Schimbat buji la 1.5 dci, instructiuni schimb buji incandescente
![]() ![]() ![]() |
Schimbat buji la 1.5 dci, instructiuni schimb buji incandescente
vali79m |
![]()
Post
#31
|
||
![]() No. 620 Group: Members Posts: 509 Joined: 5 April 05 From: Titan-Salajan ![]() |
|
||
--------------------
Clio
Symbol
2005 dci-80 cp
|
|||
vali79m |
![]()
Post
#32
|
![]() No. 620 Group: Members Posts: 509 Joined: 5 April 05 From: Titan-Salajan ![]() |
|
--------------------
Clio
Symbol
2005 dci-80 cp
|
|
diesel_power |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.964 Joined: 18 February 05 From: diaspora ![]() |
Eu sunt curios functie de ce variabile se ard bujiile astea.
Si simbolul meu e tot din 2005 si are toate bujiile bune. Stiu asta fiindca am avut probleme cu pornirea cand s-a lasat frigul si am fost la service, verificat bujii -> toate bune, problema era o conducta de plastic crapata ce facea legatura intre filtrul de motorina si nu stiu ce altceva. Conducta asta lasa aerul sa intre si nu se mai amorsa pompa de motorina (cel putin asa mi-au zis mesterii de-acolo). |
--------------------
Renault
Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW,
2005, Fidji
|
|
rraducul |
![]()
Post
#34
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 23 December 09 ![]() |
Poses un Renault Clio 1.5 DCI an 2005 si v-as ruga frumos sa-mi spuneti la cati km trebuiesc schimbate bujiile si daca stiti si de care trebuiesc puse dau un spritz
![]() |
--------------------
Renault
Symbol
2005 DCI
|
|
crisolro |
![]()
Post
#35
|
![]() Posts: 1.435.866 Group: Members Posts: 1.884 Joined: 9 November 07 From: Bucuresti ![]() |
din cate stiu eu nu exista "termen" pt. schimb ... se schimba pur si simplu cand se ard si primul semn este pornire grea la rece (de regula la f rece, iarna deoarece sunt ff multe cazuri in care chiar si iarna masina porneste fara probleme cu 1-2 bujii arse) ... dar la primul semn de pornire mai grea decat de obicei e bine de verificat si schimbat bujiile arse pt. ca altfel risti sa dai mult la cheie si sa omori bateria etc.
daca cauti pe forum, vei gasi si informatii despre tipul de bujii sau mergi la magazin pur si simplu |
--------------------
Renault
Clio IV Life 2015, 1.2 16V/75 cp
Ford Ecosport 2018, 1.0 125cp
- cu nr absolut normal Daca vreodata ai impresia ca nu mai exista nimeni caruia sa-i pese daca mai traiesti, incearca sa nu platesti cateva rate la banca.
|
|
rraducul |
![]()
Post
#36
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 23 December 09 ![]() |
MS pentru sfat dar vroiam ceva mai sigur
![]() |
--------------------
Renault
Symbol
2005 DCI
|
|
CRY 79 |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.974 Joined: 25 April 09 From: Sibiu ![]() |
Azi am schimbat si eu bujiile incandescente la masina mea. Am pus tot bujii BERU cum erau celelalte, m-au costat 43 lei / buc. si 30 lei manopera. Treaba este simpla daca ai sculele potrivite. La doua pistoane au intrat greu, si o spun deoarece daca intalniti dificultati in a introduce noua bujie, faceti astfel:
- in lacasul acela unde trebuie sa intre bujia, uneori se mai depune si calamina in jurul electrodului. Dati cu putin spray degripant in gaura aceea si curatati cu o tija subtire in jurul careia rasuciti putina carpa si frecati lacasul acela, sau cu o pila subtire si rotunda frecati tragand in sus mizeria. Timp de lucru 30 min. Vedem dimineata cum porneste. |
--------------------
Renault
Trafic
Iunie 2005, 74 Kw si multi cai frumosi
- SB 10 KXF With under cover face.
|
|
domnuprofesor |
![]()
Post
#38
|
Membru incepator Group: Members Posts: 66 Joined: 13 May 08 ![]() |
Trebuie sa schimb bujiile incandescente si interesandu-ma de preturi la diferite service-uri din Timisoara am primit un raspuns care m-a uimit. Este vorba de service-ul ProMotor, un service care este peste medie in timisoara.
