Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

9 Pages « < 6 7 8 9 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

TURBINA, pareri, sugetii : Probleme frecvente la turbina

andu911
post 18 Dec 2012, 10:36
Post #211


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




Intrebarea e de unde poti face rost de mecanismul vanelor... Alea lucreaza pe uscat si deja au o uzura, curatarea lor nu-mi inspira foarte mare incredere.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Silk
post 18 Dec 2012, 10:42
Post #212


Membru autentic


Group: Members
Posts: 387
Joined: 1 November 11
From: Bucuresti




Nu este usor sa faci rost de mecanismul geometriei variabile. Oricum, nu este deloc simplu sa le montezi. Sa stii ca nu ar trebuii sa fie neaparat foarte uzate. Eu m-am uitat atent la pozele pe care le-ai pus tu in topicul cu reconditionarea turbinei si am fost uimit ( in sensul bun biggrin.gif ) de cat de bine arata roata compresor la turbina ta, doar usoare urme de uzura, oarecum normala as spune.
Revenind la geometria variabila, daca trebuie schimbat lagarul radial si cel axial, oricum trebuie demontata gv, so......e delicat.


--------------------
Renault Megane 1.6 16V SE - so sylk 2011
Plecat in depresie......
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 18 Dec 2012, 17:45
Post #213


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




QUOTE(Silk @ 18 Dec 2012, 09:40)
Nu mai este nevoie, am eu toate datele care iti trebuie tie, plus desene, plus datele de calibrare, de echilibrare, jocurile si cuplurile.
*



E? Si cum e? Reglezi jocul din piulita ? smile.gif

Da-ne si noua paste aici, la ce ai tu.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Silk
post 19 Dec 2012, 19:41
Post #214


Membru autentic


Group: Members
Posts: 387
Joined: 1 November 11
From: Bucuresti




QUOTE(andu911 @ 18 Dec 2012, 18:45)
E? Si cum e? Reglezi jocul din piulita ? smile.gif

Da-ne si noua paste aici, la ce ai tu.
*




Nu rade ca nu faci bine. Da, din strangerea piulitei iti rezulta alungirea (deformarea plastica) axului si jocul axial.

De dat copy/paste nu se poate. Il pot ajuta cu cuplurile la care se strang suruburile si toate cele, poate niste detalii de care se va lovi....


--------------------
Renault Megane 1.6 16V SE - so sylk 2011
Plecat in depresie......
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 19 Dec 2012, 23:46
Post #215


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




Ai 3-4 cupluri de dat, ce e asa complicat.... scrie-le aici daca le ai. Da-ne ceva...orice... ca de 2 pagini nu ne spui nimic...doar contrazici.

This post has been edited by andu911: 20 Dec 2012, 04:42


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdanbby
post 21 Dec 2012, 18:05
Post #216


Membru autentic


Group: Members
Posts: 291
Joined: 13 March 11




salutare
sunt nevoit sa schimb turbina la masina din dotare deoarece cel care e acuma imi face o galagie enervanta, are joc. de consumat nu consuma ulei nici nu scoate fum dar mie frica sa nu cada.
maine ma apuc de treaba si as vrea sa stiu daca tre sa de la cei care au facut aceasta operatiune ce dificultati au avut si ce mai tre sa fac pe langa demontarea remontarea turbinei.
ms


--------------------
renault laguna 2 - bh 24 bby model privilege 2002 2,2 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b93lfk
post 23 Dec 2012, 19:19
Post #217


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 23 December 12




Salut . doresc achizitionarea unei Laguna cu motor 1,9 cdi din 2002 . Ar avea o problema , proprietarul a zis ca este turbine defecta , la proba facuta de mine masina a reactionat in felul urmator : a pornit imediat fara sa scoata un gram de fum des era destul de frig afara cam 3 sau 4 grade , problema a inceput dupa ce a trecut masina de 2000 de ture mai sigur de la 1800 de ture . Fumul era destul de dens de culuare alba . un fum care era cam cel din discoteci dar nici nu se auzea turbine fluierand . Ce credeti ca ar puta fii ? As puta sa ma risc sa fac 1500 km cu ea sa o aduc in tara ? Sau trebuie sa o aduc categoric pe platforma . ma repet si mentionez , dupa 1800 -2000 de ture incepe sa apare fumul . Masina are 6 trepte si nici un martor aprins in bord . Multumesc pentru sfat si multumesc si celor care vor fii rautaciosi . Sarbatorii FERICITEE sa aveti u totii


