Chiptuning Laguna II, pro si contra
![]() ![]() ![]() |
Chiptuning Laguna II, pro si contra
cdadan |
![]()
Post
#91
|
||
![]() fara turbo viata e pustiu Group: Members Posts: 5.202 Joined: 9 October 09 From: Cluj Napoca ![]() |
|
||
--------------------
pegas
de dame
1986
|
|||
audiofilu' |
![]()
Post
#92
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.910 Joined: 4 February 09 ![]() |
Stiu si nu are sens sa vorbesc mai departe,sint alte forumuri unde se discuta doar despre tuning motor.
Se poate obtine o putere mai mare si la aspirat insa implica multe modificari "hardware". |
--------------------
Renault
Laguna 2.0T
2005
|
|
Francisc 2 |
![]()
Post
#93
|
![]() Stii si la ce te ajuta ca stii...:) Group: Members Posts: 321 Joined: 31 October 09 From: Austria ![]() |
nu vreau sa deschid topic nou dar am o intrebare ...poate pare tampita nu stiu. Se poate monta Kompresor pe motorul de 1,9 dCI 88 kw ? eu am discutat cu prietenul meu (mecanic cu atelier propriu )si mi-a zis ca se poate daca se fac modificari...ce parere aveti? Daca se poate ,cum ar trebui facut si de la ce marca de autovehicul ar trebui luat?
Daca am pus o intrebare tampita ![]() ![]() |
--------------------
Renault
Laguna II
- TM 00 III
2001 1,9 dci Dinamique 88kw
|
|
cdadan |
![]()
Post
#94
|
![]() fara turbo viata e pustiu Group: Members Posts: 5.202 Joined: 9 October 09 From: Cluj Napoca ![]() |
Nu e o intrebare tampita, teoretic se poate. Se poate monta turbina sau compresor chiar si pe un motor aspirat. Dar sunt necesare o gramada de modificari si costa ...
Incearca sa cauti pe net, in tarile civilizate sunt o gramada de pasionati care fac te miri ce nebunii. In special cei din Anglia si din US. Ce vrei tu necesita modificari majore si costuri (probabil) mai mari decat valoarea masinii tale. Nu vad motivul pentru care ai incerca sa pui compresor. Daca vrei doar sa cresti puterea, ai o gramada de variante relativ simple si accesibile. |
--------------------
pegas
de dame
1986
|
|
audiofilu' |
![]()
Post
#95
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.910 Joined: 4 February 09 ![]() |
Sper ca stii principiul de functionare si modul de conectare la motor al fiecarui device.
Preferabil ar fi sa pui o turbina hybrid pe masina actuala,nu se modifica absolut nimic dar vei avea o putere mai mare decit cea dezvoltata de turbina originala. In esenta se pastreaza doar carcasa turbinei si se schimba palele de la turbina in asa fel incit sa se pompeze mai mult aer. Compresorul parca "papa" mai multi cp decit turbina si raspunsul este liniar,antrenarea fiind facuta prin fulie de arborele cotit si nu de gazele de evacuare ca la turbina. Cu pina in 1500 euro o poti rezolva zic eu,poate chiar cu mai putin. |
--------------------
Renault
Laguna 2.0T
2005
|
|
Francisc 2 |
![]()
Post
#96
|
![]() Stii si la ce te ajuta ca stii...:) Group: Members Posts: 321 Joined: 31 October 09 From: Austria ![]() |
mersi mult amandurora
![]() |
--------------------
Renault
Laguna II
- TM 00 III
2001 1,9 dci Dinamique 88kw
|
|
bad_x |
![]()
Post
#97
|
Membru autentic Group: Members Posts: 717 Joined: 5 February 08 ![]() |
salut la toti am intrat si eu pe aici asa din intamplare si am tot vazut pareri pro si contra chiptuning.
un prieten de al meu a incercat pe un opel asta F din 96 parca motor de 1.4 benzina a pus turbina de logan de 1.5 DCI doar ca singura problema a fost cu circuitul de ulei,dupa spusele lui motorul parca avea inca pe atatia cai cat avea masina initial daor ca in 100 km sa dus turbo k nu avea ungere cu ulei ![]() in concluzie daca vrei putere mare la un motor poti incerca sa pui un turbo de diesel cu conditia sa gasesti un circuit de ulei si o sa vezi diferenta de la cer la pamant |
--------------------
Renault
laguna 2 1.9dci privilege gri perlat 88KW/120 CP
2004
|
|
audiofilu' |
![]()
Post
#98
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.910 Joined: 4 February 09 ![]() |
Daca imi explici de ce neaparat trebuie turbo DE DIESEL ai nota 10 de la mine...