Intrebare: Doresc sa schimb bujiile incandescente la un reno megane 2002 1.9 DCI. Cat costa, cand pot veni etc. Raspuns: Daca totul decurge bine te costa 100 RON (piese + manopera) insa daca apar probleme te costa 300 RON. Intrebandu-i de ce probleme ar putea sa apara mi-au spus: bujiile respective sunt subtiri si la scoatere se pot rupe si atunci interventia se complica. Mi-au spus ca au o cheie speciala cu care le scot. Mi-au mai spus ca esti ca pe masa de operatie: doctorul face ce poate dar conteaza "sansa pacientului". M-a uimit raspunsul acesta. Adica daca ei gresesc si rup bujia eu trebuie sa mai sar cu 200 RON extra. Ce ma sfatuiti? Caut alt service sau este fondata atitudinea lor? Multumesc This post has been edited by domnuprofesor: 20 Jan 2010, 09:43 |
--------------------
Renault
Megane 1, 1.9 dCI
2002, Expression
|
|
UXE |
![]()
Post
#39
|
![]() Modelator Group: Members Posts: 6.733 Joined: 21 June 06 From: Bucuresti ![]() |
eu zic sa cauti in alta parte ... au raspuns ca niste amatori pararea mea
|
--------------------
Renault
Symbol
2006 1.4 8v
- UXE Subaru Forester 2.5 XT - 230 CP
|
|
asyst72 |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 353 Joined: 23 March 09 From: Bucuresti ![]() |
Am Renault Clio 1,5DCI..
Azi m-am dus la Service Norauto din Bucuresti (langa Carrefour pe A1) sa schimb filtrele (aer, polen si motorina).. pana aici pare off-topic, ![]() ![]() cum Dom'le ca pana acum n-am avut nici un martor aprins pe bord... sigur e de la bujie? ![]() Se apuca si le masoara cu un voltmetru si imi spune ca intradevar una e arsa.. Hmmm.. nefiind cunoscator prea bun in materie cer o rezolvare si negociez sa o inlocuiasca dar fara manopera (caci o data ca nu era vina mea ca martorul s-a aprins tocmai in service, si apoi era exorbitant pretul manoperei... 40RON de bujie... ![]() Ma rog.. e de acord (zice ca n-o sa platesc manopera) dar imi spune ca ar fi bine sa le schimb pe toate 4, cica lucreaza "in echipa" si e bine sa fie toate la fel, si la fel de noi altfel se pot arde pe rand.. hmm.. imi prezinta apoi un set de 4bujii pentru Logan 1,5DCI la 50RON toate 4... care se dovedeste ca nu se potrivesc in locas.. deci nu sunt compatibile.. mda.. apoi imi prezinta un blister frumos sigilat cu 2bujii care sunt 160RON perechea.. eu bineinteles stramb din nas si cer sa-mi dea cel mai ieftin model de bujie dar sa se potriveasca, caci deja incepusem sa ma enervez! gaseste in oferta unele de productie ceheasca (sau oricum slava.. nu-mi dau seama exact.. sunt in ambalaj de carton rosu/albastru) la 38RON/bucata dar imi zice ca n-au pe stoc.. ![]() strang din dinti, zic ca o comand numai sa se rezolve.. apoi imi fac de lucru 2ore si revin inapoi.. bujia ma astepta.. se monteza (mi-o da in palma pe cea veche.. originala Renault, cu capat albastru) dar... surpriza! martorul ramane tot aprins.. masoara iar pe toate 4 si reiese ca inca una e arsa..(nu stie daca era arsa de la inceput sau s-a ars chiar atunci, caci prima oara nu le masurase pe toate).. eu ma enervez.. zic ca nu mai inteleg nimic.. si comand sa le aduca poimaine si sa le inlocuiasca pe toate cele 3vechi.. urmand ca eu sa platesc manopera numai la cele arse (care s-au dovedit a fi 2 din 4initiale).. Ma rog.. poate e plictisitor ca am dat atatea amanunte si poate e ciudata asocierea "filtre-bujii" dar asta am patit eu: m-am dus sa schimb filtre si m-am trezit inecat cu bujii.. ![]() Acum, citind posturile de