--------------------
renault Megane lll 1.5 110 cp 12/2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
boeru_laurentiu
post 23 Dec 2012, 20:37
Post #218


Membru


Group: Members
Posts: 1.244
Joined: 25 November 09
From: Focsani




Categoric este turbina , si nu te sfatuiesc sa risti sa vii cu ea asa ! Este normal ca fumul sa apara la 1800 - 2000 de ture pt ca atunci "intra" turbina !


--------------------
renault latitude 2011, 173 cp , automată
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marian71
post 27 Dec 2012, 19:17
Post #219


Membru autentic


Group: Members
Posts: 204
Joined: 11 August 12




Salutare si LA MULTI ANI !
Turbina poate fi defecta chiar daca nu are nici un joc in ax?
Mentionez ca turbina se invarte relativ usor la actionarea paletilor cu degetul, nu scoate zgomote ciudate si nu are joc axial.
Motorul consuma ulei la greu ,scoate fum albicios.Sunt bulversat. Masina are 279000km
Ce sa fie? ohmy.gif


--------------------
renault laguna 2 - il 74 cri 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
audiofilu'
post 27 Dec 2012, 20:10
Post #220


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.910
Joined: 4 February 09




Turbina se invarte de cand porneste motorul.


--------------------
Renault Laguna 2.0T 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
boeru_laurentiu
post 27 Dec 2012, 20:11
Post #221


Membru


Group: Members
Posts: 1.244
Joined: 25 November 09
From: Focsani




Consumul de ulei poate fi si de la segmenti ... daca au uzura mare papa ulei de te miri ! Cu motorul pornit scoate-i furtunul de la epurator , daca fumega tare , este de la segmenti , sau mai sigur ii faci un test de compresie ! Asta daca tu zici ca turbina este OK !


--------------------
renault latitude 2011, 173 cp , automată
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
audiofilu'
post 27 Dec 2012, 20:23
Post #222


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.910
Joined: 4 February 09




Totusi, 280000km e ceva mai ales in cazul masinilor aduse din afara. Unii mentioneaza acest lucru ca si cum ar fi neaparat un lucru bun. Eu am o opinie: poate pentru "bucsaraie" sa fie ok insa in Germania daca motorul ala e tinut la 180km/h constant din 200 cat poate asta nu e foarte bine si din pacate asta nu ai cum s-o stii dar o poti banui. Nu cred eu ca vitezele medii din vest sunt la fel ca ale noastre...
Am vazut la service in oras o Laguna adusa de cineva care a venit din Spania si nu vreti sa stiti cum scotea aia fum din cauza turbinei terminate care era recent "reparata"...
Turbinele de la Renault par sa fie Mitsubishi (cel putin a mea asa este) si daca ar fi s-o inlocuiesc (daca pica) deja are un pretendent de la Subaru STI care se potriveste la fix. Eu as schimba cu ceva mai mare pe partea de compresor.

PS: Laurentiu, taica-tu este/a fost ofiter de armata acum vreo 20 ani?

This post has been edited by audiofilu': 27 Dec 2012, 20:38


--------------------
Renault Laguna 2.0T 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 27 Dec 2012, 21:04
Post #223


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




cand or ajunge motoarele astea sa consume atat ulei pe la segmenti, sigur nu vor mai avea compresia necesara ca sa porneasca biggrin.gif

Daca ai motorul de 120 cp si peste 250.000 km cu turbina originala... ai putea s-o pui undeva ca piesa de muzeu...
E clar ce e... Pana nu se rupe axul ala si-o sa-ti consume tot uleiul din baie...nu te convingi. biggrin.gif

