Schimb ulei cutie de viteze sase trepte Laguna II, probleme, recomandari
![]() ![]() ![]() |
Schimb ulei cutie de viteze sase trepte Laguna II, probleme, recomandari
audiofilu' |
![]()
Post
#301
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.886 Joined: 4 February 09 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Laguna 2.0T
2005
|
|||
AdR!@N |
![]()
Post
#302
|
![]() Adrian Group: Members Posts: 1.170 Joined: 13 December 10 From: Timisoara ![]() |
Am schimbat si eu uleiul in cutie, de fapt nu eu, ci mecanicul. Scula cu care a bagat uleiul era facuta de el dintr-o pompa de ulei din stiu eu ce motor montata intr-o galeata de 5-7 l si o manivela prinsa de axul pompei. M-a intrebat daca stiu cat ulei trebuie in cutie, i-am zis de 2.3l (PK6), a pus in galeata 2.6l din care 0.3 a zis ca ii ramane pe circuit.
Inainte de schimbul de ulei aveam o vibratie usoara in treapta 5, motiv pentru care am si schimbat uleiul, dupa schimb, vibratia a disparut si am 70k de km de atunci. Eu as spune ca mecanicul a facut treaba buna, chiar daca nu a lucrat cu scule profi. Ceea ce ai spus tu cu "pana la semn" este unul din motivele pentru care,eu merg in service doar cand am timp sa stau langa masina si de fiecare data merg cu lectia invatata...cand vede ca stii ce trebuie facut nu isi permite sa faca greseli grosolane. Numai bine, Adrian |
--------------------
Renault
Latitude
Luxury 2.0dCi CVA Renault Laguna 2 - 1.9dCi 120CP, 333 333km+
|
|
audiofilu' |
![]()
Post
#303
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.886 Joined: 4 February 09 ![]() |
QUOTE(audiofilu' @ 22 Oct 2014, 18:31) Eu am de schimbat uleiurile la un 4x4 care are si CV dar si diferentiale fata/spate plus cutie de transfer. Au pus uleiul intr-o pompa si au inceput sa dea la manivela. Ideea e ca pe traseu (din bidon si pana in cutie) ramane destul ulei si nu am vazut pe nimeni vreodata sa ia in calcul si acea cantitate, cutia ramanand vaduvita de acel ulei. Unul din baieti are Laguna de 1,8 si cica a pus 3,6 litri (probabil pana a inceput sa curga)... WTF??? I-am recomandat sa puna si in baie pana nu mai intra dar "aaaa, acolo e altceva"... Comentarii? Am schimbat uleiul la motor-engine flush, ulei, dura lube si filtru. Cat s-a scurs uleiul zic sa schimb si la diferentialul fata; desfac, curge ulei destul de ok-se pare ca nu a fost schimbat niciodata. Intra exact un litru insa cand mai aveam cam 100ml incepe sa curga. Il pun pe tot (cu furtunul prin cadere) apoi pun busonul. Pot accepta ca nu s-a scurs tot deoarece gura de eliminare nu e ca la baia de ilei. In spate in schimb... iese un ulei negru, urat, cu tente de verde inchis. Pun si acolo si cand fac calculul observ ca am pus ulei mai mult decat as fi pus pana la "semn" (busonul de umplere) cam cu vreo 500ml. Exact de asta intreb daca e corecta umplerea pana la busonul de umplere (cum afirma acel mecanic pe considerentul ca la o eventuala pierdere se completeaza pana acolo ca nu ai cum sa stii cat mai e in cutie/diferential) sau se pune cat spune producatorul (adica 1/2,2/1,2/1,7 l in cazul meu), in ambele cazuri incepand sa curga pe la umplere cand mai erau de pus cca 100ml. Mai am de schimbat la cutia de viteze si la cutia de transfer. Daca fac schimbul cu masina stationata de ieri e ok sau ar trebui sa incalzesc uleiul mergand cu masina? This post has been edited by audiofilu': 1 Nov 2014, 09:53 |
--------------------
Renault
Laguna 2.0T
2005
|
|
AdR!@N |
![]()
Post
#304
|
![]() Adrian Group: Members Posts: 1.170 Joined: 13 December 10 From: Timisoara ![]() |
Cred ca in cazul tau, cantitatea data de producator coincide cu cantitatea 'pana la buson', cei 100ml ar fi pelicula de ulei ramasa pe angrenaje si prin colturile agregatului.