aici constat ca problema bujiilor la un DCI e chiar insignifianta, am fost total nestiutor (credeam ca e ca la motoarele pe benzina) iar faptul ca ramane martorul acela pe bord in timpul functinarii motorului se pare ca n-are legatura cu mama bujie.. am luat manualul la puricat si inteleg ca martorul are semnificatie dubla.. cand motorul e in predemarare daca se aprinde indica ca bujiile sunt incandescente.. iar daca motorul e pornit iar martorul scontinua sa stea aprins indica o defectiune electrica sau electronica.. hmm.. sa fie in legatura cu faptul ca am pus un filtru de motorina fara senzor iar mecanicul a scos si sonda cu electrozi de pe fir si mi-a dat-o in buzunar? poate era normal sa o lase pe fir, chiar daca filtrul nu are locas pentru senzor.. hmm.. o sa studiez pe forumul respectiv si o sa pun sonda pe fir la loc in mufa ei, sa vedem daca mai ramane aprins vreun martor ![]() in fine.. CONCLUZIA: evitati Service Norauto.. ca si orice alt service auto care e gata sa va scoata banii din buzunar cand nu sunteti in cunostinta de cauza.. eu am dat doar 38RON in plus (pentru o bujie) dar citind ce s-a scris pe aici despre bujii nu sunt dispus sa mai dau inca 3x38RON (pentru celelalte 3 bujii comandate) + 2x40RON (pentru manopera la 2 din cele 4).. acel martor de pe bord trebuie sa se stinga si fara 194RON cheltuiti aiurea.. sfaturi? This post has been edited by asyst72: 20 Jan 2010, 22:36 |
--------------------
Renault
Megane II Grandtour Avantage 1.5 dCi 103CP FAP
2007 -
Megane II GrandTour 1.5dCi 103CP FAP 2007 343.000km - 04.2022 Best Regards - |
|
hamzteru |
![]()
Post
#41
|
![]() un simplu membru Group: Members Posts: 315 Joined: 13 April 05 From: Bucuresti ![]() |
Chiar nimeni nu isi mai repara masina singur?? Si-au pierdut toti indemanarea si placerea de a face un lucru cum trebuie si sa se bucure de el??? Fratilor daca nu mai sunteti in garantie, luati si voi cu 1.5 mil o trusa minima de scule si aia va fi toata manopera de acum inainte. O revizie la un Clio dureaza 30 de min cu tot cu bere sau tigara, si aveti timp si de filtre si de ulei. Pana sa ies din garantie dadeam la o revizie la reprezentanta cam 4.8-5.2 mil cu filtru de motorina, iar de ceva ani buni ma costa maxim 2.5. Si asta la niste operatiuni simple cum sunt schimburile de filtre si ulei. Pentru bujii va trebuie o cheie tubulara mai lunga si subtire, care se gaseste de obicei prin talciocuri si un spray wd40 - degripant. In plus de asta aveti satisfactia ca ati facut un lucru cu mana voastra si in plus va cunoasteti masina mai bine. Si nu va doare capu' cand apare o problema pentru ca o puteti identifica imediat.
Invatati si voi cate ceva si mai evitati service-urile astea cu preturi jenante. Ele traiesc din lipsa de informare si comoditatea unora. seara buna |
--------------------
renault
clio symbol / megane estate
---- 2003 1.5 dci 65/2007 1.5 dci 86 privilege
|
|
krokos |
![]()
Post
#42
|
Membru Group: Members Posts: 174 Joined: 12 March 08 From: Bucuresti ![]() |
Asyst72 verifica mufa de la EGR ca daca nu a fixat-o bine ramine aprins becul de la bujii.
|
--------------------
Renault
Megane Estate 1,5dci 110cp
2012
- Numar mic
|
|
CRY 79 |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.974 Joined: 25 April 09 From: Sibiu ![]() |
De acord cu ,, hamsteru ,,! Satisfactia este mare.
|
--------------------
Renault
Trafic
Iunie 2005, 74 Kw si multi cai frumosi
- SB 10 KXF With under cover face.