Poate nu stiai dar exista turbo si pe motoate Otto ( nu ca am si eu de vreo 5 ani) iar daca se foloseste turbina cu injectie DIRECTA pe un Otto s-ar putea sa fie consumul la fel de scazut ca un diesel turbo. La ORICE motor poti sa-i trintesti un turbo sau compresor...daca ai bani si daca tu crezi ca merita. This post has been edited by audiofilu': 9 May 2010, 17:26 |
--------------------
Renault
Laguna 2.0T
2005
|
|
bad_x |
![]()
Post
#99
|
Membru autentic Group: Members Posts: 717 Joined: 5 February 08 ![]() |
audiofilu' la ce ii zici tu motor otto sa stiu si eu si eu unu am dat un exemplu cu turbo de diesel
|
--------------------
Renault
laguna 2 1.9dci privilege gri perlat 88KW/120 CP
2004
|
|
tacufmr_lagunaII |
![]()
Post
#100
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 599 Joined: 25 April 07 From: Brasov ![]() |
motorul otto este motorul pe benzina
|
--------------------
Renault
Laguna II
- BV - 32 - UMY
2007, 1.9 dci, 131 CP
|
|
cdadan |
![]()
Post
#101
|
![]() fara turbo viata e pustiu Group: Members Posts: 5.202 Joined: 9 October 09 From: Cluj Napoca ![]() |
|
--------------------
pegas
de dame
1986
|
|
bad_x |
![]()
Post
#102
|
Membru autentic Group: Members Posts: 717 Joined: 5 February 08 ![]() |
eu unul nu am auzit de motor OTTO
am auzit de MAC SI MAS adica motor cu aprindere prin compresie si motor cu aprindere prin scanteie intrebam doar k nu am auzit pana acuma de OTTO |
--------------------
Renault
laguna 2 1.9dci privilege gri perlat 88KW/120 CP
2004
|
|
jon_nxt |
![]()
Post
#103
|
![]() Membru declarat anti-bizoni Group: Members Posts: 216 Joined: 15 August 08 From: Bucuresti ![]() |
Cred ca cel mai corect spus este motorul ce are la baza functionarea dupa ciclul Otto (dupa numele germanului care a fost primul om ce a si construit un motor functional in patru timpi cu combustie interna. Nu el este si detinatorul inventiei care a fost realizata cu cativa ani mai devreme de niste italieni si patentata de un francez)
Se pot afla mai multe aici: http://en.wikipedia.org/wiki/Four-stroke_e...#The_Otto_cycle P.S. Despre Otto si ciclul sau se invata la termodinamica prin a zecea - cel putin asa era pe vremea mea. This post has been edited by jon_nxt: 10 May 2010, 21:59 |
--------------------
Renault
Laguna 2, phase 1
1.9 dCi Dynamique, 2001 "Din fericire, gandirea corecta vine din experienta. Din nefericire, experienta vine din gandirea incorecta."