This post has been edited by andu911: 27 Dec 2012, 21:07


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marian71
post 28 Dec 2012, 09:44
Post #224


Membru autentic


Group: Members
Posts: 204
Joined: 11 August 12




Am prea mult ulei pe tubulatura sa cred ca turbina e ok.
Ar putea fi ambele (turbina +segmentii). sad.gif


--------------------
renault laguna 2 - il 74 cri 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
postasu
post 28 Dec 2012, 11:55
Post #225


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.195
Joined: 23 August 11
From: Timisoara




baga cat mai repede turbina in reconditionare inainte sa iti strice motorul.
Daca scoate fum alb e clar turbina...


--------------------
Renault Laguna III - TM ...... 2008
Renault Laguna 3 Sport Tourer
2.0dci, 2008, 110kw,

Cand Dumnezeu a impartit mintea a zis " Editie Limitata"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
boeru_laurentiu
post 28 Dec 2012, 14:22
Post #226


Membru


Group: Members
Posts: 1.244
Joined: 25 November 09
From: Focsani




Audiofilu' nu e tata persoana in cauza , a fost "doar" lacatus-mecanic smile.gif rolleyes.gif


--------------------
renault latitude 2011, 173 cp , automată
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
audiofilu'
post 28 Dec 2012, 15:54
Post #227


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.910
Joined: 4 February 09




Aha, in '90 eram in armata si am avut prin unitate un capitan Boeru care era un om extraordinar...


--------------------
Renault Laguna 2.0T 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Silk
post 3 Jan 2013, 09:47
Post #228


Membru autentic


Group: Members
Posts: 387
Joined: 1 November 11
From: Bucuresti




In primul rand, La Multi Ani tuturor si fara incidente.

La problema cu turbina, vin cu cateva date de montaj si reglare actuator :

Surub carter turbina 5 buc. 10-14 Nm;
Surub ansamblu flansa geom. variabila 3 buc. 4-5 Nm;
Surub carter compresor 4buc. 6-8 Nm;

Reglarea actuator :
Nivel 1 : vaacum 0-200 mmHg deplasare 0.5-3.5 mm;
Nivel 2 : vaacum 0-485 mmHg deplasare 9.5-11.7 mm;
Nivel 3 : vaacum 445-485 mmHg deplasare mai mare de 0.2 mm;
Nivel 4 : vaacum 485-505 mmHg deplasare mai mica de 0.1 mm.

Piulita de pe ax se strange la un cuplu de app 2,5 Nm. Mai exact intre 2 si 4 Nm, dar recomand ca strangerea sa se faca spre valoarea de minim.


--------------------
Renault Megane 1.6 16V SE - so sylk 2011
Plecat in depresie......
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Silk
post 4 Jan 2013, 10:13
Post #229


Membru autentic


Group: Members
Posts: 387
Joined: 1 November 11
From: Bucuresti




Postul anterior ( pe care din pacate nu pot sa il editez ) face referire doar la turbina GT1749V pentru motorul de 1.9l de 88 KW .


Sper sa ne impartasesti experienta ta, vino cu detalii te rugam... biggrin.gif

Numa' bine.


--------------------
Renault Megane 1.6 16V SE - so sylk 2011
Plecat in depresie......
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marian71
post 7 May 2013, 07:14
Post #230


Membru autentic


Group: Members
Posts: 204
Joined: 11 August 12




Am primit turbina pe care vroiam sa o reconditionez ,dar din pacate are axul rupt.
Voi inlocui turbina mea cu una SH si voi reconditiona turbina inlocuita.Multumesc pentru raspunsuri ,am sa revin .


--------------------
renault laguna 2 - il 74 cri 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mitzone
post 25 Feb 2014, 17:18
Post #231


Membru autentic


Group: Members
Posts: 235
Joined: 24 May 06
From: Bucuresti




salut,
Am cautat pe forum si nu mai gasesc. Indumati-ma pls spre un service in Bucuresti care face test de etnaseitate pe circuitul de turbo. Cred ca am o fisura pe undeva..un furtun sau poate mai rau..intercoolerul.