|
|
asyst72 |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 353 Joined: 23 March 09 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(krokos @ 21 Jan 2010, 18:19) s-a rezolvat.. rationamentul meu era corect: acel martor care statea aprins dupa pornirea motorului, nu avea legatura cu bujiile.. ci cu sonda de la senzorul filtrului de motorina. in momentul in care am pus la loc sonda in mufa ei de pe fir martorul s-a stins.. ![]() cat despre bujii, am rezolvat cu o sticla de vin la un prieten care se pricepe si are cheia potrivita (hexagon de 10) acum am si bujii noi, verificate prin testul cu firul de la plusul bateriei; si am constatat ca motorul porneste mai usor, chiar si in zilele acestea friguroase.. ![]() martorul de bujii se aprinde pentru 1-2 secunde in faza de M (predemarare), apoi se stinge si ramane stins si dupa pornire; faptul ca se sting in pozitia M dupa 1-2 secunde e semn ca bujiile isi fac toate 4 treaba si incalzesc mai repede. inainte de incident (cand aveam functionale doar 2 bujii din 4) martorul statea aprins in faza de predemarare si se stingea doar dupa pornire (asta era semnul ca bujiile nu-si fac cum trebuie treaba..) anyway, pana la urma a iesit cu bine.. mi-am inlocuit bujiile inainte de valul de frig care vine zilele astea... altfel habar n-aveam de ele ![]() merci, pentru indrumari |
--------------------
Renault
Megane II Grandtour Avantage 1.5 dCi 103CP FAP
2007 -
Megane II GrandTour 1.5dCi 103CP FAP 2007 343.000km - 04.2022 Best Regards - |
|
Yochanna |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 265 Joined: 16 January 10 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(asyst72 @ 23 Jan 2010, 16:04) s-a rezolvat.. sonda de la senzorul filtrului de motorina. in momentul in care am pus la loc sonda in mufa ei de pe fir martorul s-a stins.. ![]() nu stiu cum e la tine, insa acea mufa de la senzor trebuie sa ii dai cu izolirband. la revizie, si eu am luat un filtru de motorina fara senzor de apa si aceeasi problema a aparut. se aprindea acel martor. mesteru' meu s-a prins imediat ce-i drept si mi-a pus mufa la loc. pana la urmatoarea revizie e ok sa raman cu acest filtru fara senzor. numai bine. |
--------------------
Reno
Clio symbol
2005 1.5dci
|
|
Mario8119 |
![]()
Post
#46
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 74 Joined: 17 April 06 ![]() |
QUOTE(diesel_power @ 10 Jan 2009, 19:57) Eu sunt curios functie de ce variabile se ard bujiile astea. Si simbolul meu e tot din 2005 si are toate bujiile bune. Stiu asta fiindca am avut probleme cu pornirea cand s-a lasat frigul si am fost la service, verificat bujii -> toate bune, problema era o conducta de plastic crapata ce facea legatura intre filtrul de motorina si nu stiu ce altceva. Conducta asta lasa aerul sa intre si nu se mai amorsa pompa de motorina (cel putin asa mi-au zis mesterii de-acolo). Offtopic si eu putin am patit-o si eu cand mi-au schimbat gigeii filtru de motorina au pus gresit sonda de apa si cred ca au stricat si mufa...ca acum ia aer pe-acolo. problema e ca mi se dezamorseaza pompa dupa vreo 8 ore de nefunctionare, momentan le-a prins tot acelasi gigel cu niste soricei (sonda cu furunul de filtru) si tot mi se dezamorseaza dar doar daca e rezvorul mai gol de jumatate, cand e plin nu am probleme asa ca am decis sa mai merg asa "cu rezervorul plin" inca 10.000km cand il voi schimba (filtru). Intrebarea mea este daca aceste dezamorsari afecteaza cumva pompa de motorina (parca sunt 2 pompe una in rezervor si una la motor , dar se poate sa ma insel sa fii inteles gresit) sau daca poate dauna la altceva, in afara de faptul ca de cateva ori am "omorat" bateria cat am dat la automat, si de cateva ori mi-am "rupt degetele" cat am