|
|
cdadan |
![]()
Post
#104
|
![]() fara turbo viata e pustiu Group: Members Posts: 5.202 Joined: 9 October 09 From: Cluj Napoca ![]() |
|
--------------------
pegas
de dame
1986
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#105
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
Ciudata treaba - mecanic care nu stie cine-i Otto
![]() |
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
bad_x |
![]()
Post
#106
|
Membru autentic Group: Members Posts: 717 Joined: 5 February 08 ![]() |
eu unul n-am facut liceu doar profesionala de mecanic auto si acolo nu ne-au spus de OTTO ce sa faci asta este in viata mai inveti si tot prost mori
apropo eu doar am dat un exemplu pt faza cu turbo de diesel pe benzina din ce au facut altii dar se pare k voi nu prea ati inteles ce am vrut eu sa zic This post has been edited by bad_x: 11 May 2010, 18:18 |
--------------------
Renault
laguna 2 1.9dci privilege gri perlat 88KW/120 CP
2004
|
|
cdadan |
![]()
Post
#107
|
![]() fara turbo viata e pustiu Group: Members Posts: 5.202 Joined: 9 October 09 From: Cluj Napoca ![]() |
QUOTE(bad_x @ 9 May 2010, 13:31) Beton exemplu. Trebuie sa fi bun ca sa reusesti astfel de performante. Cu scoala e scuzabil, dar daca tot esti mecanic de meserie si cu simturile formate, ar trebui sa sti cate ceva. Dar vad ca ne servesti doar galuste, de ex: http://www.reno.ro/index.php?showtopic=179274&hl= Crestere de putere cu 7% zici? |
--------------------
pegas
de dame
1986
|
|
jon_nxt |
![]()
Post
#108
|
![]() Membru declarat anti-bizoni Group: Members Posts: 216 Joined: 15 August 08 From: Bucuresti ![]() |
Hai lasati omul in pace. Eu nu am avut nici pe departe intentia sa il desfiintez ca nici eu nu-s Mafalda sa le stiu pe toate. Am vrut doar sa explic ce e cu Otto ca a zis ca nu a auzit de el. Si ce daca e mecanic de meserie? Copilul meu a facut roseola infantum si doctorul de familie nu a stiut ce are cand l-a vazut - a zis ca e putin rosu in gat, o mica iritatie pe piele... si ca "lasa sa vedem cum evolueaza in doua-trei zile si vedem daca e caz de antibiotice si asa mai departe". Alt doctor mi-a zis prin telefon ce are, ce simtpome sunt si cum va evolua boala. Cum a zis asta prin telefon, asa a fost. Doctori de copii erau amandoi... formare diferita. Unul nici nu auzise de roseola infantum.
Dar sa revenim la topic - cu chiptuningul - pro sau contra. Spre ex, pe mine m-ar interesa sa stiu de unde as putea sa incep cu tunatul la "caprioara" din semnatura si cati CP as putea sa mai scot si cat ar costa... si mai ales cu ce riscuri. Poate primim mai multe pareri de la cei care au "executat" si au experienta. |
--------------------
Renault
Laguna 2, phase 1
1.9 dCi Dynamique, 2001 "Din fericire, gandirea corecta vine din experienta. Din nefericire, experienta vine din gandirea incorecta."
|
|
renodood |
![]()
Post
#109
|
![]() Sofer dement Group: Members Posts: 1.988 Joined: 23 November 08 From: Bucuresti ![]() |
Din ce știu, există un caz care de la 120 a ajuns la vreo 165 de cai, cu chip, și alte câteva elemente sport -evacuare, filtru de aer, etc.
In medie era cam 20% câștigul doar prin chip la CP și 30% cuplu. Cu altele...se ajunge mai sus. This post has been edited by renodood: 12 May 2010, 12:53 |
--------------------
Renault
Laguna 2 Grandtour
2002 1.9 DCi 107Cp Autentique
|
|
bad_x |
![]()
Post
#110
|
Membru autentic Group: Members Posts: 717 Joined: 5 February 08 ![]() |
cdadan a dracu de destept esti eu intreb ceva si tu repede sari ca un kangur in sus
ce am facut rau ca am intrebat una alta te crezi mesterul manole sa le sti pe toate? |
--------------------
Renault
laguna 2 1.9dci privilege gri perlat 88KW/120 CP
2004
|
|
concrion |
![]()
Post
#111
|
Membru Group: Members Posts: 139 Joined: 19 March 07 From: Bucuresti ![]() |
Salutare tuturor. Pentru cei cu lagune ca a mea, motor aspirat de 2 litri, benzina.....se pot scoate din el peste 150 cp....cu NOX....uitati un exemplu pentru mitsubishi cu 2 l aspirat : http://www.mastertuner.ro/2010/03/03/mitsu...-unichip-si-nx/
Apropo de asta....a facut careva un test 0-100 real ? Eu am facut ieri pe un carosabil ud (ploua) si a iesit un 12.7 .....fata de 9.90 din carte. Probabil pe uscat iese pe la 11 si ceva....insa, cu chip cu tot, sa nu credeti ca o sa aveti ferrari. Tuningul ar ajuta acceleratia, insa ca masina sa stea mai bine pe drum e nevoie de sasiu sport si de un tren de rulare adecvat. Probabil ca cei cu 2.0 T ar putea ajunge si la 250 CP cu NOX, insa ce faci cu puterea daca nu ai sasiu ??? Puterea care nu e pusa pe sosea cum trebuie, nu e relevanta......apropo de asta comparati timpii de aici http://www.fastestlaps.com/track2.html si o sa vedeti cum unele masini de 200-300 cp bat masini de 400-500 cp pe Nordschleife Concluzionand....personal pot spune ca tuningul pe laguna nu se merita....pentru nici una din versiuni (tinand cont de raportul cost/beneficiu) decat daca implica si schimbarea trenului de rulare. O zi buna in continuare P.S. Poate o optimizare care sa imi scada consumul ![]() |
--------------------
Renault Laguna II
Privilege, 1998 cmc
2002
|
|
audiofilu' |
![]()
Post
#112
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.910 Joined: 4 February 09 ![]() |
Ba merita cu o conditie:sa fie facut moderat,nu cu orice risc.Eu am doar 30cp in plus si se simte foarte bine iar MT afirma ca se pot atinge 270cp fara probleme cu ceva modificari.