Eu cred ca cel mai sanatos e sa ai pregatit cat spune producatorul, iar daca incepe sa de pe afara cand ai bagat aproape toata cantitatea ramane asa (ca si in cazul tau), iar daca ai bagat toata cantitatea si ar mai intra, nu mai bagi, pui busonu' si te apuci de alte treburi. Parerea mea strict personala. Numai bine Adrian |
--------------------
Renault
Latitude
Luxury 2.0dCi CVA Renault Laguna 2 - 1.9dCi 120CP, 333 333km+
|
|
audiofilu' |
![]()
Post
#305
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.886 Joined: 4 February 09 ![]() |
Nu, nu ar mai intra, ar mai ramane cca 100ml din cat ar fi de pus dar incepe sa curga, am folosit in mod special un furtun putin mai ingust si transparent.
Ma apuc acum la cutie si cutia de transfer. Stau si ma intreb cum a bagat desteptul ala peste 3 litri in cutia de la un 1,8/16v chiar daca a folosit pompa de la service, in capat e o ansa mult mai subtire, ar fi curs destul de mult... Schimb uleiul din CV asa, la rece? This post has been edited by audiofilu': 1 Nov 2014, 10:36 |
--------------------
Renault
Laguna 2.0T
2005
|
|
AdR!@N |
![]()
Post
#306
|
![]() Adrian Group: Members Posts: 1.170 Joined: 13 December 10 From: Timisoara ![]() |
Cazul cu "ar mai intra" e valabil pentru PK6, parca intra tot cam 3 litrii pana da afara pe buson, iar constructorul spune ca are nevoie de aprox 2.3l...diferenta pana la 3l cine stie pe unde o da afara...probabil pe principiul cel mai slab cedeaza.
Nu cunosc cutia de la 1.8 16V, doar din aduceri aminte stiu ca in cutia de 5 trepte intra ceva mai mult ulei decat in PK6... Legat de excesul de ulei in cutie....un amic, colegul silviumm, are 1.8, CVA si a schimbat uleiul, mecanicul a bagat pana la buson, cutia a dat excesul afara si tot uleiul asta a fost improscat pe sub masina, inclusiv pe galeria de evacuare, in nu stiu ce vama au sarit vamesii cu stingatoarele "FIRE FIRE FIRE" ![]() Uleiul in CV il schimbi mai usor la cald, curge mai repede si nu ramane mult in cutie. Dai o tura 10 min si apoi te apuci de treaba... si nici cu iti ingheata mainile pe fiare ![]() Spor la treaba! |
--------------------
Renault
Latitude
Luxury 2.0dCi CVA Renault Laguna 2 - 1.9dCi 120CP, 333 333km+
|
|
audiofilu' |
![]()
Post
#307
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.886 Joined: 4 February 09 ![]() |
Deja am schimbat, probabil ca a fost mineral dar a curs destul de repede, am pus si la cutia de viteze si la cutia de transfer. Cat a curs uleiul am facut alte treburi apoi am pus ulei sintetic.
Interesant e ca am pus 3 litri si cand bagat uleiul din lighean (ala uzat) inapoi in bidoanele uleiului nou au iesit tot 3 litri. ![]() Pentru PK6 mi-au pus in service dar data viitoare (am cca 40000km cu asta) voi pune eu in curte exact 2,2 litri. This post has been edited by audiofilu': 1 Nov 2014, 12:45 |
--------------------
Renault
Laguna 2.0T
2005
|
|
mars |
![]()
Post
#308
|
![]() meow or never Group: Moderatori Posts: 7.305 Joined: 22 January 04 ![]() |
Nu cumva in carte zice exact 2.5? Ai facelift, de buna seama.
This post has been edited by mars: 1 Nov 2014, 21:51 Attached image(s) ![]() |
--------------------
Mercedes-AMG
A 35
(2023)
|
|
audiofilu' |
![]()
Post
#309
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.886 Joined: 4 February 09 ![]() |
Nu stiu ce sa mai zic, daca te uiti pe topic in urma o sa vezi ca sunt multi ce afirma ca trebuie pus ba 2,2 ba 2,3 litri, nimic mai mult...
![]() O sa pun 2,5 la urmatorul schimb. This post has been edited by audiofilu': 1 Nov 2014, 22:10 |
--------------------
Renault
Laguna 2.0T
2005
|
|
mars |
![]()
Post
#310
|
![]() meow or never Group: Moderatori Posts: 7.305 Joined: 22 January 04 ![]() |
Corect, asa scrie in carte, dar la Laguna 2.1.