dat la pompita. . Si ca sa nu fie totul offtopic pt ca intrasem sa citesc despre bujii, in afara verificarii cu cablu sa vad daca da scantei am citit ca daca se stinge beculetul inseamna ca buiile functioneaza. Este corect? Mie mi se stinge iar astazi dimineata s-a stins f greu in sensul ca de obicei dureaza 3 secunde iar astazi a durat vreo 7-8 ( -16 grade), apoi la pornire a pornit destul de greu adika in nici o iarna nu mai mi-a pornit asa greu....ce-i drept am 4 ani si 64.000 km....si deci e posibil sa fie si de la baterie, nici compresia probabil nu mai e la fel ca atunci cand masina era noua...Deci a invartit prima data destul de greu si apoi din ce in ce mai repede cam de inca vreo 3ori si a pornit. Iar m-am speriat ca beculetele de la ulei si stop care stateau aprinse inca 2-3 secunde dupa pornire la fel s-au stins abia dupa 7 secunde. Si ca sa nu mai lungesc discutia va intreb daca ce mi s-a intamplat este normal sau am vreo problema cu bujiile? Eu totusi as da vina pe temperatura "-16 grade" , la temp asta bateria mea trecuta de prima tinerete a invartit destul de greu "marmelada" (uleiul) din motor. . Scuzele mele pt offtopic.... This post has been edited by Mario8119: 25 Jan 2010, 16:37 |
--------------------
Renault
Clio
2006 1.5 DCi Renaul Clio Symbol Fidji 1.5 DCi, 80cp
|
|
krokos |
![]()
Post
#47
|
Membru Group: Members Posts: 174 Joined: 12 March 08 From: Bucuresti ![]() |
E din cauza frigului, stai linistit, si mie tot asa i-mi face la prima pornire.
|
--------------------
Renault
Megane Estate 1,5dci 110cp
2012
- Numar mic
|
|
eddie33 |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 587 Joined: 25 April 05 From: Bucuresti ![]() |
4 bujii gasite arse,pornea saraca pana pe la -10 grade.De 2 zile pornea numai dupa pranz,cu bateria reincarcata(ca o cam slabeam),dar de fapt cand era mai cald,-7 in loc de -17 de exemplu.
Bujiile vechi originale erau CHAMPION,cele noi sunt Beru,au costat 50 RON bucata,iar manopera 120 RON. |
--------------------
Renault
Clio Extreme
2004-DCI 80C.P.
|
|
dumiDude |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 12 May 07 ![]() |
subscriu la -12 gr am pacalito.. bine dar am cam dat 5-6 chei
![]() la -15 nu a mai vrut si am laut ratb-ul ![]() Cam de la -6gr face figuri si necesita 3 chei de la -4 in sus o ia si din prima ![]() Si pe mine m-a cam speriat faza cu blocatul bujiei in chiuloasa desi sunt cazuri rare se pot intampla ![]() Astept caldura sa o dezmortesc ![]() |
--------------------
renault
clio symbol 1.5 dci
2003
|
|
CRY 79 |
![]()
Post
#50
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.974 Joined: 25 April 09 From: Sibiu ![]() |
Puneti contactul de doua ori inainte de a porni ( tineti pe bujii de doua ori ) si va porni mai repede pe GER.
|
--------------------
Renault
Trafic
Iunie 2005, 74 Kw si multi cai frumosi
- SB 10 KXF With under cover face.
|
|
krokos |
![]()
Post
#51
|
Membru Group: Members Posts: 174 Joined: 12 March 08 From: Bucuresti ![]() |
Care aveti bujii
![]() |
--------------------
Renault
Megane Estate 1,5dci 110cp
2012
- Numar mic
|
|
claudiusdsd |
![]()
Post
#52
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 30 Joined: 11 November 09 ![]() |
si eu am toate bujiile arse.. nu porneste nici la 1000 cheie.. inavarte..dar degeaba... bateria e buna.. am aerisit filtru de motorina nimic .. sa vad daca schimb bujiile o ia .. e disesel.. urasc iarna
![]() |
--------------------
RENAULT
CLIO SYMBOL
2005 BERLINA
|
|
CRY 79 |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.974 Joined: 25 April 09 From: Sibiu ![]() |
La tine nu o sa porneasca nici daca schimbi bujiile. Ai alta problema, gen amorsare ceva. Dieselul porneste si fara bujii bune, mai greu dar porneste.