|
--------------------
Renault
Laguna 2.0T
2005
|
|
concrion |
![]()
Post
#113
|
Membru Group: Members Posts: 139 Joined: 19 March 07 From: Bucuresti ![]() |
Te rog sa exemplifici unde se vad meritele tuningului.....si nu ma refer aici la faptul ca ai putere si cuplu la turatii mai mici si intr-un mod liniar (acest lucru poate fi facut prin remaparea parametrilor motorului, fara cresterea de puterea)....ci la avantajele celor 30 cp in plus. Multumesc anticipat
|
--------------------
Renault Laguna II
Privilege, 1998 cmc
2002
|
|
audiofilu' |
![]()
Post
#114
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.910 Joined: 4 February 09 ![]() |
Meritele tuningului?Poate avantajele...pai singur le-ai spus.Daca nu e raspunsul asteptat te rog sa reformulezi,poate n-am inteles.
Nu neg faptul ca Laguna este o masina de familie cu oarece valente sportive (in cazul motorizarii mele) dar daca as fi vrut mai multa adrenalina as fi ales Clio RS sau orice alta buburuza care stie sa ofere si un sasiu sport.La reno e acelasi sasiu de la 1,6 benzina pina la 3.0 benzina... Atita timp cit pentru mine e suficient ca nu mestec in cutie dupa fiecare curba si acum motorul se comporta ca un diesel (dpdv al cuplului) pe o plaja de turatii caracteristica unui benzinar nu poate decit sa ma bucure. |
--------------------
Renault
Laguna 2.0T
2005
|
|
jarr |
![]()
Post
#115
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 225 Joined: 5 November 08 From: Braila ![]() |
Pentru ca am un coleg cu una identica 1,6 16v 107 cp si am facut un test a mea de 8 v si 90 de cai stoc nu era mai jos ca cea cu 16v decat 1 sec la demaraj dar apoi il puteam depasi la drum pt ca senzorul de presiune aer de pe admisie sesiza presiune de aer crescuta si comanda comp cantitate mai mare de benzina si apropos se ducea la 195-200km ?h iar laguna pe care o am acum ajunge mult mai usor la 200 dar foarte greu dupa aceea si diferenta in cartea tehnica este de aprox 45 de cai
|
--------------------
renault laguna
privilege
2002 - 2.0 16v 135 cp Mai bine vultur un an decat soarece o viata
|
|
VRS_80 |
![]()
Post
#116
|
![]() In the air tonight Group: Members Posts: 869 Joined: 13 January 10 From: Bucuresti ![]() |
Sa intelegem ca, cu o laguna de 1.6, 8v si 90 de cai atingeai viteza de 200 km/h pt. ca aveai senzorul de presiune aer defect ?
![]() ![]() |
--------------------
Renault
Laguna II
2001/1.9dci 120cp Dynamique SQ ADDICTED-Alpine 9835r,Helix P400 Precision,DLS A6,JL 13w6,Mac audio cfx 2.13,Conectica Stinger si Rockford Fosgate,Insonorizare Second Skin.