This post has been edited by mars: 1 Nov 2014, 22:15 Attached image(s) ![]() |
--------------------
Mercedes-AMG
A 35
(2023)
|
|
Bumbul |
![]()
Post
#311
|
![]() Am alt vapor acum ... Group: Members Posts: 378 Joined: 22 June 15 From: Constanta ![]() |
QUOTE(Emanuel.D @ 30 May 2013, 21:50)
asta e seria de talon VF1BG0A052.......,deci ce tip de cutie e? pai odata spui sa se bage cat trebuie in cutie, ca se strica daca e prea mult si acum sa bag pana da pe afara. am cumparat deja 3 litri de ulei, sa vad maine daca e simeringul bun care l-au adus baieti de la magazin. * Acum o vezi? JH3 - 2.8 litri. Case closed! Am scris pentru cutiile in sase trepte (PK6), pentru ca in topicul asta despre ele se discuta. Si daca tot ai intrebat, si ti-a zis si espacern acelasi lucru, cred ca acum esti lamurit. This post has been edited by mars: 30 May 2013, 20:07 Nu este o regula. VINul meu incepe cu VF1BG1G.... , dar modelul masinii este BG0G . Conform Carinfo kiev... This post has been edited by Bumbul: 27 Jul 2017, 00:46 |
--------------------
Hyundai
i40
1.7 CRDi 136cp CVA
- CT28SBA
|
|
andru1973 |
![]()
Post
#312
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.271 Joined: 8 December 14 From: nu conteaza ![]() |
daca îți este de folos pentru cutia ta de viteze
Attached thumbnail(s) Captura_de_pantalla__3_.png ( Size: 111.55k ) Number of downloads: 354 |
--------------------
renault
LAGUNA 1 RT 2.0 LAGUNA 3 2.0 DCI 130CP fara DPF
iulie 2008 expresion
|
|
Bumbul |
![]()
Post
#313
|
![]() Am alt vapor acum ... Group: Members Posts: 378 Joined: 22 June 15 From: Constanta ![]() |
|
--------------------
Hyundai
i40
1.7 CRDi 136cp CVA
- CT28SBA
|
|
bigigi |
![]()
Post
#314
|
Membru autentic Group: Members Posts: 907 Joined: 29 September 06 From: Brasov ![]() |
Am patit-o,se scurge ulei din CV jr5-012 pe la simeringul planetarei dreapta.
Doresc niste sfaturi de la cei ce au patit-o. 1.Surubul fluture ,pentru umplere, se poate desface cu un cleste fara sa se rupa,fiind din plastic ? 2.Cum demontez simeringul,este nevoie de o scula speciala sau il distrug ? 3.Uleiul Elf Tranself NFJ, 75W80, este cel mai bun ? Multumesc. - This post has been edited by bigigi: 5 Jul 2018, 07:24 |
--------------------
Renault
Laguna 1.9 dci , Laguna 2.0 dci
2006
- BV 07 UDL
|
|
andru1973 |
![]()
Post
#315
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.271 Joined: 8 December 14 From: nu conteaza ![]() |
ala l-am pus si eu ,e bun ,acel șurub de plastic se desface ușor are o garnitura de guma nu e strâns foarte tare (depinde cine la strâns)se strânge cu mina (asa l-am strâns eu si nu pierde ulei)semeringul poți sa il strici sau cu grija il dai jos,dar cum il schimbi si pui unul nou mai contează ca il strici?dacă il dai jos fără sa il strici poți strânge acel arculeț din mijloc ,dar daca tot dai jos pune nou
This post has been edited by andru1973: 5 Jul 2018, 11:10 |
--------------------
renault
LAGUNA 1 RT 2.0 LAGUNA 3 2.0 DCI 130CP fara DPF
iulie 2008 expresion
|
|
bigigi |
![]()
Post
#316
|
Membru autentic Group: Members Posts: 907 Joined: 29 September 06 From: Brasov ![]() |
Ok,multumesc.