Poti verifica inainte de a schimba bujiile. Ia un cablu, pune un capat pe borna plus a bateriei iar celalalt pe capul bujiei dupa ce ii iei caciulita. Daca da scanteie e buna, daca nu , e arsa si trebuie schimbata. Dar vezi ca ai alta problema. Iar daca spui ca ai aerisit filtrul ai si amorsat instalatia de alimentare ? |
--------------------
Renault
Trafic
Iunie 2005, 74 Kw si multi cai frumosi
- SB 10 KXF With under cover face.
|
|
sorinrs |
![]()
Post
#54
|
![]() Kalakitza Group: Members Posts: 259 Joined: 24 October 06 ![]() |
Te inseli amice....fara bujii incandescente dci-ul nu porneste sub -8 grade celsius si asta pentru ca motorul dci nu este asa de comprimat ca dieselurile de acum 15 ani care porneau si la minus 25 de grade fara bujii incandescente datorita comprimarii foarte mari a amestecului de carburant.
|
--------------------
Renault
Clio
2005 Symbol dci 65 cp
- B-xx-SRS
|
|
marius2606 |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 483 Joined: 16 October 06 ![]() |
Dci meu de 1.5 a pornit la a doua cheie la -15 grade, asa ca am verificat si aveam 2 bujii arse, cele din mijloc.Cum imi place sa imi bag nasul m-am dus si am cumparat 2 bujii eyquem la 25 ron bucata sa le schimb, mi-am luat si o tubulara foarte buna si rezistenta, le-am desfacut si cand am strans-o pe prima, deoarece nici un meserias de pe aici nu a specificat ca nu trebuie stranse rau, eu am strans-o pana am RUPT-O.Acum norocul, daca se poate numi asa este ca sa rupt numai fusta aia cu filetul si bujia a ramas intreaga si chiar functioneaza.Asa ca atunci cand se va incalzi un pic m-am gandit sa ma duc la un service sa ii sudez in cap, cu doua afte de sudura o puilita de 10, si cu mult degripant sa o schimb.As fi curios cine a mai patit asa ceva cum a rezolvat-o.
|
--------------------
renault
megane
2002 coupe
- CL 10 ZCR
|
|
eddie33 |
![]()
Post
#56
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 587 Joined: 25 April 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(domnuprofesor @ 20 Jan 2010, 08:42) Trebuie sa schimb bujiile incandescente si interesandu-ma de preturi la diferite service-uri din Timisoara am primit un raspuns care m-a uimit. Este vorba de service-ul ProMotor, un service care este peste medie in timisoara. Intrebare: Doresc sa schimb bujiile incandescente la un reno megane 2002 1.9 DCI. Cat costa, cand pot veni etc. Raspuns: Daca totul decurge bine te costa 100 RON (piese + manopera) insa daca apar probleme te costa 300 RON. Intrebandu-i de ce probleme ar putea sa apara mi-au spus: bujiile respective sunt subtiri si la scoatere se pot rupe si atunci interventia se complica. Mi-au spus ca au o cheie speciala cu care le scot. Mi-au mai spus ca esti ca pe masa de operatie: doctorul face ce poate dar conteaza "sansa pacientului". M-a uimit raspunsul acesta. Adica daca ei gresesc si rup bujia eu trebuie sa mai sar cu 200 RON extra. Ce ma sfatuiti? Caut alt service sau este fondata atitudinea lor? Multumesc Cam asta se intampla....n-ai citit mai sus ? |
--------------------
Renault
Clio Extreme
2004-DCI 80C.P.
|
|
DrK |
![]()
Post
#57
|
![]() Lapins Creed Assassin Group: Members Posts: 2.132 Joined: 5 January 07 From: From: From: ![]() |
In primul rand trebuie verificate bujiile vechi de pe masina.