Stiti un service care face asta?

mersi.


--------------------
Renault Laguna III GT 4Control - -- -- -- 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adrian_oprea
post 12 Mar 2014, 16:01
Post #232


Membru incepator


Group: Members
Posts: 33
Joined: 7 January 14
From: Bucuresti




Si eu am o problema asemanatoare. Se aude un suierat cand accelerez, parca "suge" aerul. Cred ca am un furtun fisurat sau ceva neetans.
Scuze daca s-a mai discutat despre asta, dar mi-a trecut rabdarea dupa ce am citit cateva zeci de pagini.


--------------------
Renault Laguna 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AdR!@N
post 12 Mar 2014, 20:22
Post #233


Adrian


Group: Members
Posts: 1.175
Joined: 13 December 10
From: Timisoara




Verifica integritatea tubulaturii de vine la dumper, in special langa colierul de prindere pe dumper, acolo materialul este cel mai subtire. Eu am avut o fisura acolo, pana la 2000 rpm nu se auzea nimic, dar cand incepea sa faca presiune se casca fisura se auzea suieratul de care spuneti si voi.
Mai poate fi intercoolerul fisurat, sau mai rau...turbina.


--------------------
Renault Latitude Luxury 2.0dCi CVA
Renault Laguna 2 - 1.9dCi 120CP, 333 333km+
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdanbby
post 12 Mar 2014, 21:49
Post #234


Membru autentic


Group: Members
Posts: 291
Joined: 13 March 11




salut. am un prieten cu un astra h care a avut probleme la turbina. la inceput a inceput cu un suierat la accelerare si la mecaanic i-a zis ca sufla undeva pe la tuburi. la o saptamna sa dus turbina si am dus-o la reconditionat si ni s-a spus ca sa topit ceva la geometria variabila. reconditionarea sa facut la cluj cu un an de zile garantie indiferent de km


--------------------
renault laguna 2 - bh 24 bby model privilege 2002 2,2 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
boeru_laurentiu
post 13 Mar 2014, 07:56
Post #235


Membru


Group: Members
Posts: 1.244
Joined: 25 November 09
From: Focsani




La mine miorlaia de ziceai ca am o pisica in calduri sub capota , cand am verificat turbina , avea un joc la ax cat toate zilele .
adrian_oprea , verifica tubulatura de pastic ( cum a explicat Adr!@N ) , intercooler-ul sa nu fie fisurat , coliere slabite ... si daca nu scapi de suierat , nu strica o verificare a turbinei


--------------------
renault latitude 2011, 173 cp , automată
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Silk
post 14 Mar 2014, 08:59
Post #236


Membru autentic


Group: Members
Posts: 387
Joined: 1 November 11
From: Bucuresti




QUOTE(bogdanbby @ 12 Mar 2014, 22:49)
salut. am un prieten cu un astra h care a avut probleme la turbina. la inceput a inceput cu un suierat la accelerare si la mecaanic i-a zis ca sufla undeva pe la tuburi. la o saptamna sa dus turbina si am dus-o la reconditionat si ni s-a spus ca sa topit ceva la geometria variabila. reconditionarea sa facut la cluj cu un an de zile garantie indiferent de km
*





Slabe sanse sa se fi topit ceva componente din flansa geometriei variabile.

Materialele din care e facut ansamblul sunt MULT mai rezistente decat multe alte materiale care sunt prin turbosuflanta.

In general, la mecanismul geometriei variabile apar urmatoarele probleme :


Se gripeaza din cauza depunerilor
Se uzeaza paletele
Se uzeaza mecanismul de actionare al paletelor
Se decalibreaza/uzeaza actuatorul



Alte "chestii" nu se pot topi prin acel mecanism.

Numa' bine.


--------------------
Renault Megane 1.6 16V SE - so sylk 2011
Plecat in depresie......
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alybv
post 14 Mar 2014, 20:30
Post #237


Membru incepator


Group: Members
Posts: 77
Joined: 20 January 11




Oare la Laguna cu celebrul motor 1.9 se poate pune o turbina de Audi,Mercedes...adica se potriveste vreo alta turbina la acest motor,una mai rezistenta.