|
--------------------
Renault
Laguna 1.9 dci , Laguna 2.0 dci
2006
- BV 07 UDL
|
|
argon |
![]()
Post
#317
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(bigigi @ 5 Jul 2018, 08:14) Nu, nu e cel mai bun, cel mai bun e 75w80 NFP care merge si la cutie PK si la restul, iar NFJ merge doar la restul fara PK. Asa ca daca ai 2.0 dci sau 2.0T de exemplu si bagi NFJ se strica sincroanele. This post has been edited by argon: 5 Jul 2018, 15:16 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
andru1973 |
![]()
Post
#318
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.271 Joined: 8 December 14 From: nu conteaza ![]() |
Lubrifiant adaptat special pentru vehiculele RENAULT echipate cu cutii de viteze ale familiilor J; TL4; NDX și foarte special pentru vehiculele Twingo; modus; Clio; Mégane (cu excepția Mégane / Scénic II cu cutii PK4) și Laguna (cu excepția motorizărilor 2; 2DT; dci și V6); pentru Espaces (2.0 și 1; 9 dci) și pentru Kangoo.Aprobat și recomandat de RENAULT pentru cutiile de viteze JXX; TL4 și NDX
am greșit când am spus ca si eu am pus la fel ,scuze e NFP ,dar cum tu ai cv j...eu zic ca iti merge 5 Jul 2018, 16:51: am gasit de la ei ELF În general, acest lubrifiant este perfect adaptat cerințelor cutiilor mecanice ale autovehiculelor de pasageri care includ inele de sincronizare din alamă, fie în configurație simplă, fie în mai multe nuclee.întrebarea e din ce sunt la cutia ta big gigi This post has been edited by andru1973: 5 Jul 2018, 17:51 |
--------------------
renault
LAGUNA 1 RT 2.0 LAGUNA 3 2.0 DCI 130CP fara DPF
iulie 2008 expresion
|
|
argon |
![]()
Post
#319
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
La jr se simte iarna diferența de la nfj la nfp. Am probat personal, cu nfp nu mai agata până se încălzește.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
andru1973 |
![]()
Post
#320
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.271 Joined: 8 December 14 From: nu conteaza ![]() |
|
--------------------
renault
LAGUNA 1 RT 2.0 LAGUNA 3 2.0 DCI 130CP fara DPF
iulie 2008 expresion
|
|
bigigi |
![]()
Post
#321
|
Membru autentic Group: Members Posts: 907 Joined: 29 September 06 From: Brasov ![]() |
CV JR5-012
Am scurgeri de ulei pe partea dreapta a CV, din ce am aflat pe forum vinovat ar fi simeringul din poza,cod.8200110847. Asa arata partea dreapta a JR5-012,simeringul nu se vede este acoperit ,nu stiu cum se demonteaza acel capac ! Acel capac este de fapt un alt simering ? Am atasat si o poza cu CVJR5-012 Are cineva o documentatie tehnica sau denumire si cod pentru acel capacel ? Capacelul exista si la CV PK6,in poza Va rog un ajutor , incep ploile ! 0729982877 This post has been edited by bigigi: 7 Jul 2018, 15:08 Attached thumbnail(s) SIMERING_2.jpg ( Size: 391.02k ) Number of downloads: 195 i_corteco_01033808b.JPG ( Size: 35.38k ) Number of downloads: 183 JR_5_1.jpg ( Size: 50.64k ) Number of downloads: 170 CV_PK6.jpg ( Size: 130.28k ) Number of downloads: 31 |
--------------------
Renault
Laguna 1.9 dci , Laguna 2.0 dci
2006
- BV 07 UDL
|
|
andru1973 |
![]()
Post
#322
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.271 Joined: 8 December 14 From: nu conteaza ![]() |
poate are inel siguranta ,incearca sa folosesti ceva in forma de L(2 bucati)le bagi si incerci sa tragi afara
7 Jul 2018, 10:48: normal ala ar fi semering de diferențial 7 Jul 2018, 11:10: ceva de genul dacă poți face This post has been edited by andru1973: 7 Jul 2018, 12:10 Attached thumbnail(s) extract_semering.jpg ( Size: 61.56k ) Number of downloads: 48 |
--------------------
renault
LAGUNA 1 RT 2.0 LAGUNA 3 2.0 DCI 130CP fara DPF
iulie 2008 expresion
|
|
bigigi |
![]()
Post
#323
|
Membru autentic Group: Members Posts: 907 Joined: 29 September 06 From: Brasov ![]() |
Am gasit metoda de scoatere a simeringului de pe ax
https://youtu.be/9eHBivkluck Sunt foarte suparat,am luat in serios o postare din acest topic si mi-am cumparat un simering pentru diferential dreapta "la cutiile JR5 avem dimensiunile: -dreapta dimensiune [mm]: 40x55x8/13; Tipul semeringului: BASLDRW cod origine 8200110847" si mi-am demontat planetara ca sa constat ca dimensiunile nu sunt corecte!!!!!!!!!!! Acum am sa tin masina dezmembrata,in parcarea blocului, pana vin piesele din import ! Codul simeringului corect este 7703087148 cu dim.27,95X70x10 si oringul 7703065128 cu dim.22,5X2. Verificati cel putin cu o alta sursa informatiile primite de la membri fara nume,fara telefon,fara domiciliu....! This post has been edited by bigigi: 7 Jul 2018, 20:12 |
--------------------
Renault
Laguna 1.9 dci , Laguna 2.0 dci
2006
- BV 07 UDL
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th April 2025 - 00:47 |