 21 Joined: 13 March 07 ![]() |
Salutare! Cred ca am incurcat-o rau de tot!
Mergem cu masina in afara localitatii si totul era ok. La un moment dat franez ca intru intr-o localitate si merg mai departe dar dupa aceea cand sa accelerez ....... de la "motor" a inceput sa se auda un zgomot ciudat. Zgomotul aparea doar cand turometrul se apropia de 1800-2000 turatii masina nu mai avea putere, nu mai ''tragea''. Dupa vreo 5 Km zgomotul a disparut dar si masina sa inmuiat de tot. Nu mai intra turbo merge asa... ce sa zic... diesel simplu sau nici macar atat. Mentionez ca si inainte adica in ultimul an, in momentul in care intra turbo, motorul se "ineca" o fractiune de secunda dar isi dadea drumul. Initial am crezut ca motorina e devina dar un mecanic de la Renault mi-a spus ca turbo e pe sfarsite. Oare o avut omul ala dreptate????? ![]() Daca da, cine a mai schimbat turbina? Cat costa? PLS HELP! Astept sfaturile voastre! Multumesc! 14 Apr 2008, 19:25: Am uitat sa mentionez: Am o Laguna II 1.9dci 120cp din 2001 si nu stiu daca are sau nu geometrie variabila. ![]() This post has been edited by sherban26: 14 Apr 2008, 18:25 |
--------------------
renault
laguna
2001
|
|
$$ilvviu |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT ![]() |
Daca are 120 cai e turbina cu geometrie variabila.
Mie tocmai mi s-a bulit turbo vinerea trecuta. Exact aceleasi simptome le-a avut si a mea inainte sa o ia pe ulei. Ai mare grija, mai bine te duci la un mecanic sau si mai bine aduci mecanicul la masina. Daca totusi te risti sa mai mergi asa cu ea fii pregatit in orice moment sa opresti motorul in caz ca o ia pe ulei. O sa vezi un fum alb in spate si motorul nu mai poate fi oprit de la buton. O sa trebuiasca sa il lasi in viteza si sa calci frana pana moare motorul. Bafta si inca o data mare grija!!! |
--------------------
Renault
Laguna
Initiale 2002
- NT-97-SLR Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
TRANCA |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 579 Joined: 29 January 06 From: IALOMITA ![]() |
Cati km are masina?
|
--------------------
A FOST RENAULT
MEGANE II SEDAN
2004 1.5 dCi Ex Megane II Sedan 1.5 dCi...
|
|
sherban26 |
![]()
Post
#25
|
Membru incepator Group: Members Posts: 21 Joined: 13 March 07 ![]() |
Masina are 225.000 km
Am inteles cam ce este. In concluzie ma duc sau nu la reprezentanta? Ce ma sfatuiti? O pot rezolva mai ieftin? |
--------------------
renault
laguna
2001
|
|
$$ilvviu |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT ![]() |
Ce sa cauti la reprezentanta?
Te rup astia de bani. Cumperi o turbina si o montezi la un service de bun simt. E o operatiune relativ simpla. Mai mult de 200 lei nu ar trebui sa te coste manopera. Turbina te ajunge insa cam la 700 euro. Sau poti cauta pe la dezmembrari sau chiar pe forum mai apare cate un anunt si o scoti pe la 350 euro. |
--------------------
Renault
Laguna
Initiale 2002
- NT-97-SLR Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
corvinarh |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 684 Joined: 24 November 06 ![]() |
ce simptome are o turbina care incepe sa se duca?
o usoara innecare? |
--------------------
mercedes
C 220 CDI
2008
|
|
$$ilvviu |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT ![]() |
Initial isi schimba sunetul, incepe sa fluiere, apoi chiar caraie, cand paletii ajung sa atinga carcasa datorita jocului mare in ax.
Innecarea se simte atunci cand elicea se blocheaza, asta apare pe ultima suta de metri. |
--------------------
Renault
Laguna
Initiale 2002
- NT-97-SLR Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
sherban26 |
![]()
Post
#29
|
Membru incepator Group: Members Posts: 21 Joined: 13 March 07 ![]() |
Am vorbit azi cu un mecanic care a lucrat la reprezentata Renault si acum are propriul service. Pe aici prin Sibiu este ''celebru'' ca lucreaza ieftin si bine. L-am sunat si mi-a spus ca ma costa in jur de 650-700 euro toata treaba si chiar de maine poate sa trimita platforma sa mi-o duca la el.
Eu cred ca e destul de ok, nu? |
--------------------
renault
laguna
2001
|
|
mariman |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 38 Joined: 27 January 08 ![]() |
MARE GRIJA!
o montare necorespunzatoare poate sparge motorul!! crezi ca nea gica te poate despagubi?? reprezentantele au in spate pe RENAULT ROMANIA! orce reclamatie o faci la ei ca ei vand piesele!! vezi daca merita efortul! ai putea sa-ti iei un sut in fund de la omu care al lucrat la reno daca se intampla ceva.... mare grija !! ![]() |
--------------------
megane
bicorp
2003
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th April 2025 - 01:52 |