Daca nu vreti sa faceti o vizita la service puteti lua o sarma grosuta pentru test. Se scoate capacul de plastic gri pe care este scrisa motorizarea. Se indeparteaza capacele (prin tragere) de pe capetele bujiilor (presupunand ca stiti unde sunt ele) Se ia sarma si la un capat se pune pe capul bujiei si celalalt capat pe baterie. Daca face scanteie inseamna ca bujia respectiva functioneaza. Se repeta operatia pentru restul de bujii. Pentru a schimba bujiile este necesara o cheie tubulara lunga de 14 (cred) pentru a ajunge la ele fara probleme. Daca are si magnet in capat e si mai bine. A 4-a bujie (cea dinspre baterie) este mai ascunsa decat restul. Acolo va trebui sa scoateti furtunul de admisie aer ca sa aveti loc de manevra. (se face foarte usor, apasand pe un buton din plastic). Mare atentie sa nu strangeti prea tare bujiile noi pentru ca se poate crapa filetul si nu le mai scoateti de acolo. Puneti inapoi capacele pe bujii si apoi capacul de plastic. De mentionat ca martorul de bord ( cel portocaliu in forma de sarma) nu are legatura directa cu bujiile. Acel indicator nu va arata niciodata daca bujiile sunt arse sau nu. La tutoriale nu exista un ghid pentru asta asa ca m-am gandit ca ar fi util. O sa incerc sa pun si poze pentru o exemplificare mai buna. This post has been edited by RaduNG: 28 Jan 2010, 11:00 |
--------------------
Sedan
Negru
2015 Bunul simt nu creste in pom.
Veni Vidi Discepto Exsecror Cesso |
|
asyst72 |
![]()
Post
#58
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 353 Joined: 23 March 09 From: Bucuresti ![]() |
Experienta dura petrecuta in zilele acestea de ger:
dupa ce i-am schimbat bujiile "coincidenta" a facut ca treburile sau mania m-au dus unde a fost mai frig prin tara asta: ![]() noaptea 24-25ianuarie Eforie Nord: - parcat masina si oprit motorul la ora 20, temperatura pe bord -17C (in noaptea aia au fost -21C) - a doua zi pornit motorul pe la ora 10, temperatura -15C pe bord.. bujiile incinse o singura data, motorul a pornit la prima cheie cam dupa 3 rotatii. noaptea 25-26ianuarie Intorsura Buzaului: - parcat masina si oprit motorul pe la ora 21 (dupa un drum de 350km prin campiile Baraganului), temperatura pe bord -22C (in noaptea aia au fost -29C) - a doua zi ora 10 temperatura pe bord -19C (temperatura pe termometrul din torpedou era -10C); verificat antigel si solutie spalare parbriz nu inghetasera; motorina EuroDiesel 5 de la Petrom devenise gelatinoasa in sticla de 0,5l pe care o aveam in portbagaj, iar o doza de bere uitata pe acolo inghetase si crapase. pus cheia in contact si incalzit bujiile de 2ori inainte de pornire (martorul a stat cam 3-5 secunde aprins pana sa se incalzeasca bujiile) dat la cheie.. motorul s-a rotit de vreo 5 ori si.. a murit bateria.. ![]() dupa 5 minute am incercat din nou... dar bateria era evident lesinata.. am turnat mai multe sticle de apa calda pe filtrul de motorina, apoi dupa 15 minute a venit cineva si mi-a dat curent la baterie. motorul a pornit fara probleme concluzie: bujiile si-ai facut treaba dar e greseala mea ca nu m-am gandit si la baterie si n-am iesit noaptea sa o mai pornesc (chiar daca afara erau aproape -30C) ![]() This post has been edited by asyst72: 30 Jan 2010, 17:18 |
--------------------
Renault
Megane II Grandtour Avantage 1.5 dCi 103CP FAP
2007 -
Megane II GrandTour 1.5dCi 103CP FAP 2007 343.000km - 04.2022 Best Regards - |
|
eddie33 |
![]()
Post
#59
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 587 Joined: 25 April 05 From: Bucuresti ![]() |
Inseamna ca ai probleme si cu bateria acum....daca a murit asa repede !?
Dupa o zi pe alta trebuie sa porneasca,indiferent cat e de frig ! Asta bineinteles daca masina e pusa la punct ! |
--------------------
Renault
Clio Extreme
2004-DCI 80C.P.
|
|
asyst72 |
![]()
Post
#60
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 353 Joined: 23 March 09 From: Bucuresti ![]() |
bateria nu e chiar noua... am masina luata sh de 1an si n-am schimbat bateria.. dar nici probleme n-am avut..
dar dupa o noapte petrecuta sub -20C... deh.. oricum iarna viitoare o voi schimba.. (bateria) This post has been edited by asyst72: 30 Jan 2010, 17:52 |
--------------------
Renault
Megane II Grandtour Avantage 1.5 dCi 103CP FAP
2007 -
Megane II GrandTour 1.5dCi 103CP FAP 2007 343.000km - 04.2022 Best Regards - |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 09:09 |