Eu am reconditionat-o pe a mea acum un an.Are 20000 de km facuti dar parca incepe sa dea semne de "oboseala".Nu mai am incredere in reconditionare iar de vandut masina nu se pune problema ca e beleaua cu taxa si nici degeaba nu imi vine sa o dau,asa ca ma bate gandul sa ii iau una noua.


--------------------
Renault Laguna ll 2004 dinamique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdanbby
post 14 Mar 2014, 20:56
Post #238


Membru autentic


Group: Members
Posts: 291
Joined: 13 March 11




”silk” asa au zis cei de la cluj ca sa topit geometria variabila si eu m-am mirat cand am auzit, oricum are garantie un an de zile asa ca eu zic ca e ok


--------------------
renault laguna 2 - bh 24 bby model privilege 2002 2,2 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 14 Mar 2014, 22:40
Post #239


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




QUOTE(alybv @ 14 Mar 2014, 20:30)
Oare la Laguna cu celebrul motor 1.9 se poate pune o turbina de Audi,Mercedes...adica se potriveste vreo alta turbina la acest motor,una mai rezistenta.

Eu am reconditionat-o pe a mea acum un an.Are 20000 de km facuti dar parca incepe sa dea semne de "oboseala".Nu mai am incredere in reconditionare iar de vandut masina nu se pune problema ca e beleaua cu taxa si nici degeaba nu imi vine sa o dau,asa ca ma bate gandul sa ii iau una noua.
*



Mercedes are exact aceeasi turbina.
Si pe BMW si pe Ford si pe VW si pe Audi si pe Renault... aceeasi turbina. GT1749V. Difera doar carcasa si anexele.
Deci, ia-i linistit una noua "de Renault". biggrin.gif

This post has been edited by andu911: 14 Mar 2014, 22:42


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tacufmr_lagunaII
post 16 Mar 2014, 12:24
Post #240


Membru autentic


Group: Members
Posts: 599
Joined: 25 April 07
From: Brasov




Va supun atentiei un caz si astept sugestii din partea voastra.
Acum 1 luna de zile am inlocuit la reprezentanta Renault Brasov senzorul de temperatura din turbina. Toate bune si frumoase pana cand la cateva zile de la inlocuire, cand am fortat putin masina sa ies dintr-un morman de zapada, aud un suierat mai ciudat al turbinei si simt miros de fum de evacuare in masina (simptome pe care nu le-am sesizat niciodata la masina inainte de schimbare a senzorului). ridic capota, nu observ nimic, fiind fierbinte nu am putut baga mana in spatele turbinei. A doua zi de dimineata verific si constat ca senzorul respectiv nu este strans corect pe turbina, se misca, si pe langa el ieseau gaze de esapament. Merg la Reno, le explic, se uita baietii si constata ca este defect senzorul (piulita acestuia spun ei), va fi inlocuit pe garantie. Astept mai bine de o luna sa vina un alt senzor, am sunat in fiecare saptamana sa intreb si ma tot amanau. In final vineri intra masina in service pentru inlocuirea senzorului, dupa aprox 3 ore ma suna seful de service ca este o problema si sa discutam cand vin sa iau masina. Se pare ca la demontare s-a rupt piulita si a ramas in turbina, trebuie sa demonteze galerie de evacuare, turbina si altele pe acolo pentru a putea scoate bucata rupta.
Intrebarea mea este: sa am incredere in ce fac? Eu banuiesc ca trebuie cumva gaurire sau electroeroziune pentru a putea scoate bucata rupta, cred ca la montare meseriasul lui peste a prins filetul gresit si a fortat la strangere iar acum la desfacere s-a rupt. Credeti ca trebuie sa cer o garantie extinsa la lucrare sau altceva?


--------------------
Renault Laguna II - BV - 32 - UMY 2007, 1.9 dci, 131 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
9 Pages « < 6 7 8 9 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 1st August 2025 - 05:22
Dacia