|
|
jarr |
![]()
Post
#117
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 225 Joined: 5 November 08 From: Braila ![]() |
Da pe proba si nu e laguna ci megane si are aproximativ 400mii si consuma aproximativ 10l la suta benzina si 1l de ulei la 1000km ce nu stiu cu adevarat daca fostii proprietari nu i-au facut o remapare ca au mai fost vreo tri samsari care au avut masina ,pty cine doreste oricand o proba sa vada cum merge un megane cu 195/h
13 Jun 2010, 09:18: Dar cel mai mult ma intereseaza daca ma poate lumina cineva in dilema pe care o am nu ma intereseaza sa creada cineva ca merge megane cu 195 ci ma intereseaza ca megane care are in carte trecuti 66 kw si o viteza maxima constructiva de 188km/h a ajuns la 195 iar laguna care are 98kw si o vit maxima trecuta in carte de 205 pe care ii atinge poate maxim 210 cu bezina de 98 ce se intampla dupa 200 acolo cred ca e problema? de aerodinamica de greutate ,coeficient de frecare sau altceva aceasta este problema pe care o expun atentiei d-voastra megane are 1050 kg laguna are 1390 daca nu ma insel This post has been edited by jarr: 13 Jun 2010, 09:18 |
--------------------
renault laguna
privilege
2002 - 2.0 16v 135 cp Mai bine vultur un an decat soarece o viata
|
|
audiofilu' |
![]()
Post
#118
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.910 Joined: 4 February 09 ![]() |
Pe bord poate sa arate oricit,viteza reala se masoara mai exact cu un GPS.
Normal ca depinde de greutate,putere,rezistenta la inaintare (vint,anvelope) si mai ales de rapoartele din cutia de viteze.Fiecare masina e gindita intr-un fel si fiecare e un compromis.Cine naiba ar face remapare la un 1,6 benzina,ce sa obtina din el?Probabil eroarea de vitezometru este mare. Pentru a atinge viteze peste 200 (cui foloseste?) trebuie in primul rind putere. |
--------------------
Renault
Laguna 2.0T
2005
|
|
VRS_80 |
![]()
Post
#119
|
![]() In the air tonight Group: Members Posts: 869 Joined: 13 January 10 From: Bucuresti ![]() |
Stai linistit ca laguna 2 are un coeficient aerodinamic f. bun adica versiunea cu hayon are un cx de 0.28 iar cea break de 0.29 (google)adica ceva mai bine decat meganul.Cat despre viteza maxima si acolo e bine:la megane ai pe bord 195 iar in talon 188 e dif de 7 km/h care e abaterea ceasului.Si la laguna 2 ai abatere de cam 6-7 km/h din cate stiu.Daca pe ceas ai cam 210-212 in realitate ai cam 205 adica cat ai si in carte.
![]() ![]() |
--------------------
Renault
Laguna II
2001/1.9dci 120cp Dynamique SQ ADDICTED-Alpine 9835r,Helix P400 Precision,DLS A6,JL 13w6,Mac audio cfx 2.13,Conectica Stinger si Rockford Fosgate,Insonorizare Second Skin.
|
|
concrion |
![]()
Post
#120
|
Membru Group: Members Posts: 139 Joined: 19 March 07 From: Bucuresti ![]() |
Salut. Vin cu cateva completari, deoarece am condus si Megane 1.6, 16V, 110CP - vechime 3 ani, am fost primul proprietar, cat si Laguna II, 2.0, 135CP, 8 ani vechime, al patrulea proprietar. Viteza maxima pentru Megane - 196 km/h - conform GPS (intre 205-210 km/h pe bord); viteza maxima pentru laguna - 195 km/h - conform GPS (intre 200 - 205 km/h pe bord). In urma unui test la mastertunner, Laguna a atins 208 km/h pe stand (moment in care a fost atinsa limitarea), deci probabil in realitate, mai mult de 200 nu fuge (prin prisma cresterii rezistentei la inaintare in caz real si nu pe stand).....mai multe detalii aici - http://www.reno.ro/index.php?showtopic=175594&hl=. Sincer, eu in alta parte as fi mai multumit daca as rezolva problemele: cuplu de la turatii mici (asa cum are audiofilu' acum) si consum mai mic de combustibil....in rest, de viteza de peste 200 km/h nu ai nevoie pe drumurile romanesti. O zi buna.
P.S. http://www.fastestlaps.com/track2.html .... nu conteaza doar herghelia....spre exemplu pozitia 68, 71, etc This post has been edited by concrion: 14 Jun 2010, 12:46 |
--------------------
Renault Laguna II
Privilege, 1998 cmc
2002
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 30th July 2025 - 05:37 |